eitaa logo
دین کده
198 دنبال‌کننده
368 عکس
19 ویدیو
10 فایل
دین شامل۴(چهار) بخش است که محوراین کانال است.که عبارتند از: ١.باورها ٢.احکام ٣.اخلاق ۴.حقوق که بصورت برهانی درقالب گفتگویی وداستانی بیان میشود کانال ما Http://Eitaa.Com/din20m
مشاهده در ایتا
دانلود
اسلام التذاذات جنسی در غیر محدودۀ ازدواج قانونی را به شدت منع فرموده است و آن خود فلسفۀ خاصی دارد ولی لذت جنسی در حدود قانون را تحسین کرده است تا جایی که فرموده دوست داشتن زن از صفات پیغمبران است: «مِنْ اخْلاقِ الْانْبیاءِ حُبُّ النِّساءِ» [۵]در اسلام زنی که در آرایش و زینت خود برای شوهر کوتاهی کند نکوهش شده است کما اینکه مردانی که در ارضاء زن خود کوتاهی می‌کنند نیز نکوهش شده‌اند. [۶] بر طبق احادیث زیبایی و آرایش برای مردان باعث پاکدامنی زنان انها می‌شود و همچنین آرایش زنان سبب می‌شود تا مردان عفت پیشه کرده و دیگر نیازی به نگاه‌های حرام پیدا نکنند. در این باره حسن بن جهم می‌گوید: بر حضرت موسی بن جعفر علیه السلام وارد شدم، دیدم خضاب فرموده است. گفتم رنگ مشکی به کار برده‌اید؟ فرمود: بلی، خضاب و آرایش در مرد موجب افزایش پاکدامنی در همسر اوست. برخی از زنان به این جهت که شوهرانشان خود را نمی‌آرایند عفاف را از دست می‌دهند. [۷] آرایش نمودن از جمله اعمالی است که در سیره معصومان (ع) مکرراً در برخورد با مومنان و یا هنگام عبادت دیده شده است. از جمله: هنگامی که رسول اکرم (ص)می‌خواست نزد اصحابش برود به آئینه نگاه می‌کرد، موهای خود را شانه و مرتب می‌ساخت و می‌گفت خداوند دوست می‌دارد بنده اش را که وقتی که به حضور دوستان خود می‌رود خود را آماده و زیبا سازد یعنی لباس سفید بپوشد که زیباتر و پاکیزه تر است. [۸] زنان بر خلاف مردان به زینت، زیور و جمال و آرایش و مدهای مختلف علاقۀ بیشتری دارند چرا که با فطرت آنها سازگاری بیشتری دارد. لذا برای آراستن خود وقت بسیاری را صرف می‌نمایند و در برخی مواقع رنج بسیار می‌کشند( اصلاح و کندن موهای زائد و ...) ولی آنچه در اسلام بر آن تاکید شده است این می‌باشد که هر چیزی را به موقع و در محل خود باید انجام داد و لذا آرایش بانوان نیز جایگاه مخصوص و نیز مخاطب مخصوص دارد. که بر طبق آیه شریفه- که در بحث قرآنی خواهیم خواند- مخاطب یک زن آرایش شده فقط شوهر و محارم او می‌توانند باشند و لا غیر. چرا که وقتی خانمی با آرایش و لباس‌های زیبا و وضع جذاب به حریم جامعه وارد شود باعث فساد بسیاری از جوانان مجرّد حتی متاهلین، می‌شود آنچه که امروز به وفور قابل مشاهده است. «آری باید زن ایرانی به بهانۀ «تجدد» و «تقدم» و «مقتضیات زمان» هر روز و هر ساعت با وسائلی که در دنیای سرمایه داری تهیه می‌شود خود را در معرض نمایش بگذارد تا بتواند چنین مصرف کنندۀ لایقی برای محصولات کارخانه‌های اروپایی باشد. اگر زن ایرانی بخواهد خود را فقط برای همسر قانونی و یا برای حضور در مجالس اختصاصی زنان بیاراید، نه مصرف کنندۀ لایقی برای سرمایه داران غربی خواهد بود و نه وظیفه و مأموریت دیگری را که عبارت است از انحطاط اخلاق جوانان و ضعف ارادۀ آنان و ایجاد رکود در فعالیت اجتماعی، به نفع استعمار غرب انجام خواهد داد». [۹] آرایش در قرآن قرآن زن را تشویق کرده است که از آرایش برای طنازی و عشوه گری استفاده نکند. و مخصوصاً تأکید کرده که این گونه از آرایش را به غیر از همسر و محارم خود نشان ندهند و بر طبق داستان رویارویی دختران حضرت شعیب با حضرت موسی (علیهما السلام) می‌فرماید: زن هر اندازه متین تر و باوقارتر و عفیف تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مرد نگذارد بر احترامش افزوده می‌شود. قرآن برای حس خود نمایی زنان و نشان دادن جذابیت آنها حد و مرز مشخصی را تعریف نموده که در صورت اطاعت از آن سعادت دنیوی و اخروی را در پیش داشته و در صورت عدم اطاعت عقوبت دنیوی و اخروی را در پیش دارد. 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
هدایت شده از 
هدایت شده از 
حدود آرایش در اسلام: http://eitaa.com/joinchat/3541893133C3a25fa67f9
هدایت شده از وطنی ایران دوست
جرعه ایی از معرفت🌹 ✅پاسخ بعضی شبهات جامعه درقالب مجموعه رمانهای کوتاه دینی درموضوعات مختلف برمحور: #باورها #احکام #اخلاق #حقوق 📢و با بیان ادله برهانی آن رمان، شما دیگردغدغه بی جواب ماندن از سوالات یهوی جامعه در مورد دینتان را نداشته باشید. 💐باتشکر،منتظرشما هستیم. 👇👇👇👇👇👇👇👇📢 📢شعارما:هر روز یا هر دو روز یک داستانک همراه بااستدلال✅ #داستانها 🌐کانال ما دین کده http://eitaa.com/joinchat/2298347533C9f761682ff
شماره:33 بعد از ظهر روز شهادت امام حسن عسکری رفتم شیرینی فروشی,10کیلو شیرینی سفارش دادم. شیرینی فروشی یک مشتری داشت. مشتری شیرینی فروشی گفت:موقعی که نوبت خودشون می رسد,خوش می گذرانند,اما ما بخواهیم ترانه گوش کنیم میگویند;حرمت نگه دار امروز شهادت است. شیرینی فروشی به مشتری گفت:مگر نمی دانی امشب جشن امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی است؟ مشتری گفت:چی حضرت مهدی؟بابا این قضیه وجود حضرت مهدی ساختگی است. . شیرینی فروشی گفت:چرا حرف بیخود می زنی,کی گفته ساختگی است؟ مشتری گفت: من درسایتی مطالعه کردم که خود علماتون گفتن نیست,یکی ازعلتها این ادعا تقسیم کردن اموال امام حسن عسکری به صورت ارث بعد ازشهادت امام حسن عسکری عنوان کرده بود. شیرینی فروشی رو به من کرد وگفت :جوابش را بده. گفتم:اولا:هر مطلبی را می خوانی باید صحت ادعا را هم پیدا کنی,مخصوصا موضوع به این مهمی. دوما:قضیه ارث هم به حیله برادر امام حسن عسکری علیه السلام بوده,و این تقسیم ارث دلالت بر نبود امام زمان ندارد,مخصوصا که با حیله و زور بوده باشد. مشتری گفت:ادعا چه مشکلی داشته؟ گفتم:علمای شیعه این ادعای شما را قبول ندارند چون احادیث زیادی در مورد وجود امام زمان عج الله تعالی است مثل ازنسل نهم امام حسین علیه السلام یا فرزند امام حسن عسکری. آن چیزی نقل هم کردی من دیشب در اینترنت در مورد شبهات می خواندم,دیدم:اینکه وهابی ها قسمتی از کتاب را برداشته وقسمتی دیگر رها کرده و این شبهه را ادعا کرده اند. مثل این کار اینست که ;یکی ادعا کند, خدا گفته نماز نخوان ودلیل را از او بخواهی;بگوید در قرآن هست;(لاتقربوا الصلاة,) اماجمله( انتم سکاری) را رها کرده و بخاطر این ,معنا را کج فهمیده است. ,درصورتی که خدا حکم به نزدیک نشدن به نماز در این آیه درحالت مستی داده ,نه ترک نماز در همه وقتها وزمانها. شیرینی فروشی گفت:آفرین بر تو که شیر مادرت حلالت. مشتری هم تشکرد کرد وشیرینی ها را کمکم کرد باهم بردیم به مسجد. 📢ادامه ادله.... 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
🔵درحالی‌که بیش از 120 نفر از بزرگان و علمای اهل سنت، بر ولادت حضرت مهدی در سال 255 هجری و آغاز غیبتش در سال 260 هجری صراحت دارند، در این میان، گروهی از شبهه‌گران وهّابی با عبارات و ترفندهای گوناگون کوشیده‌اند، در اصل این‌که اساساً امام عسکری (علیه السّلام) فرزندی داشته که غیبت نموده باشد یا خیر، تشکیک نموده‌اند؛ ⚠️ از باب نمونه ناصر بن عبدالله قفاری در شبهه‌ای، 🚫قضیه میراث امام عسکری (علیه السّلام) بین برادرش (جعفر کذّاب) و مادر امام عسکری را دلیلی بر عدم وجود امام زمان گرفته و گفته است: 🚫«همان‌گونه که کتاب‌های شیعه اعتراف کرده‌اند، پس از وفات حسن عسکری (علیه السّلام) ـ امام یازدهم شیعیان ـ در سال 260 هجری، برای او جانشینی دیده نشد و فرزندی آشکار نشد؛ ⛔️ به همین‌رو میراث او را برادر و مادرش تقسیم نمودند.»[1] 📢جواب قسمت اول از شبهه: ✳️چرایی تقسیم ارث: ✅در پاسخ به این گفته ناصر بن عبدالله قفاری که «میراث امام عسکری (علیه السّلام) پس از وفات آن حضرت بین برادرش جعفر و مادرش تقسیم شد و این یعنی امام عسکری (علیه السّلام) فرزندی نداشته که اگر می‌داشت به او هم ارث می‌رسید»، 📢✅ باید گفت: گرچه این مطلب صحیح است، اما باز هم این مطلب دلیل نمی‌شود که امام عسکری فرزند نداشته؛ ⛔️ بلکه جعفر بن محمد الهادی (علیه السّلام)، برادر امام عسکری (علیه السّلام) که به جعفر کذّاب مشهور بود، به دروغ ادعای امامت کرد و با زور و تزویر و کمک ایادی خلیفه‌ی عباسی، میراث امام عسکری (علیه السّلام) را تصاحب کرد و آن را به نفع خود تقسیم کرد. 📖شیخ صدوق در کتاب «کمال الدین» می‌نویسد: «ابوخالد کابلی گوید:... امام زین العابدین (علیه السّلام) از پدرش و او نیز از پدرش از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل کرد: چون فرزندم جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی‌طالب (علیهم السّلام) متولد شود، او را «صادق» نامید؛ زیرا پنجمین فرزندش به نام جعفر از روی تجرّی بر خدای عزوجل و دروغ بستن بر او ادعای امامت می‌کند. او نزد خدا «جعفر کذّاب»، مفتری بر خدا و مدعی مقامیست که شایستگی آن را ندارد، مخالف پدر خویش، حسود بر برادر خود و کسی است که می‌خواهد راز خدا در زمان غیبت را فاش سازد. سپس علی بن الحسین (علیهما السّلام) به سختی گریست و فرمود: گویا «جعفر کذّاب» را می‌بینم که سرکش زمان خود را وامی‌دارد، بر تفتیش امر ولیّ خدا و غایب در حفظ الهی و موکل بر حرم پدر خود، از راه جهالت و ولادت او و حرص بر قتل او در صورت ظفر بر او برای طمع در ارث برادرش که به ناحق آن را اخذ کند.»[2] 🔔بنابراین تقسیم ارث امام عسکری (علیه السّلام) بین مادر امام زمان و جعفر کذاب، هرگز دلالت نمی‌کند، که آن حضرت، فرزندی نداشته است. این نکته نیز گفتنی است که بر اساس روایات معتبر، جعفر کذاب نیز بعدها توبه کرد و وعده‌ی بخشش از سوی امام زمان به او داده شد، با این وجود حتی اگر او توبه هم نکرده بود، چگونه می‌تواند تقسیم ارث و تصاحب اموال امام عسکری (علیه السّلام) توسط او، دلیل بر عدم ولادت امام مهدی گردد؟ 📚منابع: [1]. اصول المذهب الشیعة الاثنا عشریة، دار الرضا، الجیزة، ج 2، ص 1004. [2]. حدّثنا علیّ بن عبدالله الورّاق قال حدّثنا محمّد بن هارون الصّوفیّ عن عبدالله بن موسی عن عبد العظیم بن عبدالله الحسنیّ رضی الله عنه قال حدّثنی صفوان بن یحیی عن إبراهیم بن أبی زیاد عن أبی حمزة الثّمالیّ عن أبی خالد الکابلیّ قال:... قال: حدّثنی أبی عن أبیه علیه السّلام أنّ رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) قال إذا ولد ابنی جعفر بن محمّد بن علیّ بن الحسین بن علیّ بن أبی طالب علیه السّلام فسمّوه الصّادق فإنّ للخامس من ولده ولدا اسمه جعفر یدّعی الإمامة اجتراء علی الله و کذبا علیه فهو عندالله جعفر الکذّاب المفتری علی الله عزّوجلّ والمدّعی لما لیس له بأهل المخالف علی أبیه والحاسد لأخیه ذلک الّذی یروم کشف ستر الله عند غیبة ولیّ الله عزّوجلّ ثم بکی علیّ بن الحسین علیه السّلام بکاء شدیدا ثمّ قال کأنّی بجعفر الکذّاب و قد حمل طاغیة زمانه علی تفتیش أمر ولیّ ا لله و المغیّب فی حفظ الله والتّوکیل بحرم أبیه جهلا منه بولادته و حرصا منه علی قتله إن ظفر بن و طمعا فی میراثه حتّی یأخذه بغیر حقّه... . کمال الدین و تمام النعمة، ابوجعفر محمد بن علی بن الحسین الصدوق، مؤسسة النشر الاسلامی، قم، ص 319. 🌐منبع:پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب 📢ادامه دارد...(جواب قسمت دوم شبهه) 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
📢جواب قسم دوم شبهه: ✳️وجود امام زمان: ⚠️دکتر قفاری و احسان الهی ظهیر، از مرحوم نوبختی و سعد بن عبدالله اشعری نقل می‌کنند که امام عسکری (علیه‌السّلام) در حالی از دنیا رفته است که مردم فرزند او را ندیده و نمی‌شناختند و سپس این عقیده را به تمام شیعیان نسبت می‌دهد؛ ✅جواب: ♻️اولا: اما آن‌چه از ذیل کلام این دو بزرگوار به روشنی استفاده می‌شود، این است که شیعیان دوازده امامی هیچگاه نسبت به تولد حضرت مهدی (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) تردید نکرده و همگی بر این مطلب اجماع داشته‌اند که امام عسکری (علیه‌السّلام) در حالی از دنیا رفته که فرزندش حضرت پنج ساله بوده است. 🔴ولی با کمال تاسف جناب دکتر قفاری و دکتر احسان الهی ظهیر، ذیل کلام مرحوم نوبختی و سعد بن عبدالله را نقل نکرده و با تزویر و دروغ تلاش کرده‌اند که این عقیده را به این دو عالم شیعی و سپس به تمام شیعیان نسبت دهند. 🔔این گفته سعد بن عبدالله و مرحوم نوبختی که «ولم یر له خلف ولم یعرف له ولد ظاهر؛ جانشین او دیده نشد و برای او فرزند آشکاری نمی‌شناختند» دلیل بر این نمی‌شود که واقعا هم امام عسکری (علیه‌السّلام) فرزندی نداشته است. ⭐️به قول مشهور: عدم الوجدان لا یدل علی عدم الوجود؛ نیافتن و ندیدن مردم دلیل بر عدم تولد حضرت مهدی نمی‌شود؛ چرا که هیچ ملازمه‌ای بین این دو نیست. ♻️دوما: گفته پیدا است که موضوع کتاب فرق الشیعة نوبختی و کتاب المقالات و الفرق سعد بن عبدالله اشعری، 😈اول اعتقادات فرقه‌های منحرف شده 🕌و سپس نقل عقیده صحیح امامیه اثنی عشریه است. ⛔️ از این‌رو، نقل این تکه از متن از این دو کتاب و انتساب آن به تمام فرقه‌های شیعه و حتی فرقه اثنی عشریه، کاری است بر خلاف انصاف و دور از واقعیت. 📖🌟درست است که این مطلب در کتاب آن‌ها آمده است؛ اما آن‌ها این مطلب را از زبان فرقه‌های منحرفه نقل و سپس عقیده اثنی عشریه را تشریح و صحت این عقیده را ثابت کرده‌اند. 📢نمونه نقل شده از فرقه حق: 📖✨و فرقه دیگر که به امامیه مشهور هستند، می‌گویند: ما امامت امام حسن بن عسکری (علیهما‌السّلام) را قبول داریم، وفات او را پذیرفته‌ایم، و یقین و ایمان داریم به این که او جانشینی از صلب خود دارد، اعتقاد داریم که او امام بعد از پدرش حسن بن علی (علیهم‌السّلام) است، او در این زمان به دستور خداوند از دیدم مردم مخفی است تا این‌که خداوند اجازه ظهور دهد؛ پس از آن ظهور خواهد کرد و امرش علنی خواهد شد. [1] 📚منبع: الاشعری القمی، ابوخلف سعد بن عبدالله (متوفای۳۰۰هـ)، المقالات والفرق، ص۱۰۲ـ ۱۰۳، تحقیق: محمدجواد مشکور، ناشر: مرکز انتشارات علمی و فرهنگی ـ قم، الطبعة: الاولی، ۱۳۶۳هـ ش. 🌐منبع :ویکی فقه 📢🌐تفصیل بیشتر: http://wikifeqh.ir/%D8%AA%D9%82%D8%B3%DB%8C%D9%85_%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AB_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B9%D8%B3%DA%A9%D8%B1%DB%8C 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
هدایت شده از 
هدایت شده از 
اثبات وجود حضرت مهدی عج الله تعالی: http://eitaa.com/joinchat/3541893133C3a25fa67f9
شماره:34 بابعضی از اهالی مسجد جمع شدیم که شب نیمه شعبان برویم مسجد جمکران برای احیا این شب,حرکت کردیم. بعداز چندین ساعت به مسجد جمکران رسیدیم. نرسیده به مسجد جمکران پیاده شدیم و پرچم ها را در آوردیم , شروع کردیم به حرکت به سمت مسجد جمکران و دعای سلامتی را بلند باهم خواندن. یک ماشین کلاس بالا آمد کنار ما عبور کند ,سرعتش را کم کرد دو نفر بودن, راننده گفت:چرا با هم رو راست نیستید؟ یکی از بچه ها رفت کنار ماشین,وگفت:ما رو راستیم,غم ما را نخورید. کنار راننده گفت:شماجوانی, شما عاقلید, جوان امروزی هستید و هر چیزی را که به شما گفتند بدون تفکر نباید بپذیرید. دوستمان گفت:چه اتفاقی افتاده؟ کنار راننده گفتن:دوتا حرف متناقض می زنید ,یکی:مدعی طول عمر حضرت هستید و هم دعای سلامتی را میخوانید که آقا سالم باشد وبماند,کدامش حقیقت دارد؟ دوستمان گفت:هر دو درسته,چون امام هم مثل پیامبر(,انا بشر مثلکم) است,بدنش مثل ما انسانها اقتضای بیمار شدن دارد ,ما دعا میکنیم سلامتی داشته باشد و درآینده حفظ بشود. راننده گفت:این که گفتی درست است ,اما چطور میشود خدا عمر را تا سالهای بعد از ظهور داده به حضرت, چطور سلامتی را نداده است؟ احساس کردم دوستم کمی کم آورد,پیرمرد باصفای مسجدمان که ما به او میگفتیم حاجی صفایی, را برای جوابگویی فرستادیم جلو. حاجی صفایی گفت:بابا جون ما نمیگوییم امامان مریض شده بلکه دعا میکنیم که این مریضی کنار آقا اصلا نیاید. کنار راننده گفت:همان حرف جوان خودتون است اما تعبیر دیگر,حرف ما یک چیز دیگر است. حاجی صفایی گفت:من الان 75سال سن دارم,هم سنگ کلیه دارم پس سلامتی کامل ندارم اما زنده ام, بخاطر اینکه عمر با کم شدن صحت تمام نمیشود و بدن کلا ازبین نمی رود, بلکه در زمانی انسان می میرد که صحت و سلامتی را کلا از دست بدهد. یکی از علتهای غیبت صغری وکبری حفظ جان آقاست, پس آقا بصورت عادی زندگی میکند, خدا آن را از چشم دشمن دور نگه می دارد. پس طول عمر با سلامتی جسمی فرق میکند. ,علاوه بر آن این دعا آثار برکاتی برای ما برای تقرب به خدا ومحبت اهل بیت دارد. راننده گفت: درست می گویید. کنار راننده, از ماشین پیاده شد وبا ما پیاده به جمکران آمد. 📢ادامه ادله.... 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
چرا برای سلامتی امام زمان (عج) دعا می کنیم؟ دلیل دعا کردن برای سلامتی امام عصر چیست؟ در حالی که خدای منان اراده دارد ایشان زنده و سلامت بمانند، آیا اصلا امکان دارد آن وجود مبارک دچار کسالت شوند؟ آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست هر کجا هست خدایا به سلامت دارش (1) دعا از هر حیث مخصوصا برای سلامتی امام زمان (عج) آثار و برکات فراوانی دارد که برخی عبارتند از: 1 . دعا نشان گر علاقه و محبت مسلمانان به ایشان است . اگر چه دوستی تمام ائمه معصومین علیهم السلام بخشی از ایمان و شرط قبولی اعمال است، در عین حال دعا کردن در حق امام زمان (عج) موجب ازدیاد محبت آن حضرت در دل و در نتیجه موجب تقویت ایمان می گردد . 2 . دعا اظهار تجدید عهد و پیمان با آن حضرت است و محتوای پیمان با آن حضرت را دین داری، شریعت محوری و تصمیم قلبی بر اطاعت امر امام علیه السلام و یاری رساندن او با نثار جان و مال تشکیل می دهد . تجدید بیعت با آن حضرت علیه السلام کاری است که بعد از هر نماز از نمازهای پنجگانه یا در هر روز و یا در هر جمعه انجام آن مستحب است . هر روز بعد از نماز صبح، دعاهایی که مربوط به وجود مبارک امام عصر (عج) است، خوانده شود، بسیار مفید و مؤثر خواهد بود . دعای شریف «اللهم بلغ مولای صاحب الزمان صلوات الله علیه عن جمیع المؤمنین ...» و نیز «دعای عهد» شاهدی برای این سخن است . (2) 3 . دعا سبب زنده نگه داشتن یاد امام غایب در دل منتظران می گردد . یاد امام زمان (عج) توجه به ارزش های دین و اصول اخلاقی را در دل ها زنده می کند و غفلت از یاد امام، یکی از دلایل عمده پژمردگی و سستی ارزش های الهی وانسانی در جوامع اسلامی است . دلت گر که یک لحظه غافل نشیند، خدنگ بلا بر دل دل نشیند 4 . کسی که سلامتی امام زمانش برایش مهم است، مسلما آزردن آن حضرت برایش سخت است; در نتیجه دعا برای سلامتی آن حضرت، انسان را به انجام کارهایی وامی دارد که موجب خشنودی آن حضرت و در نتیجه سبب رسیدن به مقام رضوان الهی می گردد . 5 . دعا بسیار مؤثر است و موجب فرج آن حضرت و نیز فرج و گشایش در زندگی مؤمنان می شود . 6 . دعا موجب قرب الهی است . امام مهدی (عج) در خصوص زیارت آل یس می فرمایند: «هرگاه خواستید به وسیله ما به خداوند و به ما توجه کنید، این زیارت را که از جانب خداوند انشا شده است، بخوانید» . (3) این زیارت که از جهات مختلف محتوایی عمیق دارد، بسیار مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است . این زیارت از ابتدا تا انتها، دعای برای سلامتی، تندرستی و بهروزی امام زمان (عج) است; «السلام علیک یا خلیفه الله و ناصر حقه ... السلام علیک حین تصبح و تمسی، السلام علیک فی الیل اذا یغشی و النهار اذا تجلی ... السلام علیک بجوامع السلام ... ; سلام بر تو ای جانشین خدا و یاری کننده حق ... درود و سلام بر تو هنگامی که صبح و شام کنی، درود و تهیت الهی بر تو در شب که همه جا را فراگیرد و در روز، در وقتی که نور دهد (یعنی سلام بر تو در هر صبح و شام) ... ، درود بر تو درودی همه جانبه ...» . در دعای بعد از این زیارت نیز معانی بلندی نهفته است; مانند: خدایا او (امام زمان «عج ») را از شر هر متجاوز و سرکشی و از شر همه خلق خود پناه ده و او را از حوادث یومیه، از پیش رو و از پشت سر و از طرف چپ، حفظ و نگه داری کن و از این که آسیب و گزندی به او برسد، جلوگیری کن و در خصوص او، رسولت و خاندان رسولت را حفظ نما و به دست مبارکش عدل و داد را پدیدار نما! «اللهم اعذه من شر کل باغ و طاغ و من شر جمیع خلقک و احفظه من بین یدیه و من خلقه و عن یمینه و عن شماله و احرسه و امنعه من ان یوصل الیه بسوء واحفظ فیه رسولک و آل رسولک واظهر به العدل ...» . در پایان سخن لازم است یادآور شویم که دعا کردن برای سلامتی و فرج آن حضرت، اطاعت از امر خداوند و نیز اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است; «و هر که خدا و رسولش را اطاعت کند و خداترس و پرهیزکار باشد، چنین کسی به فوز و سعادت خواهد رسید» . (4) آخرین نکته این است که هر چند طبق وعده الهی حضرت زنده و باقی هستند تا زمانی که پرچم توحید و عدل را در همه جهان به اهتزاز درآورند، ولی بالاخره بشر هستند ودر معرض آفات جسمانی و بلاهای طبیعی و ممکن است مریض شوند و دچار کسالت گردند و از این نظر دعای ما برای سلامتی حضرت و حفظ ایشان از این آفات و حوادث، بدون شک در سلامتی وجود آن عزیز عالم وجود و آخرین در صدف امامت و ولایت، مؤثر و مفید است . پی نوشت: 1 . دیوان حافظ، ص 223 . 2 . قمی، مفاتیح الجنان، ص 891و892 . 3 . همان، ص 863 . 4 . نور (24): 52 . 🌐منبع:پایگاه اطلاع رسانی حوزه 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
📚📢منابع بیشتر برای مطالعه: راز طول امام زمان عج الله تعالی(ویکی فقه) http://wikifeqh.ir/%D8%B7%D9%88%D9%84_%D8%B9%D9%85%D8%B1_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86 -------------- طول عمر امام زمان عج الله تعالی(ویکی پرسش) http://wikiporsesh.ir/%D8%B7%D9%88%D9%84_%D8%B9%D9%85%D8%B1_%D9%88_%D8%BA%DB%8C%D8%A8%D8%AA ----------- طول عمر امام زمان عج الله تعالی(پایگاه اطلاع رسانی حوزه) https://hawzah.net/fa/Magazine/View/2689/4272/27983/%D8%B7%D9%88%D9%84-%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
شماره:35 . یکی از دوستان دانشگاهیم شهر پدریشان جای خوش آب هوای بود,یک روز من را دعوت کرد به شهرستانش برای تفریح. من قبول کردم و با دوستم به شهرستانشان که خوش آب هوا بود, رفتیم. به شهرستانشان که رسیدیم,رفتیم خانه ای پدری دوستمان,دیدم تا خانه شلوغ است. به دوستم گفتم:اینها کی هستند؟ دوستم گفت:احتمالا پسر عمو هایم هستند که آمده اند. رفتیم داخل خانه, تا تعدادی دور سفره ایی نشسته اند. ,به ما تعارف کردن,رفتیم نشستیم,من دیدم بطریهای مشروب داخل سفره است. سریع بلند شدم و از خانه خارج شدم. ,دوستم که حالات من را دید به دنبال من آمد گفت:چی شد؟حالت دگرگون شد؟اگر میخواهی تا ببرم شما را دکتر. گفتم:نه خوبم,این پسر عموهایت مشروب سر سفره شان است. دوستم گفت:ما که نمی خواهیم بخوریم. گفتم:سرسفره ایی که شراب هست,حرام است بنشینیم. یکی از پسر عموهای دوستم دید تا ما نیامده ایم دخل, آمدبیرون پیش ما وگفت:اتفاقی افتاده رفتید بیرون؟ دوستم به او گفت:بخاطر وجود شراب سر سفره است,میگوید سر این سفره نشستن حرام است. پسر عموی دوستم به حالت تمسخر وخنده به من گفت:یک شب اینجا آمدی, یک شب هزار شب نمی شود,بیا داخل بیرون ماندن بد است. گفتم:اتفاقا در این قضیه, یک شب آن هزار شب بلکه بیشتر میشود. پسرعموی دوستم گفت:چطور هزار شب شده این یک شب؟ گفتم:گناه بزرگی را که انجام می دهید بعد آن را کوچک میشمارید,این یعنی هزار شب بلکه بیشتر. پسر عموی دوستم گفت:چرا حرامه؟ گفتم:یکی اینکه شراب بخاطر مستی اش حرام هست وباعث خیلی از گناهان میشود, چون باعث غفلت انسان میشود و علتهای دیگری هم دارد. پسر عموی دوستم,میخواست من را دست بیندازد, گفت:داخل آب میکنیم میخوریم تا مست نشویم. وبلند خندید. گفتم:این هم که نجس است وخوردنش حرام. پسر عموی دوستم گفت:نجس باشد,شراب که نیست. گفتم:ببخشید,اگر کثافت انسان را در آب حل کنند, میخوری؟ پسرعموی دوستم گفت:حالمون را بهم زدی,این چه حرفیه؟ گفتم:شراب ضررش و خباثتش بیشتر است. پسر عموی دوستم میخواست حرفش را توجیه کند گفت :ما عادت کرده ایم. گفتم:معتاد بالاتر از عادت شما, اعتیاد پیدا کرده اگر بخواهدو همت کند,می تواند برای فرار از مضرات اعتیاد,ترک کند. پسر عموی دوستم گفت:دنیا دو روزه بگذار تا خوش باشیم. گفتم:آخرت هم همیشگی است ارزش ندارد بخاطر دو روز شادی,شادی همیشگی را از دست بدهیم. پسر عموی دوستم گفت:حرف حساب جواب ندارد. ,و تو فکر فرو رفت. آن شب بخاطر من همه مشروبات را گذاشتن گوشه ایی از حیاط خانه و من تا نیمه های شب در مورد خدا ومعاد و گناه وآثارش صحبت کردم. 📢ادامه ادله.... 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
مشروبات الکلى بر خلاف بسیارى از منکرات، به پنج دلیل از محرّمات و خبائث شمرده مى شود: دلیل اول - کتاب (قرآن) در قرآن کریم آیات فراوانى وجود دارد که حرمت مشروبات الکلى را به زبان کنایه و یا موردى بیان مى کند، ولى ما به صریح ترین آنها مى پردازیم: 1 - «انّما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون؛(1) تحقیقاً شراب و انواع قمار و بت پرستى و یا سنگ هایى که براى قربانى نصب شده و چوبه هاى قرعه (براى کشف امور غیبى)، پلیدى از کارهاى شیطان است، از آن دورى گزینید، شاید رستگار شوید.» 2 - «انما یرید الشّیطان ان یوقع بینکم العداوة و البغضاء فى الخمر و المیسر...؛(2) شیطان مى خواهد کینه توزى و دشمنى را از طریق شراب و قمار در میان شما بیفکند و تضادهاى داخلى را تشدید نماید و شما را از یاد خدا و نماز باز دارد، آیا باز هم دست از آن بر نمى دارید.» 3 - «یسئلونک عن الخمر و المیسر قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما؛(3) تو را از شراب و قمار مى پرسند، بگو: در آن دو گناهى بزرگ است و سودهایى براى مردم و گناهشان از سودشان بیشتر است.»(4) دلیل دوم - احادیث نبوى و علوى (سنت) در مجامع شیعه و سنّى، این حدیث معروف است که پیامبر اکرم (ص) ده گروه را لعنت کرده است که به گونه مستقیم یا غیر مستقیم در شراب سازى دخالت دارند: 1 - کسى که درخت انگور را به نیت شراب غرس کند؛ 2 - آن که بدین قصد از درخت تاک پاسدارى نماید؛ 3 - خریدار مشروبات؛ 4 - فروشنده آن؛ 5 - کسى که مى نوشد؛ 6 - کاسبى که از شراب فروشى پولى به دست مى آورد؛ 7 - فشار دهنده انگور به انگیزه ساختن شراب؛ 8 - افرادى که مشروبات را حمل و نقل مى کنند؛ 9 - تحویل گیرنده آن؛ 10 - ساقى یا کسى که شراب براى دیگرى مى برد.(5) در اسلام هیچ گناهى تا این حد نکوهیده نشده است. پیامبر (ص) به حضرت على (ع) فرمود: «اگر همه گناهان را در خانه اى جمع کنند، کلید آن شراب است.»(6) امام على (ع) مى فرماید: «خداوند شراب و مى گسارى را براى سلامت عقل حرام کرده است.»(7) امام صادق (ع) نیز فرمود: «اگر کسى دخترش را به شراب خوار بدهد مانند این است که او را در آتش انداخته است.»(8) دلیل سوم - عقل برخى از عقلاى جهان به خصوص پزشکان متعهد بر اساس موازین عقلى و علمى و بلکه مشاهدات حسى معتقدند الکلِ مسکِر انسان را از حالت عادى خارج مى سازد و براى مدت زمانى او را در مستى و بى خبرى نگه مى دارد و در این حالت هرگونه عمل خطرناک و یا شرم آورى از وى امکان صدور مى یابد. 1) مائده (5) آیه 90. 2) همان، آیه 91. 3) بقره (2) آیه 219. 4) زمخشرى , ربیع الابرار و نصوص الاخبار، ج 4، ص 53 - 51. 5) فروع کافى، چاپ جدید، ج 6، ص 430 - 429. 6) وسائل الشیعه، ج 17، ص 271. 7) نهج البلاغه، حکمت 252. 8) وسائل الشیعه، ج 17، ص 249. 🌐منبع:پایگاه اطلاع رسانی حوزه 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
📢سوالات درمورد شراب:مطالعه بیشتر 🔴اگر حرمت شراب به علت ضرر آن است؛ چرا سیگار حرام نیست؟ http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa1587 🔴حکم شراب قبل از اسلام.؟ http://www.islamquest.net/fa/archive/question/en21536 🔴شراب در چه سالی در اسلام حرام اعلام شد؟ http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa54914 🔴نوشیدن یک قطره از شراب چه ضرری دارد؟ http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa6184 🔴آیا بعد از خوردن مشروب مثلا 2 ساعت بعد از آن می توان نماز یومیه را خواند. آیا خواندن نماز بعد از نوشیدن مشروب اشکالی ندارد؟ http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa7722 🔴آیا کسی که مشروب خورده نجس است؟ http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa9089 دین کده Http://Eitaa.Com/din20m @din20m