eitaa logo
کانون دعا پژوهی صادقین
484 دنبال‌کننده
840 عکس
518 ویدیو
61 فایل
کانون دعاپژوهی صادقین تلاش میکند از طریق نشر معارف صحف نورانی ادعیه ائمه اطهار (ع) ، عموم جامعه بخصوص قشر جوان را با آموزه های دعایی ائمه اطهار (ع) بویژه صحیفه ی سجادیه آشنا سازد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با دیدن این مقامات، از کارهای خودمان استغفار می کنیم... 🔺️«راه مغرور نشدن در عبادت» @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️قسمتی از توضیحات دکتر محمد رضا فریدونی در شرح دعای سیزدهم از صحیفه سجادیه : دعای سیزدهم از ادعیه ی امام سجاد (ع) در موضوع نیاز بردن در خانه ی خداوند متعال است « وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ (ع) فِي طَلَبِ الْحَوَائِجِ إِلَى اللَّه » از دعاهای امام طلب حاجت و دست نیاز بردن در خانه ی خدا وند متعال بوده. ⬅️ در روایتی آقا امام صادق (ع) میفرماید که: « علیکم بدعاء » دعا همین نیاز است، همین خواسته است و التماس در خانهی خدا است «علیکم بدعاء» بر شما باد دعا کردن و راز و نیاز با خداوند متعال و التماس به خداوند متعال کردن « فَإنَّکُم لا تُقَرِبونَ بِمثلِه » شما هیچ گاه به چیزی مانند دعا به خداوند متعال نزدیک نمیشوید این تعبیر امام که میفرمایند « فَإنَّکُم لا تُقَرِبونَ بِمثلِه » شما به چیزی به مانند دعا به خداوند متعال نزدیک نمیشوید عبارتی است که انسان باید این عبارت را غنیمت بشمارد و راه خودش را به خداوند متعال پیدا بکند و در برنامه ی خود مناجات و راز و نیاز با خدا و حاجت بردن در خانه ی خدا را قرار بدهد. 🔹وقتی انسان یک حاجتی دارد احیاناً ممکن است چون راه را بلد نیست و متوجه نیست و افکار به شرک و به مسائل غیر خدایی آمیخته است اولین راه حلی که به ذهنش میرسد برای اینکه مشکلات خود ش را حل کند حاجتش را و نیازش را در خانه ی غیر خدا ببرد بعد وقتی که از در خانه ی غیر خدا مأیوس میشود درک میکند که جز خدا برایش راهی نمانده و جز خدا کسی نیست که حاجتهای او و نیازهای او را برطرف کند و شاید معنای این فراز اول که میفرماید: 🔹« اَللَّهُمَّ يَا مُنْتَهَى مَطْلَبِ الْحَاجَاتِ‏ » به این معنا باشد که انسان بعد از اینکه از خلق مأیوس شد در خانه ی خدا میرود و میفهمد که خداوند تنها کسی است که حاجتهای او را رها میکند و شاید معنای دیگری هم داشته باشد به این معنا که اگر احیاناً حاجتی و نیازی از نیازهای ما را بندگان خدا و مردمان برآورده کردند و انجام دادند اسباب و وسایل این برآورده شدن حاجت ما را خداوند متعال فراهم کرده اصولاً امکان ندارد کسی مجرای خیر قرار بگیرد و مجرای این قرار بگیرد که مشکلی را از بنده ی خدایی بخواهد برطرف کند مگر اینکه خداوند مشیتش و اراده اش به این تعلق گرفته باشد . @dua_sadeqin
61.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🔘تلاوت تصویری قرآن کریم 🔘سوره مبارکه ذاریات ، سوره مبارکه قدر 🔸«دکترمحمد رضا فریدونی» •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈ • ✅ @dua_sadeqin
📿برخی از توصیه‌های اخلاقی عرفانی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا رحمة‌الله‌علیه ماها ولخرج نورانیت و نور هستیم؛ کاری می‌‍کنیم، نورانیتی حاصل می‌شود؛ راحت کاری می‌کنیم که می‌رود و جایش را به ظلمت می‌دهد. شب بلند می‌شویم چندتا استغفار می‌گوییم و مشمول آیه «ویستغفرون بالاسحار» می‌شویم اما صبح می‌گوییم «حالا غیبت فلانی نباشد ها…» هیچی تمام شد و رفت ✔️ تعجب می‌کنم از بعضی‌ها! آقا یا خانم مؤمن ۲۰ بار عمره رفته، بار ۲۱ می‌گویند بیا پول عمره را بده برای جهیزیه دختر یتیم؛ می‌گوید نمی‌توانم؛ دوستانم می‌روند، من نروم؟! حالا بگو شما این همه رفتی، اخلاق را رعایت می‌کنی؟ مگر دین مسخره است؟! هر سال عمره می‌روی؛ یک عیب را از خودت دور نکردی؟ ✔️ فرد در حالی که تصور دارد خبری است وارد روز قیامت می‌شود اما ناگهان تعجب می‌کند؛پس نمازها و عمره‌ها چه شد؟میگویند دل شکستی! ریا کردی! زهر زبان ریختی! جوان عزیز اگر می‌خواهی به جایی برسی از خانه‌تان شروع کن! اگر دل خواهرت را شکستی، دل مادروپدر را شکستی، برو درستش کن...... @dua_sadeqin
‍ ‍ ✨﷽✨ 💠بخشی از توضیحات دکتر محمد رضا فریدونی در شرح زیارت مطلقه : 🔅تا ما معرفت خدا پیدا نکنیم، نمی توانیم به خدا محبت پیدا کنیم ، محبّت از آثار معرفت است ؛ هر چه قدر معرفت زیاد شد محبّت انسان نسبت به خداوند متعال زیاد میشود... 🔅 انسان برای راه خداوند باید به دنبال معرفت باشد ،واین معرفت ، موجب هدایت می شود . 🔅هدایت رسیدن به مقصد است. این برای انسان به دوصورت حاصل میشود، عده ای را خدای متعال به عللی، از اول تربیت کرده است. یعنی از اول در شخص یک محبت شدیدی افتاده،که به سمت خدامیرود . از محبت خدا خوشش میاد،حال عبادتی دارد، به این افراد عارف مجذوب می گویند و این ها انگشت شمارند. غالب مردم باید شروع کنند و جلو بیایند . واز راه خدا معرفت کسب کنند ، باید علم و آگاهی پیدا کند. 🔅انسان باید زحمت بکشد تا محبت خدا در دلش بیافتد. راه غالب افراد این طور است. 🔅معرفت خدا حقیقت زندگی انسان را تشکیل میدهد. انسان باید معرفتی پیدا کند که از سر پل صراط عبورش بدهد. و آنجا مورد رضایت خدا و مرضی خدا واقع شود. انسان با خودش فکر کند، این شناخت هایی که ما داریم،با همه ی خوبیهایی که دارد ودر دنیا خریدار دارد ، آیا میتواند انسان را از پل صراط عبور دهد؟ 🔅 انسان با دنیا باید آخرتش را بسازد. انسان دلش را خوش کرده به چیزهایی که نقطه اتکای انسان نمیتواند باشد.و امور دنیایی است ‌. مومن قدم از قدم برنمیدارد مگر چیزی برای آخرت ذخیره کند ... @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح صحیفه سجادیه.mp3
1.24M
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🔘«شرح صحیفه سجادیه» ⬅️«دعای بیستم صحیفه سجادیه معروف به دعای مکارم الاخلاق » اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وَ أَبْدِلْنِي مِنْ بِغْضَةِ أَهْلِ الشَّنَآنِ الْمحَبَّةَ ، وَ مِنْ حَسَدِ أَهْلِ الْبَغْيِ الْمَوَدَّةَ ... 🎙«دکترمحمد رضا فریدونی» 🕰۲/۳۵" •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈ • ✅ @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
91.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🔘«شرح صحیفه سجادیه» ⬅️«دعای بیستم صحیفه سجادیه معروف به دعای مکارم الاخلاق » 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ بَلِّغْ بِإِيمَانِي أَكْمَلَ الْإِيمَانِ ، وَ اجْعَلْ يَقِينِي أَفْضَلَ الْيَقِينِ ... 💠اول قدم وصل ، معرفت شهودی است 🎙«حجةالاسلام والمسلمین علی محمد » ⬅️ قسمت اول 🕰۱۰/۲۸" •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈ • ✅ @dua_sadeqin
‍ ‍ 💠قسمتی از توضیحات دکتر محمد رضا فریدونی در شرح ادعیه : ⬅️ ...واژه ی سیر و سلوك در آیات و روایات نیامده، بندگی آمده، عبادت آمده، انسان هدف و مسیرش را بندگی خدا قرار بدهد. بندگی خدا به تعبیر ابوسعید ابوالخیر، یعنی در بند خدا شدن، یعنی انسان باید بداند که کاملا با هر چه در توان داره، به اصطلاح ناصیه اش به دست خدا و در قبضه ی خداست و در اختیار خداست و باید بداند اراده اش در اختیار خداست... وقتی هدف را بندگی خدا قرار داد، با توجه به این هدفی که قرار داده،به طرف خدا حرکت می کند وَ أَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِيمٌ انسان بایدبرای به طرف خدا رفتن، از خودش شروع کنه، یعنی از نفسش، از نفسانیّت و خودیتش شروع کند... ↩️اطاعت فقط برای کسی حاصل میشود که خودیت ندارد، اگر کسی خودیت دارد اطاعت برایش حاصل نمیشود، خداوند در قرآن می فرماید: «من یطع الله ورسوله » هر کس از خدا و رسولش اطاعت کند، یعنی هر کسی خودش را بگذارد کنار، ببیند خدا چی میگوید. گوشهایش را قرار بدهد برای شنیدن از خدا، چشم هایش را قرار بدهد برای دیدن خدا، قلبش را قرار بدهد برای فهم از خدا. غالبا ما، خدا خودش میداند چه خبر است دیگر، پیش خدا که نمیشود معلق بازی کرد، میدانیم اطاعت در ما نیست. ↩️انسان هر قدمی که میخواد برداره، سعی کنه به قدم حق باشه، نه به قدم نفسش... 💠انسان وقتی میفهمه خدای به این خوبی را نافرمانی کرده و عقبه های عجیبی را در برابر داره و هیچی هم نداره ،این تفکر بی اختیارانسان را وارد عالم توبه میکند ، با خدا یک عهد و پیمان هایی می بنده، میگه این کار را میکنم اون کار را میکند واین آغاز راه است .... ╔═.🍂🌼.══════╗ @dua_sadeqin ╚══════.🍂🌼.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
56.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🔘«شرح صحیفه سجادیه» ⬅️«دعای بیستم صحیفه سجادیه معروف به دعای مکارم الاخلاق » 🎙«حجةالاسلام والمسلمین علی محمد » ⬅️ قسمت دوم 🕰۵/۵۸" •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈ • ✅ @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ قسمتی از توضیحات دکتر محمدرضا فریدونی در تفسیر قرآن کریم : ⬅️در آیه۹۹ از سوره اعراف یک نکته ای هست که بسیار مهم است و علامه طباطبایی و اهل معرفت رویش تاکید دارند که یک ربطی هست بین اعتقادات انسان و بین حوادثی که برای انسان پیش میآید، میفرماید که اگر اهل القری با تقوای بودند، ایمان داشتند، نه یک نفر، یک جامعه، وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ اگر مردم ایمان داشتند، (ایمان کافی نیست، تقوا لازم است تا ایمان را حفظ کند.)اگر انسان تقوا نداشته باشد، ایمان باقی نمیماند،با هر چیزی ممکن است از بین برود، لذا تعبیری که بندگان خدا دارند این است که باید باوری در انسان بیاید و با تقوا حفظ شود. درسوره حشر داریم: یا ایها الذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ لْتَنْظُرْ نَفْسٌ ما قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِما تَعْمَلُونَ یعنی برای اینکه شما ایمان داشته باشید، این اعمالتان را بررسی کنید، محاسبه ی نفس داشته باشید، در همین هم باید تقوا داشته باشید، ممکن است انسان ایمان داشته باشد بدون تقوا، باورهایی داشته باشد. تقوا مثل حصاری است که اگر کنار این ایمان کشیده نشود، باورها از بین میرود و نمی مانند. لذا به این خاطر است که تمام آیات قرآن دعوت میکنند به محاسبه ی نفس و تهذیب نفس و دقت در این باورها. ↩️بعد میفرماید: از آسمان و زمین برکات الهی بر سر انسان میریزد به این دلیل که تقوا داشته. پس اگر کتاب نوشته اند انحطاط مسلمین، یا بحث میکنند با عنوان احیای تمدن نوین اسلامی، اینها یک شرط اساسی دارد که اگر امت به طرف خدا برود، یا اگر ملت به طرف خدا برود، این برکات از آسمان و زمین بر آنها جاری میشود و اصلا تمام خزائن الهی جمع شده است و دنبال بهانه است تا جایی که ایمان و تقوا جمع است؛ خداوند نازل کند. یعنی وقتی ما میگوییم خدا سخی است، یعنی اینها را جمع کرده تا بدهد.... ↩️ وقتی می گوییم خدای کریم، یعنی خداوند به دنبال این است که عطا کند و حتی به دنبال سوال نیست که عطا کند، دنبال بهانه ای است که این چیزهایی که در خزائنش هست، نازل کند. ... @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اینقدر گرفتار خواهیم بود که ...🔸 ⬅️ این‌قدر در قیامت گرفتاریم که می گوییم قربان این فحش ها و تهمت ها و نارواهایی که در دنیا به ما نسبت دادند. این دشنام ها روزی به کار می آید. آن روز انسان به دشنام دهنده می گوید: اکنون در برابر هر یک دشنام، گناهی از دوش من برمی داری. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈ • ▪️عمر ما می گذرد و دیر یا زود به صف گذشتگان می پیوندیم و این، زندگی بزرگ ماست. من چیزی مهمتر از این مطلب نداشتم که به شما بگویم. @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این فرمایش حضرت امیر صلوات الله علیه را زیبا تبیین کرد و زیبا زندگی‌اش کرد... 🔴 یحیی سنوار: 🔹 من این جمله از امام علی رضی الله عنه و کرّم الله وجهه را خوب به خاطرم سپرده‌ام که گفت: ✅ أَيَّ يَوْمَيَّ مِنَ اَلْمَوْتِ أَفِرُّ أَ يَوْمَ لَمْ يُقْدَرْ أَمْ يَوْمَ قُدِرَ يَوْمَ مَا قُدِّرَ لاَ أَخْشَى اَلرَّدَى وَ إِذَا قُدِّرَ لَمْ يُغْنِ اَلْحَذَرُ ⬅️ دو روز در زندگی انسان هست، روزی که در آن مرگ سرنوشت تو نیست، و روزی که مرگ سرنوشت تو هست. 🔸 من از روز اول نمی‌ترسم چون مرگ سرنوشتم نیست پس کسی نمی‌تواند به من آسیبی برساند. 🔹 از روز دوم هم نمی‌ترسم چون اگر تقدیرم باشد نمی‌توانم از آن جلوگیری کنم. 📚 التوحید (شیخ صدوق) ج۱، ص۳۷۴ @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ⬅️ قسمتی از توضیحات 《دکتر محمد رضا فریدونی 》در شرح ادعیه : 💠《وَ بِيَدِكَ لا بِيَدِ غَيْرِكَ زِيَادَتِي وَ نَقْصِي وَ نَفْعِي وَ ضَرِّي ......》 🔸خدایا اگر اراده کنی به من نفعی برسانی، یابخواهی به من ضرری بدی، همه در دست توست . کمی و زیادی و سود و زیانِ من به دستِ تو است، و در دستِ هیچ کس جز تونیست. 🔘ماباید خداوند را به اسم ضارّونافعش بشناسیم . ما خدا را به اسم نافعش قبول داریم ، حال چه کار کنیم به اسم ضارّ هم خدا را بشناسیم؟ 🔅یه نکته این که به هر حال از طریق کسی به انسان ضرر میرسد . یک کسی واسطه میشود به تو ضرر میزند. حالاآن که واسطه میشود، یا از اولیای خداست که خیلی ارزش دارد یا از شیاطین انس و جن است. وقتی که امیرالمؤمنین دست یکی را قطع کرد، ایمان طرف به خدا بیشتر شد، ولیّ خدا منشإ ضرراست. لذا وقتی ولىّ خدا، یکی را تشر میزند، به حسب ظاهر، منشأ ضرراست،امّا تربیتش کرده است. 🔘امام خمینی (ره) در صحیفه نور میفرمایند ؛ «آدم به حَسَب ظاهر می گوید همه چیز با خداست. امّا وجدان و درک این مطلب که هیچ ضرری به مانمی رسد الّا دست اوست، هیچ منفعتی نمی رسد الّا به دست اوست، اوست ضارّ و نافع، اینها چیزهایی است که دست ماها از آن کوتاه است.» 📚امام خمینی، صحیفه نور، ج 17، ص 265. 🔘قرآن می فرماید: «ما أَصابَ مِنْ مُصیبَةٍ إِلاّ بِإِذْنِ اللّهِ؛ هیچ مصیبتی رُخ نمی دهد مگر به اذن خدا»(تغابن / ۱۱) 🔘همچنین می فرماید: «قُلْ لا أَمْلِکُ لِنَفْسی ضَرًّا وَ لا نَفْعًا؛ بگو! من مالِکِ نفع و ضرر خویش نیستم» (یونس /۴۹) ✴️بنابراین، نفع و یا ضرری که به گمان ما از دیگران به ما می رسد، در واقع ازطرفِ خداوند و به اذن و مشیَت او است. ✅ماباید به این باور برسیم که اگر همه مردم اجتماع کنند تا نفعی به مابرسانند، نخواهند توانست، مگر آنکه خداوند مقدر کرده باشد و اگر همه هم دست بشوند تا ضرری برسانند، نمی توانند ،مگر آنکه خداوند اراده کند . @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
50.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🔘هله نومید نباشی که تو را یار براند گرت امروز براند نه که فردات بخواند؟ هله قصّاب به خنجر چو سر میش ببُرّد نهلد کشتهٔ خود را، کُشد آن گاه کشاند چو دم میش نمانَد ز دم خود کُنَدش پُر تو ببینی دم یزدان به کجاهات رساند...حکمت بلاها و ابتلائات مؤمن در این دنیا چیست ؟ 🎙«حجةالاسلام والمسلمین علی محمد » ⬅️ قسمت سوم 🕰 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈ • ✅ @dua_sadeqin
قال الإمام الحسين (عليه السلام): "مَنْ نَفَّسَ كُرْبَةَ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ كُرَبَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ مَنْ أَحْسَنَ أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْهِ، وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ" 📚بحار الأنوار ، ج‏75، ص: 122 @dua_sadeqin