🔹هیئت هفتگی به مناسبت وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
#حضرت_ام_البنین
🔈سخنران: حجه الاسلام محمد زارعشاهی
🎤بامداحی:
کربلایی علی نیکونژاد،
کربلایی محمدجواد آقایی،
کربلایی مجتبی کارگر
📅 دوشنبه 26 آذر ماه ١۴٠٣
📍مکان: پایگاه مقاومت شهید باهنر جنب حرم مطهر
همراه با؛
🤲🏻 نماز مغرب
✔️ زیارت امین الله
✔️حلقه آموزش نماز و قرآن کریم
✔️حلقههای سفیران مهدوی و هیئت دختران فاطمی
✅با حضور خادمیاران رضوی
🕌مرکز افق آستانة مقدسة حضرت خدیجه خاتون (سلام الله علیها)
#کانونتخصصی_جوانان_ونوجوانان_رضوی_میبد
🇮🇷هیئت جوانان رزمندگان اسلام شهرستان میبد
🆔@H_razmandegan_meybod
🆔@mohammadJavadaghaie
#هیئت_کانون_جهاد_تبیین
🌸❤️🌸❤️
شرح و تفسیر 101 حکمت نهج البلاغه 👇😍
مى دانيم برآوردن حوايج نيازمندان و حل مشكلات مردم از مهم ترين مستحبات و بهترين طاعات است تا آنجا كه در حديثى از امام صادق(عليه السلام)مى خوانيم: « كسى كه براى برآوردن حاجت برادر مسلمانش تلاش و كوشش كند براى جلب رضاى پروردگار، خداوند متعال هزار هزار حسنه در نامه اعمال او مى نويسد و حتى به سبب آن بستگان و همسايگان و برادران دينى و آشنايانش مشمول غفران الهى مى شوند».
امام(عليه السلام) در اين گفتار نورانى اش شرايط كمال قضاى حوايج را در سه چيز خلاصه كرده، مى فرمايد: «برآوردن حاجات مردم كامل نمى شود مگر به سه چيز كوچك شمردنش تا بزرگ گردد و مكتوم داشتنش تا آشكار شود و تعجيل در آن تا گوارا گردد» .
بسيارند كسانى كه وقتى حاجت نيازمندى را بر مى آورند آن را بزرگ مى شمرند و همه جا عنوان مى كنند و گاه براى انجام دادن آن امروز و فردا دارند، به گونه اى كه حاجتمند، خسته و شرمنده مى شود.
اين گونه قضاى حاجات ارزشى ندارد ، انجام خواسته هاى مردم در صورتى ارزش پيدا مى كند كه انسان آن را كوچك بشمرد و اين نشانه بزرگى شخصى است كه حاجت را برآورده است.
هنگامى كه او در نظرها بزرگ شد كار او نيز بزرگ شمرده مى شود.
همچنين در صورتى ارزشمند است كه آن را پنهان دارد تا آبروى تقاضا كننده نزد همه محفوظ بماند ، ولى از آنجا كه حس كنجكاوى در مردم زياد است، سرانجام اين گونه خدمات آشكار مى شود و با اهميت از آن و صاحبش ياد مى كنند و او را به فضايل اخلاقى مى ستايند.
اضافه بر اين اداى حاجتى ارزشمند و گواراست كه به سرعت انجام گيرد، زيرا در غير اين صورت حاجتمند ناچار است بارها به در خانه كسى كه به او نياز دارد برود و هر بار رنج تازه اى را بر روح خود تحميل كند.
در اين هنگام چنانچه حاجت او برآورده شد برايش گوارا نخواهد بود.
🌸❤️🌸❤️
به نام خدا🍃
امام صادق علیهالسلام فرمودند:
اَلصَّبْرُ يُعَقِّبُ خَيْراً، فَاصْبِرُوا تَظْفُرُوا؛
عاقبت صبر و شكيبائى خير است، بنابراين صبر كنيد، تا پيروز شويد... :)
📚 بحارالانوار: ج۷۱، ص۹۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿✨
چرا افسردهای؟ چرا ناراحتی؟
غصـــــهی چی رو میخوری؟
آیت الله مجتهدی (ره) ❀
#سخنرانی_کوتاه
🎀@dokhtaranefatemiii🎀
❤هیئت دختران فاطمی❤
🌿✨ چرا افسردهای؟ چرا ناراحتی؟ غصـــــهی چی رو میخوری؟ آیت الله مجتهدی (ره) ❀ #سخنرانی_کوتاه 🎀@
🥲 چنددفعه گوش کن!
حالتو عوض میشه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤ بیت آقا رنگ صورتی دخترونه گرفت😍
دیدار هزاران نفر از بانوان سراسر کشور
با رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 اینجوری #نماز_شب بخونی بعدا عاشق نماز شب خوندن میشی👆
چه عالی😍
#دکتر_سعید_عزیزی
🎀@dokhtaranefatemiii🎀
شرح و تفسیر حکمت ۱۰۲ نهج البلاغه 🌸🌱
این کلام حکمت آمیز و پر محتوا یکی از خبر های غیبی است ، که امام ( علیه السلام ) از زمان های آینده بیان میکند و هشداری است به اصحاب و یاران و پیروانش.
امام زمانی را پیش بینی میکند که سه گروه پست و بی ارزش ، با ارزش و سه کار نیک و گران بها زشت و بد شمرده میشوند و سه گروه نالایق زمان حکومت را به دست میگیرند .
ابتدا می فرماید : زمانی بر مردم فرا میرسد که تنها حیله گران سخن چین مقرب میشوند و تنها فاجران بدکار ضعیف و لطیف شمرده می شوند و افراد با انصاف ، ضعیف و ناتوان محسوب خواهند شد .
اشاره به این دارد که در آن زمان نظام ارزشی اسلام و احکام الهی و سنت وارونه می شود .
افردا زشت سیرت و گنه کار و فاسد بر سر کار می آیند و نیکان را از صحنه اجتماع به عقب می رانند در چنین شرایطی منکر به معروف ، و معروف تبدیل به منکر می شود.
و سه کار بسیار خوب بد شمرده می شود
در آن زمان کمک به نیازمندان ، خسارت و ضرر
صله رحم که حق مسلم خویشاوندان است ،منت
و عبادت که وظیفه هر انسانی در پیشگاه خداوند است وسیله برتری جویی بر مردم خواهد بود
🌸🌱🌸🌱🌸
ٱتَّبِعُواْ مَن لَّا يَسـَٔلُكُم أَجرا وَهُم مُّهتَدُونَ
از كسانى پيروى كنيد كه هيچ مزدى از شما نمىخواهند و آنان اند كه هدايت يافته اند 🍀
یس /۲۱
#سخن_بزرگان
یکیبهآیتاللّٰهبهاءالدّینۍگفت:
حاجآقا!
دعاکنيدمنآدمبشم
ایشونباخندهۍِمليحیگفتن:
بادعایخالیکسیادمنمیشه
بایدزحمتبکشید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه روباه کوچولو نارنجی🦊
که قراره بشینه گوشه کتابت📖
خیلی دلبر شد🥺❤️
#آموزش_رایگان
#هنر
🎀@dokhtaranefatemiii🎀
#کمی_از_شهدا_برایت_بگم...🌸🌱
شهید جهاد مغنیه میگفت :
هیچ زمان آدم هایی که تو را
به خدا نزدیک میکنند، رها نکن !
بودن ِآنها یعنی خدا هنوز حواسش بهت هست !
🌸💛🌸💛
شرح و تفسیر حکمت ۱۰۳ نهج البلاغه 😍
امام(عليه السلام) اين گفتار حكيمانه را زمانى فرمود كه «لباس كهنه و وصله دارى بر اندام آن حضرت ديدند كسى درباره آن سؤال كرد (كه چرا امام(عليه السلام) با داشتن امكانات چنين لباسى را براى خود انتخاب كرده است) امام(عليه السلام) فرمود: «قلب به سبب آن خاضع مى شود و نفس سركش با آن رام مى گردد و مؤمنان به آن اقتدا مى كنند (و از آن سرمشق مى گيرند)» ،
در اينجا امام(عليه السلام) براى اين كه مسلمانان منحرف را به صراط مستقيم اسلام و سنت پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) باز گرداند مظاهر زهد خويش را كاملاً آشكار ساخت كه از جمله آن پوشيدن لباس هاى ساده و كم ارزش و وصله دار بود و همين امر موجب شگفتى بينندگان گشت تا آنجا كه به حضرت ايراد گرفتند ،
ولى امام(عليه السلام) پاسخى فرمود كه درس بزرگى براى همگان بود، فرمود: هنگامى كه اين لباس را مى پوشم سه فايده مهم دارد:
1⃣ . اين كه قلب و روح من در برابر آن خضوع مى كند و تكبر و خودبرتربينى كه سرچشمه گناهان بزرگ است از من دور مى شود
2⃣ . و ديگر اين كه نفس سركش به سبب آن رام مى شود و وسوسه هاى آن كه انسان را به راه هاى شيطانى مى كشاند فرو نشيند.
3⃣ . اين كه مؤمنان به آن اقتدا مى كنند و از زندگانى پر زرق و برق و تجملاتى كه انسان را از خدا غافل مى سازد دور مى شوند.
👇👇👇 ادامه دارد 😉
❤️💜
آن گاه امام(عليه السلام) در ادامه اين سخن به اصلى كلى درباره دنيا و آخرت اشاره مى كند كه انتخاب نوع لباس گوشه اى از گوشه هاى آن است، مى فرمايد: «دنيا و آخرت دو دشمن متفاوت و دو راه مختلف اند، لذا كسى كه دنيا را دوست بدارد و به آن عشق بورزد آخرت را دشمن مى دارد و با آن عداوت دارد»
منظور از دنيا در اينجا يكى از سه چيز و يا هر سه چيز است:
1⃣ . اين كه منظور دنيايى است كه از طريق حرام و اموال نامشروع و مقامات غاصبانه به دست آيد كه مسير آن از مسير آخرت قطعاً جداست.
2⃣ .اين كه منظور دنيايى است كه هدف باشد نه وسيله براى آخرت، زيرا اگر دنيا هدف اصلى انسان شد، آخرت به فراموشى سپرده مى شود و ديگر هدف نهايى نخواهد بود ، اما اگر به دنيا به گونه مزرعه يا پل و گذرگاه و خلاصه وسيله اى براى رسيدن به آخرت نگاه شود نه تنها دشمنى با آن ندارد، بلكه به يقين آن را تقويت خواهد كرد
3⃣ . اين كه منظور دنياى پر زرق و برق و تجملاتى است كه وقتى انسان در آن غرق شد، هرچند از طريق حلال به دست آمده باشد آخرت به دست فراموشى سپرده خواهد شد ،
در پايان امام(عليه السلام) دو تشبيه جالب و به تعبير ديگر دو مثال واضح براى دنيا و آخرت بيان مى كند و مى فرمايد: «اين دو به منزله مشرق و مغرب اند و انسان همچون كسى است كه در ميان اين دو در حركت است هر زمان به يكى نزديك مى شود از ديگرى دور مى گردد و اين دو همچون دو همسر يك مردند (كه معمولاً با هم رقابت شديد دارند)» ،
تعبير به «مشرق و مغرب» نسبت به دنيا و آخرت 👈 مشرق كه خاستگاه نور آفتاب است به منزله آخرت و مغرب كه رو به سوى ظلمت مى رود اشاره به دنياست.
آرى اگر دنيا از حرام فراهم شود، يا هدف نهايى انسان باشد و يا انسان در تجملات و زر و زيورهاى آن غرق شود هرگز به آخرت نمى پردازد، بلكه روز به روز از سعادت جاويدان دورتر مى گردد.
❤️💜