eitaa logo
دکتر طاهر حبیب زاده🌱پژوهشگر حقوق، هوش مصنوعی
2.3هزار دنبال‌کننده
614 عکس
137 ویدیو
48 فایل
📗مدارک LLM و PhD حقوق، انگلستان؛ 📗عضو علمی سابق دانشگاه شریف، فعلی امام صادق (ع) 📗لیست دوره های آموزشی: schooloflaw.ir 📗ارتباط / ثبت نام دوره بنیادین: ایتا 09373710114 🌱کانال زبان تخصصی حقوق: @zabanbonyadin 💥 آیدی تلگرام و اینستاگرام👇
مشاهده در ایتا
دانلود
👈 *خطی از آثار پژوهشی 2* 🌱 امام خمینی ره: در اسکناس ربای غیرقرضی راه ندارد. پس مبادله اسکناس با اسکناس به زیاده یا نقیصه صحیح است. خواه اسکناس ها پول یک کشور باشند یا پول کشورهای مختلف. همچنین تفاوتی نمی کند اسکناس دارای پشتوانه طلا یا نقره باشد یا معادن مانند سنگ های قیمتی و نفت. (منبع: تحریرالوسیله) 🔥نقد: اگر دو اسکناس هم جنس باشند مانند اینکه هر دو ریال باشد یا دینار یا دلار، زیادتی یا نقیصه، همان معامله قرض ربوی است و صرفا در لباس بیع در آمده است مگر اینکه ویژگی و امتیازی در میان باشد مثلا یکی تازه و نو باشد و دیگری کهنه و برای تازه بودن آن بتوان عرفا امتیازی قائل شد یا مثلا یکی قطع بزرگ باشد و دیگری کوچک، مانند ۱۰ هزار تومانی که امروزه نسخه های جدید کوچک تر از قبلی هستند و برای خریدار امتیاز باشد مانند جا شدن در کیف پول، یا کم هزینه بودن اگر پست شود.
👈 خطی از آثار پژوهشی 3 🌱امروزه وقتی صحبت از عقد بیع می کنیم و به ماده ۳۳۸ قانون مدنی نگاه می کنیم، که می گوید: بیع عبارت است از تملیک عین به عوض معلوم، مقصود از عین فقط چیز مادی و فیزیکی نیست، بلکه مقصود آن است که عین چیزی است که نه منفعت است و نه سایر حقوق. لذا عین می تواند یک چیز غیرمادی باشد. 🚩 نتیجه: بیع رمزارزها صحیح است، گرچه ظاهرا رمزارزها، عین نیستند و وجود فیزیکی ندارند.
*پایان نامه نویسی و انتظار از استاد راهنما، استاد مشاوره، داور و دانشجو: جلسه دفاع سنجشی فراتر از پایان نامه* ✍طاهر حبیب زاده اگر بنا باشد صرفا با تکیه بر پایان نامه، قضاوت شود نیازی به برگزاری جلسه دفاع نیست. با مطالعه پایان نامه، می توان اثر را ارزش گذاری کرد و تصمیم گرفت. فلسفه برگزاری جلسه دفاع، سنجش عینی توانمندی دانشجوست. هیات داوری می خواهد بنیه علمی و قدرت استدلال دانشجو را به صورت حضوری بسنجد و ارزیابی فراتر از متن پایان نامه به عمل آورد. در کنار این هدف اصلی، صحت سنجی انجام پایان نامه توسط خود دانشجو، میزان تسلط وی به زوایای اثر و دریافت پاسخ به اشکالات و ابهامات از اهداف دیگر جلسه دفاع است. اداره جلسه دفاع بر عهده استاد راهنماست. در ابتدای جلسه بعد از توضیح مختصر در مورد پایان نامه، سرکلام را به دانشجو می دهد تا پایان نامه را ارائه کند. رویه این است که دانشجو دقایقی در مورد موضوع پژوهش، بخش های مختلف آن و دستاوردهای حاصله ارائه می دهد. این زمان در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۲۰ دقیقه و در مقطع دکتری حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است. پس از آن، داوران سوالات خود را مطرح می کنند که به دو بعد شکلی و ماهوی اثر ناظر است. در یک داوری جدی، ممکن است کار به جدل نیز بکشد؛ جدل بین دانشجو و داوران یا جدل بین استاد راهنما و داوران، خواه جدل قابل دفاع باشد مانند جایی که مبنای طرفین متفاوت است و می تواند خروجی متفاوتی به همراه داشته باشد و خواه جدل بی منطق باشد مانند جایی که اختلاف شخصی بین استاد داور و راهنما وجود دارد و برخورد تعصبی به جای برخورد علمی در پیش گرفته می شود؛ در هر حال، دود آن به چشم دانشجو می رود. در مقابل، ممکن است داوری خیلی ساده و تقریبا صوری به عمل آید و نمره ای اعمال شود. حقایق زیادی در رابطه با جلسه دفاع گزارش شده است که گاها تلخ است، و خارج از حوصله و رسالت این اثر است. متن کامل 👇👇 https://drhabibzadeh.com/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86/
*شاید گفته شود که متن فوق، رابطه صمیمی بین استاد و دانشجو را خدشه دار می کند؛ نه چنین است. هر چیز به جای خود نیکوست. در انجام کار علمی، تعارف نیست. تجربه نشان داده است که هر چقدر رابطه تنظیم شده ای بین استاد و دانشجو باشد، سود اصلی را دانشجو می برد و پایان نامه/رساله با کیفیت خوبی دفاع می شود.*
خطی از آثار پژوهشی 4 اگر کسی با استفاده از تجهیزات متعلق به دیگری، ماینینگ کند یعنی رمز ارز بیت کوین استخراج کند، آیا رمز ارزهای استخراج شده متعلق به اوست یا متعلق به صاحب دستگاه است؟ این سوال یادآور مساله صید با ابزار دیگری در فقه است. در فقه چنین مطرح شده است که اگر کسی با آلات متعلق به دیگری صید کند، صید مال صیاد است یا برای مالک ابزار صید؟ چنین پاسخ داده اند که صید مال صیاد است اما صیاد مرتکب فعل حرام شده است و صیاد به جهت استفاده از مال غیر باید اجرت استفاده از ابزار صید را به مالک آن بپردازد. ✅ امام خمینی ره
در
تحریرالوسیله در مساله ۱۱ بخش الصید و الذباحه می نویسند: در مباح بودن شکار شرط نیست که وسیله شکار مباح باشد پس اگر کسی با سگ غصبی یا آلت تیراندازی غصبی شکار کند هر چند عمل غصبش حرام است اما شکارش حرام نیست اما باید اجرت المثل آلت غصبی را به مالکش بپردازد و شکار ملک صیاد است نه ملک صاحب وسیله. ✅ در شرح لمعه نیز در باب الصید و الذباحه می خوانیم: يحرم الاصطياد بالآلة المغصوبة و لا يحرم الصيد بها و یملکه الصائد و عليه اجرة الآلة. 👈 نتیجه اینکه با ماینینگ از طریق دستگاه دیگری، استخراج کننده مالک رمزارز است اما باید اجرت المثل استفاده از دستگاه را بپردازد. نکته مهم این است که برای تصرف رمزارزها، استخراج کننده می بایست اطلاعات کیف پول خود را بدهد تا رمزارز استخراج شده متعلق به او باشد و الا اگر اطلاعات کیف پول صاحب دستگاه از قبل داده شده باشد، طبیعتا رمزارز به کیف پول وی وارد می شود و مطالبه آن از دارنده دستگاه دعوی علی حده ای خواهد شد. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کانال دکتر طاهر حبیب زاده @drtaherhabibzadeh
آقایانی که در حد رسائل و مکاسب و یا کمی بالاتر رسیده اند، علی الظاهر اجتهاد برای آنان واجب عینی است؛ نه واجب کفایی. .... گاهی می گویم سفر مستحب برای اشخاصی که درس می خوانند، سفر مشکوک است و حتما باید نماز خود را به صورت جمع بخوانند؛ چراکه شخصی که در این مرحله آمده، بعید نیست که اجتهاد آنان واجب عینی باشد؛ نه کفایی. امروز بلاد ما از فقیه خالی است و شما عزیزان باید با تحصیل همراه با تلاش و کوشش، این کمبودها را جبران نمایید. 🔸 درس خارج اصول/ 1395/09/24
خطی از آثار پژوهشی - شماره ۵ پرسید: عاقله چه معنی دارد؟ گفت: عاقله جماعتی است که هر گاه کسی از روی خطا کسی را بکشد خونبهای کشته شده را ایشان دهند. پرسید: حکمت در این چه باشد که دیگری کسی را بکشد و خونبهای او را جماعت دیگر بدهند؟! گفت: ظاهرا حکمت در این است که چون ایشان بدانند که اگر یکی از خویشان ایشان کسی را بکشد، ایشان خونبها می دهند، او را نگذارند که هرزه گردی کند و همیشه در محافظت ایشان باشد تا کسی را نکشد. پرسنده گفت: حکمت در این است که چون خویشان جرمانه گناه او را بر عهده می گیرند، آن شخص همیشه شرمنده ایشان باشد و دیگر چنین کاری نکند. 📗 منبع: جامع عباسی، تالیف شیخ بهایی. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کانال دکتر طاهر حبیب زاده @drtaherhabibzadeh
خطی از آثار پژوهشی - شماره ۵ پرسید: عاقله چه معنی دارد؟ گفت: عاقله جماعتی است که هر گاه کسی از روی خطا کسی را بکشد خونبهای کشته شده را ایشان دهند. پرسید: حکمت در این چه باشد که دیگری کسی را بکشد و خونبهای او را جماعت دیگر بدهند؟! گفت: ظاهرا حکمت در این است که چون ایشان بدانند که اگر یکی از خویشان ایشان کسی را بکشد، ایشان خونبها می دهند، او را نگذارند که هرزه گردی کند و همیشه در محافظت ایشان باشد تا کسی را نکشد. پرسنده گفت: حکمت در این است که چون خویشان جرمانه گناه او را بر عهده می گیرند، آن شخص همیشه شرمنده ایشان باشد و دیگر چنین کاری نکند. 📗 منبع: جامع عباسی، تالیف شیخ بهایی. ➖ ماده ۴۶۳ قانون مجازات اسلامی: «در جنایت خطای محض در صورتی که جنایت با بینه یا قسامه یا علم قاضی ثابت شود، پرداخت دیه برعهده عاقله است و اگر با اقرار مرتکب یا نکول او از سوگند یا قسامه ثابت شد بر عهده خود او است.» ➖ماده ۴۶۸ قانون مجازات اسلامی: «عاقله عبارت است از پدر، پسر و بستگان ذکور نسبی پدری و مادری یا پدری به ترتیب طبقات ارث» 🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کانال دکتر طاهر حبیب زاده @drtaherhabibzadeh
📗سلام استاد گرامی عرض ادب و احترام نکته‌ای پژوهشی بیان فرمودید در باب عین در ماده ۳۳۸ قانون مدنی. با توجه به این که عرف تمایل به این دارد که انتقال حق را هم بیع بداند چنانکه از لفظ فروش برای انتقال سرقفلی استفاده می‌کند بهتر آن نیست که عین را در این ماده صرفا در تقابل با منفعت بدانیم و انتقال حقوق را هم بیع تلقی کنیم؟ در تعریف عین نیز بیان داریم آن چیزی که وجود مستقل دارد ( در مقابل تعریف منفعت : مالی است که تدریجا از یک عین حاصل می‌شود صرف نظر از آنکه وجود محسوس داشته باشد یا خیر ) 🌱 سلام علیکم - فرمودید: عین آن چیزی که وجود مستقل دارد. > حق سرقفلی قائم به ملک تجاری است و لذا مستقل نیست. > نمی توان عین دانست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 کتاب الخلاف شیخ طوسی یک دوره فقه تطبیقی است الخِلافُ فی الأحکام مشهور به الخلاف یا کتاب الخلاف کتابی فقهی، نوشته شیخ طوسی (محمد بن حسن بن علی بن حسن (۳۸۵-۴۶۰ق)). این کتاب از معروف‌ترین کتاب‌های فقهی نزد شیعه است که به مسائل اختلافی و فقه مقارن می‌پردازد. شیخ طوسی در این کتاب، آرای فقهی مذاهب مختلف اسلامی را طرح و سپس با استدلال، به نقد آرای مخالف و بیان نظر اجماعی امامیه کرده است. در اين كتاب به مباحث فقهى استدلالى اماميه كمتر پرداخته شده و حتى به مباحث استدلالى در مورد روايات نيز كمتر تعرض شده و آنچه بيش از همه مورد توجه واقع شده استناد به اجماع فرقه اماميه به تنهایى و گاهى نيز همراه با ذكر روايات و يا اصل برائت و احتياط مى‌باشد و فقط در يك مورد و آن هم كتاب اجاره است كه نظير مباحث كتاب المبسوط آمده است: «دليلنا الكتاب و السنة و الإجماع أمّا الكتاب...» 🚩مؤلف در مقدمه آن آورده که خلاف پس از دو کتاب وی با عنوان تهذیب و استبصار (پس از سال ۴۱۵ ق) نگارش شده است. شیخ طوسی در خطبه کتاب علت تدوین آن را درخواست دیگران گفته است. آنان از او خواسته بودند مباحث اختلافی بین مذاهب مختلف را به صورت مختصر بیان کند و همچنین دلائل امامیه را از منابع مشترک مانند سنت قطعی و اخبار پیامبر اکرم (ص) ونیز روایات نقل شده از طریق شیعه مطرح نماید. ⚡️ مطالب در الخلاف به‌صورت "مسألة" و جواب آن با "دلیلنا" شروع شده است مگر در برخی موارد خاص که بدون ذکر دلیلنا، فقط جواب مساله را گفته است. آخرین چاپ الخلاف در ایران، دارای ۶ جلد است که يك دوره فقه مقارنه‌اى از كتاب طهارت تا ديات مى‌باشد. مباحث حقوقی در جلد ۳ به بعد بحث شده است. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کانال دکتر طاهر حبیب زاده @drtaherhabibzadeh
خطی از آثار پژوهشی - شماره ۶ 🔹 در تاریخ فقه شیعه، از زمانی که عقل به عنوان یکی از منابع استنباط فقهی به حساب آمده، یعنی از زمان ابو علی بن جنید (د. ۳۸۱ ه ق. (معروف به ابن‌جُنَید اسکافی از فقها و متکلمان امامیه قرن چهارم هجری قمری و از استادان شیخ مفید است.))، قاعده قبح عقاب بلابیان در راس اصول عقلی قرار گرفته است؛ البته نه به تعبیر واحد بلکه به تعابیر گوناگون و مشابه. تتبع انجام شده نشان می‌دهد که اصل اباحه، در مقابل اصل حظر (منع تصرّف در اشیا قبل از اینکه ثابت شود شرعا مباح است) که مورد اعتقاد برخی از علمای عامه (اهل سنت) بوده، قبل از پیدایش قاعده قبح عقاب بلابیان، در گفته فقیهان پیشین وجود داشته است. 🔹 شیخ طوسی در کتاب الخلاف، باب طهارت می نویسد: ان الاصل، الاباحه، و الحظر یحتاج الی دلیل؛ اصل، اباحه اشیا است و هر منعی محتاج دلیل است. 🔹 مفاد قاعده قبح عقاب بلا بیان ظاهرا نخستین بار در متون شیخ طوسی به چشم می‌خورد. وی در تفسیر تبیان ذیل آیه شریفه ی «و ما کنا معذبین حتی نبعث رسولا» می‌گوید: «این آیه بیانگر آن است که خداوند هیچ کس را بر معاصی و گناهانش عقاب نخواهد کرد؛ مگر آنکه با حجت‌ها، دلایل و ارسال رسل وی را آگاه ساخته باشد.» سپس در مقام استدلال می‌گوید: «به خاطر آنکه زشت است (عقلا) که خداوند کسی را عقاب کند قبل از آنکه او را به مصالح و مفاسدش آگاه ساخته باشد.» فانه لا یحسن من الله تعالی مع ذلک ان یعاقب احدا الابعد ان یعرفه ما هو لطف له و مصلحته... 🔹 نظر شیخ بر آن است که مفاد آیه شریفه بیانگر یک حکم عقلی یعنی «قبح عقاب بلابیان» است. 🔹 ذکر این نکته ضروری است که نزد قدمای شیعه، نه تنها اصل وجود حکم در مقام واقع برای تکلیف لازم است بلکه اعلام به شخص و آگاهی او نیز شرط تکلیف است. مراد از بیان در این قاعده، بیان واصل است، نه بیان صادر. در حالی که اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها که در حقوق امروزی مطرح است، به وصول توجهی ندارد و فقط به صدور توجه دارد. 🚩 محمد بن مسلم گوید: از امام باقر علیه‌السّلام پرسیدم: مردی را به اسلام خوانده‌ایم و او پذیرفته است. پس از آن، مرتکب شرب خمر، زنا و رباخواری شده است. به خاطر آنکه احکام اسلامی برای او بیان نشده است، آیا حد بر او جاری می‌شود؟ امام علیه‌السّلام در پاسخ فرمود: خیر، مگر آنکه اثبات شود که می‌دانسته این اعمال حرام‌اند. ⚡️ پی نوشت ۱: ابن‌جنید و ابن ابی عقیل عمانی را «القَدیمَین» (دو فقیه دوران قدیم) می‌نامند. او را به دلیل مهارتش در کتابت، کاتب لقب داده‌اند. بارزترین جنبه علمی ابن‌جنید در فقه استدلالی اوست. ⚡️ پی نوشت ۲: این جنید در میان فقیهان شیعه به برخی از فتواهای خاص مشهور است تا آنجا که برخی فتواهای او را به اهل سنت مخصوصا ابوحنیفه نزدیک‌تر دانسته و او را عمل کننده به قیاس دانسته‌اند. از جمله فتواهای او جواز نماز خواندن زن با سربرهنه است در صورتی که نامحرمی نباشد. برای مرد و زن از نظر پوشش در نماز فقط پوشاندن عورت (جلو و عقب) واجب است. ⚡️ پی نوشت ۳: ابن‌جنید به عنوان یک باور کلامی اقوال فقهی امامان را نه بر اساس نقل، بلکه بر اساس رأی می‌پنداشته و به همین جهت اختلاف در روایات فقهی را نیز ناشی از اختلاف امامان در رأی دانسته است. ⚡️ پی نوشت ۴: آنهایی که به جای اصل اباحه به اصل حظر معتقدند می گویند که عالم‌ ملک خداوند است و نباید بدون اذن او در عالم تصرف کرد. چنین تصرفی عقلا ممنوع است. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کانال دکتر طاهر حبیب زاده @drtaherhabibzadeh
رأی وحدت رویه دیوان‌ عالی‌ کشور شهریور ۱۴۰۳ درخصوص دادگاه صالح رسیدگی به دعاوی بانک یا مؤسسه منحل شده بر اساس تصمیم قضات دیوان عالی کشور اگر بانک یا مؤسسه اعتباری در بانک دیگر ادغام شد، دادگاه صالح رسیدگی به دعاوی، دادگاه محل وقوع عقد است، نه دادگاه مرکز اصلی آن بانک یا مؤسسه منحل شده مستند به ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی مدنی
🚩 سوال: دادگاه شخصیت حقوقی دارد؟ 👈 پاسخ: خیر - لیست و نام اشخاص حقوقی در حقوق ایران نص محور است و در خصوص دادگاه چنین نصی وجود ندارد. از باب ساماندهی رسیدگی به پرونده ها و تخصص گرایی قضات رسیدگی کننده است که دادگاه ها به صلاحیت ذاتی و محلی مختلفی تقسیم می شوند.
💥 هشدار: 🔹افراد هر کاری را بخواهند انجام دهند، به آنها گفته می شود کار را ریشه ای انجام دهید. از پایه و دقیق و روی مبنا. این، حکم عقل است. 🔹 همین قاعده در علم حقوق جریان دارد. عزیزانی که سوال می کنند چه بخوانیم و از کجا شروع کنیم تا درک حقوقی مان قوی تر و متقن تر شود، اولین گام آشنایی با قرآن است، آشنایی در سطح بالا. مگر می شود بدون تامل ویژه در قرآن کریم که منبع آن وحی است و بدون خطا و حتی شاخص سنجش صحت روایات معصومین (ع)، و مخزن اصلی اصول و قواعد تعیین کننده حق و تکلیف از نظر شریعت اسلام، بتوان به یک حقوق فهمی قابل اعتنایی دست یافت؟ 🔹 اکیدا توصیه می کنم که همه اهالی حقوق، روزانه ۲ ساعت در مفاد قرآن کریم، تفاسیر آیات، امل و تدبر در آن و تلاوت آن وقت بگذارند. ضرر نمی کنید به هیج عنوان. راه های جدید برای شما گشوده می شود. 🚩 اگر با قرآن بیگانه اید و در سبد فکری و مطالعاتی شما خبری از قرآن نیست یا کمترین توجه به قرآن است، به هیج چیز و هیچ جا نمی رسید، خواه دانشجو یا طلبه باشید و خواه استاد و مدرس. بی خود خودتان را معطل کتاب ها و کلاس ها نکنید. 🔹 شفاف تر از این نمی توانستم بنویسم. 🌱🌱🌱🌱🌱 کانال دکتر طاهر حبیب زاده 👇👇👇 https://eitaa.com/drtaherhabibzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 *«شخصیت حقوقی» محارب است و باید اعدام بشود.* حضرت آیت الله جوادی آملی در نشست اساتید سطوح عالیه و خارج حوزه علمیه قم؛ ۳ خرداد ۱۴۰۲
-1634525438_-1292334216.mp3
1.47M
🔻 *توصیه بسیار مهم* 🔹 مرحوم شیخ انصاری ره بعد از تعطیلی پنج شنبه و جمعه می فرمودند «صرنا عواما» بعد از سه ماه تعطیلی ما باید چه بگوییم؟! 🎙 آیت الله سبحانی حفظه الله ابتدای درس خارج ۱۸ شهریور۱۴۰۳ 🌱🌱🌱🌱🌱 کانال دکتر طاهر حبیب زاده 👇👇👇 https://eitaa.com/drtaherhabibzadeh
*موضوع جدید برای پایان نامه و ...* تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۸ هیئت وزیران در خصوص «آئین نامه صدور مجوز تأسیس و فعالیت صندوق‌های تضمین غیردولتی» طی نامه شماره ۹۲۱۹۴ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.
سلام و عرض ادب استاد گرامی اوقات شریف بخیر. خدا قوت می بخشید پرسشی از محضرتان داشتم. الحمدلله بنده چند سالی است شاگردی جنابتان را می کنم و دعاگو بوده و هستم همیشه. الحمدلله از هفته آینده در مقطع ارشد و رشته حقوق خصوصی مشغول به تحصیل هستم. احتمالا از میان شاگردان دیگر جناب عالی هم دوستانی چون حقیر کم نباشند و در این حال. اگر لطف بفرمایید (چنانچه همیشه داشته اید) و در مورد ویژگی ها و خصوصیات یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی(خصوصا ارشد) و به صورت کلی آنچه شما به عنوان ایده نمونه از دانشجوی این مقطع در نظر دارید توضیحاتی ارائه نمایید که چراغ راه بنده و امثال بنده باشد بسی سپاسگزار و دعا گو خواهیم بود. ارادتمند 👇👇👇👇
👆👆👆👆 سلام علیکم ➖نظم داشته باشید و با برنامه حرکت کنید، حتی یک ساعت را هم بدون برنامه نباشید ➖خوب درس بخوانید و تمرکز داشته باشید ➖تحلیلی مطالعه کنید و انتقادی، نه فقط انبار داده ها ➖هر هفته حداقل دو مقاله علمی را تحلیل کنید و خلاصه برداری کنید ➖دست به قلم باشید و بنویسید ➖مهارت های زبانی و نوشتاری و سخنرانی خود را تقویت کنید ➖اگر شرایط باشد در یک موسسه حقوقی هم کارآموزی کنید اما مختصر در حد آشنایی، اولویت اول کسب دانش خوب است ➖حوزه های تخصصی حقوق در گرایش تان که ضعف دارید مطالعه و رفع کنید‌ ➖هیچ گاه از امور معنوی جدا نشوید و دایم توجه داشته باشید همیشه موفق باشید.
دکتر طاهر حبیب زاده🌱پژوهشگر حقوق، هوش مصنوعی
⭕ نوبیتکس خدمات وام ریالی به پشتوانه رمزارز را برای تمام کاربران خود راه‌اندازی کرد صرافی نوبیتکس سرویس جدید وام ریالی به پشتوانه رمزارز را برای تمامی کاربران خود راه‌اندازی کرده است. این خدمت جدید که از همین لحظه در دسترس کاربران قرار گرفته، امکان دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را با استفاده از دارایی‌های رمزارزی به عنوان وثیقه فراهم می‌کند. بر اساس اعلام نوبیتکس، کاربران می‌توانند با وثیقه‌گذاری رمزارزهایی مانند بیت‌ کوین، اتریوم، دوج‌ کوین، شیبا، تتر، دای و سایر ارزهای دیجیتال پذیرفته شده، وام خود را به صورت آنی از سرویس‌دهنده دریافت کنند. این سرویس با نرخ سود سالانه ۲۳ درصد ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، ضامن، چک، سفته یا فیش حقوقی از آن بهره‌مند شوند. https://iranbroker.net/news/nobitex-launched-a-cryptocurrency-backed-riyal-loan/ ----------------------------------------------------------- پ.ن 1 : اینکه تاثیرات اقتصاد کلانی این مدل وام‌ها چیست و با چه مجوزی صورت میگیرد، بماند. پ.ن2: اینکه آیا این وام‌ها ربوی محسوب میشوند یا خیر هم بماند پ.ن3: منابع این وام‌ها از کجا میاد؟ آیا بانکها وام میدن - اونا که تو تسهیلات تکلیفی موندن، پس یعنی خود صرافی بانک شده و داره با پولی که مردم تو صرافی دارن وام میده! پ.ن4: اگر در جایی بگویید در کشوری مثلا از قوه قضائیه، بانک مرکزی، نهادهای امنیتی و..... میگویند فعالیت صرافی‌ها غیرقانونی است. (سخنگوی قوه قضائیه :هیئت دولت با مصوبه‌ای که داشته فعالیت‌های داخلی رمزارز‌ها را ممنوع و اعلام کرده ریسک و مخاطرات در این نوع معاملات برعهده خود افراد است.) ولی هم درگاه پرداخت داشته باشند، هم چند میلیون کاربر و تا چند وقت پیش متقاضی امریه! یحتمل از شما تست خواهند گرفت. پ.ن5: اگر دیدید مسئولی در ظاهر مخالف سفت و سخت این حوزه هست و در جلسات مانع هر گونه تنظیم‌گری حداقلی است و این دقیقا چیزی است که خواست خود برخی از صرافی هاست! به وی به دیده تردید بنگرید! (به اقتصاد سیاسی قضیه رجوع کنید) پ.ن6: شاهد هستیم تا ریزترین تراکنش‌ها زیر چتر OFAC است ولی از حداقلی‌ترین شفافیت‌ها برای مردم داخل از درآمد و هزینه گرفته تا چیزهای دیگر، پرهیز می‌شود. وارده
📣 ‌ *با مشارکت دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود‌:* 🔰 *همایش بین‌المللی هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی* ✅ ستاد راهبردی فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه با مشارکت سایر دانشگاه‌ها و نهادهای علمی و پژوهشی برگزار می‌کند. ✅ *محورهای همایش:* 🔹بررسی فقهی، حقوقی، فلسفی و اخلاقی هوش مصنوعی 🔸مطالعات و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی هوش مصنوعی 🔹مطالعات سایبرنتیکی و هوش مصنوعی 🔸آینده‌پژوهی هوش مصنوعی؛ تحلیل فرصت‌ها و تهدید‌ها 🔹حکمرانی و سیاست‌گذاری هوش مصنوعی 🔸هوش مصنوعی؛ علوم انسانی و اسلامی دیجیتال 🔹ظرفیت‌شناسی هوش مصنوعی در کارکردها، فرایند‌ها و علوم اسلامی 🔸زیرساخت‌ها و محصولات هوش مصنوعی و علوم اسلامی 🔹مرزهای دانشی، هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی ✅ اداره همکاری‌های ملی با پشتیبانی از این رویداد به منظور زمینه‌سازی علمی در این همایش، نقش‌آفرینی داشته است. ⌛آخرین مهلت ارسال مقالات: ۳۰/اسفند/۱۴۰۳ 📆 برگزاری کنفرانس: شهریور/۱۴۰۴ 🛖 مکان برگزاری: قم 🌐 [جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام اینجا کلیک کنید.](https://aicisc.com/)
🟢نکاتی درباره اخلاق تدریس 🔸اخلاق در كلاس درس (ارائه درس و مديريت كلاس) 🖊احمدحسین شریفی استاد تمام فلسفه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یک. حضور به موقع و منظم در سركلاس؛ دو. استفاده مطلوب از وقت؛ یک استاد موفق کسی است که برای تک‌تک دقایق کلاس خود برنامه فکر شده داشته باشد؛ سه. غيبت نكردن در طول ترم؛ حضور به موقع در همه جلسات درس از ابتدای شروع نیم‌سال تحصیلی تا هفته پایانی؛ چهار. تأكيد بر پرشدن تعداد جلسات مصوب؛ پنج. عمل به وعده‌هاي داده شده به دانشجويان و پرهيز از خلف وعده؛ شش. رعايت عدالت در توزيع وقت و توجه عادلانه به دانشجويان؛ هفت. پرهيز از تحقير دانشجويان؛ از بدترین و نابخشوده‌ترین رفتارهای یک استاد با شاگردان خود، این است که آنان را کوچک‌ بشمارد یا تحقیر کند؛ یک استاد راستین کسی است که حتی دربرابر شاگردان خود نیز فروتن باشد هشت. اهتمام به تقويت روحيه پرسشگري در دانشجويان؛ استاد خوب استادی است که درس را به گونه‌ای ارائه دهد که حتی اگر دانشجویان نخواهند، باز هم وادار به پرسش‌گری و نقادی شوند؛ نه. تلاش براي ارائه پاسخ مفيد و مناسب به دانشجويان؛ ده. رعايت ظرفيت فهم مخاطبان در ارائه درس یازده. اجتناب از بخل علمي؛ یک استاد موفق کسی است که همه اطلاعات مفید خود را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد؛ دوازده. آماده‌سازي و ارائه برنامه درسي دقیق و زمان‌بندی شده درسی، در ابتداي ترم؛ با این کار هم آمادگی خود را برای درس نشان می‌دهیم و هم انتظارات خود را مشخص می‌کنیم و هم تکلیف دانشجویان کلاس برای انتخاب درس مشخص می‌شود؛ سیزده. تهيه بسته‌هاي آموزشي (مآخذ و اهم متون محوري درس) و ارائه يا معرفي آنها در ابتداي ترم چهارده. تأكيد بر مهارت‌افزايي و روش‌آموزي به جاي انتقال صرف گزاره‌ها و اطلاعات؛ پانزده. اجتناب از سوءظن به شاگردان؛ شانزده. اجتناب از پاسخ‌هاي غيرعالمانه و دوری‌گزینی از ورود به مسائل و مباحثی که آگاهی کامل و صائب درباره آنها نداریم. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱 پی نوشت: این نکات بسیار مهم است خاصه نکات ۳ و ۷ و ۸ خداوند همه اساتید زحمت کش را برای جامعه علمی حفظ فرماید.