#انگیزشی_تحصیلی۱۶
🟠 موقع مطالعه کردن زود خسته میشم؟
🔸تو درس خوندنت مرتب و منظم باش و بدون برنامه و نوسانی درس نخون.
🔹تغذیه نقش مهمی داره. برنامه ی روزانهی غذاییتو تغییر بده و پرخوری نکن. تعداد وعده های غذاتو بیشتر کن ولی با حجم غذای کمتر.
🔸فکرتو درگیر مسائل بیهوده نکن. اگر زیاد فکر میکنی، تمرین کن که فکر کردن به مسئله های غیر ضروری و حذف کنی!
🔹به اندازه ی توان و ظرفیتت از خودت کار بکش!
🔸از هر مکان و هر شخصی که ممکنه برات تنش ایجاد کنه و انرژی منفی بده دوری کن.
🔹هر از گاهی یه دست کوچولو به سر و روی اتاقت بکش و یه تغییری هر چند جزیی درش ایجاد کن.
مهم تر از همه ورزش کن تا سلامتی روحی و جسمی رو با هم داشته باشی.. :)⛷️
🎀@dokhtaranefatemiii🎀
❤هیئت دختران فاطمی❤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردان بزرگ، دو تاریخ تولد دارند..
تولدت در آسمانها مبارک...
سیدالشهدای خدمت، شهید سیدابراهیم رئیسی🖤
🌸❤️🌸
شــرح و تفسیر 100 حکــمت نهج البلاغه 👇😍
اين كلام حكمت آميز را امام(عليه السلام) زمانى فرموده كه گروهى او را در مقابلش ستودند، فرمود: «خداوندا! تو به من از خودم آگاه ترى و من آگاه تر به خودم از آنها هستم» ،
سپس افزود: «خداوند! ما را بهتر از آنچه آنها گمان مى كنند قرار ده و آنچه را نمى دانند بر ما ببخش» ،
از جمله امورى كه در روايات اسلامى از آن به شدت نهى شده 👈 مدح و ستايش افراد در برابر خود آنهاست، از اين رو در روايات ديگرى مدح و ستايش نوعى ذبح شمرده شده است.
در روايتى از پيغمبر(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: « هنگامى كه برادرت را در برابرش مدح و ستايش كنى مانند اين است كه كارد بر گلويش مى كشى».
در حديثى از امام على بن ابى طالب(عليه السلام) مى خوانيم كه فرمود: « نادان ترين مردم كسى است كه به گفته ستايش كننده اى كه از راه تملق زشتى ها را در نظرش زيبا و زيبايى ها را مبغوض مى دارد، مغرور شود».
اگر در آثار زيان بار مدح و ستايش هاى افراطى و تملق آميز خوب بينديشيم خواهيم ديد كه اثرات آن فوق العاده مخرب است ،
1⃣ . انسان را مغرور مى كند و همين غرور مانع راه تكامل او مى شود
2⃣ . عيوب و نقايص خود را نمى بيند، بلكه گاه آنها را حسن مى شمرد و در مقام اصلاح خويشتن بر نمى آيد
3⃣ . غالبا به مداحان علاقه پيدا مى كند در حالى كه آنان خواسته هاى نامشروعى دارند و او به انجام خواسته هاى نامشروعشان كشيده مى شود و عمل خود را به نوعى توجيه مى كند.
موارد دیگر ....
👇👇👇👇
در اينجا سؤال معروفى است كه چگونه امام(عليه السلام) با آن مقام عصمت اعتراف به نقص يا گناه در خويشتن مى كند و از خدا آمرزش مى طلبد؟ 🧐
بعضى در جواب اين گونه تعبيرات و تعابير ديگرى كه در دعاها آمده و امامان معصوم(عليهم السلام) با تمام وجودشان از خداوند طلب آمرزش مى كنند مى گويند 👈 اين گونه سخنان همه به عنوان سرمشق براى مردم است و خودشان به آن نيازى نداشتند.
اين توجيه، توجيه صحيحى به نظر نمى رسد و با لحن دعاها سازگار نيست، به خصوص اين كه از رواياتى استفاده مى شود آنان هنگام خواندن اين دعاها اشك مى ريختند و به خود مى پيچيدند و بى تابى داشتند.
جمع ديگر معتقدند كه اينها 👈 همه به سبب ترك اولى هايى است كه انجام داده اند.
معناى ترك اولى اين نيست كه ـ نعوذ بالله ـ خلافى انجام شده باشد، بلكه ممكن است از مستحب مهم ترى به مستحب كمترى منتقل شده باشند ، مثلا اگر كسى در اطراف خانه اش دو مسجد باشد يكى دورتر و پرجمعيت و ديگرى نزديك تر و كم جمعيت به يقين جماعت پر جمعيت تر از جماعت كم جمعيت تر ثوابش بيشتر است حال اگر در جماعت دوم شركت كند با اين كه كار مستحب مهمى انجام داده ولى ترك اولى اى هم از او سر زده كه در جماعت پرجمعيت تر شركت نكرده است.
اين گونه اعمال براى افراد معمولى و حتى كسانى كه در مسير سير و سلوك الى الله اند عيب و نقص نيست ولى پيامبران و امامان معصوم آن را براى خود نوعى گناه مى شمردند و از آن استغفار مى كردند.
گاه ممكن است تمام كوشش خود را انجام مى دادند و باز هم اعمال خود را لايق مقام پروردگار نمى ديدند و از آن استغفار مى كردند ...
🌸❤️🌸❤️