ولادت حضرت مادر ،فاطمه زهرا سلام الله علیها به همه مادرانِ نیک ِ سرزمینمان مبارک و پربرکت☘☘
و یاد مادرانِ آسمانی بخیر😔❤️
مادرِ عزیزم
روزت مبارک
روحت شاد
😔❤️
https://eitaa.com/dr_delshad
هدایت شده از گروه جهادی شهید ابراهیم هادی
#قربانی
#سنّت_حسنه
🔅پیامبر اکرم(ﷺ):
«با ریختن اوّلین قطره خون #قربانى، صاحب قربانى #آمرزیده مى شود.» (من لا یحضره الفقیه،ج2،ص214)
ــــــــــــــــــ
🔹انشاءالله قصد داریم به مناسبت ولادت بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) یک رأس گوسفند #قربانی نموده و گوشت آن را بین #نیازمندان توزیع کنیم.
🌺بزرگوارانی که تمایل دارند در این #اجر_عظیم و #سنّت_حسنه شریک باشند، کمک های خود را به شماره کارت زیر واریز نمایند:
💳
5892107050129454(روی شماره بزنید کپی میشه) آیدی جهت ارسال فیش 👇 📩 @ShahidEbrahimHadi_Mashhad آیدی ادمین: @YMirzaie ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ #گروه_جهادی_شهید_ابراهیم_هادی 📢 @ebrahimhadi_mashhad
اول صبحی
روز عید
محبت همکارانِ عزیزِ ما در مطب
پربرکت😍😍☘☘
https://eitaa.com/dr_delshad
ما را دچار عشق خودت کردی و سپس
با یک نفس به عشق حسینت دچارتر...
حضرت مادر (س) ❤️
https://eitaa.com/dr_delshad
گاهی آدم فکر میکند نبودن یعنی پایان
اما مادرها هرگز «تمام» نمیشوند.
وقتی میروند، فقط شکلِ بودنشان عوض میشود.
دیگر در قاب خانه نمیخندند،
اما در آرامترین نقطهی دل آدم
همانطور گرم و مهربان مینشینند.
برای تویی که مادرت را از دست دادهای
من میدانم دلت از جنس یک سکوتِ سنگین است.
میدانم شبهایی هست که حتی نفس کشیدن
یادِ مادر را زنده میکند.
میدانم هیچ آغوشی، هیچ صدایی
جای حضور او را نمیگیرد.
اما باور کن
مادرها هنوز هم کنارمان راه میروند.
در لحظههایی که بیدلیل آرام میشویم،
در ثانیهای که دستوپایمان از شدت دلتنگی میلرزد ولی ناگهان حس میکنیم «کسی» ما را نگه داشته،آن همان حضور مادر است.
او در دعایی که یادمان داده،
در نوری که به زندگیمان تابانده،
در مهربانیای که هنوز بلدید و به دیگران میبخشید
زنده است.
اینها رد پای اوست.
مادرها نمیمیرند
فقط از چشم پنهان میشوند.
اگر گاهی حس میکنی کسی دستت را میگیرد،
یا بیدلیل دلت آرام میشود
یا ناگهان یادت میافتد قوی باشی
اینها نشانهی این است که او هنوز با توست.
در هر قدم،
در هر تصمیم،
در هر لبخندی که شجاعتش را از او به ارث بردهای.
دلتنگی تمام نمیشود
اما عشق هم تمام نمیشود.
و عشق مادر
جاودانهترین نوعِ حضور است.
هدایت شده از تدابیر طب ایرانی و مکمل
هوالشافی
✨ قابل توجه همراهان گرامی
مطب تخصصی دکتر الهه دلشاد
طرف قرارداد با بیمه های
✅تامین اجتماعی
✅بیمه سلامت
✅بیمه خدمات نیروهای مسلح
می باشد.
با احترام
https://eitaa.com/dr_delshad
هدایت شده از Hikmatbasedmedicine
🧠🫀🌿
🔸کبد چرب التهابی
🖋 مجید انوشیروانی، طبیب، دکترای تخصصی طب ایرانی
یکی از علل واکنشهای غیرمنتظره به داروهای شیمیایی (و گیاهی)، یا حساسیتِ غیرعادی نسبت به داروهای مکمّل یا خوراکیهای مقوّی، کاهش قوای کبدی در نُضج و استحالهٔ خوردنیها و دفع پسماندهای هضم است.
یکی از سببهای بزرگ کاهشِ قوای کبدی، کبد چربِ التهابی است که اکنون یک اختلال شایع در کشور بهشُمار میآید.
تشخیص اولیهٔ کبد چرب التهابی، با بررسی علایم و نشانههای بالینی تا اندازهای ممکن است اما برای تشخیص دقیق و سنجیده، سونوگرافی یا فیبرواسکن کبد بعلاوهٔ آزمایش خون ضروری است.
درمان دارویی و تغذیهای برای کبد چربِ التهابی و کبد چربِ غیرالتهابی، یکسان نیست.
در حقیقت بسیاری از توصیههای رایج برای درمان کبد چرب (بویژه در تلگرام و اینستاگرام)، چرندیاتِ زیانآور، یا حداقل بیاثری هستند که در زرورقِ رنگارنگ و گولزنندهٔ شگردهای رسانهای به مخاطبانِ خیالزده القاء میشوند.
۱۹ آذر ۱۴۰۴
مشهد
@Hikmatbasedmedicine
هدایت شده از Hikmatbasedmedicine
🧠🫀🌿
▪️دو نکته دربارهٔ کبد چرب التهابی
🖋 مجید انوشیروانی، دکترای تخصصی طب ایرانی
➖ کبد چرب التهابی، با نشانههایی در تن و روانِ فرد مبتلا آشکار میشود که طبیب با مشاهده و کشف آنها میتواند به وجود این اختلال پی ببرد ولی برای تأیید تشخیص و آگاهی از میزان پیشرَوی التهاب، و سنجشِ ظرفیتِ سمزُدایی کبد، همواره سونوگرافی یا فیبرواسکن کبد بهعلاوهٔ آزمایش خون ضروری است.
➖ در کبد چرب التهابی، کبد دچارِ سوءمزاجِ دوگانهٔ متضادی میشود که همزمان با انباشتِ مواد غلیظ و لزجِ بلغمی در کبد، لهیب و التهاب نیز بر آن عارض میگردد؛ در این وضعیت، بیمار باید از خوراکهای بلغمساز و عوامل کاهندهٔ حرارت غریزیِ کبد دوری کند و همچنین از خوردن غذاها و ادویهٔ بسیار گرم و خشک دست بکشد.
جمعه ۲۱ آذر ۱۴۰۴
مشهد
@Hikmatbasedmedicine
❓ تا حالا به این فکر کردی
چرا با اینکه «برنج» هر روز سر سفرهمونه،
بعضیها باهاش چاق میشن، بعضیها
قندشون بالا میره،
و بعضیها هیچ مشکلی ندارن؟
🍚🌾
مشکل از خود برنج نیست…
مشکل از طریقه مصرفشه.
👉 قراره اینجا از زاویه طب ایرانی،
برنج رو درست بشناسیم؛
نه حذفش کنیم، نه دشمنش بدونیم.
(ادامه دارد…)
👩⚕️ @dr_delshad
❓ برنج دشمن سلامتیه یا دوست بدن؟
🍚
همون غذایی که:
* هر روز میخوریم
* سیرکنندهست
* و پایه سفره ایرانیه
🔻 اگر نادرست مصرف بشه:
* روی وزن اثر میذاره
* قند خون رو بالا میبره
* برای کبد چرب دردسرسازه
🔺 اما اگر درست مصرف بشه:
* غذای سالم و مقویه
* انرژی متعادل میده
* و به بدن فشار نمیاره
📌 پس مسئله «بودن یا نبودن برنج»
نیست
مسئله «چطور خوردن برنجِ».
👩⚕️ @dr_delshad
❓ میدونستی طبع برنج برای همه یکی اثر نمیذاره؟
🌾🍚
در #طب_ایرانی :
* برنج طبع سرد و خشک داره
* برای بعضی مزاجها عالیه
* و برای بعضیها اگر اصلاح نشه، مشکلسازه
🔻 بهخصوص اگر:
* تحرک کم باشه
* شب مصرف بشه
* یا با مصلح مناسب همراه نباشه
📌 شناخت طبع برنج = مصرف هوشمندانه
(ادامه دارد…)
👩⚕️ @dr_delshad
❓ تا حالا کسی بهت گفته برنج ممکنه آرسنیک داشته باشه؟
😐🍚
بله…
بحث فلزات سنگین و سموم در برنج جدیه
اما خبر خوب اینه 👇
✅ با شستوشوی درست
✅ و روش پخت صحیح
میشه مقدار زیادی از این عوارض رو کاهش داد.
📌 حذف برنج راهحل نیست
اصلاح روش مصرف، راه طب ایرانیه.
👩⚕️ @dr_delshad