eitaa logo
کانال دختران بهشتی
793 دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
6.1هزار ویدیو
49 فایل
چادرت را بتکان روزیِ ما را بفرست ای که روزیِ دو عالم همه از چادر تو ست یا زهرا سلام الله علیها
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 . ⬅️قسمت 9⃣ 📖«اَلسّلامُ ﻋَﻠَﯿْﮏَ ﯾﺎ اَﺑﺎ عَبْدِﷲِ» به این کلمه ی (یا) اگر دقت کنید در فرهنگ عرب برای صدا زدن هر چیز دور و نزدیکی به کار می رود. وقتی می خواهیم برای امام حسین (علیه السلام) بکار ببریم اگر بگوییم برای یک چیز دور است یعنی تقریبا شبیه سوره ی بقره؛ «اﻟﻢ، ذَٰﻟِﻚَ اﻟْﻜِﺘَﺎبُ ﻻَ رَﻳْﺐ..» چرا «ذَٰلِكَ» می گوید⁉️ در زبان عربی «ذَٰلِكَ» یعنی آن، «تِلكَ» یعنی این. ⚠️اینجا یک نکته ای پیش می آید؛ قرآن که در دست من و کنار من است یعنی دارم می خوانم، پس چرا با اینکه نزدیک و پیش من است اینجا خدا صفت «ذَٰلِكَ» دور را برای قرآن بکار می برد⁉️ مفسرین اینطور نقل می کنند قرآن آن قدر از لحاظ معنوی و از لحاظ روحانی در درجه ی بسیار بالایی است که عقل و درک ما به فهم آن نمی رسد یعنی خیلی از لحاظ معرفتی ما نسبت به قرآن دور هستیم از این لحاظ تعبیر «ذَٰلِكَ» را برای قرآن بکار می برد. 👌همین طور برای کلمه ی «یا اَبا عَبْدِالله» اگر بخواهیم صفت دور بکار ببریم می توانیم از این تفسیر استفاده کنیم که امام حسین (علیه السلام) به عنوان خلیفه ی خدا به عنوان حجت خدا، کسی که انسان کاملی است آن قدر از لحاظ معنوی و از لحاظ روحانی در درجه ی بالایی قرار دارد که فهم و درک ما برای اینکه بتوانیم به معرفت امام حسین برسیم نخواهد رسید و خیلی از این لحاظ دور و عقب هستیم به همین خاطر صفت (یا) به معنی دور را می گیریم. 🔹اما اگر معنی نزدیک را هم بگیریم باز هم می شود یعنی در آداب زیارت اهل بیت فرق نمی کند زیارت هر امامی باشد آیت الله بهجت می فرمایند؛ در باب آداب زیارت، اهم (مهمترین) آداب این است که شما بدانید بین حیات معصومین (زنده بودن) و مرگ آنها هیچ تفاوتی نیست. وقتی به حرم امام رضا (علیه السلام) می روید آن اذن دخولی که می خوانید می گویید یا امام رضا شهادت می دهم که کلام من را می شنوید و سلام من را جواب می دهید و ناظر هستید. 👈اینجا هم همان است ای زائر «اَباعَبْدِالله» وقتی می خواهید امام حسین (علیه السلام) را زیارت بکنید حواستان جمع باشد که امام حسین شهید شده اش با زنده اش هیچ فرقی ندارد و هر دو یکی هستند و حاضر و ناظر بر عمل هستند. پس اگر (یا) را معنی نزدیک هم بگیریم همین تفسیر را می توانیم بگوییم که امام حسین به ما نزدیک است. 🔹 ادامه دارد ... استاد احسان عبادی 9 🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 ============== ━━━━━━◈❖🔹🔆🔹❖◈━━━━━‌ ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😍🧕 •حجابِ تو آموزگارِ فلسفہ آزادے‌ست..😌!• ،،🤍 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام روزتان سرشار از برکت و مهر🌺
از همه طرف با خــ♡ــدا احاطه شدی 🌱 ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
-🤍🌸- حجاب یعنی: -هنر پوشاندن، نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است . . ! - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖👈دعایی که در زمان غیبت بایدهر روز خوانده شود👇👇 اللهُمَّ عَرِّفنیِ نَفْسَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفنی نَفْسَکَ لَمْ اَعرِفْ رَسُولَکَ، اَللهُمَّ عَرِّفنی رَسُولَکَ، فاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعرِّفْ حُجَّتَکَ، 👈 اللهُمَّ عَرِّفنی حُجَّتکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَْم 👈 تُعَرِّفنی حُجَّتکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینیِ . 👈 دعای غریق 👈 دعای تثبیت ایمان دراخرالزمان یا اَللَّهُ یا رَحْمن 👈یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینک 👈 إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً ❤️ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۵۱🌷 یک خرافه‏ ی بی اساس: مشرکانِ دوران جاهلیّت، به ‏سبب دور شدن از آموزه های صحیحِ پیامبران و روی کردن به افکار و خرافات بی اساس، دچار عقاید باطلی شده بودند که بعضی از آن ها صدمات جبران‏ ناپذیری به زندگی فردی و اجتماعی آن ها وارد کرده بود. یکی از آن باورهای نادرست این بود که آنان خدای جهان را با خود مقایسه می کردند و برای او فرزندانی می پنداشتند؛ آن هم فرزندانی از جنس دختر! آن دخترانِ خیالی و ناپیدای خدا، همان فرشتگان بودند که پدرشان اداره‏ ی کارهای جهان را به آنان سپرده بود و خودش در کارهای آنان دخالت نمی کرد! از این رو آنان می گفتند که دختران برای خدا هستند و پسرها برای ما انسان ها. البتّه این تقسیم ناعادلانه و نابخردانه، منشأ دیگری هم داشت؛ این که معمولاً این پسرها بودند که آنان را در جنگ ها و غارت ها کمک می کردند و دخترها به کار خونریزی و تجاوزهایشان نمی آمدند و گاهی دردسرساز هم می شدند. بدین‏ جهت گاهی می خواستند با این بهانه که دخترها برای خدا هستند، آنان را از سر خود وا کنند و حتّی زنده زنده در گور قرار دهند! قرآن بارها این اعتقاد ابلهانه را به باد نقد گرفته و آن را به کلی رد کرده، و برای کسانی که بر آن عقیده پافشاری می کردند، فرجام سختی معلوم کرده است. این پندار، از سه جهت، باطل و خطرناک بود: 1ـ تهمتی شرک آلود محسوب می شد که بدون هیچ دلیل و مدرکی به خدای جهان آفرین و نعمت بخش زده می شد و آن یگانه‏ ی هستی را با مخلوقات ناتوانش برابر کرده، محتاج فرزند می شمرد. 2ـ فرشتگان را دختران خدا و الهه هایی برمی شمرد که هر یک در گوشه ای از جهان به خدایی مشغول هستند. البتّه بر اساس آیات قرآن، فرشتگان، مخلوقاتی واقعی و ناپیدا هستند که به فرمان خدا و زیر نظر او به اداره‏ ی جهان مشغول اند؛ ولی قرآن هیچگاه دختر بودن آنان را نپذیرفته و اصلاً برای آنان جنسیّتی مشخّص نکرده است. 3ـ سومین نکته ی انحرافی این پندارِ باطل این بود که بین دو جنس پسر و دختر تفاوت قائل می شد و پسر را برتر از دختر بر می شمرد؛ در حالی که از نظر خدا هیچ تفاوتی در ارزش وجودی زن و مرد وجود ندارد، و ارزش هر کس، تنها به تقوا و پرهیزکاری و فرمانبری او از خداست. جالب توجه اینکه اسلام نه تنها ارزش دختر و پسر را مساوی برشمرده، به دختران توجّه ویژه ای نشان داده است. شاهد این مدعا، توجّه خاصّی است که پیامبر اسلام در آن روزگار جاهلی به یگانه دختر عزیز خود حضرت فاطمه می کرد. در روایتی از پیامبر در مورد خوبی و مبارکی دختران آمده است: «دختران چه فرزندان خوبی هستند؛ مهربان اند، برای انجام خواسته های پدر و مادر آماده اند، با انسان انس می گیرند، پرخیر و برکت هستند و غبار خستگی را از سر و روی پدر و مادر می زدایند. » 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۵۱ قرآن کریم 🌷 یک خرافه‏ ی بی اساس: مشرکانِ دوران جاهلیّت، به ‏سبب دور شدن از آموزه های صحیحِ پیامبران و روی کردن به افکار و خرافات بی اساس، دچار عقاید باطلی شده بودند که بعضی از آن ها صدمات جبران‏ ناپذیری به زندگی فردی و اجتماعی آن ها وارد کرده بود. یکی از آن باورهای نادرست این بود که آنان خدای جهان را با خود مقایسه می کردند و برای او فرزندانی می پنداشتند؛ آن هم فرزندانی از جنس دختر! آن دخترانِ خیالی و ناپیدای خدا، همان فرشتگان بودند که پدرشان اداره‏ ی کارهای جهان را به آنان سپرده بود و خودش در کارهای آنان دخالت نمی کرد! از این رو آنان می گفتند که دختران برای خدا هستند و پسرها برای ما انسان ها. البتّه این تقسیم ناعادلانه و نابخردانه، منشأ دیگری هم داشت؛ این که معمولاً این پسرها بودند که آنان را در جنگ ها و غارت ها کمک می کردند و دخترها به کار خونریزی و تجاوزهایشان نمی آمدند و گاهی دردسرساز هم می شدند. بدین‏ جهت گاهی می خواستند با این بهانه که دخترها برای خدا هستند، آنان را از سر خود وا کنند و حتّی زنده زنده در گور قرار دهند! قرآن بارها این اعتقاد ابلهانه را به باد نقد گرفته و آن را به کلی رد کرده، و برای کسانی که بر آن عقیده پافشاری می کردند، فرجام سختی معلوم کرده است. این پندار، از سه جهت، باطل و خطرناک بود: ۱ـ تهمتی شرک آلود محسوب می شد که بدون هیچ دلیل و مدرکی به خدای جهان آفرین و نعمت بخش زده می شد و آن یگانه‏ ی هستی را با مخلوقات ناتوانش برابر کرده، محتاج فرزند می شمرد. ۲ـ فرشتگان را دختران خدا و الهه هایی برمی شمرد که هر یک در گوشه ای از جهان به خدایی مشغول هستند. البتّه بر اساس آیات قرآن، فرشتگان، مخلوقاتی واقعی و ناپیدا هستند که به فرمان خدا و زیر نظر او به اداره‏ ی جهان مشغول اند؛ ولی قرآن هیچگاه دختر بودن آنان را نپذیرفته و اصلاً برای آنان جنسیّتی مشخّص نکرده است. ۳ـ سومین نکته ی انحرافی این پندارِ باطل این بود که بین دو جنس پسر و دختر تفاوت قائل می شد و پسر را برتر از دختر بر می شمرد؛ در حالی که از نظر خدا هیچ تفاوتی در ارزش وجودی زن و مرد وجود ندارد، و ارزش هر کس، تنها به تقوا و پرهیزکاری و فرمانبری او از خداست. جالب توجه اینکه اسلام نه تنها ارزش دختر و پسر را مساوی برشمرده، به دختران توجّه ویژه ای نشان داده است. شاهد این مدعا، توجّه خاصّی است که پیامبر اسلام در آن روزگار جاهلی به یگانه دختر عزیز خود حضرت فاطمه می کرد. در روایتی از پیامبر در مورد خوبی و مبارکی دختران آمده است: «دختران چه فرزندان خوبی هستند؛ مهربان اند، برای انجام خواسته های پدر و مادر آماده اند، با انسان انس می گیرند، پرخیر و برکت هستند و غبار خستگی را از سر و روی پدر و مادر می زدایند. » 🏴https://eitaa.com/dokhtaranebeheshtiy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غذا دادن مرغ مگس خوار به جوجه اش اینکه این پرنده کوچک میتونه نوک به این بلندی و ظریفی رو بدون آسیب رسوندن به جوجه تا عمق شکمش وارد کنه ، معماییه که پاسخش فقط در عظمت و قدرت آفریننده اوست ! ⊰᯽⊱───🍃🌸🍃───⊰᯽⊱ أَ أَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ⊰᯽⊱───🍃🌸🍃───⊰᯽⊱ آیا شما آن را خلق میکنید یا ما خالقش هستیم ؟ ⊰᯽⊱--(سوره واقعه ، آیه ۵۹ )--⊰᯽⊱ https://eitaa.com/dokhtaranebeheshtiy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 🎨 👆👆 🦋 📜انیمیشن داستانی مَثَل : آب در کوزه و ماتشنه لبان می گردیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طبق برنامه سه شنبه ها آموزش دوخت مانتو ساده با آستین چین دار ، بدون الگو https://eitaa.com/dokhtaranebeheshtiy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 در همه بخوانید      « سبحان الله ، يا فارج الهمّ و يا كاشف الغم ، فرّج همى و يسرّ أمرى و ارحم ضعفى و قلة حيلتى و ارزقنی من حيث لا أحتسب ، يا رب العالمين » 💚☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره قطره،اشکهایم را تو دقت میکنی بی نهایت بر گدای خودمحبت میکنی آن قدر من آمدم پابوسی باب الجواد گوییا بر زائرت داری تو عادت میکنی من کجا و پنجره فولاد آقایم رضا بی لیاقت را همیشه بالیاقت میکنی من که بااعمال خود خارو ذلیل عالمم این تویی باجود خودازمن حمایت میکنی باگدایت باغلامت خو گرفتی از ازل تاابد داری مرا غرق خجالت میکنی کوروکر ، بهرشفاآید سراغت باامید بازهم مثل همیشه،توعنایت میکنی من یقین دارم که قبل از اربعین آقای من از نجف تا کربلا  ما را تو دعوت میکنی تو همیشه یاور تنهایی من بوده ای بین قبر من می آیی و وساطت میکنی روز محشر من ندارم ترسی از آتش رضا مطمئنم نوکر خود راشفاعت میکنی 😍✋ اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا