eitaa logo
رضا رمضان نرگسی
655 دنبال‌کننده
113 عکس
50 ویدیو
5 فایل
کانال شخصی دکتر حجة الاسلام رضا رمضان نرگسی کارشناس ارشد جامعه شناسي ، دکتراي علوم سياسي گرايش مسائل ايران، عضو هيئت علمي موسسه اموزشي و پژوهشي امام خميني متخصص در حوزه تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی ارتباط با ادمین کانال: @defender23
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی باید مراقب خودمان باشیم... هیچکس ضمانت درست ماندن تا دم مرگ را ندارد.
🔰 ، از ائتلاف تا انزوا / معادلات خاورمیانه را تغییر داد 🔹 "تایمز آو اسرائیل": ایران به‌دنبال ساخت خاورمیانۀ جدید و تغییر معادلات در این منطقه است. 🔸 «یونی بن مناحیم» روزنامه‌نگار و تحلیلگر رژیم صهیونیستی: با بهبود روابط خود با کشورهای منطقه، به دنبال منزوی کردن اسرائیل است. 🔹 رسانه‌های صهیونیستی: اسرائیل در معرض فروپاشی قرار گرفته و توازن قوا در منطقه به نفع تهران تغییر کرده است. 🔻🔻🔻🔻🔻 ♨️ چطور ايراني كه غرق در مشكلات داخلي است و قيمت و وسايل در آن روزانه تغيير مي‌كند توانسته ابرقدرت‌هاي عالم را به زانو دربياورد بطوري كه دشمنان ما اعتراف به عجز خود و قدرت روز افزون ايران دارند؟ ♨️ آيا فكر نمي‌كنيد كسي در ايران سكان را در دست دارد كه سكان همه عالم امكان را در دست دارد؟ ♨️ آيا فكر نمي‌كنيد ايران همان ای است كه فارابي مي‌گويد: رئيس در آن بايد با عقل اول در ارتباط باشد (طبق فلسفه فارابي فقط امام يا پیامبر مي‌توانند با عقل اول در ارتباط باشد) ⁉️ قضاوت را به دوستان واگذار مي‌كنم... @DrRamazan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آيا ايران واقعا يك امپراطوري است؟ 🔸 در امپراطوری‌هاي قديم يك منطقه اصلی وجود داشت كه پادشاه در ان فعّال مايشاء بود، و يك منطقه تحت نفوذ پادشاه اداره می‌شد كه گوش به فرمان پادشاه بودند اما در امور داخلي خود مستقل رفتار می‌کردند. براي همين به اين نوع حكومت‌ها امپراطوري گفته ميشد 🌐 آيا فكر نمي‌كنيد ايران كنوني امپراطوري قديم را در شكل آن زنده كرده است؟ ⁉️ قضاوت با شما... @DrRamazan
🗄 مروری بر مطالب گذشته؛ 📌 با رویکرد 🔷 دوره پهلوی 🔸 جلسه اول 🔸🔸 جلسه دوم 🔸🔸🔸 جلسه سوم @DrRamazan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ حتی نام هم است 🔸 تأیید استاد بر جعلی بودن نام جمهوری باکو 🧷 قبلا در کانال گفته بودیم که کشور آذربایجان، حتی اسمش را به تقلید و جعل از استان‌های ایران اتخاذ کرده و نام اصلی این مناطق نبوده، بلکه بوده. @DrRamazan
شبهۀ شبکه درباره خاستگاه باورهای اعتقادی شیعیان به امامان معصوم ⁉️ آیا مذهب تشیع، یک مذهب ایرانی است؟ 👇🏻پاسخ این پرسش در فایل صوتی پست بعد👇🏻 @DrRamazan
frah.mp3
6.25M
🎙 شبهۀ شبکه درباره خاستگاه باورهای اعتقادی شیعیان به امامان معصوم ⁉️ آیا مذهب تشیع، یک مذهب ایرانی است؟ @DrRamazan
خلاصه ⁉️ شبهۀ شبکه دربارۀ خاستگاه باورهای اعتقادی شیعیان به امامان معصوم 💠 بسم الله الرحمن الرحیم 🔷 اروپائی ها بسیار متمایل به این هستند که را به فرّه ایزدی نسبت دهند. ما می‌بینیم بسیاری از اروپائی ها، حتی آن‌هایی که مغرض نیستند، همین برداشت را داشتند. ریشۀ این رفتار، نگاه مادی غربی‌ها به همه چیز است. 🔴 نکتۀ اصلی اینست که اروپائی‌ها و انگلیسی‌ها، برای جلوگیری از رشد و شیوع ، تشیع را یک مذهب فارسی و تسنن را یک مذهب عربی معرفی کردند. ‼️ اصلا چیست؟ 🔰 در ادبیات باستان، ما با لفظ "فرّه ایزدی" مواجه هستیم و این لفظ، به معنای نوعی تایید الهی در پیروز گشتن بر رقبا و شاه شدن است. ❌ فرّه ایزدی در دو حالت قابل سلب است؛ 🔸 اگر یک شاه ویژگی‌های شاهانه خودش را از دست بدهد 🔸 دوم اینکه شاه آئین زرتشتی را پاس ندارد این مسائل، در ماجرای شیرویه و قتل پدرش توسط او کاملاً مشهود است. 🔷 طبق قواعد ایران باستان، مادام که کسی به نرسد فرّه ایزدی ندارد. و اساسا رسیدن به قدرت نشانه کسب فره ایزدی است اگر قرائتی که غرب گرایان به ایرانیان نسبت به می‌دهند درست بود، ایرانیان باید ابتدا را دارای فره ایزدی بدانند نه علیه السلام را. @DrRamazan
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت سالروز لغو امتیاز تجارت تنباکو برگزار می‌کند گفتگویی پیرامون اثرات فتوای حضرت آیت‌الله میرزای شیرازی 📋 یکشنبه 1402/2/23 ساعت 18:30 🗂 موضوع: فتواهای متفاوت تمدن‌ساز 💡 سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضا رمضان‌نرگسی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ره 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه👇 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe @‌DrRamazan
إن شاءالله قسمت‌هایی از این گفتگو در کانال قرار داده میشه
🔸 آیا فتوای تحریم توتون و تنباکو، را باید اولین نمونه از دخالت علماء در مسائل سیاسی و بین المللی کشور بدانیم؟ 🔸 هدف در این فتوای تاریخی، صرفاً جلوگیری از نفوذ اقتصادی بود؟ 🔸 ابعاد سیاسی، فرهنگی و نظامی پشت پرده در واگذاری امتیاز توتون و تنباکو چه بود؟ 🔰 بخش‌هایی از گفتگوی حجة الإسلام ♨️ به مناسبت سالروز فتوای میرزای شیرازی به تحریم توتون و تنباکو 📆 24 اردیبهشت 1402 👇🏻مروری بر این مطالب در پست‌های پیش رو👇🏻 @DrRamazan
🔻 شماره 1 🔹 جریان تسلط اقتصادی اجنبی و دادن امتیاز اقتصادی به آن‌ها از خیلی قبل از ماجرای توتون و تنباکو در ایران مطرح بود و علماء به تناسب، موضع گیری هایشان را کرده بودند. قبل از آن در جریان تأسیس در ایران، علماء چقدر موضع‌گیری کردند؛ هم به لحاظ ربوی بودن، هم به لحاظ تسلطی که بانک بر کشور ایجاد می‌کرد. در مورد دادن امتیازات متعددی که در مسئله واردات کالاهای مصرفی بود، علماء پیش از آن هم اعتراض کرده بودند اما اینکه بیایند تمام ملت را وارد عرصه کنند و یک و چه بسا بین المللی راه بیندازند، چنین چیزی نبود، ❗️ رفت و آمد کمپانی به از سال 1308 شروع شد اما یک سال بعد میرزای شیرازی حکم صادر کرد. در سومین سفر خود به فرنگ با قرارداد انحصاری توتون و تنباکو را بست اما میرزا در سال بعد، فتوا داد. اگر مسئله جنبه اقتصادی بود، همان 1308 باید صادر می کرد. ❌ در این مدت یک ساله اتفاقاتی افتاده که علماء به وحشت افتادند و شروع به عکس العمل کردند که در نهایت به حکم میرزا ختم شد. @DrRamazan
🔻 شماره 2 🔰 جنبۀ نظامی ❗️ اول از همه ما به لحاظ نظامی می‌بینیم که در بهترین مکان هر استان یک زمینی را که مشرف بر بقیه شهر بود خریدند و در آنجا ساختمانی با ديوارهاي مستحكم و بلند ساختند؛ طوري كه تداعي ساختمان‌هاي نظامي را مي‌كرد. مردم فکر کردند چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد که انگلیسی‌ها دارند یک چنین کاری می‌کنند، گویا است! ‼️ دوم کاری که انجام شد این بود که انگلیسی‌ها وارد کرده بودند! چون در قرارداد بود که هرچیزی لازم دارند بدون بازرسی و بدون حقوق گمرکی وارد کنند. بعداً که لغو شود و این‌ها می‌خواستند اجناسشان را بیرون ببرند هنگام خروج در گمرك مورد بازرسي قرار گرفتند و با کمال تعجب دیده شد که اسلحه‌های پیشرفته‌ای دارند. اسلحه‌هایی که نمی‌توانستند در تهیه کنند! اسلحه‌هایی که نمی‌توانستند در ایران به مردم ایران یا به دولت ایران بدهند چون خیلی از اسلحه‌های سطح پایین را به عشایر و به مردم می‌فروختند، اما این اسلحه‌ها استراتژیک بود، مسلسل‌های خاص و مانند آن. 🔹 این یک مسئلۀ امنیتی و نظامی بود، حالا اینکه علماء از مسائل پشت پرده اطلاع داشتند یا نه؟! ما نمی‌دانیم. ❌ به عبارت دیگر سلطۀ اقتصادی کم کم داشت تبدیل به یک حرکت نظامی می‌شد که تداعی کننده سلطه بر و راه اندازی بود. انگلیس عین این تجربه را در هند داشت. علماء هم جریان هند را مد نظر داشتند یعنی اتفاقی را که در هند افتاده بود علماء حواسشان بود که مبادا سر ایران بیاید. @DrRamazan
🔻 شماره 3 🔰 جنبۀ فرهنگی ▪️ - کمپانی رژی شروع کرد به جذب نیرو از ایرانی‌ها با حقوق چند برابر. ▪️ - دویست هزار فرنگی به بهانۀ اجرای این قرارداد وارد ایران شد. این تعدادی است که شیخ حسن کربلایی می‌گوید. اگر آمار دقیق هم نباشد اما نشان از ورود تعداد بالایی فرنگی به داخل ایران دارد. 📌 این‌ها که وارد ایران شدند به بهانۀ اینکه ما نیروی کثیری در ایران داریم، شروع کردند مدرسه‌هایی را ساختند و دایر کردند به هدف اینکه ما باید افرادمان را تعلیم دهیم! در کنار مدرسه، کلِسا ساختند یا دایره کردند، خانه‌هایی را به عنوان کلیسا قرار دادند. زن‌های زیادی از ایران را به عنوان پرستار بچه‌هایشان و به عنوان کار در منزل اجیر کردند. ▪️ - علاوه بر این همانطور که مردها را استخدام می‌کردند، زن‌ها را هم استخدام کردند؛ این مسئله باعث چند چیز شده بود؛ 🔸 یکی اینکه برای اولین بار در تهران روزه خواری علني شد! 🔸دوم رواج لباس‌های غربی از جمله کت و شلوار و دامن بود که در تهران می‌گفتند راستۀ فرنگی دوزی‌ها باز شده! یک راسته باز شده بود که فقط لباس فرنگی می دوخت، 🔸در تهران برای اولین بار غذاهای اروپایی باب شد، خوراک زالو و خرچنگ و حلزون و از این چیزهایی که در دین اسلام حرام است برای اولین بار در تهران مد شد و جوان‌ها به تأسی از غربی‌ها دنبال این چیزها می‌رفتند. ▪️ - مسئله دیگر رواج زنان مکشفۀ اروپایی در تهران بود که برای اولین بار رخ می‌داد. چون این زن‌ها از اروپا آمده بودند و به عنوان فروشنده در مغازه‌ها مکشفه بودند. جوانان ایرانی که تا آن روز جز مادر و خواهرشان را ندیده بودند، حالا نگاهشان به زنان مکشفه اروپایی می افتاد. @DrRamazan
📎 ضمیمۀ اول ❌ روزه خواری در ایران خیلی قبیح بود؛ آنقدر که بچه پولدارها برای اینکه بتوانند فردا را تا شب بخوابند، تا صبح در کافه‌ها و قهوه خانه‌ها قمار می‌کردند تا بتواند تا شب بخوابند و روزه خواری نکنند. چون اگر روزه خواری می‌کردند از خانه طرد می‌شدند! روزه خواری برای مردم تهران و مردم ایران، حتی اعیان و اشراف، خیلی بد بود. اجنبی‌ها که به بهانۀ قرارداد توتون و تنباکو به ایران آمدند، آمدند اولین بار در ایران علناً روزه خواری کردند و خیلی از ایرانی‌ها از آن‌ها تأسّی کردند و روزه خواری را علنی کردند و این برای اولین بار خیلی صورت بدی پیدا کرد. @DrRamazan
📎 ضمیمۀ دوم اساساً خود منابع تاریخی ما را نگاه کنید؛ 📌 فقط زن‌های و و غیرمسلمان و زنان فاحشه رویشان را باز می‌کردند و آن‌ها هم داشتند، اکثراً چادرهای رنگی سرشان می‌کردند که نشان می‌دهد مسلمان نیستند یا زن بدکاره هستند. ❗️ تازه آن‌ها هم سرباز و سرلخت نبودند بلكه فقط رویشان را باز می‌کردند. ✅ زن‌های با شخصیت ایرانی، تقریباً همه آن‌ها پوشیه می‌زدند، چاقچور می‌بستند. در چنین فضایی یک دفعه مواجه هستیم با زنان اروپایی که سرلخت در مغازه‌ها دارند دلبری می‌کنند و این خیلی برای علماء ناراحت کننده بود. @DrRamazan
🌺 إن شاء الله قسمت‌های بعدی این گفتگو در روزهای آینده در کانال قرار داده می‌شه.
🔹 نام کتاب: کمین اهریمن (مهمانی اجباری) 🔸 نویسنده: محمد تقی رمضان نرگسی 🔹 انتشارات انصاریان 🔸 تعداد صفحات: 450 صفحه 🔹 قیمت: 300 هزار تومان 🔸 ژانر: تخیلی آخر الزمانی 🔻 رمان "کمین اهریمن" ماجرای دو جبهۀ حق و باطل است که با تمام قوا در برابر یکدیگر صف آرایی کرده‌اند و درست میانۀ این نبرد، نیکلاس جوان قرار دارد که باید انتخاب کند کدام سمت باشد؟ حق یا باطل؟
این کتاب یه رمان تخیلی - مذهبی درمورد امام زمان هست. برای سنین 14 تا 18 مناسبه. اگر تو اطرافیان تون کسی تو این سن می‌شناسید که رمان‌های تخیلی دوست داره بخونه، این رمان یه گزینهٔ مناسب هست.
یه طرح تخفیفی هم تا فردا شب داره که میتونید به کانال شون سر بزنید و مطلع بشید. @kamin_ahriman
هدایت شده از نشریه عهد
81.pdf
10.97M
📰 🗞 ویژه نامه « حجاب » 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 حجاب نماد هویتی زن مسلمان (در مصاحبه با حجت الاسلام حسین سوزنچی) 💠اولین پیشنهاد (استاد منذر) 💠جلوه بیرونی پذیرش جمهوری اسلامی(مهدی قریب) 💠آغاز و پایان قانون کشف حجاب (دکتر رمضان نرگسی) 💠درباره کشف حجاب (علی مهدیان) 💠رسانه در خدمت حجاب نیست(سیده ناهید موسوی) 💠نقشه راه( سجاد میرزایی) 💠حوزه قم را با خاک یکسان خواهد کرد( مرضیه عسگری) 💠آستین چین دار(فاطمه میری طایفه فرد) 💠 تذکر مستقیم نمی‌تواند متقاعد کند(محمدعلی قدس) 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
eslam irani.mp3
6.26M
🔰 تحلیلی بر آوردن سریع ایرانی‌ها @DrRamazan
🔰 وقتی صحبت از مدارس دخترانه می شود، معمولاً مدارس جدید امروزی به ذهن می رسد. ⁉️ ولی هیچ گاه از خود نپرسیده ایم که پیش از تأسیس مدارس جدید وضع تحصیلی دختران چگونه بوده است و اینکه مدارس جدید دخترانه اولین بار چگونه و توسط چه کسی یا کسانی و با چه اهدافی تأسیس شدند؟ 📌 بخشی از مقدمۀ "سیر تجدد زدگی نظام آموزش دختران در ایران معاصر" 🖋 به قلم 📖 برای مطالعۀ متن کامل مقاله از اینجا اقدام کنید. @DrRamazan
🔰 تعلیم و تربیت رسمی دختران، قبل از عموماً در سه شکل انجام می‌گرفت: مکتب خانه‌ها ، تدریس خصوصی در منازل و حوزه‌های علمیه. 🔻مکتب خانه‌ها در مکتب خانه‌ها معمولاً از آموزش خواندن و احکام مذهبی شروع می‌کردند و بیشتر به یادگیری صرف و نحو عربی، ادبیات قدیم همچون: غزلیات حافظ ، گلستان سعدی ، مثنوی معنوی مولوی ، خمسه نظامی ، دیوان سنایی و خلاصه الحساب شیخ بهایی می‌پرداختند. 🔻تدریس خصوصی در منازل بعضی از خانواده‌های اشرافی دختران را نزد معلمان خصوصیِ قابل اعتماد در خانه به تحصیل وا می‌داشتند... داشتن خط خوب، هنر دختران در خانواده‌های بزرگ به شمار می‌رفت، و احیاناً شعر می‌گفتند و تعلیمات آن‌ها بیشتر جنبۀ تفنّن و تجمل داشت تا احتیاج زندگی. 🔻حوزه‌های علمیه حوزه‌های علمیه، مرحله بعد از مکتب خانه بود و کسانی که مرحله مکتب خانه را با موفقیت به پایان می‌رساندند می‌توانستند به آن راه یابند. ❗️ ظاهراً حوزه‌های علمیه‌ای که دروس عالی فقه و اصول در آن تدریس شود، برای دختران عمومیت نداشت مدرکی دال بر وجود حوزه علمیه دخترانه در تهران به دست نیامد. و تنها دخترانی که از حیث مالی امکان استخدام معلمِ سرخانه داشتند یا دخترانی که یکی از بستگان نزدیک آن‌ها تحصیلات عالی حوزی داشتند، می‌توانستند مدارج بالای علمی را طی کنند؛ به عنوان مثال از خانم مجتهده بانو نصرت امین اصفهانی به عنوان زنی که بعد از گذراندن دوره مکتب خانه و طی کردن مراحل عالی تحصیلات حوزوی به درجه اجتهاد رسید، می‌توان نام برد. 🔴 اما جدای از این سه نوع آموزش که برشمردیم، آموزش های دیگری هم به دختران داده می شد که صورت رسمی نداشت و آنها عبارت بودند از، تعلیمات خانگی و مجالس روضه. 📌 قسمت‌هایی از مقالۀ "سیر تجددزدگی در معاصر" 🖋 @DrRamazan
🔰 دو جلوۀ در آموزه‌های عزاداری عصر 🔻از یک طرف مشاهده می‌کنیم که زنان ایران در عصر قاجار شدیداً نامحرم گریز و خانه نشین هستند. به طوری که اگر مجبور به خارج شدن از منزل باشند، باید طوری بیرون بیایند که حتی صورت و انگشتان دست و پای آنها را کسی نبیند. در عین حال وقتی خبر تبعید در تهران پخش می‌شود، سراسیمه به خیابان‌ها ریخته و شروع به سر و صدا می‌کنند. ❗️این دسته از زنان با آنکه قریب به اتفاق‌شان از نعمت سواد بی‌بهره بودند اما در عمل، همان کاری را کردند که زنان در سال‌های 1357 و سال‌های بعد در پیروزی و حفظ انجام دادند. 📌قسمتی از مقالۀ «تأثیر مجالس امام حسین بر زنان دوره » 🖋به قلم برای مطالعۀ متن کامل اینجا را لمس کنید. @DrRamazan