۸.هری پاتر، منجی قومی یا آنتی کرایست؟
در آخرالزمانی بودن این فیلم شکی نیست. حملهی شیطان به هاگوارتز، لزوم نظامیگری، درگیری نظامی در سطح گسترده، قربانی شدن افراد مظلوم و بی پناه و… کاملا در فیلم مشهود است.
هری نیز همچون منجی مسیحی، در پایان فیلم کشته شده و دوباره در رستاخیز خود، به این جهان باز میگردد.
اما آیا هری پاتر منجی راستین و مورد انتظار ادیان است؟
به نظر میرسد اینطور نیست. اولا اشاره شد که روح باطنی هری پاتر ، همان خدای شاخدار یا مورد حمایت او است که کاملا جنبه مشرکانهی فیلم را نشان میدهد. ثانیا وولدمورت به عنوان ضد قهرمان، کاملا ویژگی های منجی حقیقی را دارا است. سوم آنکه اصلا هری دغدغه نجات همهی مردم را ندارد.
بلکه به عنوان یک منجی قومی، تنها به دنبال حفظ جادوگران است و ما مبارزهی او را تنها در هاگوارتز (مدرسهی جادوگری) میبینیم. وگرنه او در حال فرار برای حفظ جان خود است. در کنار اینکه اساسا هری یک جادوگر است ، گفتیم که هری پاتر در آخر فیلم، با در دست داشتن چوبدستی ، شنل نامرئی کننده و سنگ حیات، بر مرگ هم فائق میآید و تجلی دهندهی نماد چشم دجال میشود.
۸. هری پاتر، منجی قومی یا آنتی کرایست؟
در آخرالزمانی بودن این فیلم شکی نیست. حملهی شیطان به هاگوارتز، لزوم نظامیگری، درگیری نظامی در سطح گسترده، قربانی شدن افراد مظلوم و بی پناه و… کاملا در فیلم مشهود است.
هری نیز همچون منجی مسیحی، در پایان فیلم کشته شده و دوباره در رستاخیز خود، به این جهان باز میگردد.
اما آیا هری پاتر منجی راستین و مورد انتظار ادیان است؟
به نظر میرسد اینطور نیست. اولا اشاره شد که روح باطنی هری پاتر ، همان خدای شاخدار یا مورد حمایت او است که کاملا جنبه مشرکانهی فیلم را نشان میدهد. ثانیا وولدمورت به عنوان ضد قهرمان، کاملا ویژگی های منجی حقیقی را دارا است. سوم آنکه اصلا هری دغدغه نجات همهی مردم را ندارد.
بلکه به عنوان یک منجی قومی، تنها به دنبال حفظ جادوگران است و ما مبارزهی او را تنها در هاگوارتز (مدرسهی جادوگری) میبینیم. وگرنه او در حال فرار برای حفظ جان خود است. در کنار اینکه اساسا هری یک جادوگر است ، گفتیم که هری پاتر در آخر فیلم، با در دست داشتن چوبدستی ، شنل نامرئی کننده و سنگ حیات، بر مرگ هم فائق میآید و تجلی دهندهی نماد چشم دجال میشود.
۹.چشم دجال ، باطن ماسونی-شیطانی فیلم
دو قسمت پایانی فیلم، یادگاران مرگ نام گرفته است. یادگاران مرگ، سه شیئ است که اگر کسی آن ها را داشته باشد، بر مرگ نیز فائق شده و استاد مرگ میشود.
رولینگ، نویسندهی اثر نیز پس از ده سال، در پرده برداریای بی سابقه، گفته است نماد یادگاران مرگ را از فراماسون ها گرفته است . در پایان فیلم، هری با تصاحب چوبدستی ، سنگ حیات و شِنِل نامرئی کننده، تجلی دهندهی چشم دجال میشود.
یعنی دقیقا دو نمادی که در بعضی آیین های شیطانی ، بر آن تاکید میشود، هری در فیلم با آن ها یکی میشود!
همچنین در تمام فیلم، فقط یک بار نام خدا آورده میشود و آن هم در جملهی اوه خدای من! که بار تعجبی دارد، است. وگرنه در هشت قسمت چند ساعتی، حتی دیالوگ هایی که باید اوه خدای من! یا یامسیح! باشد، تبدیل به به ریش مرلین (از جادوگران مشهور قرون وسطی) یا عبارات دیگر شده است! یعنی حتی اسم خدا هم برای سازندگان قابل تحمل نبوده است. به نوعی هری نماد همان خدای شاخدار در آیین های شیطانی و چیزی شبیه به بافومت است.
۱۰.شوالیه های معبد و هاگوارتز
در هری پاتر، مدرسهی جادوگری هاگوارتز در یک کلیسای قرون وسطایی است که مجسمه ها و ارواح جادوگران مختلف در کنار مجسمهی شوالیه ها، دیده میشود. این مساله نشان از میراث داری فرق نهان روش ماسونی از شوالیه های معبد دارد. به طوری که عدهای مستقیم یا غیر مستقیم، فراماسون ها را امتداد جریان شوالیه های معبد و ژاک دوموله میدانند.
باید دقت شود که این مکان، کلیسای مسیحی نیست. گرچه در معماری و بعضی آداب و رسوم مثل کریسمس، مسیحی مینماید اما در باطن، مدرسهی آموزش جادوگری و مشحون از نماد های ماسونی است.البته دقت شود که در کنار بحث شوالیه های معبد، نشان دادن آیین های مسیحی برای جذب مخاطبان مسیحی توسط سازندگان، ضروری به نظر میرسد.
جادوگری به مثابه یک دین
در سرتاسر این فیلم، ما شاهد برتری جادوگران و جذابیت جادوگری، هستیم. به طوری که این سری با سوء استفاده از معنویت خواهی کودکان و نوجوانان، در جهانی که افراد غیر جادوگر مشنگ هستند ، جادو را بهترین مسیر برای رسیدن به آرامش معنوی و قدرت مادی، معرفی میکند.
جالب توجه است که در فیلم هری پاتر دقیقا طبق تعالیم جادوگران منحرف است. برای عدهای سوال شده است که چرا در هاگوارتز، اینقدر شمع روشن است و چراغ ندارند، چرا روی کاغذ پوستین با قلم و دوات تکالیف یادداشت میشود ، ریشهی چوبدستی کجاست و… . بعضی از کتاب های شرک آلود، تاکید میشود که برای تاثیرگذاری بیشتر اوراد، حتما از شمع استفاده کنید، با قلم و دوات بنویسید و بر کاغذ معمولی هم یادداشت نکنید بلکه بر پوستین بنویسید! این ریزبینی ها در کنار مولفه های دیگر، نشان دهندهی آیینی بودن فیلم و تبلیغ جادوگری شرک آمیز در این سری است.
در واقع فیلم در جهت تبلیغ سبک زندگی جادویی و حاکم شدن جادو بر زندگی افراد به جای ادیان الهی است. تا جایی که جادوگران با به خدمت گرفتن جنیان، آن ها را پیشخدمت خود کردهاند و اینقدر رابطهی با موجودات دخانی عادی شده است که بانکداران این جهان جادویی، جنیان هستند!
در واقع فیلم با تقسیم کردن جادو به جادوی خوب و بد، افق دید تکامل انسان را تعامل با موجودات دخانی و اجرا کردن اوراد جادویی میداند ، البته در یک فضای مشرکانه، بدون کمک و حضور خداوند! دقیقا همان کاری که جنبش شبتای زوی شیطان صفت در جایگزین کردن جادوگری به جای دین انجام داد.
جمع بندی:
به صورت کلی گرچه این فیلم بعضی شعار های انسان دوستانه دارد ،اما با هدف ترویج سبک زندگی جادو محور و بدون خدا ساخته شده است. نگارنده خودش هری پاتر را ده ها بار دیده است و از کودکی عاشق شخصیت های فیلم بوده ،اما در واقع این فیلم مدعی است که جادو میتواند به جای ادیان الهی، بشر را به سعادت برساند. سعادتی که در شهوت های دنیوی خلاصه شده و حتی متافیزیک را هم برای لذت بیشتر در این جهان، میخواهد. غیر قابل باور نیست که در چنین جهانی، منجی یک ماسون عالی رتبه است که در مقابل منجی ادیان الهی، خواهد ایستاد!
امروزه غرب را دیگر نباید در آثار چند دهه یا قرن پیش فلاسفه متوفیاش دنبال کرد. غرب امروز ، در هنر آن و آثاری همچون هری پاتر متجلی است و همین ویترین، آیندهی غرب را خواهد ساخت. غربِ فردا (و حتی امروز در مقیاس کوچکتر) جهان جادو و شرک و بت پرستی و بیخدایی خرافه است.
هری پاتر به عنوان یک الگوی موفق، تنها یک نمونه از خیل تولیدات رسانهای جادوگری و بتپرستانهی غرب است. رمان ، فیلم و سریال، بازی های کامپیوتری، مبلغان حضوری و مجازی جادوگری در سایت های مختلف، کمیک استریپ ها و… با تراکم عجیبی در حال تبلیغ خدایان پرستی (پاگانیزم و نئوپاگانیزم) و آیین های کابالایی-شیطانی، هستند.
در حالی که در عرفان اسلامی، لذات معنوی سرشاری وجود دارد که نه نیاز به ریاضت های شیطانی طولانی دارد و نه التماس کردن به مخلوقات پست! بلکه فقط و فقط با عشق به خدا و توجه به او میتوان در مراقبه های اسلامی، هم لذت دنیوی را بدست آورد و هم لذت اخروی! تا جایی که امام سجاد علیه السلام امام چهارم شیعیان میفرمایند اگر کسی لذت محبت خدا را بچشد، به دنبال غیر او نخواهد رفت.
چند پرسش و پاسخ:
سوال: نماد های هری پاتر خیلی زیاد بود. مثلا زخم پیشونی هری پاتر که بعضیا میگن اشاره به هیرام در فراماسونری داره.
پاسخ: درست است.نمادپردازی در این سری بسیار گستردهتر از موارد ذکر شده بود و برای همین برای جلوگیری از طولانی شدن مقاله، فقط مواردی که در هدف اصلی فیلم و کتاب، نقش مستقیم داشت ذکر شد. وگرنه هم کتاب ها و هم فیلم خیلی دقیق طبق تعالیم جادوگری شیطانگرا نوشته و ساخته شده است.
سوال: مگه اسلام هم عرفان داره؟!
پاسخ: بله که دارد! اصلا تمام هدف دستورات دینی مثل نماز و روزه، توجه به عوالم نورانی دیگر و لذت های ماورائی است. متاسفانه ما این دستورات را بدون هدف و مثل روبات انجام میدهیم، طبیعتا بهرهای هم نداریم. برای فهم بهتر عرفان اسلامی، به کتاب سهجلدی بینهایت از موسسهی جوانان آستان قدس و سلوک توحیدی نوشتهی محمد حسن وکیلی، مراجعه فرمایید.
44.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا طوفان الاقصی ارزش این همه جنگ و هزینه را داشت؟
آیا حماس نمیدانست اگر چنین پاتکی به اسرائیل بزند، چه اتفاقاتی در منطقه و جهان رخ میدهد؟
پینگ پنگ ایران و رژیم صهیونیستی تمام میشود یا ادامه دارد؟
در قسمت ۹۸ برنامه حافظه تاریخی ایرانی، امیرحسین ثابتی پاسخ این شبهات را تبیین و نکاتی تحلیلی_تاریخی پیرامون مساله فلسطین مطرح کرده و در پایان نیز به معرفی دو کتاب پرداخته است.
🔹برای پایین آوردن حجم فیلم کیفیت آن کم شده اما اگر خواستید فیلم را با کیفیت اصلی ببینید از اینجا اقدام کنید.
🔹برای تهیه کتبی هم که در این قسمت معرفی شده از اینجا و اینجا اقدام کنید.
🔻برای مشاهده قسمت های قبلی برنامه نیز از اینجا عضو کانال شوید