39.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلم
- چرا در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات 1400 سخت گیری شد؟
- چرا صلاحیت برخی چهره های مطرح توسط شورای نگهبان تایید نشد؟
- تاثیر رد صلاحیت ها بر مشارکت مردم
- عوامل موثر بر مشارکت مردم
- نقش رقابتی بودن و عملکرد دولت قبلی در مشاکرت مردم
- آیا رد صلاحیتها مخالف نظر رهبری در تامین مشارکت حد اکثری نبود؟
دکتر سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسایل منطقه
عوامل موثر بر مشارکت مردم.aac
9.61M
#صوت
- چرا در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات 1400 سخت گیری شد؟
- چرا صلاحیت برخی چهره های مطرح توسط شورای نگهبان تایید نشد؟
- تاثیر رد صلاحیت ها بر مشارکت مردم
- عوامل موثر بر مشارکت مردم
- نقش رقابتی بودن و عملکرد دولت قبلی در مشاکرت مردم
- آیا رد صلاحیتها مخالف نظر رهبری در تامین مشارکت حد اکثری نبود؟
دکتر سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسایل منطقه پاسخ می دهد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
- خدمات و نقایص کلی دولتهای قبلی
- عدم توجه به مسئله اصلی انقلاب در دولتهای پیشین
- وجه تمایز انتخابات 1400 با انتخابات های پیشین
دکتر سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسایل منطقه پاسخ می دهد
رفتم برنج بخرم.
دیدم کیسه ده کیلویی از هفته قبل تا الان 50 هزارتومان #گرون شده.
اعتراض کردم. یکی از مشتری ها گفت: دزدا هم فهمیدند که #رای_مردم این دفعه به یک #دولت_انقلابیه و دیگه مثل قبل نمی شه دزدی کرد و خون مردم رو تو شیشه کرد. برای همین هر کاری از دستشون بر بیاد تو این مدت می کنن!
باور کن تا حالا تو عمرم اینقدر قانع نشده بودم!!!😂😂
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
پیج #دانشگاه_و_انتخابات ، با موضوعات
۱. #مشارکت_حداکثری
۲. #انتخاب_اصلح
۳. #شبهات_انتخابات
#بدون_ورود_مصداقی
در #اینستاگرام راه اندازی شد.
اساتید دانشگاه در مورد انتخابات ۱۴۰۰ چه می گویند؟
منتظر کلیپ های اساتید دانشگاه با موضوع انتخابات باشید.
👈با فالو کردن صفحه ما و نیز هشتگ
#دانشگاه_و_انتخابات
و لایک کردن و ارایه نظرات از ما حمایت کنید
و با انتشار کلیپها در فضای مجازی در #انتخابات_پر_شور
و
#انتخاب_آگاهانه
سهیم باشید.
لینک مستقیم:
https://www.instagram.com/daneshgah_entekhabat
در انتخابات مشارکت ۱۰۰ درصد است.
همه حضور دارند و اثرگذارند؛
عده ای پای صندوق رای،
و عده ای در خانه.
بعد از انتخابات، کشور رئیس جمهور جدیدی خواهد داشت.
برای آنها که پای صندوق ها آمده اند ، رئیس جمهور منتخب خودشان رئیس جمهور است؛
و برای آنها که در خانه ماندند رئیس جمهور منتخب دیگران!
#انتخابات_۱۴۰۰
#انتخابات_پر_شور
#انتخاب_اصلح
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
رای دادن یک حقه! پس #حق_دارم_رای_ندهم!😁
قبول! شما حق رای داری ولی دو نکته:
1⃣ وقتی می خوای #لباس بخری که چند ماهی بپوشی آیا میگی باشه دیگران برام انتخاب کنن؟
یا می گی حتما باید #با_سلیقه_خودم باشه؟
👈 رئیس جمهور قراره 4 یا 8 سال رئیس جمهور همه مون باشه و سلیقه و برنامه و تصمیمات او تو زندگیمون اثر گذار باشه! چطور راضی می شی دیگرانی که حتی تو را نمی شناسند برای تو انتخاب کنند؟!!!!
2⃣ خیلی اوقات #حق_و_تکلیف ملازم همند و دو روی یک سکه اند!
وقتی می گن شما حق دارید رئیس جمهور انتخاب کنید یعنی انگار این همه مسئولیت ها و اختیارات فوق العاده و منابع و سرمایه های هنگفت کشور (که فقط بودجه یک سالش یک عدد عجیب و غریبی میشه که خوندنش تخصص می خواد! ۲۸.۸۲۳.۳۹۸.۴۵۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال 😉)؛
👈 حق رای یعنی انگار همه اینها رو دادن دست من و تو به #امانت و گفتن برو اینها رو #به_اهلش_بسپار !
✨✨ إنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا»(النساء: 58)✨✨
👈 حالا اگه من:
🔹 #رای_بد بدهم
(یعنی به کسی رای بدهم که اهلیت این کار بزرگ رو نداره و و با #بی_مدیریتی یا #بی_تعهدی این سرمایه ها و ظرفیتها رو هدر بده و بجای مشکل گشایی از مردم به مشکلاتشون اضافه کنه)
🔹 یا اساسا #رای_ندهم
🔹 یا #رای_سفید بدهم
و این کار باعث بشه رای کسانی که #هیجانی و #احساسی #رای_بد دادن موثر واقع بشه و خدای نکرده #افرادی_نااهل سر کار بیایند
#آیا_واقعا_ما_مسئول_نیستیم ؟!
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
#رای_ندادن
#رای_سفید_دادن
و #رای_بد_دادن
سه ضلع #ایران_ضیعف اند
و
#انتخابات_پرشور
#انتخاب_خوب
و #دعوت_به_این_دو
سه ضلع #ایران_قوی اند
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
#رای_ندادن
#رای_سفید_دادن
و #رای_بد_دادن
سه ضلع #ایران_ضیعف اند
و
#انتخابات_پرشور
#انتخاب_خوب
و #دعوت_به_این_دو
سه ضلع #ایران_قوی اند
—------------—
پ.ن:
انتخابات پرشور و انتخاب شخص #اصلح به این معناست که تمامی ظرفیتها، فرصتها، منابع و بودجه کشور در اختیار شخصی قرار می گیرد که #متعهد و #مدیر است و این باعث رفع مشکلات و پیشرفت جامعه است؛
اما کوتاهی در این امر با رای سفید یا رای به شخص ناتوان یا غیر متعهد دادن و یا رای ندادن می تواند منجر به سر کارآمدن اشخاص نااهلی شود که سرمایه کشور را هدر داده یا در مسیر غلط به کار می گیرند و بر مشکلات کشور می افزایند.
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
مدتهاست که می گویند ماشین ایرانی در عراق فقط به قیمت 5 میلیون تومان فروخته می شود!!
اما با یک مراجعه ساده به سایتهای فروش ماشین در عراق می توان واقعیت را فهمید!
ساینا 7500 دلار و صبا 6900 دلار!!
با احتساب دلار 25 هزار تومانی در تیرماه 1400 قیمت ساینا بالغ بر 187 میلیون تومان است!!!!
قیمت پراید صبا هم بالغ بر 172 میلیون تومان است !!!
این رقم ها کجا و 5 میلیون تومان کجا؟!!!
لعنت بر دروغ و دروغگو!
باسمه تعالی
گزارش يک رويداد بينالمللي
يکشنبه 20 تير ماه 1400، سخنراني جناب آقاي دکتر عليرضا عابدي سرآسيا، استاديار محترم گروه فقه و مباني حقوق اسلامي دانشکده الهيات و معارف اسلامي، در وبيناري با موضوع حکومت اسلامي (تعريف، نشأت و ميکانيزم) و در چارچوب تفاهم همکاری دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه جامی افغانستان به انجام رسيد. در اين نشست علمي، جمعي از استادان و دانشجويان آن دانشگاه حضور و مشارکت داشتند.
آقاي دکتر عابدي در ابتدا ضمن بیان معانی سه گانه حکومت اسلامی، معناهای مطلوب، اضطراری و تسامحی آن از یکدیگر متمایز نمودند. سپس منشا حکومت اسلامی در وهله اول خود شریعت اسلام (با توجه به ویژگیهایی نظیر جهانی و همگانی بودن دین اسلام، اهداف عالیه اسلام، و ماهیت و کیفیت قوانین اسلامی) و در وهله دوم شخص پیامبر گرامی اسلام (ص) و اقدام ایشان بر تاسیس حکومت دانسته شد؛ که این امر با انجام کارهایی نظیر: 1ـ نصب حاكمان و فرمانروايان 2ـ صدور و ابلاغ بخشنامههاي دولتي براي فرمانروايان 3ـ عقد پيمانهاي سياسي 4ـ انتخاب نمايندگان سياسي ـ اجتماعي 5ـ اعزام مأموران اطلاعات و تحقيقات 6ـ سركوب فتنهگران 7- رياست قضايي 8- هدايت، تنظيم و كنترل اقتصاد و... محقق گشت. در ادامه، انواع حکومتها با توجه به معیارهای پنج گانه (الف) نحوه انتقال قدرت، ب) حاکمان، ج) تمرکز و پراکندگی قدرت، د) مشارکت شهروندان، هـ) جهان بینی الهی) مورد اشاره قرار گرفت و با طرح این سوال که «آیا اسلام شکل خاصی برای حکومت تعیین کرده؟» به بیان نظرات برخی اندیشمندان اشاره شد و در نهایت اظهار شد که اسلام ضمن اینکه دینی اجتماعی و سیاسی است و در مورد مجوّز حکومت(مشروعیت)، حکمرانان و کارگزاران حکومت، محتوای حکومت و قوانین حکومت داری، و مقاصد حکومت، مطالب گسترده و دقیقی مطرح کرده است اما نسبت به مسیرهای مختلف حرکت و وسایل رسیدن به مقصود (نظیر شکل ها و قالبهای مختلف حکومت و ساختارهای سیاسی آن و نظریه های مورد استفاده در توسعه و ...) ساکت است و این اقتضای همه زمانی و همه مکانی بودن و خاتمیت دین اسلام است؛ چرا که این امور با توجه به زمان ها ومکان های مختلف متفاوت اند و باید بر اساس مقتضیات جوامع و پیشرفت تمدن ها و البته با رعایت ملاکهای ضروری تعیین گردند. در انتها بحث «ملاک انتخاب نظریه ها، قالب ها و مکانیزم های تحقق حکومت اسلامی» مورد بررسی قرار گرفت و به اموری نظیر ثابت و متغیر دین، احکام اولیه و ثانویه، اختیارات حاکم اسلامی(احکام حکومتی)، نقش زمان و مکان در استنباط، و جایگاه علم، عقل و بنای عقلا(عرف) در شریعت، تحت عنوان «ملاک موافقت/ عدم مخالفت با شریعت) و نیز به مباحثی نظیر: نسبیت کارآمدی، مکانیزمها، قالبها، و نظریه های رایج، و ظرفیتهای فقه مقارن تحت عنوان «ملاک کارآمدی و اثر بخشی» اشاره شد.
سمینار هرات- حکومت اسلامی.mp3
15.28M
#صوت
#سخنراني جناب آقاي دکتر عليرضا عابدي سرآسيا، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد
در #وبينار_بین_المللی #دانشگاه_جامی_هرات
با موضوع: #حکومت_اسلامي (تعريف، نشأت و ميکانيزم)
در تاریخ: 20.4.1400
🔰سازمان بسیج اساتید استان خراسان رضوی برگزار می کند:
✅مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1400
✅در دانشگاه های مشهد و مساجد محوری سطح شهر توسط اساتید مجرب دانشگاه های مشهد(به صورت رایگان)
✅در صورت تمایل جهت اطلاع از زمان و مکان برنامه، به کانال ما در «ایتا و تلگرام» مراجعه نمایید: @entekhabreshtehkonkoor1400
✅تلفن راهنما(ساعات اداری): 9-38802675-051
#بسیج_اساتید
#خراسان_رضوی
#مشاوره
#انتخاب_رشته
#کنکور
📲 گروه اساتید دانشگاههای بسیج اساتید خراسان رضوی در سروش: https://sapp.ir/joingroup/B60eHoCrFsLYdiSTtINV5fyA
📲 کانال اطلاع رسانی بسیج اساتید خراسان رضوی در ایتا: https://eitaa.com/BasijAsateidKhRazavi
لطفا اطلاع رسانی بفرمایید
┄┄┄┅═✧❁💞﷽💞❁✧
خوشتر آن باشد که سر دلبران✨✨✨ گفته آید در حدیث دیگران
👌سروده خواندنی عمروعاص در مورد واقعه غدیر خم هنگام نزاع با معاویه
از نکات جالبی که مرحوم علامه امینی بدان پرداخته این است که علامه در «الغدیر» به شعری از یکی از شعرایی که به واقعه غدیر به همان نحوی که در باور شیعه است، اشاره می کند و این شاعر یکی از دشمنان اهل بیت(ع) و امیرالمؤمنین(ع) است و او کسی نیست جز عمروعاص.
عمروعاص قصیده ای دارد به نام «جلجلیه» که از شاهکارهای ادبی عرب است. وقتی معاویه عمروعاص را به فرمانداری مصر منصوب می کند، پس از مدتی از او خراج مصر را طلب می کند و با شانه خالی کردن عمروعاص از پرداخت مالیات، معاویه او را تهدید می کند که اگر خراج مصر را ندهی تو را عزل می کنم و عمروعاص در جواب معاویه این قصیده را می فرستد.
جلجل صدای زنگ شتر را می گویند و عمروعاص در آخر قصیده خطاب به معاویه می گوید نگذار این شتر گردنش تکان بخورد و صدای جلجل بلند شود که آبروی تو می رود.
این قصیده دقیقا به امر غدیر و خلافت و ولایت امیرالمؤمین(ع) بر اساس همان اعتقاد شیعه اشاره می کند.
قصیده کامل و ترجمه آن را در لینک زیر می توانید مطالعه کنید
http://abedisa.blogfa.com/post/100
#عیدـغدیر
#علامه_امینی
#الغدیر
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
✨✨ ضمن تبریک دهه ولایت و امامت✨✨
👈 مطالب پیشنهادی به مناسبت عید بزرگ غدیر و دهه ولایت
✅ سروده خواندنی عمروعاص در مورد واقعه غدیر خم هنگام نزاع با معاویه
http://abedisa.blogfa.com/post/100
✅ پرسش و پاسخ 3 : اهميت بحث امامت و مساله شیعه و سنی
http://abedisa.blogfa.com/post/6
✅ پرسش و پاسخ 4: نقش انتخابات و شورا در تعيين امام !
http://abedisa.blogfa.com/post/7
✅ پرسش و پاسخ(9): علت ذکر نشدن نام حضرت علی(ع) در قرآن
http://abedisa.blogfa.com/post/22
✅ پرسش و پاسخ (37): دلالت واقعه غدیر و حدیث «مَنْ كنتُ مولاه فهذا علىٌ مولاه» بر ولایت حضرت علی (ع)
http://abedisa.blogfa.com/post/98
✅ پرسش و پاسخ (38): پاسخ اهل سنت به حدیث ثقلین
http://abedisa.blogfa.com/post/99
✅ سه برتری مذهب شیعه بر مذهب اهل تسنن بر اساس آیه اکمال دین
http://abedisa.blogfa.com/post/35
✅ تصحیح یک اشتباه(4): عید غدیر، عید سیدها؟!
http://abedisa.blogfa.com/post/34
✨در ثواب نشر آن شریک باشید✨
🔸پرسش:
چرا شیعیان واقعه غدیر خم و حدیث «مَنْ كنتُ مولاه فهذا علىٌ مولاه» را حمل بر ولایت و خلافت می کنند درحالی که معنای ولی، «دوست» است؟
🔹پاسخ:
بررسی واقعه غدیر خم و حوادثی که پیرامون آن اتفاق افتاد به خوبی ثابت می کند که مسئله مربوط به اعلام خلافت و جانشینی حضرت علی علیه السلام است و به هیچ وجه نمی توان آن را حمل بر مسئله دوست داشتن شخص خاصی کرد.
در کتاب «مبانی اعتقادی اندیشه اسلامی»(1) پس از ارائه گزارشی اجمالی از واقعه غدیر، و بیان متواتر و قطعی بودن سند این حدیث، در مورد دلالت حدیث «مَنْ كنتُ مولاه فهذا علىٌ مولاه» آمده است:
برخى كه نتوانستند سند این حدیث را رد كنند، در صدد تردید در دلالت آن بر آمده و ابراز كردند كه "مولى" به معناى دوست آمده است؟! یعنى این همه مقدمات و مؤخرات براى این بوده كه پیامبر اعلام نماید كه هر كه من دوست او هستم، على هم دوست اوست؟!
ادله و شواهد متعددى وجود دارد كه كلمۀ مولى در این واقعه فقط به معناى ولایت و رهبرى است و نمى شود به معناى دوست باشد از جمله:
1⃣ پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله قبل از معرفى على علیه السلام فرمودند: «الستُ اولى بكم من انفسكم ان اللَّه مولاى و انا مولى المؤمنین» (آیا من بر شما نسبت به خودتان اولویت ندارم؟ خدای مولای من و من مولای مومنان هستم) و سپس فرمودند: «من كنت مولاه فهذا على مولاه» پس معلوم است كه مراد ایشان از مولى، همان اولویت و ولایت است.
2⃣ خداوند در آیۀ تبلیغ مى فرماید اگر این مطلب را ابلاغ نكنى، رسالتت، ناقص است. آیا صرف دوست داشتن على علیه السلام به قدرى مهم است كه با عدم اعلام آن رسالت پیامبرصلى الله علیه وآله ناقص بود؟ به علاوه ایشان بارها، محبت و دوستى شدیدش را نسبت به على علیه السلام ابراز كرده و همگان را به دوستى ایشان، امر فرموده بودند و این مطلب اختصاص به آن هنگام، نداشت.
3⃣ آیا معقول است پیامبرى كه ما ینطق عن الهوى در آن بیابان سوزان وگرماى شدید، هزاران نفر را چندین روز معطل كرده و بگوید: مردم هر كس من دوست او هستم على هم دوست اوست؟!
4⃣ آیه اى كه بعد از معرفى، نازل شد: «الیوم... امروز دینتان را كامل كردم، نعمتم را بر شما تمام كردم و اسلام را به عنوان دین براى شما پسندیدم» و آیه: «الیوم یئس الذین كفروا... . امروز كفار از دین شما مأیوس شدند » آیا همۀ این ها بهخاطر این بود كه پیامبرصلى الله علیه وآله على علیه السلام را به دوستى خویش معرفى كرده است؟! یا به این جهت بود كه امید كفار به نابودى دین اسلام(به این جهت كه پیامبر فرزند نداشت و پس از او دینش که همچون نهال تازه کاشته ای بود بدون ولى مى ماند) به یأس تبدیل شده و دین، با ابلاغ ولایت و تعیین على علیه السلام به رهبرى امت كامل شد و نعمت برهمگان تمام شد؟!
5⃣ آنچه پیامبر (ص) از پیامدهاى آن بیم داشت، اعلام محبت على علیه السلام بود یا ابلاغ رسمى وى به ولایت و رهبرى؟!
6⃣ بیعت گرفتن و آن همه تبریك و تهنیت(حتى از عمر) براى این بود كه على علیه السلام دوست مؤمنین گردیده؟! آیا این، مطلب جدیدى بود كه نیاز به بیعت یا تبریك داشته باشد؟!
7⃣ پیامبر گرامى اسلام (ص) و امامان (ع)، روز غدیر را از بزرگترین اعیاد رسمى مسلمانان اعلام كردند تا هر سال این خاطره، تجدید شود. آیا اعلام دوستى باعث شد تا این روز، از بزرگ ترین اعیاد اسلامى گردد؟!
8⃣ اشعارى كه شاعران و ادیبان از آن زمان تاكنون دربارۀ غدیر سروده اند، خطبۀ غدیر را مربوط به ولایت و امامت دانسته اند و مسئلۀ جانشینى على علیه السلام را مطرح كرده اند.(این اشعار را مرحوم علامه امینى در جلد اول الغدیر، آورده است). فُصحا و بلغاى عرب، از این واقعه صرفاً ولایت ورهبرى فهمیده اند.
9⃣ امیرمؤمنان علیه السلام و سایر ائمه علیهم السلام در موارد متعددى به حدیث غدیر، براى امامت و خلافت، احتجاج مى كردند و همه از كلام آنها، ولایت و رهبرى فهمیده و مجاب مى شدند.
🔟 مرحوم علامه امینى در جلد اول الغدیر صفحه 214 از مفسّر و مورخ معروف اهل تسنن، محمد بن جریر طبرى، نقل مى كند كه پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله بعد از نزول آیۀ تبلیغ، فرمودند: جبرئیل از طرف خدا، دستور آورد كه در این جایگاه بایستم و به هر سیاه و سفید اعلام كنم كه على بن ابى طالب برادر من، وصى من، جانشین و امام پس از من است.
📝 پی نوشت:
1) علیرضا عابدی سرآسیا، مبانی اعتقادی اندیشه اسلامی، ص 392-398
🔹 پاسخ های اهل سنت به حدیث ثقلین
🔸 پرسش:
با توجه به اینکه حدیث ثقلین دلالت واضحی بر حقانیت اهل البیت علیهم السلام دارد، چرا اهل سنت سخن شیعه را نمی پذیرند و اساسا در مقابل این حدیث چه پاسخی می دهند؟
اینجانب در صحبت دوستانه ای که با یکی از طلاب اهل سنت داشتم از او پرسیدم که شما حدیث ثقلین را چگونه تفسیر می کنید و با اعتقادات خودتان چگونه سازگار می دانید؟ در حالی که در این حدیث تصریح شده که «قرآن» و «عترت» از هم جدا نمی شوند و کسی که از آنها اطاعت کند گمراه نمی شود(یعنی هیچ گونه باطل، خطا و گمراهی در آنها راه نمی یابد).
وی در پاسخ به سه نکته اشاره کرد که در برخی کتب اهل سنت هم ذکر شده و مورد بررسی قرار می دهیم:
1⃣ پاسخ اول اهل سنت:
در حدیث ثقلین طبق نقل اهل سنت آمده است که پیامبر(ص) فرمودند: «کتاب الله و سنتی» نه « کتاب الله و عترتی»:
🧐 نقد و بررسی:
این حدیث را به این شکل مالک در کتابش(7) به شکل مُرسَل (بدون سند) می آورد. حاکم نیشابورى نیز با سندى از ابوهریره به طور مرفوع(حدیثى که راوی، آن را به معصوم نسبت ندهد) و در حدیث دیگری عبارت « کتاب الله و سنة نبیه » را از پدر و پسرى نقل می کند که آفت سندند و آن دو اسماعیل بن ابى اویس و ابو اویس هستند،(8) پدر و پسرى که نه تنها توثیق نشده اند، بلکه حتی از جانب علمای اهل سنت نیز متهم به کذب و وضع و جعل حدیث هستند.(9)
👈 اما عبارت «کتاب الله و عترتی» مُسنَد (همراه با سند کامل) و متواتر(دارای سند قطعی و یقینی) است که علمای متعددی از شیعه و سنی آن را نقل کرده وبر صحت سند آن تصریح کرده اند.(10)
😔 (و باید از اهل سنت پرسید که چرا در کتابهایتان آن حدیث بدون سند را نقل می کنید و این حدیث متواتر را ذکر نمی کنید؟!)
2⃣ پاسخ دوم اهل سنت:
حدیث ثقلین، مخالف قرآن است پس طبق احادیث متواتری که از پیغمبر(ص) رسیده است که «اگر حدیثی با قرآن مخالف بود آن را به دیوار بکوبید» باید آن را رد کرد.
دلیل بر مخالفت این حدیث با قرآن این است که قرآن می فرماید: «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم»(النساء: 59). طبق این آیه باید از سه چیز اطاعت کرد(خدا، رسول و اولی الامر) در صورتیکه در روایت اشاره به اطاعت از دو نفر(کتاب خدا و عترت) می کند!
🧐 نقد و بررسی:
به این سخن دو گونه می توان پاسخ داد:
🔸 الف) پاسخ نقضی؛ اگر این استدلال درست باشد، پس حدیث نقل شده توسط اهل سنت هم با مشکل مواجه است؛ زیرا طبق آن حدیث نیز پیامبر(ص) به دو چیز امر کرده اند: یکی کتاب و دیگری سنت! در حالیکه قرآن به سه چیز امر کرده است و فقط کلمه «سنت» جای «عترت» را گرفته است؛ پس این استدلال صحیح نمی باشد.
👈 نکته دیگر اینکه اگر این استدلال درست باشد لازم می آید که نعوذ بالله پیامبر(ص) سخن خلاف قرآن گفته باشد؛ زیرا ، حدیث ثقلین روایتی متواتر و صحیح است(10) و این به معنای یقین در صدور آن از پیامبر(ص)است.
🔸 ب) پاسخ حلی: وقتی پیامبر(ص) می فرماید «بعد از من به این دو مراجعه کنید» اطاعت از خودش را مفروض گرفته است و گرنه امر به اطاعت از آن دو نمی کرد. از طرفی، اینکه پیامبر(ص) در ابتدای این حدیث بیان می کند که «من دارم از میان شما می روم» پس محل سخن ایشان، بعد از رفتن یکی از آن سه مورد است. بنابر این، این حدیث نه تنها مخالف قرآن نیست بلکه دقیقاً مطابق با آن است.
3⃣ پاسخ سوم اهل سنت:
این حدیث با روایات دیگری که خواستار اقتدا به صحابه(11)، یا خلیفه اول و دوم(12) یا همسر پیامبر(ص) (13) می باشند معارض است.(14)
🧐 نقد و بررسی:
تعارض دو روایت در صورتی است هر دو روایت از نظر سندی صحیح باشند وگرنه هیچ گاه بین دو روایت صحیح و ضعیف تعارضی وجود ندارد و بدون شک در چنین صورتی، باید به روایت صحیح اخذ شود وروایت ضعیف کنار گذاشته شود. این در حالی است که بسیاری از بزرگان اهل سنت نظیر شوکانی، دارقطنی، ابن قیم جوزیه، ابن قدامه مقدسی، ابن حجر، ابن حزم، البانی، ابن تیمیة و... در مورد این روایاتِ ادعایی، تصریح به ضعف کرده اند و این روایات را با تعابیری نظیر «لایصح عن النبی»، «لایثبت»، «اسانیده کلها ضعیفة»، «باطل مکذوب»، «حدیث موضوع»، «ضعیف باطل»، و «لایصلح للاحتجاج» توصیف کرده اند.
در سلسله اسناد این روایات نیز افرادی قرار گرفته اند که با تعابیری نظیر «مجهول»، «مدلس» «ضعيف جدا»، «كثير الغلط»، «مضطرب الحديث جدا»، «مخلّط»، «ليس بحافظ»، «حدیثه لیس بشیء»، «لایحتج بحدیثه» از آنها ياد شده است.(15)
👈 با ملاحظه آنچه نقل شد، آيا اين احادیث قابليت تعارض با حديث صحيح و متواتر ثقلين را دارند؟!
📝 برای مشاهده منابع و پی نوشت ها به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://abedisa.blogfa.com/post/99
هدایت شده از ماهاد
#کمپین_نذر_نان
✅ باید #عید سعید غدیر خم، بزرگترین عید مسلمان و شیعیان عالم را در عمل گرامی داشت.
طرح #نذر_نان در روز عیدغدیر در بسیاری از نانوایی های سراسر کشور برگزار میشود.
مومنین میتوانند به #نیت نام مبارک امام علی(ع) ۱۱۰ نان #نذر کرده و در روز عید از طریق نانوایی توزیع کنند.
#لطفا_رسانه_باشید
محبین اهل بیت(ع) در این شعائر الهی پیش قدم باشند.
@mahad313
درمان موثر کرونا با روش دکتر فصیحی
دکتر محمد فصیحی دستجردی(متخصص بیماریهای عفونی و طب ایرانی ــ اسلامی) در برنامه "انارستان" اظهار کرد:
• درمان کرونا بر مبنای طب تلفیقی یعنی چیزی که پزشک تجویز میکند و لازم است کنار آن از یک تجویز با مزاج گرم و توصیههای غذایی یا گیاهی گرم استفاده شود؛ این امر باعث جلوگیری از درگیری ریه و کاهش آمار مرگومیر خواهد شد.
• کرونا یک بیماری با مزاج سرد است و طبعا باید داروهای با مزاج گرم تجویز شود
• طبق تحقیقات بهعملآمده، زنجبیل در درمان کرونا بسیار کمککننده است و تأثیر غیرمزاجی بر بیماری دارد یعنی اثربخشی آن، فقط در طبع گرمش نیست بلکه خاصیت غیرالتهابی و افزایش توان ریوی دارد بهطوری که مصرفکنندگان زنجبیل در این دوران، دچار درگیریهای ریوی نشدهاند.
• کم کردن میزان زنجبیل در بیماران کرونایی باعث کاهش شدید اکسیژن خون می شد
• تحقیقات جهانی روی زنجبیل کاملا موید تاثیرات آن بر بیماران ریویی است. همچنین مشکل انعقادی را حل می کند.
درمان کرونا:
• قرص زنجبیل –که به شکل های مختلف در داروخانه ها وجود دارد-(1) بعد از هر غذا یک دانه و اگر مزاج سرد داشته باشند دو عدد.
• داروی دوم داروی سرخارگل(2) است به عنوان داروی درمان آنفولانزا در داروخانه ها وجود دارد. مدلهای خارجی آن به عنوان ایمونیز و ایمونیزم(3) وجود دارد. نمونه های دخلی آن هم به اشکال مختلف هست.
• اگر علایم دیگری مثل اسهال و سرفه هم باشد به تناسب چیزهای دیگری تجویر می شود. مثلا زوفا و آویشن برای سرفه در زمستان و برای اسهال هم زنیان و نعنا و زیره تجویز می کنیم.
• بعد از سه روز علایم اصلی قطع می شود و بعد از 5 روز تمام علایم از بین می رود اما تا دو هفته باید در قرنطینه باشد.
• اگر بیمار مشکل مزاج گرم درخودش بروز داد مثل خارش، باید از عرق شاتره و گشنیز استفاده شود
• زنجبیل را دم نکنند و دمنوش درست نکنند چون حساسیت ایجاد می کند. حتی خوردن پودر آن هم ممکن است همین عوارض را داشته باشد. باید بصورت حب و قرص درست شود(مثلا با مقداری عسل حب شود یا قرص آن از داروخانه تهیه شود)
• اغلب بیماران کرونایی سردی معده پیدا می کنند و رفلاکس می کنند که باید گرمی بخورند(تخم گشنیز و زنیان) یا داروهای ضد رفلاکس استفاده کنند. تک سرفه ای که تا مدتها بعد کرونا باقی می ماند بخاطر همین رفلاکس معده است
• کسانی که با زنجبیل درمان شده باشند دیگر ضعف بعد از درمان و استخوان درد و تک سرفه نخواهند داشت
توصیه های تغذیه ای:
• مصرف آب سیب، هویج، شلغم و استفاده از سبزی خوردن بهجای ماست و سالاد بسیار مفید است. سردی ها را حذف کنید و عسل و سیاه دانه استفاده کنید. مصرف آویشن و همچنین سیر و پیاز در غذاها بسیار موثر است.
• همچنین انجام "بادکش" از موارد بسیار مفید برای بیماران بدحال، از بچههای کمسن تا افراد پیر است که "باعث افزایش سطح اکسیژن خون" بدون هیچ عارضهای میشود؛
• مبتلایان به کرونا هم میتوانند بهجای آب مقطر در دستگاه اکسیژن خود از "عرق نعنا و اسطوخودوس" که از نظر طب کلاسیک هر دوی اینها تقطیر هستند، استفاده کنند؛ با انجام این روشها میزان مرگومیر بسیار کم خواهد شد.
پی نوشتها:
1) برای نمونه: قرص جینجر ۰٫۸۳۴ شاری (عصاره زنجبیل)؛ قرص گیاهی ومیگان؛ قرص زنجبیل Zingiber officinale Roscoe. اثرات درمانی : به عنوان ماده ضد التهاب برای بیماری های اسکلتی-عضلانی،درمان استفراغ،نفخ،سوء هاضمه،کولیک،دردشکم،اسهال،اسپاسم و دیگر اختلالات عضلات صاف،سرماخوردگی،آنفولانزا و به عنوان ضد التهاب در رماتیسم استفاده می شود.همچنین برای تقویت حافظه مؤثر است.زنجبیل برای تسکین تهوع ناشی از اعمال جراحی،نظیر جراحی سیستم تناسلی و غدد و تهوع دوران بارداری مفید است
2) سرخارگل (اکیناسه، اکیناشا) نام علمی گیاه: Echinaceae purpurea نام انگلیسی: coneflower این گیاه دارای اثرات ضد باکتری، ضد ویروس، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و درمان کننده زخم ها است.گیاه سرخارگل به عنوان مهمترین گیاه در درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت های ویروسی است. و همچنین درمان کننده التهاب لثه و برونشیت است.این گیاه در رفع مسمومیت های خونی و مارگزیدگی نیز مفید است. ریشه این گیاه در درمان عفونت های دستگاه گوارش مؤثر است .
3) برای نمونه: کپسول ایمونستیم طــلائی Golden Immunstim Capsule. محلول ایمواستیم (آکیناسه) گل دارو. شربت ایموژن (Immugen) یک داروی گیاهی برای تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی است که حاوی عصاره گیاه اکیناسه یا سرخارگل می باشد.
هدایت شده از کانال اطلاع رسانی بسیج اساتید خراسان رضوی
🟡 هو الحی
🚩طرح شهید چمران🚩
😳 خدمتی معادل چند صد تخت بیمارستانی به نظام سلامت
🤝 بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
✳️ یکی از اصلی ترین مشکلات سیستم سلامت برای کنترل بیماری کرونا در پیک پنجم هجوم غیر ضروری و بیش از حد بیماران به بیمارستان ها است.
👈 دانشگاهیان خراسان رضوی در همکاری با مرکز بهداشت استان تلاش می کنند اکسیژن لازم برای بیماران تحت مراقبت در منزل را فراهم کنند تا بار ورودی به بیمارستان ها کاهش یابد.
✅ فرایند:
1️⃣تشخیص پزشک در مرکز سلامت
2️⃣تماس مرکز با طرح شهید چمران
3️⃣تحویل سیلندر اکسیژن و پالس اکسیمتر به بیمار بصورت امانی
4️⃣شارژ روزانه سیلندر
5️⃣بازگشت تجهیزات تحویلی
❇️نحوه مشارکت در طرح:
1️⃣تهیه و هدیه سیلندر، مانومتر و پالس اکسیمتر به طرح
2️⃣تهیه و تحویل امانی موارد فوق
3️⃣پرداخت بخشی و یا هزینه کامل یک یا چند ست از تجهیزات فوق
🧮هزینه تجهیزات:
🔸سیلندر = 2300000 تومان
🔸مانومتر= 530000 تومان
🔸پالس اکسیمتر = 670000 تومان
🔸هزینه یک هفته شارژ اکسیژن = 560000 تومان
🤝لطفا برای مشارکت در طرح مبلغ مورد نظر خود را به کارت زیر واریز فرمایید:
🔸🔸🔸🔸🔸
6037997210949443
بانک ملی- مجتبی بذرافشان مقدم (مسئول بسیج اساتید استان)
🔸🔸🔸🔸🔸
😔هر ساعت تعجیل در شروع خدمت می تواند جان بیماری را نجات دهد.
💐أُولَٰئِكَ يُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَهُمْ لَهَا سَابِقُونَ
🚩بسیج اساتید دانشگاه های خراسان رضوی
🚩 بسیج اساتید جامعه پزشکی خراسان رضوی
#لزوم_مطالبه_گری_عمومی_کرونایی
#لزوم_شفافیت
پاندومی کرونا در حالی به دو سالگی خود نزدیک می شود که هر روز بر شمار قربانیان آن افزوده می گردد.
در کنار #موجهای_کرونایی که یکی پس از دیگری رخ می دهند، #موجهای_رسانه_ای نیز بر وحشت و استرس عمومی دامن می زنند.
بر این مطلب، باید #سخنان_ضد_و_نقیض_مسئولان_وکارشناسان را نیز افزود؛ سخنانی که از وجود #مافیای_دارویی و نیز برخی #منفعت_طلبیها در خصوص بعضی واکسن ها یا داروهای خاص کرونایی و یا برخی #تعمدها و #کارشکنی ها در خصوص واردات واکسن خارجی یا حمایت از واکسنها و داروهای داخلی و یا #خطرها_و_عوارض_واکسنها_و_داروهای_کرونایی حکایت دارد.
این قبیل اظهارات که می تواند منجر به بی اعتمادی عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی و حتی کاهش رعایتهای کرونایی گردد #مطالبه_گری_عمومی به منظور #شفافیت را ایجاب می کند.
👈 برخی از پرسش هایی که به طور واضح و مستند باید پاسخ داده شوند عبارتند از:
1️⃣ در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که به جز واکسن هایی که توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه ساخته می شود #سایر_واکسنهای_خارجی_منعی_ندارد چرا این واکسن ها به اندازه کافی و به موقع وارد نشدند؟ ماجرای تعلل در واردات واکسن چیست؟
2️⃣ چرا #حمایت_از_واکسنهای_داخلی به اندازه کافی صورت نگرفت و در ارایه مجوز به این واکسن ها تاخیر صورت گرفت؟ آیا حمایت بیشتر باعث نمی شد که در تامین واکسن به مشکل کمتری بر خورد کنیم؟ و منجر به کاهش مرگ و میرها نمی شد؟ ماجرای تاخیر در ارائه مجوز یا تعلل در واردات امکانات مورد نیاز چیست؟
3️⃣ چرا با وجود اینکه برخی کارشناسان و دلسوزان از جمله رهبر معظم انقلاب بر #احتمال_بیوترویستی_بودن_کروناویروس تاکید کردند، تحقیقات لازم در مورد آن صورت نگرفت و گزارش مناسبی ارایه نگردید؟ و اقدامات متناسب اتخاذ نشد؟
4️⃣ چرا با وجود هشدارهای متعدد در سراسر جهان مبنی بر #وجود_عوارض_در_واکسنهای_کرونا هیچ مطالعه دقیقی در کشور خودمان به تفکیک واکسن های تزریقی صورت نگرفته یا اعلام نمی شود؟
5️⃣ چرا با وجود هشدارهای متعدد در سراسر جهان مبنی بر #وجود_عوارض_در_داروهای_کرونا یا #بی_اثر_یا_کم_اثر_بودن برخی از آنها هیچ پژوهش دقیقی در کشور خودمان در این زمینه صورت نگرفته یا اعلام نمی شود؟
6️⃣ آیا این مطلب واقعیت دارد که بخش قابل توجهی از مرگ ومیرهای کرونایی ناشی از واکسنها یا داروهای کرونایی است؟
7️⃣ چرا با وجود ادعاها و حتی تجربه های متعدد مبنی بر موثر بودن برخی داروهای گیاهی، در این زمینه آزمایش و تحقیق جامعی صورت نمی گیرد؟ یا نتایج آن اعلام نمی شود؟
و...
این قبیل پرسشها پاسخگویی شفاف و مستند مسئولان را می طلبد و اگر احیانا تقصیری در این زمینه محرز گردیده مستلزم برخورد قاطع با متخلفان می باشد.
📝 علیرضا عابدی سرآسیا- عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی
#شفافیت
#مطالبه_گری_عمومی
#پاسخگویی
#کرونا
اقدام خطرناک و تامل برانگیز سازمان غذا و دارو در خلا جابجایی دولت!!
همزمان با افزایش تقاضای عمومی برای واکسینه شدن، شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، در اظهارات عجیبی بیان داشت:
ما اجازه #واردات #فایزر و #مدرنا را از منابع مجاز آنها دادهایم و خواهیم داد و نام یک واکسن باعث ممنوعیت و محدودیت نمیشود!
این سخنان در حالی اظهار شد که رهبر انقلاب ، پس از مشورت با کارشناسان و متخصصان، در ضمن بیاناتی به مناسبت سالروز قیام 19 دی تاکید کرده بودند: "به اینها [آمریکا و انگلیس و فرانسه] اعتماد نیست؛ ... از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند -که جای مطمئنّی باشد- هیچ اشکالی ندارد."
برخی نیز خواستند توجیه کنند که رهبر نام داروی خاصی را نبردند و فقط مبدا دارو مهم است!
با توجه به این که این ممنوعیت نسبی(فقط نسبت به سه واکسن خارجی نه همه واکسنهای خارجی!) از پشتوانه علمی و تجربه تاریخی زیادی برخوردار است (که در جای خود بیان شده است و به برخی موارد اشاره می شود)،
این اقدام سازمان غذا و دارو بسیار تامل برانگیز و خطرناک است
که بنظر می رسد با سوء استفاده از احساسات مردم که به حق تقاضای دسترسی به واکسن مورد اعتماد دارند مطرح گردیده
و مورد غفلت نهادهای قانونی، امنیتی و حتی بهداشتی واقع شده است.
بنظر می رسد طرفداران ورود چنین واکسنهایی به کشور باید در پیشگاه ملت شریف ایران به چند پرسش، پاسخ واضح و منصفانه ای بدهند:
1⃣ خباثت و بی اعتمادی مربوط به #خاک_و_محل_ساخت واکسن است یا مربوط به #شرکت_سازنده؟
اگر شرکت آمریکایی در خاک خودش چنین واکسنی را بسازد اعتمادی به آن نیست اما اگر همان شرکت در کشور دیگری همان واکسن را بسازد مورد اعتماد می شود؟!
2⃣ آیا بخشی از بی اعتمادی به واکسن فایزر و مدرنا مربوط به #نوع_واکسن نیست؟
پلتفرمی که در زمان حاضر شرکتهای فایزر و مدرنا تولید واکسن میکنند(RNA )، بسیار جدید و نو است. کرونا اولین واکسنی است که با این تکنولوژی تولید میشود و این تکنولوژی پیش از این، #عوارض خود را نشان نداده است. قطعاً شرکتهای تولیدکننده بهدنبال تست گسترده این واکسن و تکنولوژی هستند، به این صورت میتوانند بهصورت داوطلبانه واکسن خود را #تست کنند و حتی غرامتی هم در قبال آن نپردازند!
3⃣ آیا بخشی از بی اعتمادی ناشی از #قابلیت_هدفمندسازی نیست؟
واکسن های بر پایه RNA واکسنهای کاملا هوشمندی هستند که با رساندن پیام هایی به بخش هایی از بدن، آن را تحریک کرده و واکنش های خاصی را در بدن بر می انگیزند(مثلا از بین بردن سلولهای سرطانی یا تکثیر سلولهای خاص و...). بنابراین این واکسن ها کاملا قابل تارگت سازی بوده و از آن می توان برای #برانگیختن_هر_واکنش_دیگری در بدن استفاده کرد!
4⃣ آیا #سابقه_جنایات_برخی_کشورها در غالب پروژه های علمی و تحقیقاتی نگران کننده نیست؟
سابقه برخی کشورها نظیر آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی ژاپن(واحد 731) نشان می دهد که این کشورها برای رسیدن به اهداف و منافع خود، تمامی ارزشهای دینی، اخلاقی و انسانی را زیر پا می گذارند و #آزمایشهای_خطرناک وحتی #مرگباری را در جامعه هدف خود انجام می دهند.
https://tn.ai/2428879
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF_%DB%B7%DB%B3%DB%B1
متاسفانه #شرکت_فایزر نیز در کارنامه خود سابقه چنین #آزمایشهای_غیرانسانی را دارد
https://tn.ai/2429327
5⃣ آیا #احتمال_متفاوت_سازی در واکسن ها وجود ندارد؟
با توجه به نکات پیش گفته این احتمال هم بسیار مطرح است که ای بسا واکسنها برای کشورهای مختلف، دستور ساخت متفاوت و اثرهای مختلفی داشته باشند! بنابراین،صرف اینکه خود این کشورها نیز از این واکسن ها استفاده می کنند دلیلی بر مورد اعتماد بودن آن واکسنها نمی باشد(دقت شود!) موارد مشابهی از متفاوت سازی در مورد برخی محصولات دیگر نظیر سیگار نیز گزارش شده است، هرچند سازندگان آن چنین تفاوت هایی را انکار می کنند!
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
#افراط و #تفریط
#دو_لبه_قیچی ای هستند که جلوی رسیدن به حقیقت را می گیرد یا مسیر رسیدن بدان را دشوار می کند
بنظر میرسد آنها که #طب_سنتی را یکتا مسیر نجات می دانند و به دستاوردهای عظیم #پزشکی_مدرن بی توجهند یک لبه این قیچی هستند
و لبه دوم کسانی هستند که طب سنتی و دستاوردهای ارزشمند آن را نادیده می گیرند!
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
✨✨زنجبیل و کرونا✨✨
پژوهش های متعدد ملی و بین المللی از خواص بسیار زیاد این #گیاه_قرآنی حکایت داشته و از تاثیر آن بر #سلامتی_بدن و #رفع_بیماریهای_متعددی پرده برداشته است.
👈 همچنین مطالعات گسترده حاکی از این است که #مصرف_مداوم_مقدار_مناسبی_از_زنجبیل:
👌 علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن و #کاهش_احتمال_ابتلا_به_کرونای_بدخیم،
👌 نقش مهمی در #درمان_کرونا نیز دارد
👈 و از #کاهش_اکسیژن_خون، #لخته_شدن_خون و #ضعف_عمومی_بدن جلوگیری می کند.
از طرفی گزارش هایی مبنی بر وجود #برخی_عوارض برای زنجبیل وجود دارد که به اعتقاد برخی ناشی از #مصرف_بی_رویه یا #مصرف_مستقیم و تماس آن با دهان است
👌 و اگر این ماده ارزشمند #بصورت_قرص_و_کپسول مصرف شود این عوارض حذف می شود یا به حد اقل کاهش می یابد.
از این رو، خلاصه ای از مقالۀ مفیدی در زمینه زنجبیل ارایه می شود:
✨ دنیای اعجاز آور زنجبیل؛ خواص و مضرات
زنجبیل یکی از قدیمیترین مواد دارویی در جهان است که در برخی متون قدیمی از آن با نام زنجفیل یا شنگویر نیز یاد شده که در زمره مفیدترین و پرکاربردترین ادویه جات قرار داشته و سرشار از مواد مغذی و ترکیبات زیست فعالی است که برای مغز و بدن انسان مزایای فراوانی را به همراه دارند همچنین علاوه بر جنبه های درمانی به عنوان یکی از چاشنی های مغذی در تهیه و طبخ بسیاری از غذاهای ایرانی، هندی و چینی استفاده می شود.
👈 زنجبیل دارای شناسنامهی تغذیهای بسیار عالی، حاوی پروتئین، کلسیم، آهن، اسید فولیک، کربوهیدرات، قند، فیبرهای محلول و نامحلول، سدیم، ویتامینها، مواد معدنی، اسیدهای چرب، و آمینو اسیدها است؛ که همه ی اینها زنجبیل را به عنوان منبعی برای عناصر غذایی ارزشمند تبدیل کردهاند.
🔹 ترکیبات موجود در زنجبیل
ترکیبات فعال در زنجبیل عبارتند از gingerol، shogaol، paradol، zingerone، zerumbone، - dehydro، terpenoids و flavonoids [ R ]، تمام این ترکیبات دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی هستند در حالی که برخی از آن ها دارای ضد تومور، ضد التهاب، ضد میکروب، مسکن درد و فعالیت های حفاظتی کبد هستند.
🔹🔹 برخی از خواص زنجبیل (بصورت فهرست وار؛ توضیحات در سایت اصلی)
1. زنجبیل یک ضدالتهاب طبیعی
2. درمان کبد چرب
3. درمان دیابت
4. تسکین میگرن
5. پیشگیری از سکته مغزی
6. یک ضد قارچ موثر
7. پیشگیری از سرطان
8. درمان چاقی
9. رفع ناراحتی های معده از جمله گرفتگی، سوزش سر دل، اسهال و نفخ
10. درمان سنگ کلیه
11. تاثیر بر سلامت قلب (به دلیل کاهش کلسترول و فشار خون بالا و جلوگیری از لخته شدن خون)
12. درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا
13. درمان کمردرد، روماتیسم، یا درد آرتروز با خمیر زنجبیل
14. جوان سازی پوست
15. از بین برنده جای زخم و لک
16. درمان دل درد قاعدگی
17. درمان اگزما
18. درمان استفراغ و حالت تهوع
19. تقویت کننده رشد موها
20. درمان شوره سر
و...
🔹🔹 عوارض جانبی و مضرات زنجبیل
🔸برخی افراد پس از مصرف زنجبیل دچار سوزش خفیف یا ناراحتی معده، رفلاکس اسید و اسهال می شوند.
🔸افراد مبتلا به سنگ صفرا، دیابت و اختلال لخته شدن خون لازم است قبل از مصرف زنجبیل با پزشک مشورت کنند
🔸زنجبیل ممکن است با آسپرین و داروهای رقیق کننده خون، فشار خون بالا و داروهای دیابت تداخل داشته باشد
🔸زنان باردار و مادران شیرده قبل از مصرف مکمل زنجبیل باید با پزشک مشورت کنند
🔸در موارد نادر ممکن است باعث بروز کهیر، سوزش دهان، تنگی نفس یا ورم شود
🔸در صورت استعمال موضعی زنجبیل ممکن است باعث بروز تحریکات پوستی شود، حتما قبل از استفاده روی بخش کوچکی از پوست تست شود.
🔹🔹 موارد منع مصرف زنجبیل
🔸در کودکان زیر دو سال نباید استفاده شود.
🔸مصرف زیاد زنجبیل موجب سوزش سر دل می شود.
🔸افرادی که سنگ کلیه دارند، باید قبل از مصرف زنجبیل حتما با پزشک خود مشورت نمایند.
🔸اگر داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و آسپیرین مصرف می کنید، زنجبیل نخورید.
🔸مصرف زیاد زنجبیل ممکن است با داروهای قلبی و دیابت تداخل نماید.
🔸مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی باید در حد متعادل باشد.
🔸مصرف زیاد زنجبیل ممکن است باعث اختلالات سیستم عصبی مرکزی گردد.
👈 مشاهده توضیحات کامل در آدرس زیر:
https://www.mojnews.com/fa/tiny/news-291839
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
♻️ حجت الاسلام والمسلمین اثناعشری، مدیر دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه در آیین رونمایی از کتب اجتهادی دفتر فقه معاصر:
1⃣ دستاوردها
✅ تدوین کتاب «الفائق فی الاصول»، «الرائد فی الاصول»، «شرح الفائق فی الاصول» مجموعا در ۵ مجلد در موضوعات مورد نیاز اصولی؛ منتهی به ۲۴۰ کرسی درس با حضور ۵ هزار نفر از طلاب سراسر کشور تنها در دو سال اخیر.
✅ تالیف کتاب شخص حقوقی و آغاز تدریس آزمایشی آن
✅ تشکیل ۸ گروه علمی با همکاری اساتید دانشگاهی در موضوعات اقتصاد، حقوق اساسی، حقوق بشر،آیین دادرسی، فضای مجازی، هوش مصنوعی و رمزارزها و همکاری با مجتهدین حوزوی و راهاندازی دروس خارج فقه معاصر در موضوعات رمزارزها، پول، بورس و بازار سرمایه، حقوق قضایی، فقه تقنین، شخص حقوقی و تدوین و چاپ ۹ جلد کتاب حاصل از دروس فقه معاصر.
✅ بسترسازی برای تسهیل و ترغیب طلاب و اساتید به دروس خارج فقه معاصر با همکاری بخش های مدیریتی و آموزش حوزه؛ نتیجه این همافزایی این شد که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ موضوع فقه معاصر بیشترین تعداد طلبه و کرسی درس خارج را در مقایسه با سایر ابواب فقهی به خود اختصاص داد؛ ۵۰ کرسی درس که بیش از ۳۴۰۰ نفر (نزدیک به ۴۵ درصد طلاب دروس خارج) از طلاب در این دروس شرکت دارند که آماری کم نظیر می باشد.
✅ اعلام بیش از ۲۰۰ موضوع برای پایان نامه های سطح ۳ و ۴ ناظر به موضوعات تدریس شده
✅ تدوین ۴ کتاب در موضوعات «اس دی آر، اولین پول بین المللی»، «جنبههای حقوقی پول» و «اخلاق هوش مصنوعی». این کتب در اختیار اساتید حوزوی قرار خواهد گرفت و همانطور که مرحوم کاشف الغطاء #تحریر_المجله را تالیف کرد، همراه با نقد علمی منتشر و عنوان کتابی مناسب تدریس در حوزههای علمیه و دانشگاهها معرفی خواهد گشت.
✅ تشکیل کارگروههای تخصصی برای نقد و بررسی اسناد و قوانین بینالمللی و داخلی. تدوین یک جلد کتاب در نقد پیشنویس توصیهنامه اخلاق هوش مصنوعی که توسط سازمان #یونسکو پیشنهاد شده بود. این نقد با کمک متخصصین فقهی، اخلاقی، فلسفی و حقوقی تدوین و در اختیار تیم مذاکرهکننده ایران در یونسکو قرار گرفت و در آینده در قالب دو جلد نقد جامع منتشر خواهد گشت.
✅ تشکیل و بهرهبرداری از زنجیره «اجتهاد تا دانشگاه» برای تبدیل تولیدات علمی فقهای حوزههای علمیه به مقالات قابل فهم در ادبیات دانشگاهی و نشر در محافل تخصصی مربوطه. که با پذیرش اولین مقاله در موضوع رمزارزها در مجله پولی و بانکی پژوهشکده بانک مرکزی این زنجیره حوزوی ـ دانشگاهی به ثمر نشست.
2⃣ برنامه های آینده
✅ راه اندازی ۸ درس تمهیدی فقه معاصر در ۱۹ عنوان کتاب همچون البنک اللاربوی و حاکمیت در اسلام و ...
✅ تدوین ۷ جلد کتاب جدید اجتهادی در موضوعات معاصر تا یکسال آینده
✅ راه اندازی دروس «الشخص الاعتباری» به عنوان درسی رسمی فقه معاصر، مکمل مکاسب
✅ چاپ حداقل ۵ جلد کتاب تخصصی دانش به همراه نقد اساتید حوزوی در موضوعات سرمایه گذاری خطرپذیر، جنبه های حقوقی پول، اخلاق هوش مصنوعی، تفکیک قوا
✅ ضبط و پخش برنامه «میز اجتهاد»: مباحثه علمی فقها حوزه های علمیه در موضوعات فقهی و اصولی
✅ ترجمه تولیدات علمی حوزه به زبان بین المللی و ورود و تأثیرگذاری در ادبیات بین المللی دانش
🔴 آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از #کانال_رسمی دفتر فقه معاصر پیگیری نمایید:
https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
✳ ماجرای ازدواج مادر امام سجاد علیه السلام
اخیرا فردی به نام مولوی گرگیج، با وقاحت و بیشرمی تمام اهانتی را نسبت به امامان معصوم و مظلوم شیعه بیان کرده که زبان و قلم از تکرار آن شرم دارد. آن سخنان پوچ، بر اساس این ادعاست که خلیفه دوم، مادر مطهره و مکرمه امام سجاد را به عقد امام حسین درآورده است.
براستی کدام عاقلی قبول میکند مثل امیرالمؤمنین، سلام الله علیه، باشد؛ ولی عقد سیدالشهداء و سید جوانان اهل بهشت را، مثل دومی جاری کند؟!!
اما حقیقت ماجرا چیست؟
▫▫▫
محمد بن جریر طبری، از علمای بزرگ شیعه است که در قرن پنجم (حدود هزار سال قبل) زندگی میکرده است. او کتابی دارد به نام "دلائل الامامه" که در این کتاب به اثبات حقانیت امامان شیعه پرداخته است.
طبری در صفحه ۱۹۴ این کتاب، ضمن بیان احوالات بی بی شهربانو، مادر مکرمه امام سجاد علیه السلام، مینویسد:
همين كه اسيران ايرانی وارد مدينه شدند عمر تصميم داشت زنان را بفروشد و مردان را بعنوان برده بگيرد و آنها را به کار بگیرد تا در هنگام طواف، افراد ناتوان و بیمار و پیر را روی دوش خود بگذارند و دور کعبه حمل کنند.
امير المؤمنين عليه السلام فرمودند: پيغمبر فرموده است افراد برجسته هر قوم و ملت را گرامی بدارید.
عمر اعتراف کرد بله، من هم اين مطلب را شنيده ام كه ميفرمود هر گاه فرد با شخصيت يك طائفه اى پيش شما آمد او را احترام كنيد؛ گر چه مخالف شما باشد.
امير المؤمنين فرمودند: پس تو به چه حقی به خودت این اجازه را دادی که با این بزرگوران، اینگونه رفتار کنی؟ اينها گروهى هستند كه خودشان به میل خودشان تسليم شدند و علاقه به اسلام دارند و من از نژاد اينها فرزندانى خواهم داشت. من شما و خدا را گواه ميگيرم كه سهم خودم از اينها را در راه خدا آزاد نمودم.
تمام بنى هاشم، و نیز سایر مسلمانان از مهاجر و انصار گفتند: یا امیرالمؤمنین، ما نيز حق خود را به شما بخشيديم.
امیرالمؤمنین فرمود: خدايا شاهد باش من تمام آنچه را ایشان به من بخشیدند، در راه تو آزاد نمودم.
عمر گفت: چرا با تصميم من در مورد اين اسيران فارس مخالفت کردی و چه باعث شد كه بر خلاف راى من عمل كنى؟
امیرالمؤمنین دومرتبه فرمايش پيغمبر درباره احترام افراد با شخصيت را به يادش آوردند و اینکه این افراد، به میل خودشان مسلمان شدن را پذیرفته اند.
عمر دیگر اعتراض نکرد ......
گروهى از قريش علاقه به ازدواج با آن بانوان داشتند.
امير المؤمنين فرمودند: نبايد آنها را بر ازدواج مجبور كرد. اختيار را بخودشان بدهيد هر كس را كه خواستند انتخاب كنند.
گروهى به شهربانو، دختر کسری اشاره نمودند.
اختيار انتخاب را به او دادند و در حالی که در پس پرده بود، از او خواستگارى كردند.
در حضور جمع به ایشان گفتند: از ميان كسانى كه از تو خواستگارى كرده اند كدام را انتخاب ميكنى؟ آيا علاقه بداشتن شوهر دارى؟
ایشان سكوت كردند.
امير المؤمنين فرمودند: بشوهر علاقه دارد ولى حالا بايد منتظر بود تا چه كسى را انتخاب كند.
عمر گفت: از كجا فهميدى تصميم بشوهر گرفته است؟
حضرت فرمودند: هر گاه بانوى با شخصيت بدون سرپرستی از يك طائفه خدمت پيغمبر ميرسيد، وقتى از او خواستگارى ميشد، دستور ميدادند به او بگويند تو بشوهر دارى مايلى؟ اگر خجالت ميكشيد و سكوت ميكرد، همين سكوتش را دليل اجازه اش قرار ميدادند و دستور ازدواجش را صادر ميكردند. اگر ميگفت نه، اجبار بر پذيرش نميكردند.
خواستگاران را به شهربانو نشان دادند.
ایشان با دست به امام حسين علیه السلام اشاره کردند.
باز براى مرتبه دوم از او تقاضاى انتخاب كردند؛ اين مرتبه نيز به زبان فارسی گفت: اگر انتخاب با من است، او را انتخاب کردم. و امیرالمؤمنین را ولی (وکیل) خود انتخاب کردند تا خطبه عقد جاری شود. حذيفه نيز خطبه عقد را خواند.
امير المؤمنين به او فرمودند: اسمت چيست؟
گفت شاه زنان دختر كسرى.
امیرالمؤمنین به زبان فارسی فرمودند: "نه؛ شاه زنان نیست مگر دختر محمد" او سیدة النساء و شاه زنان است. تو شهربانو هستی و خواهرت نیز مروارید است، دختر کسری.
عرض کرد: آرى صحيح است.
شهربانو با امام حسین ازدواج کرد؛ و خواهرش مروارید، با امام مجتبی علیه السلام.
این مطلب در منابع زیر نقل شده است:
📚 دلائل الامامه طبری، صفحه ۱۹۴
📚 العدد القویه (تالیف برادر علامه حلی) صفحه ۵۷
📚 بحارالانوار جلد ۳۱ صفحه ۱۳۳
📚 مستدرک الوسائل جلد ۱۱ صفحه ۱۳۲
🇮🇷 از: اساتید انقلابی و نخبگان علمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه جمهوری اسلامی ایران با این همه تحریم های دندانشکن توانسته روی پای خود بایستد؟
#رجب_صفر_اوف، مدیر کل مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه پاسخ می دهد
بسیار شنیدنی
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
📌انجمن بینا رشته ای ماهاد تقدیم میکند:
🔵 از نکاح معاطاتی تا ازدواج سفید
👤 با حضور: دکتر علیرضا عابدی سر آسیا (عضو هیئت علمی گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشکده الهیات فردوسی مشهد)
⁉️ آیا نکاح معاطاتی همان ازدواج سفید است؟
⁉️ آیا مولود نکاح معاطاتی مشروع است؟
⁉️ ازدواج سفید و نکاح معاطاتی از نظر فقهی چه حکمی دارد؟
⏰زمان: چهارشنبه، ۱۱ اسفند _ ساعت ۱۲ تا ۱۴
🔴 مکان: دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی
کانال رسمی دکتر عابدی سرآسیا
📌انجمن بینا رشته ای ماهاد تقدیم میکند: 🔵 از نکاح معاطاتی تا ازدواج سفید 👤 با حضور: دکتر علیرضا عا
همزمان به طور زنده از پیج اینستاگرام ماهاد نیز پخش می شود
https://www.instagram.com/mahad_313