eitaa logo
دُخٺــࢪاݩ‌‌فـٰاطـمـے❤️💫
3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
27 فایل
📣 بࢪا؎ عضویٺ دࢪ گࢪوه به عنوان مࢪبے یا دختࢪان فاطمے و یا اطݪا؏ از بࢪنامهـ ها با ادمین کاناݪ، دࢪ اࢪتباط باشید 📲 «گروه تبلیغی جهادی رشد🌱» ارسال تصاویر و ویدئوها: @aghayari12 ادمین: @Mirzaei1369 @SarbazAmad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عظمت حضرت زهرا در روز قیامت 🌺 ‎‎‌‌‎‎دختران فاطمی 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/662700063C6b3c7b3eca 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقتی خدا بخواد بزرگیِ آدمی رو اندازه بگیره مترُ به جای قدش، دور قلبش میگیره...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 میرزا کوچک جنگلی؛ نماد شجاعت ایرانیان 🔻 امام خامنه‌ای: نماد شجاعت و مجاهدت مردم ، بحق شهید بزرگوار، است که برای اسلام، برای قرآن، برای اقامه‌ی دین و در مقابله‌ی با بیگانگان و متجاوزان، در دوران غربت کرد و یاد او هرگز نباید فراموش شود. 🌺 سال‌روز شهادت شهید میرزا کوچک خان جنگلی، قهرمان مبارزه با استعمار روس و انگلیس و استبداد داخلی ، تسلیت باد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 قصه شب👇👇👇👇👇👇👇
کاغذهای پاپیروس مصری و پوستی را که خوانده بود،در کشوی میز کارش قرار داد و باقی اوراق را گذاشت روی میز و عینکش را به چشم زد تا قبل از نهار،بخش هایی از آنها را بخواند. بعدازظهر استراحتی کند و دوباره تا پاسی از شب بی وقفه بخواند تا فرصت ها را از دست ندهد و قبل از بازگشتن به مسکو،مطالعاتش را درباره‌ی علی به پایان برساند. دست خط این بخش از کتاب،عربی و بسیار خوانا نوشته شده بود که حدود سی صفحه ای می شد و تاریخ آن،مربوط به اواسط قرن هشتم میلادی بود. شروع کرد به خواندن: 《بسم الله الرحمن الرحیم. از بنده ی خدا زید بن وهب،کاتب دربار امیر عبدالرحمن حاکم قرطابه در اندلس،تحریر می شود بخشی از تاریخ اسلام و وقایع آن،تا به نصّ صریح قرآن،پند و عبرتی باشد برای آیندگان. و اما بعد،علت کتابت این مرقومه؛روزی امیر عبدالرحمن مرا فرا خواند و برگ هایی از دست نوشته ی عمروعاص و مردکی از اهالی کوفه را به من داد و فرمود تا آنها را بخوانم و سره از ناسره باز ستانم و خود نیز مرقومه ای بر آن کتابت کنم و حقایقی را که از آن دوران می دانم،بر این نوشته ها بیفزایم. نخست درود می فرستم بر حاکم عادل و دادگر بنی امیه،امیر عبدالرحمن و بر اجداد او معاویه و ابوسفیان و لعن و نفرین می فرستم بر عمروعاص ملعون که دست نوشته هایش،سراسر دروغ و نیرنگ است. او کسی است که در دوران خلیفه ی سوم، علیه خلیفه به مبارزه برخاست و مردم را بر ضد او شوراند و بعد هم به خونخواهی او قیام کرد و خود را چون کسی نشان داد که برای گرفتن انتقام خون عثمان،به جهاد برخاسته است. هر چند او برای گرفتن حکمرانی مصر،در کنار معاویه قرار گرفت و به او کمک‌ های زیادی رساند،اما این دلیل نمی شود که چهره ی سیاه او را در تاریخ سفید کنیم. من شکی ندارم که علی در قتل عثمان نقشی نداشته،اما برخی از یارانش که از صحابه ی رسول الله هم بودند،بر خلیفه حسادت می ورزیدند و با او راه ستیز و دشمنی در پیش گرفتند؛که ابوذر غفاری و عمار یاسر،دو تن از آنان بودند که قصد داشتند فتنه ای بزرگ علیه خلیفه را رهبری کنند، که عثمان با درایت،چشم فتنه را کور کرد و ابوذر را به تبعید فرستاد تا در آنجا مُرد و فراموش شد. او مرد گستاخی بود که بارها علیه خلیفه ی مسلمین سخن راند و حتی گستاخی را به جایی رساند که در مسجد در مقابل دیدگان صدها تن،از جا برخاست و رو به عثمان گفت:《تو بدعت گذار بدی در دین خدا بودی!ثروت ها اندوختی، کاخ ها ساختی،بستگان و خاندانت را در مصدر مهم ترین کارها گماردی. دوستان و یاران لایق پیامبر را از خود و از حکومت دور ساختی و آنها را با تهمت و افترا منزوی نمودی و آنها را خارجی شان خواندی و لایق خلافت ندانستی و...اراجیفی از این دست که خلیفه نیز او را به سزای گفتارش رساند. هر چند عده‌ای از جمله علی بر خلیفه خرده گرفتند که ابوذر از صحابه ی بزرگ رسول الله بود و چرا به دلیل انتقاد از حکومت،او را نواختی و تبعیدش ساختی،و عثمان استدلال می کرد که صحابه و از خواص بودن،امتیازی نیست؛همان گونه که پسر نوح از دین پدر بیرون رفت و به سزای اعمالش رسید و ابوذر،همان راهی را رفت که پسر نوح رفت. درود بر خلیفه ای که از دین برگشتگان و مخالفان حکومت دینی،ترحم نمی کرد؛حتی اگر از صحابه ی رسول خدا باشند. معاویه نیز با همین روش با معترضین و مخالفانش برخورد می کرد که اگر چنین نبود،حکومتش آن همه به درازا نمی کشید. اما علی رویه ای خلاف عثمان و معاویه داشت و انتقاد مخالفانش را حق آنان می دانست؛لذا حکومتش بیش از ۵ سال دوام نیاورد و همان مخالفان،او را از میان برداشتند. علی پس از جنگ صفین، با دشمنانی مواجه شد که در نهروان کمین کرده بودند تا حکومت او را سرنگون کنند، اما علی تا پیش از جنگ با آنان،حاضر نشد حقوقشان را از بیت المال قطع کند. بدیهی است که چنین حاکمان پس از او باشد؛زیرا اگر حاکم مخالفان را نکشد،تبعید نکند یا در زندان ها حبس نسازد،قادر نخواهد بود حکومتش را دوام بخشد. امیر عبدالرحمن نیز امروز به لطف خدا و با درایتی که از خاندان بنی امیه به ارث برده،همه ی معترضین و مخالفان خود را به زندان افکنده یا به قتل رسانده و حکومت خود را به بیش از ۲۰ سال مستدام ساخته است. من که مورخم و از تاریخ عبرت ها می گیرم،بهتر می دانم که راز شکست علی و کوتاهی عهد حکومتش، در اهمیت دادن بیش از اندازه به خواست مردم است. اگر او این منش و روش را نداشت،می توانست در کمتر از یک هفته بر سپاه شام در صفین غلبه کند، می توانست پس از مسأله ی قرآن بر نیزه کردن معاویه،تعدادی از مخالفانش را بکشد و پیروز میدان باشد،می توانست با کشتن یا دستگیری تعدادی از سران خوارج،فتنه ی آنها را از بین ببرد و کار را به جنگ نکشاند و خود نیز قربانی این جنگ خونین نشود؛اما علی با اینکه از دست امتش استخوان در گلو داشت،حاضر نشد با قدرت و استبداد،آنها را خاموش کند. https://eitaa.com/joinchat/2831876278C612c30e6a7