eitaa logo
دکتر احسان پوراسماعیل
674 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
442 ویدیو
21 فایل
🌐کانال نشر آثار و اخبار دکتر احسان پوراسماعیل 🔸دانش آموخته ی دکتری علوم قرآن و حدیث 💻وب سایت: www.ehsanpouresmaeil.ir 🔰اینستا: instagram.com/dr.ehsanpouresmaeil 📩ارتباط و یا ارسال کارکلاسی فقط ازطریق: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Karekelasidrep@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
📙 داستانک ۲۹۵ اسبی به بيماری گرفتار آمد و پشت دروازه شهر بيفتاد. صاحب اسب او را رها کرده و به داخل شهر شد مردم به او گفتند اسبت از چه بابت به اين روزگار پرنکبت بيفتاد. مرد گفت از آنجايی که غمخواران نازنينی همچون شما نداشت و مجبور بود دایم برای من بار حمل کند. يکی گفت براستی چنين است .من هم مانند اسب تو شده ام. مردم به هيکل نحيف او نظری انداختند و او گفت زن و فرزندانم تا توان داشتم و بار می کشيدم در کنارم بودند و امروز من هم مانند اسب اين مرد تنهايم و لحظه رفتنم را انتظار می کشم. می گويند آن مرد نحيف هر روز کاسه ای آب از لب جوی برداشته و برای اسب نحيف تر از خود می برد و در کنار اسب می نشست و راز دل می گفت. چند روز که گذشت اسب بر روی پای ايستاد و همراه پيرمرد به بازار شد. صاحب اسب و مردم متعجب شدند. او را گفتند چطور برخاست. پيرمرد خنده ای کرد و گفت از آنجايی که دوستی همچون من يافت که تنهايش نگذاشتم و در روز سختی کنارش بودم. می گويند: از آن پس پير مرد و اسب هر روز کام رهگذران تشنه را سيراب می کردند و ديگر مرگ را هم انتظار نمی کشيدند…به راستی اميد داشتن همان زندگی است. 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 امور زندگی را با چه نگاهی استوار کنیم؟ 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 تلنگر ۹۶۴ 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 چشمه سار تربیت ۶۴ 🚸 «۷ ویژگی کلیدی یک روان شناس خوب» 🔻 قسمت هفتم و آخر 🔵 قابل اعتماد و امانت‌دار بودن 👈 اگه مراجع احساس کند نمی‌تواند به روانشناس اش اعتماد کند، هرگز رابطه ی خوبی برقرار نخواهد شد. 👈 ایجاد یک رابطه ی امن بین مراجع و درمانگر تنها راه برای ایجاد یک رابطه ی درمانی موثر است. 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 به دنبال عذرجویی یا عذر تراشی ... 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 مشق زندگی ۹۶۶ 🌔 @drehsanpouresmaeill
🟢 گوهر ۲۴۷ 📖 قالَ إِنَّهُ يَقُولُ إِنَّها بَقَرَةٌ لا ذَلُولٌ تُثيرُ الْأَرْضَ وَ لاتَسْقِي الْحَرْثَ مُسَلَّمَةٌ لا شِيَةَ فيها قالُوا الْآنَ جِئْتَ بِالْحَقِّ فَذَبَحُوها وَ ما كادُوا يَفْعَلُونَ [بقره، ۷۱] 🔻گفت: او مى‌فرمايد: «گاوى باشد كه نه براى شخم‌زدن رام شده؛ و نه براى زراعت آبكشى كند؛ از هر عيبى بركنار بوده و رنگ ديگرى در آن نباشد». گفتند:«الآن حقّ مطلب را آوردى». سپس [چنان گاوى را با زحمت پيدا كردند و] آن را سر بريدند؛ ولى مايل نبودند اين كار را انجام دهند. 📖 قالَ إِنَّهُ يَقُولُ إِنَّها بَقَرَةٌ لا ذَلُولٌ تُثيرُ الْأَرْضَ...[بقره، ۷۱] 🔻گاوی باشد که برای شخم‌زدن رام نشده باشد ⚜ امام صادق (علیه السلام)می فرماید: أَیْ لَمْ تَذَلَّلْ. یعنی: رام نشود. 📚 علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۵۹ ⚜ امام عسکری (علیه السلام)می فرماید: لَمْ تَذَلَّلْ لِإِثَارَهًِْ الْأَرْضِ وَ لَمْ تَرْضَ بِهَا. یعنی: برای شخم زدن زمین، رام نگردد و بدان کار راضی نشود. 📚 علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۶۸ و الإمام العسکری، التفسیر، ص۲۷۶ 📖 ... وَ لاتَسْقِي الْحَرْثَ...[بقره، ۷۱] 🔻و برای زراعت آبکشی نکند ⚜ امام عسکری (علیه السلام)می فرماید: وَ لَا هِیَ مِمَّنْ تَجُرُّ الدَّوَالِیَ وَ لَا تُدِیرُ النَّوَاعِیرَ قَدْ أُعْفِیَتْ مِنْ ذَلِکَ أَجْمَعَ. یعنی: و کارش بالاکشیدن دلو آب یا گرداندن دولاب نباشد و از همه‌ی این کارها برکنار بوده‌باشد. 📚 علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۶۸ و الإمام العسکری، التفسیر، ص۲۷۶؛ فیه: «ولاء» بدلٌ «والی» ⚜ امام صادق (علیه السلام)می فرماید: أَیْ لَا تَسْقِی الزَّرْعَ. یعنی: زراعت را آبیاری نمی‌کند. 📚 علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۵۹ 📖 ... مُسَلَّمَةٌ ... [بقره، ۷۱] 🔻از هر عیبی برکنار بوده‌باشد ⚜ امام عسکری (علیه السلام)می فرماید: مُسَلَّمَةٌ مِنَ الْعُیُوبِ کُلِّهَا لَا عَیْبَ فِیهَا. یعنی: مُسَلَّمَةٌ [یعنی] از همه‌ی عیب‌ها [سالم باشد] و هیچ عیبی در آن نباشد. 📚 علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۶۸ و الإمام العسکری، التفسیر، ص۲۷۶ 📖 ... لا شِيَةَ فيها ... [بقره، ۷۱] 🔻رنگ دیگری در آن نباشد ⚜ امام عسکری (علیه السلام)می فرماید: لا شِیَةَ فِیها لَا لَوْنَ فِیهَا مِنْ غَیْرِهَا. یعنی: لاَّ شِیَةَ فِیهَا [یعنی] به جز رنگ خود، رنگ دیگری بر آن نباشد. 📚 علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۶۸ و الإمام العسکری، التفسیر، ص۲۷۶ ⚜ امام صادق (علیه السلام)می فرماید: أَیْ لَا نُقْطَهًَْ فِیهَا إِلَّا الصُّفْرَهًُْ. یعنی: در پوست بدنش به جز رنگ زرد الوان دیگری وجود ندارد. 📚 علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۵۹ 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 حساب رسی از خود 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 تلنگر ۹۶۵ 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 مقالات پانزدهمين شماره از مجله ی دانشنامه ی علوم قرآن و حدیث در سایت مجله به آدرس 🌐 https://qsahe.ir/number/number15/ قابل دسترسی و مطالعه است. 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 اولویت هر کاری 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 تلنگر ۹۶۶ 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 آفرینش، نگاهی دیگر ۳۳۷ 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 چرا علم عالم اثر نمی کند؟ 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 تلنگر ۹۶۷ 🌔 @drehsanpouresmaeill
Shenakht43-Dr.Ehsan Pouresmaeil.MP3
41.46M
💠 مجموعه سخنرانی های "شناخت امام مهدی علیه السلام" 🔻 آشنایی با اسماء و صفات و القاب امام دوازدهم 🎙 دکتر احسان پوراسماعیل 💢 جلسه چهل و سوم ✅ مضطرّ(قسمت اول) 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 دوست انسان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 سلام آرام دلهای بی قرار هزاران بار هم که سلام دهم به شما انگار اولین سلام است، اصلاً آمدن صبح به سلام بر توست و دل در تمنای درودهای دوباره، انتظار صبحگاهان را می کشد ای کاش! قلب های همه ی ما به خاطر التهاب نیامدنت تندتر می زد... ای کاش! چشم های همه ی ما به راه دوخته می شد... ای کاش! جان های همه ی ما از بیقراری انتظار تو گُر می گرفت... آن وقت حتما می آمدی... 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 بازگشت به خود 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 مشق زندگی ۹۶۷ 🌔 @drehsanpouresmaeill
📙 داستانک ۲۹۶ مردی گوسفندی ذبح کرد و آن را کباب نمود. به برادرش گفت: برو و دوستان و نزدیکان را بگو که بیایند تا با هم غذا بخوریم. برادرش رفت و در بین دهکده صدا کرد: آی مردم کمک کنید، خانه ی ما آتش گرفته است. تعداد اندکی برای نجات دادن آن‌ها آمدند. وقتی به خانه رسیدند، با کباب گوسفند و نوشیدنی‌های رنگارنگ پذیرایی شدند. برادرش آمد و دید که کسان دیگری آمدند و گوسفند کباب شده را خوردند. از برادرش پرسید:‌ چرا دوستان و نزدیکان را صدا نکردی؟ برادرش گفت: این‌ها دوستان ما و شما هستند. کسانی که شما آنها را دوست وخویشاوند می‌پنداشتید،حتی حاضر نشدند تا یک سطل آب هم روی خانه ی شما که آتش گرفته بود، بریزند. 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 زیست در سرما 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 تلنگر ۹۶۸ 🌔 @drehsanpouresmaeill
💠 چشمه سار تربیت ۶۵ 🚸 «عزت نفس» 🔻 قسمت اول 🔵  مقدمه 🔸عزت نفس (Self-Esteem) همان حس ارزشمند درونی است که کمبود آن را می‌توان ریشه ی بسیاری از مشکلات رفتاری و ذهنی ما انسان‌ها دانست. 🔸عزّت، در لغت، به معنای شکست ناپذیری است. «عزیز» یکی از صفات خداوند است که در قرآن کریم ۹۲ بار خداوند با این صفت یاد شده است. 🔸عزّت، در مورد انسان نیز از همین ریشه سرچشمه می گیرد و به معنای حفظ آبرو و شخصیّت، و عدم کرنش و دریوزگی در برابر صاحبان زر و زور و تزویر است که منجر به یک نوع شکست ناپذیری در زندگی است. 🔸مرز بین عزّت و تکبّر باریک است. از این رو، گاهی موجب اشتباه می شود و افرادی که خوی متکبّران دارند، آن را با عزّت نفس اشتباه می گیرند. گاهی نیز بعضی، به اشتباه عزّت برخی را به عنوان تکبّر آنان تصور می نمایند به همین دلیل در بحث جدید چشمه سار تربیت به این موضوع می پردازیم. 🌔 @drehsanpouresmaeill