eitaa logo
کانال دین و زندگی و فلسفه مرادیان
3.4هزار دنبال‌کننده
445 عکس
88 ویدیو
5.8هزار فایل
درسنامه ها،نکات محوری درس ها، ویترین ها و کلکسیون های جذاب و متنوع دین و زندگی و توضیحات شفاف و شیرین درس ها، تحت اشراف اساتید کشوری
مشاهده در ایتا
دانلود
سوالات درس 9 ديني 12 انساني و درس 8 ديني 12 عمومي،.pdf
1.67M
🔷 تایپی روی متن کتاب 🔶 پاسخ به تدبرها و فعالیت ها 🔷 شامل انواع سوالات ص/غ و جاخالی ✍️ مجتبی محمودی 👨 دبیر دین و زندگی شهرستان ایذه
سوالات درس 11 ديني 11 انساني، چاپ 1400.pdf
1.35M
🔷 تایپی روی متن کتاب 🔶 پاسخ به تدبرها و فعالیت ها 🔷 شامل انواع سوالات ص/غ و جاخالی ✍️ مجتبی محمودی 👨 دبیر دین و زندگی شهرستان ایذه
✍نحوه اعتراض به نتایج رتبه بندی بعد از اعلام ✅با توجه به اعلام نتایج رتبه بندی معلمان در روزهای آتی و احتمال اعتراض همکاران به نتایج و به منظور وحدت رویه در رسیدگی به اعتراضات همکاران، تنها راه اعتراض به نتایج در سامانه my.medu.ir بوده و  اعتراض بصورت حضوری قابل رسیدگی نخواهد بود.
42539555304939.pdf
144.7K
سوالات نهایی فلسفه 2دوازدهم. ادبیات و علوم انسانی. هشتم تا دوازدهم. سری سوال نهایی تفکیک شده. ماه 1398 تا دی 1401. آمادگی برای خرداد 1402. باجواب برای آشنایی بابارم پنج درس در 9صفحه. :استاد علی فیروزی مراغه. وسوم دی ماه 1401. https://eitaa.com/dini114
38869884080930.pdf
717.1K
✅سوال های نهایی_فلسفه_دوازدهم 🌀سوال و پاسخ آزمون های نهایی 📝 / مرجان شکری_ شهر تهران https://eitaa.com/dini114
هدایت شده از رفیعی
سلام و عرض ادب خدمت اساتید بزرگوار لطف کنید تفاوت شهود عقلی را با شهود قلبی که سوال خیلی از دانش آموزان هست به طور خلاصه و مفید شرح دهید
🔹فلسفه دوازدهم🔹 سئوال: تفاوت شهود عقلی با شهود قلبی چیست؟ پاسخ: عقل حصولی و درونی (بالملکه و بالفعل) به عنوان مرتبه‌ای از وجود آدمی و قوه‌ی شناسایی، دارای توان‌مندی‌هایی است از جمله: استدلال کردن، تعریف، انتزاع و ... یکی از این توانایی‌ها مشاهده است. بنا بر فلسفه‌ی صدرایی، عقل مفاهیم کلی مثل انسان، اسب، درخت و ... را با مشاهده‌ی دورانه واقعیات مثُلی ادراک می‌کند. چنین مشاهده‌ای را که از سنخ علم حصولی است، شهود عقلی می‌نامند. همچنین برخی از معرفت‌شناسان جدید فلسفه اسلامی معتقدند، منظور از شهود عقلی همان ادراک بدیهیات تصوری و تصدیقی عقلی است که هر کس آن‌ها را ادراک کند، حکم به درستی آن‌ها می‌دهد و فهم آن‌ها بی‌واسطه‌ی تعریف و استدلال است. (چنین برداشتی از شهود عقلی تقریبا منطبق با معرفت‌شناسی جدید فیلسوفان غربی بالاخص دکارت است.) بنابراین اجمالا می‌توان گفت، منظور از شهود عقلی وقتی منظور ما عقل استدلالی و حصولی باشد، ادراک کلیات و فهم بدیهیات است که بنا بر گفته‌ی کتاب این ادراکات امکان استدلال کردن را به انسان می‌دهند. اما اگر منظور ما از عقل، عقل بالمستفاد یعنی بالاترین مرتبه‌ی عقل که مساوی با قلب است، باشد، شهود عقلی یا همان شهود قلبی به معنای فهم بی‌واسطه‌ی تجربه حسی و استدلال عقلیِ واقعیت‌هاست. فهمی از  نوع علم حضوری و خطاناپذیر. در این مرتبه انسان با عقول بیرونی متحد است و به تعبیر دقیق‌تر یکی از آن‌هاست و در نتیجه علمش به اشیاء همچون آن‌ها حضوری و شهودی می‌باشد.
44118132893187.pdf
595.1K
🏢🏜🏢 فلسفه دو / ۲ 🏘🏝🏘 پایه دوازدهم انسانی 🏕🚏🏕 درس هشتم ⛱🗻⛱ تعداد صفحات :  19 P ✍👆✍ : تدوین خانم آدینه پور https://eitaa.com/dini114