eitaa logo
📚 دوستی با کتاب 📚
372 دنبال‌کننده
246 عکس
24 ویدیو
19 فایل
✅ معرفی کتابهای خوب ✅ گزیده هایی از کتاب ها ✅ مسابقه کتابخوانی 📚هدف این کانال، دوستی با کتاب است📚 🌱 ارتباط با ما 👈 @sahour
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 کتاب: روزه دریچه ای به عالم معنا 🔻بخش دهم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌روزه، دریچه عبادت 🔵 از پيامبر(ص) روايت داريم: «لِكُلِّ شَيْءٍ بَابٌ وَ بَابُ العِبَادَةِ الصَّوم» يعني هر چيزي را دري است و دريچه عبادت روزه است. پس تا كسي وارد روزه داري نشود، به حال و حالت عبادت وارد نشده است. چون عالَم عبادت، عالَم خاصی است كه با فكر و مطالعه به دست نمی آيد. 🟡 اين روايت می خواهد بفرمايد: تو را با شكم سير به باغ عبادت راه نمی دهند. وقتی حالت عبادت در انسان به وجود آمد، احساس مي كند در مركز هستی جای دارد، تمام حرص ها و اضطراب ها از قلب او زدوده می شود، به اصل خود كه بندگي خدا است برمی گردد. پس بايد متوجه شد روزه وسيله ورود به عالم عبادت است و به تبعِ روزه است كه ساير عباداتِ ما حالت و روح عبادت به خود مي گيرد. 🟣 ملاحظه كرده ايد اگر در هنگام سحر، زياد غذا بخوريد، درست نتيجه عكس می گيريد، خوابتان زياد می شود، ذهنتان آن تيزی را كه حاصل روزه است به دست نمی آورد و خلاصه از نتايج روزه محروم می شويد! 🟠 به ما گفتند روزه بگيريد تا به شما ثابت شود با گرسنگی می توانيد توانا و محكم شويد، البته شرطش اين است كه به خود القاء نكنيد كه چون روزه گرفته ام ضعيف شده ام، بلكه اگر دقت كنيد متوجه مي شويد بيش از گرسنگی، پرخوری علت ضعف و سستی است. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: روزه دریچه ای به عالم معنا 🔻بخش یازدهم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌 آزادی از وهم 🔵 قديمي ها قصه اي عبرت آموز دارند، مي گويند: بين يك مار و يك زنبور مكالمه اي صورت گرفت، زنبور ادعا كرد زهرِ من كشنده تر از زهرِ تو است ولي چون هيكلم كوچك تر است آدم ها باورشان نمي آيد كه زهر من مي ميراند و چون مُردن را به خودشان القاء نمي كنند، زهر من تأثير واقعي اش را نمي كند و اين ترس مردم از هيكل توست كه مردم را مي كشد و نه زهر تو. بالاخره بنا شد براي اثبات ادعاي زنبور برنامه اي ترتيب دهند. قرار بر اين شد هر دو بروند در كلونِ -قفل قديمي- درِ باغي كمين كنند تا وقتي كه باغبان آمد و انگشت خود را داخل كلون كرد كه در را باز كند، روز اول مار انگشت باغبان را نيش بزند و زنبور بيرون بپرد و روز دوم كار را برعكس كنند، همين كار را كردند. 🟡 در روز اول، باغبان يك مرتبه احساس كرد چيزي دستش را گزيد، دستش را بيرون آورد و ديد زنبوري پر زد و رفت، يك كمي مقاومت كرده و دستش را مكيد و رفت دنبال كارش، پيش خود گفت زنبور بود و چيزي نبود. روز بعد، زنبور نيش زد و مار خودش را از سوراخ نشان داد، باغبان فرياد زد واي! مار دستم را گزيد، و بيهوش شد. البته اين يك قصه است ولي نكته رواني دقيقي در آن نهفته است. 🟣 با بيان اين داستان مي خواهيم عرض كنيم بعضي ها از ترس گرسنگي مي ميرند، نه اين كه گرسنگي آزارشان دهد، بلكه سيري آزارشان مي دهد، ولي متوجه نيستند. 🟠 ماه رمضان فرصت خوبي است تا اگر انسان خودش خودش را با القائات ذهني از پا در نياورد، به انسان ثابت شود چقدر با گرسنگي مي توان روح را متعالي كرد. بياييد خوتان را به حداقل غذا عادت دهيد، حتي شما جوانان، عصرهاي ماه رمضان ورزش كنيد، كوه نوردي كنيد، تا به شما ثابت شود در اوج گرسنگي بسيار قدرتمنديد. 🟢 به قول مولوي: قدرت جبريل از مَطبخ نبود بـود از الطاف خَلاّقِ وَدُود همچنين هم قدرت اَبدال حــق هم زحق دان، ني ز اطعام و طَبَق 🔴 يعني پديده هر چه مجرّدتر باشد قدرتش بيشتر است، و نفس انسان موجودي است مجرد و متعالي، و لذا قدرتي بي كران دارد ولي چون اسير بدن است براي ما آن قدرت ظهور ندارد. 🔵 نمونه اين قدرت بي كران را شما در حضرت اميرالمؤمنين(ع) مي بينيد، همة مردم هم عصر آن حضرت متعجب بودند كه ايشان با اين غذاي كم اين همه نيرو را از كجا دارد؟ متوجه نبودند كه روح انسان از مقام «روح» كه نزديك ترين مخلوق به خدا است تنزّل كرده تا به مرحلة «مِن روحي» رسيده ولي از اصل خود كه حقيقتي است فوق ملائكه منقطع نشده، و روزه مي تواند همين را به شما ثابت كند كه مي توانيد به غيبِ قدرتمند خود وصل شويد. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: روزه دریچه ای به عالم معنا 🔻بخش دوازدهم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌روزه، عامل نجات از وهم 🔵 اصل روزه يعني منصرف شدن از دنيا، و متصل شدن به غيب، الاّ اين كه شيطان نگذارد. شيطان ما را تحريك مي كند تا از اصل مسئله محروم شويم، در كجا؟ در «وَهْم». 🟡 «وَهْم» چيست؟ دروغِ راست نما! ديده ايد بعضي آدم ها از مرده مي ترسند. حالا چرا مي ترسند؟ مي گويند چون مرده است! وقتي زنده بود از او نمي ترسيدند، حالا كه مرده است آيا خطرناك تر شده يا ازنظر بدني هيچ شده است؟ قبلاً كه زنده بود يك آدم بود، دست و پا داشت، مي توانست با ما دعوا كند، حالا كه مرده است، هيچ كاري نمي تواند بكند پس چرا از او مي ترسي؟ چون هيچي است. از چي مي ترسي؟ از هيچي! 🟣 ملاحظه مي كنيد كه ما در خيال خود يك بُعــدي داريـم كـــه «هيچي» را براي ما «چيز» مي كند و ما را از آن فراري مي دهد و از واقعيت دور مي كند. حالا اگر بگويند آيا حاضري با اين مرده نصف شب توي غسالخانه تا صبح بماني؟ مي گويد نه! چرا؟ چون مرده است. مي پرسي؛ آيا مرده است يا زنده؟ مي گويد مرده است، مي گوييم آيا حاضري تنهايي بدون اين مرده در اين غسالخانه تا صبح بخوابي؟ مي گويد: باز هم مي ترسم اما بهتر از قبل است، حالا اگر بگوييد حاضري با يك نفر آدم زنده، دونفري باهم در غسالخانه تا صبح بمانيد؟ مي گويد اين بد نيست. باز تكرار مي كنيم، حاضري با يك مرده بخوابي؟ مي گويد نه! اين خطرناك است، مي گوييم حاضري با اين مرده بخوابي و نصف شب هم مرده زنده شود و تا صبح با هم صحبت كنيد؟ مي گويد نه، به هيچ وجه، وگرنه من مي ميرم. 🟠 ملاحظه كنيد اين چه بُعدي از انسان است كه دارد سر انسان كلاه مي گذارد؟ آن وَهْم است. شما يك «عقل» داريد و يك «وهم». «عقل»، واقع بين است، ولي «وَهْم»، واقع بين نيست و هيچي را چيز مي گيرد. شيطان هميشه روي «وَهْم» شما كار مي كند، «هيچي» را «چيز» مي كند، «چيز» را «هيچي» مي كند. مي گويد: اگر با يك آدم زنده دونفري در غسالخانه تا نصف شب بنشينيم صحبت كنيم قابل تحمل است، ولي اگر نصف شب مُرده كنار من در غسالخانه زنده شود، من مي ميرم، در حالي كه اگر مرده زنده شود، تازه مي شود مثل حالت اول كه برايت قابل تحمل بود كه با يك آدم ديگر در غسالخانه بنشيني و صحبت كني. ولي «وَهْم» گوشش به اين حرف هاي منطقي بدهكار نيست. 🟢 «وَهْم» اگر در روح ما ميدان گرفت كار ما را عملاً به جايي مي رساند كه خواهيم گفت: از خدا كاري نمي آيد، اما از حقوق آخر ماه كار مي آيد. مي گويد: اگر حقوقم را ندهند بدبخت مي شوم. يعني چه بدون حقوق بدبخت مي شوي؟ يعني آدم «هيچي» را «چيز» مي گيرد، «چيز» را «هيچي» مي گيرد. مي خواهند روزه بگيريد تا شما اين بُعد دروغ ساز را، خلع قدرت كنيد، و شيطان نتواند ديگر از طريق «وَهْم» شما را به بيراهه بكشاند. 🔴 در روايت از رسول خدا(ص) داريم: «اِنَّ الشَّيْطانَ لَيَجْرِي مِنْ بَنِي آدَمَ مَجْرَي الدَّمِ فَضَيِّقُوا مَجارِيَهُ باِلْـجُوعِ.» يعني شيطان مثل خونِ در بدن شما، در روح شما جاري مي شود، از طريق گرسنگي جاي او را تنگ كنيد. همچنان كه حضرت مي فرمايند: « اَلصَّومُ يُسَوِّدُ وَجْهَهُ » يعني روزه موجب سياه رويي شيطان است و ديگر نمي تواند انسان را تحت تأثير قرار دهد. 🔵 روزه مي خواهد به تو بگويد كه «وَهم» را بكُش، اين بهترين نتيجة روزه است. آدم مي گويد اگر غذا نخورم مي ميرم. آقا! اين گوي و اين ميدان، آرام آرام شروع كن، شايد ابتدا، باورت نيايد، وسط ماه رمضان به خودت ثابت كن كه اين طور نيست كه غذا و شكمِ پر، موجب سلامت و قدرت ما باشد. 🟡 در شرح حال پيغمبر(ص) داريم كه: آن قدر گرسنگي مي كشيدند كه روي شكمشان سنگ مي گذاشتند و شال روي آن مي بستند كه به معده شان فشار نيايد. چون اگر معده خالي باشد گرسنگي به معده مقداري فشار مي آورد، اگر جدار معده به همديگر نزديك بشود، و به هم بچسبد فشار گرسنگي كم مي شود. آن وقت حضرت اميرالمؤمنين(ع) مي فرمايند: وقتي عرصة جنگ سخت مي شد به پيامبر(ص) پناه مي برديم. يعني اين هم قدرت آن پيامبري كه خود را بيشتر وقت ها گرسنه نگه مي داشت. 🟣 در همين نهج البلاغه هست كه پيامبر(ص) وقتي در جنگ مي خروشيدند، هيچ كس جرأت نمي كرد در چشم هاي حضرت نگاه كند، از شدت عظمت و خشونت و ابّهت. حتماً شنيده ايد؛ در جنگ حُنين، تك و تنها ايستادند در حالي كه همه فرار كردند. 🟠 باز داريم كه امام حسن(ع) و امام حسين(ع) با آن عظمت، وقتي بچه بودند دلشان براي پدرشان يعني حضرت اميرالمؤمنين(ع) سوخت، نكند پدرشان مريض بشود كه اين قدر كم غذا مي خورد، درِ كيسة آرد پدرشان را باز كردند و مقداري روغن را با آردها قاطي كردند كه آردها روغني بشود تا بعداً كه نان براي پدرشان مي پزند يك كمي هم حضرت روغن خورده باشند، حضرت اعتراض كردند كه اين چه كاري بود كرديد؟ https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: روزه دریچه ای به عالم معنا 🔻بخش سیزدهم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📌حداقل غذا، حداکثر قدرت 🔵 با روزه و با مطالعه زندگى و سيره معصومين(ع) بايد به شما ثابت شود كه با حداقلِ غذا حداكثرِ قدرت را مي توانيد داشته باشيد، به شرطی كه داستان آن باغبان و قضيه زنبور و مار فراموش نشود، نگويی نه اين حرف ها بی خودى است، من اگر خيلي غذا نخورم مى ميرم، آن وقت مطمئن باش واقعاً مى ميری. 🟡 شما از روزه و انصراف از غذا، حقايق غيبی طلب كنيد تا همان حقايق نصيب شما شود، اصلاً روزه براى همين است. شما موجودى غير مادى هستيد، موجود غير مادى اگر به ماده نظر داشته باشد به اين جهت است كه فعلاً منزلش ماده است، من و شما يك موجود غير مادى هستيم. منزل اصلى موجود غير مادى كجاست؟ مسلّماً منزل اصلى انسان غيب است، شما نظرتان را از اين ماده كم كنيد خودتان را در عالم غيب مي بينيد. شما همه جايى هستيد، اما فعلاً نظرتان كجـاست؟ به ماده بدن. حالا اگر بخواهيد خودتان را در عالم غيب حس كنيد بايد نظرتان را از ماده كم كنيد، شما جنستان از جنس غيب است و لذا خودتان را در عالَم غيب حسّ مي كنيد. 🟣 مولوی همين را در اول مثنوى مى گويد كه: بشنو از نى، چون حكايت مى كند از جدايى ها شكايت مى كند يعنى همه حرف انسان ها وقتى در عمق آن بروى، ناله اى است از اين كه از آن مقام مجرد غيبی جدا شده اند. حالا روزه كمك مى كند كه لااقل به آن عالَم سري بزنيم. 🟠 مي فرمايد: «روزه؛ صفاي دل و افروختگی خاطر و تيزی بصيرت مى آورد» بصيرت آدم تيز می شود، چون حجاب ارتباط با حقايق غيبی اش ضعيف مى شود. آيا آدم هاى پرخور را ديده ايد كه هم عمرشان كوتاه و هم انديشه شان ضعيف است؟ اين يك قاعده است، يك مسئله علمى است، آدم هاى پرخور هم خيلى زود مى ميرند، هم آن فرصت رسيدن به تعالى را از دست مي دهند و هم كم عقلند. 🟢 نكته خوبى از بزرگان داريم، مى گويند: « سيري، كُندی ذهن و كوری دل مى آورد و گرسنگى، نفسانيت و هوس را خوار مى كند و دل را با عالَم سماوی ربط مي دهد.» 🔵 فرمايش پيامبر(ص) هست كه مى فرمايند : «حَيُّوا قُلُوبَكُم بِقِلَّةِ الضِّحْكِ وَ طَهِّرواها بِالجُوعِ، تَصْفُو وَ تَرِقْ» قلب هايتان را زنده نگه داريد به كمي خنده و پاك نگه داريد با گرسنگى، تا صاف و رقيق شود. 🟡 اشك شب قدر، از گرسنگى طولانى ماه رمضان به دست مى آيد، دل بايد رقيق باشد، دلى كه رقيق باشد اشك هم مى ريزد، دلى كه اشك ريخت يعنى درِ غيب را دارند برايش باز مى كنند، اگر درِ غيب برايتان باز شد اصلاً حرص دنيا را نمي خوريد، ادراكتان عوض مى شود و نوع تجزيه و تحليلتان از حوادث تغيير مي كند. 🟣 امام خمينى «رحمة الله عليه» يك طور انقلاب را مى ديـدند، راديوی بى بى سى هم يك طور مى بيند. پيغمبر و امام زمان «صلواة الله عليهما» يك جور دنيا را مي بينند و مردم معمولى هم يك طور. ان شاء الله خدا با روزه، يك قلب مورد پسند امام زمان(عج) به شما مى دهد. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: روزه دریچه ای به عالم معنا 🔻بخش چهاردهم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
🔵 گفته اند: «گرسنگى چون رعد است و قناعت چون ابر و حكمت چون باران.» رعد و برق باران مى دهد، حكمت يعنى دقيق انديشی. مى گويد: اگر گرسنگى بكشيد و قناعت پيشه كنيد حكيم مى شويد. 🟡 از پيامبر(ص) روايت شده است كه: «مَنْ اَجاعَ بَطْنَهُ عَظُمَت فِكْرَتُه ُ وَ فَطَنَ قَلْبُهُ» يعنى: هر كس شكمش را گرسنه نگه دارد فكرش بلند و قلبش بيدار و تيزبين مى گردد. نه اين كه در افطار آن چه را نخورده است تماماً جبران كند كه در اين حال مزه دينداری را نمى چشد، آن وقت مي گوييد چى شد آمديم توى اين دنيا؟ خدا می گويد آمدى توى اين دنيا كه نورانى و ديندار بشوی، وقتى كه آدم منطبق بر دستور شريعت عمل نكند مزه دينداری را نمى چشد و وقتی مزه دينداری را نچشيد فلسفه زندگي دنيايي را نخواهد فهميد. 🟣 پيامبر(ص) فرمودند: «اگر كسی شكمش را گرسنه نگه دارد، فكرش بزرگ مى شود و قلبش زيرك مى شود» لذا معنى زندگى را مى فهمد، گفت: هركه غافل گشت ازكِشت بهار اوچه داند قيمت اين روزگار كسي قيمت و ارزش زندگی را در اين دنيا خواهد فهميد كه فرصت هاي به كمال رساندن خود را از دست ندهد. 🟠 باز روايت داريم: «هر كس سير بخوابــد، قَسِيُّ الْقَلب است». واقعاً عرض مى كنم سحر ماه رمضان خيلى غذاى سنگين نخوريد، كار زشتى است، نترسيد ضعيف و مريض نمى شويد. اين شيطان است كه شما را مى ترساند. در اول بحث عرض كرديم؛ روايت داريم: شكمِ پُر چراگاه شيطان است. بياييد غذاى سبك بخوريد و بعد از غذا نخوابيد. با سبك غذاخوردن، خواب بر شما مسلّط نمى شود كه مجبور شويد بخوابيد. يك كمى قدم بزنيد، ذهنتان تيز مى شود، دعا بخوانيد، درس بخوانيد. 🟢 به شما عرض مى كنم من مطمئنم اگر مقدارى از درس هاى دينى تان، مثل معارف اسلامى را در ماه رمضان مطالعه بكنيد حتماً ثواب قرآن خواندن را هم مى بريد، البته جمع آنها بهتر است. 🔴 مفاتيح را نگاه كنيد در اعمال شب بيست و يك و بيست و سوم داريم كه: «مَنْ اَحْيَا هاتَيْنِ الَّيْلَتَيْنِ بِمُذاكِرَةِ الْعِلْمِ فَهُوَ اَفْضَلُ» يعنى اگر اين دو شب را با مذاكره علمى احيا كنيد و بيدار بمانيد، افضل است، چون در چنين شب هايى انديشه و تدبّر در معارف الهى، زمينه ريزش حقايق معنوى را به قلب زياد مى كند، و قلب زمينه پذيرش انوار ملائكه و روح را پيدا خواهد كرد. البته اين نكته به آن معنى نيست كه از دعاهاي اين دو شب كه راه ارتباط قلب با عالم غيب است، غافل شويد. منظور آن است كه جايي براي تقويت معارف هم باز كنيد. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
📚 کتاب: روزه دریچه ای به عالم معنا 🔻بخش پانزدهم 🖋نویسنده: اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/doosti_ba_ketab
🔵 علامه طباطبايی «رحمة الله عليه» در جلد آخر الميزان می فرمايد: «تَمَّ الكتاب...في ليلة القدر المباركة الثلاثه والعشرين من ليالي شهر رمضان». يعنی علامه «رحمة الله عليه» در شب قدر تفسيرشان را می نوشتند كه در آن شب تمام كرده اند. 🟡 شما در اين ماه رمضان يكي از چيزهايي كه إن شاءالله برايتان منشأ بركت مي شود اين است كه كتاب های معارف اسلامی را عميق بخوانيد، قرآن هم بخوانيد ولی بدانيد شما چون در موضع طلب علم هستيد، خودِ درس خواندن هم برايتان عبادت است، البته اگر برای خدا باشد. 🟣 در يكی از سال های جنگ تحميلی در ماه رجب همراه برادران سپاه پاسداران، خدمت استاد آيت الله حسن حسن زاده آملی «حفظه الله تعالی» رسيديم، از ايشان سؤال شد كه: حاج آقا! كدام يك از اعمال ماه رجب را افضل می دانيد كه اگر خدا توفيق بدهد انجام دهيم؟ ايشان گفتند : «سريعاً اعمال واجبتان را انجام دهيد و برويد كارهای جنگ را بكنيد، اين كار از همه كارها برای شما واجب تر است.» 🟠 لذا يكي از كارهايی كه در اين ماه برای شما مفيد است، خوبِ خوب خوب كار فكری كردن در معارف دينی است تا بتوانيد در جنگ فرهنگی با دشمنان اسلام هم خودتان را تقويت كرده باشيد، و هم به بقيه كمك كنيد كه ضربه نخورند. 🟢 حتماً قرآن بخوانيد ولی سعی كنيد قرآن را بفهميد، در روايت داريم: «اَلا! لاخَيْرَ فِي قَراءَةٍ لَيْسَ فِيها تَدَبُّر» يعني هيچ خيری در خواندنی كه در آن تدبّر نباشد، نيست. به جاي اين كه يك سوره را بخوانيد و نفهميد، يك آيه را بخوانيد و بفهميد. اين كه گفته اند، اگر قرآن بخوانيد اين قدر ثواب دارد، يادتان باشد مخاطبان امام(ع) در اين روايت، مردم عرب زبان بودند كه ديگر مشكل فهم قرآن را نداشتند، در حالی كه ما فارسي زبانيم و مشكل فهميدن قرآن داريم. پس ما بايد دو كار بكنيم، هم يك سوره را بخوانيم و هم آن را بفهميم. 🔴 اين كه خوب وقت صرف كنيم تا كمي از قرآن را بفهميم چه اشكالي دارد؟ از اول ماه رمضان تا آخر ماه رمضان يك سوره را خوب بفهميد و بخوانيد، اين ثوابش حتمی است، اما در اين كه يك دور قرآن را ختم كنيد در حالی كه می توانيد بفهميد ولی نفهميد بايد احتياط كرد. بايد به مردم معمولی بگوييم حتي ظاهر قرآن را بخوانيد، يادتان باشد بالاخره خواندن قرآن ثواب دارد، نگاه كردن روی خط قرآن هم ثواب دارد. منتها بی سواد بايد روی خط قرآن نگاه كند، اما شما چی؟ شما در موضع تحصيل كرده و طلبه ايد. شما بايد وظيفه ديگری را بر خودتان حمل كنيد، شما بايد قرآن را بفهميد، شما می توانيد بفهميد، پس بايد بفهميد، ولي به هرحال خواندن قرآن به هر صورتش ثواب دارد و اجر می بريد. 🔵 نكته ديگری كه لازم می بينم متذكر شوم، اين كه در اثر روزه آنچنان درخواست های انسان متعالی می شود كه خواست خود را با خواست انسان های متعالی يعنی با امامان تا حدّی، يكی می يابيد. اين دعاها، راز و نياز امامان است با خدای خودشان، ما هم در خود احساس مي كنيم كه دلمان می خواهد اين دعاها را بخوانيم، چون می بينيم بهتر از اين نمی شود با خدا سخن گفت. دعاهاي اين ماه با تزكيه و استمرار، زبان حال و فرياد جان شما می شود، و به مقام اتصال به حق می رسيد «إن شاء الله» و اسماء و صفات حق نُقل و نبات قلب شما می گردد. 🟡 گفت: درِ لقمه چو بستی، زِ هر حيله برستی وگـر حرص بنالــد بگيريم كَـــری ها خيلي خوب گفته است، حرص می گويد آخر گرسنه ام، ما نمی شنويم و محلش نمی گذاريم، «وگر حرص بنالد، بگيريم كَری ها». 🟣 ديده ايد وقتي با كسی حرف می زنيد، هرچه فرزندتان می گويد بابا، بابا، و مزاحم حرف زدن شما می شود محلش نمی گذاريد؟ حالا می خواهيد در ماه رمضان با چه كسی حرف بزنيد؟ با خدا، هر چقدر حرص می گويد: آی! من هم هستم، می گوييم نيستی، «وگر حرص بنالد بگيريم كَری ها». در رابطه با خدا و از طريق روزه اين گونه بايد بشويم. خدايا به حق امام زمان(ع) ما را از روزه داران قرار بده. https://eitaa.com/doosti_ba_ketab