eitaa logo
دلنوشته‌ای از دلی تنگ برای شهدا
719 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
2.2هزار ویدیو
42 فایل
در هر زمان از شبانه روز که دلتان تنگ شد دلنوشته خود را برای ما بفرستید @amz_15
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🔹🔷🔹🔷🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹 ♦️نماز دارویی برای ترک گناه است،اما روشن است که دارو وقتی اثر میگذارد که طبق دستورش مصرف شود!!!! 🔸درحدیث جالبی ازامام صادق(ع)نقل شده: هر کس دوست دارد بداند آیا نمازش قبول شده یا نه، بنگرد که آیا نمازش او را از گناهان و زشتیها باز داشته یا نه؟ ♦️به هر قدر که نمازش، او را از بدیها باز داشته، به همان قدر نمازش پذیرفته شده است.... (:بحار،ج:82) @dghjkb
💠 ۲۰ جمله کلیدی رهبر ،با موضوع شهید و شهادت؛ 🍃 ایثار، یعنی ندیدن و به حساب نیاوردن خود. این، اوّلین موضعگیرىِ شهید است. ۱۳۷۶/۰۲/۱۷ (*پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای(مدظله العالی)_ مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی) @dghjkb
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 بهشت من سر کوی تو یار است🍃 سرشت من به مهرت ماندگار است🍃 به پاییز و زمستان نیست فرقی🍃 به هر فصلی که تو آیی بهار است🍃 دلی دارم میان سینه ی خود🍃 که تا وقت ظهورت بی قرار است🍃 🌾اللهم عجل لولیک الفرج🌾 @dghjkb
💠 از ماجراي فدک چه مي دانيم؟ موقعيت جغرافيايي فدک،  فدک دهکده اي در شمال مدينه بود که تا آن شهر دو يا سه روز راه فاصله داشت. اين دهکده در شرق خيبر و در حدود هشت فرسنگي آن واقع بود و ساکنانش همگي يهودي شمرده مي شدند. امروزه فاصله خيبر تا مدينه را حدود 120 يا 160 کيلومتر ذکر مي کنند. فدک و رسول خدا (ص)  درسال هفتم هجرت، پيامبر خدا (ص) براي سرکوبي يهوديان خيبر که علاوه بر پناه دادن به يهوديان توطئه گر رانده شده، از مدينه به توطئه و تحريک قبايل مختلف عليه اسلام مشغول بودند، سپاهي به آن سمت گسيل داشت و پس از چند روز محاصره، دژهاي آن راتصرف کرد.  پس از پيروزي کامل سپاه اسلام - با آن که اختيار اموال و جان هاي شکست خوردگان همگي در دست پيامبر (ص) قرار داشت، رسول خدا (ص) با بزرگواري تمام، پيشنهاد آنان را پذيرفت و به آن ها اجازه داد نصف خيبر را در اختيار داشته باشند و نصف ديگر از آن مسلمانان باشد. بدين ترتيب، يهوديان در سرزمين خود باقي ماندند تا هر ساله نصف درآمد خيبر را به مدينه ارسال دارند.  با شنيدن خبر پيروزي سپاه اسلام، فدکيان که خود را همدست خيبريان مي ديدند، به هراس افتادند اما وقتي خبر برخورد بزرگوارانه پيامبر (ص) با خيبريان را شنيدند، شادمان شدند و از رسول خدا (ص) خواستند با آنان همانند خيبريان رفتار کند که پيامبر خدا (ص) اين درخواست را پذيرفت. تفاوت فقهي حکم خيبر و فدک  ظاهرا رفتار رسول خدا درباره فدک و خيبر يکسان است ولي در واقع حکم فقهي اين دو سرزمين متفاوت است چون مناطقي که به دست مسلمانان تسخير مي شود، دو گونه است:  اول مکان هاي که با جنگ و نيروي نظامي گشوده مي شود: اين سرزمين ها که در اصطلاح 'مفتوح العنوة ' (گشوده شده با قهر و سلطه) خوانده مي شود، به منظور تقدير از تلاش جنگجويان مسلمان در اختيار مسلمانان قرار مي گيرد و رهبر جامعه اسلامي چگونگي تقسيم يا بهره برداري از آن را مشخص مي سازد که منطقه خيبر، جز دو دژ آن به نام هاي 'وطيح ' و 'سلالم' ،اين گونه بود.  دوم مکان هايي که با صلح گشوده مي شود. يعني مردم منطقه اي با امضاي پيمان صلح، خود را تسليم مي کنند و دروازه هاي شهر خود را به روي مسلمانان مي گشايند.  قرآن کريم اختيار اين نوع سرزمين ها را تنها به شخص رسول خدا (ص) سپرده است و ساير مسلمانان در آن هيچ حقي ندارند. فدک و دو دژ پيش گفته خيبر اين گونه فتح شد. بنابراين، مالکيت آن در اختيار شخص رسول خدا (ص) قرار گرفت.  طبري مورخ بزرگ مي گويد: فدک ملک خالص پيامبر خدا (ص) بود. زيرا مسلمانان آن را با سواره نظام و پياده نظام نگشودند. ارزش اقتصادي فدک  درباره ارزش اقتصادي فدک بسيار سخن گفته اند. برخي از منابع شيعي درآمد ساليانه آن را بين 24 هزار تا 70 هزار دينار نوشته اند و برخي ديگر، نصف در آمد ساليانه آن را 24 هزار دينار نگاشته اند.  ابن ابي الحديد معتزلي نقل مي کند که ارزش درختان خرماي اين ناحيه برابر با ارزش درختان خرماي شهر کوفه در قرن هفتم بود.  به نظر مي رسد مي توان تا حدودي ارزش واقعي اقتصادي فدک را از يک گزارش تاريخي زمان خلافت عمربن خطاب فهميد. يعني وقتي خليفه دوم تصميم گرفت فدکيان يهودي را از شبه جزيره عربستان اخراج کند، دستور داد نصف فدک را که سهم آنان بود، از نظر زمين و درختان و ميوه ها قيمت گذاري کنند. کارشناسان ارزش آن را 50 هزار درهم تعيين کردند و عمر با پرداخت اين مبلغ به يهوديان فدک، آن ها را از عربستان بيرون راند. (*پایگاه خبری_تحلیلی مشرق نیوز) @dghjkb
* اعطاي فدک به حضرت زهرا (س) : چنانکه در روايات فراوان شيعه و اهل سنت آمده است، رسول خدا (ص) در زمان حيات خود فدک را به فاطمه زهرا(س) واگذار کردند و اين سه سال قبل از رحلت پيامبر بود؛ يعني همان ايامي که فدک به تصرف آن حضرت درآمد. طبرسي در مجمع البيان، ذيل تفسير آيه: ' وَآتِ ذَا الْقُرْبَي حَقَّهُ وَالْمِسْکِين وَابْن السَّبِيلِ' از امام باقر و امام صادق(عليهما السلام) و نيز ابوسعيد خدري چنين روايت مي کند: ' همينکه آيه کريمه به پيامبر(صلي الله عليه وآله) دستور داد حقّ ذوي القربي؛ يعني خويشاوندان پيامبر و مسکين و در راه مانده را بدهد، آن حضرت فدک را به فاطمه(سلام الله عليها)داد و سه سال قبل از وفات حضرتش در دست فاطمه بود.  همين مطلب را سيوطي در درّالمنثور از ابي سعيد خدري نقل کرده است: 'چون آيه شريفه نازل شد پيامبر(صلي الله عليه وآله) فاطمه(عليها السلام) را فراخواند و فدک را به او داد.' غصب فدک  حضرت اميرالمومنين (عليه السلام) در نامه اي به والي بصره مي نويسند :' آري از آن چه آسمان بر آن سايه افکنده است، فدک در دست ما بود. مردمي بر آن بخل ورزيدند و مردمي سخاوتمندانه از آن چشم‌ پوشي کردند.'  به نظر مي رسد اقدام دستگاه حاکمه نيز در غصب فدک همان هدف را تعقيب مي کرد که اشاره شد و آن تهي دست نمودن خاندان پيامبر از بنيه مالي بود. ** اختلاف حضرت زهرا (س) با حکومت بر سر فدک چگونه بود؟  گزارش هاي منابع شيعي و سني نشان مي دهد حضرت زهرا (س) و حکومت هر يک دو ادعا درباره فدک داشتند :  الف) ادعاهاي حضرت زهرا (س)  چنان که نزد شيعيان مشهور است، حضرت زهرا (س) فدک را ملک خود مي دانست و براي اثبات مالکيت خود دو راه بخشش و ارث را به پيگيري کرد.  ابتدا آن حضرت اعطاي فدک از طرف رسول خدا به خود را ياد آور و خواستار باز پس گرفتن اين سرزمين از حکومت وقت شد اما وقتي از اين راه به نتيجه اي نرسيد و حکومت شهادت گواهان حضرت زهرا (س) را نپذيرفت، ايشان از راه ديگر وارد شد و از حکومت خواست ميراث پدرش را که فدک نيز بخشي از آن است، به او واگذار کند و در اين مورد به نص آيه قرآن درباره ارث متمسک شد که مي فرمايد : خداوند به شمار درباره [ارث] فرزندانتان سفارش مي کند که سهم پسر دو برابر دختر است . . . '  ابوبکر در برابر اين آيه چنان استدلال کرد که انبيا از خود ارث باقي نمي گذارند. حضرت زهرا (س) فرمود: چگونه است که هر گاه تو درگذشتي فرزندانت از تو ارث مي برند اما ما از رسول خدا (ص) ارث نمي بريم؟ ! آن گاه به آيات ديگر قرآن که در موارد مختلف از ارث پيامبران گذشته سخن به ميان آورده است،مانند آيه ششم سوره مريم و آيه شانزدهم سوره نمل تمسک جست.  در آيه ششم سوره مريم، حضرت زکريا بيان مي دارد که 'خداوندا، من از خويشانم که پس از من وارثانم خواهند شد، بيمناکم . . . پس فرزندي به من عطا کن که از من و آل يعقوب ارث برد .' در آيه شانزدهم سوره نمل از ارث بردن سليمان پيامبر، از پدرش داوود پيامبر سخن به ميان آمده است.  (*پایگاه خبری_تحلیلی مشرق نیوز) @dghjkb
ب) ادعاهاي حکومت!  حکومت در مقابل حضرت (س) عمدتا دو ادعا مطرح کرد:  1- صدقه بودن فدک  معناي اين عبارت آن است که پيامبر اکرم (ص) فدک را به کسي نبخشيد و با آن به گونه صدقه جاريه برخورد کرد .يعني رسول خدا (ص) از درآمد فدک زندگاني شخصي حضرت فاطمه زهرا (س) و ديگر بني هاشم را تامين مي کرد و مازاد آن را در راه خدا به مصرف مي رساند.  از آن جا که ابوبکر خود را جانشين مشروع پيامبر اکرم (ص) مي دانست، مي خواست با در اختيار گرفتن فدک، اين مشروعيت ادعايي را براي همگان به اثبات برساند و چنان اعتقاد داشت که چشم پوشي از اين زمين نوعي خلل در مشروعيت حکومتش پديد مي آورد .  2 - حديث نفي ارث پيامبران  منظور از اين حديث، روايتي است که ابوبکر آن را از پيامبر اکرم (ص) چنين نقل کرد: 'ما جماعت پيامبران از خود ارث باقي نمي گذاريم . هر چه از ما ماند، صدقه است '.  درباره اين حديث بايد يادآور شد:  1- تا آن زمان اين حديث را جز ابوبکر هيچ کس نشنيده بود. بسياري از محدثان نيز بر اين نکته اتفاق نظر دارند که راوي اين حديث تنها ابوبکر بود . البته بعدها پشتيباناني چون مالک بن اوس يافت و در دهه هاي بعد عمر، زبير، طلحه و عايشه نيز در شمار مؤيدان آن جاي گرفتند.  2 - ابوبکر با نقل اين حديث ناقل سخن پيامبر اکرم (ص) بود و در طرف مقابل، حضرت فاطمه (س) و حضرت علي (ع) و ام ايمن ناقل سخن و کردار پيامبر اکرم (ص) مبني بر بخشش فدک بودند . بديهي است باتوجه به فزوني شمار ناقلان در اين سمت و نيز شخصيت آن ها که بيش ترين تاييدات را از سوي پيامبر اکرم (ص) دارايند، بايد قول آن ها بر قول ابوبکر مقدم شود.  3 - اين حديث با آيات متعددي از قرآن که در آن ميراث انبيا مطرح شده است، منافات دارد و بديهي است نمي توان تنها با يک حديث در مقابل اين آيات صريح ايستادگي کرد.  4 - اگر طبق اين حديث معتقد شويم پيامبر اکرم (ص) هيچ گونه مالي به ارث نگذاشت، چگونه است که طبق نقل اهل سنت بعضي از اموال آن حضرت (ص) مانند وسايل شخصي و نيز حجره هاي آن حضرت (ص) به ارث مي رسيد.  (*پایگاه خبری_تحلیلی مشرق نیوز) @dghjkb
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 امام جعفر صادق علیه‌السلام: *《اَلْمُفَوِّضُ أَمْرَهُ إلَی الله فی راحَةِ الأَبَدِ وَالعَيْشِ الدّائِمِ الرَّغَدِ وَالْمُفَوِّضُ حَقّا هُوَ الْعالی عَنْ كُلِّ هِمَّةٍ دُونَ الله تَعال》* ↫◄ كسی كه كارهای خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگی برخوردار است و واگذارنده حقیقی كارها به خدا كسی است كه تمام همتش تنها به سوی خدا باشد. مصباح الشريعه، جلد۱، صفحه۱۷۵ @dghjkb
💠اگر بنا بود؛ آمریکا را سجده کنیم،انقلاب نمی کردیم، 💠ما بنده خدا هستیم و فقط برای او سجده می‌کنیم، سر حرفمان هم ایستاده ایم! 💠اگر همه‌ی دنیا ما را محاصره نظامی و تسلیحاتی کنند، باکی نیست؛ 💠سلاحِ ما ایمانِ ماست..! @dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱ای دوست! راه پیدا کردن، واجبست، اما راهِ خدای تعالی در زمین نیست، در آسمان نیست، در بهشت و عرش نیست؛ 🕊طریق الله در باطن توست؛ ( و فی اَنفسکُم ) این باشد. طالبانِ خدا، او را در خود جویند زیرا که او در دل باشد، و دل در باطن ایشان باشد. ترا این عجب آید که هر چه در آسمان و زمین است، همه را خدا در تو بیافریده است و هر چه در لوح و قلم و بهشت آفریده است، آن در نهاد و باطن تو آفریده است. هر چه در عالم الهی است، عکس آن در جان تو پدید کرده است. تمهیدات _ عین القضات همدانی التماس دعا صادقزاده          @dghjkb
💠 ۲۰ جمله کلیدی رهبر با موضوع، شهید و شهادت: 🍃خاصیت کشته شدن در راه خدا این است که  انسانى جان خود را صرف میکند براى یک هدف و مقصد الهى و خداى متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ، حضور او را در ملّت او تداوم میبخشد و یاد، فکر و آرمان او زنده میماند. ۱۳۶۸/۰۵/۲۵ (پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی) @dghjkb
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 امام علی (ع) : به راستى شما اگر فريب آرزوها را بخوريد اجل هاى شتابان در وقتى كه عمل ها از دستتان رفته است شما را نابود كند 📚 غررالحکم ، باب آرزو     هیات محبین حضرت رقیه(س) @dghjkb
🌼اي خسرو خوبان نظري سوي گدا کن 🌼رحمي به من سوخته بي سر و پا کن 🌼شمع و گل و پروانه و بلبل همه جمعند 🌼اي دوست بيا رحم به تنهايي ماکن 🍃اللهم عجل لولیک الفرج ... @dghjkb
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 🌱بانو، اگر زیبایی گيسوانت عنوانی‌ست که در «شعرها» ستایش می‌شود... 🌼حجب و حیای تو عنوانی‌ست که در «قرآن» ستایش و تأکید شده است..!! ♦️نجیب بمان... @dghjkb
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌴کاش می شد موج ها می زد دلـم              در هـوایش اوج ها می زددلـم 🌴کاش می شد این دلم از خونِ خون  کاش می شد غرق دریای جنون 🌴کاش می شد بار دیگر عشــق بود  سرخطِ دفتر بنامش مشــق بود 🌴کاش می شد یک معـلّم می شدم         در کلاس درس عالــم می شدم 🌴کاش می شد یک کبوتر می شدم             بال گسـتر هر چه پرپر می شدم 🌴کاش من هم می شدم یک سرنوشت          قلب من یک گوشه ازباغ بهشت 🌴آه این لیــلای مجنون مرده است              آه این ،آن یاس درخون مرده است 🌴آه از روزی که عالـــــم برشود              چشــم های یــاس ولاله ترشود 🌴کاش سینه چاک جبهه می شدم              کاش خاکِ پاکِ جبــهه می شدم 🌴زیر پای لاله لایـــــق می شدم             سرمه ی چشم شـقایق می شدم 🌴شور و حالـــم از زبان نالـه هاست           پیشه ی من هم نفس با لاله هاست 🌴یادمان باشد هــماره یاس نیست           کوچه باغ عشـق را احساس نیست 🌴یـادمان باشد شـقایق زنده است            تا لب مرز جـنون با خنـــده است 🌴از شراب جبـهه ها مستم هنـــوز            هم نفس بالاله ها هســتم هنــوز 🌴من خراب چشــم شهــلای توام            من کمــان قد رعـــــنای توام 🌴مانده ام با تک پلاک عاشــــقی              زنــده ام با رازهای رازقـــــی.... (نوشته شده توسط اللهم عجل لوليك الفرج ) @dghjkb
🔸شهید بزرگوار رجایی؛ ✅مردم ما از کمبود ها و کسری ها گله ندارند؛ 🔴آنچه مردم ما را می آزارد و صدایشان را درمی آورد؛ سو استفاده از بیت المال است و بس @dghjkb
💠 ۲۰ جمله کلیدی رهبر با موضوع، شهید و شهادت: 🍃آنجائی که یاد شهادت، یاد و ذکر شهیدان، تمجید از عظمت شهیدان وجود دارد، هر انسانی، هر دلی احساس عظمت و استغنای از غیر خدا میکند. ۱۳۹۰/۱۲/۱۰ (پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی) @dghjkb
🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹 🔶بعد از خواندن هردو رکعت نماز شب، میخوابید و بیدار میشد تا دو رکعت دیگه بخونه!!! 🔸ازش پرسیدن چرا؟ میگفت: ♦️نفس رو باید رنج داد تا پاک بشه...!!!! @dghjkb
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🌴امام صادق علیه السلام: إنّما قَدَّرَ اللَّهُ عَونَ العِبادِ على‏ قَدرِ نِيّاتِهِم، فمَن صَحَّت نِيَّتُهُ تَمَّ عَونُ اللَّهِ لَهُ، ومَن قَصُرَت نِيَّتُهُ قَصُرَ عَنهُ العَونُ بقَدرِ الّذي قَصُرَ. 🍃 خداوند يارى (خود را برای) بندگان فقط به اندازه (درستی) نيّت ‏هاى آنان مقدر کرده است. پس هركس نيّتش درست باشد، يارى‏ خدا به او كامل‏ میرسد و هركس نيّتش كاستى داشته باشد، يارى خدا نيز به همان اندازه، از وى كاسته شود. امالی مفید، ص۶۶. 🌱 بیاییم اگر قصد کار خیری را داریم، نیّت مان را تعجیل فرج قرار دهیم تا بهترین یاری خدا پشتوانه ما شود. @dghjkb
. 🔴چگونه گناه نکنم?! ✅ شهید مطهری :اگر انسان خیال را در اختیار خودش نگیرد یکی از چیزهایی است که انسان را فاسد می‌کند؛ یعنی انسان نیاز به تمرکز قوّه خیال دارد. اگر قوّه خیال آزاد باشد، منشأ فساد اخلاق انسان می‌‌شود. امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: النَّفْسُ انْ لَمْ تَشْغَلْهُ شَغَلَک؛ یعنی اگر تو نفس را به کاری مشغول نکنی، او تو را به خودش مشغول می‌‌کند. یک چیزهایی است که اگر انسان آنها را به کاری نگمارد طوری نمی ‌شود، مثل یک جماد است. این انگشتر را که من به انگشتم می‌ کنم، اگر روی طاقچه‌ ای یا در جعبه‌ ای بگذارم طوری نمی‌ شود. ولی نفس انسان جور دیگری است، همیشه باید او را مشغول داشت؛ یعنی همیشه باید یک کاری داشته باشد که او را متمرکز کند و وادار به آن کار نماید و الّا اگر شما به او کار نداشته باشید، او شما را به آنچه که دلش می ‌خواهد وادار می‌ کند و آن وقت است که دریچه خیال به روی انسان باز می‌ شود؛ در رختخواب فکر می‌ کند، در بازار فکر می‌ کند، همین‌ طور خیال خیال خیال، و همین خیالات است که انسان را به هزاران نوع گناه می ‌کشاند. اما برعکس، وقتی که انسان یک کار و یک شغل دارد، آن کار او را به سوی خود می ‌کشد و جذب می ‌کند. (تعلیم و تربیت در اسلام، ص278) @dghjkb
✅پرچم ایران از چه زمانی سه رنگ شد: 💠گروه تاریخ مشرق- درفش، بیرق، علم، لواء یا رایت به معنی پرچم از دیرباز مورد استفاده بوده و از آن به عنوان علامت شاه، حکمران، فرمانده نیرو و لشکریان استفاده می شده است. اندازه و رنگ بیرق ها از دوران کهن تفاوت های متعددی داشته ولی گزینش رنگ های سه گانه سبز، سفید، قرمز را مربوط به دوران ناصرالدین شاه قاجار دانسته اند. در نهایت در جریان انقلاب مشروطیت این سه رنگ تثبیت شد و از این پرچم برای ساختمان های دولتی و یادمان های سلطنتی، قلعه ها و بنادر و هر آنچه به دولت و سلطنت مربوط بود، استفاده می کردند. با تدوین قانون اساسی مشروطه، رنگ پرچم ایران معین گردید که بر اساس اصل پنجم متمم این قانون، رنگ سبز در پرچم ایران به عنوان نشانه دین اسلام و مذهب شیعه و نیز خرمی کشور و صفای روح و باطن، رنگ سفید نشان صلح خواهی، دوستی و آرامش طلبی ملت ایران، و قرمز نشان مشروطیت ایران و آمادگی ملت برای دفاع از استقلال و آزادی به قیمت ریخته شدن خون فرزندان خود به کار رفته است. ابعاد و شکل دقیق پرچم ایران در سال 15 مهر 1336 شمسی دوباره تعیین شد و تا انقلاب اسلامی ایران بدون تغییر با همان شیر و خورشید و گاهی تاج پهلوی باقی ماند. پس از انقلاب نشان پرچم جای خود را به طرحی شبیه به واژه «الله» داد که مانند لاله سرخی است که از خون شهیدان انقلاب سر برآورده و چهار قسمت آن شبیه هلال و جزء قائم میانی، یادآور شمشیر به نشانه قدرت و ایستادگی ملت مسلمان ایران است و مجموعا کلمه توحید (لااله الا الله) را تشکیل می دهد. همچنین عبارت «الله اکبر» 22 بار در حاشیه پائین نوار سبز و حاشیه بالای نوار قرمز که نشانه و نماد 22 بهمن 1357، روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، تکرار شده است. (منبع: علی حائری و همکاران، روز شمار شمسی(قم: مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما،1382)ص241. *پایگاه خبری_تحلیلی مشرق نیوز) @dghjkb
💠 ۲٠ جمله کلیدی رهبر با موضوع، شهید و شهادت: 🍃فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ی مردم؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای دنیای اسلام بلکه برای جهان بشریت است. ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ (پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی) @dghjkb