eitaa logo
دین سیاسی
4هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
13.1هزار ویدیو
114 فایل
پایگاه تحلیلی دین سیاسی کلیپ تحلیل اخبار در جریان تحلیل های ایران و جهان باشید... ارتباط با ادمین اصلی: @Admine_d_s پاسخگویی به شبهات اعتقادی و مسائل شرعی توسط استاد حوزه و دانشگاه ( @Mortezayari1363 ) پیج اینستاگرام:👇 https://instagram.com/dine.siasi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴این الطالب بدم المقتول بکربلا😭 ❣️امید به این داریم ❣️فردا و همین جمعه ❣️ لبیک حسین ما ❣️ لبیک شود یا مهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: جمعه - ۰۷ شهریور ۱۳۹۹ میلادی: Friday - 28 August 2020 قمری: الجمعة، 8 محرم 1442 🌹 امروز متعلق است به: 🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ (100 مرتبه) - یا ذاالجلال و الاکرام (1000 مرتبه) - یا نور (256 مرتبه) برای عزیز شدن ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹قحطی آب در خیمه های امام حسین علیه السلام، 61ه-ق 📆 روزشمار: ▪️2 روز تا عاشورای حسینی ▪️17 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام ▪️27 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها ▪️42 روز تا اربعین حسینی ▪️50 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام
💠مانع شدن از حفر چاه توسط یاران امام حسین علیه السلام وقتی آب بر روی علیه السلام و خانواده و یاران آن حضرت بسته شد، تعدادی از یاران ایشان اقدام به حفر چاهی کردند. خبر این کار به عمر بن سعد رسید و افراد او ماجرا را به گو عبیدالله بن زیاد رساندند. عبیدالله برای عمر بن سعد نامه‌ای نوشت که: «شنیده‌ام یاران حسین علیه السلام چاه حفر می‌کنند و آب می‌نوشند. با رسیدن این نامه از کار آن‌ها جلوگیری کن و بر آن‌ها سخت بگیر تا از تشنگی کشته شوند.» 💠در روز ، وقتی دستور عبیدالله بن زیاد به عمر بن سعد رسید، او مانع از حفر چاه توسط یاران امام حسین علیه السلام شد و حتی تهدید کرد که اگر چاه را با خاک پر نکنید، به شما حمله خواهم کرد. 💠رزم حضرت در آب آوردن به خیمه‌ها وقتی تشنگی در میان یاران علیه السلام بالا گرفت، امام حسین علیه السلام برادر خود حضرت علیه السلام را مأمور آوردن به خیمه‌ها کردند. حضرت عباس علیه السلام بر روی اسب نشسته و همراه 30 نفر سواره و 20 نفر پیاده در تاریکی شب به سمت رود فرات راه افتادند. در میان حضرت علیه السلام نیز همراه حضرت عباس علیه السلام بود و پرچمی در دست نافع بن هلال جملی قرار داشت. گروه امدادی آب‌رسان در همان تاریکی شب به رود فرات رسیدند. اما این اتفاقات در حالی بود که عمرو بن حجاج همراه 500 نفر در کنار فرات نگهبانی می‌دادند تا علیه السلام از آب ننوشند.
▪️جمعه شد در آستانه تاسوعا سلام ما به امام زمان و اباعبدالله به علی اکبر به ابالفضل وشهدای کربلا 🖤 🖤 می رود قصه ی ما سوی سرانجام آرام دفتر قصه ورق می خورد آرام آرام می نویسم که "شب تار سحر می گردد" یک نفر مانده ازین قوم که برمی گردد 🌤
تنها در ازدحام ملائکه‌ی عزادار، در بزم عزای حسین نشسته است، تا بگوید که چراغ روضه‌ی مصباح‌الهدی خاموش شدنی نیست. سرت سلامت آقا جان ❤️
28.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی توصیه شده در عصر جمعه
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تهیه و توزیع بسته های غذایی در بین نیازمندان توسط گروه جهادی شهید محمود دهقان طزرجانی به همت خیرین عزیز
✖️برکات و فواید فوق العادۀ «احیای سنت عزاداری در صحرا» 🔻برترین عمل در روز عاشورا زیارت حضرت در کربلا است، اما کسی که نمی‌تواند، به صحرا یا پشت برود. امام باقر(ع) در حدیث معتبری ثواب زیارت کربلا در روز عاشورا را معادل «دو میلیون حج و دو میلیون عمره و دو میلیون جهاد در رکاب رسول خدا(ص)» برشمردند. و فرمودند اگر کسی قادر بر رفتن به کربلا نبود، به صحرا یا پشت بام خانه‌اش برود و به حضرت سلام کند و بر آن حضرت گریه کند، به همان ثواب می‌رسد. (کامل الزیارات، ص۱۷۵) احیای این سنت که در گذشته بر اساس توصیۀ امام باقر(ع) رایج بوده است، فواید و برکات فراوانی دارد. از جمله: 1️⃣ اثر نور در حل مشکلات فردی و اجتماعی کارهای پرثواب باعث افزایش نورانیت انسان می‌شود و این نور یک اثر واقعی در عالم می‌گذارد. در روایتی می‌فرماید خدا گاهی به واسطۀ یک فرد نورانی، بلایایی را از یک جامعه دفع می‌کند. پس نور ده‌ها وصدها هزار نفر چه اثری در عالم خواهد داشت؟ 2️⃣ آثار دنیوی کارهای پرثواب دستورات خداوند قبل از اینکه باعث سعادت انسان در آخرت شوند، سعادت و منافع دنیوی انسان را تأمین می‌کنند. اثر صدقه، جهاد و صلۀ رحم، قبل از آخرت، در دفع بلا و زندگی بهتر ما در همین دنیا دیده می‌شود. این حجم اعجاب‌انگیز از ثواب برای «عزاداری عاشورا در صحرا» قطعاً بی‌حکمت نیست و قطعاً به همین مقدار، آثار کم‌نظیر و اعجاب‌انگیزی در زندگی ما دارد. 3️⃣ معرفت و سوز بهتر و بیشتر نسبت به واقعۀ کربلا واقعۀ عظیم کربلا و مصائب آن در صحرا اتفاق افتاده است. امام حسین(ع) و زنان و بچه‌هایش در صحرا محاصره شدند و از آب منع شدند. عزاداری در صحرا و در جوار خاک، باعث افزایش معرفت و توجه ما به حقائق کربلا و سوز دل ما می‌شود. تجربۀ کم‌نظیر اینگونه عزاداری‌ها را رزمنده‌ها در جبهه‌ها داشتند. 4️⃣ خاطره‌ای به یادماندنی و اثرگذار رفتن به صحرا برای عزاداری، به سادگی عزدارای در خانه یا محله نیست؛ نیازمند عزم، زحمت و یک سفر کوتاه است. اما این زحمت و زمانی که صرف می‌کنیم، باعث به‌یادماندنی‌تر و اثرگذارتر شدن عاشورا برای ما می‌شود. و اثر سازنده و قدرت‌آفرین عاشورا تا مدت زیادی در روح و روان ما می‌ماند. 5️⃣ اثر زحمت معمولاً کاری که انسان برایش بیشتر زحمت بکشد، اثرش هم بیشتر است. اینکه انسان به جای عزاداری پای تلویزیون، طبق روایت، به پشت بام یا صحرا برود، زحمت دارد، اما همین زحمتی که می‌کشد، «توجه قلبی» او به امام حسین(ع) و بهره‌مندی‌اش را خیلی بیشتر می‌کند. شبیه اتفاقی که در اعتکاف یا پیاده‌روی اربعین می‌افتد. 6️⃣ تعظیم شعائر حسینی و یاری حضرت زینب(س) وظیفۀ ما نسبت به امام حسین(ع) اظهار محبت و ادب و بزرگ داشتن او است. کسی که با پای پیاده به زیارت اربعین می‌رود، می‌خواهد ارادت و ادب فراوان خود نسبت به سالار شهیدان را نشان دهد. رفتن به پشت بام خانه یا صحرا برای عزاداری در عاشورا، یک اظهار ادب و بزرگداشت ویژه برای امام حسین(ع) است و به همه نشان می‌دهد که امام حسین(ع) تا چه حد برای ما عزیز است. یعنی با این کار معرفت به حسین(ع) در جامعه تثبیت و تقویت می‌شود. 7️⃣ امام خمینی: هیاهو می‌خواهد! امام خمینی(ره): «اگر فقط مقدّسى بود و توى اتاق و توى خانه می‌نشست براى خودش و هى زيارت عاشورا می‌خواند و تسبيح می‌گرداند، نمانده بود چيزى، هياهو مى خواهد. هر مكتبى هياهو می‌خواهد» (صحیفه امام، ج۸، ص۵۲۷) منظور امام این است برای حفظ و تقویت راه امام حسین(ع)، باید محبت و معرفت شدید همۀ ما به امام حسین(ع) در جامعه و جهان دیده شود. شبیه پیاده‌روی اربعین، که این ارادت در اوج خودش دیده می‌شود. در حال حاضر، با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصلۀ اجتماعی، و برگزاری مراسم در فضای باز، یکی از بهترین راه‌های عزاداری عاشورا، عزدارای در صحرا است. منبع: گروه پژوهشی بیان معنوی