eitaa logo
عاشقانه‌های کلامی_اعتقادی
323 دنبال‌کننده
334 عکس
82 ویدیو
45 فایل
یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد.. "لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون" کانالی برای دسترسی آسان به پاسخ سوالات کلامی و اعتقادی و صوت های تدریسِ دکتر زهرا دلاوری پاریزی* ارتباط با مدير: @Dr_zdp53
مشاهده در ایتا
دانلود
نازنین پسرم، میوه‌ی دل مادر!! تولدت مبارک❤️❤️ حالا دیگه در تیتراژ پایانی برنامه ۲۰۴۰، اسم قشنگت برام باعث افتخاره.. البته بخاطر اون نگرش، سطح تفکر و فرهیختگی محتوای برنامه در شبکه امید.. خوش اومدی به دنیای کوچک ما که باعث گرمی دل و روشنی چشممون شدی.. الهی دلت همیشه روشن و معطر به عطر ایمان و معرفت و محبت اهل بیت علیهم السلام... مرداد زیبایی‌های بزرگی به من داد، سپاس خدایا ❤️❤️
هدایت شده از Abedi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
همرزمان قسمت اول ۰۳/۰۵/۲۱
هدایت شده از Abedi
💠کتاب همرزمان حسین علیه السلام 🔸شرح جلسه اول👆 🔸استاد: سرکار خانم دکتر دلاوری پاریزی 🔰🔰🔰
هدایت شده از Abedi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کتاب همرزمان حسین علیه السلام 🔸شرح جلسه دوم 🔸استاد: سرکار خانم دکتر دلاوری پاریزی زیدعزه 👇ادامه
هدایت شده از Abedi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش دوم از بیانات استاد بزرگوار 🔰🔰🔰
2.72M
قسمت اول از جلسه سوم همرزمان حسین علیه السلام ۱۴۰۳/۰۵/۲۸ استاد دلاوری
3.35M
قسمت دوم از جلسه سوم خلاصه کتاب همرزمان حسین علیه السلام ۱۴۰۳/۰۵/۲۸ استاد دلاوری
استاد دانشگاه و حوزه علمیه خواهران دکتر زهرا دلاوری پاریزی مطرح کرد: تحقق وحدت بین تمام ادیان با اربعین استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه باید از تجمع و پیاده‌روی جهانی اربعین برای معرفی اسلام استفاده کنیم، گفت: یکی از مهم‌ترین برکات پیاده‌روی اربعین وحدت بین تمام ادیان مخصوصاً مسلمانان در دنیا است. https://qomefarda.ir/50171
2.39M
نقش اربعین در وحدت استاد دکتر زهرا دلاوری پاریزی
1.18M
رسوایی داعش با اربعین دکتر دلاوری پاریزی
882.2K
تناقضات شیعه انگلیسی و اربعین @Dr_zdp53
2.41M
نقش حضرت زینب سلام الله علیها @Dr_zdp53
2.32M
💠کتاب همرزمان حسین علیه السلام 🔸شرح جلسه چهارم 🔸استاد: سرکار خانم دکتر دلاوری پاریزی زیدعزه 👇ادامه
2.91M
💠بخش دوم از فرمایشات استاد بزرگوار 🔰
"غم‌باد" فضای سینه کمی تنگ‌تر شده، ریه‌ها ورم کرده‌اند، غمباد گرفته‌اند. از بس نفس مهموم کشیده‌ام نفسم بالا نمی‌آید. بس که خوانده‌ام "والشمر جالس علی صدره" استخوان‌های سینه‌ام خورد شده است. تعداد تیرها را که می شمارم از دهانم خون بیرون می‌زند، نیزه شکسته‌ها را که کنار می‌زنم، چشمانم سیاهی می‌رود.. رگ‌های بریده را که می‌بینم، از حال می‌روم .. مداح بی‌نوا پوشیده‌تر بخوان! فاش گفتن در این طریقت قتل عمد است.. صدایش را خفه می‌کنم تا خود بخوانم از روی صفحات خون‌بار تاریخ.. باز هم راه نفسم بسته می‌شود.. وقتی نفس المهموم می‌خوانم.. هنوز اول کار است. قرار است اسب‌ها با نعل تازه بیایند.. قرار است خنجر به دست‌ها برای حلال کردن صیدشان، سر بزنند.. سرهای بزرگ و کوچک. برای این خنجرها شش‌ماهه و شصت ساله تفاوتی ندارد. حتی اگر نشود آن را روی نیزه سوار کرد‌. هنوز قرار است خانواده آخرین وداع را با کسان خود داشته‌باشند.. وسط میدان، ته گودال.. سکینه قرار است بابا را بغل کند، رباب قرار است اصغرش را شیر بدهد، و رقیه باید از صورت بابا بوسه برگیرد. کاروان می‌آید، وداع به زیبایی تمام انجام می‌شود، بوسه‌های عجیب.. از رگ‌ها. از انگشتی که نیست، از انگشتری که ربوده شده، از بدن‌های نرم شده زیر آفتاب.. شن و خون به هم آغشته. خاک تفتیده، موهای خاکستری.. ذوالجناحی که دیگر نیست، از خیمه‌های نیم سوخته.. بوی عود و دود و مو و پوست. گوشواره‌های به خاک افتاده، صورت‌های سرخ.. موهای پریشان .. دیدار به پایان می‌رسد، وداع برگزار می‌شود و حکایت آغاز.. سفر درازی در پیش است، کجاوه و محمل‌ها به پا، نگهبانان قوی، چشم‌های تیز و هیز. بساط مستی و مستوری به پا. کاروان‌ سالار کوفی مسلک. ای وای من.. منزل به منزل.. از بیابان‌های داغ. از خارستان‌های مغیلان. با پای برهنه.. پاهای بچه‌ها و مخدرات صورت‌های نازک زنان و کودکان. آفتاب داغ مهربان.. سفر طولانی است. گاهی باید خستگی در کرد.. گاهی پذیرایی.. با هرچه که دم دست بود، تازیانه، سیلی، نگاه.. منزل به منزل . لیلی دنبال نی روان.. نی به تلاوت مشغول، کاروان دامن کشان. ماه و ماهواره همسفر. سوار بر نیزه‌ها.. جلوتر از مسافران. که روشن کنند جاده را. مثل فانوس، مثل ستاره.. هزار سال است این کاروان در راه است. هنوز به مقصد نرسیده، بین راه مسافر می‌زند، غریبه و آشنا.. همراه می‌شوند و همدل، هم‌پیاله می‌شوند و همنوا. به سوی مغرب.. که خورشیدش قرار است طلوع کند. قرار است بتابد و مشرق را شرمنده کند، بتابد و زمین را گرم کند، شب روست این کاروان. در تاریکی می‌رود که نور بدهد. و "اشرقت الارض بنور ربها" ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة زهرا دلاوری پاریزی ۱۴۰۲/۱۰/۹ https://eitaa.com/Dr_zdp53_Theology
کتاب «موسی و گرشاسپ، اردشیر و هرود» نوشتۀ آزاده احسانی چمبلی یک بررسی تطبیقیِ نوآورانه میان کتاب «تلمود بابلی» یهودیان و متون پهلوی ایرانیان باستان. کتاب «موسی و گرشاسپ، اردشیر و هرود: پژوهش تطبیقی متون پهلوی و تلمود بابلی»، با عنوان اصلی Moses and Garshap, Ardeshir and Herod: Narratives of the Babylonian Talmud in Their Iranian Context، پژوهشی‌ست دربارۀ تأثیرات متقابل سنت‌ها و روایت‌های یهودی و ایرانی و آن‌چه از طریق فرهنگ و متون ایرانیان باستان وارد فرهنگ و متون یهودیان شده و آن‌چه از روایت‌های «تلمود بابلی» یهودیان وارد فرهنگ و باورهای اساطیری ایرانیان باستان شده است. آزاده احسانی چمبلی در کتاب «موسی و گرشاسپ، اردشیر و هرود» وجوه مختلف فرهنگ و باورهای ایرانیان باستان و متون پهلوی و نیز وجوه گوناگون فرهنگ و باورهای یهودی مندرج در «تلمود» را، با نگاه به متون پهلوی و «تلمود» و مقایسه و واکاوی اشتراکات این دو، مورد بررسی قرار می‌دهد و بخشی از ادبیات و اساطیر ایران باستان و بخشی از ادبیات و باورهای یهودی را از این منظر مورد کندوکاو و تحلیل و قرار می‌دهد. این کتاب چشم‌اندازی نو و متفاوت به روی مطالعۀ اساطیر و ادبیات ایران باستان می‌گشاید. https://eitaa.com/Communityinformationchannel