eitaa logo
بسیج طلاب مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
475 فایل
🔰کانال سازمان بسیج اساتید ،طلاب و روحانیون 🔰محتوای تحلیلی 🔰سخنرانی 🔰مناسبتی 🔰سبک زندگی 🔰سیره شهدا 🔰بیان احکام و احادیث 🔰خبرهای مربوط به بسیج طلاب حوزه های علمیه و روحانیت 💠ارتباط با ادمین جهت انتقاد وپیشنهاد ✅ https://eitaa.com/Mohyedin14
مشاهده در ایتا
دانلود
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍سخنرانی استاد 🎬موضوع: اگر به امام زمان(عج) توسل واقعی بجوییم، قطعا از حضرت جواب می‌گیریم.
🔴 روسیه از توافق آتش بس در قره باغ خبر داد 🔻 وزیر امور خارجه روسیه از برقراری آتش بس در جبهه‌های جنگ میان ارتش باکو و ارمنستان می‌دهد. سرگئی لاوروف می‌گوید که این آتش‌بس از بامداد روز دهم اکتبر ( صبح شنبه) میان طرفین برقرار خواهد شد. صلیب سرخ جهانی نیز ناظر بر این آتش بس است. در زمان این آتش‌بس اجساد کشته‌ها و اسرای دو طرف مبادله خواهد شد. 🔹 این آتش بس در حالی برقرار می‌شود که اردوغان به شدت با آن مخالف است. از سوی دیگر پارلمان ترکیه قول داد به زودی طرحی را بررسی کنند که بر اساس آن اعزام نیروی نظامی به جمهوری باکو شکل قانونی خواهد گرفت!؟ 🔹 نکته جالب در مورد زمان این آتش‌بس به گفته وزیر امور خارجه روسیه این آتش بس است تا زمان حضور نتیجه برقرار خواهد بود این نتیجه یا شکست مذاکرات میان وزیر امور خارجه باکو و ارمنستان خواهد بود یا ایجاد یک راه حل و بین طرفین. مسئله مهم دیگر این است که وزیر امور خارجه روسیه گفت که برای حل بحران قره باغ، بهترین مسیر همان توافق گروه مینسک است.
17.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ویدئو منتشر شده از آتش زدن کاروان های لجستیکی آمریکا در دیوانیه عراق توسط گروه های مقاومت
44.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مجموعه کلیپ "حدیث ملکوت" 🔺قسمت 🎙 با کلام حضرت آیت الله سید رحیم توکل (حفظه الله) نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری 🔸مراتب تطهیر انسان گنه کار 🔸عذاب ادنی و عذاب اکبر چیست؟ 🔸نقش بلاهای تطهیری در زندگی انسان 📺 کاری از گروه تلویزیونی بسیج و سپاه کربلا مازندران
✨ (آیت الله ) اوایل نمی‌گذاشتند کسی دستشان را ببوسد. بعدا اجازه دادند. ما از علت آن سوال کردیم، فرمود: ((من خم شدم دست آقا(امام زمان) را ببوسم، آقا فرمودند: چرا نمی گذاری خلق الله دستت را ببوسند.)) ✨ سلوک معنوی ص188 ✳️ @bahjat_alabd
علی قاسمی - برنامه ۱۸۱.mp3
20.61M
🌀 صوتی/ ❇️موضوع: پرسش و پاسخ اقتصادی 🎙 کارشناس: دکتر علی قاسمی
🔴 به جناب روحانی جفا نکنید‼️ 🖌 🔻 رئیس‌جمهور محترم در جلسه هیئت دولت با واکنش‌های منفی و اعتراض‌های فراوانی رو‌به‌رو شده است که کماکان نیز ادامه دارد. ایشان با تاکید بر ضرورت پیروی از عقل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفته‌اند «یک کسی نمی‌تواند برود وسط مسیل بایستد، صدای سیل را هم می‌شنود (بعد) بگوید آقا می‌ترسی وسط رودخانه بایستی؟... خُب آب میآد می‌بردت... یا زلزله دارد سقف را تکان می‌دهد و بگوید می‌ترسی زیر این سقف باشی؟ و...». در این باره گفتنی است؛ 1⃣ در نگاه اول و بدون در نظر گرفتن برخی از ضرورت‌های پیرامونی، حق با آقای روحانی است. ولی آیا حضور امدادگران برای نجات سیل‌زدگان و یا ورود آنان به ساختمان‌های ویران از زلزله، در حالی که احتمال ریزش بنا و یا پس‌لرزه‌های ویرانگر وجود دارد و... هم خودکشی و بی‌عقلی است؟! و یا، اوج ایثار و فداکاری؟ آیا کادرهای درمانی بیمارستان‌ها که تعداد قابل توجهی از آنها جان خود را برای بهبود و نجات بیماران کرونایی از دست داده و به شهادت رسیده‌اند، دچار کم‌عقلی بوده‌اند؟! 2⃣ ظاهراً انتقاد آقای روحانی متوجه آقای قالیباف بوده است . اگر اشاره ضمنی آقای روحانی به اییشان باشد -که ان‌شاءالله نباشد- با عرض پوزش باید گفت جناب ایشان جای ایثار و فداکاری را با خودکشی و کم‌عقلی اشتباه گرفته‌اند! و چنانچه رعایت پروتکل‌ها مورد نظر ایشان بوده است که باید پرسید درباره حضور آقای دکتر زالی رئیس ‌محترم کمیته مبارزه با کرونای تهران در کنار آقای قالیباف چه می‌فرمایند؟! به یقین اطلاعات و تخصص آقای دکتر زالی در این زمینه به مراتب بیشتر و قابل تکیه‌تر از جناب روحانی است. 3⃣ و بالاخره آنچه در این میان نگران‌کننده است و جای گلایه جدی دارد، سکوت و بی‌تفاوتی اعضای محترم کابینه در مقابل اظهارات رئیس‌جمهور محترم است. چرا که اکثریت نزدیک به اتفاق اعضای کابینه از شخصیت‌های شناخته‌شده و قابل احترام هستند و از آنها انتظار می‌رفت و می‌رود که وقتی در اظهارات رئیس‌جمهور محترم خطایی می‌بینند و یا سخنان ایشان را ابهام‌آفرین تلقی می‌کنند، از تذکر خیرخواهانه به جناب ایشان دریغ نورزند و مانند برخی از مشاوران و اطرافیان نباشند که مصلحت رئیس‌جمهور محترم را درک نمی‌کنند و با «بله قربان» گویی ‌های خود که از آن تصور دوستی دارند، به جناب ایشان جفا می‌کنند!
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 رئیس مرکز مطالعات ایران دانشگاه تل‌آویو: 🔹 هیچ کشوری نمی‌خواهد وارد یک جنگ با ایران شود چون نمی‌دانند چگونه چنین جنگی به پایان می‌رسد...! 🖌 : 🌴 رهبر انقلاب: امنیت کشور به برکت
✳️ عن الصادق علیه السلام : اِنَّ فيما نَزَلَ بهِ الوَحيُ مِن السماءِ : لو أنَّ لاِبنِ آدمَ وَادِيَينِ يَسيلانِ ذَهَبا و فِضَّهً لاَبتَغى إلَيهِما ثالِثا !يا بنَ آدمَ ، إنّما بَطنُكَ بَحرٌ مِنَ البُحورِ و وادٍ مِن الأودِيَهِ لا يَملَؤهُ شيءٌ إلاّ التُّرابُ ! ( الشافی ، ص 596 ) ✳️ فرمودند : از جمله آن چیزهایی که در وحی آسمانی برای پیغمبران نازل شده ، یکی این است : اگر فرزند آدم دو وادی داشته باشد . [وادی، بخش های پستی از زمین است که در آن سیل جاری می شود، مثل درّه ها] 🔵👈اگر کسی دو وادی داشته باشد، بیابانی که مسیل است و آن مایه ای که در آن سیلان پیدا می کند ، آب (نباشد) بلکه یکی طلا (و ) یکی هم از نقره (باشد)! ثروت از این بیشتر تصوّر می شود؟! اگر یک چنین چیزی فرزند آدم داشته باشد، دنبال یک وادی سومی است! یعنی طمع و حرص و آز بشر تمام شدنی نیست. 🔵👈بطن تو یعنی اندرون تو (اینجا معنای حقیقیِ بطن مراد نیست) یعنی همان اندرون انسان، خواسته های درونی انسان مثل یک دریایی است ، مثل یک وادی و بیابانی است که هیچ چیز آن را پر نمی کند، یا قناعت پر کند یا خاک گور . ... طمع انسان و حرص انسان ، تمام شدنی نیست. راهش هم این است که انسان از همان اوایل جلویش را بگیرد؛ 🔵👈یعنی اگر میدان دادید و همین طور راه را برای افزون خواهی باز کردید، دیگر حدِّ یَقِف ندارد. در معنویات هم همین طور است . در معنویّات هم آن کسی که لذّت انس با ذکر الهی را بچشد و در این وادی پیش برود ، او هم حدّ یقف ندارد . آن هم همین طور می خواهد پیش برود. که آن البته بزرگترین سعادتهاست. 🔹 شرح حدیث از ،حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظلّه العالی؛ جلسه 318 ، مورخ 20 / 10 / 88 ❤️ ❤️
آیت الله العظمی بهجت فرمودند: اقا سید مرتضی کشمیری به چند نفر که پشت درب بسته مانده بودند و کلید نداشتند در را باز کنند می رسد، کسی می گوید: نام مادر حضرت موسی را بیاورید، قفل باز می شود. آقای کشمیری می فرماید: اسم مادرم حضرت زهرا را می آورم. اسم را می آورد و درب باز می شود. روزنه هایی از عالم غیب ص56
(۴) ❌❌❌❌❌ ❓پرسش: چرا خداوند سپاه ابرهه را نابود کرد، اما یزیدیان توانستند خانه خدا را به آتش بکشند؟! مگر نه آن که طبق آیات قرآن ستم‌کاران در حق کعبه امنیت ندارند؟! پاسخ: 👈به این توضیحات تاریخی دقت بفرمایید: دو بار هتک حرمت خانه ي خدا در زمان عبدالله بن زبير اتفاق افتاد: اول؛ سال 63 هـ ق در جريان «جنگ حره» لشگريان يزيد(لعنةالله‌علیه) به فرماندهي حصين بن نمير به قتل عام مردم مدينه و سپس براي سرکوبي عبدالله بن زبير مکه را محاصره کردند. وي به خانه کعبه پناه برد و لذا لشگريان يزيد، داخل مسجدالحرام و کعبه را سنگباران کردند که در اثر آن قسمتي از کعبه خراب شد و پرده و سقف آن آتش گرفت.در اين هنگام يزيد مرد و سپاه امويان محاصره مکه را نيز ترک کردند. دوم؛ بعد از مرگ يزيدبن معاويه(علیهمااللعنة) بود که عبدالله بن زبير مردم را به بيعت با خود دعوت کرد و تدريجا بيشتر مردم حجاز ، عراق، فارس و خراسان (تمام ممالک اسلامي آن روز) به جز مصر و شام، خلافت او را قبول کردند. مدت خلافت او هشت سال و اندي طول کشيد تا اينکه عبدالملک بن مروان، حجاج بن يوسف را با سپاهي به جنگ او فرستاد. عبدالله باز نيز به خانه کعبه پناه برد!! حجاج مکه را محاصره کرد و از منجنيق هايي که بر بالاي کوه «ابوقبيس» نصب کرده بود، خانه کعبه را خراب کرد و داخل مسجدالحرام را سنگباران نمود. عبدالله بن زبير در اين جنگ کشته و حکومت ناحق زبيريان پايان پذيرفت. 🔶 با این اوصاف، خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «ومنْ يُرد فيه بإلحادٍ بظلمٍ نذقه من عذابٍ أليم؛ هر که را قصد کجروي و ستمکاري در کعبه داشته باشد، عذابي دردناک مي‏چشانيم.» (١) 👈 اما نکته مهم این‌جاست که: اولا، در جنگ امويان و زبيريان هر دو ناحق بودند و از مصاديق بارز فتنه مي باشند، و دعوا، دعوای دو باطل بود، نه دعوای حق و باطل. ثانیا، در باطل بودن دو طرف این دعوا، قصد طرفین دعوا دیگر تخریب کعبه نخواهد بود، و نیرنگ ایشان با نیرنگ اصحاب فیل متفاوت بود: «أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ»(۲) و این امر موضوع را از آیه مذکور خارج می‌کند. ديدگاه شيخ صدوق در اين باره: 🔶 انديشمند نامدار شيعه، شيخ صدوق(عليه‏الرحمة) در اين باره مي گويد: آنچه درباره اصحاب فيل جاري شد بر سر حَجّاج نيامد؛ زيرا هدف مستقيم حَجّاج، ويراني کعبه نبود، بلکه منظورش دستگيري ابن‏زبير بود و آن مرد(ابن‏زبير) ضدّ حق، يعني مخالف حضرت علي‏بن الحسين، امام سجّاد(عليه السلام) بود. وقتي اين مرد ضدّ حق، در کعبه متحصن شد، خداوند اراده فرمود براي مردم بيان کند که به اين ضدّ حق پناه نخواهد داد، از اين‏رو مهلت داد تا کعبه را بر سر او ويران کنند. (٣) 🔴 پس تفاوت ميان «ابرهه» و «حَجاج» و «حصين بن نمير» در اين است که ابرهه ستمگر قصد داشت قبله و مطاف را ويران سازد، چون در آن هنگام کعبه، قبله و مطاف حُنفا بود چنان که مطاف ديگران نيز بود و امّا حَجاج ستمگر که بر ظالم ديگري همچون خود مسلط شده بود، قصد بدي نسبت به کعبه(به عنوان قبله و مطاف)، نداشت و خواستار نابودي اسلام و دين حنيف نبود، اگرچه خودش ديانت نداشت. امّا مقصود وي در آن هنگام فقط غلبه بر ستمگري ديگر بود.(۴) ❌❌❌❌❌ ١.حج، ٢۵. ٢. فیل، ٢. ٣. من لا يحضر، ج٢، ص٢۴٩. ۴. صهبای حج، آيت الله جوادی آملی، ص ١٠۴.