eitaa logo
بسیج طلاب مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
469 فایل
🔰کانال سازمان بسیج اساتید ،طلاب و روحانیون 🔰محتوای تحلیلی 🔰سخنرانی 🔰مناسبتی 🔰سبک زندگی 🔰سیره شهدا 🔰بیان احکام و احادیث 🔰خبرهای مربوط به بسیج طلاب حوزه های علمیه و روحانیت 💠ارتباط با ادمین جهت انتقاد وپیشنهاد ✅ https://eitaa.com/Mohyedin14
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی میان نفس و هوس جنگ می شود 🍂قلبم به چشم هم زدنی سنگ می شود آقا ببخش بس که سرم گرم زندگی است 🍂کمتر دلم برای شما تنگ می شود 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تاحالاشده امام زمان(ع) تو را نگاه کند و لذت ببرد. 🎤حجت‌الاسلام موعظه کوتاه
43.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جواب محکم نماینده ولی فقیه دراستان رابشنوید
🔸آخرین سفارش های به جامعه ی شیعی.
امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: قلبُ الاحمَقِ فی فَمِه، و فَمُ الحَکِیمِ فی قلْبِهِ؛ دل احمق در دهان اوست، و دهان حکیم و فرزانه در قلب اوست 🍃 شرح حدیث حکیمان و فرزانگان، همیشه توصیه کرده اند که انسان باید زبان خود را از بیهوده گویی حفظ کند و پیش از سخن گفتن، بیندیشد و حرفهایش متکی به فکر و آینده نگری باشد. کسی که بی درنگ و بدون تأمّل سخن می گوید و به عواقب آن نمی اندیشد، «احمق» است. و کسی که پیش از گفتار، می اندیشد و درست و نادرست و خیر و شرّ سخنش را می سنجد، عاقل و حکیم است. تشبیهی که در این حدیث به کار رفته، زیبا و عمیق است. این که دل در دهان باشد، یعنی بی فکر و تأمل حرف زدن. و اینکه دهان در قلب باشد، یعنی سنجیده و با فکر حرف زدن اولی کار جاهلان و بی خردان است و دومی شیوه ی حکیمان و فرزانگان. هم پرحرفی ناپسند است، هم حرف دروغ و ناروا، هم فحش و ناسزا، هم کلام بی جا، هم سخن درباره ی آنچه نمی دانیم، هم حرفی که مایه ی رنجش خاطر کسی شود، یا آبرویی را ببرد، یا فتنه ای را برانگیزد، یا دو نفر را با هم دشمن سازد، یا موجب اختلاف گردد. درمان همه ی اینها، دم فروبستن از سخن نسنجیده و بی فکر است. وقتی حضرت علی علیه السلام می فرماید: «إذا تَمَّ العَقْلُ نقَصَ الکلامُ» وقتی خرد کامل گردد، سخن کاسته شود تأکید بر این نکته است که زبان در اختیار گوینده باشد و هر حرفی را نزند. آیا همه حرفهایی که می زنیم،‌ لازم و مفید است؟ با کاستن از سخنان بی ثمر، «لغزشهای زبانی» خود را کمتر کنیم 📚📚پی نوشت 1⃣ تحف العقول ص ۴۸۹ 2⃣ بحارالانوار، ج ۶۸ ص ۲۹۰ ✳️ @bahjat_alabd
-حجت‌الاسلام‌قرائتی- وقتی پلیس به شما میگه لطفا گواهینامه! شما اگه پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی یاحتی کارت نمایندگی مجلس رو هم نشون بدی بازم میگه گواهینامه...! وقتی اون دنیا گفتن نماز؛ هرچی دم از انسانیت، معرفت و...بزنی بهت میگن همه اینها خوبه شما اصل کاری رو نشون بده....نماز🌱
🔴 | اهداف جریان تحریف از رها ماندن فضای مجازی در داخل چیست؟ 🔻 اهداف جریان تحریف داخلی و خارجی از راه اندازی جنبش های اجتماعی با استفاده از پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی رها شده در کشور چیست؟ 1⃣ پروژه بی ثبات سازی: شبکه سازی گسترده در فضای مجازی با اهدافی چون جمع آوری بیگ دیتا، جریان سازی برای جنگ شناختی، جنگ روایت ها و جنگ اراده ها 2⃣ بهره گیری از ابزار مکمل جنبش های اجتماعی( پیام رسان هایی نظیر تلگرام و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام) برای انتقال سریع اخبار و پیام های جعلی، شایعات، دوقطبی سازی، فریب و جریان سازی رسانه ای 3⃣ هدایت افکار عمومی: ایجاد موج های رسانه ای ساختار شکن، منفی و سازمان یافته بمنظور ایجاد ناامنی و سردرگمی در مخاطب با این هدف که رهبران سیاسی و نظام به نظرات و خواسته های اجتماعی مردم بی توجه هستند. 4⃣ ایجاد جنبش اجتماعی توسط فضای مجازی و تبدیل آن به جنبش عمل گرا، حقیقی، براندازانه، زنانه در کف جامعه مانند ۸۸ که فیس بوک و توئیتر این نقش را بر عهده داشتند، در فتنه های ۹۶ و ۹۸ پیام رسان تلگرام و واتس اپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام آتش بیار معرکه بودند 5⃣ جنگ نرم، جنگ شناختی و جنگ روایت های اعتقادی-اجتماعی با استفاده از استراتژی ایجاد نت ترول ها مانند جنبش های زنانه مانندچهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب و نه به حجاب اجباری، اجرای سند ۲۰۳۰، روایت سازی با هشتگ اعدام نکنید، دختر آبادانی، نوید افکاری که مقدمه ایجاد جنبش های اجتماعی براندازانه در کشور است که با محوریت فضای مجازی و سرویس های آن دنبال می شود 6⃣ فروپاشی از درون: با توجه به اظهارات صریح سران آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت از رسانه های مختلف نظیر شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و... برای از بین بردن مشروعیت و مقبولیت داخلی نظام، ایجاد جنبش های اجتماعی چند ماه اخیر را باید در این راستا ارزیابی کرد. 🔹 گفتنی است در این میان نباید از موضوع در کشور غفلت نمود، چراکه این نوع نفوذ با شبکه سازی داخل ملت به دنبال تصمیم سازی برای مسئولان، نخبگان و افراد تاثیر گذار در سطح کشور است. 🖌
✅یادداشت ❌ نگاهی دوباره به مسئله استیضاح 🔻تب طرح موضوع استیضاح رئیس‌جمهور که از سوی برخی از نمایندگان مطرح شده بود و همراهی عدهای در خارج از مجلس را به همراه داشت فروکش کرده و این موضوع از برنامه پیگیری‌های نمایندگان حامی این اقدام خارج شده است. در فضای کنونی که التهابات و هیجانات سیاسی مربوط به استیضاح رئیس‌جمهور تا حدودی کم رنگ شده است، شاید زمینه مناسبی برای بررسی ابعاد مختلف پیرامون این موضوع فراهم شده باشد. 🔸نکات تحلیلی: 1ـ استیضاح رئیس‌جمهور بخشی از قانون اساسی است و در اصل 89 به آن تصریح شده است. بنابراین لازم است در یک فضای کاملا منطقی و به دور از هیجانات و احساسات ابعاد مختلف آن از حیث سیاسی و حقوقی مورد بررسی عالمانه قرار گیرد. بالطبع این اصل قانون اساسی نه قابل انکار است و نه باید آن را دست نایافتنی معرفی کرد؛ و از آن‌سو استیضاح و عزل رئیس‌جمهور که منتخب مردم ایران و رئیس قوه مجریه است، اقدامی جزئی و کم اهمیت نیست که بتوان بدون در نظرگرفتن ضرورت‌های سیاسی و اجتماعی و بدون ملحوظ داشتن منافع و مصالح ملی نسبت به اجرای آن اقدام کرد. 🔹 2ـ اساساً همه تصمیمات کلان کشوری که مسئولان اتخاذ می‌کنند، باید در پاسخ به این مسئله باشد که این اقدام چه نسبتی با حل مسائل مردم و منافع ملی دارد؟ انتظار منطقی از نمایندگان مجلس و یا کسانی که طرح استیضاح رئیس‌جمهور را مطرح می‌کنند باید به این سؤال پاسخ دهند که برکناری رئیس‌جمهور دقیقا کدام مشکل از مشکلات عمومی را برطرف خواهدساخت و نیز در فردای بدون حضور رئیس‌جمهور و کفالت سه ماهه معاون اول، کدام گره از معضلات اقتصادی و معیشتی مردم بازخواهد شد. بالطبع نباید اینگونه باشد که استیضاح با هدف استیضاح انجام شود و حتما مقاصد نمایندگان از برکناری رئیس‌جمهور نبایستی منطبق با اغراض سیاسی و مطالبات هیجانی بیرون از مجلس طراحی شود. از قضا همه نگاه‌ها و پیش بینی نمایندگان حامی استیضاح و برکناری باید معطوف به دوران بعد از عزل باشد که شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه و حتی نظام بین‌المللی در این ایام در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت. 🔺نکته راهبردی: قوای سه‌گانه باید نقطه کانونی که منتهی به حل سریع و کم هزینه مسائل اقتصادی مردم می‌شود را پیدا کنند. اقدام هیئت رئیسه مجلس در خصوص تشکیل جلسات مشترک با برخی اعضای کابینه که دارای دستاوردها، نتایج و خروجی مثبت در بازار نیز بوده جایی است که بایستی بر آن متمرکز شد و مسیری است که لازم است تا انتها پی گرفته شود. 🔰نویسنده: عزیز غضنفری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حضور نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق مرزی همجوار قره‌باغ فرمانده نیروی زمینی سپاه: 🔸 امنیت مردم در مرزها خط قرمز ماست.
(۶) 🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗 ❓پرسش: آیا عیدالزهرا و شایعات قتل عمربن‌خطاب در نهم ربیع‌الاول صحت دارد؟ پاسخ: آغاز امامت امام زمان(عج) در روز هشتم ربیع الاول، امام حسن عسکری(ع) توسط معتمد خلیفه عباسی رحلت یافت و پسر ایشان با نام مهدی به امامت رسید. این روز برای شیعیان به عنوان روز آغاز امامت یا تاجگذاری امام مهدی(عج) عید دانسته شده و مراسم و جشن‌هایی در این روز دایر می‌گردد. روز قتل عمر بن سعد عمر بن سعد پسر سعد بن ابی وقاص صحابی است که پدرش سعد در فتوحات نقش مهمی داشت و از جمله اعضای شورای شش نفره تعیین خلیفه سوم بود. عمر بن سعد از سوی عبید الله بن زیاد به فرماندهی سپاه کوفیان برای مقابله با امام حسین(ع) منصوب شد و در روز دهم محرم امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن از یارانش را به شهادت رساند. علامه مجلسی در زاد المعاد بیان می‌کند بنابر قولی عمر بن سعد در روز نهم ربیع الاول به دست مختار بن ابوعبیده ثقفی کشته شد. قتل عمر بن خطاب به نوشته منابع تاریخی عمر بن خطاب خلیفه دوم در روز بیست و سوم ذو الحجة سال ۲۳ هجری توسط فیروز (یا پیروز) ملقب به «ابو لؤلؤ» غلام مغیرة بن شعبه مجروح شد و سه روز بعد کشته شد. برخی از منابع معتبری که قتل عمر بن خطاب را در ماه ذو الحجة ذکر کرده اند، این کتب هستند:     مرُوج الذَهب، علی بن حسین مسعودی(متوفی ۳۴۶)، ج ۲، ص۱۳۵۲     تاریخ یعقوبی، یعقوبی(متوفی ۲۸۴)، ج ۲، ص۱۵۹     تاریخ مدینه، ابن شَبه نمیری(متوفی ۲۶۲)، ج ۳، ص۸۹۵ و ۹۴۳ و....     عید الزهراء در ایران گاه در نهم ربیع الاول به تصور سالروز مرگ خلیفۀ دوم محفل‌هایی برگزار می‌شده است که این مراسم از سوی حکومت جمهوری اسلامی ایران غیرقانونی اعلام شده است. این مراسم با نام‌های عیدالزهراء، فرحة الزهراء، عمر کشان یا عمر کشون معروف شده است. به نظر می‌رسد این مراسم از قرن هفتم هجری به بعد در بین شیعیان وجود دارد و در عصر صفویان در بین مردم رایج بوده است. حدیث رفع القلم در برخی مجالسی که به مناسبت عیدالزهراء برگزار می‌شود، روایتی بیان می‌شود که به رفع القلم معروف شده و می‌گویند این روز «روز رفع القلم»» است و گناهان این روز در روز قیامت محاسبه نمی‌شود و می‌توان در این مراسم هر حرفی را زد و این کار گناه نیست. درحالی که این روایت با برخی آیات قرآن مانند آیه «و من یعمل مثقال ذرة شراً یره» و روایاتی مانند «لا تنال ولایتنا الا بالعمل و الورع» در تضاد است. مخالفت مراجع مقام معظم رهبری می‌فرمایند: بعضی‌ها به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا، این روزها و در این دوران کاری می‌کنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند ... اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیاسی آمریکا، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیله‌ای پیدا کند، دلیل پیدا کند، نواری پیدا کند، ببرد اینجا و آنجا بگذارد، بگوید کشوری که شما می‌خواهید انقلابش را قبول کنید این است، می‌دانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ بعضی دارند به نام فاطمه زهرا(س) این کار را می‌کنند، در حالی‌که فاطمه زهرا راضی نیست، این همه زحمت برای این انقلاب کشیده شده ... آن وقت یک نفری که معلوم نیست تحت تأثیر کدام محرکی واقع شده، به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا، کاری کند که دشمنان حضرت زهرا را شاد کند کند.(هفته‌نامه عملی – فرهنگی بصیر(حوزه)، سال چهاردهم، شماره اول، مسلسل 323، صفحه 6) «آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی» در استفتائی درباره حدیث رفع القلم بیان داشته است: اوّلًا: روایتی با عنوان رفع قلم در آن ایام مخصوص، در منابع معتبر نداریم. روایت مزبور از نظر سند اعتباری ندارد. ثانیاً: بر فرض، چنین چیزی باشد (که نیست) مخالف کتاب خدا و سنّت است، و چنین روایتی قابل پذیرفتن نیست، و حرام و گناه در هیچ زمانی مجاز نیست، و نباید به نام مقدّس اهل بیت (علیهم السلام) مجالس مشتمل بر گناه تشکیل داد. رفع قلم مخصوص به کودکان نابالغ و دیوانه‌ها و حالت خواب است، و‌ معاذ الله که ائمه معصومین (علیهم السلام) اجازه ارتکاب گناه به افراد در این ایام یا غیر این ایام داده باشند. و بر فرض اعتبار، معنای حدیث این است که اگر کسی لغزشی از او سر زد خداوند او را می‌بخشد، نه این که عمداً آلوده گناه شود. ثالثاً: تولّی دوستان اهل بیت عصمت (علیهم السلام) و تبرّی از دشمنان آنها، جزء ارکان مذهب ماست؛ لکن تولّی و تبرّی راههای صحیحی دارد، نه این راههای خلاف، و نباید کاری کرد که شکاف در صفوف مسلمین بیفتد. «آیت الله العظمی صافی گلپایگانی» نیز در مورد روز ۹ ربیع معتقد است: این روز با سایر ایام در این جهت فرقی ندارد و مورد رفع القلم نیست. 🔹🔴🔹🔴🔹🔴🔹 منبع: fa.abana.24.com
دو جریان در آخرالزمان - @Maddahionlin.mp3
5.76M
♨️دو جریان در آخر الزمان 🎤حجت الاسلام ✳️ @bahjat_alabd
💐 آقا مبارک است رَدای امامتت 💐 ای غایب از نظر به فدای امامتت 💐 ما زنده ایم از برکات ولایتت 💐 ما عهد بسته ایم به پای امامتت 🌸آغاز ولایت مهدی صاحب الزمان(عج) بر شما منتظران مبارک باد.
بسم الله الرحمن الرحیم در تشرّف مرحوم شیخ محمدطاهر نجفی، خادم مسجد کوفه، می فرمایند: «آیا ما شما را هر روز رعایت نمی کنیم؟ آیا اعمال شما بر ما عرضه نمی شود؟ چرا شیعیان برای فرج ما دعا نمی کنند؟» ♦️ما چقدر به فکر آقا هستیم؟ مرحوم حاج محمدعلی فشندی تهرانی می گوید که در مسجد جمکران سیدی نورانی را دیدم با خود گفتم این سید در این هوای گرم تابستانی از راه رسیده و تشنه است ظرف آبی به دست او دادم تا بنوشد و گفتم: «آقا! شما از خدا بخواهید تا فرج امام زمان (عج) نزدیک گردد.» فرمودند: «شیعیان ما به اندازه آب خوردنی ما را نمی خواهند، اگر بخواهند و دعا کنند فرج ما می رسد.» ♦️راست میگوید حضرت،چون آقا را میخواهیم به خاطر رفع گرفتاری و فقر و گرانی و.... 💠اما امشب میخواهم بگویم چه چیز از دعای فرج مهم تر است و تا نباشد دعاهای ما اثر ندارد 💢چه چیزی از دعا برای فرج امام زمان مهمتر است؟! ✍آیت‌ الله بهجت(ره): ✅مهم‌تر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی (عج)، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار آن حضرت تا ظهور او می‌باشد؛ زیرا مردن، تنها قطع حیاتِ دنیای چند روزه فانی است، اما بیرون رفتن از عقیده صحیح، موجب هلاکت ابدی از حیات جاوید آخرت و خلود در جهنم است؛ لذا حضرت امیر(ع) در لیلةُالمَبیت از رسول اکرم(ع) می‌پرسد: «أَفِی سَلامَةٍ مِنْ دِینِی؟؛ آیا دین من سالم خواهد بود؟».یعنی از استقامت در دین و ثبات ایمان و عقیده تا مرز شهادت را که از خود شهادت بالاتر است ـ از آن حضرت سؤال می‌کند. 💥این دعا خیلی عالی است که دستور داده شده است در زمان غیبت خوانده شود، که: «یا أَللهُ یا رَحْمانُ یا رَحِیمُ! یا مُقَلبَ الْقُلُوبِ، ثَبتْ قَلْبِی عَلی دِینِک؛ ای خدا، ای رحمت‌گستر، ای مهربان، ای گرداننده دل‌ها، دل مرا بر دینت ثابت و استوار بدار». 📚در محضر بهجت، ج۲، ص۱۰۱ چگونه لبخند امام زمان را بخریم؟😊 ✨ تهذیب نفس و کسب فضایل اخلاقی ✔️ یکی از عوامل اصلی کسب رضایت امام مهدی(عج) و توفیق دیدار ایشان، تهذیب نفس و آراستن خود ب اخلاق نیکو است. 📿 در روایتی از امام صادق(ع) آمده است: " من سره ان یکون من اصحاب القائم، فینتظر ولیعمل بالورع ومحاسن الخلاق..." 💖(هرکس دوست می دارد از یاران حضرت قائم باشد و آن حضرت از او راضی باشد،باید که منتظر باشد و در این حال به پرهیزکاری و اخلاق نیکو رفتار نماید) 🍃 موضوع تهذیب نفس و دوری گزیدن از گناهان و اعمال ناشایست در عصر غیبت از چنان اهمیتی برخوردار است که در توفیق شریفی ک از ناحیه مقدسه،حضرت صاحب الامر(عج) ، به مرحوم شیخ مفید(ره) صادر گردیده؛ آن حضرت میفرماید: تنهاچیزی ک رابطه ما را با شیعیان قطع نموده و از آنان پوشیده می دارد، همان چیزهای ناخوشایندی است که از شیعیان به ما می رسد و خوشایند ما نیست و از آنها انتظار نمی رود " ما لازم نیست سراغ امام زمان برویم. مرحوم آیت الله سید محمدباقر مجتهد سیستانی (ره) پدر آیت الله سید علی سیستانی تصمیم می گیرد برای تشرّف به محضر امام زمان (عج) چهل جمعه در مساجد شهر مشهد زیارت عاشورا بخواند. در یکی از جمعه های آخر، نوری را از خانه ای نزدیک به مسجد مشاهده می کند. به سوی خانه می رود می بیند حضرت ولی عصر امام زمان (عج) در یکی از اتاق های آن خانه تشریف دارند و در میان اتاق جنازه ای قرار دارد که پارچه ای سفید روی آن کشیده شده است. ایشان می گوید هنگامی که وارد شدم اشک می ریختم سلام کردم، حضرت به من فرمود: «چرا اینگونه به دنبال من می گردی و این رنج ها را متحمّل می شوی؟! مثل این باشید- اشاره به آن جنازه کردند- تا من بدنبال شما بیایم!» بعد فرمودند: «این بانویی است که در دوره کشف حجاب- در زمان رضا خان پهلوی- هفت سال از خانه بیرون نیامد تا چشم نامحرم به او نیفتد. یکی از دانشمندان، آرزوی زیارت حضرت بقیة اللّه ارواحنا فداه را داشت و از عدم موفقیت خود، رنج می برد. مدتها ریاضت کشید و آنچنان که در میان طلاب حوزه نجف مشهور است، شبهای چهارشنبه به «مسجد سهله» می رفت و به عبادت می پرداخت، تا شاید توفیق دیدار آن محبوب عاشقان نصیبش گردد. مدتها کوشید ولی به نتیجه نرسید. سپس به علوم غریبه و اسرار حروف و اعداد متوسل شد، چله ها نشست و ریاضتها کشید، اما باز هم نتیجه ای نگرفت. ولی شب بیداریهای فراوان و مناجاتهای سحرگاهان، صفای باطنی در او ایجاد کرده بود، گاهی نوری بر دلش می تابید و حقایقی را می دید و دقایقی را می شنید. روزی در یکی از این حالات معنوی به او گفته شد: «دیدن امام زمان(ع) برای تو ممکن نیست، مگر آنکه به فلان شهر سفر کنی». به عشق دیدار، رنج این مسافرت توانفرسا را بر خود هموار کرد و پس از چند روز به آن شهر رسید. در آنجا نیز چله گرفت و به ریاضت مشغول شد. روز سی و هفتم و یا سی و هشتم به او گفتند: «الان حضرت بقیة اللّه ، ارواحنافداه، در بازار آهنگران، در مغازه پیرمرد قفل سازی نشسته اند،
هم اکنون برخیز و به خدمت حضرت شرفیاب شو!» با اشتیاق ازجا برخاست. به دکان پیرمرد رفت. وقتی رسید دید حضرت ولی عصر(ع) آنجا نشسته اند و با پیرمرد گرم گرفته اند و سخنان محبت آمیز می گویند. همین که سلام کرد، حضرت پاسخ فرمودند و اشاره به سکوت کردند. در این حال، دید پیرزنی ناتوان و قد خمیده، عصا زنان آمد و با دست لرزان قفلی را نشان داد و گفت: اگر ممکن است برای رضای خدا این قفل را به مبلغ سه شاهی بخرید که من به سه شاهی پول نیاز دارم. پیرمرد قفل را گرفت و نگاه کرد و دید بی عیب و سالم است، گفت: خواهرم! این قفل دو عباسی (هشت شاهی) ارزش دارد؛ زیرا پول کلید آن، بیش از ده دینار نیست، شما اگر ده دینار (دو شاهی) به من بدهید، من کلید این قفل را می سازم و ده شاهی، قیمت آن خواهد بود! پیرزن گفت: نه، به آن نیازی ندارم، شما این قفل را سه شاهی از من بخرید، شما را دعا می کنم. پیرمرد با کمال سادگی گفت: خواهرم! تو مسلمانی، من هم که مسلمانم، چرا مال مسلمان را ارزان بخرم و حق کسی را ضایع کنم؟ این قفل اکنون هشت شاهی ارزش دارد، من اگر بخواهم منفعت ببرم، به هفت شاهی می خرم، زیرا در معامله دو عباسی، بیش از یک شاهی منفعت بردن، بی انصافی است. اگر می خواهی بفروشی، من هفت شاهی می خرم و باز تکرار می کنم: قیمت واقعی آن دو عباسی است، چون من کاسب هستم و باید نفعی ببرم، یک شاهی ارزانتر می خرم! شاید پیرزن باور نمی کرد که این مرد درست می گوید، ناراحت شده بود و با خود می گفت: من خودم می گویم هیچ کس به این مبلغ راضی نشده است، التماس کردم که سه شاهی خریداری کنند، قبول نکردند؛ زیرا مقصود من با ده دینار (دو شاهی) انجام نمی گیرد و سه شاهی پول مورد احتیاج من است. پیرمرد هفت شاهی به آن زن داد و قفل را خرید؛ همین که پیرزن رفت امام(ع) به من فرمودند: «آقای عزیز! دیدی و این منظره را تماشا کردی؟! اینطور شوید تا ما به سراغ شما بیاییم. چله نشینی لازم نیست، به جفر متوسل شدن سودی ندارد. عمل سالم داشته باشید و مسلمان باشید تا من بتوانم با شما همکاری کنم! از همه این شهر، من این پیرمرد را انتخاب کرده ام، زیرا این مرد، دیندار است و خدا را می شناسد، این هم امتحانی که داد. از اول بازار، این پیرزن عرض حاجت کرد و چون او را محتاج و نیازمند دیدند، همه در مقام آن بودند که ارزان بخرند و هیچ کس حتی سه شاهی نیز خریداری نکرد و این پیرمرد به هفت شاهی خرید. هفته ای بر او نمی گذرد، مگر آنکه من به سراغ او می آیم و از او دلجوئی و احوالپرسی می کنم.» 📚منابع:👇🏻 📗 ۱. ابراهیم شفیعی، در انتظار موعود(ع) در سازمان تبلیغات اسلامی، چاپ اول ۱۳۷۶ 📕 ۲. محمدبن ابراهیم نعمانی، کتاب الغیبة، مکتبة الصدوق‌ ،ص۲۰۰ 📙 ۳. محمد باقر مجلسی، بحار النوار، مکتبة‌ اسلامية، ج۵۳، ص۱۷۷ ✨🌸الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج🌸✨ ‌‌‌‌
مرحوم آیت الله دور شدن از بندگى خدا، آغاز مشکلات انسان است.
12.pdf
2.01M
🌀 یادداشت/ 🔰نسخه pdf ✅موضوع: ریشه‌های تندگویی 🔻برخی با تندگویی می‌خواهند شدت و حدت مسئله مورد نظر را برجسته کنند. 🔹مهم‌ترین عاملی که باعث گردید امام راحل عظیم‌الشأن ما قیام کند بازگرداندن اخلاق به سیاست و حکومت بود. 🔸برخی ها صحنه سیاسی درون کشور را صحنه حق و باطل می‌بینند . 🔺برخی هابا تندگویی، پرخاش و اهانت احساس پیشکش خوشایند می‌کنند. ✍️ به قلم دکتر عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان
🔴 | بازی هوشمندانه ایران در بحران قره باغ 🔻 بحران قره باغ حدود یکماه است که آغاز شده و جمهوری آذربایجان توانسته یک پیشروی نسبی در این منطقه داشته باشد. در این مدت با وجود اینکه بسیاری از فعالان پان ترکیست ایران را متهم به کمک به ارمنستان می کردند ، چندین مقام رسمی سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی حمایت قاطع خود را از آذربایجان و محق بودن این جمهوری در موضوع قره باغ اعلام کرده اند. 🔸️از طرفی الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز تصریح کرد که ایران هیچ گونه مساعدتی به ارمنستان نداشته است. همچنین مقامات ارمنستان نیز تا حدود زیادی از اقدامات و مواضع ایران در این خصوص رضایت دارند. 🔻 اما علت رضایت دوطرف منازعه و مواضع حمایتی آذربایجان و ارمنستان از ایران چیست ؟ 🔸️واقعیت آنست که بحران قره باغ یک بازی پیچیده از سوی جمهوری اسلامی را طلب می کند و مسئولان این نظام که بر اساس تجربه رویکردهای واقع گرایانه بر انگارهایشان مسلط شده، با مواضع مدبرانه توانسته اند منافع خود را تا حدود زیادی تحصیل کنند. 🔸️برای تهران ، پرواضح است که دولت علی اف رابطه نزدیکی با اسرائیل دارد و پایگاه پهپادی در اختیار این رژیم قرارداده است ؛ همچنین نمی توان منکر رابطه نزدیک آذربایجان با ناتو شد و دیده بر اقدامات ضداسلامی ، پان ترکیستی این جمهوری و خطرات آن برای امنیت ملی ایران بست . 🔸️ایضا رویاهای نئوعثمانی اردوغان ، نقشش در شعله ور ساختن بحران قره باغ و حضور تروریست های تکفیری توسط وی در شمال ایران و تهدیداتی که از این قِبَل برای جمهوری اسلامی ایجاد شده است را نادیده گرفت. 🔸️لکن تهران نمی تواند از ۹۰ درصد شیعیان آذربایجان که قره باغ را جزو جدایی ناپذیر خاک خود دانسته ، مقلد مراجع تقلید ساکن قم اند و علاقه شدیدی نیز به ایران ابراز می دارند، صرفنظر کند . 🔸️جمهوری اسلامی، لزوم رضایت جمهوری آذربایجان از خود در زمینه منافع اقتصادی متقابل و تاثیر آن بر تحمل تحریم های آمریکا را درنظر دارد.همچنین گفته می شود یکی از مقاصد احتمالی صادرات تسلیحات ایرانی در آینده نزدیک، جمهوری آذربایجان است. 🔸️نکته مهم تر اما کریدور ریلی جنوب به شمال است که از بندر عباس در خلیج فارس شروع شده و از طریق آستارا به خط ریلی در روسیه و بقیه اروپا امتداد پیدا خواهد کرد. این مسیر که تنها قطعه ناتمام آن خط آهن قزوین به رشت است، اگر مسئولان ایرانی با نگاه اقتصادی کلان نسبت به تکمیل آن اهتمام ورزند، می تواند تحولی جدی در موقعیت ژئواکونومیک ایران برای کشورهای منطقه و شرق آسیا ایجاد کند ( در این خصوص بیشتر خواهم نوشت). 🔸️در داخل ایران نیز میلیون ها آذری زبان دارای پیوندهای فرهنگی ، زبانی و تاریخی با شهروندان جمهوری آذربایجان هستند که این هم یک متغیر مستقل بر رفتارهای مسئولان جمهوری اسلامی خواهد بود. 🔸️اما در طرف مقابل ارمنستان نیز در طی ۲۰ سال اخیر حسن همجواری با ایران را رعایت کرده و روابط نزدیکی با همسایه جنوبی خود دارد تا آنجا که لابی بین المللی قدرتمند ارمنی بارها به کمک جمهوری اسلامی شتافته است ( برای نمونه حل پرونده آمیا ). 🔸️عرصه منافع متقابل دو کشور گسترده بوده و شهروندان ارمنی ساکن ایران نیز در دوره های مختلف همواره ( مانند دفاع در برابر حمله ارتش صدام ) پشتیبان جمهوری اسلامی بوده اند. 🔸️همچنین نباید فراموش کرد پویایی مرزهای ایران در حال حاضر مطلوب سران تهران نبوده و دستخوش تغییرشدن ژئوپلتیک اطراف خود را برنخواهند تافت. 🔸️مجموع تحولات فوق ایران را به سمت اتخاذ مواضع هوشمندانه و انجام یک بازی زیرکانه و چند بُعدی دریکماه اخیر سوق داده است که فعلا نمی توان به جزئیات آن پرداخت. ✅ عملکرد و مواضع اعلامی تهران در بحران قره باغ اوج پختگی در طرف ایرانی را به نمایش گذاشت که رضایت علنی دوطرف منازعه و بازیگران فرامنطقه ای از این کشور یقینا تبلور آن است. 🖌