eitaa logo
مهدی دهبان
3.9هزار دنبال‌کننده
624 عکس
152 ویدیو
79 فایل
🔸️حضرت‌آقا:هرجاکه‌‌قرارگرفته‌‌‌اید،همان‌‌‌جارامرکزدنیابدانید. 🔸️استادسطوح عالی حوزه علمیه قم 🔸️ادمین @Paran313 🔸️کانالها: https://eitaa.com/dehban_ir/1822 کمک به برگزاری دوره هاوکارهای فرهنگی: بانک سپه 5892101340085980 به نام مهدی دهبان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر کسی توفیقی پیدا کرد که مشکل دیگری را حل کرد یا دیگری را راضی کرد، اگر بیماری درمان شد و خوشحال شد، اگر جاهلی عالِم شد و یا اگر گرفتاری آزاد شد، به وساطت امام رضاست؛ 🔹رضا مظهر رضای الهی است، یعنی هیچ خشنودی در عالم پیدا نمی ‌شود الا به وساطت امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) ▫️https://eitaa.com/dehban_ir▫️
🔵روایت عجیبی درباره زیارت امام رضا علیه السلام وجود دارد که تقدیم می کنم: ⚪هر سختی و لو یک قطره باران در مسیر زیارت اجر و پاداش جداگانه دارد! 🟣نکته دوم اینکه از لحظه حرکت از وطن تمام مسیر تا حرم مطهر، زائر زیر نظر هست، این از این روایت کاملا فهمیده می شود: 🟢عَبْدُ اَلْعَظِيمِ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْحَسَنِيُّ قَالَ سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: مَا زَارَ أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَحَدٌ فَأَصَابَهُ أَذًى مِنْ مَطَرٍ أَوْ بَرْدٍ أَوْ حَرٍّ إِلاَّ حَرَّمَ اَللَّهُ جَسَدَهُ عَلَى اَلنَّارِ . 📚الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۶۵۴ 🟠 حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام از امام جواد علیه السلام شنیدم که می فرمود: 🟤«هیچ کس پدرم را زیارت نمی کند و صدمه ای از باران و سرما و گرما به او نمی رسد، مگر اینکه خداوند بدن او را بر آتش جهنم حرام می کند». @dehban_ir
تصویر از کفشداری حرم امام رضا ع است. اون کفش عروسکی هم به کفشداری سپرده شده....💕😍 🌱دم خادم های امام رضا گرم که دل دختر بچه رو نشکوندن و کفش های عروسکش رو ازش تحویل گرفتن.... یا امام رضا دلمون برای حرمت تنگ شده https://eitaa.com/dehban_ir https://eitaa.com/goftegokhososi
🔰هرچقدر ما به یاد امام رضا علیه‌السلام هستیم، آن حضرت هم به یاد ما و دعاگوی ما هستند... حسن بن جَهْم گوید: به حضرت ابو الحسن علی بن موسی الرضا علیه‌السلام عرض کردم: مرا در دعا فراموش نفرمایید. امام علیه السّلام فرمودند: تو می‌پنداری که من تو را فراموش می‌کنم!؟ راوی گوید: من فکر کردم و با خودم گفتم: او برای شیعیانش دعا می‌کند و من هم از شیعیان او هستم. پس عرض کردم: نه، می‌دانم مرا فراموش نمی‌کنید. امام علیه السّلام فرمودند: چگونه فهمیدی؟ عرض کردم: من از شیعیان شما هستم و شما برای آنها دعا می‌کنید. امام علیه السّلام فرمودند: جز این چیز دیگری هم دانستی؟ عرض کردم: خیر. امام علیه‌السّلام فرمودند: إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَا لَکَ عِنْدِی فَانْظُرْ إِلَی مَا لِی عِنْدَکَ 🔹هرگاه خواستی بدانی نزد من چگونه‌ای بنگر که من در نزد تو چگونه ام؟ تو چقدر به یاد من هستی؟ من همان اندازه به یاد توأم. 📚نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية جلد : 2 صفحه : 652 🌐https://lib.eshia.ir/11005/2/652
💠زیارت امام رضا که مشرف می شوید، آقا سه جا به دیدارتان می آید... قَالَ الرِّضَا ع مَنْ زَارَنِی عَلَی بُعْدِ دَارِی وَ مَزَارِی أَتَیْتُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فِی ثَلَاثَةِ مَوَاطِنَ حَتَّی أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَایَرَتِ الْکُتُبُ یَمِیناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِیزَانِ. 🔆امام رضا عليه السّلام فرمود: هر كس مرا در غربت زيارت كند من بروز قيامت در سه جا به نزد او خواهم آمد تا از ترسهاى آن‌ها نجاتش بخشم:هنگامى كه نامه‌هاى اعمال مردم از راست و چپ پران شوند و در نزد صراط‍‌ و در نزد ميزان. 📚نام کتاب : من لا يحضره الفقيه جلد : 2 صفحه : 584 🌐https://lib.eshia.ir/11021/2/584 ▫️https://eitaa.com/dehban_ir▫️
برخی گروه ها در کشور الفاظ فحش و سب به اهل بیت علیهم السلام نسبت می دهند... حتی برخی علم اخلاق را انکار می کنند! می گویند چیزی به نام اخلاق نداریم! رعایت احترام و ادب با انسان ها وجود ندارد! ان شاءالله در قالب پیام های متعددی این فحش های پخش شده در فضای مجازی بررسی می شود. چون به همین بهانه در روز ۹ ربیع مجالسی در غیر شأن شیعه و اهل بیت علیهم السلام برگزار می شود... @dehban_ir
شماره یک ‼چون‌حاوی الفاظ زشت‌است عذرخواهی می کنیم. تا‌جای ممکن‌عبارت را تغییر داده‌ایم.‼ ⛔ بررسی برخی‌روایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود درعلنی و بین مردم ❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل می کنیم و بعد جواب می دهیم:❌ نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇 امیرالمؤمنین به عمروعاص فرمودند: یابن النابغه أنت طلیق دبرک أیام عمرک ای پسر نابغه تو درروزگار زندگی ات آزاد شده ک!!ت هستی(باسن خودت) 📕الغدیر 3\294 جواب: این متن در کتب اهل سنت آمده: یابن النابغه أنت طلیق دبرک أیام عمرک تذكرة الخواص ص ٨٢ 🔶️عمروعاص در جنگ صفین در معرکه‌ای گرفتار شد که به ناچار برای رهایی از دست حضرت علی علیه السلام، خود را برهنه کرد تا حضرت روی خود را برگردانند و فرار کند. بعدها حضرت علی علیه‌السلام فرمودند: تو همان کسی هستی که شرمگاهت، نجاتت داد. 🔶️دقت کنید کلمه "دبر" که در رساله های مراجع و متون روایی فقهی و تاریخی و قرآن استفاده می شود به معنای "پشت" است و کنایه ای دور از نشیمنگاه حساب می شود و بسیار مودبانه است. الفاظ صریح و بازاری نیست. علماء در بالای منبر هم استفاده می کنند. 🔸️اهل بیت علیهم السلام هیچگاه فحش نمی دهند اما کسانی در عوض، این عمل فحش دادن را به اهل بیت ع دروغ می بندند: 💠 یحیی بن عبدالحمید الحمانی، فی کتابه المؤلف فی إثبات إمامة أمیر المؤمنین ( ع )، قلت لشریک إن أقواما یزعمون أن جعفر بن محمدضعیف فی الحدیث فقال أخبرک القصة کان جعفر بن محمدرجلا صالحا مسلما ورعا،فاکتنفه قوم جهال یدخلون علیه ویخرجون من عنده ویقولون حدثنا جعفر بن محمد، ویحدثون بأحادیث کلها منکرات کذب موضوعة علی جعفر،یستأکلون الناس بذلک ویأخذون منهم الدراهم ،فکانوا یأتون من ذلک بکل منکر،فسمعت العوام بذلک منهم فمنهم من هلک ومنهم من أنکر، وهؤلاء مثل المفضل بن عمر وبیان وعمرو النبطی رجال کشی ص ۳۲۴ 👈شخصی گفت: امام صادق علیه السلام در حدیث ضعیف است! شریک پاسخش داد: امام صادق مردی مسلمان و اهل ورع و تقوی است ولی جاهلانی دور او هستند که نزدش رفت و آمد می کنند. و می گویند: امام صادق برایمان حدیث نقل کرد و آنگاه احادیثی نقل می کنند همه زشت و دروغ و ساختگی! با این کار از دشمنان پول می گیرند و با این پول هر کار حرامی را انجام می دهند... https://eitaa.com/dehban_ir
شماره دوم ‼چون‌حاوی الفاظ زشت‌است عذرخواهی می کنیم. تا‌جای ممکن‌عبارت را تغییر داده‌ایم.‼ ⛔برخی‌روایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود درعلن وبین مردم ❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل می کنیم و بعد جواب می دهیم:❌ نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇 امیرالمؤمنین به خالد بن ولید ملعون فرمودند: الذی یقتلنی أضیق أستا منک ای خالد کسی که مرامی کشد که سوراخ ک!!ش از تو تنگ تر است(یعنی خالد تو ک!! گشادی یعنی خالد ابنه ای بوده) 📕احتجاج ج 1ص89و 90 📕بحار ج 30ص145 جواب: بررسی عبارت دوم: مَنْ يَفْعَلُهُ أَضْيَقُ حَلْقَةِ اِسْتٍ مِنْكَ احتجاج ج١ ص ٨٩ 🔶️اینجا بین روایات این عبارت اختلاف وجود دارد، کتب متقدم این عبارت را ندارد ولی از قرن ششم این عبارت وجود دارد. در کتاب ایضاح نوشته فضل بن شاذان که از کهن ترین تاریخ های شیعی است (او متوفی ۲۶۰ است) دوران امام هادی و امام جواد علیهما السلام وجود ندارد. درحالی که مولف احتجاج متوفی ۵۴۸ يعنى قرن ششم است. این عبارت را فضل نیاورده بلکه عبارت او اینگونه است: 🔷️ كذبت ولؤمت انت اضيق حلقه من ذاك(کنایه از کمی شجاعت) الإيضاح الفضل بن شاذان ج١ ص ١٥٧ 🏷در کتاب اصول ستة عشر در اصل عباد هم که از متقدم ترین کتب روایی است هم همین عبارت کتاب فضل بن شاذان آمده (الأصول الستة عشر ج١ ص ١٨) ولی در بعضی نسخه ها بجای حلقه عبارت خلقة هم آمده.(اضیق خلقة کنایه از کمی شجاعت) 🔴از دیگر اشکالات نقل احتجاج در قرن ششم این است که او کلام خالد را اینگونه آورده: فَقَالَ يَا خَالِدُ مَا اَلَّذِي أَمَرَكَ بِهِ؟ قَالَ بِقَتْلِكَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ..!! احتجاج ج١ ص ٨٩ 🔺️ امکان صدور چنین جمله ای از خالد وجود ندارد، هیچگاه ایشان، در نظر شخصی مثل خالد امیرالمؤمنین نبود...! باید گفت نقل احتجاج نقل به مضمون یا معنی است. 🔖بنابراین احتجاج که قطعا عبارت را از کتب قبل از خودش مانند کتاب فضل بن شاذان گرفته عبارت را با تغییر الفاظ ذکر کرده و نسخه او هم مخدوش بوده. https://eitaa.com/dehban_ir
شماره سوم ‼چون‌حاوی الفاظ زشت‌است عذرخواهی می کنیم. تا‌جای ممکن‌عبارت را تغییر داده‌ایم.‼ ⛔بررسی برخی‌روایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی و بین مردم: ❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌ نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇 شبهه: امیرالمؤمنین در نامه ای به عبدالله بن قیس فرمودند یابن الحائک یا عاض أیر ابیک ای پسر بافنده ای کسی که ک؟؟ پدرت را گاز می گرفتی (آلت تناسلی) 📕بحار 32\81 (دقت شود حتی در نامه که نوشتار است و بین عموم پخش می شود حضرت فحش می دهند به دشمنشان) جواب: 🔺️یابن الحائک يَا عَاضَّ أَيْرِ أَبِيهِ 🔺️ای پسرِ مرد بافنده، ای کسی که آلت تناسلی پدرش را گاز زده! 📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏14، ص: 10. 🏷امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در نامه‌ای به عبدالله بن قیس(ابوموسی اشعری) گفته: «یابن الحائک یا عاضَّ اِیرَ اَبیه!» در حالیکه این مطلب را ابن ابی الحدید سنّی بدون سند از ابی‌مخنف آورده. شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏14، ص: 10. 🔸️و حتّی در منابعی که قبل از ابن ابی الحدید(!) همين نامه حضرت را به عبد الله بن قیس نقل کرده‌اند، عبارت مزبور ذکر نشده است! مانند: 📚أنساب‏ الأشراف، ج‏2،ص:231(چاپ‏ زكار،ج‏3،ص:29)- الإمامة و السياسة، ج‏1، ص160. 🔴جالب‌تر از این‌ها اینکه در کتب روایی شیعه و اهل سنّت وارد شده که این کلام را عثمان بن عفّان(خليفه سوم)، به جناب عمّار بعد از شهادت اباذر غفاری گفته است: 🔺️الأمالی (للمفيد)، النص، ص: 72: «فَقَالَ عَمَّارٌ رَحِمَ اللَّه‏ أَبَا ذَرٍّ مِنْ كُلِّ أَنْفُسِنَا فَقَالَ لَهُ عُثْمَانُ وَ إِنَّكَ لَهُنَاكَ بَعْدُ يَا عَاضَّ أَيْرِ أَبِيهِ، أَ تَرَانِي نَدِمْتُ عَلَى تَسْيِيرِي إِيَّاهُ»؛ أنساب‏ الأشراف، ج‏5، ص:544 (چاپ ‏زكار، ج‏6، ص:168.). عمار گفت خدا اباذر را از جانب همه ما رحمت کند، عثمان گفت ای کسی که آلت تناسلی پدرت را گاز گرفتی آیا گمان می کنی من به خاطر کارم پشیمانم؟! 🏷پس می بینید: اولا: این یک نوع جابجایی در متن دو حدیث است و فحشی که عثمان به عمار داده بعد از چند قرن از زبان علی ع نقل شده است. ثانیا: حتی اگر آن را نامه امیرالمؤمنین ع بدانیم در متن نامه اصلی امیرالمؤمنین علیه السلام هم آن عبارت نبود، بلکه بعدها اضافه شده! https://eitaa.com/dehban_ir
شماره چهارم ‼چون‌حاوی الفاظ زشت‌است عذرخواهی می کنیم. تا‌جای ممکن‌عبارت را تغییر داده‌ایم.‼ ⛔بررسی برخی روایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی وبین مردم: ❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌ نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇 شبهه: رسول خدا درباره معاویه ملعون فرمودند: رب یوم لأمتی من معاویه ذی الأستاه چه روز هایی درپیش است برای امت من از دست معاویه ک!! گشاد .[باسن بزرگ] 📕نهج الحق علامه حلی 310 📕بحار 33\215 جواب: رب یوم لأمتی من معاویه ذی الأستاه 🔺️این متن از اهل سنت است: وروى شيخنا أبو عبد الله البصري المتكلم رحمه الله تعالى عن نصر بن عاصم الليثي عن أبيه قال أتيت مسجد رسول الله ص والناس يقولون نعوذ بالله من غضب الله وغضب رسوله فقلت ما هذا قالوا معاوية قام الساعة فأخذ بيد أبي سفيان فخرجا من المسجد فقال رسول الله ص لعن الله التابع والمتبوع رب يوم لأمتي من معاوية ذي الأستاه قالوا يعني الكبير العجز . و قال روى العلاء بن حريز القشيري أن رسول الله ص قال لمعاوية لتتخذن يا معاوية البدعة سنة والقبح حسنا أكلك كثير وظلمك عظيم . 📚شرح ابن ابي الحديد ج۴ص۷۹ 🔺️دیگر علماء اهل سنت هم به این داستان اشاره کردند اما گاهی برخی عبارات تغییر یافته: الإستيعاب في معرفة الأصحاب، ابن عبد البر، ج 2 ص 784 و 785 ، رقم 1313 معرفة الصحابة، أبو نعيم الأصبهاني (336 - 430 )، باب العين، من اسمه عاصم، ح 4810 👇👇👇👇 🔶️در حالی که در روایات متقدم شیعی اثری از فحش نیست همین واقعه بدون آن عبارت نقل شده و فقط لعن وجود دارد: 🔺️نصر بن مزاحم منقرى از عبدالغفار بن قاسم، از عدى بن ثابت از براء بن عازب روايت كرده كه ابوسفيان با معاويه مى آمدند. پس رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود:((پروردگارا تابع و متبوع را لعنت فرما. پروردگارا عذاب تو بر أقيعس باد. ))ابن براء به پدرش گفت: أقيعس كيست؟ گفت: معاويه است.👇👇 ◾نصر، عن عبد الغفار بن القاسم، عن عدى بن ثابت عن البراء بن عازب قال: أقبل أبو سفيان ومعه معاوية . فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم:اللهم العن التابع والمتبوع. اللهم عليك بالأقيعس.فقال ابن البراء لأبيه: من الأقيعس ؟ قال معاوية. 📚وقعة صفين، نصر بن مزاحم، ص 217 و 218 معاني ‏الأخبار، شيخ صدوق، باب معنى الأقيعس، ص 345 بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج 33 ص 164 - نقل از: وقعة صفين و معاني ‏الأخبار 🔴به نظر ما این همان روایت معروف بین فریقین(شیعه و سنی) است و اصلا فحشی در آن نیست بلکه فقط لعن است: ورأى النبـي (ص) أبـا سفيان مقبلاً ومعاوية يقوده ويزيد أخو معاوية يسوق به فقال‏:‏ ‏‏لعن الله القائد والراكب والسائق‏ ‏وقد روى أن أبا سفيـان قـال‏:‏ يـا بنـي عبـد منـاف تلقفوهـا تلقف الكرة فما هناك جنة ولا نار‏.‏ 📚تاريخ أبي الفداء - أحداث سنة مئتين وثلاثة وثمانون 30 من87 مسند البزار - البحر الزخار - ما أسند سفينة الهيثمي - مجمع الزوائد ومنبع الفوائدج۱ ص ۱۱۳ تاريخ الطبري8 ص185 الآحاد والمثاني، الضحاك(206 - 287 هـ)، ج 2 ص 192 🏷اگر به برخی از آدرس های داده شده مراجعه کنید کاملا روشن است که یک روایت است نه دو روایت مانند: 📚المعجم الكبير، الطبراني، ج 17 ص 176 مجمع الزوائد، الهيثمي، ج 5 ص 242 🔖بنابراین می بینیم در گذر زمان به اصل روایت در کتابهای اهل سنت (نه در کتاب های ما شیعیان) یک "فحش" اضافه شده است. https://eitaa.com/dehban_ir