در ساعتِ هشت، بغضِ وا گردیده
در توس، عزایِ کربلا گردیده
هشت و صلوات، روضه شد بر لبِ ما
آغازِ سلامِ سر جدا گردیده...
✍🏻 #زهرا_عبدی " دیبا "
─━━━━⊱بانوی مازندران⊰━━━━━─
#امان_از_دل_زینب
#دوبیتی
@divanashar
شامیان خنده به زخم جگر ما نزنید
ساز با نالۀ ذرّیۀ زهرا نزنید
سر مردان خدا را به سر نیزه زدید
مرد باشید دگر سنگ به زنها نزنید
به زنان بر سر بازار اگر سنگ زدید
دختران را به کنار سر بابا نزنید
علی و فاطمه در جمع شما اِستادند
پیش چشم علی و فاطمه ما را نزنید
به اسیری که بود در غل و زنجیر زدید
به یتیمی که دویده است به صحرا نزنید
رقص شادی جلو محمل زینب نکنید
سر ببریده به نیزه زمین پا نزنید
بگذارید برای شهدا گریه کنیم
خنده بر داغ دل سوختۀ ما نزنید
کشتن فاطمه بین در ودیوار بس است
تازیانه به تن زینب کبری نزنید
به تماشای سر پاک حسین آمده اید..
اینقدر دست به هنگام تماشا نزنید..
#ناشناس
https://eitaa.com/divanashar
غرق دریای شرابم کن و بگذار بمیرم
زندگی تلختر از
زهر بوَد گر تو نباشی
بعد از این مرده حسابم کن و بگذار بمیرم.
#شهریار
@divanashar
بر نیزه سرش، مفسِّرِ خورشید است
هر زخمِ تنش، مبشِّرِ خورشید است
او رفت که شــب، راهِ سحـــر گم نکند
در مقتلِ خون، مصوِّرِ خورشید است...
✍🏻 #زهرا_عبدی " دیبا "
─━━━━⊱بانوی مازندران⊰━━━━━─
#دوبیتی
https://eitaa.com/divanashar
یک زن ِتنهام ، چطور شمر رو ازت جدا کنم؟
پاشو اذون مغرب ِ، من به کی اقتدا کنم؟
#ناشناس
#تکبیتی
https://eitaa.com/divanashar
این همه رنج کشیدیم و نمیدانستیم
که بلاهای وصال تو کم از هجران نیست.
#هوشنگ_ابتهاج
#تکبیتی
@divanashar
باز هم یک جای کارم لنگ دارد می زند
جانِ افتادن ندارم نردبانم را بگیر
آمدم اتمام حجت ،
از صبوری خسته ام
یا مرا حاجت روا کن یا
که جانم را بگیر
#محسن_حیدری
https://eitaa.com/divanashar