eitaa logo
🇵🇸دِمـــاٰءُالشُــــهَداءْ🇮🇷
379 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
5.1هزار ویدیو
166 فایل
┈┈•✾🌿🌸🌿✾•┈┈ شروع ختم چله ی بیست و پنجم ١٤٠٣/١٠/٠٦ سوره ی فتح و ١٠٠ مرتبه ذکر استغفار ┈┈•✾🌿🌸🌿✾•┈┈ ارتباط با ادمین @Admin2shohada @Admin1shohada لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/2138898635C899906335d
مشاهده در ایتا
دانلود
و امیدوارم امام زمان (عج) ظهور نمایند. چرا که اهل بیت (ع) ناموس‌پرست هستند و اجازه نخواهند داد عمه سادات اینگونه به دست کفتار‌ها بیفتد و حقیقتاً انتقام خون‌های ریخته شده را از کفار خواهند گرفت. ان‌شاءالله. و کلام آخر در آخر می‌خواهم خاطره‌ای شیرین برایتان تعریف کنم. یک شب به منزل یکی از همرزمان همسرم قاسم قریب دعوت شدیم. خانواده‌ ما و خانواده سجاد طاهریان. آن شب تولد من هم بود. آقا رضا به سجاد و قاسم گفتند من می‌خواهم بروم بیرون و کیک تولد بخرم. هر سه با هم رفتند کمی بعد بازگشتند در دستان هر سه‌شان دسته‌گلی زیبا بود. یک شاخه گل نرگس و دو شاخه گل مریم. آقا سجاد دست گل را به همسرشان تقدیم کردند. آقا قاسم هم همینطور. رضای من هم آن دست گل را به من هدیه کرد. وقتی خبر شهادت سجاد و قاسم را شنیدم یاد آن شب و آن دسته گل‌ها افتادم. گل‌هایی که برایمان پیغامی از سوی شهادت داشت. ما در روز قیامت منتظر همسران شهیدمان با همان دسته گل‌ها هستیم. ان‌شاءالله.
حدیث شریف کساء عَنْ فاطِمَهَ الزَّهْراَّءِ عَلَیْهَا السَّلامُ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ قالَ سَمِعْتُ فاطِمَهَ اَنَّها قالَتْ دَخَلَ عَلَىَّ اَبى رَسُولُ اللَّهِ فى بَعْضِ الاْیّامِ فَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطِمَهُ فَقُلْتُ عَلَیْکَ السَّلامُ قالَ اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعْفاً فَقُلْتُ لَهُ اُعیذُکَ بِاللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ فَقَالَ یا فاطِمَهُ ایتینى بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطّینى بِهِ فَاَتَیْتُهُ بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطَّیْتُهُ بِهِ وَصِرْتُ اَنْظُرُ اِلَیْهِ وَاِذا وَجْهُهُ یَتَلاَْلَؤُ کَاَنَّهُ الْبَدْرُ فى لَیْلَهِ تَمامِهِ وَکَمالِهِ 1 فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحَسَنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ یا اُمّاهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ الْحَسَنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا صاحِبَ حَوْضى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُ تَحْتَ الْکِساَّءِ 2 فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَیْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ لى یا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ وَاَخاکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَدَنَى الْحُسَیْنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُما تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُما تَحْتَ الْکِساَّءِ 3 فَاَقْبَلَ عِنْدَ ذلِکَ اَبُوالْحَسَنِ عَلِىُّ بْنُ اَبى طالِبٍ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَبَا الْحَسَنِ وَ یا اَمیرَالْمُؤْمِنینَ فَقالَ یا فاطِمَهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ رائِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ اَخى وَابْنِ عَمّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ ها هُوَ مَعَ وَلَدَیْکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عَلِىُّ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ لَهُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَخى یا وَصِیّى وَخَلیفَتى وَصاحِبَ لِواَّئى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ عَلِىُّ تَحْتَ الْکِساَّءِ 4 ثُمَّ اَتَیْتُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقُلْتُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَتاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَن اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ وَعَلَیْکِ السَّلامُ یا بِنْتى وَیا بَضْعَتى قَدْ اَذِنْتُ لَکِ فَدَخَلْتُ تَحْتَ الْکِساَّءِ 5 فَلَمَّا اکْتَمَلْنا جَمیعاً تَحْتَ الْکِساَّءِ اَخَذَ اَبى رَسُولُ اللَّهِ بِطَرَفَىِ الْکِساَّءِ وَاَوْمَئَ بِیَدِهِ الْیُمْنى اِلَى السَّماَّءِ وَقالَ اَللّهُمَّ اِنَّ هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَیْتى وَخاَّصَّتى وَحاَّمَّتى لَحْمُهُمْ لَحْمى وَدَمُهُمْ دَمى یُؤْلِمُنى ما یُؤْلِمُهُمْ وَیَحْزُنُنى ما یَحْزُنُهُمْ اَنَا حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَهُمْ وَسِلْمٌ لِمَنْ سالَمَهُمْ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُمْ وَمُحِبُّ لِمَنْ اَحَبَّهُمْ اِنَّهُمْ مِنّى وَ اَنَا مِنْهُمْ فَاجْعَلْ صَلَواتِکَ وَبَرَکاتِکَ وَرَحْمَتَکَ وَغُفْرانَکَ وَرِضْوانَکَ عَلَىَّ وَعَلَیْهِمْ وَاَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهِّرْهُمْ تَطْهیراً 6 فَقالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ یا مَلاَّئِکَتى وَیا سُکّانَ سَمواتى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضِیَّئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلا فُلْکاً یَسْرى اِلاّ فى مَحَبَّهِ هؤُلاَّءِ الْخَمْسَهِ الَّذینَ هُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ الاْمینُ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ وَمَنْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ عَزَّوَجَلَّ هُمْ اَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّهِ وَمَعْدِنُ الرِّسالَهِ هُمْ فاطِمَهُ وَاَبُوها وَبَعْلُها وَبَنُوها 7 فَقالَ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَهْبِطَ اِلَى الاْرْضِ لاِکُونَ مَعَهُمْ سادِساً فَقالَ اللَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَهَبَطَ الاْمینُ جِبْراَّئیلُ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ الْعَلِىّ
ُ الاَْعْلى یُقْرِئُکَ السَّلامَ وَیَخُصُّکَ بِالتَّحِیَّهِ وَالاِْکْرامِ وَیَقُولُ لَکَ وَعِزَّتى وَجَلالى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضَّیئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلا فُلْکاً یَسْرى اِلاّ لاَِجْلِکُمْ وَمَحَبَّتِکُمْ وَقَدْ اَذِنَ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکُمْ فَهَلْ تَاْذَنُ لى یا رَسُولَ اللَّهِ فَقالَ رَسُولُ اللَّهِ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَمینَ وَحْىِ اللَّهِ اِنَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ جِبْراَّئیلُ مَعَنا تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ لاِبى اِنَّ اللَّهَ قَدْ اَوْحى اِلَیْکُمْ یَقُولُ اِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً 8 فَقالَ عَلِىُّ لاَبى یا رَسُولَ اللَّهِ اَخْبِرْنى ما لِجُلُوسِنا هذا تَحْتَ الْکِساَّءِ مِنَ الْفَضْلِ عِنْدَاللَّهِ فَقالَ النَّبِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شَیعَتِنا وَمُحِبّینا اِلاّ وَنَزَلَتْ عَلَیْهِمُ الرَّحْمَهُ وَحَفَّتْ بِهِمُ الْمَلاَّئِکَهُ وَاسْتَغْفَرَتْ لَهُمْ اِلى اَنْ یَتَفَرَّقُوا فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَفازَ شیعَتُنا وَرَبِّ الْکَعْبَهِ 9 فَقالَ النَّبِىُّ ثانِیاً یا عَلِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شیعَتِنا وَمُحِبّینا وَفیهِمْ مَهْمُومٌ اِلاّ وَفَرَّجَ اللَّهُ هَمَّهُ وَلا مَغْمُومٌ اِلاّ وَکَشَفَ اللَّهُ غَمَّهُ وَلا طالِبُ حاجَهٍ اِلاّ وَقَضَى اللّهُ حاجَتَهُ فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَسُعِدْنا وَکَذلِکَ شیعَتُنا فازُوا وَسُعِدُوا فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ وَرَبِّ الْکَعْبَه 10
1_2463922487.mp3
14.18M
حدیث شریف کساء صوت حاج مهدی سلحشور 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_2120063371.mp3
8.21M
📝 امید غریبان تنها کجایی؟ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 قـــرار صـــبـــحــگـــاهــی قرار تجدید بیعت روزانه با امام زمان (عج)، به نیت فرج مولا ان شاءالله... • 🌺دعـٰـــــــای عـَــــــهـْــــــد🌺 • بــســمِ اللّٰه اَلرَحــمٰنِ اَلرَحیم • اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ وَ مُنْزِلَ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ وَ الزَّبُورِ وَ رَبَّ الظِّلِّ وَ الْحَرُورِ وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ [الْفُرْقَانِ] الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْمَلائِكَةِ الْمُقَرَّبِينَ وَ الْأَنْبِيَاءِ [وَ] الْمُرْسَلِينَ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِوَجْهِكَ [بِاسْمِكَ] الْكَرِيمِ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الْمُنِيرِ وَ مُلْكِكَ الْقَدِيمِ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرَضُونَ وَ بِاسْمِكَ الَّذِي يَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ يَا حَيّا قَبْلَ كُلِّ حَيٍّ وَ يَا حَيّا بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ وَ يَا حَيّا حِينَ لا حَيَّ يَا مُحْيِيَ الْمَوْتَى وَ مُمِيتَ الْأَحْيَاءِ يَا حَيُّ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ، • اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمَامَ الْهَادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقَائِمَ بِأَمْرِكَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ الطَّاهِرِينَ عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا سَهْلِهَا وَ جَبَلِهَا وَ بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا وَ عَنِّي وَ عَنْ وَالِدَيَّ مِنَ الصَّلَوَاتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ وَ مِدَادَ كَلِمَاتِهِ وَ مَا أَحْصَاهُ عِلْمُهُ [كِتَابُهُ] وَ أَحَاطَ بِهِ كِتَابُهُ [عِلْمُهُ] اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي لا أَحُولُ عَنْهَا وَ لا أَزُولُ أَبَدا اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضَاءِ حَوَائِجِهِ [وَ الْمُمْتَثِلِينَ لِأَوَامِرِهِ] وَ الْمُحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِقِينَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ اللَّهُمَّ إِنْ حَالَ بَيْنِي وَ بَيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِي جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِكَ حَتْما مَقْضِيّا، • فَأَخْرِجْنِي مِنْ قَبْرِي مُؤْتَزِرا كَفَنِي شَاهِرا سَيْفِي مُجَرِّدا قَنَاتِي مُلَبِّيا دَعْوَةَ الدَّاعِي فِي الْحَاضِرِ وَ الْبَادِي اللَّهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِيدَةَ وَ اكْحُلْ نَاظِرِي بِنَظْرَةٍ مِنِّي إِلَيْهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُكْ بِي مَحَجَّتَهُ وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ وَ اشْدُدْ أَزْرَهُ وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ وَ أَحْيِ بِهِ عِبَادَكَ فَإِنَّكَ قُلْتَ وَ قَوْلُكَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ فَأَظْهِرِ اللَّهُمَّ لَنَا وَلِيَّكَ وَ ابْنَ بِنْتِ نَبِيِّكَ الْمُسَمَّى بِاسْمِ رَسُولِكَ، • حَتَّى لا يَظْفَرَ بِشَيْءٍ مِنَ الْبَاطِلِ إِلا مَزَّقَهُ وَ يُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُحَقِّقَهُ وَ اجْعَلْهُ اللَّهُمَّ مَفْزَعا لِمَظْلُومِ عِبَادِكَ وَ نَاصِرا لِمَنْ لا يَجِدُ لَهُ نَاصِرا غَيْرَكَ وَ مُجَدِّدا لِمَا عُطِّلَ مِنْ أَحْكَامِ كِتَابِكَ وَ مُشَيِّدا لِمَا وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دِينِكَ وَ سُنَنِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْهُ اللَّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدِينَ اللَّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِيَّكَ مُحَمَّدا صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْيَتِهِ وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلَى دَعْوَتِهِ وَ ارْحَمِ اسْتِكَانَتَنَا بَعْدَهُ اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلـ❤️ـبر ... زیاد دیده ام ؛ اما برای من ... هر دلـ❤️ـبری ... که یوسـ❤️ـف زهرا س ... نمی شود❗️ 🌺سلام یوسف زهرا ...
عرض سلام و ادب خدمت شما همراهان همیشگی. طبق قرارمون انشاءالله امروز با یاری خدا و عنایت آقا امان زمان (عج) در نظر داریم بمناسبت سالروز تولد شهید مستجاب الدعوة حميدرضا باب الخانی ختم قرآن هدیه به روح بزرگوار این شهید داشته باشیم. لطفا عزیزانی که مایل به شرکت در ختم هستند در پی وی اعلام بفرمایند تا شماره جزء براشون فرستاده بشود. انشاءالله همگی حاجت روا باشید. اجرتون با شهدا. التماس دعای فرج🙏🌹🌹
دوستان تا الان جزء های علامت زده تلاوت شده ممنون از همگی خوشا به سعادتتون ان شاالله حاجت رواباشید🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوستان عزیزم ختم امروز بخاطر تولدشهیدعزیزمون هست از زبان همسر شهید مهندس حمیدرضاباب الخانی شهید رو بهتربشناسیم
به سراغ زینب پناهی، همسر شهید مدافع حرم حمیدرضا باب الخانی می روم تا به مناسبت وفات حضرت ام البنین وی در خصوص همسر شهیدش می گوید: شهید حمیدرضا باب الخانی متولد سال ۱۳۶۷ در شهر اصفهان و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته پدافند غیرعامل و گرایش طراحی بود؛ او فرزند اول خانواده و یک خواهر با اختلاف سنی ۲ سال کوچک تر از خودش داشت؛ پدر همسرم فرهنگی و مادرش خانه دار هستند و بخاطر شرایط شغلی پدرش چند سال را در شهرهای شمالی کشور و چندسال در روستاهای اطراف اصفهان زندگی می کردند و پس از آن به اصفهان بازگشتند.
برای دعوت شهدا به مراسم ازدواج مان به گلستان شهدا رفتیم او با بیان اینکه مراسم های ازدواج مان نه خیلی ساده و نه خیلی تجملی و لاکچری بود یعنی در حد عرف جامعه بود، می گوید: درباره پخش موسیقی و... از قبل در کتاب خاطرات شهدا خوانده بودم که از ائمه و شهدا برای حضور در مراسم شان دعوت کرده بودند و من هم همین کار را کردم و با همسرم به گلستان شهدا رفتیم و بلند از شهدا دعوت کردیم تا در مراسم مان حضور داشته باشند و چند کارت دعوت هم به مشهد، قم و بیت رهبری فرستادیم؛ نمی دانم کدام یک از کارت ها به مقصد رسید اما دعوت قلبی را داشتیم و به همین دلیل در مراسم مولودی خوان داشتیم و بعد از مراسم حتی افرادی که عقاید متفاوتی داشتند از مراسم راضی بودند.
خانم پناهی اضافه می کند: به همسرم گفتم عقد که گرفتیم نیازی به عروسی نیست اما او گفت باید فامیل را در خوشحالی خودمان شریک کنیم و در حد یک مهمانی مراسم گرفتیم و گناهی در آن انجام نشد؛ جهیزیه ام هم در حد عرف جامعه بود اما تفاوت در مراسم دیدن جهاز بود که با آن مخالف بودم و به اطرافیانم گفتم طوری نچینید که برای دیدن بقیه باشد و به همسرم گفتم دوست ندارم شخصی برای دیدن جهاز بیاید اما به من گفت ممکن است باعث ناراحتی شود و اگر شخصی خواست بیاید، بیاید. از همسرم نمی پرسیدم برای مأموریت به کدام شهر می رود وقتی درباره روزهای دوری و دلتنگی می پرسم  اینگونه جوابم را می دهد: وقتی همسرم به مأموریت می رفت به منزل مادرم می رفتم و مشغول فعالیت های دانشگاه بودم و در این ایام با هر مأموریت دلبستگی و دل کندن را یاد می گرفتم؛ یاد گرفتم که چطور دلتنگی هایم را بروز ندهم چون خانواده ام اطلاع نداشتند همسرم به سوریه می رود و فقط در همین حد می دانستند که پاسدار است و به مأموریت می رود و خودم هم از او نمی پرسیدم به چه شهری می ر ود تا زمانی که خانواده ام می پرسند کجاست بگویم نمی دانم کدام شهر است.
او ادامه می دهد: گاهی اوقات که همسرم تماس می گرفت، می توانستم ابراز ناراحتی کنم البته آن هم نه زیاد چون مسیر دور بود و زمانی که تماس می گرفت می خواست روحیه بگیرد و نمی توانستم زیاد ابراز ناراحتی کنم و برای همین تمرین می کردم که بی تابی نکنم و گاهی اوقات به قدری سعی می کردم حرفی نزنم تا فکر نکند مانع او در این مسیر شده ام که می گفت بگو دلت برایم تنگ شده تا بازگردم و احساس می کنم در این مسیر موفق بودم. می پرسم چطور متوجه شغل همسرتان شدید و با این موضوع کنار آمدید؛ در پاسخ به این سؤالم توضیح می دهد: جلسه اولی که با خانواده برای خواستگاری آمدند شغل او را فهمیدم اما هنوز به سوریه نرفته بود و گفت که ممکن است خیلی سریع مأموریت سوریه برای او پیش بیاید و می خواست در این مسیر همراه باشم؛ همیشه می گفت می خواهم همسری داشته باشم که اگر در این مسیر کم آوردم کمک حالم باشد و بین دوستانم افرادی را دیدم که همسرانشان در این مسیر مانع بودند و نمی خواهم برای من به این صورت باشد؛ به نوعی از جلسه اول با من اتمام حجت کرد و گفت حاج قاسم به ما گفته است به خانواده هایتان بگویید شما را شهید زنده حساب کنند تا هر زمانی به خانه برگشتید این موضوع را یک معجزه حساب کنند.
او می گوید: مأموریت های طولانی که حتی تا ۷۰ روز هم طول می کشید خیلی سخت بود، مخصوصا زمان هایی که پشت تلفن می گفت چند روز دیگر برمی گردم و این چند روز تبدیل به چند هفته می شد و روزهایی که هر روز منتظر بازگشتش بودم سخت تر از دیگر روزهای مأموریت می گذشت؛ سختی اینکه هر بار دل بکنی و دل ببندی قابل بیان نیست به طوری که زمانی که در سوریه بودیم و همسایه ها خبر شهادت همسرم را برایم آوردند به من گفتند از این به بعد همسرت همیشه کنارت است و مأموریت نمی رود. روز عقد درباره کار فرهنگی صحبت می کردیم خانم پناهی با اشاره به اینکه همسرم چندبار به من گفت رشته ای که انتخاب کردی با ظرافت های زنانه هماهنگ است یادآور می شود: همیشه به من می گفت می توانی در کار فرهنگی که نیاز جامعه است کمک کنی؛ حتی روز عقدمان وقتی قرار بود همسرم برای کار به تهران برود و من برای دانشگاه به یزد بروم در ماشین به جای حرف های عاشقانه درباره کار فرهنگی صحبت کردیم و حتی با اینکه خودم علاقه مند به این مباحث بودم برایم سؤال بود که چرا الآن این صحبت ها را می کند؟ او ادامه می دهد: تمام سعی همسرم این بود که در زمان امتحاناتم کنارم باشد و برای مأموریت ها طوری برنامه ریزی می کرد که در زمان امتحاناتم خانه باشد و در آن ایام چون شب امتحانی بودم تا صبح با من بیدار می ماند و در کارهایی که می توانست کمک می کرد و تمام نبودن هایش را جبران می کرد؛ مرا به دانشگاه می برد و در کارهای خانه کمک حالم بود و همیشه توصیه اش این بود تا دکترا درست را ادامه بده و استاد دانشگاه بشو چون در این رشته نیازمند اساتید مذهبی هستیم.
۶ ماه منتهی به شهادت همسرم در سوریه زندگی می کردیم خانم پناهی با اشاره به اینکه برای زندگی در شهر حلب از زمان عروسی تصمیم گرفتیم اما راحت نبود چون خیلی از افراد این تصمیم را داشتند وممکن نبود چون فقط به برخی از نیروهای خاص که حضور آنان در منطقه نیاز بود  خانه می دادند، توضیح می دهد: بار آخری که به سوریه رفتم همسرم تقریبا ۱ ماه کامل در سوریه بود و پدر و مادر خودم و همسرم به آنجا آمدند و در ادامه آن یک ماه، ۶ ماه منتهی به شهادت به طور کامل در سوریه کنار همسرم بودم.
می دیدم که موشک ها از جلوی پنجره رد می شدند! او درباره محل زندگی شان در سوریه بیان می کند: جایی که زندگی می کردیم داخل شهر حلب بود اما درگیری ها اطراف شهر حلب بود؛ در ۲ ماه منتهی به شهادت همسرم درگیری ها زیاد بود و موضوع آزادسازی خان طومان بعد از شهادت حاج قاسم مطرح شد و صدای موشک ها و خمپاره ها تا حدی داخل شهرک شنیده می شد؛ برخی اوقات به همسرم می گفتم صدا خیلی زیاد است و جواب می داد افرادی باید از این صدا بترسند که موشک ها با آن ها برخورد می کند و اینجا دور است؛ اما یک روز که زودتر به خانه آمد متوجه شد صدا زیاد است و فهمیدیم توپخانه کنار ساختمانی بود که زندگی می کردیم و حتی چند بار دیدم که موشک ها از جلوی پنجره عبور می کرد. خانم پناهی درباره محل زندگی شان توضیح می دهد: در درگیری ها شهرک حال و هوای خاص خودش را داشت و در آن ایام حال و هوای خانم ها مثل فیلم ویلایی ها بود که باهم بسته بندی اقلام، دعا و توسل، روضه و جشن و... را داشتیم و هر شخصی هرچه بلد بود به دیگران هم یاد می داد و خودم به دلیل علاقه ای که به بچه ها داشتم آنجا مهدکودک کوچکی راه انداخته بودم و از بچه ها مراقبت می کردم. او یادآور می شود: در آن شهرک همسرم اولین شهید بود و پس از او ابوالفضل سرلک و سید علی زنجانی به شهادت رسیدند و من خیلی آمادگی این موضوع را نداشتم؛ همسرم مدام به من امید می داد و می گفت جنگ اصلی ما با اسرائیل است و حیف است به دست داعشی ها به شهادت برسیم و می خواهم به سن شهید همدانی برسم و شهید شوم و با این شوخی ها دلم را گرم کرده بود
اگر شهیدی معرفی نشود جای خالی او حس می شود خانم پناهی درخصوص نقش مادران و همسران شهدا تصریح می کند: در این باره می توانم به وصیت نامه حاج قاسم اشاره کنم که بیان می کنند پدر و مادران شهدا طوری زندگی کنند که مردم شهیدشان را آن ها ببینند و مثال عینی از شهید در آن ها تجلی پیدا کند؛ همچنین به نظرم نیاز است خانواده های شهدادر فعالیت های مورد نیاز جامعه همکاری کنند و این مورد بیش تر ناظر به پدر و مادر شهدا است؛ نیاز است تا حد امکان شهید خود را به جامعه معرفی کنند زیرا هر شهید در حد و جایگاه خود می تواند تأثیرگذار باشد  و هر شهید جامعه هدف مخصوص به خود را دارد و اگر شهیدی معرفی نشود جای خالی او حس می شود.
از او درباره ارتباط شهید باب الخانی و حاج قاسم می پرسم و توضیح می دهد: یکی از خاطره هایی که همسرم از حاج قاسم تعریف می کرد این بود که یک بار به آن ها شکلات داده بودند و گفته بودند برای همسرانتان ببرید و همسرم برایم آورد؛ یک بار هم به همسرم گفتم چرا با حاج قاسم عکسی نداری و او جواب داد در آخر هر مراسم حاج قاسم از روی تواضع به افراد می گفتند نمی خواهی با من عکس بگیری؟؛ اما همسرم خیلی اهل عکس گرفتن نبود.
محمدحسن باب الخانی فرزند شهید حمیدرضا باب الخانی پس از شهادت پدر به دنیا می آید؛ از خانم پناهی درباره او می پرسم و پاسخ می دهد: محمد حسن ۵ ماه بعد از شهادت پدرش به دنیا آمد.
او ادامه می دهد: همسرم اسم محمدحسن را دوست داشت و بعد از شهادت متوجه شدم این اسم ترکیب اسم پدر من و خودش بود؛ اسم پدر همسرم محمدمهدی و اسم پدر من حسن است؛ در ابتدا موافق این اسم نبودم اما بعد متوجه زیبایی آن شدم و خودم ارادت ویژه ای به امام حسن(ع) دارم؛ عده ای می گفتند اسم فرزندم را حمیدرضا بگذارم اما می گفتم که یک حمیدرضا دارم و اسم را پدرش انتخاب کرده است. وقتی درباره بهانه گیری های محمدحسن برای پدرش سؤال می پرسم خانم پناهی جواب می دهد: محمدحسن یک سال و نیم دارد و تا مدتی قبل فکر می کردم معنای پدر را نمی فهمد تا اینکه بچه های هم سن او را دیدم که بهانه گیری پدرشان را می کنند و متوجه شدم اگر پدرش بود بهانه گیری می کرد اما چون از ابتدا پدرش نبوده است متوجه نیست که پدر ندارد؛ نمی دانم در چه سنی متوجه شود و از من سؤال کند که پدرم کجاست اما امیدوارم که بتوانم خوب جواب او را بدهم و مانند پدرش تربیتش کنم.
او درخصوص الگو قرار دادن شهدا در جامعه امروز توضیح می دهد: نمی توان شهدا را فقط از بعد نظامی به عنوان الگو انتخاب کرد و اتفاقا به نظرم این موضوع تنها به درد همکاران آن ها می خورد؛ برای مثال حاج قاسم خیلی کم از نظر نظامی مورد توجه قرار گرفته است و بیش تر بعد اجتماعی و برخورد با خانواده و مردم، خانواده شهدا و سازندگی درونی که داشتند در جامعه مورد توجه است و به نظرم نیاز است که همین موارد مورد توجه قرار بگیرد. دوست دارم پسرم همدمم بشود خانم پناهی یادآور می شود: دوست دارم محمدحسن تمام ویژگی های پدرش را داشته باشد و بیش ترین صفتی که دوست دارم داشته باشد مهربان بودن و همدم مادر بودن است چون همسرم با مادرش صمیمیتی زیادی داشت و گاهی اوقات به قدری با مادرش حرف می زد که می گفتم از من که دخترم بیش تر با مادرت صحبت می کنی؛ منزل ما طبقه پایین خانواده همسرم بود و گاهی اوقات همسرم به قدری کنار مادرش بود که باید به دنبالش می رفتم و این ویژگی را خیلی دوست داشتم و دوست دارم پسرم هم این ویژگی را داشته باشد.
او ادامه می دهد: ویژگی دیگری که دوست دارم پسرم داشته باشد دست و دل باز بودن است و همسرم این ویژگی را داشت و ویژگی دیگر همه کاره بودن است؛ همسرم نظامی بود اما در منزل همه کارها را می کرد و آشپزی خیلی خوبی داشت؛ در خانه یک مشاور و پشتیبان خیلی خوب برای من بود و در همه زمینه ها تخصص داشت و در همه موارد می توانستم به او استناد کنم و الآن زمان هایی که نیاز به مشورت دارم نبود او را حس می کنم. منبع : خبرگزاری فارس