eitaa logo
کانال رسمی آیت‌الله دکتر مختاری
237 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
402 فایل
مدرس خارج فقه و اصول رییس موسسه بین‌المللی عروةالوثقی نماینده رئيس جمهور در هیات امنای دانشگاه اهل بیت
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 غدیر آمده تا بفهماند سیاست به همه مربوط است ❇️ اهمیت غدیر 🔰 قاعده امامت، قاعده ولایت
🌷 رسول اکرم (صلّی‌الله علیه و آله) فرمود : 🖌 ای مردم! هیچ دانشی نیست مگر اینکه خداوند آن را در جان من گرد آورده است و من نیز آن را در پیشوای پرهیزکاران جمع نمودم و هیچ علمی نیست جز آن‌که آن را به علی آموختم ، علی پیشوای روشنگر است. 📚 احتجاج ، ج۱ ، ص۶۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتم که به پیری رسم و توبه کنم آن قدر جوان مرد و یکی پیر نشد... 🎙 آیت الله
◀️ ضرورت تبیین ابعاد مختلف واقعه غدیر در مراکز آکادمیک جهانی
وی افزود: غدیر عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است و صرفاً واقعه‏‌ای تاریخی نیست. خداوند متعال در آیه ۶۷ سوره مائده می‌‏فرماید: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ؛ اى پیامبر آن‌چه از جانب پروردگارت به‌سوى تو نازل شده ابلاغ کن و اگر نکنى پیامش را نرسانده‌‏‌اى و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه می‌‏دارد آرى خدا گروه کافران را هدایت نمی‌‏کند». مختاری درباره تعیین وصی در ادیان مختلف بیان کرد: آیین تعیین وصی در یهودیت و مسیحیت نیز مشابه اسلام است و نشان از این دارد که این سنتی الهی است. در مورد حضرت موسی(ع) در کتاب مقدس آمده است که آن حضرت از خداوند خواست تا جانشینی بعد از او معین کند تا مردم را هدایت کند. خداوند نیز «يُوشَعُ بْنُ نُون» را انتخاب کرد و تمام اختیارات موسی را به او واگذار کرد. موسی نیز دست یوشع را گرفته او را به بنی‌اسرائیل معرفی کرد. موسی‌ به‌ خداوند عرض‌ کرد: ای‌ خداوند، خدای‌ روح‌های‌ تمامی‌ افراد بشر، پیش‌ از آنکه‌ بمیرم‌ التماس‌ می‌کنم‌ برای‌ قوم‌ اسرائیل‌ رهبر جدیدی‌ تعیین‌ فرمایی‌، مردی‌ که‌ ایشان‌ را هدایت‌ و از آنان‌ مراقبت‌ کند تا قوم‌ خداوند مثل‌ گوسفندان‌ بی‌شبان‌ نباشند. خداوند پاسخ‌ داد: برو و دست‌ خود را بر یوشع‌ پسر نون‌ که‌ روح‌ من‌ در اوست‌، بگذار. سپس‌ او را نزد العازار کاهن‌ ببر و پیش‌ چشم‌ تمامی‌ قوم‌ اسرائیل‌ او را به‌ رهبری‌ قوم‌ تعیین‌ نما. اختیارات‌ خود را به‌ او بده‌ تا تمام‌ قوم‌ اسرائیل‌ او را اطاعت‌ کنند. او برای‌ دستور گرفتن‌ از من‌ باید پیش‌ العازار کاهن‌ برود. من‌ بوسیله‌ اوریم‌ با العازار سخن‌ خواهم‌ گفت‌ و العازار دستورات‌ مرا به‌ یوشع‌ و قوم‌ اسرائیل‌ ابلاغ‌ خواهد کرد. به‌ این‌ طریق‌ من‌ آنان‌ را هدایت‌ خواهم‌ کرد. پس‌ موسی‌، همانطور که‌ خداوند امر کرده‌ بود عمل‌ نمود و یوشع‌ را پیش‌ العازار کاهن‌ برد. سپس‌ در حضور همه‌ قوم‌ اسرائیل‌، دست‌هایش‌ را بر سر او گذاشت‌ و طبق‌ فرمان‌ خداوند وی‌ را به عنوان‌ رهبر قوم‌ تعیین‌ کرد. سفیر ایران  در واتیکان در ادامه به تعیین جانشین برای حضرت عیسی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت عیسی(ع) نیز شمعون را جانشین خود معرفی می‌کند و او را واسطه فیض الهی قرار می‌دهد؛ کسی که ملکوت خدا در اختیار اوست و هر آنچه حکم کند، پذیرفته می‌شود. عیسی فرمود: ای شمعون، تو پطرس، یعنی «سنگ» هستی، و من بر روی این صخره، کلیسای خود را بنا می‌کنم، و قدرت‌های جهنم هرگز قادر به نابودی آن نخواهند بود. من کلیدهای ملکوت خدا را در اختیار تو می‌گذارم تا هر دری را بر روی زمین ببندی، در آسمان بسته شود، و هر دری را بگشایی در آسمان نیز گشوده شود. وی به روایات اسلامی در خصوص روز ۱۸ ذیحجه پرداخت و تصریح کرد: در برخی روایات اسلامی هم آمده است که: - هجدهم ذی‌الحجه (مصادف با عید غدیر) روزی است که حضرت موسی(ع) یوشع بن نون را به عنوان وصی و جانشین در میان قوم بنی اسرائیل پس از ‏خود برگزید و یهودیان مؤمن واقعی را کسانی دانست که طریق یوشع را پیموده و رهبری و زعامت وی را پذیرا گشتند‎. - همچنین روزی است که حضرت عیسی(ع) در این روز شمعون الصفا را به عنوان جانشین خویش قرار داده و از چشم ‏حواریون و یارانش غائب شد. - و در این روز حضرت سلیمان(ع) کلید پادشاهی و وصایت امپراطوری خویش را به آصف بن ‏برخیا سپرده و رعیت خود را بر استخلاف او اشهاد نموده است‎. پس رسالت و مأموریتی در روز هجدهم ذی‌الحجه انجام پذیرفته است که به گفته مورخان در همان روز چنین مأموریتی از طرف پیامبران ‏بزرگی همچون موسی، عیسی مسیح و سلیمان (علیهم السلام) نیز تجربه شده بود‎. حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه این گفت‎‌وگو به رویداد غدیر اشاره و اظهار کرد: از جمله رویدادها و اتفاقات مهم تاریخ اسلام، واقعه غدیر است. این رویداد که در اواخر عمر با برکت پیامبر بزرگ اسلام(ص) رخ داد، مبدأ بسیاری از تحولات، حوادث، گرایش‌ها، فرهنگ‌ها، اندیشه‌ها و ایده‌ها شد. طی هزار و چهارصد سال گذشته، محققان و متفکران بیشماری به بحث، تحقیق و بررسی این حادثه مهم پرداخته‌اند. آنها عمدتاً از جنبه‌های مختلف حدیثی، فقهی، تاریخی، ادبی، دیدگاه خاورشناسی و اهل سنت به بحث و کنکاش پرداخته‌اند. وی افزود: طبیعی است واقعه غدیر، افق جدیدی در برابر دین اسلام پدید آورد. اگر این حادثه نبود، دین اسلام نیز مانند ادیان گذشته، به کمال نمی‌رسید و نمی‌توانست به عنوان یک دین پایدار و ابدی تعریف شود.
مختاری تأکید کرد: غدیر سند هویت شیعه و نماد تفکر اصیل شیعه است.  یکی از وظایف عمده شیعیان تأمّل و فهم دقیق از مفاهیم بلند خطبه غدیر است. البته بنا به نقل علّامه آغا بزرگ تهرانی، نخستین کسی که متن سخنرانی آن حضرت را گزارش کرده است، شیخ خلیل بن احمد فراهیدی متوفای ۱۷۵ هجری قمری است که در کتابی به نام «جزءٌ فیه خطبة النبیّ(ص) یوم الغدیر»(بخشی از خطبه پیامبر(ص) در روز غدیر) آن را آورده است. سفیر ایران در واتیکان با اشاره به جانشینی حضرت علی(ع) افزود: انتصاب امام علی(ع) به عنوان جانشین و وصی و پیشوای جامعه اسلامی توسط پیامبر اکرم(ص)، تداوم، تکمیل و اتمام برنامه‌های نبوّت در مدیریت جامعه بود. این اقدام، ضرورت اجتماعی اجتناب‌ناپذیر بود و از انتظارات عقلای عالم به شمار می‌آمد و آن حضرت حتی در زمان حیات خود از آن غفلت نمی‌ورزید. او می‌دانست که جامعه بی‌سرپرست مانند رمه بی چوپان هر لحظه در معرض اختلاف، از هم گسیختگی و هجمه فرصت‌طلبان و چه بسا سلطه زیاده‌خواهان باشد. مسئله رهبری و حکومت از مسائل بدیهی و غیرقابل گریز جامعه اسلامی است و این واقعیتی است که هیچ یک از صحابه نسبت به آن تردید نداشتند و تنها در مصداق آن با یکدیگر اختلاف کردند. حجت‌الاسلام مختاری در پایان اظهار کرد: باید کارشناسان عرصه بین‌الملل در معرّفی غدیر و فلسفه تعیین جانشینی حضرت علی(ع) توسط پیامبر اسلام(ص) و تبیین ابعاد گوناگون این واقعه مهم، اقدامات قابل توجهی انجام دهند و با برگزاری نشست‌های علمی در مراکز آکادمیک و پژوهشی در سراسر جهان به عنوان یک پدیده تاریخی، علمی و فلسفی به زوایای این رویداد بپردازند. به نظر بنده حوزه‌های علمیه باید از همه امکانات خود در تحقق این امر مهّم بهره ببرند و طلاب و فضلای زباندان حوزه و نیز دانشگاهیان در شناساندن این میراث گرانقدر اهتمام ورزند و یا با تدوین و انتشار مجلات علمی به زبان‌های زنده دنیا واقعه غدیر را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند و به گونه‌ای به برخی شبهات که خصوصاً از سوی مستشرقان آن سوی مرزهای ایران، پدید آمده است، پاسخی مناسب و منطقی ارائه دهند.
روح مطهر تو، خورشید بی زوال است با ظلمت و تباهی، همواره در جدال است ای شهسوار دل ها، آقا امام کاظم غالب به خشم گشتی، ای روح پاک وصائم 🌹 میلاد باسعادت هفتمین فخر عالم امکان، باب الحوائج ، حضرت موسی بن جعفر، امام موسی کاظم علیه السلام بر شما مبارک 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ ملت می‌شناسند این افراد را 👇 🎙️ «ملت می‌شناسند افراد صالح را لازم نیست که حالا یک چند سال هم ما درسشان بدهیم نخیر، خودشان می‌فهمند می‌فهمد کی آدم صالح است کی آدم ناصالح...»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله حجت هاشمی خراسانی: بنده سه نفر را باب الحوائج میدانم امام موسی کاظم (علیه السلام) حضرت عباس (علیه السلام) حضرت علی اصغر (علیه السلام) استاد ما میفرمود هر گاه مصیبتی و گرفتاری بر ما وارد میشد روضه این بزرگواران را می خواندیم اون مصیبت برطرف میشد. 🎙آیت الله حجت علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑پشت پرده خرید واکسن کرونا از زبان 🔺روایت شهید جمهور از چالش‌های روزهای اول خدمت در دولت سیزدهم 🔺در جلسه اول هیات دولت سیزدهم با حضور وزرای دولت گذشته به شهید رئیسی گفتند نه واکسن داریم نه حقوق آخر ماه، بودجه واردات کالاهای اساسی هم ته کشیده! 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیۀ مهم رهبر انقلاب به ملت ایران مردم برای حضور در انتخابات تنبلی نکنید و دست‌کم نگیرید
🟢 معیارهای افراد اصلح از منظر آیات و روایات یادداشتی از دکتر خرمی آرانی مدیر گروه فلسفه و کلام اسلامی پژوهشکده عروة الوثقی
امام خمینی (ره) : « احدی شرعا نمی تواند به کسی‌ کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد و اگر در صلاحیّت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه ها نظر موافق داشتند ولی رأی دهنده تشخیص اش بر خلاف همه̾ آنها بود ، تبعیّت از آنها صحیح نیست و نزد خداوند مسئولیت دارد » .رهبر معظم انقلاب (دام ظله) اصلح کسی است که به مبانی نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد و کارآمد باشد و شب‌وروز نشناسد و دنبال کار باشد توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب موجب صلاحیت است. این آدم می‌تواند از همۀ ظرفیت‌های کشور استفاده کند. در این نوشتار نگاهی گذرا به معیارهای اصلح از منظر آیات و روایات خواهیم داشت. معیارهای افراد اصلح از منظر قرآن کریم ۱.علم و آگاهی و تعهد و امانتداری « قالَ اجْعَلْنِی عَلى‌ خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ »«یوسف گفت مرا سرپرست خزائن سرزمین مصر قرار ده که نگهدارنده وآگاهم»(سوره یوسف، آیه ۵۵) در این آیه شریفه علم و آگاهی و حفظ و امانتداری به عنوان دو شرط اساسی پذیرش مسئولیت برشمرده شده است. روشن است که علم و آگاهی و حفظ و امانتداری در هر کاری متناسب با آن می باشد و با توجه به جایگاه مهم ریاست جمهوری افرادی که انتخاب می شوند باید به تناسب این جایگاه دارای علم و تعهد لازم باشند. ۲.قدرت و توانمندی « إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاهُ عَلَیْکُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ »« خداوند او (طالوت) را بر شما برگزیده و او را در علم و قدرت وسعت بخشیده است »(سوره بقره، آیه ۲۴۷) در این آیه شریفه علم و توانایی ملاک گزینش طالوت از سوی خداوند معرفی شده است. این دو ملاک با تناسب هر کاری برای افرادی که عهده دار آن می شوند، ضروری است زیرا بدون برخورداری از توانایی علمی و جسمی لازم، امکان انجام مناسب آن کار وجود نخواهد داشت. ۳.توجه به ارزش ها و نیازهای جامعه « الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ » « آن کسانی که هرگاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را بر پا می کنند و زکات می دهند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند.» (سوره حج، آیه ۴۱) ریس جمهوربا بهره مندی از فرصت ریاست جمهوری باید در مسیر بندگی خداوند ( اقامه نماز)، برپایی ارزش ها در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ( امر به معروف) و مقابله با ضد ارزش ها در همه ابعاد ( نهی از منکر ) و توجه به نیازهای جامعه ( ایتاء زکات) گام بردارد. معیارهای افراد اصلح از منظر روایات ۱. تقوا و پارسایى قال الصادق علیه السلام : اِسْتَشِرِ اَلْعَاقِلَ مِنَ اَلرِّجَالِ اَلْوَرِعَ فَإِنَّهُ لاَ یَأْمُرُ إِلاَّ بِخَیْرٍ وَ إِیَّاکَ وَ اَلْخِلاَفَ فَإِنَّ خِلاَفَ اَلْوَرِعِ اَلْعَاقِلِ مَفْسَدَةٌ فِی اَلدِّینِ وَ اَلدُّنْیَا » « مرد خردمند پارسا را به رایزنى طلب که جز به نیکى سفارش نکند و مبادا با غیر او مشورت کنى؛ چرا که ناپارساى بى‏خرد، [باعث‏] فساد دین و دنیا است». (وسائل الشیعه، ج۱۲، ص ۳۲) ۲.خردمندی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله می فرمایند: «اِستَرشَدوا العاقِلَ وَ لاتَعصَوهَ فَتَندَموا» «با انسان خردمند رایزنى کنید و از رأى او سرمپیچید که پشیمان خواهید شد» (بحارالانوار، ج ۷۲، ص ۱.۵) «مَنْ شَاوَرَ ذَوِی الْأَلْبَابِ دُلَّ عَلَى الرَّشَادِ » «آن که با خردمندان به شور بپردازد، به راه رشد و موفقیت راهنمایى خواهد شد.» ( همان) ۳. تخصص و دانایى قیل لرسول اللَّه(ص): ماالحزم؟ قال(ص)؛ مُشَاوَرَةُ ذَوِی اَلرَّأْیِ وَ اِتِّبَاعُهُمْ »«از پیامبر ا(ص) پرسیده شد: دوراندیشى چیست؟ فرمود: رایزنى با صاحبنظران و پیروى از آنان». ۴.خیرخواهى‏ پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله مى‏فرمایند: « مُشاوَرَةُ الْعاقِلِ النّاصِحِ یُمْنٌ وَ بَرَکَةٌ وَ رُشْدٌ وَ تَوفیقٌ مِنَ اللّ…»«رایزنى با خردمندِ خیرخواه رشد و میمنت و توفیقى از سوى خدا است…»(همان، ج ۷۲، ص ۱.۵) ۵خوف الهى امام صادق(ع) مى‏فرمایند: « شاوِر فی حَدِیثِکَ الذینَ یَخافُونَ اللّه »«در امورت با کسى رایزنى کن که خدا ترس باشد»(همان، ص۹۸) ۶_ آزادگى، دین‏دارى‏، دلسوزى، صمیمیت و برادرى‏ و رازدارى‏ا صادق(ع) مى‏فرمایند: « إنّ المَشورَةَ لا تکونُ إلاّ بِحُدُودِها الأربَعةِ… فأوَّلُها أن یکونَ الذی تُشاوِرُهُ عاقِلاً. و الثانیةُ أن یَکونَ حُرّا مُتَدَیِّنا. و الثالثةُ أن یکونَ صَدیقا مُواخِیا. و الرابعةُ أن تُطلِعَه على سِرِّکَ فَیکونَ عِلمُهُ بهِ کَعِلمِکَ ثُمّ یُسِرَّ ذلکَ و یَکتُمَهُ »«مشورت ثمربخش نیست؛ جز آنکه ارکان چهارگانه آن تحقّق پذیرد: ۱ طرف مشورت خردمند باشد؛ ۲. آزاد مرد دیندار باشد؛ ۳. صمیمى و برادرسان بوده باشد؛ ۴. او را از راز خود در مسأله مورد رایزنى چنان آگاه سازى که خود آگاه هستى و او این راز را مخفى دارد و کتمان نماید»( مکارم الاخلاق، ج ۲، ۸٠
۷.توجه به مردم و برخورد محبت آمیز با آنان حضرت علی علیه السلام می فرمایند :« وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ»« و همانا مسئولیتی که بر عهده توست وسیله آب و نان نبوده و بلکه امانتی در گردن تو است »( نهج البلاغه، نامه ۵) را همواره در نظر دارد و در برابر دیدگان خویش قرار می دهد، نسبت به امور ومشکلات مردم بی تفاوت نبوده و نسبت به آنان محبت خواهد داشت که البته همین مسأله موجب محبوبیت او خواهد شد و این همان فرمانی است که حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر فرمودند:«و أشعِرْ قَلبَکَ الرَّحمَةَ لِلرَّعِیَّةِ، و المَحَبَّة لَهُم، و اللُّطفَ بِهِم، و لا تَکونَنَّ علَیهِم سَبُعا ضارِیا تَغتَنِمُ أکلَهُم»«مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرارده و با همه مهربان باش. مبادا هرگز چونان حیوان شکاری باشی که خوردن آنان را غنیمت دانی »( نهج البلاغه، نامه ۵۳)
🟩 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری سفیر ایران در واتیکان با دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات، آورده است: با تکریم و تعظیم به مقام شامخ شهدای خدمت، رئیس جمهور محبوب و وزیر امور خارجه خدوم و همراهان وفادار ایشان، در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در شرایط خاص و استثنایی از تاریخ کشور عزیزمان قرار داریم. بدیهی است این انتخابات که در دوران کوتاه قانونی پس از شهادت دکتر رئیسی «قدس سره» اتفاق می افتد، نشان بلوغ سیاسی و اداری کشور برای مدیریت بحران هاست. انتخابات که در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر دو اصل مردم سالاری و حاکمیت ارزش های تمدن ساز اسلام است، حرکتی در راستای تحقق مردم سالاری دینی و میراث تاریخی بنیان گذار انقلاب اسلامی و تاکید مستمر مقام معظم رهبری است. از این رو، حضور چشمگیر و شگفتی ساز آحاد ملت بویژه نخبگان جامعه در پای صندوق های رای در ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ نه تنها وظیفه سیاسی و اجتماعی بلکه یک تکلیف شرعی و ملی است که می تواند آثاری ارزشمند و به یادماندنی برای کشور در برابر دید جهانیان به ارمغان آورد و قطعا باعث پدیداری امید و اطمینان علاقمندان به نظام و سبب یأس و نا امیدی برای دشمنان قسم خورده ملت بزرگ ایران اسلامی خواهد گردید. بدیهی است حضور حداکثری در این انتخابات اولاً و انتخاب فرد اصلح ثانیاً، زمینه پیشرفت و اعتلای کشور را فراهم نموده و توطئه های استکبار جهانی و ایادی آنان را خنثی می سازد. محمد حسین مختاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان
‍ 🌷 امام موسی کاظم (علیه‌السلام) می‌فرمایند : ✍ إِنَّ الزَّرْعَ يَنْبُتُ فِي السَّهْلِ وَ لَا يَنْبُتُ فِي الصَّفَا فَكَذَلِكَ الْحِكْمَةُ تَعْمَرُ فِي قَلْبِ الْمُتَوَاضِعِ وَ لَا تَعْمَرُ فِي قَلْبِ الْمُتَكَبِّرِ الْجَبَّارِ. 🖌 همانطور كه زراعت ، در زمين نرم می‌رويد ، نه بر  سنگ سخت ؛ حكمت هم در قلب انسان متواضع رویش دارد ، نه در دل متكبّر  زورگو. 📗 بحارالأنوار ، ج۷۵ ، ص۳۱۲                           
💠 آیت‌الله محمدتقی : 🔸«باید ملتفت باشید! دیگر چاره‌ای نیست، الا اینکه خودتان را به خدا بسپارید و متوسل شوید؛ 🔸یک دست شما قرآن و دست دیگر عترت باشد. عترت، معارفش در مثل «نهج‌البلاغه» است؛ اعمالش در مثلِ «صحیفه سجادیه» است؛ اعمال تکلیفی‌اش در مثل همین رساله‌های عملیه است.»
♨️اثر گناه بر ارتباط معنوی با امام عصر ارواحنافداه 🔸در حدیث شریفی از امام عصرعجل‌الله‌فرجه آمده است: «آنچه باعث تأخیر افتادن دیدار ما با شیعیان ما می‌شود، اعمال ناشایست آنهاست. پس باید هر یک از شیعیان از اعمالی که باعث ناراحتی ما می‌شود، دوری کنند.»(۱) 🔸علاوه بر آن توصیۀ بزرگان اخلاق، برای تحصیل رضایت حضرت ولیّ عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، دایر مدار ترک گناه است. 🔸 حضرت آیت‌الله بهجت(ره) در جواب اینکه چگونه می‌توان رابطۀ خویش را با اهل‌بیت علیهم السلام و محضر صاحب العصر تقویت کنیم، فرمود: «اطاعت و فرمان برداری از خدا بعد از شناخت او.»(۲) 🔸 همچنین مرحوم آیت‌الله حسن صافی اصفهانی(ره) می‌فرمود: «کسی که واقعاً در مسیر تقوا [ترک گناه] قرار بگیرد، محال است که امام زمان عجل‌الله به او علاقه نداشته باشد و با او ارتباط برقرار نکند، [این امر] حتمی و قطعی است.»(۳) 📌شکّی نیست که رابطه با امام عصر عجل‌الله‌فرجه و رضایت حضرتش و حتّی تشرّف به محضر ملکوتی ایشان را فقط باید در ترک گناه جست‌وجو کرد.👌 📚۱. تحفۀ‌ امام مهدی(علیه‌السلام)، ص ۱۳۰. ۲. به سوی محبوب. ۳. شوق وصال.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ توجه! اگر برای رأی دادن بی‌تفاوت باشید یا گروه‌های شما با هم اختلاف پیدا کند ممکن است اشخاصی که لایق نیستند به این مقام برسند