هدایت شده از 🌍 #کانال_دیده_بان_سیاسی 🌎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از کانال ســـرבار בلها
▼ حرف روز
زیست بسیجی
هفته بسيج اول آذر ماه هر سال فرا ميرسد و يادآور حماسه بزرگمرداني است که روزگاري نه چندان دور در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه آفريدند. آنچه از آن مجاهدان راه خدا به يادگار مانده، سبک زندگي است که در زمانه ما نيز همچنان ميتواند به مثابه الگويي براي جوانان و آيندهسازان کشور به کار آيد. در اين الگو بسيجي، انسان صاحباختياري است که در مسير زندگي خود با دغدغهمندي و پذيرش مسئوليتها و قرار گرفتن در آزمونها و امتحان آبديده ميشود و اوج ميگيرد. نقطه مقابل اين تفکر نيز به تعبير رهبر معظم انقلاب «حالت احساس بيمسئوليتي»، «ولش کن»، «برو خوش باش»، «به خودت بپرداز» و... است، که آدمي را به سستي و تنبلي و بيتفاوتي ميکشاند.
بسيجي تلاش ميکند از دغدغههاي نازل و کمبها عبور کرده و دردهاي بزرگ را در جان خود بپروراند و با رهاشدن از تعلقات فردي خود را در خدمت ارزشها و دغدغههاي اسلامي و انساني قرار دهد. اين به آن معنا نيست که بسيجي به فکر خانواده و فرزند و عيال خود نيست؛ بلکه به معنای آن است که دغدغههايش در حوزه فردي و خانوادگي خلاصه نميشود؛ بلکه او افقي فراتر از آن را نيز ميبيند و دلسوز جامعه و بشريت است و اين درس بزرگي است که از مکتب اهل بيت(ع) آموخته است.
بسيجي همانطور که خودسازي فردي را مهمترين دغدغه خود دارد، به تربيت فرزند و خانوادهاش نيز ميانديشد و همزمان دغدغه اصلاح جامعه و امر به معروف دارد و در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامي نيز همواره حاضر است، شب را بدون دغدغه ملت مظلوم فلسطين، لبنان، سوريه، عراق و يمن صبح نمیکند و از رنجي که مستضعفان عالم از شرق دور تا آفريقاي محروم و از آنجا تا اقصی نقاط آمريکاي جنوبي به واسطه استعمار جنايتکار غربي ميبرند، در عذاب است. همين دردها و دغدغههاي متعالي است که از بسيجي انساني ممتاز و آبديده و متفاوت ساخته است. امروز نظام اسلامي نيازمند تربيت چنين فرزنداني است و نهادها و دستگاههاي فرهنگساز کشور وظيفه خطير فرهنگسازي در اين زمينه را دارند. به واقع، بايد خروجي مجموعههايي چون آموزش و پرورش، دانشگاه و مؤسسات عالي، حوزههاي علميه، مراکز آموزشي، فرهنگسراها، مساجد و هيئات مذهبي و ديگر مجموعههاي فرهنگي و هنري تربيت «جوان مسئول و بصير» باشد تا به این شکل سلامت آينده کشور تضمين شود.
هدایت شده از 🌷کانال ایران، دیروز، امروزوفردا🌷
فرصت هفته وحدت
در عرصه سياستورزي و مملکتداري، برخي گزارهها از چنان جايگاه راهبردي برخوردارند که ميتوان با صراحت از آنها به عنوان ارکان تدبير و سياست ياد کرد. بدون توجه به آنها به تدريج ساختار جامعه از هم گسسته و واگرايي و ناکارآمدي و بحران و تنش بر جامعه و نظام سياسي حاکم خواهد شد و ثبات و امنيت رخت بر خواهد بست.
مقوله "وحدت" از جمله اين دکترينهاي کليدي است که بيتوجهي به آن نظام سياسي را تهديد خواهد کرد. با مروري بر منظومه فکري بزرگان انقلاب اسلامي از جمله حضرت امام(ره) و امام خامنهاي با جرات ميتوان گفت که عنصر "وحدت" از دالهاي مرکزي گفتمان ايشان به حساب ميآيد که در جايگاه بالاتري از بسياري از کليد واژههاي ديگر در عرصه سياسي قرار دارد. بدان معنا که اگر زماني جمع ميان وحدت و آن مفاهيم در نظام سياسي مقدر نبود، آنچه اولويت مييابد "وحدت" است.
وحدت تاکيد بر مشترکات است، بيش از آنکه مفترقات برجسته گردد. در اين نگاه قرار نيست تکثر و تنوع که بنيان شکلگيري زندگي اجتماعي بشر است، ناديده گرفته شود، بلکه قرار است آرمانها و ويژگيهاي مشترک و مشکلات پيش رو حرکت جامعه بهتر ديده شود و درک کردن اين حقيقت که راه عبور از مشکلات تجميع همه توانها و قدرتهاست. لذا بايد بهانههاي کوچک و نامعلوم که گاه سالها موجب جدايي و افتراق است را به فراموشي سپرده شود و به افقهاي پيش رو توجه نمود.
يکي از مهمترين ابزارهاي وحدت و همگرايي فتح باب گفتگو و مفاهمه است. به واقع منشاء بخش عمده اختلافات جامعه بشري ريشه در انسداد گفتگو دارد. و آنگاه که باب گفتگو بسته شود، باب منازعه و درگيري و جدال باز خواهد شد و همين سرمنشاء بداخلاقيها و خشونتهاست.
در گفتمان وحدت محور، مناسب است تا از واژه "امت" به جاي "ملت" سخن گفت. چرا که امت به مجموعهاي اشاره دارد که هدفي مشترک را براي خود ترسيم کرده است و در اين مسير مکتبي مشخص را راهنماي رسيدن به مقصد برگزيده است.
در اين نگاه وحدت در سطوح مختلفي قابل تعريف و ترسيم است؛ از سطح درون اجتماعي گرفته، تا سطح وحدت ملي، و از آنجا تا وحدت جهان اسلام و وحدت مستضعفين عالم اين مهم قابل پيگيري است.
وحدت همواره نگاهي به عوارض اختلافات و واگراييها دارد و بيگانهاي که از اين تفرق سود ميبرد. در اين نگاه اختلاف افکني همواره ريشه در درون ندارد، بلکه بيگانگان و معارضان و دشمنان يک ملت و امت مترصد فرصتي هستند تا اختلاف بيفکنند و بهره برداري کنند.
به واقع وحدت در بستر وجود دشمن بيش از پيش اهميت و کارکرد خود را نشان ميدهد. در زماني که دشمني وجود دارد، وحدت و ائتلاف حتي ميتواند موقت و محدود باشد، اما همان هم از تفرق و چندگانگي در برابر دشمن سودمندتر است.
با توجه به اين ملاحظات است که بدون شک ميتوان گفت که امروز نظام اسلامي و جامعه ايراني و در افقي بالاتر جامعه اسلامي و ملتهاي مسلمان بيش از نيازمند وحدتاند. در شرايطي که منطقه چندسالي است که در آتش ائتلاف تکفيريون - صهيونيسم سوخته و به تدريج در حال مهار آن است و در حالي که جنگهاي نيابتي با ايجاد اختلافات مذهبي توسط دشمن مديريت ميشود، هنوز ضرورت ائتلاف و همگرايي و وحدت تمام عيار براي ريشه کني اين جرثومههاي فساد براي برخي فهم نشده است! و اين در حالي است که بيش از دو دهه از تذکرات حکيم بزرگ جهان اسلام حضرت روح الله (ره) در مورد ضرورت شناخت اسلام آمريکايي ميگذرد!
در عرصه داخلي نيز بيش از پيش ضرورت همگرايي و وحدت حول محوريت آرمانهاي نظام اسلامي، رهبري، قانون اساسي و منافع ملي احساس ميشود و فعالين و گروههاي سياسي بايد در اين مسير تلاش نمايند و با هر ندايي که جامعه را دوقطبي و چندپاره ميخواهد مقابله کنند. بالاخص آنکه ايستادگي در برابر جنگ تمام عيار اقتصادي دشمن و عبور از تحريم و تهديد، با وحدت همه جانبه ملت ممکن خواهد بود.
ميلاد با سعادت اشرف مخلوقات و هفته وحدت فرصتي مناسب است که با محور قراردادن آموزههاي پيامبر اعظم(ص) دلهاي مومنين به يکديگر نزديک شده و اختلافات به کناري گذاشته شود و آثار و برکات اين همگرايي در زندگي اجتماعي ما جاري و ساري گردد.
مهدی سعیدی
سلام دوستان لطفا به لینک ابرگروه عاشقان قران وعترت تشریف بیارید.
ازفزدااین گروه تعطیل می گردد.
البته اگه کسی دواطلب باشد گروه واگذارمیشود
@Sydmusavi
http://eitaa.com/joinchat/2215903243Ce7ceb739e3
سلام دوستان شمیم ولایت لطفا به لینک ابرگروه شمیم ولایت تشریف بیارید.
ازفزدااین گروه تعطیل می گردد.
البته اگه کسی دواطلب باشه واگذارمیشود
@Sydmusavi
http://eitaa.com/joinchat/2157838347C55a6d27b3a
هدایت شده از کانال مهمانی لاله ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نبودنت حس می شود
#یاایهاالعزیز
هدایت شده از 🇮🇷 گفتمان بسوی ظهور 🇮🇷
ناجــــــــــی آخــــــر می آید
او با سپاهــــــــی از شهـــــیـــــدان خواهد آمد...
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"من منتظرم"
جمله ای آشناست
خدایا از که شنیدم؟
آهان یادم افتاد، از کوفیان...
نکند انتظار من هم از جنس انتظار کوفیان باشد...؟
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
سستی کوفیان رقم زد :
صلح را برای امام حسن (ع)
قتلگاه را برای امام حسین (ع)
هر روز از خودت بپرس
سستی ما چه رقم زده است
برای امام زمان (عج)؟؟
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
خــــــــــــــــــــــــــدایا....
برسان صاحبمان ، مهدی صاحب الزمان را...
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
⏰🏵⏰🏵⏰🏵⏰🏵
هدایت شده از 🇮🇷 گفتمان بسوی ظهور 🇮🇷
🌹امام خامنه ای:
در سندی دیدم، استعمارگران توصیه میکنند باید کاری کنیم که عقیده به مهدویت، بتدریج زایل شود!
👈ميگفتند تا وقتی مردم به #مهدویت معتقدند، نمیتوانیم کشورهایشان را درست در اختیار بگیریم!
هدایت شده از کانال مهمانی لاله ها
16.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جشن با شکوه میلاد پیامبر نور و رحمت، حضرت محمدمصطفی صلی الله علیه وآله در الحدیده یمن
جمعیت حاضر در صحنه را ببینید
آمریکا و اسرائیل و آل سعود حق دارند بترسند که یمن تبدیل به جمهوری اسلامی دوم بشود
هدایت شده از کانال عاشقان امیرالمومنین علیه السلام
هنگام تولد پیامبر اکرم (ص) چه معجزاتی رخ داد؟
پیامبر اكرم حضرت محمّد ـ صلی الله علیه و آله ـ در هفدهم ربیع الاول[1] و در سالی كه اصحاب فیل برای خراب كردن كعبه معظّمه وارد مكّه شدند به دنیا آمد[2] .
از حضرت صادق ـ علیه السلام ـ روایت شده است كه ابلیس به هفت آسمان میرفت و خبرهای سماویه را میشنید، وقتی كه حضرت عیسی ـ علیه السلام ـ متولّد شد او را از سه آسمان منع كردند و چون پیامبر اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ متولّد شد او را از همة آسمانها منع كردند و شیاطین را با تیرهای شهاب از درهای آسمان راندند، پس قریش گفتند: حتماً وقت تمام شدن دنیا و آمدن قیامت است كه اهل كتاب (یهود و نصاری) ذكر میكردند و ما شنیدیم، عمرو بن امیه كه داناترین اهل جاهلیت بود گفت: نگاه كنید به ستارههای معروف كه مردم با آنها زمانهای زمستان و تابستان را میشناسند اگر یكی از آنها بیفتد، بدانید وقت آن است كه همة خلایق هلاك شوند و اگر آنها به حال خود و ستارههای دیگر ظاهر شوند پس امر غریبی اتّفاق خواهد افتاد.[3]
وقتی رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ متولّد شد، دیوها رانده شدند و مردم را زمین لرزه ای فرا گرفت كه به همه جای دنیا رسید تا آنجا كه كلیسا ها ویران گشت و چیزی كه جز خدا پرستش میشد از جای خود كنده شد و ستارگانی هویدا گشت كه پیش از آن دیده نمیشد و كاهنان یهود از آن در شگفت ماندند.[4]
ایوان كسری بلرزید و چهار كنگره آن افتاد و آتشكدة فارس كه هزار سال خاموش نشده بود در آن شب خاموش شد و داناترین علمای مجوس در آن شب در خواب دید كه شترانی عربی اسبانی سركش را میكشند و از دجله گذشتند و داخل بلاد ایشان شدند،[5] و طاق كسری از میانش شكست و دو حصّه شد و آب دجله شكافته شد و در قصر او جاری گردید و نوری در آن شب از طرف حجاز ظاهر شد و در عالم منتشر گردید و پرواز كرد تا به مشرق رسید، هر بتی كه در هر جای عالم بود بر رو افتادند و دریاچه ساوه كه سالها آن را میپرستیدند فرو رفت و خشك شد و وادی سماوه كه سال ها بود كسی آب در آن ندیده بود آب در آن جاری شد.[6]
تخت هر پادشاهی در آن صبح سرنگون شده بود و جمیع پادشاهان در آن روز لال بودند و سخن نمیتوانستند بگویند و علم كاهنان ـ پیشگویان ـ برطرف شد و سحر ساحران باطل شد وهر كاهن و پیش گوئی كه بود میان او و همزادی كه داشت و خبر ها را به او میداد جدایی افتاد و قریش در میان عرب بزرگ شدند و ایشان را آل الله گفتند، چونكه آنان در خانة خدا بودند.[7] و آمنه مادر پیامبر اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ گفت: كه چون پسرم بر زمین رسید دست ها را بر زمین گذاشت و سر به سوی آسمان بلند كرد و به اطراف نظر كرد پس از او نوری ساطع شد كه همه چیز را روشن كرد و به سبب آن نور قصرهای شام را دیدم و در میان آن روشنی صدایی شنیدم كه قائلی ـ گویندهای ـ میگفت: زاییدی بهترین مردم را، پس نام او را محمّد بگذار.[8]
از حضرت امیر المؤمنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است؛ كه چون آن حضرت متولّد شد بت ها كه بر كعبه گذاشته بودند همه بر رو افتادند و چون شام شد این ندا از آسمان رسید كه: جاءَ الحق و زهق الباطل إنَّ الباطل كان زهوقا؛[9] حق آمد و باطل نابود شد همانا باطل نابود شدنی است.[10] و جمیع دنیا در آن شب روشن شد و هر سنگ و كلوخی و درختی خندید و آنچه در آسمانها و زمین ها بود تسبیح خدا گفتند و شیطان گریخت و میگفت: بهترین امّتها و بهترین خلایق و گرامی ترین بندگان و بزرگ ترین عالمیان محمّد ـ صلی الله علیه و آله ـ
است.[11]
معرفی منابع، جهت مطالعه بیشتر:
1ـ منتهی الآمال، شیخ عباس قمی، جلد 1.
2ـ حیوة القلوب، تاریخ پیامبر اسلام، علّامه محمّد باقر مجلسی، جلد 3.
3ـ یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه دكتر آیتی.
[1] . شیخ كلینی، الكافی، و مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، الطبعه الثانیة،
[2] . یعقوبی، احمد بن اسحاق، تاریخ یعقوبی، ترجمه: محمد ابراهیم آیتی،
[3] . مجلسی، علامه محمد باقر، جلد 15، صفحه 257.
[4] . یعقوبی، احمد بن اسحاق، جلد 1، صفحه 359.
[5] . ابن كثیر، ابوالفداء الحافظ، البدایة و النهایه،
[6] . ابی كثیر، ابوالفداء الحافظ،جلد 2،
[7] . سروی مازندرانی، ابن شهرآشوب، جلد 1، صفحه 30.
[8] . ابن هشام، سیره النبویه، داراحیاء التراث العربی،
[9] . سوره اسراء، آیه 81.
[10] . علّامه محمد باقر مجلسی، جلد 15،
[11] . مجلسی، علّامه محمّد باقر، حیاة القلوب،
هدایت شده از تعطیل شد
#تحلیل_استراتژیک
#بصیرت
🔴 رهبر انقلاب با مسائل روز کشور، چگونه مواجه میشوند⁉️
🔹️ نگاه تفریطی :
از ابتدای انقلاب تاکنون، در نسبت با "تعریف وظایف و کارکردهای رهبری"، نظریات مختلفی وجود داشته است. عدهای با نگاهی "تفریطی"، معقتد به "رهبری فرمایشی و نمایشی" هستند که چونان "پاپ"، هر از گاهی در جمع مردم ظاهر شده و چند کلمهای صحبت کرده و چند عکس یادگاری گرفته و بعد از آن به "واتیکان" مراجعت کند و "کار قیصر را به قیصر واگذار کند و کار خدا را به خدا". در این نگاه، رهبر جامعه، دارای مسئولیت چندانی نیست جز نصیحتهای مرشدانه. واضح است که خروجی چنین نگاهی، در نهایت منجر به بروز "سکولاریسم" و جدایی نهاد دین از سیاست و حکومت خواهد شد. یعنی دقیقا خلاف آرمانی که انقلاب اسلامی برای آن تأسیس شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.
🔸️ نگاه افراطی :
درست در نقطهی مقابل این جریان، افراد دیگری قرار دارند که با نگاهی "افراطی"، هرآنچه که در بخشهای مختلف دولتی (به معنای عام آن در سه قوه) و حکومتی میگذرد را وابسته به "رأی و عمل" رهبری دانسته و خواهان آناند که در همهی مسائل خرد و کلان دولت، ورود پیدا کند. این افراد معتقدند که اگر دولت یا مجلس یا قوهی قضائیه، کار خود را "ناقص" یا "نادرست" انجام داده است، رهبری باید "مستقیما" ورود کرده و با زیر پا گذاشتن قواعد و ساختارهای موجود، برخورد قهری و قطعی با آنان انجام دهد. این نگاه نیز اگرچه ممکن است در پارهای از مواقع، از باب دلسوزی برای آیندهی انقلاب و روحیهی انقلابیگری باشد، اما خواه یا ناخواه، منجر به شکلگیری نوعی "استبداد" در جامعه خواهد شد. یعنی باز هم خلاف آن چیزی که انقلاب اسلامی برای آن به وجود آمد.
♦️ دیدگاه عقلانی و برخاسته از معارف دینی :
در مقابل دو جریان افراطی و تفریطی دیدگاه عقلانی و برخاسته از معارف دینی امام و رهبر انقلاب قرار دارد و آن اعتقاد راسخ به حفظ ساختار جمهوری اسلامی،یا به عبارت بهتر « نظام مردم سالاری دینی » است از نظر امام و رهبری ، نظام مردم سالاری دینی صرفاً یک « نظریه ی سیاسی » از جنس سایر نظام های تأسیسی انسانی نیست بلکه دارای مبانی محکم « دینی و فقهی » است و به همین علت است که رهبر انقلاب دی ماه سال گذشته صراحتا اعلام کردند:« من مردم سالاری دینی را صادقانه قبول کرده ام ، و ما واقعاً قبول داریم مردم سالاری دینی را ، هر کسی را که این مردم انتخاب بکنند ما او را رئیس می دانیم،او را مسئول می دانیم، کمک به او را لازم می دانیم و وظیفه خودمان می دانیم » ۹۶/۱۰/۱۹
با این نگاه،تعاریف اشتباه از ولایت فقیه نیز از نظر امام و رهبر انقلاب ، جایگاهی در نظام مردم سالاری دینی ایران ندارد
« ولایت فقیهی که امام بزرگوار ما معنا کردند و بعد پیاده کردند و بعد خود آن بزرگوار مظهر تام و تمام و کاملش بود.. یعنی یک مدیریت زنده و بالنده و پیشرونده. یک جمله ای امام بیان کردند : ولایت مطلقه ی فقیه ، یک عده ای با مغالطه خواستند این قضیه را به نحوی مشوب کنند و یک معنای غلط و تفسیر غلطی بدهند. گفتند معنای ولایت مطلقه این است که رهبری در نظام جمهوری اسلامی، مطلق از همهی قوانین است؛ مثل یک اسب مهار کنده شده ای ، هر جا بخواهد ، هر کار بخواهد می تواند بکند.مسئله این نبود، این نیست. امام بزرگوار خودش از همه بیشتر به رعایت قوانین، به رعایت اصول، به رعایت مبانی، به رعایت جزئیات احکام شرعی مقید بوده و این وظیفه ی رهبری است » ۹۰/۷/۲۴
#ادامه ......👇👇👇👇
💠 کانال تخصصی اندیشکده ایمان تا یقین
🆔 @AndishkadehFCT