4_5769352070326913244.mp3
6.52M
📝 سلام علیکم یکی از دوستان سوال میکنه ؛ چرا دانشمندان بزرگ دنیا مانند استیون هاوکینگ بی خدا هستند ؟
آیا علم ثابت میکنه خدا وجود ندارد ؟
لطفا چند دانشمند با خدای بزرگ قرن را معرفی کنید ؟
🎙پاسخ از مهندس بهرامی
حتما گوش بدید و برای دوستانتان نیز بفرستید🍃🌹
https://eitaa.com/mowlA_z/1475
https://eitaa.com/mowlA_z/1474
#آتئیست_ها #علم #شبهه #دین
─┅═༅𖣔♥️𖣔༅═┅─
https://eitaa.com/mowlA_z
─┅═༅𖣔♥️𖣔༅═┅─
📗در جستجو و بیان حقایق 📕
📙مستند ، مستدل ، متفاوت📘
13.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱 آرمانِ روحالله
روایت رهبر انقلاب از پوستری که از شهید آرمان علیوردی و شهید روحالله عجمیان مشاهده کرده بودند.
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
💠پدرخوانده و آزادی بیان!
🔹به بهانهٔ تحولات فلسطین، تزلزل شعار آزادی بیان در غرب و بیانیهٔ جدید خانهٔ سینما، به مصاحبهٔ مارلون براندو و #آزادی بیان امریکایی، میپردازم:
پدرخوانده و آزادی بیان در غرب!.mp3
23.37M
💠پدرخوانده و آزادی بیان در غرب!
🔹بیانیهٔ جدید خانهٔ #سینما چگونه از بطن جامعهٔ سینمایی ما خبر میدهد؟
🔹آیا کشته شدن سلبریتی ها، فقط در دوزخ جمهوری اسلامی، چنانکه #سلبریتی ها میگویند، اتفاق میافتد؟
🔹نگاهی بر مصاحبهٔ مارلون براندو (پدرخوانده) در مورد آزادی بیان در #هالیوود و بیفرهنگی امریکا
🔹چرا مارلون براندو الگوی مناسبی برای #سلبریتی های داخلی است؟!
🔹براندو: ما در #تصرف امریکا، نسلکشی کردیم!
🔹ماجرای عذرخواهی براندو از #یهودیان
🔹دادگاه جانی دپ و اَمبر هِرد، خوراک مورد پسند #سرمایهداران
🔹کمپانی #پورنوگرافی در امریکا هم جهتگیری سیاسی دارد!
🔹آیا ممنوعالکاری #هنرمندان در کشور ما، کار مفیدی است؟
🔹چگونه #ستاره ها را مدیریت کنیم؟
💙فیلموسوفی، هنر، فلسفه، رسانه
@filmosophy
🛑 فیلم سینمایی شخصیت
🔺 فیلم سینمایی شخصیت فیلمی است که با دیدن آن مخاطب مسحور داستان شگفت و پیچیده آن می شود و با مرور چندین باره داستان، در ذهن خود سعی می کند رازهای بیشتری از فیلم را برای خود آشکار کند، و هربار حس تحسین کار در او بیشتر می شود؛ مگر فیلم چه چیز را به نمایش گذاشته؟ خلاصه داستان فیلم ، رقابت هولناک دو تردست است که در این رقابت هم باعث فروپاشی خانواده هایشان می شوند و هم مرگ همسرانشان و در آخر هم در سودای پیروزی از یکدیگر جان خود را نیز از دست می دهند، چه چیز این ماجرا تحسین برانگیز است؟ هرچه قدر زوایایی بیشتری از این زندگی وحشتناک آشکارتر شود، ذائقه آدمی تلختر و گریزان تر باید بشود، پس چرا فیلم مهیج و پُرجذابه به نظر می رسد؟!
این سوالی است که هر مخاطب باید از خود بپرسد، و پاسخ آن، دیالوگ پُرتکرار فیلم است و آن اینکه _ شما در تَردستی واقعیت را می بینید ولی از اینکه فریب می خورید لذت می برید _ فیلم هم همین کار را با شما می کند، شما رذالت و جنون وحشتناک دو رقیب را می بینید ولی از نمایش مُحیرالعقول آن لذت می برید... !
🔺دلپذیر نشان دادن قساوت قلب تنها گناه فیلمساز نیست بلکه دست اندازی آن به مفاهیم مقدسی همچون عشق و فداکاری جنایات اصلی فرهنگی اوست؛ هر دو رقیب هوا و هوس لجام گسیخته خود را عشق به کار و حرفه معرفی و جنایات خود را پرداخت هزینه و فداکاری معرفی می کنند و بخوبی سعی در القای آن به مخاطب دارند.
🔺کریستوفر نولان به سبک سایر آثارش گویی تعهد عجیبی به اگزیستانسیالیسم دارد و دریچه نگاه تیم نویسندگان و اتاق فکرش از این رهگذر عبور می کند و نوع نگاه فیلم انسان را به یاد اثر زمان و هستیِ هایدگر می اندازد؛ شخصیت های داستان به قدری با بدل های خود جا به جا شده اند که دیگر برای هیچکدامشان مهم نیست که خود واقعیشان هستند یا بدلشان، فقط مهم این است که در لحظه تصمیم مهیج و جسورانه خود را بتوانند به اجرا بگذارند...
حالا که فیلم قصد قلب مفاهیم هوا و هوس و جنایت را به عشق و فداکاری، و قلب احساسات نفرت و انزجار را به هیجان و جذبه تبدیل کند آیا به واقع حقیقت قابل تَقَلُب است؟
و سوال دیگر اینکه وقتی سرمایه هنگفت و تلاش های مستمر در تغییر نگرش انسانی گاه در زرق و برق های فیلم های پرطمطراق همچون این فیلم، خود را زیبا و مهیج می نماید، نمایش عشق و فداکاری به معنای واقعی خود چه جذبه و کششی خواهد داشت؟
🔺از منظری دیگر، اختصاص بیشتر روایت داستان به تردستی که برای پیروزی و غلبه بر حریف خود به سراغ تسلا رفته و از علم و تکنولوژی او توقع ساخت جادو را دارد گویا مخاطب را نیز می خواهد به همزاد پنداری با او وادار کند. با سرعت خیره کننده رشد علم و تکنولوژی ما فیالواقع این ذهنیت را داریم ولی مخوف و مقهور کننده نشان دادن گویا علت دیگری دارد...
فوکوس تکنیک های سینمای، حرکت دوربین، آهنگ و غیره برای نمایش قدرت و کارکرد دستگاهی که تسلا ساخته و می تواند از هر موجودی حتی موجودات زنده کپی برداری کند مخاطب را مسحور خود می کند و اعجازی شگفت را القا می کند...
صحنه های فیلم با فرار تسلا از ساخته دست خود هراسان می شود، این همه پرداختن به این موضوع چه علتی دارد؟
آیا فیلمساز قصد ترساندن مخاطب از علم و تکنولوژی را دارد؟ با رجوع به سوابق سینمای آمریکا و غرب و تکنیک های آن، پاسخی عکس را خواهیم یافت، بدین معنا که هر چه که سینمای غرب قصد عظمت دادن به آن را در ذهن مخاطب دارد بیشتر شیطانی، ترسناک تر و مخوف تر نمایش داده می شود و این باعث حک شدن بیشتر در ضمیرناخودآگاه مخاطب و کاشت ذهنی می شود.
که در این فیلم قصدی جز عظمت بخشیدن به علم سکولار و بی رحم نیست حتی اگر خالق آن از سبوعیت و بی رحمی آن گریزان باشد و انتظار وقوع آن لاجرم و حتمی بنماید ...
🔺و دست آخر رهاورد این فیلم برای مخاطب ایجاد عطشی کاذب برای دیدن است، دیدن داستان های مهیج تر و رازآلود تر، که نمایش سراب سیراب کننده این عطش فقط از پرده نقرهای سینما بر می آید
و مخاطب تشنه تر...
یه کم فکر...
#پدر_شهید_روحالله_عجمیان #ولایتی #صدا_و_سیما ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ https://eitaa.com/eakamfekr
🛑 ما کدام طرف بایستیم؟
🔺انهایی که ادعای سواد رسانه دارند باید با چالش بوجود آمده (صحبت های اخیر پدر شهید عجمیان در مورد آقای ولایتی) در فضای رسانهای کشور چطور برخورد کنند؟
🔺عدهای شروع به دادن بیانیه و اظهار نظر کردند و به دو گروه به اصطلاح مدافع عدالت محض و گروه به اصطلاح انقلابی تقسیم شده اند... !!!
گروه داعی داره عدالت ، حق اظهار شبهه بی سند و مدرک را حتی از جانب پدر شهیدی دلسوخته ناروا و اشتباه می دانند...
و عدهای که خود را انقلابی می دانند تمام عیار پشت پدر شهید ایستاده و حتی از او هم بیشتر تب و تاب دارند...
🔺گروه دیگری که به نظر معقول تر بنظر می رسند سکوت و بایکوت خبری را راه چاره می دانند و اظهار نظر مقامات از تریبون های رسمی را علاج واقعه دانسته و مسلما با تاخیر در این امر قیافه حق به جانب برای شماتت مسئولان را پی خواهند گرفت...
🔺در این میان اهل فن، اهل رسانه و سواد رسانه چه موضعی باید اتخاذ کنند؟
عادت کنج عزلت گزینی و از پشت گوشی موبایل و در فضای مجازی مجاهدت کردن گویا عادت این جمع شده؛ در جوامع متجدد غربی که تیغ تیز انتقاد ما همیشه به سویشان دراز بوده رسم بر این است که بلافاصله گروه ها ، انجیو ها و فعالان رسانه ای و اجتماعی دست به اقدام عملی و میدانی میزنند و لحظه به لحظه آن را گزارش و در منظر و مرعای عموم قرار می دهند، ولی در کشور ما، دریغ از کوچکترین حرکت میدانی و خودجوشی در این میان ...
🔺این یکی از لطمه های مکرر جبهه انقلاب به خود است که نیروهای رسانه ای آن آنچنان اعتقادی به کار میدانی و تهیه خبر دست اول و بی واسطه ندارند و چه آسیب های که از این قبیل ناموالاتی ها بر اعتماد عمومی وارد شده است.
#پدر_شهید_روحالله_عجمیان
#ولایتی
#صدا_و_سیما
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
https://eitaa.com/eakamfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر عجیب
غربی ها از صبر و رضای مردم غزه متعجب شده اند
جهانبینی الهی چقدر می تواند داعی الی الله باشد...
#غرب_بدون_روتوش #فلسطینیها_محب_اهل_بیت_اند #فلسطین #طوفان_الاقصی #اسلام #آخرالزمان #آتئیست_ها #امام_زمان
─┅═༅𖣔♥️𖣔༅═┅─
https://eitaa.com/mowlA_z
─┅═༅𖣔♥️𖣔༅═┅─
📗در جستجو و بیان حقایق 📕
📙مستند ، مستدل ، متفاوت📘
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽| من خیلی پدر خوبی هستم نمیذارم بچهام چپ و راست بره! خطا بکنه! خیلی مادر دلسوزی هستم. اونقدر مراقبِ کوچکترین حرکات بچهام هستم که نمیذارم او این طرف یا اون طرف بره!
آفرین بر من و تو مسلمان پیرو قرآن که اینقدر کج فکر میکنیم!
#بهشتیم_تی_وی
#تربیت_فرزند
@beheshtium_ir
🎃بررسی و ریشه یابی مراسم هالووین
🎃هالووین از کجا امده و بهر چه کار آمده و چه نتایجی در جامعه مخاطب داشته؟
☝️بعد خواندن این مطلب مباحث را با انیمیشن هایی مثل "کوکو" مقایسه کنید و دقت اقتباس را در این انیمیشن ها شناسایی کنید. آنگاه خواهید فهمید خط مشی آثار تربیتی از چه مبنایی پیروی می کند. جشن مردگان در انیمیشن کوکو، هالووین و آثار هالووینی عملا منبعی یکسان دارند
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #سواد_رسانه #هالووین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یهودیان ارتش هیتلر ...
#اختصاصی
🔴 آیا یهودیان مخالف نازی ها بودن؟!
⭕️ ۱۵۰ هزار نفر از سربازان ؛ افسران و بزرگان ارتش آلمان یهودی بودن ؛
قسمت اول ؛ یهودیان ارتش هیتلر.
اینا (صهیونیسم ها) دنیا پرستند نه نژادپرست
#فلسطین
#غره
#استاد_فرج_نژاد
#لایت_مدیا
┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈
🆔 @lightmedia
🔶آیا تکنولوژی هم اسلامی و غیر اسلامی دارد ؟!
.
▪️از اصحاب علوم انسانی اسلامی شنیده ایم که علوم دارای مبنا ، ارزش و اهداف هستند اما عموما گمان میکنیم که این مربوط به علوم انسانی است و اِلا در علوم تجربی و فنی یا به عبارتی تکنولوژی چنین مسائلی وجود ندارد و محصولات تکنولوژیک از یک قائده مشخص پیروی میکنند.
اگر کمی به تصاویر بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که یک محصول واحد میتواند با دو رویکرد ، ارزش و عقلانیت و هدف ساخته شود.
یک طرف موتور سیکلت اِژ که مربوط به شوروی سابق یک نظام کمونیستی و کارگری است و طرف دیگر موتور سیکلت هارلیدیویدسون مربوط به امریکاست که در یک نظام سرمایه سالار و لیبرال طراحی و ساخته شده ، شاید در نگاه اول فکر کنیم که خب سلیقه ها متفاوته ، اما اگر خوب نگاه کنیم میفهمیم که اینگونه نیست ، بلکه دو انسان با دونگاه این محصولات را تولید کرده اند.
▪️اگر شما هم یادتان باشد سالها متور اژ محبوب ترین وسیله برای روستاییان و عشایر ایران بود.
اما دومی را قشر مرفه جامعه استفاده میکند.
به شکل ظاهری آن ها توجه کنید اولی ساده بی آلایش اما بسیار کاربردی و پر قدرت ، جای سرنشینان اضافی ، ترک بزرگ برای بار و...
اما دومی ظاهری مهاجم و عصیان گر ، با فرمانی بالا اومده که به موتور سوار احساس غرور میدهد، بدون سرنشین اضافی که مروج زندگی فردگرایانه است. هرکدام از اینها تکنولوژی حاصل از یک نوع تفکر و البته مروج همان تفکر هم هست.
یکی مروج ارزش های لیبرال از تبرج و تفاخر گرفته تا خودخواهی مصرف گرایی و...
یکی مروج ارزش های جامعه کارگری و کارمندی
✍کانال دستنوشتههای امیرحسین اسفندیاری
💠@Jaraian
وَ مَنْ أُعْطِيَ الاِسْتِغْفَارَ لَمْ يُحْرَمِ الْمَغْفِرَةَ
كسى كه توفيق استغفار يابد از آمرزش محروم نمى شود
📘حکمت_135
از یکی از بزرگان پرسیدند: خداوند اگر بندهای را دوست بدارد با او چه میکند؟
گفت: به هنگام تقصیر استغفار را به او الهام میکند.
Eitaa.com/hefzequranchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای بغل کردن امام موسی صدر توسط یک زن...
@khabarnews 👈«اخبار مهم در «ایتا
🛑 سینما فرانسه و آمریکا...
🔺فرانسه و آمریکا در نهادینه کردن لیبرالیسم در نهاد جامعه خود رقابت سختی را با یکدیگر دارند و نمود آن در بسیاری از شئون اجتماعی و فرهنگی نمایان است؛ ولی اندک تفاوت های باعث تمایزاتی بین این دو جامعه و نیز آثار هنری و بالاخص آثار سینمایی آنان شده است.
به طور مثال در کشور فرانسه قانون اعدام بالکل ملغا شده و برای هیچ جرم و جنایتی کیفر اعدام انجام نمی شود ، ولی در کشور آمریکا در ایالت های مختلف حتی اعدام برای زیر سن هجده سال اجرا و به شیوه های مختلفی انجام می شود.
در کشور فرانسه هنر های تجسمی و نمایشی از تاریخ گرانسنگ و کهنی برخوردار است و آثاری مانند آثار ویکتور هوگو در عرصه نمایش با شاخصه های بسیار متعالی انسانی، اسلوب سختی را ساخته که حتی با نفوذ مدرنیته و امیال امپریالیستی گذر از این حافظه تاریخی کار چندان آسانی نیست و آثار هنری بالاخص انیمیشن ها و آثار تهیه شده با بستر تاریخی بسیار متأثر از این امر می باشند که به طور مثال به انیمیشن شازده کوچولو تولید سال ۲۰۱۵ می توان اشاره کرد.
ولی در آمریکا، سینما از خلق ، ابداع و یا حتی تحریف و استحاله تاریخ و سایر اسلوب های که در شرق و حتی اروپا از چهارچوب های محکمی برخودار است فروگذار نکرده و هیچ حد و مرزی را نمی شناسند و هالیوود و سایر کمپانی های فیلم سازی با بلند پروازی و استفاده از تکنیک ها و صرف هزینه های گزاف به واقع مرزهای تخیل و رویا پردازی را در سینما جابهجا کردهاند که به عنوان مثال می توان به فیلم مرد عنکبوتی و فیلم سینمایی تلقین اثر کریستوفر نولان اشاره نمود.
🔺البته کشف تفاوت های فرهنگی و هنری متاثر از علوم انسانی و اجتماعی فرانسه و آمریکا نیاز به تحقیقی جامع و دقیق است که از حد این سطور و راقم آن خارج است ولی غرض، دادن اشاره ای و داشتن گوشه چشمی به این مسائل برای درک هرچه بهتر سینما هر دو کشور برای علاقمندان است؛ امید که این مقصود حاصل، و مخاطبان عزیز را انگیزهای برای تحقیق، پژوهش و مطالعه باشد، انشاءالله ...
سینما فرانسه و آمریکا...(۲)
🔺یکی دیگر از تفاوت های بسیار مهم سینما فرانسه و آمریکا که شاید متاثر از مسائل جامعه بوده _ ولی این تاثیر شاید منحصربفرد ترین بستر اثر پذیری نسبت به سایر قسمت ها، ارگان ها و نهادهای یک جامعه در قبال فعل و انفعالات اجتماعی بوده _ سینمای آمریکا است؛ سینمای آمریکا در دهه پنجاه و با ورود این کشور به جنگ کره، جریان مککارتیسم را به خود دید که بی اغراق هنوز هم ریشه های آن اختناق بزرگ در سینمای آمریکا مشهود است، در این جریان سینماگران آمریکایی و هنرمندان و فعالان این عرصه همچون سایر شهروندان آمریکایی مورد پالایش قرار گرفته و با کوچکترین شواهد و قرائنی دال بر تمایل به کمونیست، مورد عقوبت های سخت قرار می گرفتند، ولی مسلماً سینما آمریکا از این حیث تاثیر بیشتری را پیدا کرد زیرا باید انعکاس دهنده اثرات این جریان بر جامعه می بود در صورتی که خود بسیار متأثر از این واقعه شده بود، و این شروعی بر کارهای سفارشی و تقریباً می شود گفت پیمانکاری دائم سینما آمریکا برای دستگاه حاکمه و تبدیل آن به بوق دولت شد.
شاید اندک تفاوت اتفاق افتاده در طول این سالیان تغییر کارفرما از دولت به اندیشکده های متعلق به دولت و لابی های سرمایه داری در آمریکا باشد ولی در سرسپردگی و اختناق تقریباً هیچ تغییر خاصی رخ نداده است که به عنوان مثال می توان به فیلم مجستیک برای نشان دادن این برهه اشاره کرد.
البته بلند پروازی های سینما آمریکا گاه به اعتراف برخی تناقضات مبانی فکری لیبرالیسم و امپریالیستی می انجامد که کشف آن در لابهلای انبوه تلاش تبلیغاتی این سینما با تکاپوی و ممارست عجیبش کار صعب و دشواری است و گاه جای مناقشه.
ولی در سینمای فرانسه و عبور از جنگ جهانی دوم ، سینمای این کشور از تجربه عکسی نسبت به آمریکا برخوردار است و رقابت سینماگران در نشان دادن مظلومیت و رشادتهای سربازانشان در جنگ باعث وحدت و اتفاق آراء بیشتری شده و آن را تبدیل به تجربه تاریخی مشترک قابل اتکا نموده است.
البته روح استعمارگرانه و امپریالیستی در قالب ایدیولوژی های مثل لیبرالیسم و اومانیسم، با ذات هنر تضاد ماهوی دارد و دستگاه حاکمه فرانسه و سینما آن نیز از این تضاد مستثنا نیستند و مسلما بنگاه های پول و ثروت سعی در بهره کشی از ابزار سینما برای خود دارند ، چه آمریکا باشد و چه فرانسه؛ جالبتر اینکه نحله فراماسونری در فرانسه جنبه تاریخی تر و با قدمت بیشتری است که مسلما ریشه های آن را می توان در آثار هنری فرانسوی پیدا کرد.
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِیجَة
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِین
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْن
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَر
یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّة
https://eitaa.com/joinchat/976289792Ca39fdf48c6
📣 جارچی قم