eitaa logo
مهدیه شادمانی
1.7هزار دنبال‌کننده
856 عکس
415 ویدیو
3 فایل
انعکاس نوشته و فعالیت های مهدیه شادمانی(دکتری روابط بین الملل.مدرس دانشگاه،نویسنده، پژوهشگر ارشد حوزه زنان و سیاست و کارشناس رسانه ملی) @Lahoot65
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه مسئولین ساده اندیش که فکر میکنن نهایت جنبش ززآ فقط برداشتن یه روسریه ! ظاهر و محتوای صحبت مجری و مصاحبه شونده ها به خوبی ماهیت این جنبش رو بر ملا می کنه. هدف اونها انقلاب جنسی و درنهایت براندازی نرم نظام از طریق اضمحلال خانواده هست و این سو مسئولین ما درگیر انتخابات و بازی‌های سیاسی! اصلا علت تعلل و عدم اراده مسئولین در مواجه با بی حجابی بعد از حوادث سال گذشته چه بوده؟!!! https://eitaa.com/drshadmani
نحوه فعالیت حجاب‌استایل‌ها نشون از یه توطئه امنیتی فرهنگی میده، ولی متاسفانه با خوش‌بینی داره باهاشون مماشات میشه ولی در این بین بعضی‌ها منتظر لایحه حجاب و برخورد قانونی مسئولین نمی‌مونن و خودشون برای بر ملا کردن این شیادان مذهبی به صحنه اومدن دوست خوبم کانالی برای افشای پشت پرده حجاب استایل‌ها‌ با نام «آنتی بیوتیک» زده اگه تمایل داشتید عضو بشید و تبلیغ کنید دوست من بدون وابستگی به هیچ نهادی و بر اساس دغدغه شخصی داره این کار رو انجام میده و متاسفانه چند کانال مطرح از محتواهای ایشون به اسم خودشون استفاده کردن پس حتما در انتشار پیام‌ها آدرس کانال رو بزنید که در حق ایشون اجحاف نشه. نشانی @antibiootic در تلگرام، ایتا و ویراستی https://eitaa.com/drshadmani
*مناسبات قدرت و حجاب در کشور* آیا حکمرانی در 4 دهه اخیر در اختیار مدافعان حجاب بوده است؟ ابوالفضل اقبالی این روزها در میان نخبگان اجتماعی این سخن زیاد به گوش می‌رسد که حاکمیت در این چهل و اندی سال در اختیار مدافعان حجاب قانونی بوده و در این زمان طولانی علیرغم تمام بودجه‌ها و امکاناتی که برای ترویج و گسترش حجاب صرف کردند، نتوانستند حجاب را برای مردم نهادینه کنند و اصرار آنها بر الزام قانونی حجاب به عکس خودش تبدیل گردید. در این نوشتار می‌خواهم صحت و سقم این ادعا را بررسی کنم. ✳️ مناقشه درباره الزام قانونی یا عدم الزام قانونی درباره حجاب اساسا پرسش دهه 70 به این سمت است و قبل از آن جامعه ایران درگیر چنین پرسشی نبود و نوعی یکدستی را در سبک پوشش و نگرش به حجاب را تجربه می‌کرد. البته این سخن بدان معنا نیست که تا قبل از دهه 70 همه بانوان دارای حجاب شرعی و چادری بودند! خیر! دلالت سخن من روشن است. دوگانه حجاب الزامی/حجاب اختیاری مساله دهه 70 به بعد جامعه ایران است که آن هم توسط جریان‌های سیاسی خاصی برساخت شد. ✳️ دهه 70 محمل تحولات سیاسی-اجتماعی شگرفی در جامعه ایران بود و به لحاظ سیاسی گفتار جدیدی پا به عرصه حکمرانی گذاشته بود که رویکرد اصلی آن بازخوانی انتقادی سیاست‌های اساسی کشور در عرصه‌های اجتماعی و سیاست خارجی و سیاست داخلی بود. به لحاظ اجتماعی نیز جامعه ایران در این دهه متاثر از گشایش‌های رسانه‌ای و فرهنگی، تجربه‌های جدیدی را در عرصه سبک زندگی و به تبع آن بازاندیشی در برخی از مفروضات و هنجارهای خود رقم زد. براین اساس هم در ناحیه حکمرانی و هم در مقیاس بدنه اجتماعی، تردیدهایی درباره حجاب در جامعه ایران صورت گرفت و زمینه جعل دوگانه‌هایی از قبیل حجاب اجباری/اختیاری ایجاد شد. ✳️ موضع غالب در بدنه اصلی حاکمیت از جمله دولت و مجلس در قبال این دوگانه، تاکید بر وجوه فرهنگی و سبک زندگی حجاب و انکار وجه الزامی و قانونی آن بود. این روند تا اواسط دهه 80 ادامه داشت و در طی آن حجم بالایی از آثار و محصولات فرهنگی و رسانه‌ای، سخنرانی و نشست، یادداشت و مقاله روزنامه‌ای و... در راستای اشاعه تردید و شبهه نسبت به حجاب و حقوق زنان و... در کشور تولید و منتشر گردید. بررسی سیر تغییرات پوشش در کشور نشان از شیب تند و افزایشی بدحجابی و بدپوششی در جامعه شهری ایران در بازه 1375 تا 1385 دارد. ✳️ تصور رایج این است که در دولت احمدی‌نژاد نهایت همراهی با ایده الزام قانونی حجاب صورت گرفته شد. در حالیکه رئیس دولت نهم در همان سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش صریحا موضع خود را نسبت به حجاب الزامی بیان کرد و گفت «مشکل کشور را دو تا تار موی دختران و زنان نمی‌داند!». رویکرد فعلی ایشان درباره حجاب هم که برای همگان اظهرمن‌الشمس است. مخالفت‌ها و کارشکنی‌های ایشان در ماجرای راه‌اندازی گشت ارشاد و ورود ناجا به میدان جهت تذکر به بدحجابان، علیرغم مطالبه گسترده مردم، شاهدی بر این مدعاست. لذا اینطور نبود که در دولت نهم و دهم بدنه مدیریتی کشور دربست در اختیار مدافعان حجاب الزامی باشد. اگرچه برخی از وزرای کابینه نهم و دهم با این رویکرد همراهی داشتند. ✳️ در دولت یازدهم و دوازدهم که اساسا بخش اعظمی از سبد رای رئیس جمهور وقت به نفی قانون حجاب گره خورد و آقای روحانی به ویژه در دور دوم ریاست جمهوری خود، با موج‌سواری علیه حجاب توانست سرمایه اجتماعی از دست رفته خود را احیا کند. لذا طبیعتا موضع ایشان در این هشت سال نیز نه تنها همراهی با ایده الزام به حجاب نبود بلکه در تضاد و تعارض آشکار با آن نیز قرار داشت. در مجلس شورای اسلامی نیز تقریبا از سال 1375 تا 1395 همین الگو و موازنه حاکم بود و البته فراز و نشیب‌هایی نیز در برخی ادوار به چشم می‌خورد. ✳️ برخلاف تصور غالب که سایر دستگاه‌های انتصابی نظیر قوه قضائیه، صداوسیما، سپاه، سازمان تبلیغات و... همگی در قبضه گفتمان مدافع حجاب الزامی بوده است، به نظر می‌رسد ارزیابی دقیق مواضع و اقدامات این نهادها نیز چنین تصوری را تایید نمی‌کند. به عنوان مثال فردی چون مهندس عزت‌الله ضرغامی که حدود یک دهه ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشت، هم در آن دوران و هم اکنون آشکارا با حجاب قانونی مخالفت دارد. غرض اینکه این مدعاها صرفا برای تخریب ذهنیت مردم نسبت به حجاب صورت می‌گیرد وگرنه چندان پایه و اساس مستند و تاریخی ندارند. @eqbali62 لینک این یادداشت در خبرگزاری فارس: http://fna.ir/3e83br https://eitaa.com/drshadmani
ان شاءالله فردا در خدمت جامعه نخبگان و دانشگاهی استان اراک خواهیم بود. https://eitaa.com/drshadmani
فک کنم فقط در حق رشید پور و گلزار اجحاف شد.... خب اونا هم میومدن دیگه. (خانم میر سیدی امشب مهمون اعجوبه ها هستن. ‌ایشون بعد بازنشستگی از صدا و سیما در زمینه حجاب متحول شده بودن😉) https://eitaa.com/drshadmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️شادی امین فعال اپوزیسیون: 🔰 با اسنادی که داریم نیکا شاکرمی، سارینا اسماعیل‌زاده، مهرشاد شهیدی، حدیث نجفی همجنسگرا بودند و در زمان حیات عضو تشکل‌های ما بودند! ❇️ جالبه یه عده منحرف جنسی در توهم ساقط کردن انقلاب بودن! اونوقت که میگیم سناریوی دشمن، هرزگی زن و انقلاب جنسی هست عده ای معترض میشن! https://eitaa.com/drshadmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو منو رها کنی کجا برم امـــام حســــــ🖤ــــــــن... 🏴 هفتم صَفَر؛ سالروز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) تسلیت‌باد... •┈••••✾▪️یاحسین(ع)▪️✾•••┈• https://eitaa.com/drshadmani
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زن زندگی آزادی اینبار در سوریه: ✨️تمرکز بر تاکتیک شبکه سازی و لیدرسازی از زنان،مهمترین راهبرد دشمن برای ایجاد نافرمانی مدنی در جریان آشوبهای جدید سوریه است. 🪩یک زن معترض در السویداء : ما برای برق و گاز اینجا تجمع نکردیم ، تجمع ما امتداد خیزش مردم کل سوریه از ۱۲ سال قبل تاکنون برای رسیدن به آزادی است. https://eitaa.com/drshadmani
مهدیه شادمانی
زن زندگی آزادی اینبار در سوریه: ✨️تمرکز بر تاکتیک شبکه سازی و لیدرسازی از زنان،مهمترین راهبرد دشمن
شاید بتوان تحرکات جدید ضد نظام بشار اسد را که با بهره گیری از ظرفیت زنان شکل گرفته ،تحت مدیریت رومانوفسکی قلمداد کرد. آلینا رومانوفسکی سفیر آمریکا در عراق یکی از قویترین بازوهای قدرت نرم و براندازی واشنگتن در منطقه به خصوص کشورهای عربی است. نقطه عطف زندگی شغلی وی ،ده سال سابقه ی کار در سی آی ای و همچنین آژانس توسعه بین المللی آمریکا می باشد.نهادی که یکی از قدرتمندترین راهبردهای ایالات متحده آمریکا با هدف دخالت سیاسی و براندازی در کشورهای مختلف را عملیاتی میکند. (برخی دوستان گفتن سوریه که آزادی پوشش دارند پس چرا گفتیم زن زندگی آزادی. منظور از آزادی با لیدری زنان در این اغتشاشات ،یعنی سقوط نظام بشار اسد نه لزوما آزادی پوشش .) https://eitaa.com/drshadmani
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چه کربلا نرفته ها که کربلایی اند حب الحسین یجمعنا https://eitaa.com/drshadmani
مهدیه شادمانی
زن زندگی آزادی اینبار در سوریه: ✨️تمرکز بر تاکتیک شبکه سازی و لیدرسازی از زنان،مهمترین راهبرد دشمن
بسم الله و الحمدلله 🔴 استثمار زنان، آبادگرِ دنیای روبه زوالِ قدرتمندان ♦️صحنه گردانیِ زنان در شورش های اخیر در ایران و سوریه و ادامه یافتنِ احتمالیِ آن در سایر کشورهای غرب آسیا حرکتی است سازمان یافته جهت گشودن مسیری که در برنامه های نظام سلطه قرار است تضعیف حکومتهای مخالف امپریالیسم را در بر داشته باشد؛ و یا مقوّمِ حرکت دولتهای همسوتر با دنیای غرب در رویدادهای آتیِ جهان گردد. ♦️در آغاز دوره ی صنعتی شدنِ کشورها، عده ای از زنان که زندگی در خانواده های اشرافی به آنها برای مطالبه ی حقوقی مشابه مردانِ جامعه شان فرصت می داد سردمدار جنبشهای فمینیستی گردیده و با گشوده شدن درهای جامعه به روی بانوان و مهیا نمودنِ موقعیت برای به کارگیریِ اقشار نیازمند و مستضعف در کارخانه ها و تغییر الگوهای خانواده ی سنتی در غرب موجبات بهره مندیِ دولتها از سرمایه ی ارزانِ انسانی را فراهم آوردند. ♦️استفاده ی ابزاری از زنان همواره موقعیت ذی قیمتی است که چشم پوشیِ قدرتهای سلطه جو از آن ممکن نیست و خمیر مایه ی جنبش های اجتماعیِ رادیکال را مهیا ساخته و سیاست و فرهنگ و اقتصاد را به تبعیت از خود دگرگون می نماید. ♦️پایداریِ زنان در خواسته هایی که ضرورت آن برایشان تبدیل به مسئله می گردد، همواره در قیامها و خیزشها ثابت شده و هم نواییِ مردان را در پی دارد و اگر محرک شکل گیریِ مسئله، ایجاد خطاهای محاسباتی و اولویت سنجیهای کاذب از سوی سیاستمدارانِ کلانِ پشت پرده باشد، سناریو نویسی و کارگردانیِ آنها، زنان را به بازیگرانی صحنه گردان و مسخ کننده مبدل می سازد. ♦️و اینک در دولتهایی که از پذیرش هژمونیِ آشکار و انقیاد در برابر امپریالیسم سرباز می زنند، ایجاد مطالبات ساختار شکنانه در جامعه ی بانوان و در پی آن شکستنِ اقتدار نظامِ حاکم، پیشبردِ استراتژی محتاطانه ای جهت متمایل نمودنِ ملتها به تسلیم دولتمردانشان در برابر زیاده خواهیهای استکبارِ روبه زوال برای رستاخیزی دیگر را میسر می سازد‌. ✍ مریم اشرفی گودرزی ☑️ به وارد شوید. ✅https://eitaa.com/joinchat/393413084C2548956a37 https://eitaa.com/drshadmani
دختر چشم رنگی ولایی اگه سراغ داشتید معرفی بفرمایید!!!! (اول میخواستم بگم جهت انبساط خاطر این پیام رو که در گروه‌های معرف ازدواج کم نیست ارسال میکنم ولی بعد دیدم واقعا باید گریست) به عنوان فردی که حدود ده سال هست که معرف ازدواجم در حالت ناامید کننده ای قرار دارم! چه کسی به دختر و پسر ما به جای این معیارهای فانتزی ،قرار شاخصهای حقیقی رو تعلیم بده!(خانواده، رسانه ،نظام تربیتی و ..‌‌) آیا داشتن چشم رنگی تضمین کننده زندگی هست؟ باور کنید اگر مسئله ولایت هم برای شما مهم بود لااقل به فرامین حضرت آقا در خصوص معیارهای صحیح ازدواج توجه داشتید! https://eitaa.com/drshadmani