eitaa logo
کانون دعا پژوهی صادقین
484 دنبال‌کننده
840 عکس
518 ویدیو
61 فایل
کانون دعاپژوهی صادقین تلاش میکند از طریق نشر معارف صحف نورانی ادعیه ائمه اطهار (ع) ، عموم جامعه بخصوص قشر جوان را با آموزه های دعایی ائمه اطهار (ع) بویژه صحیفه ی سجادیه آشنا سازد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| عروج 2️⃣ قسمت دوم: 🔸 فَسُبْحَانَكَ مَا أَحْلَمَكَ وَ أَعْظَمَكَ وَ أَكْرَمَكَ مُبْدِئاً وَ مُعِيداً تَقَدَّسَتْ أَسْمَاؤُكَ وَ جَلَّ ثَنَاؤُكَ وَ كَرُمَ صَنَائِعُكَ وَ فِعَالُكَ‏ أَنْتَ إِلَهِي أَوْسَعُ فَضْلاً وَ أَعْظَمُ حِلْماً مِنْ أَنْ تُقَايِسَنِي بِفِعْلِي وَ خَطِيئَتِي‏ فَالْعَفْوَ الْعَفْوَ الْعَفْوَ سَيِّدِي سَيِّدِي سَيِّدِي‏. @dua_sadeqin
4_5942755460732946779.mp3
7.4M
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🔘موضوع: « زیارت » ⬅️ آثار زیارت بر انسان چیست ؟ 🔹انسان در زیارت با امام پیمان می بندد... ⚡️در زیارت باید اعتراف کرد... 🎙«دکترمحمدرضافریدونی » ⏰۲۰:۱۴ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• ✅ @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚مقاله 📗عنوان مقاله : عزت چیست ؟ عزیز کیست ؟ (بانگاهی به صحیفه سجادیه) 《دکتر محمد رضا فریدونی 》 ◇《مقاله چاپ شده در فصلنامه پژوهشی فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان 》 ۳-بهره عبد از اسم "العزیز" عبد کسی است که از اسما و صفات الهی بهره برده واز جاده ادب پا را فراتر نمی گذارد . انبیای الهی که مُخبر از حقایق الهی و معارف ربانی بوده اند ، همواره آدمیان را به شناخت اسما و صفات الهی فرا خوانده اند . جناب محی الدین ابن عربی در ابتدای کتاب " فصوص الحکم " تعبیر لطیفی از انبیای الهی می کند : " الحمدُلله مُنزل الحکم علی قلوب الکَلِم"یعنی حمد و سپاس خداوندی را که فرو آورنده حکمت ها بر قلوب انبیاء(ع) است. جناب شیخ از انبیا به "کلم" و "کلمه" تعبیر نموده زیرا ذوات ایشان (ع)وسایط بین حق و خلق اند معارف غیبی را از علم به عین می آورند و خلق را باحق ارتباط می دهند به مانند کلمات و واژه هایی که حقایق نهفته در درون را انتقال به شنونده می دهند و معانی نهفته در نفس متکلم به واسطه کلمات به گوش مستمع می رسد . این معارف حِکمی تدریجا از خزائن جُودوکرم بر دل های انبیا فرود می آید . پس خلق می بایست تخلق به اخلاق الهی به واسطه انبیا (ع)پیدا نمایند و راه رستگاری و فلاح تنها در تبعیت از انبیا(ع)است و ذوات مقدسه ایشان همواره خلق را به توحید و شناخت اسماوصفات و افعال الهی دعوت می نموده اند ..... (وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا ۖ وَذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي أَسْمَائِهِ ۚ سَيُجْزَوْنَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ) (اعراف /۱۸۰)خداوند اسمای حسنی دارد یعنی اسمایی که علاوه بر دلالت بر نوعی کمال هیچ گونه شائبه نقص در آن ها وجود ندارد . و خداوند به آدم (ع)تعلیم اسما نمود ... "وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا" (بقره /۳۱)اسما در اینجا محلّی به الف و لام است و مؤکد به کل ، یعنی همه آیات و نشانه های حق و حقایق و معارف را خداوند بدون واسطه به آدم تعلیم داد و آدم (ع) دارای علم لدّنی شدو غرض از اسما که خداوند به آدم (ع)آموخت ، حقایق و معارف کلی است نه مفاهیم و نه الفاظ . پس حضرت آدم (ع) آگاه و مطلع از اسمای حسنی می باشد . چون کسی که همه حقایق عالم به او افاضه می شود ، به نحو اولی عالم به اسمای حسنای الهی است و آگاهی از حقایق عالم و اسمای حسنی اختصاص به آدم (ع) ندارد بلکه این مقام انسان کامل است و عباد مخلص خداوند از چنین مقامی برخوردار هستند. قرآن کریم می فرماید : سبحان الله عما یصفون الا عبادَ الله المُخلصین (صافات / ١٥٩_١٦٠) يعنی خدا از وصف دیگران منزه است مگر از وصف بندگان مخلص که مجازند خدا را وصف کنند ، آنان به مقامی رسیده اند که خدا را تا حد امکان می شناسند و می توانند او را طوری وصف کنند که اصل محکم " لیس کمثله شیء" در سراسر وصف ظهور کند و این برجسته ترین مقام عباد الهی است که مجاز به توصیف خداوند هستند ‌. نتیجه این که خداوند اسما حسنی دارد و حضرتش تعلیم اسما به انبیا (ع) نموده است و تنها انسان های کامل و عباد مُخلص مجاز به توصیف و بیان اسما و صفات الهی هستند ، اینجا معلوم می گردد که وظیفه خلق تبعیت از انبیا (ع) و عدم کج روی در حق اسما الهی می باشد . @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کلیپی زیبا از صحبت های مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه در مورد ، علت تکرار داستان بنی‌ اسرائیل در قرآن ، با تصاویری از مرحوم علامه... @dua_sadeqin
دکتر محمدرضا فریدونی محمدی - حفظ و هدایت خدا.m4a
7.05M
✳️ همراه با توضیحات بسیار تأمل‌برانگیز، متفاوت و عمیقِ استاد محمدرضا فریدونی 💠 حضرت امام موسی کاظم علیه السلام: ✅ مَن أرادَ ...السَّلامَةَ في الدِّينِ، فَلْيَتَضَرَّعْ إلَى اللّه ِ عَزَّ و جلَّ في مَسألَتِهِ بِأن يُكمِلَ عَقلَهُ. ⬅️ هر كه خواهان ...داشتن دين سالم است، پس حتماً بايد به درگاه خدای عزّ و جل تضرّع کند و بخواهد كه خداوند عقلش را كامل گرداند. 📚 الکافی (ثقة الاسلام کلینی): ج۱، ص۱۸ 💠 رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: ✅ جَبْرَئِيلَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنِ اَللَّهِ تَعَالَى [قَالَ: قَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ]: يَا عِبَادِي كُلُّكُمْ ضَالٌّ إِلاَّ مَنْ هَدَيْتُهُ، فَاسْأَلُونِي اَلْهُدَى أَهْدِكُمْ. ✅ جبرئيل، از طرف خداى عزّ و جلّ‌! فرمود: اى بندگان من! تمام شما، گمراهيد! جز كسى كه من هدايتش كردم. پس از من، راهنمائى و هدايت، درخواست كنيد، تا شما را هدايت كنم! 📚 تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیه السلام: ص۴۲ 💠 حضرت امام سجاد علیه السلام: ✅ اللَّهُمَّ ...لَا ینْجِینِی مِنْک إِلَّا التَّضَرُّعُ إِلَیک. ⬅️ خداوندا ...هیچ راه نجاتی نیست مگر با تضرّع به درگاه خودت. 📚 صحیفه سجادیه: فرازی از دعای ۴۸ - من لا یحضره الفقیه (شیخ صدوق): ج۱، ص۴۸۹ @dua_sadeqin
✍مبادا ذکر و دعا باعث قساوت شود🔻 🔸مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹شرط بسیار مهم تاثیر اذکار و ادعیه و اوراد و نظائرها طهارت انسانست که صرف لقلقه لسان سودى نبخشد. بلکه مبادا موجب قساوت و بُعد هم بشود زیرا که ذکر عارى از فکر است یعنى قلب بى حضور است و قلب بى حضور چراغ بى نور است و شخص بى نور از ادراك حقایق دور است. و مَثَلِ ذکر بى حضور مَثَلِ کورى است که در دست او مشعل نور است. 📚نور علی نور صفحه ۳۴ @dua_sadeqin
✍ای سالک، آگاه باش: امام جواد علیه السلام: 🔻سلوک قلبی🔻 🔹حرکت و تقرب به سوی خداوند متعال به‌وسیلهٔ دل‌ها رساننده‌تر از رنج و سختی دادن به اعضا و جوارح، به‌وسیلهٔ اعمال است. 📚 بحارالأنوار، ج۷۵، ص۳۶۳ @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله العظمی بهجت: سلف ما (علمای گذشته) اهل دعا بودند ولی ما اهل دعا نیستیم پیش از زمان ما در نجف معروف بود شبهای ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت امير المؤمنين علیه السلام حدود هفتاد نفر در قنوت نماز وتر دعای ابوحمزه ثمالی می خواندند. 🕌 قم ، حرم‌ مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ،مسجد بالاسر @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙مرحوم سید مهدی قوام 🔸من زاهدم به بچه چندساله من چه ربطی دارد؟! عارفم... فرض، حالا این ها لغت است ها، به خدا هیچ کدامش عنوان دینی برای اشخاص ندارد؟ آن نکته ای که در آیه می گوید: إن أكرمكم «عندالله»... گرامی ترتان «نزد خدا» ...؛ 🔸این جمله واقعا بهت آور است، یعنی من و شما عنوان دینی را حق نداریم در دنیا خرج کنیم! @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🎙«بخشی از توضیحات "دکترمحمد رضافریدونی" در شرح ادعیه » ❓بزرگترین دغدغه مؤمن چیست ؟ ⏰۱/۳۶ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• ✅ @dua_sadeqin
꧁༼﷽༽꧂ 💠💠 و دستورالعمل های سلوکی _ عرفانی .┅┅──.─────.✿ ⃟ ⃟ ⃟ ⃟ ⃟✿. 💠عالم ربانی آیة الله یعقوبی قائنی(رضوان الله تعالی علیه) ⬅️ همه ى و  ها را نبايد به خاطر دانست. 💠 گاهى خداوند متعال براى اينكه بنده اش غافل نگردد و دست از و بر ندارد او را مبتلا مى سازد تا روى به سوى او آورد: «فأخذناهم بالبأساء و الضراء لعلهم يتضرعون» ✅ بنابراين از نقش در زندگى نبايد غافل شد كه بعضى گرفتارى ها را چيزى جز دعا برطرف نمى كند. 📚سفینةالصادقین/۸۷ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• ✅@safine_s @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 | دوست داشتنی‌ترین عبادت در روز جمعه 🔻الامام الباقر عليه السلام: 🔸ما مِن شَى ءٍ يُعبَدُ اللّهُ بِهِ يَومَ الجُمُعَةِ أحَبَّ إلَىَّ مِنَ الصَّلاةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ. ✍️هيچ عبادتى در روز جمعه نزد من دوست داشتنی‌تر از صلوات بر پيامبر و آل او نيست. 📚وسائل الشيعة، ج۵، ص۷۲. ‌ 📲 lib.eshia.ir/11024/5/72/الصَّلاةِ @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍یافت مَردی گُور کَن عمری دراز...🔻 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹عارف بزرگوار شیخ عطار در منطق الطیر گوید: یافت مردی گورکن عمری دراز سائلی گفتش که چیزی گوی باز چون تو عمری گور کندی در مغاک چه عجائب دیده ای در زیر خاک گفت این دیدم عجب بر حسب حال کاین سگِ نَفْسَم همی هفتاد سال گور کندن دید و یک ساعت نمرد یک دمم فرمان یک طاعت نبرد 📚هزار و یک کلمه، کلمه ۷۷۱ @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| عروج 3️⃣ قسمت سوم: 🔸 سيِّدِى أَنَا الصَّغِيرُ الَّذِى رَبَّيْتَهُ، وَأَنَا الْجاهِلُ الَّذِى عَلَّمْتَهُ، وَأَنَا الضَّالُّ الَّذِى هَدَيْتَهُ، وَأَنَا الْوَضِيعُ الَّذِى رَفَعْتَهُ، وَأَنَا الْخائِفُ الَّذِى آمَنْتَهُ، وَالْجائِعُ الَّذِى أَشْبَعْتَهُ، وَالْعَطْشانُ الَّذِى أَرْوَيْتَهُ، وَالْعارِى الَّذِى كَسَوْتَهُ، وَالْفَقِيرُ الَّذِى أَغْنَيْتَهُ، وَالضَّعِيفُ الَّذِى قَوَّيْتَهُ، وَالذَّلِيلُ الَّذِى أَعْزَزْتَهُ، وَالسَّقِيمُ الَّذِى شَفَيْتَهُ، وَالسَّائِلُ الَّذِى أَعْطَيْتَهُ، وَالْمُذْنِبُ الَّذِى سَتَرْتَهُ، وَالْخاطِئُ الَّذِى أَقَلْتَهُ وَأَنَا الْقَلِيلُ الَّذِى كَثَّرْتَهُ، وَالْمُسْتَضْعَفُ الَّذِى نَصَرْتَهُ، وَأَنَا الطَّرِيدُ الَّذِى آوَيْتَهُ. @dua_sadeqin
‍ ‍ ✴️ قسمتی از توضیحات دکتر محمد رضا فریدونی در شرح معنای "قرب " ◀️ یکی از دغدغه های بندگان خدا و اولیای الهی، دغدغه و اضطراب قُرب است. 🔸دوستان ما، عمل بی سلوک داریم و سلوک بی عمل داریم. یعنی بعضی ها اهل عمل هستند، اما عملشان بدون سلوک است... 🔅 اولیای خدا با همه ی استعدادهای مختلفی که دارند، اختلافاتی که دارند، همه شان به توحید، در دین اسلام دعوت میکنند. دعوت همه شان هم به سمت و سوی، کلمه ی "لا اله الا الله" است. روح تمام دعوت این بزرگان هم، مسئله ی توجه قلبی به خداست. ♻️عمل بی سلوک عملی است که در آن توجه قلبی نیست. البته همه ی ما از آنجا که روز قیامت دستمان خالیه و فقیریم محتاج ثوابیم. ثواب هم یک بار گفته ام، به عربی یعنی به هدف خوردن. (ثُوِب، ثب یثوب،) از این واژه در ادبیات عرب و مکالمه ی عربی استفاده میکنند. کسی که برای خدای متعال کاری انجام بدهد و حضرت، جزاش را میدهد. "إِنَّا لاَ نُضِیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلاً." اگر کسی کاری انجام بده، خدای متعال جزایش را میدهد. "یا مَنْ يَقْبَلُ الْيَسِيرَ وَ يَعْفُو عَنِ الْكَثِيرِ" یعنی خدای متعال قبول میکند. پیغمبر اکرم فرمود اگر کسی به یک کافری کمک کند، خدای متعال جزایش را میدهد. فرمود اگر کافری به یک مسلمانی پناه بدهد، خدای متعال روز قیامت از عذابش کم میکند. بنابراین بحث ثواب این نیست که خداوند دست کسی را خالی بگذارد. هر کسی یک قدم بردارد، در روایت داریم، اگر کسی چیزی را از سر زمین بردارد که مردم به زمین نخورند، خدای متعال جزایش را میدهد. پس بحث سر اینها نیست. لذا عده ای از خوب ها که عمل انجام میدهند، بعد دنبال کسب ثوابند. اینها عملشان بی سلوک است،.. 🔅 چون در عمل توجه قلبی نیست، لذا عمل اینها را ترقی وجودی به اصطلاح آن سیر استکمالی که باید طی کنند، برایشان حاصل نمیشود. کسی دو رکعت نماز میخواند با توجه قلبی به خداوند، یک نفر هزاران رکعت نماز میخواند، بدون توجه قلبی به خدا، خدا به او ثواب میدهد، به این هم ثواب میدهد، اما این ترقی پیدا میکنه. ترقی همون قرب است . ◀️ لذا قرب یه ربط عمیق وجودی است که انسان با خدای خودش پیدا میکند، موانع کنار میروند، انسان انس با خدا پیدا میکند، تخلق به اخلاق الهی پیدا میکند، و موانعی که باعث میشوند که از خدا لذت نبره، کنارمی رود... شاید یک معنای خیلی سطحی و ظاهری از قرب باشد..... @dua_sadeqin
رابطه ذکر و دعا با ایجاد محبت الهی🔻 🔸مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹هر چند که محبت و عشق اساس ذکر و دعایند ولى : در آغاز ،از ذکر و مناجات و دعا ، محبت به بار آید و در انجام :محبت ، ذکر و مناجات و دعا و سوز و گداز میآورد 📚نور علی نور صفحه ۴ _______________________________ @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا