⭕️علل گرایش به عدالتخواهی
« دلایل سی گانه ی گرایش روزافزون به گفتمان و جریان عدالتخواهی»
⬅️بخش اول
(در بخش اول، صرفاً به ذکر دلایل سیگانه بسنده می کنم و شرح مختصر هر بند را، در بخش های بعدی تقدیم می کنم)
1⃣ شمولیت وجامعیت گفتمان عدالتخواهی « از پنجره ی عدالتخواهی می توان در همین دنیا نگاهی دیگر به همه ی زوایای هستی و پدیده ها و نیازهای جامعه ی انسانی داشت»
2⃣قدرت ذاتی گفتمان عدالتخواهی، برای تازه گردانی فکری و روحی در افکار و دل ها، و ابداع ادبیات و گزاره های جدید نظری
3⃣ارتباط معنادار و ضابطه مند عدالت بعنوان ارزشی مطلق، با دیگردال های گفتمانی، همچون آزادی و معنویت « توزیع عادلانه ی ازادی و امکان سازی شکوفایی معنوی، برای همه ی ذوات انسانیِ یک جغرافیای واحد»
4⃣خاستگاه فطری عدالتخواهی و هماهنگی آن با بافت وجودی انسان و سنت های حاکم بر هستی
5⃣حریت« ازادگی» و جسارتی« جرأت ورود به عرصه های مهم و خط شکنی انقلابی»، که برآمده ی از طبیعت گفتمان عدالتخواهیست
6⃣دسْتْ گذاشتنِ روی مسائل اصلی و عینی، که در فضای فکری سایر گفتمان ها، اساساً امکان دیدنِ آن ها وجود ندارد، چه رسد به طرح و پرداختن بدان ها
7⃣ صداقت« اعتماد به مردم»، صراحت« برای رشد مردم و کشتن نفاق» و شفافیت« زلالیت و امکان اِعمال نظارت»
8⃣استقلال فکری و فراجناحی بودن در همه ی ابعاد
9⃣ تأکید بر رجوع دائم به متون، بجای اعتماد کاذب به ستون، در مسائل فرهنگی و اجتماعی وسیاسی
0⃣1⃣جوان بودن عدالتخواهی، وتناسب زمانی و هویتیِ آن، با ذات و جوانگیِ جوانان
✍🏻سعید آتش بار_عضو شورای مرکزی جریان مردمی عدالتخواه استان ک و ب
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
♨ چرا 15 خرداد به روایت امام بایکوت شد؟!
✍ علیرضا کمیلی
♦امام در آخرین دستنوشته خود یعنی #منشور_روحانیت که غم نامه تلخی از درگیری با متحجران ظاهرالصلاح است صریحا اعلام میکنند که: «در 15 خرداد 42 مقابله با گلولۀ تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان مینمود. بلکه علاوه بر آن از داخل جبهۀ خودى گلولۀ حیله و مقدسمآبى و تحجر بود؛ گلولۀ زخمزبان و نفاق و دورویى بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر و جان را میسوخت و میدرید».
♦چرا این جنبه از تاریخ برای هیچ کدام از نسل ما روشن نیست؟!
آیا مخفی کردن این مستندات تاریخی با یک برنامه حساب شده صورت گرفته است؟!
چرا روایت امام از اتفاق مهمی مثل #پانزده_خرداد که طلیعه انقلاب است پوشانده شده است؟!
این #روحانیون_مقدس_نما که حضرت امام آنان را عامل این وضعیت میدانند چه کسانی بودهاند؟ چرا آنان و روشهایشان به جامعه معرفی نشده تا جلوی تکرارشان گرفته شود؟!
♦و تامل برانگیزتر از همه اینکه: چرا تیغ ما همچنان در قبال روشنفکری غربگرا تیز و در نقد #تحجر_دینی، کند و ناتوان است؟!
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
♨ عاملان آتشسوزی «خائیز» دستگیر شدند
👈مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:
🔹عاملان آتش سوزی جنگلها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.
🔹دو دامدار ساکن در حاشیه کوه خائیز به دلیل اختلاف ملکی اقدام به آتش زدن اراضی مورد اختلاف میکنند.
🔹هم اکنون دو دامدار متخلف به قید ضمانت از زندان آزاد شدهاند و بدون شک پرونده آنان با دقت توسط دستگاه قضایی بررسی خواهد شد.
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
♨ در ۱۵خرداد ۴۲مقابله باگلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان مینمود.بلکه علاوه برآن از داخل جبهه خودى گلوله حیله و #مقدسمآبى و #تحجر بود؛ گلوله #زخمزبان و #نفاق و #دورویى بود که هزاربار بیشتر از باروت وسرب،جگر وجان رامیسوخت ومیدرید!
امامخمینی(ره)
صفحه رسمی توییتر جریان مردمی عدالتخواه استان
https://twitter.com/jaryan_edalat?s=08
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم!
💠امام خمینی(ره):
♦️ از ۱۵ خرداد تا حالا که آمدیم، خون دادیم یعنی شما خون دادید، من که نشستهام اینجا. من هم هیچ حقی ندارم. شما خون دادید. شماها به میدان رفتید؛ شماها مبارزه کردید؛ ماها هیچ حقی نداریم.
👈ما باید برای شما #خدمت کنیم. خودمان نباید استفاده کنیم
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
♨ لوازم فاسد دوقطبی ولایت-عدالت
✍ حجهالاسلام محسن قنبریان
دوگانه غلط ولایت-عدالت؛
🔺برخی ولایتیها را واداشته تا مفاسد اقتصادی دوره امیرالمومنین را جستجو و تٲلیف کنند؛ تا از تیزی عدالتخواهی کم کنند و شاخص را هم دستکاری کنند!
🔺برخی عدالتخواهان را هم واداشته تا از ولایتگریزیِ موردیِ اصحابی چون مالکاشتر و... فهرست تهیه کنند؛ تا مخالفت عملی با ولایت هم بلااشکال جلوه کند!
👈 درست دیدن مسٲله تنها چارهی پایان دوقطبی شدن نیروهاست.
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
🔴 عدالت که نباشد، اسلامی در کار نیست!
💢 بله آقا، بالا بروی یا پایین بیایی، وقتی در جامعههای اسلامی از دور نگاه کردند و جهاد و تلاش پیگیر و هوشیارانه و مدبرانه در راه اقامه عدل و حق نیافتند دیگر سراغ اسلام نمیروند!
💢 وقتی در پرتو اسلام کوششی و جنبشی درراه اقامه حق و عدل تحقق نیافت، نه تنها آنها سراغ ما و اسلام نمیآیند، بلکه مردم خود ما هم سراغ جایی میروند که میتواند ادعا کند در راه اقامه عدل قدمهایی تحقق یافته مؤثر مثمرثمر برداشته است!
💢 بیخود هم رفقا نیایید دور هم بنشینید که چه کنیم که جوانانمان منحرف نشوند. جوان با همان فطرت و بینش فطریاش خواستار عدل است. عدل در نظر جوان محترم است؛ خواه اسلام باشد خواه نباشد؛ خواه خدایی باشد خواه نباشد. او عاشق و شیفته عدل است. و تو نگو این شیفتگی تو به عدل غلط است؛ قرآن میگوید صحیح است. مگر نمیبینی قرآن میگوید "ان الله یامر بالعدل"؟ وقتی میخواهد خدا را معرفی کند میگوید خدا آن است که فرمان به عدل میدهد.
مگر نمیبینی میگوید "قل امر ربی بالقسط"؟ خدای من آنست که به قسط فرمان میدهد.
💢 چرا این گرایش صحیح فطری جوان جامعه اسلامی و سرزمین اسلامی را تخطئه میکنی؟ این گرایش درست است؛ این گرایش بجاست. این گرایش همان گرایش خداپسند است. خدا خواسته این جوان دنبال همین بینش برود تا به خدا برسد؛ تو چرا راه او را میبندی؟ این راه میتواند او را به خدا برساند؛ چون "ان الله یامر بالعدل و الحسان"...
✍شهید آیت الله بهشتی/کتاب بایدها و نبایدها؛ صفحه ۸۵
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
⭕️امام خمینی (ره):
♦️چنان غرب در نظر یک قشری از این ملت جلوه کرده است که گمان می کنیم غیر از غرب،دیگر هیچ چیز نیست. این #وابستگی فکری، عقلی و مغزی غربی، منشاء اکثر بدبختی های ملتها و ملت ما نیز هست.
📚صحیفه نور_جلد ۱۱ _صفحه ۱۸۶
جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد
دنانیوز در تلگرام
https://t.me/joinchat/AAAAADvUrZydQ3BE1gxSrw
دنانیوز در اینستاگرام
https://www.instagram.com/p/BgQMkWLHSwv/?igshid=1xd0xysykc7us
دنانیوز در واتس آپ
https://chat.whatsapp.com/Jbh4ezxDgqfBp2lWPZNwhG
دنانیوز در ایتا
http://Eitaa.com/denanews_ir
⭕علل گرایش به عدالتخواهی
« دلایل سی گانه ی گرایش روزافزون به گفتمان و جریان عدالتخواهی»
⬅️بخش دوم
1⃣1⃣عبور از سیاست زدگی و بی خاصیت دانستن دعواهای جناحی، و نگرش فراسیاسی به انسان و جامعه ی انسانی.
از پنجره ی انتخابات و سلایق سیاسی، نمی توان به شناخت دقیق جامعه دست یافت و به مسائل آن پرداخت.
2⃣1⃣قابلیت حل کردن بخش های عمده ای از چالش های دو جناحِ مرسوم سیاسی و پوشش دادن دغدغه های مشترک ان ها، در گفتمان عدالتخواهی
« جریان عدالتخواه می تواند مرزهای مشترکِ میان بدنه ی دلسوز و تحولخواه دو جناح را تعریف کند»
3⃣1⃣ ترجیح سیرت انقلاب بر صورت آن، عمق مسائل بر سطح آن و اصالت دادن عمل و انگیزه در مقایسه با انتسابات و تعلقات، در تحلیل جامعه و پدیده ها
4⃣1⃣ ترجیح منافع و مصالح درازمدت انقلاب، بر مزایای کوتاه مدت دولت ها و احزاب،در سیاست گزاری ها و رفتارها
5⃣1⃣ عدالتخواهان, چون خود را بدهکار مردم وانقلاب می دانند، نسبت به ان ها همواره مسئول هستند و ما به ازای خدمات حداقلی و البته بامزد، خود را طلبکار مردم و نظام نمی دانند و همچون سیاست بازان قدرت طلب، طلب پُست و مقام وصندلی را، سقف خواسته های خود نمی پندارند
6⃣1⃣عدالتخواهان برای استیفای حقوق مردم، و مبارزه با بی عدالتی، هزینه پرداخت می کنند،و این صدق و سوز،ِ در جهاد برای توده هایی که فراموش شدگان اهالی سیاست هستند، خلاف آمد عادت عصریست که مدعیان عقلانیت قوم!!!جز برای منافع، قدمی برنمی دارند.
7⃣1⃣از تمایزاتجدی عدالتخواهان، تحلیل موضوعات،از منظر اجتماعی ست ومردم و جامعه، یکی از دغدغههای همیشگی شان در شناخت مسائل است
تفکرِ اجتماعی، نه تنها بعنوان یک پیوسْتْ، در بینش عدالتخواهی، بودِ دائم دارد، بلکه گفتمان عدالتخواهی بدونِ نگاه اجتماعی، از اصالت خویش برکنار می شود.
8⃣1⃣جوشش « درونی»، خروش « بیرونی»، و حرکت و پویایی، همزاد عدالتخواهان است.
ضدیت با ظلم، وضعیت نامطلوب عدالت در جامعه و، محسوس بودن و عینییت یافتگیِ اجتماعی آرمان عدالت، از عمده دلایل زایش همیشگی این گفتمان است.
9⃣1⃣ تفسیر معرفتی و تحلیل اجتماعی حوادث و مناسبات داخلی و خارجی در گفتمان عدالتخواهی، بر اساس نظریه ی بسیار مهم و مهجورِ جدال اسلام ناب محمدی ص واسلام آمریکایی، در اندیشه ی حضرت امام ره است.
تقسیم بندی سیاسی ملت ایران به چپ و راست، مذهبی و غیر مذهبی، شهروند درجه ۱ و در جه ۲، شهرستانی و تهرانی/ و برجستگی دوقطبی غلط شیعه و سنی در مناسبات بین الملل اسلام، غفلت از بدنه ی ازادیخواه و عداتخواهی غرب و امریکا ذیلِ تمرکز صرف بر چالش تمدنی با غرب و دیگر صورت بندی های ناکارآمد، ارتباطی با اندیشه امام ندارد.
دوقطبی های فقر و غِنا، عدل و ظلم، مستضعفین و مستکبرین، محرومین و مرفهین، آزادی و اسارت و دیگر دوگانه ها،ظرفیت جریان سازی عمومی تری برای ارتباطات جهانی ایران اسلامی دارد.
0⃣2⃣ عبور از مشهورات سیاسی و فرهنگی، و گشودن ابواب جدیدی از تفکر و تأمل، که عموماً با مقاومت های متحجرین بومی توأمان می شود، از تمایزات گفتمان عدالتخواهیست.
✍سعید آتش بار_عضو شورای مرکزی جریان مردمی عدالتخواه استان ک و ب
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
🌹شهید حاج قاسم سلیمانی:
🍃اگــر ڪسی
صداۍرهبــر خود را نشنود
به طور یقین
صداۍامام زمـان(عج)
خود را هم نمےشنود...
و امروز #خط قرمــز باید
توجه تمام
و اطاعت از ولےخود،
رهبرۍنظام باشد...
#مکتب_سلیمانی
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
♨ روایت یک روز عدالتخواهی دانشجویان در کرمانشاه
♦دانشجویان و مردم انقلابی، روز ۱۵خرداد با برگزاری تجمع و مراسمی در کرمانشاه خواستار خونخواهی آسیه پناهی شدند!
متن کامل را اینجا بخوانید👇
http://denanews.ir/?p=29241
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
♨ مدیریت ناکارآمد واردات و بازار نهادههای دامی
متن کامل را اینجا بخوانید👇
http://denanews.ir/?p=29247
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir