eitaa logo
سواد رسانه ای
121 دنبال‌کننده
20 عکس
19 ویدیو
0 فایل
ندا رضایی 🎓دانش آموخته دکتری مدیریت رسانه 🎓مدرس و پژوهشگر سواد رسانه سعی می کنیم اینجا مواردی برای مدیریت فضای مجازی مطرح کنیم پس با ما همراه باشید...
مشاهده در ایتا
دانلود
والدین گرامی: همیشه یادمان باشد که وسایل دیجیتال مانند یک جهان می باشد پس هر کسی نمی تواند با یک جهان در ارتباط باشد مگر اینکه راهکار آن را بداند بنابر این فرزندان خود را در اتاق خودش با یک جهان تنها نگذاریم بطور مثال یک رایانه را در فضای عمومی برای فرزندانمان قرار دهیم نه در اتاق شخصی فرزندمان @dr_nrezaei
. والدین گرامی: اگر فضای مجازی ، اینترنت و تلفن همراه در اختیار کودکانتان قرار دهید مسبب کم کاری ، تنبلی و اضافه وزن آنها خواهید شد هر وسیله الکترونیکی را بر اساس اصول خودش باید استفاده کرد فراموش نکنیم که فرزندان ما با تقلید از رفتار و کردار و گفتار مان رفتار خواهند کرد @dr_nrezaei
والدین گرامی: فراموش نکنیم که برای آرامش خودمون نباید برای فرزندانمان قبل از سن تعیین شده برای آنها لوازم دیجیتال بگیریم طبعا با توجه به وجود محتواهای گوناگونی که در این فضا به شکل نامحدودی وجود دارد، امکان پالایش آنها توسط این گروه سنی نیست که این امر به خودی خود می تواند سلامت جسمی و روانی آنها را متاثر کند. @dr_nrezaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چطور سیم کارت فرزندم رو طوری تنظیم کنم که محتوای غیراخلاقی رو در اختیارش قرار نده؟! @dr_nrezaei # سوادرسانه
و نحوه آنان 💥 نحوه نسل زد؟ 🔥 دارد، یعنی میتواند را ، دستگاه صحیح سنجش را از کار بیندازد. ⚡️ دشمن با کانالیزه و هدفمند کردن در بستر رسانه، توانسته است از فرزندان ما، نسلی را تربیت کنند که دیگر توانایی و قدرت فکر کردن در همه ابعاد را ندارند. ⚠️ صرفا یک تفکر تعریف شده از سوی دشمن در ذهن آنان جای دارد. ⚠️تفکراتی که فکر میکنند افکار خودشان است در صورتی که این افکار نتیجه است که در بستر رسانه و از طریق ▪️ شبکه های اجتماعی ▪️بازی های رایانه ای ▪️فیلم و سریال ▪️و... در نسل زد جای گرفته است. @dr_nrezaei
💢 فضای مجازی و زیر ۱۵ سال ‼️ برای فرزندان خود در این سن موارد زیر را در نظر بگیرید :👇 1⃣ تلفن یا تبلت باید مالکیت عمومی داشته باشد یعنی تبلت خانواده باشد و همه ازش استفاده کنند. (هرگز گوشی را مختص فرزند خود قرار ندهید) 2⃣ در شبکه‌های اجتماعی (مثل اینستاگرام) عضو نشود. در صورت ضرورت فقط از پیام‌رسان‌های ایرانی استفاده کند. 3⃣ خطرات فضای مجازی را به آنان گوشزد کنید و حضورشان در فضای حقیقی و ورزش را تقویت کنید. ⚠️ فراموش نکنید، فضای مجازی فقط آسیب نیست، اگر مدیریتش را بیاموزیم و به فرزندانمان در سنین بالاتر استفاده صحیح را آموزش دهیم، فواید بسیار زیادی به همراه دارد. @dr_nrezaei
📌زنگ خطر سایبری :"آسیب های بازی های رایانه ای را جدی بگیرید" ✅بازی‌های رایانه‌ای در دنیای مدرن به یکی از سرگرمی‌های محبوب جوانان و نوجوانان تبدیل شده‌اند.با وجود جذابیت‌های بصری و لذت بازی، این فعالیت‌ها ممکن است آسیب‌هایی را نیز به همراه داشته باشند که ضروری است از آن‌ها آگاه شویم. @dr_nrezaei از جمله آسیب‌های ناشی از بازی‌های رایانه‌ای:⁉️ 🔴کم شدن ارتباطات خانوادگی 🔴 افزایش رفتارهای پرخاشگرانه 🔴افت تحصیلی و عدم تمرکز 🔴انرژی منفی @dr_nrezaei
نسل آلفا کیست؟ به متولدین بین سال‌های 2010 تا 2024 نسل آلفا گفته می‌شود (همانطور که می‌بینید بخشی از این نسل حتی هنوز متولد نشده‌اند). پیش‌بینی می‌شود تا سال 2024 جمعیت نسل آلفا به 2 میلیارد نفر هم برسد. از این نسل به عنوان یک پدیده مصرف‌کننده روبه رشد شناخته می‌شوند. این موضوع سه دلیل اصلی دارد: انتظار می‌رود که نسل آلفا بزرگ‌ترین نسل تا به امروز باشد. در بین جمعیت جهان، از هر 3 کودک 2تای آن‌ها به تلفن‌های هوشمند دسترسی دارند. @dr_nrezaei تعداد بسیاری از این کودکان به دلیل تجربه تحصیل آنلاین در دوران همه‌گیری کرونا، هوش دیجیتالی منحصر به‌فردی دارند. نسل آلفا شامل بچه‌هایی می‌شوند که شاهد دوران همه‌گیری کرونا بودند، آن‌هایی که در دوره ابتدایی ماسک می‌زدند و بخشی از تلاش‌های آموزش از راه دور در کشورهای مختلف بودند. آن‌ها خیلی در خانه مانده‌اند و یاد گرفته‌اند که از صفحه نمایش برای برقراری ارتباط، یادگیری و بازی در سنین پایین استفاده کنند. @dr_nrezaei دسترسی زودهنگام به صفحه نمایش و اینترنت به این معنی است که این نسل بیش از هر زمان دیگری با جهان در ارتباط هستند، این نسل آداب و رسوم، ارزش‌ها و تجربیات را در فرهنگ‌ها به اشتراک می‌گذارد. آن‌ها همچنین اجتماعی‌تر و بصری‌تر از نسل‌های قبلی حتی نسل زد هستند و در دنیایی از تماس‌های تصویری مکرر، در آستانه متاورس و محبوبیت فزاینده واقعیت مصنوعی رشد می‌کنند. @dr_nrezaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آخر و عاقبت بازی رایانه‌ای؛ سرگرمی یا دیوانگی؟! @dr_nrezaei ✍سال ۲۰۱۹ میلادی بود که سازمان‌بهداشت جهانی در دسته‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها، اختلال جدیدی به بخش مصرف مواد و رفتارهای اعتیاد آمیز اضافه کرد: ! 📌این سازمان در تعریف اختلال بازی‌کردن این گونه بیان کرد: دل‌مشغولی افراطی و سرکوب‌ناپذیر به بازی‌های رایانه‌ای که طی دست کم ۱۲ماه باعث آسیب شخصی اجتماعی، آموزشی یا شغلی شود. @dr_nrezaei 📌پژوهش‌هایی زیادی توسط انجمن علوم‌اجتماعی و شناختی در دنیا نشان می‌دهد انجام مستمر بازی‌های ویدیویی و مصرف مواد اعتیادآور مدارهای پاداش مغز را به شکل مشابهی تغییر می‌دهند! 📌موج مراجعات به بازی‌های رایانه‌ای محدود به آسیب‌های اعتیادگونه نیست. بسیاری از بازی‌های ژانر خشونت و ترس با پیشرفت تکنولوژی و به بهانه واقعی‌تر شدن اکت در بازی‌ها بسیار به واقعیت میدانی شبیه شده و در هنگام رفتارهای خشن با تمامی افکت‌های صوتی و بصری صحنه را بازنمایی می‌کند. 📌تکرار مستمر قتل، قطعه قطعه کردن و امثال این موارد هیچ ذهنی را در یک بازه کوتاه سالم نمی‌گذارد چه برسد به اینکه فرزندان ما روزها و شب‌های خود را با تکرار این جنایات رایانه‌ای به صبح می‌رسانند. 😔خدا عاقبت این نسل را که کسی هم زیاد حواسش بهشان نیست به خیر کند! @dr_nrezaei