تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
👈#جلسه_شانزدهم_تفسیر_در_قرآن
👈 نوع فایل: #اسلاید
👈 موضوع: #تعدد_زوجات
👈واژه: #قسط #مساوات #عدالت #حرص #حب_الشهوات
👈۳۰تیرماه ۹۸
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
👈#زندگی_ازمنظر_امیرالمومنین_علیه_ السلام
👈 شماره جلسه: #هشتم_دوره_سوم
👈۳۱ تیرماه_۹۸
👈 نوع فایل: #اسلاید
👈 واژه: #وهل #زجر #عاقل #رزق #امر #زیبایی #تبعیض #غفیره #فتنه #فالج_الیاسر #خشیه #ریاء
👈#زندگی_ازمنظر_امیرالمومنین_علیه_ السلام
👈 شماره جلسه: #هشتم_دوره_سوم
👈۳۱ تیرماه_۹۸
👈 نوع فایل: #صوتی
👈 زمان: ۸۸دقیقه
👈 واژه: #وهل #زجر #عاقل #رزق #امر #زیبایی #تبعیض #غفیره #فتنه #فالج_الیاسر #خشیه #ریاء
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
#متن پیاده شده نهج البلاغه جلسه نهم دوره اول
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
👈#جلسه_هشتم_دوره_ششم_تدبر_در_مفاهیم_قرآن
👈 نوع فایل: #صوتی
👈زمان: #۸۷دقیقه
👈موضوع: #سوره_مبارکه_انبیاء
👈 واژه: #دحوالارض #وحدت #غفلت #لعب
👈۶مردادماه۹۸
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
👈#جلسه_هشتم_دوره_ششم_تدبر_در_مفاهیم_قرآن
👈 نوع فایل: #اسلاید
👈موضوع: #سوره_مبارکه_انبیاء
👈 واژه: #دحوالارض #وحدت #غفلت #لعب
👈۶مردادماه۹۸
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
👈#جلسه_هفدهم_تفسیر_در_قرآن
👈 نوع فایل: #اسلاید
👈 موضوع: #عوامل_غفلت_آور #دحوالارض
👈واژه: #غفلت #خیر #متقین #اراد #شاء #دحا
👈۶مردادماه ۹۸
یافاطمه ...
🔰 *ادامه جلسات ازدواج چرا و چگونه؟
(جوانان مهدوی و والدین امانتدار) *
✅ ویژه جوانان مجرد یا متاهل و پدران و مادران عزیزی که فرزندان جوان مجرد یا متاهل دارند
⏰ زمان: پنج شنبه ۱۰ مردادماه، از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۴۵
🎙 با حضور استاد غفرانی
📍 مکان: سهروردي شمالی، خيابان ميرزا زينالی شرقی، هتل پرشين پلازا
🚗 پارکینگ هتل هم فراهم است.
🔹 شرایط شرکت: محدودیت خاصی ندارد، اما عضویت در کانال زیر الزامی است.
🔻 کانال ثبت نام:
▫️ ble.im/AmanatDaran
#اطلاعیه #مدرسه_اهل_بیت #کارگروه_جوان
@QuranEtratSchool
www.QuranEtratSchool.ir
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
پرسش اول: آزادی یعنی چه؟
پاسخ آزادی: یعنی « رها بودن » و « محدود و مکلّف نبودن » و « هیچ چهارچوبی و هیچ تعهدی نداشتن ».
که این آزادی، نه برای خداوند و نه برای مخلوق، « امکان ندارد » و « محال » است.
قطعا از خداوند « فقط رحمت » صادر می شود و تمام رحمت الهی، عالمانه، حکیمانه، عادلانه و مقتدرانه است و قطعا جاهلانه و ظالمانه نیست و از هر نقص و نیازی منزه و مبرّاست.
انسان هم « مخلوق » است و هر مخلوقی، قطعا « محدود » است (و عبث و سُدی و رها نیست) و انسان حتی اینقدر « آزاد » نیست که « آزادی » را « عاضادی » یا « عاذادی » و یا « عاظادی » بنویسد.
سئوال: پس چرا أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه در نامه 31 نهج البلاغه می فرمایند: وَ لَا تَكُنْ عَبْدَ غَيْرِكَ وَ قَدْ جَعَلَكَ اللَّهُ حُــــــرّاً (بندة غیر از (عقلِ) خودت نباش زیرا خداوند تو را (میان عقل و نفس) آزاد آفرید)
پاسخ: انسان به خاطر « مختار » بودنش در هر لحظه و در هر شرائطی، با « دو گزینة » مواجه است و می تواند به هر چیزی و به هر اقدامی بگوید: آره یا خیر. این « مجبور نبودن در انتخابِ یکی از این دو گزینه » (که زمانش حتی از ثانیه هم خیلی کمتر است)، به آزادی تعبیر شده اما او حتما « مجبور » است فقط « یکی » از دو گزینه را و حتما « عواقب » آن را بپذیرد.
پرسش دوم: محدودیت یعنی چه؟ جلوگیری از رفتارهای دلخواه و انحراف و بی رویه بودن، که هر محدودیتی ممکن است عاقلانه یا جاهلانه ، عالمانه یا غافلانه ، محکم یا متشابه ، مرئی یا نامرئی ، مادی یا معنوی ، .... باشد.
اگر انسان با خودشناسی، « مقصد، مقصود، محبوب، معشوق و معبود » پیدا کند حتما دنبال « جهت » و « راه » مشخصی می گردد و برای رسیدن به آن « مطلوب »، قطعا خودش را عاقلانه، عالمانه، عارفانه و مؤمنانه، « محدود » می کند تا وقت و انرژی او در مسیرهای انحرافی و بی راهه ها، تلف نشود و « زودتر » به مقصودش برسد.
پرسش سوم: اسارت یعنی چه؟
پاسخ: بازداشتن انسان از رشد و بالندگی و مانع تلاش او برای رسیدن به اهداف یا مقاصدش شدن.
پرسش چهارم: کدام آزادی خوب یا بد است؟
پاسخ: آزادی برای انتخابهای عاقلانه، خوب است اما آزادی برای انجام کارهای « دلخواه » خوب نیست.
پرسش پنجم: کدام « محدودیت » خوب یا بد است؟
پاسخ: محدودیتهای عاقلانه و مؤمنانه، باعث « رشد » و « سلامت » انسان و حیوان و گیاه می شوند، اما محدودیتهای جاهلانه و خودخواهانه و نفسانی، باعث « اسارت » و « بردگی » انسان می شوند.
پرسش ششم: آیا ازدواج، آغاز محدودیت و پایان اسارت است؟ یا: آغاز اسارت و پایان آزادی؟
پاسخ: اگر ازدواج اسلامی باشد پایان اسارت نفس و آغاز محدودیتهای عقلانی و وحیانی است و باعث می شود که زندگی در جهت تقرب به « حی قیوم »،« شروع » شود ، اما اگر ازدواج عاقلانه و اسلامی نباشد، انسان، همچنان اسیر نفسانیت خود می ماند و به انواع انحراف و تخلف و آلودگی و افسردگی گرفتار می شود و به هیچ مقصد متعالی و زیبا و پایداری نمی رسد. التماس صلوات
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۶
🌷خدمت مادر به جامعه از خدمت همه کس بالاتر است.
🌟 #نقش_زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است؛ برای اینکه بانوان علاوه بر اینکه خودشان یک #قشر_فعّال در همه ابعاد هستند، قشرهای فعّال را در دامن خودشان #تربیت میکنند. خدمت مادر به جامعه از خدمت معلّم بالاتر است، و از خدمت همه کس بالاتر است. و این امری است که انبیا میخواستند. میخواستند که بانوان قشری باشند که آنها تربیت کنند جامعه را، و شیر زنان و شیر مردانی به جامعه تقدیم کنند...... و شما هدایت کنید مردان را و #هدایت کنید و #نصیحت کنید دولتمردان را.
👈شما #مادران خوبی برای اطفال باشید؛ و #ناصحان خوبی برای جامعه؛ و زحمتکشان خوبی برای #مستمندان، و هستید بحمداللَّه.
🎙امام خمینی (ره) (صحیفه امام، ج۱۴، ص۱۹۶ | ۲۵ اسفند ۱۳۵۹)
استاد، طبق آنچه در تعالیم دین گفته شده وهمینطور فرمایشات شما در جلسه دوم ،وظیفه زن خوب همسر داریه وتکلیفی برای کسب درآمد وشاغل بودن نداره،
درسته واین نگاه اسلام به زن بسیار زیباست،
ولی استاد میشه لطفا بیشتر در این باره توضیح بفرمایید که اگر خانمی بخواد در جامعه بنا بر تخصصی که داره حضور داشته باشه وخدمت کنه(نه برای درآمد) حد ومرز این حضور چه طور تعیین میشه
مثلا ما برای دختر خانمها به معلم زن نیاز داریم یا برای بانوان به پزشک زن نیاز داریم ،بنده خانمهایی رو میشناسم که حتی برای پزشکی عمومی هم دنبال پزشک زن میگردن
به غیر از احادیث ،آیا در قرآن هم آیه ای ورباره این موضوع داریم؟
متشکر استاد وخدا به عمر وعلمتون برکت عنایت کنه
🌿 احترام به (احتمالا) سرکار خانم
لابد در فیلمها و سریالهای پلیسی دیده اید که برخی از افراد پلیس یا مأموران أمنیتی در تمام کشورها با « لباس شخصی » به صورت رهگذر، مغازه دار، فروشنده دوره گرد، راننده تاکسی، پیک موتوری و دهها پوشش شغلی دیگر به رهگیری افراد خلافکار می پردازند.. جاسوسها نیز در پوشش خبرنگار، گردشگر و عناوین دیگر به جمع آوری اطلاعات و انجام مأموریت اصلیشان می پردازند.
پس تمام مشاغلی که افراد پلیس مخفی یا مأمورانی اطلاعاتی یا جاسوسان برای خود انتخاب می کنند فقط « پوشش » است و « کار اصلی » آنها چیز دیگری است.
به نظر می رسد هدف از خلقت زنان و مأموریت اصلی بانوان عزیز هم « فقط جهاد همسرداری » و « آسمانی کردن » نگاه مردان است لذا اگر هر شغل دیگری را به حسب ضرورت انتخاب کنند (حتی فرزندآوری و مادری)( تا چه رسد به مشاغل دیگر) نباید آنان را از مأموریت اصلی خود غافل کند.
البته حضور بانوانی که به هر دلیل از داشتن همسر به طور موقت یا دائم محروم هستند در مشاغل مناسب آنها منعی ندارد.
نکتة بسیار مهمی که می توان به اجمال آن را مطرح کرد اینکه: « ظهور » بانوان در مشاغل مختلف، نباید از « حضور و نفوذ » آنان بکاهد. متأسفانه امروز در سیاسی ترین مراکز سیاسی و أمنیتی جهان (مثل شورای أمنیت سازمان ملل) زنان « ظهور » دارند اما « حضور و نفوذ و تأثیرشان » بسیار ناچیز است.
شخصی که چند سال پیش در محل بسیار بدی از دنیا رفت بیست و چند سال پیش گفته بود: خانمها باید در ادارات و سازمانها و کوچه و خیابان باشند تا « کار برای مردان تلطیف » شود.
بنابراین بانوان عزیز باید با « درک مقام ارزشمند و کرامت آسمانی » خود، مراقب این سوء استفاده و استفاده ابزاری از آنها باشند و حضورشان در تمام صحنه ها ، خالی از « تبرج » و « بدن نمایی » و « تحریک غرائز و شهوات » باشد زیرا از منظر قرآن، زنان « پشتوانه اقتدار جامعه » و « با ارزش ترین سرمایه هر ملت » و « آینده سازان » هر کشور هستند. امیدوارم خداوند متعال به برکت نام مادر نازنینمان حضرت زهرای أطهر سلام الله علیها ، وجود مقدس بانوان را از هر غفلت و جهالت و لجاجت و گزندی حفظ فرماید.