eitaa logo
مهدیه شادمانی
1.7هزار دنبال‌کننده
854 عکس
415 ویدیو
3 فایل
انعکاس نوشته و فعالیت های مهدیه شادمانی(دکتری روابط بین الملل.مدرس دانشگاه،نویسنده، پژوهشگر ارشد حوزه زنان و سیاست و کارشناس رسانه ملی) @Lahoot65
مشاهده در ایتا
دانلود
اینکه میگم شاید فک کنید برای منت هست یا ریا. ولی فقط خواستم بگم آقای شهبازی امثال ما برای انقلاب بدون هیچ بودجه و حمایتی اینطوری کار کردیم با وجود اینکه جوابمون رو با بی مهری دادن ولی هیچ زمان نگفتیم مگه ما اسکول نظامیم!شما که ماشاءالله بودجه و امکانات براتون هماهنگه! ای کاش بدونیم همه ما سرباز این نظامیم و متعهد به انجام تکلیف و با هیچ بهونه ای نمیشه میدون رو خالی کرد! https://eitaa.com/drshadmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویری از صحنه های فجیع شکنجه اسرای ایرانی در بند رژیم بعث اگر امروز فرمانده می فرمایند : نزدیک قله ایم با مجاهدت این سربازان فداکار و جان بر کف رخ داده نه برخی مسئولان منفعت طلب ،انقلابی نماها و حزب اللهی های اتوکشیده! ۲۶ مرداد سالگرد ورود آزادگان گرامی باد⚘️ https://eitaa.com/drshadmani
سال ۸۸ در اوج فتنه در صدا و سیما بودم. دقیقا مشاهده نمودم، افرادی با تیپ مذهبی چه افکار ضد انقلابی دارند. صبحها تولید برنامه داشتن و شبها در جریان اعتراضات شرکت میکردن. و بعد از مدتی هم که به شهرت رسیدن ظاهر مذهبی رو کنار زدن! ما در رسانه ملی نیاز به یک انقلاب فرهنگی داریم! با رفتن یه مجری و یه بازیگر هم مسئله حل نخواهد شد. https://eitaa.com/drshadmani
رهبر انقلاب: عزت در سیاست خارجی یعنی نفی (دیپلماسی التماسی) یکی از دلایل اصلی توجه دولت کنونی بر تعامل با دولت های منطقه، بی اثرسازی تحریم ها می باشد و از سویی در چشم انداز ۲۰۳۰ بن سلمان، سرمایه گذاری بر اقدامات عمل گرایانه و تمرکز بر طرح تحول اقتصادی جایگاه اصلی را دارد. در نتیجه بیشترین تاثیر این همگرایی، کاهش بحران های منطقه ای و دخالت بازیگران مداخله گر بین المللی خواهد بود. https://eitaa.com/drshadmani
9.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقابل فرهنگها در آخرالزمان: خانواده به عنوان اولین نهاد درونی سازی ارزش ها، تصمیم میگیرد کودکش در مسیر نور حرکت کند یا تاریکی! https://eitaa.com/drshadmani
🎯 چرا امروز آدم‌های بیشتری از ازدواجشان ناامید می‌شوند؟ — ما توقعات زیادی از یک رابطه داریم 🔴 طی دهه‌های گذشته معیارهای یک «همسر خوب» چنان متنوع و سخت و دسترسی‌ناپذیر شده است که به‌ندرت کسی می‌تواند از عهدۀ آن‌ها برآید. از شریک زندگی انتظار می‌رود هم مهربان باشد، هم پولدار، هم باسواد، هم شوخ و بامزه باشد، هم جدی و موفق، هم به طرف مقابل آزادی بدهد، هم حواسش به او باشد، و در همه‌حال هم کمک‌کارش باشد. 🔴 در ازدواج‌های امروزی، دیگر فقط یک شریک مناسب برای زندگی کافی نیست. بلکه، مردم بیشتر و بیشتر به دنبال خودشکوفایی در ازدواج هستند و از شریک زندگی‌شان انتظار دارند تمام‌وکمال در خدمت آن‌ها باشد. 🔴 این روزها اصلاً عجیب نیست اگر از بالا و پایین سلسله‏مراتب ‏اجتماعی-اقتصادی بشنویم که کسی بگوید «او مردی فوق‏العاده و پدری دوست‎داشتنی است و من دوستش دارم و برایش احترام قائلم، اما واقعاً احساس می‏کنم دارم در این رابطه می‎پوسم. احساس می‌کنم رشد نمی‌کنم و حاضر نیستم در ازدواجی بمانم که تا ۳۰ سال آینده راکد باشم». 🔴 الی فینکل، استاد روان‌شناسی اجتماعی در دانشگاه نورث‏وسترن و نویسندۀ کتاب «ازدواجِ صفر یا صد» می‌گوید: تغییر ماهیت انتظارات ما از ازدواج باعث شده است که بیشتر ازدواج‌ها نتوانند توقعاتمان را برآورده کنند و درنتیجه سرخورده‎مان کنند. 🔴 از نظر فینکل تغییر اصلی این بوده که به این انتظار که قرار است همسرمان را دوست بداریم و برایش حرمت قائل باشیم این را نیز افزوده‎ایم که همسرمان کمکمان کند تا رشد کنیم و نسخۀ بهتری از خودمان بشویم، نسخه‎ای اصیل‎تر. «شما می‎توانید این کار را در یک ازدواج مشخص انجام دهید، اما طرفین باید بدانند که از شریک زندگی‌شان چه می‌خواهند. آن‌ها باید بدانند که پیگیری هم‌زمان این اهداف از بعضی جهات ناممکن است و باید راهی برای ایجاد ارتباط بین این اهداف پیدا کنند تا پیگیری هم‌زمانشان ممکن شود». 🔴 ایدۀ فینکل برای به تعادل2 رساندن انتظارات در یک رابطه، ایجاد و تقویت «ارتباطات اجتماعی متنوع» است. 🔴 یک تحقیق جالب به بررسی نسبت میان افرادی می‌پردازد که از آدم‎های بسیار کمی توقع دارند به مدیریت احساساتشان کمک کنند با آن‌هایی که از مجموعه‎ای از افراد متفاوت برای مدیریت انواع مختلف احساساتشان کمک می‏گیرند. معلوم شده است که افرادی که روابط اجتماعی متنوع‎تری دارند، یعنی افراد بیشتری دارند که برای احساسات مختلف سراغشان بروند، به‌طورکلی زندگی باکیفیت‌تری دارند. این ‌یکی از دلایل به نفع این ایده است که به‌طور جدی به دنبال کمک‌گرفتن از دیگران باشیم یا از شریک زندگی‌مان کمتر توقع داشته باشیم. 🔴 فینکل می‌گوید: بسیاری از ما وقتی بفهمیم چه میزان انتظار و نیاز را بر دوش یک رابطه انداخته‌ایم بهت‌زده خواهیم شد. من نمی‎گویم که مردم باید توقعات خود را پایین بیاورند، اما شاید درست نباشد که همۀ این انتظارات را روی دوش یک رابطه بیندازید و بعد سعی کنید راحت سروته همه‌چیز را هم بیاورید. 📌 آنچه خواندید، به‌طور اختصاصی برای وب‌سایت ترجمان ترجمه شده و به‌رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. شما می‌توانید با خرید اشتراک فصلنامه ترجمان علوم انسانی از انتشار این مطالب و فعالیت‌های ترجمان حمایت کنید: https://tarjomaan.com/shop/ https://eitaa.com/drshadmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه مسئولین ساده اندیش که فکر میکنن نهایت جنبش ززآ فقط برداشتن یه روسریه ! ظاهر و محتوای صحبت مجری و مصاحبه شونده ها به خوبی ماهیت این جنبش رو بر ملا می کنه. هدف اونها انقلاب جنسی و درنهایت براندازی نرم نظام از طریق اضمحلال خانواده هست و این سو مسئولین ما درگیر انتخابات و بازی‌های سیاسی! اصلا علت تعلل و عدم اراده مسئولین در مواجه با بی حجابی بعد از حوادث سال گذشته چه بوده؟!!! https://eitaa.com/drshadmani
نحوه فعالیت حجاب‌استایل‌ها نشون از یه توطئه امنیتی فرهنگی میده، ولی متاسفانه با خوش‌بینی داره باهاشون مماشات میشه ولی در این بین بعضی‌ها منتظر لایحه حجاب و برخورد قانونی مسئولین نمی‌مونن و خودشون برای بر ملا کردن این شیادان مذهبی به صحنه اومدن دوست خوبم کانالی برای افشای پشت پرده حجاب استایل‌ها‌ با نام «آنتی بیوتیک» زده اگه تمایل داشتید عضو بشید و تبلیغ کنید دوست من بدون وابستگی به هیچ نهادی و بر اساس دغدغه شخصی داره این کار رو انجام میده و متاسفانه چند کانال مطرح از محتواهای ایشون به اسم خودشون استفاده کردن پس حتما در انتشار پیام‌ها آدرس کانال رو بزنید که در حق ایشون اجحاف نشه. نشانی @antibiootic در تلگرام، ایتا و ویراستی https://eitaa.com/drshadmani
*مناسبات قدرت و حجاب در کشور* آیا حکمرانی در 4 دهه اخیر در اختیار مدافعان حجاب بوده است؟ ابوالفضل اقبالی این روزها در میان نخبگان اجتماعی این سخن زیاد به گوش می‌رسد که حاکمیت در این چهل و اندی سال در اختیار مدافعان حجاب قانونی بوده و در این زمان طولانی علیرغم تمام بودجه‌ها و امکاناتی که برای ترویج و گسترش حجاب صرف کردند، نتوانستند حجاب را برای مردم نهادینه کنند و اصرار آنها بر الزام قانونی حجاب به عکس خودش تبدیل گردید. در این نوشتار می‌خواهم صحت و سقم این ادعا را بررسی کنم. ✳️ مناقشه درباره الزام قانونی یا عدم الزام قانونی درباره حجاب اساسا پرسش دهه 70 به این سمت است و قبل از آن جامعه ایران درگیر چنین پرسشی نبود و نوعی یکدستی را در سبک پوشش و نگرش به حجاب را تجربه می‌کرد. البته این سخن بدان معنا نیست که تا قبل از دهه 70 همه بانوان دارای حجاب شرعی و چادری بودند! خیر! دلالت سخن من روشن است. دوگانه حجاب الزامی/حجاب اختیاری مساله دهه 70 به بعد جامعه ایران است که آن هم توسط جریان‌های سیاسی خاصی برساخت شد. ✳️ دهه 70 محمل تحولات سیاسی-اجتماعی شگرفی در جامعه ایران بود و به لحاظ سیاسی گفتار جدیدی پا به عرصه حکمرانی گذاشته بود که رویکرد اصلی آن بازخوانی انتقادی سیاست‌های اساسی کشور در عرصه‌های اجتماعی و سیاست خارجی و سیاست داخلی بود. به لحاظ اجتماعی نیز جامعه ایران در این دهه متاثر از گشایش‌های رسانه‌ای و فرهنگی، تجربه‌های جدیدی را در عرصه سبک زندگی و به تبع آن بازاندیشی در برخی از مفروضات و هنجارهای خود رقم زد. براین اساس هم در ناحیه حکمرانی و هم در مقیاس بدنه اجتماعی، تردیدهایی درباره حجاب در جامعه ایران صورت گرفت و زمینه جعل دوگانه‌هایی از قبیل حجاب اجباری/اختیاری ایجاد شد. ✳️ موضع غالب در بدنه اصلی حاکمیت از جمله دولت و مجلس در قبال این دوگانه، تاکید بر وجوه فرهنگی و سبک زندگی حجاب و انکار وجه الزامی و قانونی آن بود. این روند تا اواسط دهه 80 ادامه داشت و در طی آن حجم بالایی از آثار و محصولات فرهنگی و رسانه‌ای، سخنرانی و نشست، یادداشت و مقاله روزنامه‌ای و... در راستای اشاعه تردید و شبهه نسبت به حجاب و حقوق زنان و... در کشور تولید و منتشر گردید. بررسی سیر تغییرات پوشش در کشور نشان از شیب تند و افزایشی بدحجابی و بدپوششی در جامعه شهری ایران در بازه 1375 تا 1385 دارد. ✳️ تصور رایج این است که در دولت احمدی‌نژاد نهایت همراهی با ایده الزام قانونی حجاب صورت گرفته شد. در حالیکه رئیس دولت نهم در همان سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش صریحا موضع خود را نسبت به حجاب الزامی بیان کرد و گفت «مشکل کشور را دو تا تار موی دختران و زنان نمی‌داند!». رویکرد فعلی ایشان درباره حجاب هم که برای همگان اظهرمن‌الشمس است. مخالفت‌ها و کارشکنی‌های ایشان در ماجرای راه‌اندازی گشت ارشاد و ورود ناجا به میدان جهت تذکر به بدحجابان، علیرغم مطالبه گسترده مردم، شاهدی بر این مدعاست. لذا اینطور نبود که در دولت نهم و دهم بدنه مدیریتی کشور دربست در اختیار مدافعان حجاب الزامی باشد. اگرچه برخی از وزرای کابینه نهم و دهم با این رویکرد همراهی داشتند. ✳️ در دولت یازدهم و دوازدهم که اساسا بخش اعظمی از سبد رای رئیس جمهور وقت به نفی قانون حجاب گره خورد و آقای روحانی به ویژه در دور دوم ریاست جمهوری خود، با موج‌سواری علیه حجاب توانست سرمایه اجتماعی از دست رفته خود را احیا کند. لذا طبیعتا موضع ایشان در این هشت سال نیز نه تنها همراهی با ایده الزام به حجاب نبود بلکه در تضاد و تعارض آشکار با آن نیز قرار داشت. در مجلس شورای اسلامی نیز تقریبا از سال 1375 تا 1395 همین الگو و موازنه حاکم بود و البته فراز و نشیب‌هایی نیز در برخی ادوار به چشم می‌خورد. ✳️ برخلاف تصور غالب که سایر دستگاه‌های انتصابی نظیر قوه قضائیه، صداوسیما، سپاه، سازمان تبلیغات و... همگی در قبضه گفتمان مدافع حجاب الزامی بوده است، به نظر می‌رسد ارزیابی دقیق مواضع و اقدامات این نهادها نیز چنین تصوری را تایید نمی‌کند. به عنوان مثال فردی چون مهندس عزت‌الله ضرغامی که حدود یک دهه ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشت، هم در آن دوران و هم اکنون آشکارا با حجاب قانونی مخالفت دارد. غرض اینکه این مدعاها صرفا برای تخریب ذهنیت مردم نسبت به حجاب صورت می‌گیرد وگرنه چندان پایه و اساس مستند و تاریخی ندارند. @eqbali62 لینک این یادداشت در خبرگزاری فارس: http://fna.ir/3e83br https://eitaa.com/drshadmani
ان شاءالله فردا در خدمت جامعه نخبگان و دانشگاهی استان اراک خواهیم بود. https://eitaa.com/drshadmani
فک کنم فقط در حق رشید پور و گلزار اجحاف شد.... خب اونا هم میومدن دیگه. (خانم میر سیدی امشب مهمون اعجوبه ها هستن. ‌ایشون بعد بازنشستگی از صدا و سیما در زمینه حجاب متحول شده بودن😉) https://eitaa.com/drshadmani