eitaa logo
📚 دوستی با کتاب 📚
378 دنبال‌کننده
246 عکس
24 ویدیو
19 فایل
✅ معرفی کتابهای خوب ✅ گزیده هایی از کتاب ها ✅ مسابقه کتابخوانی 📚هدف این کانال، دوستی با کتاب است📚 🌱 ارتباط با ما 👈 @sahour
مشاهده در ایتا
دانلود
📌پاره کردن پرده نفاق امویان 🔵 يک طرف ديگرِ کربلا موضوع احساس موفقيتي است که حضرت سيدالشهداء(ع) و اصحابشان داشتند. وقتي مي توانيم راز شادماني و احساس پيروزي آن حضرت را بشناسيم که متوجه حضور فرهنگ نفاقي باشيم که درآن زمان سراسر جهان اسلام را فرا گرفته بود، به طوري که پست ترينِ افراد جزيرة العرب مثل يزيد، بدون هيچ ارادتي به اسلام، ولي با شعارهاي اسلامي شخصيت هاي خبيثي را بر مردم تحميل کرده بود و کارها طوري جلو مي رفت که از اسلام هيچ چيزي نمي ماند و امام حسين(ع) اين پرده ي نفاق را مي شناسند و پاره مي کنند. خود حضرت در ترسيم شرايط پيش آمده مي گويند: «النَّاسُ عَبِيدُ الدُّنْيَا وَ الدِّينُ لَعِقٌ عَلَی أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّيَّانُونَ» مردم بنده ي دنيا مي باشند و دين در حدّ لعابي است بر روي زبانشان، تا آن موقعی ديندار هستند كه معيشت آنان تأمين شود، اما وقتی به وسيله ي بلاء مورد آزمايش قرار بگيرند دين داران قليل و اندك خواهند بود. 🟡 هر اندازه عميق تر متوجه عمق نفاق آن زمان شويم، به همان اندازه بهتر متوجه پيروزي و راز خوشحالي حضرت(ع) مي گرديم. 🟠 مشکل نفاق آن است که در باطن، تمام گرايش هاي پست کافران را دارد ولي مدعي اسلاميت است و نه تنها براي مسلمانان ارزش واقعي قائل نيست، بلکه از آن ها کينه ها در دل دارد. در همين رابطه خداوند مي فرمايند: «أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ أَن لَّن يُخْرِجَ اللَّهُ أَضْغَانَهُمْ»؛ آيا آن مسلمانان ضعيف الايمان که در قلب هايشان نسبت به مؤمنين واقعي کينه دارند، گمان مي کنند ما آن کينه ها را ظاهر نمي کنيم و شخصيت آن ها را رسوا نمي نمائيم؟ https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه 🔻بخش بیست و چهارم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌 حزب اموی 🔵 يكي از تحقيقاتي که بسيار نتيجه بخش است تحقيق در رابطه با حادثه هاي بعد از رحلت نبي الله(ص) است، حزب اموي به سرکردگي ابوسفيان و به کارگرداني معاويه، در عين آن كه يك روز هم ايمان نياوردند طوري در اسلام نفوذ کردند و خود را به خليفه ي اول و دوم و سوم نزديک نمودند که عملاً کارها به دست آن ها افتاد تا آن جا که وقتي حضرت علي(ع) خواستند با عزل معاويه از حکومت شام کار را يکسره کنند، امويان حاضر شدند به قيمت نابودي اسلام با علي(ع) به مقابله بپردازند و جنگ جمل و صفين و نهروان را بر جهان اسلام تحميل کردند. لذا تا روحيه ي امويان را در تاريخ درست نشناسيم نمي توانيم نقش ائمه(ع)، به خصوص نقش حضرت سيدالشهداء(ع) را در نجات اسلام از دست اين سلسله ي خبيث بشناسيم. 🟡 موضوع تقابل بين بني هاشم و بني اميه به قبل از اسلام برمي گردد. اُميّه بر سيادت و آقايي برادرش هاشم در بين مردم مکه حسادت مي ورزيد، زيرا اميه مردي بخيل و بي عفت و حرام خوار بود. فضائل هاشم به فرزندش عبدالمطلب منتقل شد به طوري که نجابت و سخاوت و حکمت او ذهن ها را متوجه خود کرده بود و حَرْب فرزند هاشم نتوانست موقعيت برجسته ي عبدالمطلب را تحمل کند و در برابر عبدالمطلب عَلَم دشمني برافراشت. 🟠 اصل دشمني بني اميه با اسلام را بايد در تعلق روحي آن ها به ارزش هاي جاهلي دانست که اگر اسلام در بين مردم رواج مي يافت شخصيتي براي آن ها نمي ماند. بر مبناي همين روحيه است که يزيد وقتي سر مبارک حضرت سيدالشهداء(ع) را در جلو خود مي بيند شعر مشهور خود را مي خواند که: لَعِبَتْ هاشِمُ بِالْمُلْك فَلا خَبَرٌ جاءَ وَ لا وَحْي نَزَلَ 🟢 يعني؛ بني هاشم (پيامبر(ص) و خانواده اش) با مُلك و حاكميت بازي مي كردند، در حالي که نه خبري از طرف خدا آمده بود و نه وَحي اي نازل شده. 🟣 وقتي مي توان به عمق فاجعه ي نفوذ امويان در اسلام پي برد که نظري گذرا به شخصيت ابوسفيان فرزند حرب و نوه ي اميه بيندازيم، ابوسفيان و تمام خانواده اش مانند خواهرش «امّ جميل» که قرآن به «حمّالة الحطب» از آن ياد کرده و همسر ابوسفيان يعني هند جگرخوار و فرزندانش معاويه و عُتْبه و حنظله و يزيد و عَنْبسه، تا آنجا که مي توانستند در خصومت با پيامبر(ص) کوتاهي نکردند. محوريت هر سه جنگ با پيامبر(ص) يعني جنگ بدر و اُحد و احزاب با ابوسفيان است، او با فتح مکه مجبور به تسليم شد و رسول خدا(ص) به عنوان «طُلقاء» او را آزاد کردند و حضرت علي(ع) در نامه ي خود به معاويه مي فرمايند: «هنگامي که خداوند عرب را فوج فوج به دين خود داخل ساخت شما از کساني بوديد که يا به جهت رغبت به دنيا و يا از ترس، داخل در اسلام شديد». https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه 🔻بخش بیست و پنجم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌شخصیت ابوسفیان و رهبری حزب اموی 🔵 از مواردي که حکايت از نپذيرفتن اسلام توسط ابوسفيان و معاويه دارد موردي است که ابن عباس نقل مي کند، مي گويد: شبي در مسجد مدينه بعد از نماز عشا که مردم پراکنده شدند و به غير از معاويه و ابوسفيان کسي در مسجد نماند، من در پشت ستوني نشسته بودم، شنيدم که ابوسفيان به معاويه مي گويد: ببين در مسجد کسي نيست؟ -ابوسفيان در اين زمان نابينا شده بود- معاويه چراغي به دست گرفت و اطراف مسجد را جستجو کرد، امّا مرا نديد. آن گاه ابوسفيان گفت: اي فرزندم! تو را به آئين پدران و نياکانت سفارش مي کنم و از دين محمد بر حذر مي دارم، زيرا اين دين سبب فقر و بيچارگي ما شده و سخن محمد درباره حشر و روز قيامت تو را نترساند. يا وقتي خلافت به عثمان رسيد، ابوسفيان در جمع امويان که عثمان نيز حضور داشت به او گفت: «حکومت پس از قبيله تَيْم و عدی به دست تو افتاده، آن را مثل توپ دست به دست بگردان و اركانش را بنی اميه قرار بده، اين جز سلطنت نيست، من بهشت و دوزخ سرم نمی شود.» 🟡 ابوسفيان در زمان خلافت عثمان، از کنار قبر حضرت حمزه گذشت، بر روي قبر ايستاد و با پاي خود بر آن قبر کوبيد و گفت: «اي اباعمّاره ـ کنيه حضرت حمزه ـ اسلام و ديني که تو به خاطر آن با ما جنگيدي و در راه آن کشته شدي، امروز به دست جوانان ما افتاده و آن را به بازيچه گرفته اند». 🟠 رسول خدا(ص) در خواب ديدند بوزينه هايي بر بالاي منبرشان قرار گرفته اند که قرآن در آيه ي 60 سوره إسراء بدان اشاره دارد و مي فرمايد: قرار نداديم آن رؤيايي که ديدي مگر يک امتحاني براي مردم و شجره ملعونه را که در قرآن ذکر کرديم، ما آنان را انذار مي کنيم اما جز بر طغيانشان افزوده نمي شود. مفسرينِ فريقين «شجره ي ملعونه» را بني اميه تفسير کرده اند. 🟣 از رسول خدا(ص) نقل است که فرمودند: هنگامی كه بنی اميه به چهل نفر برسند، بندگان خدا را برده و مال خدا را بخشش و كتاب خدا را وسيله ي سوء استفاده قرار می دهند. در روايت اهل سنت داريم که: قال رسول اللّه(ص): آن هنگام که معاويه را بالاي منبر من مشاهده کرديد او را بکشيد. در خبر داريم که: روزي رسول خدا(ص) خطبه مي خواندند، معاويه دست فرزندش يزيد را گرفت و خارج شد و خطبه را نشنيد، پيامبر(ص) فرمودند: لعنت خدا بر کشَنده و کشيده شده باد، و واي بر امت من از معاويه که صاحب کَفل بزرگ است. 🟢 ابوسفيان در فضاي رحلت رسول خدا(ص) و آنچه سقيفه پيش آورد سعي کرد با ايجاد دو دستگي بين مسلمانان آتش فتنه را دامن بزند لذا به خانه علي(ع) آمد و گفت: خلافت را به پست ترين خانواده قريش داده ايد، به خدا قسم! اگر بخواهي مدينه را پر از سواره و پياده عليه «ابوفضيل» ـ کنيه ي ابوبکر ـ مي کنم. امام که از نيت پليد او خبر داشتند در جواب او فرمودند: «تو همواره به اسلام و مسلمين خيانت کرده اي و مي کني، ولي هرگز نتوانسته اي به آنان ضرر برساني، هيچ نيازي به سواره و پياده تو نداريم. همين ابوسفيان چيزي نمي گذرد که در جبهه ي دفاع از اسلامِ سقيفه وارد مي شود و به انصار حمله مي کند که چرا مدعي خلافت اند و لذا ابوبکر آنچه را که ابوسفيان از زکات با خود آورده بود به او بخشيد و ابوسفيان خيلي ظريف وارد نظام تصميم گيري خلافتِ بعد از رحلت رسول خدا(ص) شد و تاکتيک مبارزه با اسلام را عوض کرد و همچنان حرکت در سايه را ادامه داد تا سيزده سال بعد با خلافت عثمان به بني اميه گفت: اي فرزند اميه! خلافت را مثل يک توپ قاپ بزنيد و به يکديگر پاس دهيد، سوگند به آن چيزي که ابوسفيان به آن قسم مي خورد - نمي گويد سوگند به خدا- من از قبل همچنان آرزوي به خلافت رسيدن شما را داشتم، بايد آن را به فرزندان خود برسانيد.
🔴 عبدالله علايلي اهل سوريه مي نويسد: «طايفه ي بني تَيم با تسلّطِ ابوبکر در جريان سقيفه به پيروزي نرسيدند، بلکه اين اموي ها بودند که به تنهايي پيروز شدند و به همين جهت دولت را با رنگ خود رنگ آميزي کردند و در سياست گذاري ها تأثير کامل داشتند. اين در زماني بود که هنوز خلافت را به دست نگرفته بودند ... از ابتداي سلطه ي ابوبکر بني اميه تلاش خود را جهت زمينه سازي در راستاي کودتايي که در نهايت قدرت را به دست گرفتند، آغاز نمودند». 🔵 آنچه نبايد در مطالعه ي تاريخِ بعد از رحلت رسول خدا(ص) مورد غفلت قرار گيرد حاکميت فرهنگ امويان در مناسبات جامعه ي نوپاي اسلامي بود، به خصوص با حاکميت عثمان که از يک طرف ابوذر به جهت اصرار بر باقي ماندن سنت پيامبر(ص) تبعيد مي شود و از طرف ديگر مروانِ حکم و پدرش را که رسول خدا(ص) از مدينه تبعيد کرده بودند به مدينه برگشت داده مي شوند و عثمان، مروان را به دامادي انتخاب مي کند و همه ي امور مملکت اسلام را به او مي سپارد و خمس غنائم آفريقا را که بالغ بر 1000520 هزار دينار بود به تازه داماد مي بخشد. اعمال مروان موجب نارضايتي مردم مدينه و ديگر شهرها شد و بالأخره به قتل عثمان منجر گرديد. در حالي که معاويه مي دانست با قتل عثمان بهانه اي براي خونخواهي به دست خواهد آورد و در چنين فضايي زمينه ي خلافت امويان فراهم مي شود، لذا در پيغامي که عثمان براي او فرستاد که نيروي کمکي به ياري او بفرستد معاويه دوازده هزار نفر آماده کرد و دستور داد در «ذي خشب» بمانند و خود نزد عثمان رفت، عثمان درباره نيروهاي کمکي سؤال کرد، معاويه پاسخ داد: من نزد شما آمده ام تا از نظر شما آگاه شوم و به نزد نيروهاي کمکي برگردم تا آنان را براي ياري شما بفرستم. عثمان که گويا از نقشه ي معاويه آگاه شده بود گفت: نه به خدا قسم تو مي خواهي من کشته شوم تا پس از آن بگويي: متولّي انتقام او هستم! برگرد و فوراً مردم را به کمک من بياور. معاويه برگشت ولي هيچ نيرويي نفرستاد تا اين که عثمان کشته شد. و اين نکته را حضرت علي(ع) در نامه اي که به معاويه دارند، گوشزد مي کنند.    https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه 🔻بخش بیست و ششم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌زمینه های حکومت معاویه 🔵 با کشته شدن عثمان و رجوع مردم به علي(ع) و بيعت با آن حضرت، با تحريک امويان در داخل، فضاي فرهنگي جامعه هرگز آماده ي برگشت به اسلامي نبود که بايد باشد و معاويه نيز در شام همواره در حال توطئه بود تا علي(ع) امکان برگشت دادنِ اسلام به جامعه را پيدا نکند. تحميل سه جنگ جمل و صفين و نهروان و کشته شدن حدود صدهزار انسان و بي سرپرست ماندن ده هاهزار خانواده و رواج برادرکشي و کينه هاي قبيلگي، همگي مانع آن شد که حضرت به تربيت معنوي جامعه آن طور که شايسته است اقدام کنند. به خصوص که در زمان خلفاي گذشته نيز در اين امر هيچ اقدامي صورت نگرفت و اکثر افراد جامعه در سطحي ترين شکل ممکن باقي مانده بودند و از همه مهم تر تقسيم جامعه به شيعه ي علي(ع) و شيعه ي عثمان بود که طرفين در حدّ تکفير بر روي هم شمشير مي کشيدند و اين ها زمينه اي بود تا معاويه پايه هاي امپراطوري خود را پايه ريزي کند و خلافت اسلامي به پادشاهي موروثي تبديل شود و موجب احياي ارزش هاي جاهلي به جاي ارزش هاي اسلامي گردد. 🟡 معاويه در سال پنجم قبل از بعثت، از مادري به نام هند و پدري به نام ابوسفيان متولد شد و در جنگ بدر و احد و احزاب بر ضد اسلام شرکت کرد. روزي پيامبر(ص) ديدند ابوسفيان بر شتر سرخ موي سوار است و معاويه آن را مي راند و برادرش عُتبه زمام شتر را به دست گرفته است، فرمودند: «اللهم العن الرّاکب و القائد و السائق»؛ خدايا! سواره را و آن کس را که افسار شتر را مي کشد و آن کس را که آن را مي راند لعنت کن. بالأخره معاويه در فتح مکه مجبور به پذيرش اسلام شد و در سال هجدهم هجري بعد از آن که برادرش «يزيد بن ابوسفيان» که حاکم شام بود مُرد، از سوي خليفه ي دوم به حکومت شام منصوب شد و بعد از شهادت حضرت علي(ع) در سال چهلم و تحميل صلح بر امام حسن(ع) توانست به آرزوي ديرينه ي خود برسد و به اسم خليفه ي مسلمين، فرهنگ جاهليت اموي را با قالب اسلامي حاکم نمايد تا آن جايي که معاويه زمينه را براي ولايتعهدي فرزند ميگسار و سگ بازش يعني يزيد فراهم کرد و در سال شصتم هجري به هلاکت رسيد و يزيد به جاي او نشست. 🟠 همان طور که قبلاً در جريان مغيرة بن شعبه عرض شد که براي فرزندش مطرف نقل مي کند، معاويه تلاش مي کرد نام رسول خدا(ص) را دفن کند، سراسر خلافت خود را بر مبناي حذف اسلام مديريت کرد، از رذائل اخلاقي او که در کتب معتبر نقل کرده اند سخني به ميان نمي آوريم، آنچه براي ما مهم است توجه به نقش امويان در هَدم اسلام و تلاش حضرت علي(ع) و امام حسن(ع) و امام حسين(ع) در جلوگيري از نقشه ي آن ها است تا جهان اسلام خط مکتب اسلام را از خط آن ها جدا نمايند و آن حرکات و افکار به اسم اسلام تمام نشود. 🟣 تفاوت نگاه به خليفه ي اول و دوم و سوم با نگاه به معاويه از آن جهت است که معاويه نسبت به خلفاء، رويکرد ديگري دارد به همين جهت در موقعي که حضرت علي(ع) خلافت را به دست داشتند همه ي همّت خود را بر آن گذاردند که جامعه را از فتنه ي معاويه آگاه کنند. 🟢 در خطبه ي 162 نهج البلاغه هست که يکي از ياران حضرت اشاره به حوادث بعد از رحلت رسول خدا(ص) مي کند و از ايشان مي پرسد: چگونه مردم شما را از اين مقام که شايسته تر از بقيه بوديد باز داشتند؟ حضرت خطاب به او فرمودند: اي برادر اسدي اين حرف در چنين شرايطي حرف نسنجيده اي است و پس از اشاره به واقعه اي که گذشت مي فرمايند: فعلاً از غارتي که صداي آن در گوشه و کنار بلند است سخن بگو که آن داستان پسر ابي سفيان است و نفاقي که در ميان است و تلاشي که مي خواهند با آن نور خدا را خاموش کنند. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه 🔻بخش بیست و هفتم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌آفت خلط امویان با اهل سنت 🔵 درست است که با طرح سقيفه و غفلت از غدير و بي توجهي به حاکميت امام معصوم، مسيري شروع شد که ناخواسته به جريان حاکميت فرهنگ اموي ميدان داد ولي آنچه موجب خوشحالي حضرت سيدالشهداء(ع) بود نجات جهان اسلام از فرهنگ اُموي بود زيرا در بستر آن فرهنگ چيزي از اسلام باقي نمي ماند تا بخواهيم مردم را متوجه برداشتي عميق تر از اسلام بگردانيم. 🟡 تاريخ شناسي عميق به ما اجازه نمي دهد كه مسأله امويان را با اهل سنت مخلوط كنيم، کاري که علماي اهل سنت نيز متوجه آن امر بوده و هستند و اگر اين دو موضوع خلط شوند نمي توانيم نتيجه ي شايسته اي بگيريم. 🟠 مسأله ي نفاقي كه با حاکميت معاويه پيش آمد خيلي پيچيده تر از اين ها است كه شما بخواهيد بگوييد اين هماني است كه در صدر اسلام در سقيفه واقع شد. به همين جهت هم حضرت علي(ع) به خلفا کمک مي کردند تا در امور مسلمين به بهترين شکل عمل کنند، چون متوجه بودند با حضور خلفاء در حاکميت جهان اسلام، بستر ادامه ي اسلام هنوز به بن بست نرسيده است که نتوان به آينده اميدوار بود. ولي با حاکميت معاويه جرياني از نفاق به ميدان آمد که در عيني که صد در صد بي دين است ولي خود را صد در صد مسلمان معرفي مي کند و مسلمان هاي واقعي مثل حجربن عدي را لامذهب به شمار مي آورد و به شهادت مي رساند، به اسم اسلام بهترين نيروهاي اسلام را متهم مي کنند که ضد اسلام عمل مي کنند، آن قدر در راستاي حقانيت خود بستر سازي نمودند که فکر مي کردند ديگر کار تمام است و براي هميشه به مراد خود رسيده اند و هرکس را خواستند مي توانند با اَنگ خروج بر خليفه ي مسلمين از صحنه ي جامعه مسلمين خارج کنند هرچند آن فرد حجربن عدي و از آن مهم تر حسين بن علي(ع) باشد، خود را به اسلام چسباندند تا رقيب خود را با اتهام غير مسلمان بودن از صحنه خارج گردانند. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه 🔻بخش بیست و هشتم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌جنگ نفاق جدید با انقلاب اسلامی 🔵 شبيه نفاقِ امويان که با نيروهاي ارزشي کينه داشتند در بعضي از برهه هاي حيات انقلاب اسلامي نيز ظاهر شد و در قالب وفاداري با آرمان هاي انقلاب، ولايي ترين فرزندان انقلاب را متهم به تندروي و خرافه گرايي کردند که البته در بستر فرهنگ تشيع و با نوري که فرهنگ کربلا در جامعه افشاند، به نتيجه ي دلخواهشان نخواهند رسيد، ولي اين حوادث نيز بسي عبرت آموز خواهد بود! ديگر نمي توان اين نوع تهمت ها را به حساب تفاوت سليقه و برداشت از انقلاب دانست، بلکه موضوع را بايد در اعتقاد و عدم اعتقاد به اهداف اصلي انقلاب دانست. 🟡 به همين جهت مقام معظم رهبري(حفظه الله تعالی) در سفري که در بيست و دوم ارديبهشت سال هشتاد و هشت يعني يک ماه قبل از انتخابات دولت دهم به کردستان داشتند فرمودند: «نامزدها سعي کنند در اظهارات با انصاف عمل کنند، گاهي انسان حرف هاي عجيب و نسبت هاي عجيبي مي شنود، اين حرف ها مردم را نگران مي کند... اين همه نسبتِ خلاف دادن به اين و آن، تخريب اذهان مردم است، واقعيت هم ندارد» 🟠 بنده هم به همه چيز فکر مي کردم إلاّ اين که چنين تعارض هايي با اين شدت در درون انقلاب پيش آيد. انتقاد مي توان کرد و جاي انتقاد هم بود ولي اين تهمت ها خبر از چيز ديگري مي داد که جرياني با رويکرد نفي ارزش هاي انقلاب در زير پوست انقلاب لانه کرده است. به همين جهت مقام معظم رهبري(حفظه الله تعالی) خطاب به دولت آقاي احمدي نژاد مي فرمايند: «مي فهميم که چطور مجموعه ي دولت آماج حملات است، علتش هم همين است که گفتمان اين دولت، گفتمان انقلاب است و در جهت انقلاب حرکت مي کند» 🟢 بايد هوشيار باشيم که گاهي اشکال گرفتن ها عميق تر از اين است كه ناشي از برداشت غلط يا تفاوت سليقه با دولتي خاص باشد، جرياني است براي تغيير مباني انقلاب اسلامي به سوي غرب زدگي. ممكن است شخصي بگويد كه بنده نوع مديريتي که براي ادامه ي انقلاب و توسعه ي آن در نظر دارم غير از مديريتي است که دولت نهم و دهم دنبال مي کند. اين چيزي نيست که انقلاب را تهديد کند ولي يک وقت به اسم توسعه مي خواهند انقلاب اسلامي را در فرهنگ غربي ادغام کنند و انتقادها به جهت آن است که دولت مردان مي خواهند بر مبناي ارزش هاي انقلاب اسلامي حرکت کنند و با فاصله گرفتن از تمدن غربي، زمينه ي تحقق تمدن اسلامي را فراهم نمايند، انتقاد مي کنند که بايد با ساير کشورهاي دنيا تعامل داشت ولي قصدشان هضم انقلاب اسلامي در نهادهاي بين المللي است! 🟣 يک نور و بصيرت حسيني نياز است تا بتوانيم گرفتار چنين مهلکه اي نشويم و بفهميم چرا حضرت اميرالمؤمنين(ع) بين خلفا و معاويه فرق مي گذاشتند و چرا امام حسين(ع) خوشحال بودند که خداوند کمک کرد اسلام از دست امويان آزاد شد. 🔴 حال سؤال بنده اين است که آيا اگر عده اي به تأسي از مولايشان امام حسين(ع) براي نجات انقلاب اسلامي از نفاقي که تلاش دارد اسلام را در تمدن غربي ادغام کند، شهيد شوند و انقلاب را از چنين مهلکه اي نجات دهند خوشحال نخواهند بود؟ اگر مسلمان متعهدي مثل اهل البيت(ع) عمق فاجعه ي نفاق درون انقلاب اسلامي را بشناسد آيا لحظه اي از پاي خواهد نشست؟ 🔵 به نظر بنده اگر كسي از يک طرف جايگاه تاريخي انقلاب اسلامي را بشناسد و به عظمت قدسي آن پي ببرد و از طرف ديگر متوجه جبهه اي بشود که تلاش دارد انقلاب اسلامي را از رسالت تاريخي اش باز دارد و معني گفتار يکي از کانديداهاي دولت دهم را بفهمد که گفت: «تا ما خودمان مردم فقير داريم چرا بايد به مردم فلسطين کمک کنيم» و بفهمد در متن اين جمله چراغ سبزي به صهيونيسم نشان داده شده است. و سخت به فکر فرو رود که راه چاره براي عبور از اين خطر چيست. حال يك نور غيبي به او بگويد اگر بتواني شهادتي خاص را براي خود برنامه ريزي كني و از خدا هم تقاضا كني كه در آن شهادت کمک ات کند مي تواني اين مسأله را حل كني، و او احساس کند دارد موفق مي شود، آيا خوشحال نمي شود؟ خدا مي داند خوشحال ترين شخص بايد او باشد.
🟡حضرت سيدالشهداء(ع) در آن شرايط عمق فاجعه اي را که بر سر اسلام آمده بود به خوبي درک کردند و متوجه شدند به مدد الهي در روز عاشورا کار امويان به عنوان فکر حاکم بر جهان اسلام، تمام شد و ديگر فرصتي بيشتر از فرصتي که يک نفر سوار اسب خود شود و پياده شود، امکان ادامه ي حيات ندارد، معلوم است که خوشحال مي شوند و لذا در روز عاشورا فرمود: به خدا قسم كه به شما مهلتی چون مهلت سوارشدن يک اسب بيش تر ندهند تا آن كه آسياب زمان شما را در زير چرخش خرد و ريز كند. آری اين عهدی است از پدرم و از جدّم، پس كارتان را با شركايتان جمع كنيد تا بعد از آن بر شما اندوهی نباشد آن گاه به من تاخته و مهلت ندهيد، من بر خدا که پروردگار من و شما است توکل مي کنم و هيچ جنبده اي نيست مگر آن که او پيشاني آن را در دست دارد، پروردگار من بر صراط مستقيم است. 🟠 خداوندا! باران آسمان را از اينان دريغ فرما و به قحطی ای چون قحطی زمان يوسف اينان را مبتلا فرما، خداوندا ! غلام ثقيف - حجاج بن يوسف- را بر آنان مسلّط فرما تا جام آكنده از بلا و ظلم (ذلت و خواری) را به اين ها بچشاند، چرا که آنان ما را تكذيب كرده بی يارمان گذاشتند، تويی پروردگار ما، بر تو توكل و به سويت انابه كنيم و مصير به سوی توست. 🟢 عرض شد حضرت اباعبدالله(ع) بعد از شهادت امام حسن(ع) ده سال به حيله هاي معاويه فکر مي کردند و مي ديدند چه مي کند. حال خداوند آرزوي امام حسين(ع) را برآورده کرد و شرط تحقق آن را گوشزد نمود و شرط پیروزی را آن شهادت ها و اسارت ها قرار داد و حالا در آخرين ساعات روز عاشورا حضرت متوجه اند در حال به نتيجه رسيدن هستند و سايه ي سياه امويان از سر اسلام در حال کناررفتن است. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه 🔻بخش بیست و نهم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌اولین نتیجه 🔵 عزيزان عنايت داشته باشند اگر مسيري که بني اميه طراحي کرده بودند، تغيير نکرده بود پس از يک نسل که صحابه ي پيامبر(ص) همه رحلت مي کردند نه تنها از اسلام چيزي نمي ماند بلکه جاهليت اموي چهره اي از اسلام ترسيم مي کرد که مردم براي هميشه از اسلامي که راه نجات بشر بود متنفر مي شدند. 🟡 شما حتماً بر روي اين مسئله دقت کنيد که بني عباس با شعار خون خواهي امام حسين(ع) از جهان اسلام يارگيري کردند و اين نشان مي دهد که پس از شهادت امام حسين(ع) جهت گيري جهان اسلام به کلي تغيير کرد. زيرا بني عباس در عين آن که سني مذهب اند به مقابله با امويان برخاستند، پس موضوع نهضت امام حسين(ع) موضوعي نيست که بحث شيعه و سني در آن مطرح باشد. بني عباسِ سني مذهب با شعار خون خواهي براي امام حسين(ع) از كل جهان اسلام يارگيري كردند. زيرا برنامه ي امام حسين(ع) برنامه ي تغيير مسير كل جهان اسلام از فرهنگ اموي بود، چيزي که شما در نهضت حضرت امام خميني«رضوان الله تعالي عليه» در جهان اسلام مشاهده نموديد که همه ي مسلمانان آن نهضت را از خود دانستند و به مرور جهان اسلام با برکات آن روبه رو خواهد شد، همان طور که پس از شهادت امام حسين(ع) چهار هزار دانشمند از اقصي نقاط جهان اسلام حرکت کردند تا اسلام را در مکتب امام صادق(ع) آموزش ببينند، مسلّم اکثر آن ها سني مذهب بودند، تا آن جا که چهار امامِ اهل سنت مستقيم و يا غير مستقيم شاگرد امام صادق(ع)اند. 🟠 خطر از اين جهت دفع شد كه به قول يكي از مورخين؛ بعد از شهادت امام حسين(ع) هيچ كس ديگر جرأت اظهار شعارهاي امويان را نداشت. به گفته ي شهيد مطهري(ره) اگر چنين قيامي که پشت سر آن قيام هاي ديگر صورت گرفت، نبود، اسلام و فکر امويان آن چنان به هم آميخته مي شد که تفکيک آن ها ممکن نبود و با زوال امويان اسلام نيز از ميان مي رفت. 🟣 اين که بني عباس با شعار خون خواهي امام حسين(ع) از جهان اسلام يارگيري کردند و بني اميه را حذف نمودند نشان مي دهد در زمان قيام بني عباس وجدان عمومي آماده ي عبور از فرهنگ اموي است. بني عباس به خاطر دشمني بني اميه هم که بود، بسياري از سنت هاي پيامبر(ص) را که از طريق نفاق بني اميه فراموش يا بي ارزش شده بود، احياء کردند و اگر امروز جهان اسلام از حاکمان فاسد و وَهابيان اموي صفت آزاد شود به خوبي مي تواند در کنار شيعه به آرمان هاي بلند اسلامي بينديشد و راز اميدواري ما نيز همين است که جهان اسلام همه به يک چيز فکر مي کنند. اتحاد بين شيعه و سني بسيار راحت تر از آني است که فعلاً دشمنِ استکباري مانع تحقق آن است. 🟢 بايد در حادثه هاي پيش آمده از نقش عنصر نفاق غافل نبود، جريان نفاق طوري مي آيد كه از يک طرف همه ي اسلام را نشانه مي گيرد و از طرف ديگر به چهره هاي اصلي اسلام رنگ بي ديني مي زند و طلبكار هم هست و لذا رسواکردن چنين چهره اي بسيار مشکل است و اين کار، کار انسان هاي قدسي است. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه 🔻بخش سی ام 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌جدایی فریب خوردگان از امویان 🔵 اين كه داريم حضرت سيدالشهداء(ع) صبح عاشورا، عمامه ي پيامبر(ص) را بر سر گذاشتند و به جاي لباس جنگ، لباس عادي پوشيدند و نعلين به پا کردند و به جاي اسب، سوار شتر شدند و براي لشکر کوفه سخنراني کردند به جهت آن بود که آن ها را متوجه جنبه ي روحاني خود کنند و به آن ها هشدار دهند به جنگ کسي آمده اند که مي خواهد آن ها را از دام امويان نجات دهد و پيرو چنين برنامه اي در سخنراني خود فرمودند: 🟡 ای مردم! گفتار مرا بشنويد و شتاب نكنيد تا شما را به آنچه حق شما بر من است پند دهم و عذر خود را بر شما آشكار كنم پس اگر انصاف دهيد سعادتمند خواهيد شد و اگر انصاف ندهيد پس نيك بنگريد تا کاري نکنيد که براي شما پشيماني به بار آورد. سپس در باره ي من آنچه مي خواهيد انجام دهيد و مهلتم ندهيد، همانا ولیّ من آن خدائی است كه قرآن را فرو فرستاد و او است سرپرست و يار مردمان شايسته. 🟠 سپس آن حضرت حمد و ثنای پروردگار را بجا آورد، و به آنچه شايسته بود از او ياد كرد و بر پيغمبر خدا(ص) و فرشتگانش و ساير پيمبران درود فرستاد. از هيچ سخنوری پيش از او و نه پس از آن حضرت سخنی بليغ تر و رساتر از سخنان او شنيده نشد. سپس فرمود: اما بعد، پس نَسَب و نژاد مرا بسنجيد و ببينيد من كيستم سپس به خود آئيد و خويش را سرزنش كنيد و بنگريد آيا كشتن من و دريدن پرده ي حرمتم برای شما سزاوار است؟ آيا من پسر دختر پيغمبر شما و فرزند وصی او نيستم، آن كس كه پسر عموی رسول خدا و اولين كسي بود كه رسول خدا (ص) را در آنچه از جانب پروردگارش آورده بود تصديق كرد؟ آيا حمزه ي سيد الشهداء عموی من نيست؟ آيا جعفربن ابی طالب كه با دو بال در بهشت پرواز مي كند عموی من نيست؟ آيا به شما نرسيده آنچه رسول خدا (ص) در باره ي من و برادرم فرمود: كه اين دو سرور جوانان اهل بهشت هستند؟ پس اگر تصديق سخن مرا بكنيد حق همانست، به خدا از روزی كه دانسته ام خدا دروغگو را دشمن دارد دروغ نگفته ام و اگر مرا به دروغ نسبت دهيد پس همانا در ميان شما كسانی هستند كه اگر از آنان بپرسيد شما را به آنچه من گفتم آگاهی دهند، بپرسيد از جابربن عبدالله انصاری، و ابا سعيد خُدری، و سهل بن سعد ساعدی، و زيد بن ارقم، و انس بن مالك تا به شما آگاهی دهند كه اين گفتار را از پيغمبر (ص) درباره ي من و برادرم شنيده اند، آيا اين گفتار رسول خدا(ص) جلوگيری از ريختن خون من نمي كند؟ 🟣 امام در اين سخنراني حجت را بر آن ها تمام کرد تا مرز مردمِ فريب خورده را با امويان جدا کند و در تاريخ بماند که جريان اموي که برنامه ي اصلي مبارزه با امام حسين(ع) را در دست داشت يک جريان فريب کار است که به هيچ يک از ارزش هاي الهي پاي بند نيست. 🟢 حضرت در خطبه ي دومي که صبح عاشورا ايراد کردند متذکر جريان ابوسفيان و امويان شدند و به کوفيان که به جنگ حضرت آمده بودند خطاب کردند و شما اينک به فرزندان ابوسفيان و پيروانش اعتماد نموده ايد و دست از ياري ما برداشته ايد. اين که حضرت مي فرمايند: آيا شما نشنيديد كه پيامبر(ص) فرمودند: من و برادرم سرور جوانان اهل بهشت هستيم. متذکر جرياني مي شوند که دارد ارزش هاي ديني را به ضد ارزش تبديل مي کند و سخن پيامبر خدا(ص) را زير پا مي گذارد. 🔴 حضرت در حدّي تأکيد بر اُموي بودن لشکر عمرسعد دارند که وقتي به خيمه گاه حضرت حمله مي کنند آن ها را با عنوان «يا شيعةَ ابي سفيان» خطاب مي کنند. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
❤️ رهبر انقلاب: مصطفی‌صدرزاده یک الگو برای جوانان امروز و فردای ماست 📝 تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم» 🔹 در مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان «مثل مصطفی» تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده منتشر شد. 🖼 متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است: بسمه تعالی ــ پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ی این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ی برجسته بیشک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ی قوی، فهم درست، روحیه‌ی ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هائی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گلهای سرسبد به چه مقاماتی رسیدند، و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او. اسفند ۴۰۱ 🗓 صبح امروز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ طی مراسمی با عنوان دو تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» منتشر شد‌. 💻 Farsi.Khamenei.ir
📚 کتاب: راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه 🔻بخش سی و یکم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌شکست بن بست 🔵 آنچه ماوراء روز عاشورا از طريق کربلا واقع شد آن بود که حضرت سيدالشهداء(ع) روحِ زمانه را که جريان نفاق اموي با غفلت خلفاء عوض کرده بود، به خود برگرداند و بن بستي را که امويان براي حرکت اسلام به سوي اهداف الهي اش پديد آورده بودند، شکافت، بن بستي که در آن، آن قدر ارزش ها ضد ارزش شد که تا سَبّ و توهين به علي(ع) و شهادت فرزند پيامبر(ص) پيش رفت. 🟡 معاويه فضا را طوري تغيير داده بود که طرف به عنوان امام جمعه بالاي منبر مي رفت و به اميرالمؤمنين(ع) رسماً توهين مي كرد و امام حسن(ع) بايد پاي منبر مي نشستند و اگر بلند مي شدند و مي رفتند حاکمان اموي طبق فتواي جدّشان حكمشان را قتل مي دانستند. چرا که اگر کسي متعمداً نماز جمعه را ترك كند و اين کار سه بار تكرار بشود از اسلام خارج است. حالا امام جمعه ي اموي بالاي منبر بايد خطبه بخواند و امام حسن(ع) هم بايد پاي منبر بنشينند. اين عمل آن قدر نهادينه شده بود كه يكي از اين امام جمعه ها در خطبه ها فراموش کرد به اميرالمؤمنين(ع) سَبّ بكند، قبل از آن که نماز را شروع کند گفت خطبه كامل انجام نشد و رفت بالاي منبر و سَبّ كرد و خطبه را تمام كرد. 🟠 معاويه رسماً طي بخشنامه اي همه ي کارگزاران شهرها را موظف نمود که در خطبه هاي جمعه و عيدين، صريحاً علي(ع) را مورد لعن قرار دهند و اين بدعت شوم حدود شصت سال ادامه داشت تا اين که از طرف عمربن عبدالعزيز تعطيل شد. انگيزه ي معاويه اين بود که زمينه ي رجوع مردم به اهل البيت(ع) را از بين ببرد تا ديگر کسی نماند که قدرت رويارويي با نظام حاکم امويان را پيدا کند. و هدف اصلي معاويه را در اين کار بايد در مبارزه با اسلام دانست، زيرا حقيقتاً علي(ع) نمونه ي کامل اسلاميت بود، اگر شخصيت آن حضرت زير سؤال مي رفت خود به خود آن ارزش ها زير سؤال مي رفت. به همين جهت وقتي امّ سلمه به معاويه نامه نوشت که: «شما خدا و رسول را بر فراز منابر مورد لعن قرار مي دهيد، زيرا علي و آن کسي که او را دوست دارد دشنام مي دهيد و من گواهي مي دهم که خدا و رسولش علي را دوست داشتند.» معاويه به او اعتنايي نکرد. 🟣 حالا اين فضا را داشته باشيد، همين فضا كه سَبّ اميرالمؤمنين(ع) جزء شعارهاي نظام است، بعد از شهادت حضرت سيدالشهداء(ع) به کلي عوض شد، به همان اندازه طول مي کشد كه سواري سوار بر اسب شود و پياده گردد، ورق برگشت. وقتي عرض مي کنم ورق برگشت به همان معنايي است که ديگر بني اميه نتوانستند به اهدافي که دنبال مي کردند اصرار کنند و جهت جامعه به سوي ديگري سوق پيدا کرد. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه 🔻بخش سی و دوم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌 توقف تأثیرگذاری امویان 🔵 حركت امام حسين(ع) بيش از آن که جنگ و قتال باشد، حرکتي بود براي نفاق شناسيِ پيچيده اي که در رگ و پوست جهان اسلام نفوذ کرده بود و بحمدلله همين امروز هم نه تنها شيعيان، بلکه جهان اسلام مي تواند از آن نهضت تغذيه كند و از بن بست هاي خود خارج شود.بن بستي که در آن، به قدري ارزش ها ضد ارزش شد که تا سَبّ و توهين به علي(ع) به عنوان ارزشي ترين شخصيت اسلام، پيش رفت، درهم شکست. 🟡 در نهضت امام حسين(ع) روشن شد که چگونه اگر نفاق زير پوست نظام اسلامي خانه کند دشمنان اسلام بيشتر تأثيرگذار خواهند بود تا ياران اسلام. 🟠 نهضت امام حسين(ع) طوري فضا را عوض کرد که ديگر امويان تأثيرگذار نبودند و اين کار بسيار بزرگي بود و حضرت خوب مي دانستند چکار دارند مي کنند و اميدواري و شادي حضرت به جهت بي اثرکردن نقش امويان در سراسر تاريخ اسلام بود. 🟣 موضوعِ تأثيرگذاربودن فرهنگ هاي منحرف در اسلام موضوع بسيار مهمي است، چيزي که قبل از انقلاب ما آن را با گوشت و پوست خود احساس مي کرديم که چگونه سفيران کشورهاي غربي در سرنوشت فرهنگي و اقتصادي جامعه مؤثر بودند و چگونه هدفشان منهدم کردن فرهنگ اسلامي در بين مردم جامعه بود. اگر شما مي خواستيد برنامه اي بريزيد كه در نظام آموزشي مدارس و دانشگاه ها موضوعاتي تدريس شود که به درد مردم مي خورد، آن قدر سنگ اندازي مي شد كه هرگز صورت عملي به خود نمي گرفت. ولي اگر برنامه اي ريخته مي شد كه مثلاً دانشجويان را در يک اردوي مختلطِ بين دختر و پسر به ايران گردي ببرند، به سرعت تصويب مي شد و بودجه ي آن آماده مي گشت، يعني هرجا تصميمات به نفع اسلام بود هرگز تصويب نمي شد و متأسفانه در بعضي موارد هنوز هم در نظام آموزشي ما چنين روحيه اي تأثيرگذار است. 🟢 با نهضت حضرت امام حسين(ع) آنچنان موضوعِ تأثيرگذاري فرهنگ اموي دگرگون شد كه بعد از شهادت حضرت سيدالشهداء(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) محل رجوع دانشمندان جهان اسلام گشتند تا علماء از فرهنگ اهل البيت(ع) بهره مند شوند. در حال حاضر شما بخواهيد يك دانشگاه هزار نفري را مديريت کنيد و سرويس بدهيد چقدر امكانات مي خواهد؟ اين همه جمعيت مي آمدند و با امکانات لازم تحصيل مي کردند، اين نشان مي دهد که عملاً کشور در اختيار امام باقر و امام صادق(ع) بوده و به همين جهت هم هارون الرشيد احساس خطر کرد و از ترس گسترش شيعيان، امام کاظم(ع) را به زندان انداخت که نتيجه اي از کارش نگرفت و مأمون، فرزند او مجبور شد امام رضا(ع) را وليعهد خود قرار دهد تا پايه هاي حکومت خود را نگهدارد. 🔴 در نهضت امام حسين(ع) روشن شد چگونه اگر نفاق زير پوست نظام اسلامي خانه کند دشمنان اسلام بيشتر تأثيرگذار خواهند بود تا ياران اسلام و در اين راستا ديروز «سرجون بن منصورالرومي» مشاور يزيد مي شود و امروز کارشناسان بانک جهاني مي خواهند به ما مشاوره بدهند، تا ديروز اسلام در فرهنگ رومي ادغام شود و امروز در فرهنگ غربي و بايد بدانيم راه کارِ برون رفت از اين خطر هميشه امام حسين(ع) و فرهنگ ايثار و شهادت بوده است. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه 🔻بخش سی و سوم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌روم دیروز و غرب امروز 🔵 برنامه ي شهادت حضرت سيد الشهداء(ع) را «سرجون بن منصورالرومي» طراحي کرد، شيخ مفيد در ارشاد مي نويسد: چون نامه هايي در رابطه با ورود مسلم ابن عقيل به کوفه، به عنوان نماينده ي امام حسين(ع) به يزيد رسيد، يزيد سرجون غلام معاويه را طلبيد و به او گفت: رأی تو چيست؟ همانا حسين مسلم بن عقيل را به كوفه فرستاده و برای او از مردم بيعت مي گيرد، و به من رسيده است كه نعمان سستی كرده، و گفتار بدی در اين باره داشته است به نظر تو چه كسی را به كوفه فرمانروا كنم؟- و يزيد در آن هنگام بر عبيد اللَّه بن زياد كه حاكم بصره بود خشمناك بود- سرجون گفت: اگر معاويه (پدرت) زنده بود و در اين باره رأی مي داد آن را می پذيرفتی؟ گفت: آری، سرجون حكم فرمانداری عبيد اللَّه بن زياد را برای كوفه بيرون آورد و گفت: اين رأی معاويه است كه خود مُرد ولی دستور به نوشتن اين حكم داد، پس حكومت دو شهر (بصره و كوفه) را به عبيدالله بن زياد بسپار، يزيد گفت: چنين مي كنم، حكم عبيدالله را برای او فرستاد. 🟡اگر ديروز «سرجون بن منصورالرومي» مشاور يزيد مي شود و با مطرح کردن عبيدالله براي حکومت کوفه، برنامه ي قتل امام حسين(ع) را مي ريزد، امروز باز همان رومِ ديروز و غرب امروز است که جريان نفاق را رهبري مي کند و پيچيده ترين جبهه ي مقابله با نظام اسلامي را به ميان مي آورد و امروز نيز امام حسين(ع) و فرهنگ شهادت است که نظام اسلامي را از دام دشمن منافق مي رهاند. و اين عملي نمي شود مگر با شدّت دادن به نظام ولايت فقيه و به ميدان آمدن نيروهاي اصول گراي وِلايي. 🟠 نَه مي توان حضور عنصر نفاق را در صدر اسلام ناديده گرفت و متوجه عظمت کار امام حسين(ع) نبود و نَه امروز مي توان از حضور جريان نفاق در قالب ادعاي اسلامي يکه خورد و از عبور از جريان پيچيده ي نفاق مأيوس گشت و به جريان فتنه باج داد. راهي که امام حسين(ع) در جلو ما گشوده اند راهي است که نقشه هاي نفاق را عقيم مي کند و جمهوري اسلامي بدون آن که به جمهوري ايراني تبديل شود، با نشاط کامل به راه خود ادامه مي دهد.   https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
هدایت شده از کانال حمید کثیری
انتشارات انقلاب اسلامی، کتاب «جاذبه حسینی» که صحبت‌های حضرت آقا درباره اربعین و حضرت زینب (س) رو به صورت رایگان و صوتی عرضه کرده. 👈 خوبه که تو ایام پیاده روی شنیده بشه دوست داشتید از اینجا دانلود کنید 👇👇 📌 دریافت کتاب صوتی رایگان: https://khameneibook.ir/book/کتاب-صوتی-جاذبه-حسینی 📌 دریافت نسخه‌ی الکترونیکی رایگان: https://khameneibook.ir/book/جاذبهی-حسینی 👇👇 @KhameneiBook