eitaa logo
دیمزن
4.8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
926 ویدیو
28 فایل
دنیای یک مادر زائر نویسنده
مشاهده در ایتا
دانلود
کم کم کتاب رو می خونید و بازخورداش رو می رسونید دستم. ببخشید که نمی تونم همه شو اینجا بذارم. ولی بعضیاشو می ذارم اونایی تون که تا حالا گول نخوردید هم گول بخورین بیایین دور هم حوالی احمد جمع شیم😉😃
هدایت شده از کتابنوشان
راستش من اسم شهید احمدکاظمی را زیاد شنیده بودم. می‌دانستم یکی از فرماندهان مهم زمان جنگ بوده و سال ۸۴ حین ماموریت، هواپیمایشان دچار سانحه شده و به شهادت رسیده‌اند. تمام شناخت من از حاج‌احمد تقریبا در حد همین چند خط بود متاسفانه! اوایل دی‌ماه در آستانه سالگرد بم کلیپی از‌ حاج قاسم‌سلیمانی دیدم که با گریه و سوزدل از شهیدکاظمی صحبت می‌کرد. حاجی میگفت: فکر میکردم اگر یکی از کلیه‌هایم را به احمد بدهم میتوانم ثابت کنم خیلی دوستش دارم... . " همین جمله کافی بود وسط گریه، خنده‌ام بگیرد و کمی توی رابطه دوستانه این دو فرمانده دقیق بشوم و انگیزه پیدا کنم کتاب ارزشمند حوالی‌احمد را بخرم و بخوانم تا با شهیدی که حاج‌قاسم حاضر بود تمام عمرش را بدهد تا فقط یکبار دیگر صدای او را بشنود آشنا شوم‌. کتاب حوالی احمد را همان روزی که از چاپ درآمد، از ناشران خریدم. با همان روایت اول فهمیدم این کتاب از آن کتابهای حال خوب کن و خواندنی‌ست. حاج‌احمد بچه‌ی نجف‌آباد بوده و عشق موتورسواری! بعد از انقلاب پایش به جبهه باز می‌شود و با رفقایش جمع می‌شوند و یک جمهوری نسبتا خودمختار توی جبهه تشکیل می‌دهند! جمهوری خودمختار از این جهت که غنایم جنگی را هیچ وقت تحویل مسئولان نمی‌دادند و حتی تانک‌های غنیمتی را زیر خاک قایم می‌کردند تا دست کسی بهشان نرسد و برای لشکرخودشان نگه دارند! گهگاهی هم رگه‌هایی اصفهانی حاج‌احمد گل می‌کرد! مثلا وقتی قرار بود در عملیاتی مقر منافقین را با موشک بکوبند، با شهیدتهرانی‌مقدم تماس میگیرد و میپرسد: قیمت این موشک‌ها چنده؟ حاج‌حسن‌تهرانی مقدم می‌گوید: هر کدام ۶هزار دلار. حاج احمد با همان لهجه‌ شیرین اصفهانی میگوید: "مقدم، اینا انقدر نمی‌ارزن، موشکا رو جمع کن برگردید!" بدون تعارف با هر روایت کتاب، یکی از ابعاد شخصیتی حاج‌احمد برایم پررنگ شد؛ چه آنجایی که دلش به حال گوسفند قربانی سوخت، چه آنجایی که گفت پذیرایی با"هویج"! را از جلسات رسمی حذف کنید، زشته خارت‌ خارت‌ صدا میده! و چه هنگامی که در کسوت یک مدیر پادگان و مجموعه‌ها را آباد و چابک کرد. فرمانده شاخصی که بزرگ فکر می‌کرد و الگوی حاج‌قاسم و تهرانی مقدم بود. حوالی احمد با قلم توانمند خانم غفارحدادی واقعا خواندنی‌ است و افسوس که این‌همه سال شناختم از حاج‌احمد در حد چند جمله بود. خدا قوت به خانم حدادی که انقدر شیرین و روان حاج‌احمد را برای ما معرفی کردند و البته لقمه را نجویدند و اجازه دادند خودمان هم کمی بجویم! پ.ن: کتاب رو ایام اغتشاشات خوندم و منتظر بودم نت وصل بشه تا به خانم غفارحدادی و انتشارات شهید کاظمی بگم دمتون گرم بابت حوالی احمد🌱 ✅️ به کتابنوشان ملحق شو👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3931898051C0efc288f32 بازنشر با آدرس خوشحالمون میکنه✅️
آقا من دو سه هفته بود نرفته بودم تره بار امروز دیدم چه سبزیجات عجیبی اختراع شده😵‍💫😬 فکر کنم اینا رو با اینترنت آبیاری می کردن اینترنت که قطع شده آبیاری اینا مختل شده و به موجودات عجیبی تبدیل شده اند!😅😂 دیمزن دنیای یک مادر زائر نویسنده https://eitaa.com/dimzan https://ble.ir/dimzan 💬 نظرات
مهدیه معلی امشب رو اگه ندیدین تو تلوبیون ببینین. یکی از علاقمندی هام اینه که روایت پیشرفت پهپاد در ایران رو بنویسم. می دونستین اولین پهپاد ما یه هواپیمای اسباب بازی بود!؟😉😊😁 الان پهپادهامون رو صادر می کنیم و هیچ کشوری نمی تونه باهاشون رقابت کنه. هیچ پیشرفتی اتفاقی نیست. خیلی خون دل خورده شده و زحمت کشیده شده چه خانواده های زیادی که روز و شب هاشون رو بدون بابا گذرونده اند تا کار پیش بره... روز همه شون مبارک و روح فرمانده پهپادی هوافضای سپاه که یه دهه شصتی بود و با سردار حاجی زاده شهید شد هم شاد. دیمزن دنیای یک مادر زائر نویسنده https://eitaa.com/dimzan https://ble.ir/dimzan
شب جمعه و شب امام حسینه دوتا مداحی ناب از اقای مهدی رسولی می ذارم یکی ش فارسی و یکی ش ترکی. عیدتون خیلی مبارک😍🌸 💬 نظرات
20.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فقط پایان انسانی حسین ختم به خیر ایلر... دیمزن دنیای یک مادر زائر نویسنده https://eitaa.com/dimzan https://ble.ir/dimzan 💬 نظرات
کمک به محرومان، دادن سهم خود آنهاست‌! نه لطف و تفضلی بهشان. https://ble.ir/ayenooshgah 💬 نظرات
بنابراین، روح انفاق و نیکوکاری بایستی در جامعه توسعه پیدا کند و جزو ایمان مردم بشود و هرکس بنا را بر این بگذارد که در اموالش - «و فی اموالهم حقّ للسّائل و المحروم» - واقعاً برای محرومان حق قائل باشد؛ یعنی این را حق آنها بر خودش بداند؛ تفضل خودش بر دیگران نداند؛ قرآن این‌طوری می‌گوید؛ نمی‌گوید که شما به دیگری تفضل می‌کنید؛ می‌گوید او در مال شما حق دارد؛ «حقّ للسّائل و المحروم» . در جای دیگر می‌فرماید: «حقّ معلوم. للسّائل والمحروم». به‌هرحال، ما در جامعه‌ی اسلامی باید این را به عنوان یک فرهنگ در بیاوریم.۱۳۷۰/۱۲/۱۴ بیانات رهبری در دیدار نماینده‌ى ولىّ‌فقیه، سرپرست و مدیران کمیته‌ى امداد امام خمینى (ره) 💬 نظرات
قطب مثبت و منفی آهنربا همدیگر را جذب می کنند، همان قدر هم زن و مرد به هم کشش دارند. این قانون و ترفند خداست برای بقای نسل بشر.😊👌 ماده تبصره هایش را هم خودش نوشته که مشکلی پیش نیاید. از خودمان قانون جدید وضع نکنیم😅 https://ble.ir/ayenooshgah
ا┄┅═❁﷽❁═┅┄ا تشکیل خانواده ناشی از یک قانون عامّ عالم وجود است، قانون عامّ آفرینش است؛ آن قانون عبارت است از قانون زوجیّت: سُبحانَ الَّذی خَلَقَ الاَزواجَ کُلَّها مِمّا تُنبِتُ الاَرضُ وَ مِن اَنفُسِهِم وَ مِمّا لا یَعلَمون خدای متعال در همه چیز، در همه چیز ــ خَلَقَ الاَشیاءَ کُلَّها ــ در همه چیز زوجیّت قرار داده؛ در انسان زوجیّت هست، در حیوانات زوجیّت هست، در گیاهان زوجیّت هست؛ وَ مِمّا لا یَعلَمون؛ یک چیزهایی هم هست که زوجیّت هست، [ولی] ما نمیدانیم. حالا مثلاً در بین سنگها زوجیّت چه جوری است، ما نمیدانیم؛ در آینده ممکن است کشف بشود. در بین اجرام فلکی زوجیّت هست، چه جوری است، ما نمیدانیم؛ در آینده کشف خواهد شد... آیه‌ی دیگر، سوره‌ی «والذّاریات» است: وَ مِن کُلِّ شَیءٍ خَلَقنا زَوجَینِ لَعَلَّکُم تَذَکَّرون؛ زوجیّت یک قانون عام است. دیدار اقشار مختلف بانوان ۱۴۰۱/۱۰/۱۴