داخل پاکت هم 800 تومان بود و مثلاً شش ماه پولش را جمع کرده بود و تا توانسته بود پولش را جمع کند گذاشته بود خانه آنها!
وقتی ماجرا را برایش گفتم او گفت «مگر فرق میکند؟ آنها نیاز داشتند و من به آنها دادم»، مانند آتش بهاختیاری که رهبر میفرماید مجتبی آن موقع آتش بهاختیار بود. مجتبی میگفت «آدم خوبه شهید بشه و هیچی ازش برنگردد!»، گفتم «تو رو خدا این حرفها رو نزن!»، روز قدس سال 61 بود که با او خداحافظی کردم و گفتم دیگر نمیبینم و آن همان آخرین دیدارم بود.
*گزارش از علیرضا خوببخت
(*خبرگزاری تسنیم)
#شهید_مجتبی_کریمی
@dghjkb
🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴
🌷 شادی روح همه لاله ها، و همچنین شهید مجتبی کریمی...
🍃 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم🍃
🍃 اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@dghjkb
*متن زیر به بررسی صحت روایتی می پردازد که در افواه بسیار مشهور است و معمولا در روز آخر ماه صفر نقل می شود. این متن در شبکه های تلفن همراه منتشر شد:
در بررسی بیشتر مشخص شد این مطلب در یک وبلاگ شخصیمنتشر شده که متن کامل را به نقل از وبلاگ مزبور می خوانید.
چند سالی است اواخر ماه صفر که می شود متدینین و مذهبی ها برای هم پیامکی می فرستند که محتوای پیامک حدیثی از پیامبر(ص) است که هر کسی مرا بخروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می دهم.
در اینجا ضمن بیان متن کامل حدیث؛ می خواهیم منظور صحیح حدیث را بیان کنیم تا معلوم شود منظور حدیث را اشتباه متوجه شده ایم:
متن عربی حدیث این است: «فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة»
اما این بخشی از حدیث است. پس جا دارد که متن کامل حدیث را ببینیم. متن کامل حدیث در دو کتاب شیخ صدوق(ره) یعنی معانی الأخبار ص205 و علل الشرایع ج1 ص175 آمده است.
متن کامل حدیث بدین شریح است:
«عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَةَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّةَ فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَةٌ یَسْتَبِقُونَ فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُو ذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّةِ فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ ص قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّةِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ.
ابن عبّاس گوید: روزى پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وى بودند فرمود: نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است، چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهى از ایشان برخاسته و بیرون رفتند، و هر یک از آنان قصد داشت که سریعتر مراجعت نماید تا خود نخستین واردشونده باشد و در نتیجه بهشتى گردد، پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پى برد، و به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود؛ بزودى چند تن بر شما وارد میشوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یک دیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذر» مژده دهد اهل بهشت است.
سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود: ما اکنون در کدام یک از ماههاى رومى بسر میبریم؟ أبوذر گفت: یا رسول اللَّه آذر بپایان رسیده است. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله فرمود: اى أباذرّ آن را مىدانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشت میباشى، و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من بدلیل علاقه ات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند، و تنها زندگى خواهى نمود، و تنها خواهى مرد، و قومى که عهده دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود.»(معانی الأخبار ص205، علل الشرایع ج1 ص175)
پس همانطور که ملاحظه می کنید پیامبر(ص) در قالب این جمله خواستند به اصحاب بفرمایند که جناب ابوذر(ع) از اهل بهشت است. پس به اصطلاح علم حدیث؛ در این حدیث مورد مخصص است یا به عبارت دیگر این حدیث قضیة فی الواقعة است یا به عبارت دیگر از این حدیث نمی توان القای خصوصیت کرد. یعنی حدیث موردی است و قابلیت تعمیم ندارد. و نمی تواند الان مورد استناد قرار گیرد.
علاوه بر این بفرض هم که اینگونه نبود؛ پیامبر(ص) فرمودند بخروج آذار. آذار از ماههای رومی است و ماههای رومی نیز به لحاظ تعداد روزهای سال مانند سالهای شمسی و میلادی 365 روزه است. پس در هر سال هر ماه رومی با یکی از ماههای قمری مطابق می شود و اینگونه نیست که همیشه آذار با صفر مطابق باشد. در واقع ماه آذار از حدود یک هفته مانده به اول فروردین شروع می شود و تا یک هفته مانده به اردیبهشت ادامه دارد.
(*خبر آنلاین)
1717
#ماه_صفر
@dghjkb
🏴🌱🏴🌱🏴🌱🏴🌱🏴🌱🏴🌱🏴
امام کاظم (ع) :
بچه را نزن،با او قهر کن،قهرت را طولانی نکن،بلکه زود با او آشتی کن
بحارالانوار،ج 104،ص
@dghjkb
🍃یا امام زمان ...... مولای من
🌾مانده ام با غم هجران نگارم چه کنم
🌾عمر بگذشت و ندیدم رخ یارم چه کنم
🌾چشم آلوده کجا. دیدن دلدار کجا
🌾چشم دیدار رخ دوست ندارم چه کنم
@dghjkb
🔴جملات کلیدی رهبر انقلاب با موضوع دفاع مقدس:
♦️*جنگ به وسیله ی مردم اداره شد. هم ارتش و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم نیروهای گوناگون، متکی به مردم بودند؛ به ایمان مردم، به عشق مردم، به صفای مردم. 1390/07/20
(پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، *تابناک)
#دفاع_مقدس
@dghjkb
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
*روز اول صفر؛ ورود اسرای کربلا به شهر شام:
یكی از مصائب رنج آور حادثه عاشورا، جریان اسارت اهل بیت امام حسین(ع) و در رأس آنها حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) میباشد. عبیدالله بن زیاد پس از كسب تكلیف از یزید بن معاویه در خصوص اسرای كربلا، دستور اعزام آنها را به سوی شام صادر كرد. طبری مینویسد:
«عبیدالله بن زیاد دستور داد زنان و كودكان حسین(ع) را آماده كنند و دستور داد طوق آهنین به گردن علی بن حسین(ع) نهادند. سپس آنها را همراه محفز بن ثعلبه عایذی و شمر بن ذی الجوشن روانه كرد كه پیش یزید بروند».[۱]
در اخبار الطوال نیز آمده است:
«ابن زیاد، علی بن حسین(ع) و زنانی كه همراهش بودند را با زحر بن قیس، محقن بن ثعلبه و شمر بن ذی الجوشن یزید بن معاویه به شام فرستاد».[۲]
زمان ورود اهل بیت امام حسین (ع) به شام:
در اینكه كاروان اسرای كربلا چه روزی به شهر شام وارد شدند، در بین منابع اختلافات زیادی وجود دارد. در این خصوص مرحوم محمد ابراهیم آیتی در كتاب «بررسی تاریخ عاشورا» مینویسد:
«بیان این مطلب كه تاریخ حركت اهل بیت از كوفه به شام و تاریخ رسیدن آنان به دمشق و مدت توقف اسیران آل عصمت در مركز حكومت یزید و تاریخ حركت آنان از دمشق به طرف مدینه و تاریخ ورود آنان به شهر مقدس مدینه، هیچكدام از اینها به درستی معلوم نیست. اگر كسی اصرار بورزد و بخواهد كه از روی شواهد تاریخی، احتمالی را ترجیح بدهد و تاریخ هر یك از این حوادث را، هر چند به حدس و گمان نه از روی یقین تحقیق كند، میتواند بگوید كه اهل بیت امام حسین(ع) پس از آنكه در روز دوازدهم محرم سال ۶۱ هجری وارد كوفه شدند. در حدود یكماه یعنی تا حدود بعد از نیمه ماه صفر دركوفه زندانی بودند و یكی دو روز پیش از اربعین آنان را به شام فرستادند و چنانكه بعضی نوشتهاند نیمه ماه ربیع الاول وارد دمشق شدهاند».[۳]
ورود اسرا به شهر دمشق:
سید بن طاوس در مورد این واقعه مینویسد:
«وقتی اسرای كربلا نزدیك شهر دمشق رسیدند، ام كلثوم نزد شمر بن ذی الجوشن رفت و گفت: ما را از دروازهای ببر كه تماشاچیان كمتر حضور داشته باشند و به سپاه بگو این سرها را از محلها دورتر ببرند تا نگاه مردم كمتر به ما بیفتد. اما شمر در اثر خباثت و پلیدی كه داشت دستور داد سرها را بالای نیزهها زدند و در میان محملها قرار دادند و آنان را از میان تماشاچیان عبور دادند».[۴]
به نظر حسن بن علی الطبری[۵] ، اهل بیت را سه روز پشت دروازه شام نگه داشتند، شهر را زیور بستند، به گونهای كه چشمی ندیده بود. سپس پانصد هزار نفر از مردم شام از زن و مرد با دف و طبل و بوق و دهل از خانههایشان بیرون آمدند، در حالی كه جامه نو پوشیده بودند و خود را آراسته بودند به دیدن اسرار رفتند. آن روز شانزدهم ربیع الاول بود و بیرون شهر، محشری به پا شد. مردم میان هم موج میزدند. چون روز برآمد سرها را به شهر وارد كردند. و هنگام ظهر با رنج فراوان از ازدحام جمعیت به در خانه (قصر) یزید بن معاویه رسیدند. شیخ عباس قمی مینویسد:
«اسرای كربلا را پس از ورود به دمشق در پله كان مسجد (محلی كه توقف گاه اسیران بود) نگه داشتند، پیرمردی از اهل شام نزد اسرا آمد و گفت: حمد، خدا را كه شما را كشت و نابود كرد و آشوب را خاموش كرد... چون سخنش تمام شد، امام سجاد(ع) به او فرمود: قرآن خدا را خواندهای. گفت: آری فرمود: این آیه را خواندهای:
«قل لا اسئلكم علیه اجراً الا المودةَ فی القربی»[۶]
«بگو من بر اجر رسالتم چیزی از شما جز مودت و دوستی با اهل بیتم و خویشانم نمیخواهم»؟
گفت: آری فرمود: ما خویشان پیامبریم ... سپس حضرت فرمود: این آیه را خواندهای:
«انما یرید الله لیذهب عنكم الرجس اهل البیت و یطهركم تطهیرا»[۷]
«خداوند میخواهد رجس و پلیدی را از شما اهل بیت دور سازد و شما را پاكیزه گرداند»؟
گفت: بله خواندهام. حضرت فرمود: اهل بیت ما هستیم ... مرد شامی دستانش را به سوی آسمان بلند كرد و گفت: خدایا من از دشمنان آل محمد و كشندگان آنان بیزاری میجویم».[۸]
بدون شك همین برخوردها و روشنگریها و سخنرانیهای امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) موجبات رسوایی بنی امیه را فراهم آورد. و آنها را از كرده خویش پشیمان ساخت.
ابن اعثم مینویسد:
«سرهای شهدای كربلا را به همراه امام سجاد(ع) و مغدرات اهل بیت نزد یزید بردند.آن لعین اشاره كرد سر امام حسین(ع) را درطشتی زرین نهادند.سپس ازفرستادگان ابن زیاد سؤالاتی كرد و آنها تفصیل واقعه را برای او بیان كردند».[۹]
وقتی مردم، اسرای كربلا را شناختند و به عظمت مقام آنان پی بردند، از كردار یزید بدشان آمد و او را لعن كردند و دشنام دادند و روی به اهل بیت آوردند. چون یزید چنین دید خواست خود را از خون حسین بركنار دارد لذا قتل امام را به گردن ابن زیاد گذاشت و او را بر این كردار لعن كرد...[۱۰] سپس یزید نعمان بن شبیر یكی از اصحاب رسول خدا(ص) را خواست و به او دستور داد كه اهل بیت را آماده سفر به سوی مدینه كند. با دستور یزید اسیران خاندان حسین(ع) را به وطنشان، مدینه الرسول برگرداندند.[۱۱]
منابع:
...........................................................................................
۱]- طبری، محمد بن جریر؛ تاریخ الطبری، ترجمه ابوالقاسم پاینده، تهران، اساطیر، ۱۳۷۵، ج۷، ص ۳۰۷۲.
[۲]- دینوری، احمد ب داود؛ اخبار الطوال، ترجمه محمود مهدوی، تهران، نی، ۱۳۷۱، ص ۳۰۵.
[۳]- آیتی، محمدابراهیم؛ بررسی تاریخ عاشورا، تهران، صدوق، ۱۳۷۲، چاپ هشتم، ص ۱۴۰.
[۴]- سید بن طاووس، لهوف، ترجمه عقیقی بخشایشی، قم، دفتر نشر نوید اسلام، ۱۳۸۱، چاپ دهم، ص ۲۰۷.
[۵]- طبری، حسن بن علی؛ كامل بهایی، بیجا، مكتب مرتضوی، بیتا، ج۲، ص ۲۹۳-۲۹۲.
[۶]- شوری، ایه ۲۳
[۷]- احزاب، آیه ۳۳.
[۸]- قمی، شیخ عباس، نفس المهموم، ترجمه محمدباقر كمرهای، قم، مسجد مقدس جمكران، ۱۳۷۰، ص ۵۵۶-۵۵۵.
[۹]- كوفی، احمد ابن اعثم؛ الفتوح، ترجمه محمد بن احمد مستوفی هروی، تهران، آموزش و انقلاب اسلامی، ۱۳۷۲، ص ۹۱۵.
[۱۰]- قمی، شیخ عباس؛ پیشین، ص ۵۹۱.
[۱۱]- سید بن طاوس، پیشین، ص ۲۳۱.
مرجع : خبرگزاری صدای افغان(آوا) مشهد مقدس
پنجشنبه ۲۱ عقرب ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۸
#روز_اول_صفر
#ورود_اسرای_کربلا_به_شهر_شام
@dghjkb
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
🍁گاهی که دلم از خودم خسته و غمگین است،
یاد شما آرامش من است.
شمایی که دستی در افلاک دارید و نگاهی در زمین، درد مرا هم چاره کنید،
از منجلاب کبر و ریا و.... نجاتم بدهید...
خسته ام از خود گناهکارم، از خود ریاکارم...
🍂دوای دردم را بدهید...
#افلاکیان_بی_ادعا
@dghjkb
🍃خدایا !
مثل شهدا
لذت مناجات می خواهم
إِلَهِی قَلْبِی مَحْجُوبٌ وَ نَفْسِی مَعْیُوبٌ وَ عَقْلِی مَغْلُوبٌ وَ هَوَائِی غَالِبٌ وَطَاعَتِی قَلِیلٌ.....یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ
@dghjkb
🏴🌱🏴🌱🏴🌱🏴🌱🏴🌱🏴🌱
امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
ثواب اعمال خیر، براى کسى که براى مردگان انجام مى دهد، براى او و براى آن مرده، هر دو نوشته مى شود.
زاد المعاد، صفحه ۵۷۴
@dghjkb
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🌱خوشا آنان که جانان می شناسند
🌱طریق عشق و ایمان می شناسند
🌱بسی گفتیم و گفتند از شهیدان
🌱شهیدان را شهیدان می شناسند
@dghjkb
*یک روز قبل از شروع جنگ چه اتفاقی افتاد:
به گزارش مشرق، ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ در تقویمها به عنوان سالروز شروع جنگ تحمیلی نامگذاری شده است. بیشتر توجهات به این روز معطوف است. روزی که جنگی هفت سال و ۱۱ ماهه شروع شد و تا آخرین روز مردادماه ۱۳۶۷ با پذیرش رسمی آتش بس تداوم یافت، اما کمتر کسی به روز قبل از شروع رسمی جنگ توجه دارد. راستی ۳۰ شهریورماه ۵۹ چه اتفاقی افتاد؟ آیا در مرزها هم مثل سایر نقاط کشورمان آرامش قبل از طوفان حاکم بود یا این مناطق از پیش در کانون درگیریها قرار داشتند؟ با هم مروری به وقایع سیام شهریورماه ۱۳۵۹ میاندازیم.
اروندرود امروز لحظات ناآرامی را سپری میکند. مدتهاست که این آبراهه مرزی، دیگر آرامش سابق را ندارد. بعثیها ادعاهایی روی مالکیت آن دارند و اجازه نمیدهند شناورهای ایرانی به راحتی در آن تردد کنند. عراق امروز ۳۰ شهریورماه ۱۳۵۹ اروند، خرمشهر، آبادان و پاسگاه مؤمنی از توابع خرمشهر را هدف حملات خمپارهای قرارداد. نیروی دریایی عراق به پاسگاه دریایی ایران در خرمشهر حمله کرد و طرفین با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری یک ناوچه خودی آتش گرفت و غرق شد. در آبادان که به عرض اروندرود با خاک عراق فاصله دارد، پالایشگاه آبادان، پایگاه خسروآباد و اسکله ۱۱ و ۱۲ هدف توپهای دشمن قرار گرفتند. فاصله زیاد نیست و توپخانه دشمن مسلط عمل میکند.
کمی بعد تانکر نفت جزیره مینو غرق شد و دو مجروح و دو مفقودالاثر به جای گذاشت. این طرف نیروهای غالباً مردمی هستند و آن طرف یک ارتش کاملاً مجهز. کسی به درد مرزنشینها نمیرسد. خبری از اعزام عمومی به مرزها نیست! یک قایق ایرانی که به قصد انتقال مجروحان روی اروند پیدا میشود، بعثیها آن را هم میزنند و غرق میکنند.
نیروهای ایرانی توان اندکی دارند. ماهیت مدافعان، یگانهای مرزی ارتش با نیروهای سپاه و داوطلبان مردمی است، اما همین نیروهای اندک نیز صبر نمیکنند عراق هر کاری دلش میخواهد انجام بدهد و آنها بیتفاوت نگاه کنند. بنابراین به اقدامات خصمانه دشمن واکنش نشان میدهند. یک کشتی تجاری عراق در اروندرود هدف قرار میگیرد و آسیب میبیند. این حمله باعث غرق شدن کشتی نمیشود، اما به بعثیها میفهماند که طرف مقابلشان دست بسته نیست.
کمی بالاتر از آبادان و خرمشهر در منطقه رملی فکه، عراقیها پاسگاههای ایرانی را هدف قرار میدهند. با این وجود شاید وضعیت خوزستان از ایلام و کرمانشاه بهتر باشد. این مناطق که بعد از شروع جنگ جبهه غرب نامیده شدند، زودتر مورد هجوم زمینی دشمن قرار گرفتند. عراق روز ۳۰ شهریورماه ۵۹ پاسگاههای گیسکه، چغاحمام و چیلات در مرزهای سومار، نفتشهر و دهلران را به تصرف در میآورد. جنگ وارد فاز علنی خود شده است، اما ۲۴ ساعت بعد مهرآباد بمباران میشود و تا آن زمان، کسی نمیخواهد باور کند جنگ شروع شده است!
عراقیها نیمی از هواپیماهای خود را به عربستان، کویت، امارات، عمان، یمن شمالی و اردن میفرستند. یک کار احتیاطی که وقتی جنگ رسمی شد، از حملات متقابل ایرانیها در امان بمانند. این طرف، اما حتی گمرک خرمشهر و آبادان تخلیه نمیشوند. مملو از اجناس و ماشینهای گرانقیمتی هستند که بعد از شروع جنگ برخی از آنها به دست دشمن میافتند! کسی به حرف مرزنشینها گوش نمیدهد. خیلیها به استانداری و دیگر مسئولان گفتهاند که لااقل اجناس گمرک را تخلیه کنند ولی کسی از بالادستیها باور ندارد که عراق بخواهد تا آنجا پیشروی کند!
در همین روز ۳۰ شهریورماه ۱۳۵۹ ستاد لشکر ۵ مکانیزه عراق به تمامی واحدهای تابعه خود دستور میدهد تا اطلاع ثانوی سکوت رادیویی را رعایت کنند. این سکوت باید آرامش قبل از طوفان اصلی باشد. مدافعان سنگربندی میکنند. خرمشهریها هنوز نمیدانند باید بروند یا بمانند. روی جاده اثری از ازدحام خودروها نیست. کسی هشدار لازم را صادر نمیکند. برخی از مردم شهرهای مرزی تصور درستی از عمق فاجعه ندارند. رزمندگان و فرماندهان حاضر در منطقه اجازه صدور دستور ترک فوری شهر را ندارند. تصمیم روی این موضوع از حیطه اختیار آنها خارج است. همه میدانند به زودی اتفاق بزرگی رخ میدهد، اما نمیتوانند کاری جز تحکیم مواضع دفاعی خود انجام دهند.
عراق به کشتی تجارتی ایران در خور موسی حمله میکند. این ششصدوششمین و آخرین حمله آنها به مواضع ایران پیش از شروع رسمی جنگ است. حوالی ظهر روز بعد ۳۱ شهرویورماه ۱۳۵۹، ده فرودگاه و پایگاه هوایی ایران مورد حمله جنگندههای عراقی قرار میگیرد. اخبار از شروع رسمی جنگ ایران و عراق خبر میدهند. وضعیت دفاعی کشور مناسب نیست. باید از پیش کاری صورت میگرفت.
منبع: روزنامه جوان
(*پایگاه خبری_تحلیلی مشرق نیوز)
#دفاع_مقدس
#جنگ_تحمیلی
@dghjkb
Ahangaran (1).mp3
1.5M
🇮🇷 فرمان رسیده از خمینی رهبر ایران
#حاج_صادق_آهنگران
@dghjkb
💠نگاه را می رباید...!!!
هر آنکس که زیباست،
🌱و تو زیباترینی
ای شهید.....✨
@dghjkb
🔷امداد و درمان :
از شلیک اولین گلولههای دشمن و شهید و مجروحشدن تعدادی از مردم و رزمندگان، زنان مسلمان دلسوز این آب و خاک، دریافتند که باید به امداد درمان مجروحان و جانبازان جنگ بپردازند. آنها بدون هیچ چشمداشتی تنها به نیت کسب رضایت الهی و اطاعت از مقام ولایت، به جبههها رفتند و چه بسا خود مجروح و جانباز شدند و گاه به خیل شهدای انقلاب پیوستند. اگر زنان داوطلب به مدد و مساعدت جبهه و جنگ نمیآمدند، آمار شهدای جنگ فزونی مییافت و اگر مجروحان به موقع مداوا نمیشدند، درمان بعدی آنها، هزینه سنگینی را بر بیتالمال تحمیل میکرد. خانوادهها و رزمندهها با مشاهده توجه به امداد و درمان مجروحان جنگی، اشتیاق بیشتری برای ادامه حضور داوطلبانه در جبهه احساس مینمودند. هماینک نیز بیان نمونهها و جلوههای زیبای ایثارگری زنان پرستار، بهیار و امدادگر، موجی از عشق و شوق برای خدمت به مردم پدید میآورد.
مینا کمایی به همراه بیست نفر دیگر، در یک بیمارستان آبادان، امدادگری میکرد و شبها هم در خوابگاه بیمارستان میخوابید.
خانم میرزایی، وقتی شروع به تمیز کردن پهلوی مجروح میکرد، حالش به هم میخورد ولی به خاطر خدا تحمل میکرد.
یک پرستار داوطلب، شبها بچهاش را به اتاقی در بیمارستان میبرد و لباسها را کپه میکرد و بچهاش را روی آن میخواباند، آن وقت خود به مداوای مجروحان میپرداخت.
بسیار دیده شده که خانمی، پرستارمجروحی شیمیایی بود و خود مبتلا به عوارض شیمیایی میشد. خانم یوسفزاده، تنها نمونهای کوچک از زنان پرستاری است که به دلیل آلودگی شیمیایی به شهادت رسید.
کار امدادگری در شهرهای مرزی جنوب و غرب، برای زنان طاقتفرسا بود، اما عشق به اسلام و انقلاب، امدادگران پیر و جوان را بر ماندن استوارتر میساخت، تا حدی که بسیاری از آنها بیتوجه به اصرار خانوادههایشان، در خطوط جنگی ماندند تا مرهمی بر زخم های دلیرمردان رزم و جنگ باشند. بعضی از آنان، حتی آموزش کلاسیک پرستاری را ندیده بودند، ولی به سرعت آموزشهای تجربی را جایگزین آن کردند و چنان این آموزشها را با عشق به خدا عجین نمودند که توانستند، هم پرستار جسم و هم پرستار روح و روان رزمندگان شوند.
#نقش_زنان_در_هشت_سال_دفاع_مقدس
@dghjkb
🇮🇷🏴🇮🇷🏴🇮🇷🏴🇮🇷🏴🇮🇷🏴🇮🇷🏴🇮🇷
🍃باز دیشب دل هوای یار کرد
🍃آرزوی حـجـلـه سـومـارکـرد
🍃خواب دیدم سجده را بر مهردشت
🍃فتح فاو و ساقی والفجر هشت
🍃باز محورهای بوکان زنده شد
🍃برف و سرمای مریوان زنده شد
🍃از دوکوهه تا بلندای سهیل
🍃بر نمی خیزد مناجات کمیل
🍃یاد کرخه رفته و این رنج ماند
🍃قلب من در کربلای پنج ماند
🍃کاش تا اوج سحر پر میزدم
🍃بار دیگر سر به سنگر میزدیم
🌱 هفته دفاع مقدس ،و یاد دلاوری های زنان و مردانی از جنس آسمان گرامی باد.
#ما_ملت_امام_حسینیم
#ما_ملت_شهادتیم
#لبیک_یا_رسول_الله
#لبیک_یا_مهدی
#لبیک_یا_خامنه_ای
@dghjkb
🏴🌱🏴🌱🏴🌱🏴🌱🏴🌱🏴🌱🏴
امام صادق علیه السلام فرمودند:
اثافى الاسلام ثلاثة: الصلوة و الزکوة و الولایة،لا تصح واحدة منهن الا بصاحبتیها؛
سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست نمى شود.
(کافى جلد۲، ص ۱۸)
@dghjkb
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✨ پروردگارا ....
مقام ایمان مرا به حد اکمل ایمان برسان و مقام یقینم را، برترین مقامات یقین قرار ده.
✨ آمین یا رب العالمین....
@dghjkb
🔴 جملات کلیدی رهبر با موضوع دفاع مقدس:
هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برههی زمانی نیست؛ گنجینهی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایهگذاری کند. ۱۳۸۸/۰۶/۲۴
(پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، *تابناک)
#دفاع_مقدس
@dghjkb
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
🕊آی شــهدااااا....
🕊مـن هـم میخـــام آسمانی بشم...
شهادت به آسمــان رفتن نیست
بخــود آمدن است...
من هم میخـام بخودم برگردم
🍂دلگیـرم
دلگیر از خودم که غرق شده ام... نجاتممم دهید...
هواااای دلممم از حد هشــداااار گذشته است
شهااااادت مرگ نیست
رسالت است
رفتن نیست
جــاودانه ماندن است
جــان دادن نیست
جــان یافتن است
سکوت نیست
بلکه فریـــاااد است
🌴آری،
شــهادت سرآغاز پایندگيست...
تنها راه رسیــدن بخداست...
🍂 آخ.....
🍃شهادت
🍃شهادت
🍃شهادت
دلم به تو اسـیـــــره....
غریبانه رفتیــد من ملتمسانــه گفتم:
مدد کنیــد تا طی کنم...
این راه ناهمـوار را...
🍃اللهم ارزقنا توفیق شهادت🍃
@dghjkb
🌱بعضی ها را هر چقدر بخوانی
خسته نمی شوی!!!
🌱بعضی ها را هر چقدر گوش دهی
عادت نمی شوند!!
🌱بعضی ها هر چقدر تکرار شوند
باز بکرند!!!!
🔸🔸 مثل شهدا...!!!🔸🔸
@dghjkb