eitaa logo
دیدگاه
435 دنبال‌کننده
29 عکس
8 ویدیو
36 فایل
📚دیدگاه رسانه دانایی کانالی برای بیان اندیشه ها و دیدگاه ها ارتباط با مدیر @Admindidgah
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی موضوع: تحلیل مسئله حجاب از نگاه جنگ تمدنی• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️پرچین شکسته این عجیب نیست که کسی از یک سوراخ دو بار گزیده شود، یا حتی این عجیب نیست که یک ملتی از یک سوراخ دو بار گزیده شوند، ولی هیچ کدام درست نیست. یعنی باید جلوی آن را گرفت. وقتی از یک نقطه ضربه خوردیم باید مراقب باشیم که تکرار نشود. اگر دشمن هوشمندی رو به روی ما باشد حتماً از شکست ما الهامهای زیادی خواهد گرفت. ما طی این چهل سال در یکی از جنگهایی که با دشمنان خود داشتیم به طور قطعی شکست خوردیم و یک تراز راهبردی را به طور کامل از دست دادیم و آن «جنگ جمعیّت» بود. نرخ باروری یا (TFR) یعنی میانگین تعداد فرزندانی که یک زن به دنیا می‌آورد در کشور ما در حدود سه دهه گذشته به صورت حیرت انگیزی روند کاهشی داشته است؛ از ۶.۵ فرزند سال ۱۳۶۵ به ازای هر زن به 1.7 فرزند در سال ۱۳۹۸ رسیده است، که پایین‌ترین نرخ باروری در طول تاریخ ایران است. ما در حال حاضر پایین‌ترین نرخ باروری کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا را داریم.(مروتی، عبرتهای پروژه تحدید نسل ایرانیان) این کار برنامه ریزی شده بوده است. حداقل 150 سال روی خصوص ایران انواع نقشه ها ریخته شده و عملیاتهای موفق و ناموفق فراوانی انجام شده است و نهایتاً به دست ما به توفیق کامل رسیده است. ما در هماوردیهای فراوانی با نظام سلطه پیروزیهای درخشان داشتیم، مثل روز روشن است. اما هزیمت در موضوع فوق استراتژیک جمعیّت را هیچ جوری نمی شود توجیه کرد. بپذیریم که صحنه را از دستمان خارج کردند و الآن واقعاً در معرض خطریم! اما آیا عملیات دشمن ساده بوده است؟ خیر از روی آگاهی و مطالعۀ کامل و شناخت دقیق و حرفه ای مطلوبیتهای خود و در دل طرحی کاملاً پیچیده و چند بعدی بوده است. از قسمتهای شکستۀ پرچین بر ما یورش آوردند و دیر فهمیدیم. نکتۀ مهم اینجا است که ما هیچ بررسی درستی انجام نداده ایم که «چطوری شد که شکست خوردیم» و منظورمان از این بررسی این باشد که جلوی شکست خوردنهای این طوری را بگیریم. ما در جنگهای این طوری که می توان نام آن را جنگهای تمدنی گذاشت، شکست خواهیم خورد. ما از خود نقطه ضعف نشان دادیم و این نقطه ضعفها را برطرف نکرده ایم؛ یکی از آنها «ساده انگاری طولانی مدت» است. باید با خوف ویژه ای بهوش باشیم! جنگ تمدنی ترازی از جنگیدن است که به دید نگاههای معمولی و سطحی و ذهنهای جمع و جور نمی آید، ولو از تحصیلکردگان دانشگاهها باشند. در این تراز از جنگیدن ممکن است از لشگر مقابل بتوان سربازهای فرهیخته ای گرفت، در حالی که او متوجه این ماجرا نیست و حتی ممکن است جنگ را انکار کند. جنگ تمدنی عمیق است(یا یک تصمیم عمیق دینی یا راهبردی است و قابل صرف نظر کردن نیست)، گسترده و چند بعدی است، واقعاً «پرمؤلفه» است، دارای انسجام است، در لایه های متنوعی روی آن طراحی می شود، دراز مدت و باحوصله است، یک داستان و سناریوی کامل و سر و ته دار دارد، در بسیاری از رگه ها برای عموم یا بخش خوبی از جامعه بسیار موجه و خواستنی است، تکیۀ جدی به جنگ نرم دارد، ... ما «سرمایۀ راهبردی جمعیّت» را به همین واسطه از دست دادیم و یک افق حضور اجتماعی انقلاب اسلامی را به طور قطع از دست دادیم و اکنون نگران موجودیّت کشور انقلابی خود هستیم. جنگ جمعیّت یک جنگ فرهنگی نبود، یک جنگ حقوقی محض نبود، یک جنگ بهداشتی نبود، یک جنگ سیاسی و امنیتی نبود، یک جنگ اجتماعی، یک جنگ اقتصادی و رفاهی نبود، یک جنگ تعلیمی و تربیتی نبود، ... بلکه همۀ اینها بود. طراحی «جنگ جمعیّت» کامل بود و کسانی که این جنگ را طراحی کرده بودند حضوری تفننی در این میدان نداشتند، دشمن تر از آنی بودند که ساده لوحان می پنداشتند. ما حتی وزن راهبردی جمعیّت را بخصوص برای یک کشور انقلابی درک نمی کردیم و دربارۀ آن سهل انگار بودیم و سالها زمینهای خالی و بی حفاظ را در اختیار آنها قرار دادیم. ما تراز تمدنی نداشتیم و هنوز هم نداریم و به همین واسطه واقعاً در معرض خطریم. ما دشمن را امیدوار کردیم و هنوز هم متوجه این تراز از جنگیدن نشده ایم. دشمن در مقولۀ «حجاب» با ما در حال جنگیدن است و طرح کاملی هم دارد. اگر انکار کنیم از یک تراز راهبردی واجب خواهیم افتاد. «جنگ حجاب» را باید آنچنان که هست رؤیت و روایت کرد. اگر آن را صرفاً فرهنگی دیدیم خود و دیگران را در معرض خطر قرار می دهیم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
یادداشت حجت الاسلام و المسلمین قنبریان با موضوع: راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجابها! 1⃣ در دیدار با بانوان (۱۴۰۱/۱۰/۱۴) صراحتاً فرمودند: "کسانی را که حجاب کامل ندارند، نباید به بی دینی و ضد انقلابی متهم کرد". برخی از ما پیروان ولایت از وصف (ضعیف الحجاب)، مفهوم گرفتیم و بی حجابها و کشف حجاب کرده ها را به "بی دین" و "ضد انقلاب" متهم کردیم! البته ایشان قبلا همین لبیک گویان به کمپین های علینژاد را هم بیش از فریب خورده لقب نداده بود.(۹۶/۱۲/۱۷) اینبار(۱۴۰۲/۱/۱۵) تصریح کرد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب کردند اهل دین اند..."! تا از دست برخی از ماها و اتهام زنی هایمان نجاتشان دهد! ❓می پرسی: حالا دعوا سر تعابیر و اتهامات است یا کشف راهبرد رهبری؟! منتظر باش! 2⃣ دو سه دهه قبل ایشان راه حل اساسی بی حجابی و بدحجابی را تذکر لسانی همگانی [نه گروه های نیابتی] می دانست: "بگویید و رد شوید"! آنوقت هم بسیاری از ما پیروان ولایت می گفتیم: اثر ندارد! اندیشکده ها و مراکز تخصصی هم دنبال بسته سیاستی و اجرایی برای تحقق تذکر لسانی همگانی نیافتادند. به شکل نیابتی و حداقلی انجام و البته محکوم به شکست شد! تا به اینجا کشید که کمپین های طراحی شده اپوزیسیون و سوژه سازی های گشت ارشاد از اساس تذکر لسانی را "ناممکن" (نه فقط ناموثر) کرد! ❓ فکر نمی کنید ادبیات اخیر رهبر انقلاب راهبردی را دنبال می کند؟! ادامه دهید! 3⃣ آمار پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات (دفتر طرح های ملی) در بازه زمانی ۲۹تا ۳مرداد۱۴۰۱ نشان می داد: ۲۳٪از پاسخگویان، اصلا حجاب را "واجب شرعی" نمی دانند!!! با انحاء تهاجمات رسانه ای و شبکه ای؛ شک، شبهه و جهل بسیط (به این میزان) نسبت به حکم عجیب نیست. با این وضع، در فضای گسل های اجتماعی موجود و ناممکن شدن گفتگو، تبیین و تذکر لسانی؛ صرفاً تکیه بر ورود قهری یا قضایی و اجرای تعزیرات قانونی، طبعا راه حل اساسی به نظر نمی رسد. ❗️اما گفتن این حرفها، از سوی برخی گروه ها و شبکه های اجتماعی، اتهام اسلام صورتی(!) می خورد! فقط "دادستان ورود کن!" نشان مذهب و انقلابیگری و غیرت قلمداد می شد! تا اینکه رهبر انقلاب هم در دیدار اخیر (۱۴۰۲/۱/۱۵) از "این ندانستن" به نوع دیگری سخن گفت و باز کمیت را بالا برد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب می کنند اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می کنند چه کسانی هستند قطعاً نمی کنند. من می دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دین اند، اهل تضرع اند، اهل ماه رمضان اند، اهل گریه و دعا هستند. توجه ندارند که چه کسانی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوسهای دشمن، دستگاه های جاسوسی دشمن دنبال این قضیه است. اگر بدانند حتما نمی کنند"! ⬅️ یعنی آنهایی که به ابعاد "حرام سیاسی" بودن کشف حجاب نا آگاهند هم "خیلی" هستند! ❓اگر "خیلی" از کسانی که کشف حجاب کرده در خیابان اند، "نمی دانند"؛ راهش "تبیین است یا باتوم"؟! ایشان در ماجرای اغتشاشات فرمود: "وسوسه روی جوانان را تبیین بر طرف می کند نه باتوم"!(۱۴۰۱/۱۰/۱۹) اما راه حل بسیاری از ما باتوم یا مابه ازاء دوربین-جریمه بود! 4⃣ اما تبیین، فضا و ارتباط می خواهد. فضای موجود، گسست و جدایی بین بی حجاب و محجبه و علماء و... است. دشمن هم به شکل جدی به آن دامن می زند و دوستان نا آگاه هم مثل همیشه سوژه ها را برای گسست بیشتر فراهم می کنند. ⬅️ رهبر انقلاب با ادبیات خاص اخیر، اول دنبال بسترسازی برای این ارتباط و گفتگو و زمینه سازی برای جهاد تبیین است. اول شل حجابها را از زبان تندِ ما و برچسب های بی دین و ضد انقلاب گرفتند. وقتی فقط جای برچسب ها را عوض کردیم و به کشف حجابی ها، بی دین و ضد انقلاب گفتیم و حتی به خطبه های جمعه هم کشاندیم؛ سراغ اینها هم آمد و با ادبیاتی غلیظ تر و کلماتی بیشتر از بار قبل (که درباره شل حجابها بود) آنها را از زبان تند ما گرفت. آنها را اهل دین و تضرع و گریه و دعا و رمضان خطاب کرد. ❗️ رهبر دارد چتر وحدت ملی می گسترد و شکاف و گسل اجتماعی را پر می کند تا تأثیر و تأثر ملت برهم فراهم شود. واضح نیست؟! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
حجه الاسلام و المسلمین مهدیان موضوع: درباره کشف حجاب بخش اول 🔹آقای نوباوه خبر داده که ظاهرا بنا است برای کشف حجاب و دهن کجی یک عده فکری بکنن. خوب خدا رو شکر. 🔹احتمالا مسوولین میدونن بی خیالی نسبت به این قصه باعث میشه بسیاری از انقلابیون و متدینین سرخورده بشن. نیروهای اصلی حامی انقلاب. 🔹احتمالا مسوولین میدونن این ماجرا به شدت مسری است و احتمالا کار به خواهر و دختر و نوه هاشون هم کشیده میشه اگر رها بشه. 🔹احتمالا مسوولین میدونن این قصه ته نداره و روزه خواری هم بعد اضافه میشه، رقاصی هم ، نیمه برهنه شدن و بلکه بیشتر، سگ گردانی و بعدهم پرچمهای رنگین و چه و چه. در همین چند ماه دیدند که زمین دادند زمان هم دادند. 🔹احتمالا مسوولین میدانند برای مردم تربیت فرزندانشان مهم است و اگر احساس کنند تربیت دختران و جوانانشان در خطر است احساس ناامیدی مضاعفی شکل میگیره. 🔹احتمالا مسوولین میدانند که در جامعه ای که بالای هشتاد درصد معتقد به حجاب وجود دارد و درصد بالایی حتی همان حجاب ضعیفشان را با اعتقاد دینی سر کرده اند این بی توجهی به عقیده عمومی چه یاسی را باعث میشه و یأس راهبرد امروز دشمنه. 🔹احتمالا مسوولین میدانند که رها کردن این ماجرا باعث تشدید دو قطبی های اجتماعی میشه و چه بسا عده ای خودسر وارد درگیری با خودسران جریان مقابل شوند و کار پیچیده تر شود. 🔹احتمالا مسوولین میدانند دیگه. نه؟! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/didgahha
🔻درس‌های نمایندگان کنگرۀ آمریکا برای لیبرال‌های ایرانی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، دوگانۀ «حاکمیّت» و «مردم» نساختند و نگفتند که حضور در شبکه‌های اجتماعیِ بیگانه را باید به «انتخاب خودِ مردم» واگذار کرد و ما به ‌عنوان کسانی که در حاکمیّت هستیم، نباید در این روند طبیعی، «مداخله» کنیم و بخواهیم به آن جهت بدهیم. آنها مردم را «در برابر حاکمیّت»، تصویر و توصیف نکردند و به این طریق، حاکمیّت را «منفعل» و «بی‌عمل» نساختند. آنها آشکارا «به ‌جای مردم» تصمیم می‌گرفتند و «به جای مردم» سخن می‌گفتند، درحالی‌که «انتخاب مردم»، همان بود که در «عمل» انجام داده بودند؛ یعنی حضور گسترده در مدیر شبکۀ اجتماعی تیک‌تاک. این حضور عملیِ مردم، هرگز مجوزی برای «عقب‌نشینی» و «انفعال» نمایندگان کنگرۀ آمریکا نشد و در درون آنها، «تعارض منافع» ایجاد نکرد که خود را در مقابل مردم قرار ندهند. آنها مدعی نشدند که چنین منطقی، موجبات «شکاف دولت و ملّت» را فراهم می‌آورد و جامعه را تحریک می‌کند و می‌شوراند. ۲. نمایندگان کنگرۀ آمریکا به عنوان «تکثّر سلایق» و «تعدّد علایق» در جامعه، اجازه ندادند که جامعه با انتخاب‌های خودش تنها بماند و هیچ «هدایت» و «جهت‌دهی» و «اثرگذاریِ» حاکمیّتی در میان نباشد، بلکه آشکار از تهدیدها و چالش‌های حضور در شبکۀ اجتماعی تیک‌تاک سخن گفتند و با وجود «مقبولیّت» این شبکه در آمریکا، وجود آن را یک خطر بزرگ شمردند. آنها به‌رسمیّت‌شناختن دیگری‌ها و تنوّع‌ها را به معنی «عدم‌سیاست‌گذاری» و «خلاءتدبیر» معنا نکردند و مسیر «ول‌بودنِ فضای مجازی» را در پیش نگرفتند. ۳. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، بسیار به «امنیّت ملّی» ارجاع دادند و همۀ مطلوب‌های دیگر خود را در سایۀ آن تفسیر کردند و هیچ تناقض و تعارضی را با آن برنتافتند. امنیّت ملّی، در رأس همۀ مقدّسات آنهاست و هیچ امری از نظر اهمّیّت و اولویت، در کنار آن نیست. آنها نه‌تنها از «ارجاع‌دادن به امنیّت»، شرمنده و سرافکنده نبودند، بلکه چنان قاطع و راسخ سخن می‌گفتند که گویا به کتاب مقدّس استناد می‌کردند. در آنجا، «استدلال امنیّتی» همچون یک نقطۀ ضعف و در برابر رویکردهای دیگر نیست. آنها حتّی «لیبرال‌-دموکراسی» را نیز در سایۀ امنیّت پذیرفته‌اند و با آن مقیّد و محدود کرده‌اند. ۴. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، همواره مدیر شبکۀ اجتماعی تیک‌تاک را به «دولت چین» نسبت دادند و تلاش می‌کردند «دست توطئۀ چین» را در این شبکۀ اجتماعی عیان سازند و ثابت کنند که این شبکۀ اجتماعی، «مستقل» و «بی‌طرف» نیست، بلکه سیاست‌های دولت چین را در آمریکا عملیاتی می‌کند. اینان هم به «نظریۀ توطئه» باور داشتند و هم به «وجود دشمن» و هم «خنثی‌نبودن شبکه‌های اجتماعی». دشمن‌انگاریِ چین در این جلسه به حدّی بود که مخاطب احساس می‌کرد دولت چین، «شر مطلق» و «شیطان محض» است و هر لحظه در کمین است تا به دولت آمریکا، ضربه بزند. نه سخنی از «تعامل» در میان بود و نه حرفی از «خوش‌بینی». آنان در عمق وجودشان، «نگران» و «دغدغه‌مند» بودند که مبادا دست پنهانِ دولت چین از آستین شبکۀ اجتماعی تیک‌تاک برآید و دولت و جامعه را در آمریکا دچار اختلال کند. ۵. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، آن هنگام که می‌خواستند به دولت چین اشاره کنند و از آن نام ببرند، تعبیر «دولت کمونیست چین» را تکرار می‌کردند و این یعنی به مسأله، «نگاه ایدئولوژیک» دارند و «ایدئولوژی کمونیستی» را یک چالش مهلک برای خود می‌شمارند. آنها در نزاع ایدئولوژی‌ها، بی‌طرف نبودند و نمی‌گفتند در نظر ما، آنچه که اهمّیّت دارد «منافع ملّی» است و نه «ایدئولوژی». آنها از مواضع‌شان، «ایدئولوژی‌زدایی» نکرده بودند. ۶. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، هرگز از «موضع فروتر» - و حتّی برابر - با مدیر شبکۀ اجتماعی تیک‌تاک سخن نگفتند و با او عکس یادگاریِ حقارت‌آمیز نگرفتند، بلکه بارها و بارها، او و سخنان و دولتش را «تحقیر» کردند و به او اجازۀ چندانی برای پاسخگویی ندارند. آنها نشان دادند که اینجا، خاک آمریکا و کنگرۀ آمریکا است و ما حقّ داریم نسبت به این شبکۀ اجتماعی، «اِعمال حکمرانی» کنیم و تو نیز باید همچون «یک متهم»، توضیح‌ بدهی و بازی زیرکانه و رندانه را کنار بنهی. آنها می‌دانستند که دو سوّم از جوانان‌شان نسبت به شبکۀ اجتماعی تیک‌تاک، «وابسته» و «شرطی» شده‌اند، امّا با این حال، از «موضع ضعف» سخن نگفتند و حتّی چانه‌زنی نیز نکردند. اقتدار آنها در سطحی بود که مدیر شبکۀ اجتماعی تیک‌تاک جرأت نکرد فروتری وضع طرف آمریکایی را از نظر اجتماعی به رخ آنها بکشد و از این طریق، عرض اندام کند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/didgahha
✅هفت نکته از سخنرانی رهبری عزیز درباره حجاب ◀️۱.توجه به نظام اولویت رهبر معظم انقلاب بعد از قریب ۳۰ سخنرانی با وجود کشف حجابها، تحصنها، بیانیه ها و... به این موضوع پرداختند اینکه حضرت آقا تا به حال در این باره صحبتی نکردند پیام بسیار مهمی دارد و اون اینکه اجازه ندید دشمن اولویت‌های جامعه رو تغییر بدهد افرادی که در این مدت با اقدامات مختلف حجاب را اولویت اول کشور قرار دادند ناخواسته به نقشه دشمن ضریب دادند . ◀️۲.نگاه جامع به حجاب رهبری عزیز حجاب را در دو بعد معرفتی و سیاسی مورد توجه قرار دادند و فرمودند : حجاب محدودیت شرعی و قانونی است کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است. تک بعدی دیدن حجاب ما را از پرداختن صحيح به مسأله منحرف خواهد کرد متاسفانه عده ای فقط با مطالبه از مسئولین مسأله را تک بعدی تحلیل کردند و توان جامعه مطالبه گر را با آدرس غلط هدر دادند ◀️۳.انگیزه شناسی کشف حجاب حضرت آقا در انگیزه شناسی کشف حجاب مهمترین علت را غفلت (نه بی دینی ، نه عناد با نظام) دانستند که تلویحا ضرورت جهاد تبیین را به کنشگران دغدغه مند تکلیف کردند و فرمودند : 🔹خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند. ◀️۴.تحلیل امید زا آقا بسیار امیدوارانه چند بار فرمودند : این مسأله قطعا حل خواهد شد برخلاف کسانی که نا امیدانه در سدد هیولا سازی از این مساله هستند و با بزرگ نمایی القای بن بست می‌کنند ◀️۵.ثبات در سیاست‌های نظام ایشان با تذکر این نکته که این مساله در زمان امام خمینی هم بوده و سیاست نظام همان سیاست ثابت امام است آب پاکی را ریختند روی دست تحلیلگرانی که گمانه زنی می‌کردند و عقب نشینی نظام را فریاد میزدند ◀️۶.لزوم حرکت برنامه محور و قاعده مند رهبری با تاکید بر اینکه دشمن برنامه دارد لزوم حرکت برنامه محور و قاعده مند را متذکر شدند و با این قید هشداری دادند به افرادی که بدون هیچ برنامه ای به اقدامات هزینه ساز و خارج از قاعده روی آورده اند . ◀️۷.اعتماد به مسئولین رهبری با تاکید بر اینکه مسئولین برنامه دارند ، پاسخ آن دسته از افرادی که مدام با شعار "مسئولین خوابند ، برنامه ندارند ، هیچ کاری نمی‌کنند و..." را دادند ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/didgahha
✅دیدگاه رسانه ی دانایی آشنایی با آخرین نظرات اندیشه ورزان و صاحبان قلم ⛔️ لازم به ذکر است انتشار مواضع و یاداشت های افراد، لزوما به معنای رد یا تأیید آنها نیست. لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha ✅دیدگاه رسانه ی دانایی ما را دنبال کنید.
👈دیدگاه کانالی برای به اشتراک گذاشتن نظرات اندیشه ورزان و صاحب نظران 🟢آنچه که در این رسانه بارگزاری می شود: 1⃣نظرات و تحلیل های صاحب نظران،اساتید دانشگاهی و حوزوی 2⃣تحلیل های پیرامون مسائل،چالش ها و آینده انقلاب اسلامی 3⃣نظریه های حول علوم انسانی از اندیشمندان 4⃣ بیان و تحلیل اتفاقات روز و مسائل مستحدثه 5⃣معرفی افراد اندیشه ورز به همراه تولیدات آنها 6⃣مسائل متفرقه پیرامون حوزه اندیشه ورزی لینک های کانال ایتا https://eitaa.com/didgahha 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2438005008C9db638f8ff
یادداشت حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی موضوع: تحلیل مسئله حجاب از نگاه جنگ تمدنی • تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ چرا جنگ؟ مراد از جنگ حجاب جنگیدن با بدحجاب نیست، این بدترین و تحریفگرانه‌ترین روایت از هشدارباش شدیداً راهبردی «جنگ حجاب» است. جنگ حجاب؛ یعنی با دشمن طرفیم، صحبت فرزندان سرکش یا ناآگاه خودمان نیست. صحنه‌گردان او است؛ نقصها را بررسی کرده، نقطۀ رخنه ای یافته و روی آن تمرکز کرده است و برای آن نقشه کشیده و برای اجرای نقشه ایادی پیوسته ای تأمین کرده و حالا صحنه را فعال کرده است. اينجا است که کار سخت می‌شود؛ چطور با دشمن واقعی بجنگیم و از صفوف نیروهای تبعی و فریب خوردگان و متأثران و ... عبور کنیم(؟). ولی اینجا دو نکته مطرح است؛ یک، بدانیم که جنگ است، دو، با دشمن بجنگیم نه صفوف پیش رو. با فرزندان خودمان با رأفت کامل برخورد کنیم و نقائصی که دربارۀ ایشان داشته ایم جبران نماییم و همین عصیان را مایۀ رشد ایشان قرار دهیم، ولی با دشمنی که آن را می شناسیم و از ریشه ها و عمق دشمنی اش خبر داریم و روزی نیست که زخمی از او بر تن ما نخورده باشد، هیچ مماشاتی نکنیم و سفیهانه به مروّت او یا تنبّه او امید واهی نبندیم یا دربارۀ نقش او سهل انگاری کنیم. اغتشاشات هم همین طور بود؛ یعنی آتش را دشمن به پا کرده بود، آن هم چه آتشی؛ چه فکورانه، چه کامل، چه هماهنگ، چه پراستعداد، چه پراصرار، چه به موقع(!). برخلاف تلقی برخی، این آشوب شدیداً برنامه دار هم بدون کارهای مقدماتی نبود، ولی همین هم نیاز به توضیح و تبیین دارد. البته اغتشاشات ضعفهای فراوانی را به ما نشان می‌داد، ولی اغتشاشات را نباید با گلایه‌ها و اعتراضات و دگراندیشی‌های بخشی از جوانان جامعه خلط می کردیم؛ در این عملیات ترکیبی دشمنانه، حتی نقش دشمن پنهان هم نبود. طُرفه بحثهای بی‌خیال تعدادی اندیشمند بود که بدون دیدن اصل ماجرا حسابی به تحلیل‌های عالمانه یا مغرضانه می‌پرداختند و این «اعتراض مدنی» را واکاوی می‌کردند و نکته‌های بامزه‌ای استخراج می‌نمودند! اگر دشمن از کدورت میان دو برادر استفاده کند و جنگی میان آن دو به راه بیاندازد، انسانهای هشیار هرچند متوجه ضعفها می شوند، ولی به اندازه یک ثانیه هم فراموش نمی کنند که اصل ماجرا چیست و عنصر اصلی در این خصومت کدام است؛ یعنی توجه خواهند داشت که در واقع این دو برادر را دشمن به جان هم انداخته است و الا دو برادر با آن کدورت‌ها حلقوم هم را نمیدرند. لذا خداوند متعال تذکر می دهد که وقتی به خصومت می اندیشید خود را به هیچ وجه تنها ندانید و بدانید که دشمنی به نام شیطان دارید. او را به عنوان دشمن اخذ کنید و از کنار این واقعیّت نگذرید «إِنَّ اَلشَّيْطٰانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا»﴿فاطر، 6﴾ اینجا است که باید ضرورت اصلی، فرعی کردن مسائل را متذکر شویم تا در ملابسات غوطه نخوریم و از رهگذر این سرگردانی با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنیم! حضرت آقا تذکر می دهند که دأب بنده جنگیدن با دشمن فرعی نیست و در مسائل بسیاری این اخلاق قرآنی را مراعات می کردند و گاهی به کسانی که به وضوح دشمنی می کردند نهایتاً عنوان «برادران شرور» می دادند و تذکر می دادند که هیچگاه به چشم دشمن به برادر خود نگاه نکنیم. «برادران عزيز، خواهران عزيز، عموم ملت ايران توجه داشته باشند كه گاهى يكى با شما دشمنى مى ‏كند، اما اگر دقت كنيد دشمنى او دشمنى اصلى نيست، تابعى است از يك عامل ديگر، از يك كس ديگر؛ دشمن اصلى را پيدا كنيد؛ والا [اگر] انسان با دشمن فرعى‏ سينه ‏به ‏سينه بشود، هم قواى او تحليل مى‏ رود، هم نتيجۀ كارْ نتيجۀ مطلوبى نخواهد شد»(14/ 03/ 1393) ┄┅••؛••┅┄ آیا دشمن اینجا بساط جنگی برپا کرده است؟ آری، واقعاً مخفی نیست. آیا حساب درشتی روی آن باز کرده؟ آری، این هم مخفی نیست، هرچند باید روی آن بحث کنیم و نظرگاه کاملی در این باره فراهم نماییم(جایگاه راهبردی حجاب). دشمن انواع و اقسام کارها را برای بی حجاب و بی حیا کردن فرزندان این مرز و بوم در پیش گرفته و بی وقفه روی آن کار کرده و می کند. طبیعی است نام اینها را نمی توان علاقه مندی ایشان به موضوع حجاب دانست، نام آن جنگ است، جنگی که ذاتاً فرهنگی است و بخش خوبی از این جنگ فرهنگی هم فرهنگی است، ولی ابعاد تعلیمی ــ تربیتی، امنیتی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی و ... نیز دارد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
🔴نگاهی به ساختار توافق میان عربستان و یمن /1 🔻فقط یک روز پس از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن زمان لازم بود تا مسائل مرتبط با یمن هم حل و فصل شود. سیاست در عربستان بسته به اراده افراد، به ویژه مسوولان ارشد دارد و آن‌ها اگر تصمیم بگیرند، جهت باد تغییر می‌کند و حالا نوبت یمن است. بن سلمان پس از هفت سال ولایتعهدی در حالی در این کشور حکم می‌راند که فقط هفت سال تا سال 2030 و وعده‌های رنگارنگش برای تبدیل کردن عربستان به قدرت اقتصادی بزرگ و توسعه همه جانبه آن فرصت دارد، هفت سالی که مثل برق و باد می‌گذرد و به نظر هم نمی‌رسد جز در ظاهر امر، اتفاق خاص دیگری در این عرصه روی دهد. 🔻با این حال، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین پرونده‌هایی که بن سلمان باید به نتیجه می‌رساند، موضوع نبرد در یمن بود. او در حالی که هنوز حضوری اشغالگرانه در یمن دارد، در تلاش است تا به هر شکل ممکن به عنوان طرف شکست‌خورده خارج نشود و این همه چیزی بود که از ایران می‌خواستند. هر چند مشخص نیست که ایران در این زمینه چه توافقی با یمنی‌ها کرده و چه موضوعی را با آن‌ها طی کرده است اما همین اندازه که در دیدار حسین امیرعبداللهیان با فیصل بن فرحان تصمیماتی در مورد برخی مسائل منطقه‌ای مانند یمن و لبنان گرفته شد، می‌توان امیدوار بود که سعودی‌ها در این زمینه سر عقل آمده باشند. 🔻پس از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان، جلسه‌ای فوق‌العاده در ریاض تشکیل شد تا آخرین مطالب و مسائل به گوش افراد وابسته به عربستان و امارات برسد. در این جلسه که به صورت فوق‌العاده تشکیل شد، عیدروس الزبیدی رئیس مجلس انتقالی وابسته امارات که همین چند وقت پیش با وساطت روسیه به عدن بازگشته بود به همراه معین عبدالملک نخست‌وزیر دولت وابسته به ریاض در کنار رئیس کل بانک مرکزی وابسته به شورای ریاستی با یک فروند هواپیما از عدن به ریاض منتقل شدند. همچنین یک هواپیمای دیگر سعودی طارق صالح از اعضای شورای ریاستی را از بندر مخاء به ریاض برد تا همگی آخرین حرف‌های کارفرمای سعودی را بشنوند. 🔻برای حضور در این نشست، افراد دیگر هم آمده بودند از جمله فرج البحسني عضو شورای ریاستی از مقر حکومتش در بندر المكلا مركز استان حضرموت در شرق يمن، و برخی دیگر از مقامات ساکن قاهره که در میان آن‌ها سلطان البرکانی رئیس پارلمان و رئيس مجلس شورى أحمد عبيد بن دغر نیز حضور داشتند. (دقت کنید، این‌ها را به عنوان مقامات و مسوولان یمن می‌شناختند در حالی که هر کدام از جایی و نقطه‌ای برای سفر به ریاض دعوت شدند!) همچنین گفته می‌شود در این جلسه برخی دیگر از مسوولان، از جمله جنگ‌سالاران وابسته به امارات و سعودی هم حضور داشتند تا در جریان آخرین تصمیمات گرفته شده، قرار بگیرند. 🔻با توجه به وساطت طرف عمانی در مساله آتش‌بس و همچنین سفر چندباره سفر سعودی در یمن به صنعا یک سری توافقات میان عربستان و یمنی‌ها صورت گرفته بود که هر چند هنوز نهایی نشده بودند، اما طرف سعودی علاقه فراوانی داشت تا آن‌ها را نهایی کند. این جلسه به ریاست خالد بن سلمان وزیر دفاع سعودی که مسوول پرونده یمن به شمار می‌رود برگزار شد. در این جلسه مسوولان امنیتی، نظامی، سفیر عربستان در یمن و همچنین برخی مقامات دیگر سعودی درگیر پرونده هم حضور داشتند. خالد بن سلمان در این جلسه به اعضای شورای ریاستی اطلاع داد که با صنعا برای آتش‌بس دائم به توافق رسیده است. 🔻در جلسه متنی در اختیار اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت که در آن ساختار توافقی میان ریاض و صنعا دیده می‌شد و سعودی‌ها از اعضای شورای ریاستی خواستند از این به بعد باید با این دستور کار پیش بروند. راه حل پیشنهادی عربستان شامل تمدید آتش‌بس در یمن برای یکسال دیگر از طریق توافق با صنعا در ازای پرداخت حقوق‌ها و یکپارچه سازی ارز و بازگشایی کامل بندر الحدیده است. بعد از تمدید آتش‌بس عربستان به صورت رسمی پایان جنگ و توقف مداخله خود در یمن را اعلام می‌کند. بعد از اعلام رسمی پایان جنگ، دوره مذاکرات یمن با نظارت سازمان ملل و عربستان آغاز می‌شود. 🔻این مذاکرات برای توافق با مرحله انتقالی به مدت دو سال است. طرح عربستان شامل بررسی ساختار آتی دولت یمن طی مرحله انتقالی است. این راه حل همچنان در دست بررسی است؛ اما تقریبا نهایی است. با این حال، خواسته‌های دو طرف مانند بازگشایی دائم مسیر شهر تعز، آزادی کامل رفت و آمد به بندر الحدیده، افزایش پروازها از فرودگاه بین‌المللی صنعا و تعیین موضوع پرداخت حقوق‌ها از جمله اساسی‌ترین مفاد آن به شمار می‌رود. برداشت از کانال @syriankhabar لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
⚫️آینده تاریک مزدوران سعودی اماراتی در یمن /2 ▪️یکی از مهمترین مسائلی که در این توافق به چشم می‌خورد، مساله تعیین مرزها و موضوع مراقبت از آن‌ها است. این مساله برای سعودی‌ها از اهمیت بسیاری برخودار است چرا که در طول دهه‌های گذشته آن‌ها تلاش داشتند تا واقعیت‌های جدیدی را در حوزه مرزها به طرف یمنی تحمیل کنند که یکی از این مسائل، اشغال بخش‌هایی از استان‌های جوف و میدی است که در آن میادین بزرگ نفت و گاز وجود دارد. سعودی‌ها خواستار ایجاد یک منطقه بی‌طرف هستند اما طرف یمنی تاکید دارد که تعیین این موضوع نیاز به اجماع ملی دارد و در شرایط جنگ نمی‌تواند در این زمینه تعهدی بدهد. ▪️هر چند سعودی‌ها در تلاش بوده و هستند تا این مساله را به عنوان یک پیروزی تلقی کنند اما حقیقت آن است که شورای انتقالی جنوبی وابسته به امارات با این توافق مخالف است، آن‌ها می‌گویند به هیچ عنوان حاضر به پذیرش پرداخت حقوق‌ها از طریق درآمد فروش نفت نیستند. با این حال خالد بن سلمان و محمد آل جابر که متن ساختار این توافق را به سفرای کشورهای عضو شورای امنیت، اعضای شورای همکاری خلیج فارس و برخی طرف‌های دیگر داد‌ه‌اند می‌گویند در تلاش هستند تا به هر شکل ممکن در این موضوع و همچنین مساله منطقه بی‌طرف به نتیجه برسند. ▪️با این حال، آنچه در ریاض گذشت تبعات بسیاری برای افراد و نیروهای وابسته به امارات و سعودی دارد. در حالی که در صنعا قدرت و دولت مرکزی به شکل واحد تصمیم می‌گیرد، برای شورای ریاستی، شورای انتقالی جنوب، اخوانی‌ها که حالا ریاست این شورا را بر عهده دارند، بازماندگان علی عبدالله صالح که در منطقه تعز و بخش‌هایی از الحدیده به سرکردگی طارق صالح قدرت‌نمایی می‌کنند، جنگ‌سالاران و روسای برخی قبایل که جنگ برای آن‌ها نعمت بزرگی بود و برخی دیگر از جریان‌ها یک مصیبت بزرگ است. این‌هایی که نام بردم هیچ‌کدام نه مرجعیت تام و تمام دارند و نه قدرت کامل و هر یک از آن‌ها به دلیل وابستگی سیاسی و اقتصادی به ریاض و ابوظبی دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند. ▪️در پایان باید گفت که این توافق به صورت ابتدایی صورت گرفته و موارد بسیاری وجود دارد که باید در مورد آن مذاکره شود. خسارت‌های وارد شده به یمن، مساله بازسازی یمن، موضوع پایان اشغالگری در همه خاک یمن از جمله بنادر و جزایر مختلف این کشور که علاوه بر سعودی و امارات، صهیونیست‌ها، اعضای ناتو مانند انگلیس، امریکا و فرانسه نیز در این جزایر مانند میون، سقطری و ... لانه کرده و دست به ایجاد پایگاه و فرودگاه زده‌اند فقط دو مورد از این مسائل است. با همه این احوال، بن سلمان تصمیم گرفته تا به نحوی پایش را از جنگ بیرون بکشد و منابعش را در عربستان هزینه کند باید دید تا چه میزان در این زمینه موفق خواهد بود؟ این موضوعی است که در گزارش‌های بعد به آن اشاره خواهیم کرد. برداشت از کانال @syriankhabar ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
✍️مهندس شکوهیان‌راد ⭕️ کمی ملموس‌تر صحبت کنیم 🔻 یک دوربین آماده؛ 🔻 چند تا دختر با وضعیت پوشش نامناسب؛ 🔻 یک فضای دعواگونه میان دخترها؛ 🔻 فیلم‌برداری از صحنه‌ی منازعه؛ 🔻 یک کپشن زیر فیلم حاضر شده با محتوای «حمله به بانوی محجبه»؛ 🔻 انتشار فیلم و کپشن در فضای سایبر؛ 🔻 تحریک غیرت مؤمنان و انتشار فیلم به‌صورت نسبتاً گسترده؛ 🔻 اضافه شدن درخواست «حکمرانی هوشمند» به کپشن همان فیلم توسط کانال‌های خودی؛ 🔴 نتایج: 1⃣ مطالبه‌ی روشی غیردینی برای برقراری احکام اجتماعی دین‼️ 2⃣ ایجاد انفعال در مؤمنان بابت باور به این گزاره که «اگر تذکر دهیم، حتماً کتک می‌خوریم» 🔶🔹 آنچه با هم مرور کردیم، نمونه‌ای از دکترین «آشوب ایجاد کن، راه‌حل بده» است. ❇️ چرا عزمی برای تحقق راهکارهای اصلی نیست؟ 1⃣ اصلاح پوشش در عرصه‌ی سینما و تلوزیون؛ 2⃣ نظارت بر شبکه‌ی خانگی؛ 3⃣ نظارت بر محتوای فضای سایبر؛ 4⃣ نظارت بر بازار پوشاک و الگوهای تولید؛ 5⃣ احیای کمیته‌های مردمی ابتدای انقلاب که خود مردم، در امور اجتماعی فعال بودند (مطالبه‌ی امام جامعه در سال‌های اخیر)؛ 6⃣ تصویب فوری محتوای تکمیلی برای آموزش رسمی کشور، خصوصا آموزش و پرورش برای ماه‌های باقیمانده تا پیش از تابستان؛ 7⃣ استفاده از ظرفیت کم‌نظیر مبلغین در تبیین موضوع برای نوجوانان و جوانان؛ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
✍️ مجتبی زارعی ⭕️ پخش واقعی‌ترین بازجویی توسط نهاد سیاست‌گذار از صداوسیما!!! آیا سیاستگذاران و تنظیم گران ایرانی درحکمروایی ملی با تماشای این بازجویی از خواب بیدار خواهند شد؟! شبکه ۴ رسانه ملی ساعت ۱۹ روز یکشنبه سیزدهم فروردین در اقدامی تحسین برانگیز جلسه استیضاح ( بخوانید بازجویی) کنگره‌ی آمریکا از مدیرعامل تیک تاک را پخش کرد. این بازجویی مستند یکی از قوی‌ترین جلسات و برخوردار از واقعی‌ترین متونی بود که بنده در دهه اخیر پیرامون فناوری ارتباطات و اطلاعات در نسبت امنیت ملی، امنیت فرهنگی _ اخلاقی با مناسبات ایدئولوژیک دیدم. اینک ضمن احترام به خطاب شوندگان زیر و پوزش از همه این عزیزان، باتوجه به اهمیت این بازجویی، بسته سیاستی زیر را درباره این جلسه تاریخی و عبرت آمیز پیشنهاد می‌کنم: 🔴 یکم : شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ، شورایعالی امنیت ملی و شورای‌عالی مجازی می‌توانند با تعطیلی دستورکارهای جاری و با عرض معذرت شاید کم اثر خود به استماع چارچوب و پرسش‌های بازجویی فنی و ایدئولوژیک اعضای کنگره از مدیر عامل تیک تاک با هدف بازنگری در رفتار خود در امر مهم سیاست‌گذاری‌های ذیربط بپردازند. 🔴 دوم : شورای هماهنگی جامعه اطلاعاتی کشور می‌توانند کیفیت دانش فنی کشور را در باره چگونگی تولید داده‌ها و ذخیره‌های اطلاعاتی کاربران حقوقی و حقیقی بخصوص با توجه به شبکه‌های پیام رسان خارجی مورد ارزیابی جدی و آینده پژوهانه قرار دهند. 🔴 سوم : کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی می‌تواند با حضور ذین‌فعان حقوقی و مدنی و سازمان پدافند غیرعامل و با هدف نجات کشور از بی‌قانونی در فضای مجازی متناسب باشئون فرهنگی و تمدنی ایران ضمن پخش جلسه بازجویی در قالب کارگاه آموزشی برای همه نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان محافظه‌کارو یا سازش‌کار برای همیشه به کاستی‌ها و بی انضباطی‌های تقنینی پایان دهد. 🔴 چهارم : افسران و فرماندهان جنگ نرم و استادان جهاد تبیین و مفسران جنگ‌های ترکیبی شاید بدون تماشای جلسه بازجوییِ ایدئولوژیکِ سران لیبرال دموکراسی در کنگره از آثار فن‌اوری اطلاعاتی چین کمونیست و نیز بدون مشاهده رفتارهای خشن لیبرال‌های بنیادگرای کنگره در جلسه بازجویی ازتیک تاک، گویی در کار جهادی شان در تبیین نقص و کاستی وجود خواهد داشت؛ به نظر این بنده‌ی کمترین تهیه این مستند تلویزیونی و مشاهده آن یک ضرورت کلی برای هر افسر یا فرمانده میدانی جنگ نرم و یا استادان جنگ‌های شناختی و ترکیبی است. 🔴 پنجم : رسانه ملی می‌تواند اقدام تحسین بر انگیز خود را با بازپخش جلسه بازجویی کنگره از مدیرعامل تیک تاک در تمامی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی با اعلام‌های قبلی زمان بازپخش آن کامل کند. 🔴 ششم : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وزارت ارشاد ، بسیج رسانه و مسجد ، نهضت استادی و دانشجویی بسیج و حوزه سیاسی و اجتماعی و امنیتی وزارت کشور و... می‌توانند با تکثیر و تبیین جلسه بازجویی فنی _ ایدئولوژیک کنگره‌ی آمریکا از تیک تاک و ارسال آن به تمامی احزاب و رجال وطن خواه، ضرورت تعمق در هویت ملی، حفظ منافع ملی و امنیت اخلاقی، امنیت خانوادگی و حراست از تولید داده‌های ایرانیان در فضای مجازی را به محور گفت و گوهای ملی تبدیل کنند. 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ . ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
1_4113043337(1).pdf
12.86M
📚 جمعی از فضلای جوان حوزه دیدار و گفتگویی صمیمانه با دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی استاد داشتند و به بیان نظرات خود پرداختند. 🔖 در اين فایل گزارشی از اهم مباحث مطرح شده در 44 صفحه تقدیم می‌شود. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
1_4162941315.mp3
32.15M
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت اول 💠کوفه؛ نقطه، سرخط! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 📍موضوع گفتگو: علی علیه‌السلام و نظام طبقاتی بازمانده از قبل! 🔸شنبه ۱۹ فروردین | شبکه دو سیما ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝آوینی از زبان خودش انتشار به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی من هم سال های سال در یکی از دانشگاه های هنری درس خوانده ام.به شبهای شعر و گالری های نقاشی رفته ام.موسیقی کلاسیک گوش داده ام. ساعت ها از وقتم را به مباحثه بیهوده درباره چیزهایی که نمی دانستم گذرانده ام و کتاب انسان تک ساحتی هربرت مارکوزه را آن زمان بی آنکه خوانده باشمش طوری دست گرفته ام که دیگران جلد آن را ببینند و پیش خودشان بگویند عجب... فلانی چه کتابهایی میخواند. معلوم است که خیلی می فهمد. اما بعدخوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده است که ناچار شدم رودربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقا بپذیرم که تظاهر به دانایی هرگز جایگزین دانایی نمی شود و حتی از این بالاتر دانایی نیز با تحصیل فلسفه حاصل نمی آید. باید در جستجوی حقیقت بود و این مطاعی است که هر کس به راستی طالبش باشد آن را خواهد یافت و در نزد خویش خواهد یافت. و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می زنم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
به مناسبت سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی معرفی لیست مجموعه کتاب های شهید آوینی در https://ketabcity.com/BookList.aspx?Type=Authorid&Code=153532 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
🔶 به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔻در اردیبهشت ماه ۱۳۷۰ سید محمد خاتمی وزیر وقت ارشاد در دانشگاه تهران در موضوع به سخنرانی پرداخت، سخنانی که حاکی از یک تلقی و نگاه خاص به فرهنگ و مسایل آن بود. پس از آن شهید سید مرتضی آوینی در قالب یک نامه به سخنرانی ایشان واکنش نشان دادند. شاید بتوان مسائلی که امروز بر سر آن دعواست (از آزادی تا تحجر تا رویارویی دو اندیشه دینی و غربی و .... ) را در این دو نامه جستجو کرد. پیشنهاد می شود هر دو متن خوانده شود. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت نقطه شکفتن آوینی بود ✅سخنان حجت‌الاسلام عباس محسنی، به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی در شبکه افق بسیاری با شهادت آوینی، تکیه‌گاه فکری و فرهنگی خود را از دست دادند. بچه‌های روایت فتح آوینی متفکر را نمی‌شناختند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/didgahha