💠 وجه تسمیه «فیضیه»
❖ آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی:
انتساب مدرسه فیضیه به مرحوم فیض کاشانی نیست، بلکه انتساب آن به حضرت معصومه علیهاالسلام است، زیرا در موقوفات آستانه، تعبیر «آستانه فیض آثار» رایج بود و چون آن مدرسه جزء آستانه و راهرو حرم بود، به «فیضیه» شهرت پیدا کرد.
ایوان مدرسه در سنه ۹۳۹ق در زمان شاه طهماسب ساخته شده و معروف است که شیخ بهایی مدّتی در فیضیه تدریس کرده است. همچنین میگویند ملاصدرا هم مدّتی در آنجا اشتغال علمی داشت.
📚جرعهای از دریا؛ ج۳؛ ص۶۲۳
@drsmma55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر موسوی
مبحث اسراف
بخش اوّل: تعریف اسراف
✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍
کانال درسها و یادداشتهای دکتر موسوی
🆔@drsmma55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرکس اندوه مؤمنی را کم کند، خدا در روز قیامت غم از دلش میبرد.
امام رضا (علیه السلام)
مجمع البیان، جلسه ۶۱.aac
30.82M
تفسیر مجمع البیان، ج۶۱
سوره بقره ، آیه ۳۱(۲)
دکتر سید محسن موسوی
مجمع البیان، جلسه ۶۲.aac
31.49M
تفسیر مجمع البیان، ج ۶۲
سوره بقره ، آیه ۳۱(۳)
دکتر سید محسن موسوی
هدایت شده از روابط عمومی دانشگاه مازندران
🔸دوره آموزشی مجازی "انس با قرآن کریم و نهج البلاغه" ویژه اساتید و یاوران علمی دانشگاه
⬅️ شنبهها ساعت ۲۰ در بستر فضای مجازی :
http://B2n.ir/m22799
⬅️ جلسه این هفته(۵ خرداد ۱۴۰۳) با موضوع:"بررسی تطبیقی خطبه متقین نهجالبلاغه با منش اخلاقی و سیاسی رییسجمهور"
⬅️ سخنران: حجتالاسلام والمسلمین دکتر سیدمحسن موسوی؛ عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی
⬅️ به شرکتکنندگان در این دوره که طی اردیبهشت و خرداد برگزار میگردد، گواهینامه فرهنگی اعطا میشود.
⬅️ جهت ثبت ساعات حضور و صدور گواهی، لطفا در هر جلسه نام و نام خانوادگی و کدملی و محل خدمت خود را در قسمت پیام سامانه وبینار اعلام نمایند.
🔹هیات مذهبی حضرت بقیهالله الاعظم (عج) اساتید و یاوران علمی و دفتر هماندیشی اساتید دانشگاه مازندران
╭┅┅❀🔻❀┅┅╮
💠 🆔 @pr_umz 💠
╰┅┅❀🔺❀┅┅╯
بررسی تطبیقی خطبه نهج البلاغه؛ دکتر موسوی.mp3
28.79M
🔸 موضوع:"بررسی تطبیقی خطبه متقین نهجالبلاغه با منش اخلاقی و سیاسی رییسجمهور"
⬅️ سخنران: حجتالاسلام والمسلمین دکتر سیدمحسن موسوی؛ عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی
هدایت شده از نکات انگیزشی اهلبیتی
یکی از نکات مهم در زندگی انسان، درست دیدن و به اندازه انگاشتن است. این که بزرگ را بزرگ ببینیم و کوچک را کوچک. اگر بزرگ را کوچک ببینیم و کوچکتر از اندازه واقعی معرفی کنیم یا کوچک را بزرگ پنداریم و بزرگ تر از اندازه حقیقی به دیگران نشان دهیم، دچار مغالطه کوچک نمایی یا بزرگ نمایی شده ایم.
اگر با مراقبه دقیق ، به گفتار و کردار خود بیندیشیم، درمی یابیم که بسیاری از امور زندگی ما تحت تاثیر پدیده «به اندازه ندیدن » است.
بیش از اندازه یا کمتر از اندازه، توجه کردن یا اهمیت دادن به یک یا چند چیز ، حتی سایه بر جهان بینی ما می اندازد.
امام علی علیه السلام در وصف متقین، آنها را کسانی معرفی کرد که چون خدا را بزرگ می بینند، پس آنچه غیر خدا است را کوچک می بینند. «عظم الخالق فی انفسهم فصغر ما دونه فی اعینهم». پس این جمله شعار و شعور اهل تقوا است.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💠ذهن پاک، موفقیت و نکات انگیزشی در سایهسار سخنان اهلبیت(ع)
🆔@zehnpak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر سیّد محسن موسوی
مبحث اسراف
2⃣بخش دوم: اسراف در زمان
✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍
کانال درسها و یادداشتهای دکتر موسوی
🆔@drsmma55
هدایت شده از نکاتآموزشیوپژوهشی(نگارِهشتم)
#خبرانتشار
#مقالهعلمی
عنوان: بررسی مبحث تحریف قرآن از دیدگاه پطروشفسکی در کتاب اسلام در ایران
نویسندگان: سیّد محسن موسوی، سیّده فرناز اتحاد
دوره ۵، شماره ۳ - شماره پیاپی ۱۷
خرداد ۱۴۰۳، صفحه 8-35
لینک دسترسی به متن مقاله:
https://jqss.isca.ac.ir/article_75718.html
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایهی امام رئوف
🆔@negarehashtom