eitaa logo
محمد فنایی اشکوری
1.8هزار دنبال‌کننده
322 عکس
223 ویدیو
101 فایل
به نام او سلام این فضا فرصتی است برای طرح مباحث و اندیشه های مبتلابه انسان معاصر در حوزه های فلسفه, عرفان, دین و مسایل اجتماعی با رویکرد عقلانی و معنوی. راه های ارتباط: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Fanaei.ir@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
aac_444.mp3
28.21M
Stages of religious dialogue from the perspective of the Holy Quran Speech among international missionaries By Professor Mohammad Fanaei Eshkevari مراحل گفتگوی دینی از نگاه قرآن سخنرانی دکتر فنایی اشکوری در جمع مبلغان بین المللی http://eitaa.com/dreshkevari
30.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ پیام سپاس و قدردانی دکتر محمد فنایی اشکوری از قشرهای مختلف مردم شریف به خاطر شرکت در مراسم یادبود و بزرگداشت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ مسیح فنایی اشکوری رحمه الله علیه. http://eitaa.com/dreshkevari
🔵 دکتر محمد فنایی اشکوری، استاد تمام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره، در نشست «فلسفه اسلامی و چالش کارآمدی»: ✅ این موضوع از مدت‌ها قبل در جامعه ما مطرح بوده و افراد زیادی در این زمینه نظر داده‌اند که بین فلسفه و مخصوصا فلسفه اسلامی و زندگی اجتماعی ارتباطی وجود دارد یا خیر و فلسفه چه کمکی به پیشرفت و تمدن‌سازی می‌کند؟ آیا فلسفه فقط بُعد نظری و تئوریک دارد یا با عمل هم مرتبط است؟ ✅ در عصر ما علامه طباطبایی اولین کسی است که با تفکر فلسفی، به طرح مسائل جدید و ناظر به پرسش‌های روز پرداخته و اندیشه‌ها و تأملاتی در این زمینه داشته و منشأ جریانی جدید در فلسفه اسلامی شده که امروزه در میان شاگردان با واسطه و بی‌واسطه وی ادامه دارد. ✅ معتقدم نه فلسفه با مسائل اجتماعی بیگانه است؛ آن گونه که در قرون گذشته مشاهده می‌کنیم و نه اینکه حلال همه مشکلات است؛ چراکه بسیاری از مسائل در اجتماع و تمدن‌سازی نقش دارند که یکی از آنها فلسفه است. ✅ اگر بزرگانی همانند علامه طباطبایی، شهید مطهری، آیت‌الله مصباح و دیگران، در حوزوه‌های دیگر معرفتی، فلسفه‌ورزی کردند به خاطر این بود که فلسفه را به هستی‌شناسی محدود نکردند بلکه تلاش داشتند فلسفه اسلامی را در حوزه‌های مختلف بسط دهند. پ ن: این نشست به همت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در روز هفتم تیر برگزار شد. لینک گزارش نشست در خبرگزاری ایکنا:👇 https://iqna.ir/fa/news/4151031 🌸 کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46 http://eitaa.com/dreshkevari
خاطره ای از زنده یاد حاج شیخ مسیح فنایی مجلس و مراسم در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود ✍️ماه رمضان فصل زمستان بود، هم زمین برف زیادی داشت هم از آسمان برف شدیدی می بارید. حاجی افطاری مهمان محمد سلوک بنی بود. چیزی از صرف افطار نگذشته بود که درب خانه ام به صدا درآمد. صدا یا الله آشنا بود. حاجی را به همراه محمد و مراد در حیاط زیر بارش شدید برف دیدم. حاجی خطاب به من گفت: چرا معطلی، بریم مسجد. گفتم حاجی در این سرمای شدید و این برف سنگین امکان آمدن خادم وگرم کردن مسجد میسر نیست. رفتن بی فایده است. با تندی گفت: بیا بریم، بهانه جور نکن. نزدیک مسجد رسیدیم، سکوت وتاریکی مسجد را نشانش دادم. راضی به برگشت شد. اما چی برگشتی! مگر حاضر به هدررفت یک شب بود! تا به محل رسیدیم، گفت: بریم خانه محمد، برای شما چهارتا احکام بگویم. گفتم حاجی تو رو بخدا امشب دیگه بیخیال شو. گفت: شب به این بلندی، مگر تی آخره خوتنه. رفتیم پتو ها را سر نیم دری چیدیم تا از نظر بلندی به اندازه منبر شود. شبی خاص شد. هم مطالب شیرین، هم روضه دلنشین . آن شب به علت بارش سنگین برف امکان بازگشت به روستای خودش را نداشت. به ناچار حاجی شب را در منزل یکی از اهالی سپری کرد. چیزی از صبح نگذشته بود که صدای در را شنیدم. در را باز کردم. برف دو برابر شده بود و شدت و تندی بارش به مراتب بیشتر. حاجی را در حیاط دیدم که از راه دور با چوب بلندی بر در میزد. حاجی چی خبر است سر صبح؟ با این وضعیت بد هوا کجا؟ گفت: بیا بیرون، افرادی را صدا کن، کمک کنند که بتوانم به خانه برگردم. حاجیه خانم دلواپس است. گفتم حاجی برف زیاد است، راه باریک است پرتگاه دارد، خطرناک است. بمانیم تا بعد از ظهر شاید هوا بهتر شد. نپذیرفت . به محمد سلکابنی گفتم همسایه ها را خبر کن. اما حاجی حاضر نشد کمی صبر کند تا مردم برسند. حرکت کرد. من هم با او حرکت کردم. افراد با تجربه می‌دانند وقتی که ارتفاع برف از کمر آدم بلندتر باشد پیش روی کار بسیار سختی است. هرچند قدمی نگاه به عقب می کردم منتظر رسیدن دوستان بودم، غافل از اینکه دوستان بازگشایی راه دسترسی به چشمه محل را به جهت تهیه آب آشامیدنی و احشام ترجیح داده اند. رسیدیم به دره پرشیبی که دقیقا پشت چشمه علی ابراهیمی معروف به علی عمو چشمه قرار دارد. قسمت گودی دره را رد کردیم. دقیقا روی لبه یا بلندی دره بودیم که صدای عجیبی که شبیه صدای سوت بود به گوشم رسید. همین که برگشتم حرکت تند بهمن را که از فاصله حدود صدمتری شروع شده بود به چشم دیدم. در آن حالت خوف وخطر یکباره متوجه شدم که حاجی را بهمراه ندارم. اولا تکلم بطور کلی قطع گردید. به علاوه بلندی تپه های ضلع شمالی وجنوبی مانع رسیدن فریاد بگوش مردم روستاهای اطراف بود. حاجی زیر بهمن رفته به دره سقوط کرده بود. در عالم یاس وناامیدی در یک فاصله حدود بیست متری حاجی سر از برف بیرون آورد. صدایم کرد. جوابش دادم. پرسید زنده ای؟ گفتم حاجی من اینجا هستم. عبا از دستش افتاده و در جایی نزدیکم مانده بود. آن را تاب داده شبیه طناب، یک سرش را به سمت دره به دست حاجی رساندم وبه کمک آن او را به جاده اصلی آوردم. از شدت سرما می لرزید. عبا را دادم پوشید. در این هنگام صدای تعدادی از اهالی را که قرار بود به کمک ما بیایند شنیدیم. از دستشان بخاطر تاخیر دلخور بودم. اتفاق را برای آنان تعریف کردم. سرعت عمل را به کمک دوستان زیاد کردیم تا حاجی در مقابل سرما آسیب نبیند. بالاخره پس از اذان ظهر به مازودره منزل حاجی رسیدیم. آری، او اینگونه و در چنین شرایطی تبلیغ دین می کرد و هیچ خطر و سختی مانع کارش نمی شد! شادی روحش فاتحه و صلوات فتح الله عاشوری http://eitaa.com/dreshkevari
مبانی نظری دانشگاه اسلامی1.mp3
13.26M
مبانی نظری دانشگاه اسلامی1 محمد فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
1_9584263880.mp3
16.03M
مبانی نظری دانشگاه اسلامی2 محمد فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
1_9629982482.mp3
6.48M
مبعث: تجلی معرفت و محبت محمد فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
1_9641056210.mp3
10.64M
ضرورت حفاظت کامل از فرماندهان مقاومت چرا برای پایان دادن به ترور فرماندهان مقاومت فکری نمی شود؟! http://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
تفکر فلسفی و زیست عقلانی محمد فنایی اشکوری ✍در نشست فلسفه بیرون و درون دانشگاه تهران انجمن حکمت و فلسفه ایران با همکاری گروه فلسفه خانه اندیشمندان علوم انسانی 24 بهمن 1402 http://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
1_9733620332.mp3
38.7M
تفکر فلسفی و زیست عقلانی http://eitaa.com/dreshkevari
4_5949323951787217587.mp3
23.66M
آنچه یک مبلغ دین باید بداند🍀 🔰سخنرانی محمد فنایی اشکوری در مدرسه معصومیه قم در جمع مبلغان بین المللی🌏 28 بهمن 1402 http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب رفت صبوح آمد غم رفت فتوح آمد خورشید درخشان شد تاباد چنین بادا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ http://eitaa.com/dreshkevari
🍀پیشاپیش میلاد حضرت منجی (ع) مبارک باد☘ http://eitaa.com/dreshkevari
🍀میلاد حضرت منجی مبارکباد☘ http://eitaa.com/dreshkevari
سلام... با سپاس از بیانات شیوای جنابعالی با موضوع تفکر فلسفی و زیست عقلانی. اما سوالی دارم و آن اینکه زیستن با اندیشه و خرد ورزانه که در قرآن نیز کرارا با تعابیری همچون افلا یعقلون و ... تاکید شده چگونه با تعالیم اهل عرفان و تصوف که نظر تحقیرانه نسبت به عقل دارند و مریدان را برخلاف آموزه های قرآنی از جمله ربنا انا اطعنا سادتنا و کبرائنا فاضلونا السبیلا به تقلید و پیروی محض از مرشد، خلیفه،پیر و.. فرا می خوانند و نقش مرید را در برابر مراد کالمیت بین یدی الغسال می دانند سازگار و قابل جمع است. سخنانی مثل: عقل را باشد عصا یعنی که من اعماستم (مولوی) به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید که سالک بی خبر نبود ز راه و رسم منزلها (حافظ) شیخ مذهب ما عقل را گنه دانست (عطار) تاویل مذموم آن است که از راه فکر و ظن و عقل حاصل آید (ابن عربی) پیر من و مراد من درد من و دوای من فاش بگویم این سخن شمس من و خدای من (مولوی) از قزوین پاسخ را می توانید در فایل صوتی زیر بشنوید. 👇
1_9995735150.mp3
12.11M
"به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید"!!! قصه دلکش تنازع عقل و عشق❤️ فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
ارتفاعات گیلان ✅کانال ایرانگرد👇 https://eitaa.com/joinchat/3811442862C293f6ca16b
کتاب "عرفان تطبیقی" نوشته دکتر محمد فنایی اشکوری از سوی حوزه علمیه قم به عنوان اثر شایسته تحسین سال شناخته شد و لوح تقدیر دریافت کرد. https://eitaa.com/dreshkevari
چه کسی پیروز انتخابات است و چه کسی شکسته خورده است؟ بطور مطلق ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران پیروز انتخابات است. شکسته خوردگان در این انتخابات کسانی هستند که برای شکست آن نقشه ها کشیدند و دسیسه ها کردند، گریبان هاچاک کردند و عربده ها کشیدند، از قدرت های سلطه گر خارجی تا ایادی داخلی آنها. در ساحت فردی، پیروز انتخابات نامزد هایی هستند که با رعایت قانون و اصول اخلاقی به تکلیف و وظیفۀ ملی و دینی خود عمل کردند، چه به مجلس راه یافته باشند، چه راه نیافته باشند. و شکست خوردگان کسانی هستند که خدای ناکرده از شیوه های غیر اخلاقی برای رسیدن به قدرت استفاده کردند، چه انتخاب شده باشند، چه انتخاب نشده باشند. همینطور در میان افراد مردم، پیروز کسانی هستند که بارعایت قانون و اصول اخلاقی به وظیفۀ خود عمل کردند، چه نامزد مورد نظر آنها انتخاب شده باشد، چه نشده باشد و شکست خورده گان کسانی هستند که به وظیفۀ خود عمل نکردند یا در انجام وظیفه اصول اخلاقی را رعایت نکردند. نامزدهای محترمی که از روی احساس وظیفه وارد این میدان شدند اما رأی نیاوردند، باید خدا را شاکر باشند که اولاً توفیق یافتند به وظیفه خود عمل کنند و ثانیاً شاکر باشند که این بار سنگین مسئولیت از دوششان برداشته شد. عزیزانی که انتخاب شدند اولاً باید شاکر باشند که توفیق خدمت در جایگاه جدید را یافتند و ثانیاً خائف و نگران باشند که مبادا نتوانند بار این امانت سنگین را بدرستی بردوش بکشند و از این عرصه دشوار و آزمایش سخت، سربلند بیرون آیند و باید که از خداوند عاجزانه بخواهند که در این راه دستشان را بگیرد و در انجام این مسئولیت سهمگین و پایبندی به این عهد و پیمان مسئولیت آفرین، مددکارشان باشد. و هر دو گروه باید توجه داشته باشند که: وَ عَسَی أنْ تَکْرَهُوا شَیئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُم وَ عَسی أنْ تُحِبُّوا شیئاً و هُوَ شَرٌّ لَکُم. بسا که چیزی را خوش ندارید درحالی که آن برای شما خوب است و چیزی را دوست بدارید و حال آنکه برای شما بد است! محمد فنایی اشکوری https://eitaa.com/dreshkevari