eitaa logo
محمد فنایی اشکوری
1.8هزار دنبال‌کننده
323 عکس
225 ویدیو
101 فایل
به نام او سلام این فضا فرصتی است برای طرح مباحث و اندیشه های مبتلابه انسان معاصر در حوزه های فلسفه, عرفان, دین و مسایل اجتماعی با رویکرد عقلانی و معنوی. راه های ارتباط: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Fanaei.ir@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷غایت حکمت از نظر ملاصدرا🌷 ✍توغّل در فلسفه برای ملاصدرا فقط یک مشغله و سرگرمی عقلانی نیست. حتی تحصیل معرفت و کشف حقیقت هم به‌تنهایی مقصود او نبوده است. غرض او صرف دانستن فلسفه هم نیست (فلسفه برای فلسفه)، بلکه برای رفع نقایص نفسانی و تحصیل کمال انسانی و کسب سعادت جاودانی است. چنین غایتی تنها با تفکر نظری حاصل نمی‌شود. سلوک باطن هم بدون پشتوانه عقلانی و هدایت وحیانی کامل نیست. اینجاست که به حکمت متعالیه می‌رسیم. در این مسلک هم تفکر لازم است و هم تعبد، هم فکرت و هم عزلت و عبادت، هم سلوک عقلانی و هم سفر روحانی. جمع غیب و شهود، معرفت به خدای سبحان و اسماء، صفات و افعال او، شناخت نفس، راه تکمیل آن، نهایت و رستاخیزش، و تهذیب آن، غلبه بر هوی، رهایی از تعلقات، انس با خدا، ریاضت، عبادت، تضرع و زاری در بارگاه حضرت باری است که طالب سالک را به‌سوی آنچه که غایت حکمت است نزدیک می‌کند. در‌های ملکوت را به‌سوی سالک می‌گشاید و او را جلیس عرشیان می‌کند. لذا در حکمت متعالیه صدرایی بین حکمت نظری و عملی پیوندی نظام‌مند و ضروری بر قرار است. فقر وجودی ماسوی مبنای فقر سلوکی عبد است. وحدت عینی هستی مبنای وحدت غایت و توجه به مراتب عالم، مبنای منازل و مدارج قرب است. 🍀🍀🍀 باید توجه داشت که حکیم اشراقی و بهره‌مند از حکمت متعالیه کسی است که خود اهل شهود است، نه کسی که فقط فلسفه شیخ اشراق و ملاصدرا را خوب می‌داند و در آن صاحب‌نظر است. بنابر این نمی‌توان گفت همه فیلسوفانی که پس از ملاصدرا آمده‌اند و فلسفه او را پذیرفته‌اند، حکیم اشراقی و دارای حکمت متعالیه هستند. حکیم اشراقی و صاحب حکمت متعالیه کسی است که علاوه بر قوت نظری، از تجربه شهودی نیز برخوردار است و دست‌کم حقایق کلان هستی‌شناختی‌اش را شهود می‌کند. اما کسی که خود اهل شهود نیست، بلکه حکمت متعالیه را می‌پذیرد و با آن موافق است و شهود را معتبر می‌داند و از شهود عرفا در فلسفه‌اش استفاده می‌کند، تنها می‌توان گفت که پیرو و طرفدار حکمت اشراقی و متعالیه است. 💐💐💐 🔰برگرفته از کتاب تفکر فلسفی نوشته محمد فنائی اشکوری https://eitaa.com/dreshkevari
رهاورد اسفار عقلانی و روحانی ملاصدرا ✍ازآنجاکه روش اتخاذشده توسط ملاصدرا در حکمت بدیع است، دست‌آوردهایش نیز بدیع است. مهم‌ترین نکته که به روش او مربوط می‌شود این است که او با سیره علمی و عملی خود به منازعات دیرینه «عقل و عشق»، «عقل و دین» و «تعقل و ایمان» پایان داد و نشان داد که نه‌تنها این روش‌ها و منابع ناسازگار و متعارض نیستند، بلکه هماهنگ و مؤید یکدیگر بوده و نتایج و دست‌آوردهای آنها نیز با هم سازگار است. تعارض «عقل و ایمان»، «عقل و عشق» و «علم و دین» که در برخی فرهنگ‌ها مطرح است، در حکمت اسلامی ملاصدرا جای خود را به هماهنگی و یگانگی داده است. مبنای مابعدالطبیعی این تلفیق این است که جهان حقیقت واحدی است؛ هر چند چهره‌ها و مراتب مختلف دارد. یک حقیقت است که در مظاهر مختلف جلوه کرده است: «و کل الی ذاک الجمال یشیر». به‌حق باید گفت که روش ملاصدرا با روح تعالیم اسلامی بسیار نزدیک‌تر از سایر مشرب‌هاست. قرآن بر عقل، قلب، تدبر در آفاق و انفس و تهذیب ظاهر و باطن و تبعیت از خدا و رسول تأکید می‌کند. این روش‌ها را نه معارض، بلکه مؤید و مکمل یکدیگر می‌شمارد. بسیاری از عناصر فلسفه ملاصدرا در مکتب‌های پیش از وی دیده می‌شود. اما اینها اولاً در جایگاه طبیعی و واقعی خود نیستند، ثانیاً وحدت یگانه و نظام‌مندی را که در فلسفه او یافتند، در مکتب‌های پیشین ندارند. بسیاری از آراء ویژه ملاصدرا ملهم از تعلیمات عرفاست؛ اعم از تصریحات، فحاوی و استلزامات مقالات آنان. در این‌گونه موارد هنر او دریافت هوشمندانه، برهانی نمودن و تفسیر عقلانی کردن و در یک نظام منسجم فلسفی گنجاندن آنهاست. اصالت وجود و وحدت آن اساس و استن مابعدالطبیعه ملاصدرا است. سهروردی از مجعولیت ماهیات سخن می‌گوید و میرداماد به اصالت ماهیت قائل می‌شود. اما ملاصدرا اصالت را از آن وجود اعلام می‌کند. اصالت وجود رأی ابتکاری اوست. وحدت وجود در عرفان ریشه کافی دارد، اما تفسیر ملاصدرا از وحدت وجود ویژه اوست. تشکیک را سهروردی در نور مطرح می‌کند، اما ملاصدرا آن را تنقیح می‌کند و در وجود قرار می‌دهد. هر چند منطقاً اصالت وجود مقدم بر وحدت وجود است، اما شاید بتوان در مقام انتقال، اصالت وجود را از تأمل در وحدت وجود عرفانی استنباط کرد. اگر شهود عرفانی وحدت وجود را افاده می‌کند و کثرات را کسراب می‌بیند، پس آن حقیقت واحد اصیل وجود است (و ما سوی ذلک اسماء سمّیتموها انتم و آبائکم). به‌عبارت دیگر، اصالت ماهیت مستلزم تحقق کثرت محض است و چون عارف وحدت را دیده است، پس ماهیت نباید اصیل باشد. 🍀🍀🍀 🔰برگرفته از کتاب تفکر فلسفی نوشته محمد فنائی اشکوری https://eitaa.com/dreshkevari
🎧 | ☑️ حکمت متعالیه و کارآمدی آن در جامعه 👤 دکتر محمد فنایی اشکوری، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 📥 (اینجـا بشـنوید) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام https://eitaa.com/dreshkevari
1_4955960821.mp3
16.85M
🎧 | ☑️ حکمت متعالیه و کارآمدی آن در جامعه 👤 دکتر محمد فنایی اشکوری، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هدف از فلسفه 1:00 سه شاخه اصلی فلسفه 16:35 محدود نبودن فلسفه 21:05 کافی نبودن فلسفه 30:40 انتظار از فلسفه 37:15 ابعاد اندیشه‌های امام 54:00 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام https://eitaa.com/dreshkevari
20240530_175542.mp3
7.93M
🌴غمخوار ملت و شهید خدمت رییس جمهور فقید رضوان الله علیه🌴 محمد فنائی اشکوری https://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدیو / اونجلیست ها چگونه از یاجوج و ماجوج و ماجرای ایران استفاده می کنند؟ @amniatemeli
مست صهبا را هوا اندر سر است مست جاه از مست صهبا بدتر است هر که شد از جام منصب باده نوش بامداد حشر می آید به هوش از شاعر معاصر عابد تبریزی
امام صادق علیه السلام: 🔹لاَ تَغْتَبْ فَتُغْتَبَ وَ لاَ تَحْفِرْ لِأَخِيكَ حُفْرَةً فَتَقَعَ فِيهَا فَإِنَّكَ كَمَا تَدِينُ تُدَانُ. 🔸غيبت نكن تا غيبت تو را نکنند،و براى برادرت چاه مكن كه خودت در آن خواهی افتاد، زيرا تو هر طور كنى با تو همان شود. 📚 امالی صدوق (باب الخامس و الستون ) جلد ۱ صفحه ۴۲۰ ⬅️ با نشر این حدیث در ثواب آن شریک هستید. 🌐 @imamsadegh_ir
🌷برکات برخورد مهرآمیز🌷 🍀قال الرضا (ع): مَن تَبَسَّمَ فی وَجهِ أخیهِ المُومِنِ کتَبَ اللّهُ لَهُ حَسَنَةً؛ ومَن کتَبَ اللّهُ لَهُ حَسَنَةً لم یعَذِّبهُ.🍀 حضرت امام رضا (ع) فرمود: هر کس با خوشرویی با برادر مؤمنش روبرو شود، خداوند، برایش حسنه ای می نویسد و کسى که خدا برایش حسنه ای بنویسد، عذابش نمى کند. 🔰کلینی، الکافي ، جلد۲ ، ص۲۰۵. ✍از این حکمت شریف استفاده می شود که خوشخویی و خوشرویی گامی در راه کسب رضای خدا و راهی برای نجات از عذاب است. https://eitaa.com/dreshkevari
از بزرگی نقل است که گفت: ☀️ چیزی که نمی‌توانی در قیامت از آن دفاع کنی، نه ببین، نه بشنو، نه بگو، نه بنویس!
سوال: چگونه می توان بر اساس فلسفه تمدن ساخت? Mohammad. A. K.
هدایت شده از ذخیره
505.7K
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴سوز و نوای عارفانه علامه طباطبایی، عارف واصلی که از روی تفنن شعر نمی بافد، بلکه پرتوی از حقیقت مشهود و تجربه زیسته اوست که از درون سینه سوخته اش از روزن تنگ زبان به عالم بیرون می تابد. او از سفری آسمانی و ماجرایی ملکوتی حکایت می کند.🌴 https://eitaa.com/dreshkevari
در آیین نکوداشت استاد صدوقی سها دکتر محمد فنایی اشکوری از استادان دانشگاه، اظهار داشت: منوچهر صدوقی سها آثار ارزشمندی در تاریخ فلسفه و فلسفه دارد. این سوال مطرح می شود که جایگاه تاریخ فلسفه در دانشی به نام فلسفه کجاست و چه ضرورت و اهمیتی دارد؟ مدعایم این است که فلسفه بدون تاریخ مدون فلسفه ناقص است. معتقدم تاریخ فلسفه هم بخشی از فلسفه است. بدون تاریخ فلسفه، فلسفه را آن طور که شایسته است نمی توان فهمید. وی افزود: شرط فلسفه ورزی، داشتن تاریخ فلسفه بالغ و رشد یافته است. فکر فلسفی در خلأ زاییده نمی شود. تفکر فلسفی با زمانه و زمینه ای که ظهور پیدا می کند، ارتباط دارد. با دو نوع پژوهش و پژوهشگر در عرصه فلسفه مواجه هستیم. یکی پژوهش مورخانه که در آن به عنوان مورخ رویدادهای مرتبط با فلسفه را کشف و استخراج می کنند ولی در پژوهش دوم، کار فیلسوفانه هم انجام می شود. صدوقی سها هم مورخ فلسفه و هم فیلسوف است. https://eitaa.com/dreshkevari
فکر فلسفی در خلاء زاییده نمی‌شود فنایی اشکوری سخنران بعدی این مراسم درباره جایگاه تاریخ فلسفه در دانش فلسفه و ضرورت پرداختن به آن صحبت کرد. وی گفت: تاریخ فلاسفه هم جزو تاریخ فلسفه است اما فلسفه را آنگونه که شایسته است بدون تاریخ فلسفه نمی‌توان فهمید. ممکن است با عقاید فلاسفه آشنا شویم اما نقشه جامع فلسفه بدون سیر تاریخی به دست نمی‌آید بنابراین فلسفه آموزی، فلسفه ورزی و فلسفه پژوهی با داشتن تاریخ فلسفه قابل و بالغ است. این پژوهشگر فلسفه ادامه داد: فکر فلسفی در خلاء زاییده نمی‌شود، تفکر فلسفی با زمانه و زمینه ارتباط دارد و ما اگر از این دو (زمینه و زمانه) طلاع نداشته باشیم درک درستی از فلسفه نخواهیم داشت. پژوهشگر در عرصه تاریخ فلسفه در دو سنخ پژوهش می‌کند، مورخانه و فیلسوفانه. فنایی اشکوری در پایان تصریح کرد: تاریخ فلسفه باعث می‌شود ما فیلسوفان را به درستی بشناسیم و با جایگاه و تأثیرات شأن آشنا شویم. علاوه بر فیلسوفان، شارحان هم خیلی مهم هستند و چراغ حکمت را روشن نگه می‌دارند. اگر شارحان نبودند خیلی از فلاسفه شناخته نمی‌شدند. علاوه بر این فهم پاره‌ای از مسائل فلسفی بدون دانستن تاریخ فلسفه امکان پذیر نیست، مثل موضوع عقل و عشق. تاریخ فلسفه سنت فلسفی را قوام می بخشد و شناخت مکتب‌های فلسفی بدون دانستن تاریخ فلسفه امکان پذیر نیست. شناخت ماهیت فلسفه و امکان نوآوری و پیشرفت در فلسفه هم از دیگر دلایل اهمیت تاریخ فلسفه است. بسیاری از نوآوران و مؤسسان بزرگ فلسفه مثل کانت، نوآوری‌هایشان در گروی نگاهشان به گذشته بوده است. https://eitaa.com/dreshkevari
حکمت و حکایت جوانمردی نگاهی به آیین فتوت در فرهنگ ایرانی و عرفان اسلامی اثر محمد فنائی‌ اشکوری از انتشارات چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است. جوانمردی یا فتوّت به عنوان جریانی اجتماعی و فرهنگی پیشینه‌ای غنی در تاریخ جهان اسلام به ویژه ایران دارد. این جریان فرهنگی و اجتماعی در عرصه‌های گوناگون جوامع اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگی، اخلاقی، معنوی و سیاسی بسیار اثرگذار بوده است. قلمرو این اثرگذاری از جهت جغرافیایی به گستردگی جهان اسلام و حتی بیش از آن و از جهت تاریخی به درازای تاریخ اسلام بوده است و البته در برخی نقاط از جمله ایران پیشینۀ آن به پیش از اسلام میرسد. «حکمت و حکایت جوانمردی» پژوهشی دقیق و جامع از پیشینه‌ی فتوت در آیین اسلام و فرهنگ ایرانی. مولف با تامل در آثار ادبی، عرفانی و تاریخی هر آنچه که از فتوت و جوانمردی در قرون متمادی جریان داشته را با تحلیل و تبیین به نگارش درآورده است. تطبیق فتوت در فرهنگ ایران و اسلام از موارد مهمی است که مولف بدان پرداخته و حقایق آشکاری را مقابل چشم پژوهشگران و علاقه‌مندان به این موضوع قرار داده است. کتابی که می توان برای هر ایرانی و مسلمان ارمغانی ارزشمند به حساب آورد. اطلاعات کتاب • ●زبان کتاب:فارسی • ●سال نشر:1402 • ●چاپ جاری:1 • ●نوع جلد:جلد نرم • ●قطع:رقعی • ●تعداد صفحات:320 • ●ناشر:شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی • ●نویسنده:محمد فنایی اشکوری علاقه‌مندان به حوزه‌های میان‌رشته‌ای ادبیات و عرفان، جامعه‌شناسی و تاریخ، اخلاق و دین از خواندن این کتاب لذت خواهند برد. https://eitaa.com/dreshkevari
دولت جوانمردی «کسی را باید به عنوان رئیس دولت انتخاب کرد که از خصال جوانمردی برخوردار باشد.» به مناسبت انتخاب رئیس دولت چهاردهم ✍در آخرین بخش کتاب حکمت و حکایت جوانمردی مفهوم «دولت جوانمردی» معرفی شده است. در قسمتی از این بخش آمده است: چون امروزه بیش از هر دوره ای سرنوشت مردم به دست حکومت ها است و شیرین کامی و تلخکامی مردم در حد زیادی به بینش و منش و کنش حاکمان و مدیران وابسته است، احیای فتوت در حاکمان و دولتمردان بیش از هر طبقه ای ضروری است و البته به همان اندازه دشوارتر. از این رو باید گفت از شرایط تصدی مناصب دولتی و حکومتی، علاوه بر تعهد و تخصص، مروت و جوانمردی و برخورداری از خصالی است همچون راستی، راستگویی، وفای به وعده های انتخاباتی، امانت داری، شجاعت در مقابل بیگانه، ضعیف نوازی، و دوری از رشوه و اختلاس و پارتی بازی و ویژه خواری و رانت خواری و زندگی اشرافی و... نجم الدین زرکوب می نویسد: وقتی سیاحی را که عالَم گشته بود، به بسیار صحبت‌ها رسیده، سؤال کردند که در همه جهان که گردیدی چند مرد را دریافتی؟ گفت: مردان حق را بسیار به خدمت رسیدم. اما آن که بر مردی او اعتماد تمام کردم، مردی را دیدم در نظامیه بغداد (حماه الله تعالی من الآفات) فقیهی بود متدین، با امانت و مرا با او صحبتی بود. خلیفه را وزیری نماند. فرمود مستعدی را طلب کنید که صاحب علم و امانت باشد تا وزارت بدو دهم. فی الجمله آن فقیه را لایق دانستند؛ او را ببردند و وزارت خلیفه بدو دادند. در حال او را تجربه کردم؛ نه خوردن بگردانید، نه پوشیدن مبدل کرد. از آن حال اول هیچ متغیر نشد. من بر مردی او اقرار آوردم. از مرتبۀ ادنی به مقام اعلا رساند. https://eitaa.com/dreshkevari
ضرورت واقع بینی و دوری از هیجانات انتخاباتی در فضای پر التهاب و هیجانی انتخابات باید تلاش کنیم از واقع بینی فاصله نگیریم، خیالپردازی نکنیم، جوگیر نشویم و به وعده های انتخاباتی شعاری و بی پشتوانۀ این و آن دلخوش نکینم. هرگز نباید پنداشت که به محض رأی آوردن فلان نامزد معجزه ای رخ می دهد و ایران گلستان می شود. چالشها، مشکلات داخلی و خارجی، دشمنی ها و تهدید ها و کارشکنی ها بسیار است. مفسدان اقتصادی و سیاسی و فرهنگی فراوانند و دست از شیطنت برنمی دارند و مبارزه با آنها نیز آسان نیست. نظام اداری فشل و فاسد چنان ریشه دار و گسترده است که به راحتی نمی توان بر آن غلبه کرد. خلاصه اینکه ما در ابعاد گوناگون عقبماندگی داریم. اما از سوی دیگر نباید ناامید شد، بلکه باید امیدوار بود؛ چرا که ظرفیت و استعداد و امکانات این کشور برای پیشرفت و درخشش هم بسیار بلکه می توان گفت بی نظیر است. باانتخاب درست و آگاهانه می توانیم کشور را در مسیر درست پیشرفت و شکوفایی قرار دهیم. با انتخاب نادرست بر مشکلات کشور افزوده می شود و یا در بهترین حالت در وضعیت کنونی متوقف خواهیم شد. از این رو از همۀ کسانی که دل در هوای پیشرفت ایران دارند می خواهیم که با صرف نظر از تعلقات سیاسی و وابستگی های حزبی و جناحی با انتخاب آگاهانه و مسئولانه دَین خود به کشور و نسل های آینده را ادا کنند. https://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
جبهه انقلاب و جبهۀ مخالف انقلاب ✍در اینکه چنین تفکیک و تقسیمی در میان کنشکران سیاسی در ایران وجود دارد جای هیچگونه شک و تردید نیست. مهمترین اصول و ارکان جبهه انقلاب اعتقاد به همبستگی دین و سیاست و نفی سکولاریسم، اعتقاد به بعد سیاسی و اجتماعی اسلام، اعتقاد به قانون اساسی به ویژه اصل ولایت فقیه، اعتقاد به استقلال و استکبار ستیزی، حداقل اصول و ارکان انقلاب اسلامی است. کسانی که به این اصول اعتقاد ندارند قطعا در جبهه انقلاب نیستند. مخالفان انقلاب در اصل مخالفت با انقلاب مشترک اند؛ منتها در درجه این مخالفت و نحوه مبارزه با انقلاب طیف گسترده ای را تشکیل می دهند. برخی مبارزه مسلحانه و فعالیتهای تروریستی دارند؛ جمعی دشمنان خارجی را تشویق به حمله به کشور می کنند؛ گروهی با فعالیت های ضد امنیتی و جاسوسی برای سیا و موساد و غیره فعالیت دارند؛ دسته ای به مبارزه تبلیغاتی و فرهنگی مشغولند؛ جماعتی به مبارزه سیاسی در داخل اشتغال دارند؛ بعضی نیز ترکیبی از مجموع این روشها را کارساز می دانند و در جریانهای مختلف در چند سال گذشته از آن روشها استفاده کرده اند. اما همه آنها دراصل براندازی مشترکند. برخی به براندازی سخت و دفعی، گروهی به براندازی نرم و تدریجی معتقدند. البته درباره جایگزین جمهوری اسلامی اصلا وحدتی در میان مخالفان جمهوری اسلامی نیست و تشتت آراء در این زمینه در میان مخالفان انقلاب بسیار است. به همین دلیل بفرض که روزی موفق به براندازی شوند، تازه اول درگیری های خونین است که عاقبت آن راه افتان حمام خون، لیبی شدن ایران و تجزیه این سرزمین است. البته این اختلاف امری موقتی و قابل رفع نیست، بلکه نظر با ماهیت این جریانها آنها هرگز تاقیامت هم در این باره نمی توانند به توافق برسند. این واقعیتی است که برخی از مخالفان فعال جمهوری اسلامی هم به آن پی برده و اظهار نیز کرده و به همین دلیل بااینکه مخالف جمهوری اسلامی اند، اما دست از مقابله و مبارزه کشیده اند و تحمل جمهوری اسلامی را بر نابودی ایران ترجیح می دهند. واقعیت آشکار دیگر این است که جریان ضد انقلاب از حمایت نامحدود و نامشروط و همه جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه ای، نظامی و امنیتی نظام سلطه و بطورخاص آمریکا، سه کشور اروپایی، صهیونیسم، و ارتجاع منطقه برخوردارند و در طول چهار دهه از حیات جمهوری اسلامی لحظه ای از خصومت و دشمنی با جمهوری اسلامی دست برنداشته اند. یک نکتۀ شایان توجه در اینجا این است که بسیاری از کسانی که در جبهه مخالفان سیاسی و معتقد به مبارزه نرم با انقلاب قرار دارند، از ماهیت این جریان و اهداف گردانندگان و سرکردگان اصلی آن بی خبر و ناآگاهند. بسیاری از آنها متشرع، انقلابی و پایبند به ارزشهای انقلاب هستند و هرگز بدنبال براندازی نیستند؛ آنها درپی تحقق خواسته های مشروع و قانونی خود هستند و به گمان خود منتقد اند نه مخالف و در پی اصلاحند نه براندازی، اما آنها از آنچه در پشت پرده قرار دارد ناآگاهند و نمی دانند که ناخواسته در جریانی قرار گرفته اند که سرانجامش براندازی و نفی همه دستاوردهای انقلاب است. از مهمترین وظایف انقلابیون آگاه در قبال این گروه روشنگری و آگاهی بخشی و نجات این بخش از جمعیت و بازگرداندن آنها به صف انقلاب است. راه مقابله با جبهه گسترده و پرامکانات ضد انقلاب، اتحاد و انسجام در جبهه انقلاب است. متأسفانه بسیاری از انقلابیون که مدعی عقلانیت و بصیرت و هوش سیاسی هستند، هنوز اهمیت این مطلب آشکار و روشن را درک نکرده اند. هر اولویتی در ذیل این اولویت و در رتبۀ پس از آن قرار دارد. اگر طالب تحقق آرمانهای انقلاب و پیشرفت و عظمت جمهوری اسلامی هستیم قبل از هرچیز باید به وحدت و انسجام بخشی به جریان های درون جبهه انقلاب فکر کنیم. برای اینکه ارزشها و اهداف انقلاب تحقق یابد، عدالت و پیشرفت و اخلاق و معنویت و احکام الهی حاکم باشد، موضوع و بستر آن که جمهوری اسلامی است باید باشد. ثبوت شیء لشیء فرع ثبوت المثبت له. ثبت العرش ثم انقش. زمانی که اصل نظام مورد تهدید واقع می شود دعوا بر سرفروع و جزئیات و افراد غیر عقلانی و ناموجه است. قوام اصل انقلاب و بقای نظام وابسته به اتحاد و انسجام جریان های انقلابی است. بنابر این هیچ واجب و اولویتی در عرض این موضوع نیست و این است سرّ تأکید مکرر در مکرر حضرت امام و رهبری بر وحدت کلمه. "وحدت کلمه" از پربسامدترین تعبیرات در بیانات حضرت امام قدس سره در خطاب به انقلابیون از آغاز انقلاب تا آخر عمر شریفش بود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/dreshkevari