eitaa logo
🌹دلنوشته های صادقانه...🌹
405 دنبال‌کننده
2هزار عکس
619 ویدیو
598 فایل
آب دریا را گر نتوان کشید هم بقدر تشنگی باید چشید خدايا پناهمان باش تا مظلوم روزگار نباشیم ياورمان باش تا محتاج روزگار نباشیم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 اثر فوق العاده صلوات در کلام امام بر حق حضرت حسن ابن علی المجتبی علیه السلام 🌹 در نقلی از حضرت آمده ؛ درون حفره و ظرفی است و بر روی آن سرپوشی ، هرگاه که شخصی بر محمد و آل محمد - علیهم السلام - بفرستد آن پرده کنار رفته و قلب وی روشن می گردد 🕊 و شخص آن چه فراموش کرده را به خاطر می آورد؛ اما اگر صلوات نفرستد و یا صلوات ناقص بفرستد ❌ آن سرپوش بر روی قلبش باقی مانده و قلب وی می ماند و آن چیزی را که در خاطر داشته است فراموش می کند . 📚 وسائل الشیعه، جلد چهارم _ شرح الصلوات _ ثواب الاعمال
مراجع شهید اربعه.pdf
1.49M
🔴 نسخه 📗 زندگینامه «اول، ثانی، ثالث، رابع» رضوان الله تعالی علیهم ✍️ هستند کسانی که با دو بال به سوی خداوند پرواز می‌کنند: بال علم و بال شهادت؛ بال خون و بال قلم. در میان علمای امامیه هم کم نیستند این صاحبان علم و حافظان مذهب که خونشان به زخم کینه و حقد رقیبان بی‌منطق و حاسدان ستمگر بر زمین جاری شد. اما در میان این شهدای علم، چند نفر آن چنان ویژه‌اند که لقب «شهید» بر نام‌هایشان نهاده شده است. در این پی دی اف به معرفی این شهدای عظیم الشأن پرداخته شده، اما پیش از آن ذکر نکاتی ضروری است:🔰 🌹 «مراجع شهید اربعة» یا «شیوخ شهید چهارگانه» دارای سه ویژگی مشابه بودند که آنها را از شهدای دیگر، متمایز می نمود👇 1️⃣ شیخ بودند (یعنی از سادات نبودند) 2️⃣ شهرتشان در زمان خودشان، فراگیر بود (شهرتشان گستره وسیعی را در بر می گرفت و محدود به منطقه خاصی نبود) 3️⃣ دارای جایگاه مرجعیت بودند (مجتهد جامع الشرایط و صاحب فتوا بودند) ✍️ لذا، شهدای بزرگوار دیگری که با این القاب بعضاً می شنویم و یا می خوانیم، نتیجه بکارگیری و نشر نادرست القاب، به دلایل عموماً عاطفی و نشأت گرفته از احساسات محلی و قومی است.
آمار کشته‌های سقط جنین چند برابر کروناست :( 🔺رئیس کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده میگه سقط جنین یک تجارت کثیف چند هزار میلیاردیه و سالانه ۴۰۰ هزار سقط جنایی (غیرقانونی) در کشور صورت می‌گیره. 🔺روزانه بیشتر از ۲ هزار سقط انجام می‌شه، البته این آمار کل انواع سقط رو شامل می‌شه. 🔸اعظم‌السادات موسوی رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان درباره عوارض سقط جنین میگه احتمال عفونت، خونریزی، نازایی، مرگ‌ومیر، عوارض روحی و روانی و ... با انجام سقط جنین وجود داره. یکی از علت‌های مرگ‌ومیر خانم‌های جوون سقط‌های غیرقانونی هست. 🔸متاسفانه در جامعه طی چند سال اخیر فضایی ایجاد شده که سقط اقدامی طبیعی و راهی برای ختم بارداریه و برخی از متخصصان که دستور قتل نفس میدن برای جنین ارزشی قائل نیستن. انتظار داریم رسانه‌ها در این زمینه وارد میدان بشن و فرهنگ‌سازی کنن.
امام صادق (عليه السّلام) فرمودند : میخواهی دعائى به تو بياموزم كه تو را از آتش جهنّم حفظ كند؟ عرض كردم آرى ، فرمودند : پس از دميدن سپيده صبح صد بار بگو اللّهمّ صلّ على محمّد و آل محمّد خداوند روى تو را از حرارت آتش دوزخ در امان میدارد. 📕ثواب الاعمال ص 345
سفیر: 🇮🇷تلفن های ضروری🇮🇷 ✅ برای سهولت مقلدین محترم شماره تماس دفتر بعضی از مراجع بزرگوار تقلید تقدیم می شود ◽️ دفتر مقام معظم رهبری: 📞 02537474 📞02537746666 ◽️دفتر آیةالله مڪارم: 📱 02537743110 📞02537473 ◽️دفتر آیةالله سیستانی:‌ 📞 02537741415 - 9 ◽️دفتر آیةالله بهجت : 📱 02537476 📞 02537740219 ◽️دفتر آیةالله تبریزی: 📞 02537733419 📞 02537744286 ◽️دفتر آیةالله شبیری زنجانی: 📱 02537740321 ◽️ دفتر آیةالله سبحانی: 📞 02537743151 ◽️ دفتر آیةالله صافی: 📱 02537715511 - 6 ◽️دفتر آیةالله نوری همدانی: 📞 02537741850 ◽️ دفتر آیةالله وحیدخراسانی: 📱 02537740611 ◽️ دفتر آیةالله فاضل لنڪرانی: 📞 02537720500 - 2 ◽️ دفتر آیةالله جوادی آملی: 📱 025337751199 ◽️ دفتر آیةالله مظاهری: 📞 02537739026 ✍️ پاسخ به مسائل شرعی از طریق پیامڪ(sms:) 💬 دفتر مقام معظم رهبری (هرگونه سوالی) 💬 30001619 💭 دفتر آیةالله مڪارم شیرازی (فقط احڪام) 💭 10000100 💬 دفتر آیةالله مصباح (پاسخ به هرگونه سوال فقهی ، اعتقادی ، روانشناسی و ...) 💬 1000222333 💭 مؤسسه در راه حق (هرگونه سؤالی) 💭 10000222333444
تنبیه یعنی چی؟؟ ❎تنبیه یعنی آگاهی دادن وبرحذرکردن توأم باتلخ کامی فرق تنبیه بامجازات دراین است که مجازات وکیفر دادن در برابر انجام جرم است وجرم یعنی عملی که توسط یک انسان عاقل وبالغ وبانقشه قبلی برای کسب سودشخصی انجام شود وبه جامعه آسیب بزند ℹ️مافرزندانمان راتنبیه نمیکنیم؛ کیفر میدهیم ودرنقش قاضی ظاهرمیشویم درحالی که کودکان ما جرمی انجام نمیدهند با اون تعریفی که ازجرم ارایه شد. کتک زدن؛زندانی کردن ونظیرآن کیفر است نه تنبیه ✴️ تربیت ایمن سازی جاده رشد است. تربیت همان تابلوها وعلامتهای جاده است؛ باید علامت ها وجهت آن را بدانیم وگرنه تربیتمان بیهوده است. 🅾️خشونت تربیت راتخریب میکند کودک راتخریب میکند والدین راتخریب میکنند ایجاد ترس واجبار میکند که با شأن و فطرت انسان سازگاری ندارد ومانع رشد است 💠تربیت با احترام ومسوولیت درکودک ایجاداقتدارمیکند اگربا احترام ومسوولیت تنبیه وتربیت کنیم کودک درون کنترل یاخود کنترل میشود یعنی ازترس نیست که خودداری میکند بلکه با اختیارخودش کارهای ضدارزش نمیکند.
پس اگر کسی مدّعی شیعة دوازده امامی است ولی امر نماز را خفیف می شمرد ولو به ظاهر محبت اهل بیت را هم در دل داشته باشد و با آن حال از دنیا برود اینچنین شخصی قابل برای شفاعت شدن نیست چون از شرائط قابلیت برای شفاعت شدن این است که آدمی مؤمن به خدا و پیامبر و هر آنچه که بر او نازل شده باشد و نماز را خفیف نشمرد و فرض این است که اینچنین آدمی در امر نماز کوتاهی کرده و این مسأله مهم را خفیف شمرده است. در نتیجه معنای روایت امام صادق ـ علیه السلام ـ چنین خواهد بود. هیچ شیعه ای با آن تعریفی که از شیعه بیان شد به جهنم نمی رود. شیعیان دو دسته می شوند شیعه ای که عملش او را بهشتی می کند و شیعه ای که برای بهشتی شدن عملش کافی نیست و با انضمام شفاعت بهشتی می شود. پس شیعیان چه از گروه اول باشند و چه از گروه دوم جهنم نخواهند رفت اما عذاب و عقاب بر گنهکاران شیعه در برزخ حتمی است (البته اگر در دنیا یا هنگام جان کندن با مکافات و عذاب گناهانشان پاک نگردند) چرا که ائمه قول و وعدة شفاعت در برزخ را به ما نداده اند و به عهده ما و خدا گذاشته اند. معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر: ۱. معاد در قرآن، تفسیر موضوعی، ج ۵، آیت الله جوادی آملی. ۲. منشور جاوید، ج ۸، آیت الله سبحانی. ۳. عدل الهی. شهید مرتضی مطهری. ۴. معاد، محسن قرائتی. پی نوشت ها: [۱] . کلینی، محمد بن یعقوب، فروع کافی، کتاب الجنائز، دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۶۷ هـ ش، ج ۳، ص ۲۴۲، ح ۳. [۲] . صدوق، صفات الشیعه، انتشارات زراره، چاپ اول، ۱۳۷۹، ص ۱۸. [۳] . همان، ص ۳۸. [۴] . کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۸۸ هـ ق، ج ۲، ص ۷۳، ح۱. [۵] . ر.ک. سبحانی، جعفر، الالهیات، مؤسسه امام صادق، چاپ پنجم، ۱۴۲۳ هـ ق، ج ۴، ص ۳۴۴. [۶] . ر.ک: همان، ص ۳۴۷-۳۴۸.
آیا شیعیان جهنم را نخواهند دید؟ - سؤال به گفتة امام صادق ـ علیه السلام ـ شیعیان جهنم را نخواهند دید. آیا این گفته صحت دارد؟ لطفاً توضیح دهید؟ - پاسخ حدیثی که از امام صادق ـ علیه السلام ـ در این باب وارد شده این است که راوی می گوید به امام صادق ـ علیه السلام ـ گفتم: شنیدم که می گفتی همه شیعیان برغم آنچه در آنهاست (گناهانی که دارند) در بهشت جای دارند. فرمود: به تو راست گفتم. بخدا سوگند که همه آنها در بهشت جای دارند. گفتم: فدایت شوم گناهان، بسیارند و بزرگ! فرمود: اما در قیامت همگی شما با شفاعت پیامبر که خواسته اش برآورده می شود و یا جانشینش در بهشت خواهید بود امّا بخداوند سوگند که من در برزخ بر شما می ترسم. گفتم برزخ چیست؟ فرمود: همان قبر است از هنگام مرگ تا روز قیامت.[۱] با توجه به این روایت پس از قیامت و محاسبه اعمال هیچ شیعه ای از شیعیان داخل جهنم نمی شود بلکه به شفاعت وجود مقدس رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ یا یکی از امامان معصوم ـ علیهم السلام ـ مشمول عنایات الهی قرار می گیرد و اهل نجات خواهد شد. حال در اینجا دو پرسش اساسی به ذهن می آید اولاً مراد از شیعه چه کسانی هستند، ثانیاً شفاعت به چه معنا است و آیا مطلقاً شامل حال شیعیان می شود یا شرائطی هم دارد. اما پرسش اول که مراد از شیعه چه کسانی هستند. برای پاسخ به این پرسش مراجعه می کنیم به متون روایی و از خود روایات اهل بیت ـ علیهم السلام ـ تعریف شیعه و یا اوصاف شیعیان را بدست می آوریم. ۱. امام رضا ـ علیه السلام ـ می فرماید: شیعیان ما تسلیم امر ما هستند و به فرمایشات ما عمل می کنند با دشمنان ما مخالفند پس هر کس این گونه نباشد از ما نیست.[۲] ۲. جابر جعفی گفت: امام محمدباقر ـ علیه السلام ـ فرمود: ای جابر آیا کافی است برای کسی که ادعای تشیع دارد بگوید که دوستدار ما اهل بیت است؟ بخدا سوگند شیعه ما نیست مگر آن کسی که تقوای خدا را رعایت کند و از او اطاعت نماید.[۳] ۳. امام باقر ـ علیه السلام ـ فرمود: (عذرتراشی نکنید در معاصی خدا) و رأیهای باطل را متابعت نکنید (که ما شیعه هستیم و انتساب به اهل بیت اسباب نجات ماست) «بخدا قسم شیعه ما نیست مگر کسی که اطاعت خدای تعالی کند.»[۴] پس، از منظر روایات اهل بیت ـ علیهم السلام ـ شیعه کسی است که ملتزم به دستورات آنان باشد و در عمل هم فردی کوشا باشد. همین جا سؤال دیگری مطرح می شود و آن اینکه اگر شیعه تنها کسانی باشند که مطیع فرمان خدا و اهل تقوی و عمل صالح هستند دیگر چه نیازی به شفاعت هست به عبارت دیگر آنچه باعث نجات این گونه افراد می شود همان ایمان و عمل صالحشان می باشد. برای رسیدن به پاسخ این پرسش لازم است به معنای شفاعت و شرائط آن که در پرسش دوم مطرح شد توجه نمود. حقیقت شفاعت چیزی نیست جز وصول رحمت و مغفرت و فیض پروردگار به بندگانش از طریق اولیاء و برگزیدگان از عبادش. همانگونه که خداوند متعال هدایتش را از طریق انبیاء و نخبگان از بندگان به عموم مردم در دنیا ارزانی می کند همچنین مغفرتش را به سوی گنهکاران از طریق همین انسانهای وارسته در روز قیامت ارسال می کند.[۵] و اما شرائط شفاعت شوندگان، آیا هر کسی مشمول شفاعت اولیاء دین قرار می گیرد یا تحت شرائط خاصّی انسانهای گنهکار موفق به شفاعت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ یا یکی از امامان معصوم ـ علیهم السلام ـ می شود. * شرائط شفاعت شوندگان ۱. شرک بخدا نداشته باشد. ۲. از روی اخلاص شهادت به وحدانیت حق داشته باشد. ۳. معتقد به پیامبران و روز رستاخیز و آنچه که خدا بر پیامبرانش نازل فرموده است. ۴. شفاعت رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ را تکذیب نکنند. ۵. نماز را خفیف نشمرد. حال اگر کسی با ایمان بخدا (و حفظ امورات فوق) از دنیا برود ولو مبتلا به معاصی و گناهانی هم باشد که موفق به توبه نشده است ولی بواسطه داشتن گوهر «ایمان» جهنمی نخواهد بود البته بار سنگین گناهان او بوسیله مصائب دنیا و سختیهای برزخ و مواقف آغازین رستاخیز سبک می گردد و اگر با این ها از آلودگی گناهان پاک نشد به وسیله شفاعت از عذاب دوزخ نجات می یابد.[۶] پس با توجه به مطالب بیان شده پاسخ نهایی عبارت است از: صرف ادعای شیعه بودن باعث نجات آدمی نمی شود بلکه ایمان و التزام قلبی و باور به اعتقادات مذهب حقه (تشیع) لازم است و در عمل هم باید فردی مطیع بود؛ حال اگر شیعه ای پیدا شد که در ایمان و باور قلبی معتقد به خدا و رسول و امامان معصوم است و در عمل هم بی اعتناء به فرامین الهی نیست ولی گرفتار خیلی رذایل اخلاقی است، تا موقعی که این صفات ناپسند او را از ایمان و باور قلبی اش خارج نه کند و در حال مرگ با ایمان از دنیا برود قابلیت دارد که در روز قیامت شفاعت اولیاء دین شامل حال او شود چون بواسطة گوهر ایمان در قلب او این قابلیت را دارد که مورد شفاعت قرار گیرد ولو معاصی کثیری از او صادر شده باشد.
ایستادن اجبار کوه بود رفتن سرنوشت آب افتادن تقدیر برگ و صبر پاداش آدمی پس بی هیچ چشم داشتی حراج محبت کنیم که همه ما فقط خاطره ایم
‍ سوم ربیع الثانی سفر امام حسن عسکری (علیه‌السلام) به جرجان سوم ماه ربیع الثانی سال ۲۵۵ هجری قمری (علیه‌السلام) با از به یعنی استان گلستان فعلی قدم نهادند، فعلی در گذشته مشهور به بود و فعلی نام داشت، جرجان نیز شهر بزرگی میان و بود، این شهر وقایع مهمی دارد که از جمله آن، طی الارض امام حسن عسکری (علیه‌السلام) به این سرزمین است، مسجد و از (علیه‌السلام) در این منطقه موجود است که ملجأ درماندگان بوده و شیعیان این مکان را و می‌کنند، یکی از امامان شیعه که به ضرس قاطع و یقین به تشریف آوردند امام حسن عسکری (علیه‌السلام) هستند، و البته احتمال تشریف فرمایی بعض دیگر از اهل بیت (علیهم السلام) نیز هست، شخصی از به نام به رفته و خدمت (علیه‌السلام) رسید و بعد از انجام وظایفی، سلام شیعیان جرجان را به حضرت رساند، (علیه‌السلام) به آنان سلام رسانده و فرمودند: تو ۱۷۰ روز ديگر در اول روز جمعه سوم ربيع الثانى به جرجان وارد می‌شوى، هنگامی که وارد شدی به مردم اعلام كن كه من در آخر همان روز به می‌آيم، خداوند تو و آنچه داری را سالم نگه دارد، همچنین وقتی به خانواده‌ات رسیدی، پسرى براى پسرت متولد شده، او را بگذار، كه او از اولياء ما خواهد بود، او به حج رفت و به جرجان برگشت و در روزى كه حضرت معين فرمودند وارد شد، به شیعیان وعده امام حسن عسکری (علیه‌السلام) را داد که در آخر امروز می‌آورند، پس همگی مهيا شدند و حوائج خود را آماده کرده و بعد از نماز ظهر و عصر در جعفر بن شريف شدند، ناگاه که وجود مبارک (علیه‌السلام) در همان ساعتى كه فرمودند شدند، همه به شتافته و دست آن حضرت را بوسيدند، آنگاه (علیه‌السلام) فرمودند: من وعده كرده بودم كه در آخر اين روز نزد شما بيايم، نماز ظهر و عصر را در سامرا بجا آوردم و نزد شما آمدم تا با شما تجديد عهد نمايم، اكنون شما مسائل خود را بياوريد، اول جلو آمد و گفت يا بن رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله)، پسرم از هر دو نابیناست، (علیه‌السلام) مبارک بر پسرش و روشن شد، پس از او يک يک آمدند و خود را بيان كردند و حضرت همه را برآورده نموده و مسائل آنها را جواب فرمودند و همان روز به مراجعت نمودند. منابع: الخرائج و الجرائح ج ۱ ص ۴۲۵ ، بحارالانوار ج ۵۰ ص ۲۶۳ ، المدینة المعاجز ج ۷ ص ۶۱۸ ، موسوعة الامام عسکری (علیه‌السلام) ج ۱ ص ۳۳۵ ، معجم البلدان ج ۲ ص ۱۱۹