eitaa logo
دیده‌بان اندیشه
973 دنبال‌کننده
597 عکس
94 ویدیو
55 فایل
🔹‌در جست و جوی خرد ناب🔹 دوماهنامه‌ی رصدی - تحلیلی ناظر به محتواهای اندیشه‌ای در فضای مجازی 📭 ارتباط با مدیر کانال نشریه: @m110614
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ فقیه آگاه 🔶 آیت‌الله شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی از مسن‌ترین و نام‌آشناترین مراجع و فقهای فقیه جهان تشیع سال گذشته چشم از جهان فروبسته و امت اسلامی را در غم خود فرونشاند. بعد از ارتحال این اندیشمند والامقام جریانات فکری در فضای مجازی تلاش کردند تا روایت‌های خود را از اندیشه‌های این بزرگوار بازسازی کنند. 🔷 در این شماره از دیده‌بان بیان می‌شود که از منظر آیت‌الله صافی گلپایگانی مساله حکومت از مسائل مهم بشری است که اسلام هیچگاه آن را بدون حکم رها نکرده و تحت هیچ شرایطی نباید تعطیلی بپذیرد. از این رو در عصر غیبت نیز فقها باید به عنوان جانشینان ائمه، امور مردم را به دست گرفته و مراتب اجرایی‌شدن احکام را فراهم سازند. 🔶 در حوزه مسائل اجتماعی نیز دو محور استقلال حوزه و وحدت شیعه و سنی در اندیشه آیت‌الله صافی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مورد مساله وحدت، آیت‌الله صافی از باب زندگی در فضای انقلاب اسلامی و بخاطر بصیرتی که به عنوان شیخ‌الفقها از ایشان انتظار می‌رود، بر اهمیت مساله وحدت گروه‌های مسلمان در کتاب «صوت‌الحق و دعوه الصدق» تاکید کرده و آن را تنها راه نجات امت اسلامی در برابر هجمه‌های دشمنان کافر می‌داند. 🔷 همچنین می‌توان مکتب فقهی ایشان را نزدیک‌ترین مکتب به آیت‌الله العظمی بروجردی دانست چرا که ردپای تمام شاخصه‌های مکتب ایشان در کتب فقهی آیت‌الله صافی دیده می‌شود. 🆔 @didebane_andisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ می‌توانیم سلمان و ابوذر شویم ولی نمی‌خواهیم...!! 🎙حضرت آیت‌الله بهجت (ره) ✴️ حلول ماه رجب ماه توبه و استغفار، گرامی باد. 🆔 @didebane_andisheh
♨️ نشست سالانه شورای سیاست‌گذاری نشریه دیده‌بان اندیشه با حضور مسئولین نشریه، جمعی از نویسندگان و گروهی از صاحب‌نظران عرصه ژورنالیسم برگزار شد. ✴️ با ما همراه باشید! 🆔 @didebane_andisheh
✨ اعمال لیلة الرغائب 📖 کیفیت نماز شب لیلة الرغائب الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّکَ‌الْفَرَج
♨️ بررسی تاثیرگذاری نهاد دانشگاه در تحولات سیاسی و اجتماعی ✴️ دیده‌بان 45 ❇️.... از دیگر رسالت‌های دانشگاه، جهت‌داربودن در مواجهه با حاکمیت است. دانشگاه نباید صرفا محلی برای نشر علم و دانش باشد؛ بلکه دانشجویان باید با اتخاذ مواضع سیاسی، در بزنگاه‌ها، جامعه خود را راهبری کنند. دانشگاهی که از سیاست دور باشد و به کلی از سیاست برکنار باشد، این دانشگاه خالی از شور و نشاط خواهد بود؛ به علاوه که محلی خواهد شد برای رشد میکروب‌های خطرناک فکری و رفتاری....! ♦️ با ما همراه باشید! 🆔 @didebane_andisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 «بنشسته در سایه؛ آسیب‌شناسی رابطه نهاد دانشگاه و جامعه» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت شماره چهل و پنجم، آذرماه ۱۴۰۱ ✴️ سرخط‌های این شماره: 🔻تاریخچه نهاد دانشگاه در ایران و جهان؛ 🔻بررسی رویکردهای مختلف در باب جایگاه دانشگاه در ایران؛ 🔻تبیین رسالت و ماهیت دانشگاه و دانشگاهیان؛ 🔻معرفی موانع تاثیرگذاری نهاد دانشگاه در تحولات سیاسی و اجتماعی. ✳️ به ضمیمه یادبود مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه 💢http://fekrat.net/?p=13926 🆔 @didebane_andisheh
DIDEBAN_ANDISHE_45.pdf
19.27M
✳️ دیده‌بان 45؛ نسخه کامپیوتری ✴️ با موضوع «بنشسته در سایه؛ آسیب‌شناسی رابطه نهاد دانشگاه و جامعه» 🆔 @didebane_andisheh
DIDEBAN_ANDISHE_45.mobil.pdf
19.5M
✳️ دیده‌بان 45؛ نسخه موبایلی ✴️ با موضوع «بنشسته در سایه؛ آسیب‌شناسی رابطه نهاد دانشگاه و جامعه» 🆔 @didebane_andisheh
♨️ گزارش رصد این شماره را از دست ندهید...! ✴️ دیده‌بان 45 ❇️ نگاهی به مهمترین محورهای موجود در باب رابطه دانشگاه و جامعه ♦️ با ما همراه باشید! 🆔 @didebane_andisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود دیده‌بان اندیشه (ماهنامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🏷( شماره 25 ) 🔷کودتای تحریف آسیب‌شناسی روایت تاریخ معاصر با تاکید بر جریان 🔻مواجهه جریانات مختلف با روایت کودتای سوم اسفند 1299 چگونه است؟ 🔻رضاشاه؛ گماشته انگلستان یا معمار ایران امروز؟ 🔻رسانه های تطهیرکننده رژیم پهلوی به دنبال چه اهدافی هستند؟ 🔻در مقابل جریانات بزک کننده پهلوی باید چه کرد؟ 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه (با همکاری گروه تاریخ) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• آدرس مطلب در سایت: ⭕️ http://fekrat.net/4140 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
دیده بان اندیشه 25.pdf
9.85M
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود دیده‌بان اندیشه (ماهنامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🏷( شماره 25 ) 🔷کودتای تحریف آسیب‌شناسی روایت تاریخ معاصر با تاکید بر جریان 🔸بازتاب مناظره‌ها و یادداشت‌های اساتیدی همچون صادق زیباکلام، خسرو معتضد، موسی نجفی، رسول جعفریان و... •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• آدرس مطلب در سایت: ⭕️ http://fekrat.net/4140 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
♨️ جریان‌شناسی تطورات مسائل مربوط به زنان ✴️ دیده‌بان 46 ❇️.... زنان همواره در طول تاریخ با درک فلسفه تفاوت‌های استعدادی، اختلاف حقوق اجتماعی را امری بدیهی تلقی کرده و نسبت به آن اعتراضی بروز نمی‌دادند. در اثر تحریکات جنبش‌های فمینیستی علیه تفاوت‌های حقوقی زنان و مردان در جامعه، جنسیت نیز به عنوان مساله‌ای جدید به فهرست دغدغه‌های زنان اضافه شده و شعار عدالت یا برابری جنسیتی در محافل اندیشه‌ورزی کشور رواج پیدا کرد....! ♦️ با ما همراه باشید! 🆔 @didebane_andisheh
♨️ نقد و ارزیابی اندیشه ایرانشهری ✴️ دیده‌بان 44 ❇️نشریه دیده‌بان اندیشه در شماره 44 خود، به نقد و ارزیابی اندیشه ایرانشهری مرحوم سید جواد طباطبایی پرداخته است.👆👇 🆔 @didebane_andisheh
💠 «حیات 7000 ساله؛‌ جریان‌شناسی مواجهه با ایران باستان» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت شماره چهل و چهارم، آبان‌ماه ۱۴۰۱ ✴️ سرخط‌های این شماره: 🔻تبیین سیر تمدنی هفت‌هزارساله کشور ایران؛ 🔻نقد ادعاهای جریانات افراطی در تاریخ‌نگاری ایران باستان؛ 🔻معرفی افراد و رسانه‌های فعال در زمینه تاریخ‌نگاری ایران باستان؛ 🔻بررسی روایات تاریخی در باب کوروش و مناسبت ادعایی هفتم آبان. ✳️ به ضمیمه یادبود طلبه شهید آرمان علی‌وردی لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه 💢https://fekrat.net/?p=12148 🆔 @didebane_andisheh
DIDEBAN_ANDISHE_44.PC.pdf
25.96M
✳️ دیده‌بان 44؛ نسخه کامپیوتری ✴️ با موضوع «حیات 7000 ساله؛‌ جریان‌شناسی مواجهه با ایران باستان» 🆔 @didebane_andisheh
DIDEBAN_ANDISHE_44.MOBIL.pdf
26.1M
✳️ دیده‌بان 44؛ نسخه موبایلی ✴️ با موضوع «حیات 7000 ساله؛‌ جریان‌شناسی مواجهه با ایران باستان» 🆔 @didebane_andisheh
♨️ حکومت در زمانه غیبت 📚 دیده‌بان اندیشه شماره 36 🔶 آیت‌الله صافی گلپایگانی، در کتاب «انتظار عامل مقاومت» با تحلیل زیبایی از آیات قرآن حکم مسأله حکومت در زمان غیبت را روشن می‌سازند: 🔷 در غزوه احد، وقتى چهره جنگ به نفع مشركان تغيير كرد و شایعه رحلت رسول خدا پخش شد، گروهى از مسلمانان فرار كرده و در مقام ارتجاع و ارتداد و امان‌گرفتن از كفار برآمدند. نظر به اين سستى‌ها، آيات متعددى در نكوهش و سرزنش آنان و حرمت ارتجاع و وجوب ثبات قدم و استقامت نازل شد(آیه 144 آل عمران) 🔶 اين آيات با كمال صراحت دستور مى‌دهد كه حتى با رحلت يا كشته‌شدن پيغمبر(ص)، انقلاب اسلام نبايد متوقف شود و بايد در مسير خود پيشرفت نمايد و بايد مسلمانان دنبال اين انقلاب را بگيرند و به عقب برنگردند. وقتى رحلت رسول خدا(ص) نبايد اين عكس‌العمل را داشته باشد، پس معلوم است كه مسلمان از هيچ حادثه و فاجعه ديگر، هرچه سخت و جانكاه باشد و هرچه زيان مالى و مادى و جانى داشته باشد، به ارتداد و عقب‌گرد، و قبول برنامه‌ها و نظام‌هاى كافر مايل نمى‌شود و از كوشش براى پيش‌رفتن، ترقى و جهانى‌شدن انقلاب اسلام چشم برنمى‌دارد. 🔷 انتظار مصلح آخرالزمان و مهدى موعود هم این‌گونه است. این انتظار علاوه‌بر ريشه‌هاى استوار مذهبى و اسلامى، داراى عالى‌ترين فلسفه اجتماعى است. بنابراین مسلمانان عقيده دارند كه انقلاب اسلام، جهان‌گير و پيروز مى‌شود و عالم از اين نابسامانى‌هاى مدنيت منهاى شرف و انسانيت نجات پيدا مى‌كند و بازگشت به عقب و ارتداد و عقب‌گرد، خلاف اصل و خلاف نهضت انبيا و تعاليم اسلام است. 👣 ادامه دارد... 🆔 @didebane_andisheh
♨️ سه موج روشنفکری حوزوی 📚 دیده‌بان اندیشه شماره 26 ✴️ جریان روشنفکری حوزوی سه موج را تاکنون طی کرده است: 1️⃣ هضم در بدنه حوزه در دهه 60، انجمن سیاسی دفترتبلیغات اسلامی در قم شروع به کار کرده و افرادی همچون عبدالکریم سروش، مصطفی ملکیان، محسن کدیور و مصطفی محقق داماد در آن شروع به فعالیت کردند. طلیعه نظریات روشنفکرانه و مدرن این افراد باعث شد تا قاطبه حوزه نسبت به آنان واکنش نشان داده و آنها را از خود برانند. داغ‌ترین محوری که این عده درباره آن به بحث و جدل می‌پرداختند، امکان قرائت‌های مختلف با روش هرمنوتیکی از قرآن و روایات بود که مخالفین زیادی را علیه آنان به صف کرد. 2️⃣ ورود به دانشگاه‌ها از دهه هفتاد با تاسیس دانشگاه مفید توسط آیت‌الله موسوی اردبیلی و همچنین تحت تاثیر حملات حوزویان علیه جماعت روشنفکر، هجرتی اجباری برای روشنفکران حوزوی به وقوع پیوست. آنها از بدنه حوزه به دانشگاه‌ها رفته و این‌بار در قامت اساتید دانشگاه به نشر افکار روشنفکرانه خود پرداختند. حضور روشنفکران حوزوی در دانشگاه‌های کشور طی دو دهه 70 و 80 به صورت جدی قابل رصد است. از این جمله می‌توان به چند دانشگاه شاخص اشاره کرد: 🔶 دانشگاه مفید قم: این دانشگاه که موطن حلقه‌های اولیه روشنفکری در فضای سنتی شهر قم است، از همان ابتدا با هدف آشتی‌دادن دین و مدرنیته پا به عرصه فعالیت نهاد و اساتید زیادی را در دل خود جای داد. به جرات می‌توان مرحوم داوود فیرحی را از جمله اساتیدی دانست که در این دانشگاه فعالیت داشته و به عنوان یک روشنفکر حوزوی، تمام تلاش خود را در جهت تجددخواهی دینی و مدرن‌سازی فقه شیعی به کار بست. 🔷 دانشگاه ادیان و مذاهب قم: دانشگاه ادیان که امروز زیر نظر سید ابوالحسن نواب اداره می‌شود، از ابتدای دهه 70 و با عنوان موسسات مختلف آغاز به کار کرده و سعی کرده تا مبانی ادیان و مذاهب مختلف را به جماعت مشتاق در مباحث دینی معرفی نماید. به طور کلی می‌توان هدف از فعالیت این دانشگاه در زمان حال را نشر 3 مبنای کلی عُرفی‌سازی دین و اجتهاد، معنویت‌گرایی درونی و برجسته‌سازی عرفان در مقابل فقه در بین جماعت طلاب و دانشجو دانست که آقایان محمدسروش محلاتی، حمیدرضا شریعتمداری و مهراب صادق‌نیا مروجین آن هستند. 🔶 دانشگاه دارالحدیث قم: دانشگاه دارالحدیث که از دهه 80 تاسیس و توسط آقای محمدی ری‌شهری اداره می‌شود، یکی از مراکزی است که زمزمه‌های روشنفکری زیادی در زمینه‌های مختلفی کلامی و اعتقادی از آن برمی‌خیزد. یکی از مهمترین روشنفکران حوزوی یعنی آقای مهدی مهریزی در این مرکز فعالیت دارد که منظومه فکری خود را بر مساله برتری اخلاق بر دین پای نهاده است. ایشان در تلاش است تا با برجسته‌سازی مولفه‌های اخلاقی، در واقع از دین انسانیت و مشترک بین تمام انسان‌ها سخن بگوید. 🔷 دانشگاه تربیت مدرس تهران: دانشگاه تربیت مدرس تهران یکی از مراکز روشنفکرپروری است که اساتید حوزوی زیادی را در درون خود هضم کرده است. ابوالفضل شکوری از جمله روحانیونی است که در این دانشگاه فعالیت داشته و پروژه فکری خود را در مسیر جداسازی مقوله‌هایی مثل عدالت و سیاست از دین قرار داده‌اند. 3️⃣ تاسیس موسسات خصوصی حضور روشنفکران حوزوی در دانشگاه‌ها اگرچه که قدری از بار فشار حوزه بر آنان کم می‌کرد، ولی از طرف دیگر تسلط و نظارت فرهنگی حکومت جمهوری اسلامی بر خروجی دانشگاه‌ها نیز، محدودیت‌هایی را به اینان در مقام عمل تحمیل می‌کرد. از این رو در دهه اخیر روشنفکران حوزوی از محیط های دانشگاهی نیز گذر کرده و با تاسیس موسسات خصوصی، به نشر افکار خود پرداخته‌اند. برخی از مهمترین موسسات این جریان عبارتند از: 🔷 موسسه مفتاح کرامت قم به مدیریت سید ضیاء طباطبایی با تشکیل کارگروه فقهی، در مورد مسائل مختلف فقهی بحث کرده و از اساتید مختلف جهت بررسی آنها استمداد می‌طلبد. آقایان سید جواد ورعی و محمد رضا غفوریان از جمله روحانیون روشنفکری هستند که در کنار خود آقای طباطبایی در این موسسه، مقوله پراگماتیست را در جایگاه مسائل دینی دنبال می‌کنند. به نظر اینان دین خوب دینی است که در ساحت اجتماعی و فردی انسانی مفید بوده و کارایی داشته باشد. 🔶موسسه فهیم اصفهان یکی دیگر از موسسات جدیدالحدوثی است که ابتدا کار خود را از اصفهان آغاز کرده و امروز در قم دنبال می‌کند. آقای کاظم قاضی‌زاده رئیس این موسسه و مهمترین نظریه‌پرداز آن است. ایشان پروژه فکری خود و مسیر فعالیت این پروژه را بر محور عنصر تساهل و تسامح در زمینه‌های مختلف دینی، اجتماعی و سیاسی قرار داده و به دنبال آن است تا روحیه تساهلی را در بین حوزویان و دینداران جا بیندازد. 🆔 @didebane_andisheh
♨️ قدرت فقه و هژمونی علم مدرن 🎙خلاصه‌ای از سخنرانی استاد پارسانیا در محفل امروز فکرت 🔶 پارادایم علم مدرن صرفا در ساختارهای صُلب و مک‌دونالیزه‌شده خود است که اجازه فعالیت به هر گفتمان اندیشه‌ای را می‌دهد؛ این پارادایم، دین، انقلاب و اسلام را به عنوان اُبژه‌ای اجتماعی، مورد تحلیل علمی قرار داده و اجازه نخواهد داد که اینان به مثابه یک سوژه، به تبیین و تحلیل واقعیات بپردازند؛ چرا که آنها را از سنخ اندیشه به حساب نمی‌آورد. 🔷 این هژمونی جز با معرفی ظرفیت‌های اندیشه دینی و انقلابی در جهت تبیین و راهبری جامعه انسانی محقق نخواهد شد که مهمترین بازیگر آن حوزه فقه است. فقه که فارابی آن را در زمره حکمت عملی به حساب می‌آورد، این قدرت را دارد که حاکمیت اندیشه دینی را در تمام ساحت‌های فردی و اجتماعی مستقر سازد. ✅ محفل علمی بسیار خوب و مفیدی بود که پیگیری مفاد آن به دوستداران اندیشه دینی پیشنهاد می‌شود. 🆔 @didebane_andisheh
♨️ مژده اتحاد امت اسلامی 📚 دیده‌بان اندیشه شماره 37 🔶 بنابر پیش‌بینی پیامبر گرامی اسلام، امت مسلمان با بدعهدی و کج‌فهمی‌های خود، شکاف عمیقی را در قلب جامعه یکپارچه اسلامی به وجود آورده و آن را به 73 فرقه تبدیل کرده است. وجود اختلافات جزئی بین این فرق، باعث آن شده تا در طول تاریخ، مردم مسلمان از یکدیگر فاصله گرفته و در بزنگاه‌های تاریخی یک‌صدا نشوند. 🔷 ظهور دنیای مدرن با تقسیمات مرزی و جغرافیایی که به همراه داشت، هیزم مضاعفی بود بر این فاصله بین امت مسلمان؛ تا جایی که منافع برخی از ملت‌های مسلمان را در تضاد با ملت‌های دیگر اسلامی قرار داد. دست نمایان دشمن در آستین تفرقه، علمای مسلمان و مخصوصا تشیع را بر آن داشت تا با سوری نشان‌دادن اختلافات و تاکید بر مشترکات دینی و مذهبی، بار دیگر این خرقه پاره پاره را ترمیم کرده و همچون دوران صدر اسلام، مردم مسلمان را در یک صف قرار دهند. 🔶 امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی، در مقام فقیهی آگاه و بصیر نسبت به احوالات جهان اسلام، به صورت جدی‌تر از قبل در جریان انقلاب و بعد از آن مشعل اتحاد برافراشته و از تمام ملل مسلمان دعوت کرد تا خود را تحت لوای پرچمی واحد علیه دشمنی واحد قرار دهند. ایشان در سخنان مختلف حتی آبادی ملت‌ها را طفیلی اتحاد امت اسلامی دانسته و برکات و منافع زیادی را برای وحدت همه‌جانبه امت مسلمان ذکر می‌کنند. این سرمایه‌گذاری ویژه روی احیای امت اسلامی بعد از ارتحال ایشان نیز تعطیل نگشته و تا امروز توسط رهبر معظم انقلاب و در قالب جمهوری اسلامی ایران، همچنان با امید و قوت به راه خود ادامه می‌دهد. 🔷 در سال‌های گذشته بارها و بارها جهان شاهد آن بوده که جمهوری اسلامی در مسیر اتحاد با تمام ملل اسلامی قدم برداشته و در حد توان در بزنگاه‌های حساس به یاری آنان شتافته است. حمایت از مردم مظلوم فلسطین از مهمترین اقداماتی است که جمهوری اسلامی داعیه آن را در جهان انتشار داده و تمام کشورهای اسلامی را نسبت به آن دغدغه‌مند ساخته است. 🔶 یاری‌رساندن عملی به کشورهای مظلومی همچون سوریه و عراق در مقابل دشمنان جهان اسلام، نمونه دیگری از فعالیت‌های این نظام مقدس در مسیر احیای تمدن و امت اسلامی است. جمهوری اسلامی همواره این مساله را فریاد زده که نه تنها به فکر اجتماع تمام ملل مسلمان زیر بیرق واحد است؛ بلکه حاضر است تا به تمام مستعضفین جهان یاری رسانده و آنها را از سلطه مستکبرین خارج سازد. 🔷 محوریت یکی از کشورهای موجود در امت اسلامی به منظور اجرایی‌سازی برنامه های‌امت و همچنین اتصال میان کشورهای مسلمان از ضروریات است. اگرچه بسیاری از کشورهای اسلامی نسبت به این امر تمایل دارند، ولی ام‌القرای جهان اسلام باید از دارایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه فردی برخوردار باشد. این محور باید دارای رهبری باشد که توانایی اعمال ولایت بر کل امت اسلامی را دارا باشد. 🔶 به بیان دیگر ام‌القرابودن یک کشور نه بخاطر موقعیت استراتژیک، جمعیت، نژاد و امثال اینها، بلکه بخاطر ولایت است. بر اساس آنکه ولایت عمومی تشریعی از آن خدا، پیامبر و ائمه معصوم است، تنها شخص یا اشخاصی می‌توانند این ویژگی را در زمان غیبت از آن خود کنند که به نحوی از امام معصوم نیابت داشته باشد؛ بر این اساس می‌توان ادعا کرد که بهترین مدل در تعیین زعیم امت اسلامی است، مدلی است که نظریه «ولایت فقیه» در عصر جدید ارائه می‌دهد. 🆔 @didebane_andisheh
♨️ بررسی مولفه‌های امید اجتماعی در ایران امروز ✴️ دیده‌بان 47 ❇️ .... در درون جامعه ایرانی نوعی تضاد و ناسازگاری میان انسان مدرن و اهداف انقلاب اسلامی وجود دارد؛ اما این تضاد، مسیری برای رشد و تعالی است که جامعه انقلاب اسلامی در جهت رسیدن به خودآگاهی باید آن را طی کند. حاصل این خودآگاهی، آن است که چارچوب زندگی مدرن و انسان محصور در این فضا قادر به تحقق اهداف انقلاب اسلامی نیست و تحقق آنها نیاز به بصیرت و بینشی دارد که از واقعیت مادی فراتر رود و این امر همراه با تحقق امیدها و ناامیدی‌ها، ریزش و رویش‌هایی است که در جامعه اتفاق می‌‏افتد.‏...!‏ ♦️ با ما همراه باشید! 🆔 @didebane_andisheh