eitaa logo
خشکبار و زعفران دختر پیچ
9.5هزار دنبال‌کننده
479 عکس
251 ویدیو
1 فایل
☫بسم الله الرحمن الرحیم🇮🇷 @amirabadi_m :انتقاد و پیشنهاد سفارش و خرید محصولات: @Dokhtarpichh 09156658132 در کنار هم+حمایت از شما عزیزان +خدمت از ما =سود برای ما و شما 👌💯💫 کیفیت بالا + سودکم = فروش مداوم
مشاهده در ایتا
دانلود
زرشک سوپر
خواص خوردن چای هل !☕️ اضافه کردن ۱ یا ۲ دانه هل به چای به کاهش تجمع چربی‌ها کمک می‌کند، پوست شما را جلا می‌دهد، سردرد را تسکین، حالت تهوع را رفع و نفخ وسوء هاضمه را درمان می‌کند.
🔴زعفران ضد درد است و در آلمان از آن بعنوان آرامبخش و مسکن استفاده میکنند. 🔹چند تار زعفران را در يك ليوان آبجوش بيندازيد اگر بعد از 5دقيقه تارها سفید شد،زعفران تقلبی ست.
طرز تهیه مربای زرشک🔺 🔶برای تهیه مربای زرشک ابتدا باید زرشک ها را خوب پاک کرده و یک ساعتی در آب بخیسانید. با این کار خاک ها و برگ های داخل آن زیر آب رفته و زرشک ها چون سبک هستند روی آب می آیند و شما به راحتی می توانید آن ها را جدا کنید. 🔶 وقتی زرشک ها آماده شدند یک سوم شکر را جدا کرده و لایه لایه روی زرشک ها بپاشید. پس از انجام این کار ظرف زرشک و شکر را داخل یخچال به مدت 4 ساعت بگذارید تا زرشک ها آب بیاندازند. 🔶 در ادامه یک قابلمه را روی حرارت بگذارید و 5 لیوان آب را داخل آن بریزید. باقیمانده شکر را به آب اضافه کرده و هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود. در این مرحله 20 تا 30 دقیقه زمان می دهید تا قوام بیاید. 🔶وقتی آب و شکر کمی قوام آمد مخلوط زرشک و شکر را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. حرارت گاز را کم کنید و 10 دقیقه اجازه دهید تا مربا قوام بیاید. زمانی که مربا غلیظ شد وانیل را اضافه کنید و با یک قاشق چوبی هم بزنید تا وانیل با مربا مخلوط شود. 🔶 در این مرحله زیر قابلمه را خاموش کنید. بگذارید مربا سرد شود سپس داخل ظرف در بسته ریخته و داخل یخچال نگه داری کنید.
خداوند به مال و زندگیتون برکت بده🤲🏻 🧑‍💻لیست قیمت‌های روز در پیام سنجاق شده کانال☝✍🏻
خداوند به مال و زندگیتون برکت بده🤲🏻 🧑‍💻لیست قیمت‌های روز در پیام سنجاق شده کانال☝✍🏻
👁 زعفران مشکلات چشمی که بر اثر افزایش سن ایجاد می شود را درمان می کند 🔹استفاده از زعفران بعنوان یک مکمل، بینایی را بهبود و از مشکلات چشمی جلوگیری می کند 🔹زعفران روی ژن های بینایی اثر می گذارد
زرشک درجه یک آماده فروش 👌
خواص آب زرشک طبیعی تصفیه کننده خون روشن کننده پوست تنظیم فشارو قندخون شستشودهنده کبدوکلیه بهترین در درمان آفت دهان تقویت کننده سیستم ایمنی بهبودگوارش وکوچک کننده شکم.
میدانیم که میوه زرشک به صورت خوشه ای بر روی شاخه های پر خار درختچه زرشک رشد می کنند. چندین شیوه برای جمع کردن محصول زِرشک وجود دارد. باید خاطر نشان کنیم که جمع آوری محصول زرشک بسیار سخت و زمان بر است. از  جمله شیوه های جمع کردن میوه زرشک ضربه زدن به شاخه هاست. در این روش در زیر درختچه زرشک پارچه ای پهن می شود و میوه زرشک به زیر درختچه زرشک ریخته می شود.  میوه زرشک در این حالت اسیب می بیند. میوه زرشک سپس از زیر درخت جمع آوری می شود و به خرمن های معمولا کاهگلی حمل می شود.  زرشک در زیر نور خورشید خیلی سریع رطوبت خود را از دست می دهد و تبدیل به زرشک خشک می شود که به آن دانه اناری می گویند.
زرشک پفکی از زرشک قرمز خراسان جنوبی تولید می شود. نام علمی این زرشک Berberis vulgaris  است.   فرایند تولید زرشک پفکی به این شکل است که شاخه های درختچه زرشک همراه میوه  زرشک آن با قیچی بریده می شود و  در ظروف پلاستیکی یا فلزی و  با احتیاط  کامل به یک مکان سرپوشیده منتقل می گردد. برای تولید یک زرشک پفکی با کیفیت مهم است که در فرایند حمل و نقل و چیدن کمترین اسیب فیزیکی به میوه تازه زرشک وارد شود.  این میوه ها به شکل خوشه ای در این سالن های مسقف اویزان می شوند. بسیار مهم است که تهویه هوا و عبور و مرور هوا در این سالن ها به خوبی انجام شود  تا زرشک تازه  به آهستگی و به مرور زمان  رطوبت خود را از دست بدهد و خشک شود.  این فرایند گاهی تا ۶ ماه نیز زمان می برد. چون برای تولید زرشک پفکی به ان ها   نور مستقیم خورشیدنمی تابد،  رنگ زرشک خشک شده تا حد زیادی شفافیت خود را حفظ می کند. همچنین حجم زرشک نیز تا حد زیادی حفظ می گردد. به همین دلیل و به علت پفی که میوه خشک شده دارد، به ان زرشک پفکی می گویند. 
زعفران دسته یا دخترپیچ در بسته بندی این محصول از تمامی رشته زرد زعفران یا فلامیت آن استفاده می‌کنند. اگر به تصویر پایین نگاهی بیندازید، کلاله های قرمز رنگ را به همراه خامه زرد مشاهده می‌کنید. در میان انواع زعفران، از این محصول به عنوان اصلی‌ترین نوع آن یاد می‌شود چرا که تمامی یک رشته زعفران در این محصول وجود دارند و در کنار هم آن‌ها را خشک کرده‌اند.
زعفران پوشال در مقایسه با انواع زعفران مثل سرگل این محصول مقداری زردی به همراه دارد و درصد بیشتری از این محصول را کلاله قرمز رنگی تشکیل می‌دهد و فقط درحدود ۲ الی ۳ میلی‌متر، خامه دارد. در مقایسه با انواع زعفران ها مثل دسته این محصول بخاطر وجود داشتن کلاله، رنگ دهی بالاتری هم دارد. بخاطر ترکیب مقداری از خامه با کلاله در این محصول، مشتریان هم اعتماد بیشتری هم به این محصول برای اصل بودن آن دارند. این محصول درجات مختلفی از ۱ تا ۳ دارد.
زعفران سرگل زعفران سرگل رایج‌ترین نمونه زعفران است و اغلب مشتریان این نمونه از زعفران را بیشتر می‌شناسند. در این نمونه از قسمت زردی زعفران یا ریشه آن خبری نیست و  و فقط قسمت رشته بریده زعفران یا کلاله آن به صورت جدا جدا و تمیز وجود دارد. زعفران سرگل با نام های دیگری چون سر قلم، سر ریشه و ممتاز هم شناخته می‌شود و در خارج از کشور هم به عنوان All-Red (کاملا قرمز) شناخته می‌شود که زعفران ممتاز مقداری خامه هم به همراه دارد؛ نهایتا اینکه در بین انواع زعفران، سرگل بیشتر از بقیه مصرف دارد.
زعفران نگین اگر به مقایسه خامه زعفران نگین با خامه زعفران پوشال معمولی بپردازیم خواهیم دانست که آنها از شباهت بالایی نسبت به هم برخوردار هستند ولی از جهت ضخامت، آنها متفاوت می باشند و زعفران پوشال معمولی در مقایسه با زعفران نگین ظریف تر می باشد. زعفران نگین از لحاظ فیزیک ظاهری بسیار حجیم بوده و از ظاهری بسیار زیبا برخوردار می باشد. از بین زعفران های موجود، خاصیت رنگ دهی بسیار قدرتمند آن زبان زد است، بعلاوه عطر و بوی خارق العاده ای هم دارد.
زعفران سوپر نگین
پفکی صادراتی