با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صدیقه ی کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها ابتهال معروف و شنیدنی شیخ #نصرالدین_طوبار که در مدح آن بانوی مخدره اجرا شده است به محضر شما تقدیم می شود؛شعر اصلی این اثر از شاعر مشهور و پیشرو پاکستانی جناب #اقبال_لاهوری است که به زبان فارسی سروده سپس دو شاعر عرب زبان به نام های محمدحسن اعظمى و الصاوى على شعلان شعر وی را به عربی برگردانده اند و شیخ #نصرالدین_طوبار در بعضی محافل آن را به زیبایی هر چه تمام تر اجرا کرده است،نسخه ای که تقدیم شما می شود نسخه ی کوتاه تصویری این محفل است👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هی بنت من هی زوج من هی ام من #نصرالدین_طوبار
محفل مولد نبوی
مدت: حدودا نه دقیقه
حجم: حدودا پانزده مگابایت
@doulatesahar🌹
نسب المسیح بنی لمریم سیرة.pdf
235.8K
متن عربی اشعار
ابیات ستاره دار را استاد#نصرالدین_طوبار قرائت می کنند
@doulatesahar🌹
اشعار #اقبال_لاهوری درمدح حضرت زهرا سلام الله علیها:
مریم از یک نسبت عیسى عزیز / از سه نسبت حضرت زهرا عزیز
نور چشم رحمة للعالمین / آن امام اولین و آخرین
آنکه جان در پیکر گیتى دمید / روزگار تازه آیین آفرید
بانوى آن تاجدار هل أتی / مرتضى مشکل گشا، شیرخدا
پادشاه و کلبه اى ایوان او / یک حسام و یک زره سامان او
مادر آن مرکز پرگار عشق / مادر آن کاروان سالار عشق
آن یکى شمع شبستان حرم / حافظ جمعیت خیر الامم
تا نشیند آتش پیکار و کین / پشت پا زد بر سر تاج نگین
در نواى زندگى سوز از حسین / اهل حق حرّیت آموز از حسین
سیرت فرزندها از امّهات / جوهر صدق و صفا از امّهات
مزرع تسلیم را حاصل بتول / مادران را اسوه کامل بتول
بهر محتاجى دلش آنگونه سوخت / با یهودى چادر خود را فروخت
نورى و هم آتشى فرمانبرش / که رضایش در رضاى شوهرش
آن ادب پرورده ى صبر و رضا / آسیاگردان و لب قرآن سرا
گریه هاى او ز بالین بى نیاز / گوهر افشاندى به دامان نماز
اشک او برچید جبرئیل از زمین / همچو شبنم ریخت بر عرش برین
رشته ى آیین حق زنجیر پاست / پاس فرمان جناب مصطفى است
ورنه گرد تربتش گردیدمی / سجده ها بر خاک او پاشیدمى
@doulatesahar🌹
https://ganjoor.net/iqbal/romooz-bikhodi/sh26
پیوند همین شعر👆 در سایت معتبر گنجور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هی بنت من هی زوج من هی ام من #نصرالدین_طوبار
مدت: سیزده دقیقه
@doulatesahar🌹
هنر تلاوت
هی بنت من هی زوج من هی ام من #نصرالدین_طوبار مدت: سیزده دقیقه @doulatesahar🌹
تذکر: این که در ابتدای فایل گفته شده این ابتهال در پورت سعید مصر اجرا شده قطعا صحیح نیست،درباره ی منشأ این اشتباه در فرصتی دیگر توضیح خواهیم داد.تاریخ 1363 هم برگرفته از 1984 میلادی است که تاریخ ضبط فیلم است و در نسخه قبلی در گوشه ی سمت چپ پایین تصویر پیدا است،اجرا در تاریخ1984/12/15 انجام شده است،یعنی سی و نه سال پیش و در همین برج آذر که اکنون در آن قرار داریم .
درس8 استاد رحیم خاکی.m4a
5.02M
#آموزش_مقامات
درس هشتم
#رست
#چهارگاه
استاد #رحیم_خاکی
مدت: حدودا چهار دقیقه
✅شنیدن این برنامه را نه از دست بدهید و نه به تأخیر بیندازید✅
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رست
استاد#شحات_محمد_انور
سوره ی مبارکه ی انبیاء از آیه ی هشتاد و سوم
✅ مکرر استماع کنید✅
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رست
اسناد#کامل_یوسف_بهتیمی
سوره ی مبارکه ی فصلت از آیه ی چهل و ششم
✅ مکرر استماع کنید✅
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رست
استاد#محمد_احمد_شبیب
سوره ی مبارکه ی احزاب از آیه ی شصت و نهم
✅ مکرر استماع کنید✅
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چهارگاه
استاد#محمد_عمران
سوره ی مبارکه ی یوسف آز آیه ی یازدهم و دوازدهم
✅مکرر استماع کنید✅
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چهارگاه
استاد#شحات_محمد_انور
سوره ی مبارکه ی بقرة آیه ی دویست و پنجاه و ششم
سوره ی مبارکه ی انعام آیه ی نود و هفتم
✅مکرر استماع کنید✅
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چهارگاه
اسناد#مصطفی_اسماعیل
سوره ی مبارکه ی ابراهیم از آیه ی سی و هفتم
✅ مکرر استماع کنید✅
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چهارگاه
استاد#شحات_محمد_انور
سوره ی مبارکه ی نمل آیه ی هشتاد و هشتم
استاد#محمد_صدیق_منشاوی
سوره ی مبارکه ی شعراء از آیه ی هشتاد سوم تا هشتاد و پنجم
استاد#راغب_مصطفی_غلوش
سوره ی مبارکه ی بقرة آیه ی یکصد و نود و هشتم
استاد#مصطفی_اسماعیل
سوره ی مبارکه ی یوسف آیه ی سی ام
استاد#محمد_عبدالعزیز_حصان
سوره ی مبارکه ی بینة آیه ی هفتم
استاد#محمد_عمران
سوره ی مبارکه ی یوسف آیه ی یازدهم و دوازدهم
✅مکرر استماع کنید✅
@doulatesahar🌹
24 قله های تلاوت راغب مصطفی غلوش بخش دوم.Mp3
1.16M
قله های تلاوت
#راغب_مصطفی_غلوش
بخش دوم
مجری: هادی صلحجو
مدت:حدودا ده دقیقه
✅شنیدن این برنامه را حتی به تأخیر هم نیندازید✅
قسمت قبلی ◀️◀️ اینجا
برنامه قبلی استاد راغب مصطفی غلوش◀️◀️ ابنجا
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
خود قاری تحت تأثیر آیه قرار می گیرد
استاد#حامد_شاکرنژاد
سوره ی مبارکه ی اسراء آیه ی بیست و سوم و بیست و چهارم
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
فرازی زیبا در وضعیتی عجیب
استاد دکتر #احمد_نعینع
سوره ی مبارکه ی ضحی
نگاه پایانی دکتر از همه چیز حکایت می کند
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
استاد #مصطفی_اسماعیل
سوره ی مبارکه ی نساء آیه ی هفتاد و ششم
اللهم انصر اخواننا فی غزة
@doulatesahar🌹
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔵 دسته بندی قاریان مصری
🏚در کشور مصر، قرّاء از منظرهای گوناگون و مختلف، دسته بندی و طبقه بندی شده اند.
این دسته بندی ها در بین مردم مصر و قاریان مصری صرفاً یک اصطلاح عرفی است.
بر اساس یکی از دسته بندی ها، قراء به چهار دسته تقسیم می شوند:
1⃣ قاریان شَعبی یا مردمی
قاریان شعبی، عموماً قاریانی هستند که در تلاوت، پر نفس می خوانند و از ملودی های ساده در تلاوت خویش استفاده می کنند. اساتیدی چون محمد صدیق منشاوی، عبدالباسط، سعید مسلم، طبلاوی و... در این دسته جای می گیرند. این قرّاء بیشتر مردمی هستند و مردم پسند می خوانند.
2⃣ قاریان غنواتی
واژه ی غنوات از غِناء گرفته شده است. قاریان غنواتی عموماً قاریانی هستند که بیشتر رویکرد لحنی و موسیقایی دارند تا رویکرد مفهومی. قاریان غنواتی گاهی احکام تلاوت را رعایت نکرده و به آن توجّه صحیح نشان نمی دهند.برخی کارشناسان مصری معتقدند که محمود شحات انور در مصر در حال حاضر در این دسته از قرّاء قرار دارد. ایشان نسل جدید مصر را به علت اینکه به احکام تلاوت پایبند نیستند و بیشتر به دنبال تحریر و زینت های موسیقایی تلاوت هستند را تأیید نمی کنند و آنها را غنواتی می نامند. برای مثال مقدار طبیعی مدٓ را کم و زیاد می کنند و احکام را فدای جنبه های لحنی و موسیقایی می نمایند.
( البته نا گفته نماند که این نظر مربوط به چند سال پیش است و هم اکنون استاد محمود شحات ، از نظر کارشناسان، بسیار پخته تر و مفهومی تر تلاوت می نماید )
3⃣ قاریان کلاسیک
قاریانی هستند که در تلاوت خود شیوه مقام به مقام را انتخاب نموده و از قسمت های مختلف یک مقام موسیقایی استفاده می کنند مانند اساتید مصطفی اسماعیل، شحات محمد انور ،حمدی زامل و...
4⃣ قاریان مدرن
قاریانی هستند که مسیر لحنی شان در هر تلاوت، برای شنونده قابل پیش بینی نیست. مانند اساتید محمد عبدالعزیز حصّان، عبدالفتّاح شعشاعی و …
🔴البته دسته بندی و طبقه بندی های قرّاء که امروزه در مصر مطرح است چندان دقیق نیست و با شاخصه های مذکور خیلی همخوانی ندارد. این مسئله صرفاً یک اصطلاح است که مصریان، قرّاء را با آن دسته بندی می کنند. در مصر، اسطوره پردازی، طبقه بندی و دسته بندی قراء منبع مشخصی ندارد و این عناوین در بین مردم فقط مطرح است.اما برای اطلاع از تاریخ هنر تلاوت و فرق های قاریان تا حدود زیادی مفید است.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
استاد#سید_محمد_جواد_حسینی
سوره ی مبارکه ی فاتحة الکتاب
با یک نفس
❗️با کیفیت عالی ببینید ❗️
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۷ دقیقه با ابداعات استاد #مصطفی_اسماعیل از سوره مبارکه حاقة همراه شوید.
مقام بیات، صبا ، نهاوند
مقام #بیات از ابتدا تا حدود دقیقه ۱۰:۲۰
مقام #صبا از حدود دقیقه ۱۰:۲۱ تا دقیقه ۱۵:۴۰
مقام #نهاوند از حدود دقیقه ۱۵:۴۲ تا پایان
✅ با قرآن همراه و محشور باشیم ✅
پیشنهاد می شود این فایل را ببینید❗️
@doulatesahar🌹