هدایت شده از هیئت عاشورائیان قم
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴«منطعمچایروضهبهزمزمنمیدهم»🏴
#تیزر_استوری
#کمکرسانیبههیئت
به سادگی یک چای،
همه ما میتوانیم روضه فاطمیه برپا کنیم.
🆔 @Ashouraeyan313
دوست مسجدی
🏴«منطعمچایروضهبهزمزمنمیدهم»🏴 #تیزر_استوری #کمکرسانیبههیئت به سادگی یک چای،
✅لطفاً انتشار بدید تا هم ترویج برگزاری هیئت را بکنیم هم عزیزانی که مایل بودند،به هیئت عاشورائیان کمک کنند.(اجرتون با حضرت زهرا سلاماللهعلیها)
#حدیث
#طب_اسلامی
عَلَيْكُمْ بِالدُّبّاءِ فَاِنَّهُ يُذَكِّى الْعَقْلَ وَيَزيدُ فِى الدِّماغ
ِ
کدو بخورید ، چرا که عقل را تیز و کارایی مغز را زیاد می کند
#پیامبر_اکرم_ص
#بحار_جلد63_صفحه229 🎟
#احکام
📚احکام نموداری نماز
🔰افعال (واجبات) نماز:
الف: رکن:
1. نيت
در نيّت نماز قصد تقرّب به خداى متعال و فرمانبرى امر او معتبر است و به زبان آوردن آن لازم نيست.
۲. تکبيره الاحرام
گفتن «اللّهُ اَکْبَرُ» ابتداي نماز.
۳. قيام (ايستادن)
قیام هنگام تکبیرةالاحرام و قیام هنگام رفتن به رکوع (متصل به رکوع).
۴. رکوع
درهر رکعت از نماز های یومیه یک رکوع واجب است، ركوع يعني خم شدن به اندازه اي كه بتوان دستها را بر زانو گذاشت و احتياط واجب آن است که در حال رکوع دستها بر زانو گذاشته شود.
۵. سجده
نمازگزار بايد در هر ركعت از نمازهاي واجب و مستحب، بعد از ركوع، دو سجده انجام دهد، سجده یعنی گذاشتن پيشانى و كف دو دست و سر دو زانو و سر دو انگشت بزرگ پا بر زمين.
ب: غیر رکن:
1. قرائت
در ركعت اول و دوم نمازهاي واجب يوميه، بايد بعد از تكبيرة الاحرام سورهي حمد و بعد از آن بنابر احتياط واجب يك سورهي كامل از قرآن مجيد خوانده شود و خواندن يك يا چند آيه كافي نيست.
۲. ذكر
در رکوع یک بار «سبحان ربّی العظیم و بحمده» و در سجده یک بار «سبحان ربّی الاعلی و بحمده» یا سه بار «سبحان الله»، «الحمدلله»، «الله اکبر» و غیر آن به همان مقدار، گفته شود.
۳. تشهّد
در رکعت دوم و آخرِ تمام نمازهای واجب، بعد از سجده ی دوم و پس از آرام گرفتن بدن، تشهّد خوانده شود.
۴. سلام
در رکعت آخر تمام نمازها پس از تشهّد، سلام گفته شود.
۵. ترتيب
افعال نماز باید به ترتیب انجام شود، یعنی تکبيره الاحرام قبل از قرائت و حمد قبل از سوره و سوره قبل از رکوع و رکوع قبل از سجده و ...
۶. موالات
اجزاء نماز باید پی درپی و پشت سرهم و بدون فاصله انجام شود.
✳️ تذکر: فرق بين رکن و غير رکن اين است که كم و زیاد شدن رکن ـ عمداً و سهوا ـ نماز را باطل مىكند، ولي در غير رکن کم و زياد شدن سهوي مبطل نيست.