تاج سر تمام اهل ولادی زینب
دنیاده افتخار آل عبادی زینب
پیغمبر عزیزه زهرایه نوردیده
فرزند دلربای شیر خدا دی زینب
در گرانبهای دریای استقامت
صبرو بلا صفینده نام آشنا دی زینب
قصر یزیدی یخدی قول باغلی باشدا قاره
الحق که قهرمان کرب و بلادی زینب
ویردی لوای فتحی قاف بلند عشقه
سهم و صلابتینده چون مرتضادی زینب
غیرتلی بیر علمدار اولدی سپاه دینه
عباس تک جهاندا صاحب لوادی زینب
کیم گلسه درگهیندن، حاجت روا گئدر چون
همواره دستگیر شاه و گدادی زینب
دردون دواسیز اولسا ال چکمه درگهیندن
صاحب زمان بیوردی درده دوادی زینب
آی مرتضی علینی مشکل گشا بیلننر
مشکل گشا علی تک مشکل گشا دی زینب
ادامه غمنامه خاکی
عزیز خالق یکتادی زینب
فروغ دیده طاهادی زینب
سرور سینه زهرادی زینب
شهامت قطره دی دریادی زینب
شجاعتده خود مولادی زینب
علی تک شیر بی پروادی زینب
جلالتده او بانوی گرامی
سالوبدی حیرته هرخاص وعامی
رفیع دور عرش اعلادن مقامی
اولار مین فخریله شاهلار غلامی
شرفده چونکه استثنادی زینب
علی تک شیر بی پروادی زینب
بو اول شهبانوی والانسبدی
در بحر حیا کنز ادبدی
آدی ذات خدادن منتخبدی
قسم حقه نه تنها زین ابدی
که بلکه زینت دنیادی زینب
علی تک شیر بی پروادی زینب
کسرلیدی زبس تیغ کلامی
دانیشدی کوفه ده فتح ائتدی شامی
اگر اولمیدی زینب دینه حامی
حسینون باشه چاتمازدی قیامی
سفیر شاه عاشورادی زینب
علی تک شیر بی پروادی زینب
نه زینب آل اطهارین امیدی
دیریلدن نهضت شاه شهیدی
جهاندا خوار ائدن قوم پلیدی
نگونسار ایلین قصر یزیدی
بلی قدرتده بی همتادی زینب
علی تک شیر بی پروادی زینب
لطافتده وجودی یاسه بنذر
کسرده سوزلری الماسه بنذر
او بحر غیرت و احساسه بنذر
که یعنی حضرت عباسه بنذر
شجاعت لفظینه معنادی زینب
علی تک شیر بی پروادی زینب
خاکی
کیمدی زینب
کیمدی زینب بانوی والا مقام عالمین
دختر دشمن شکار فاتح بدرو حنین
کیمدی زینب آ دمون اولادینه نوردوعین
کیمدی زینب خواهر سلطان مظلومان حسین
کیمدی زینب حضرت خیرانسایه یادگار
کیمدی زینب دختر سلطان صاحب ذوالفقار
کیمدی زینب اهل بیته چلچراغ انجمن
کیمدی زینب مکتب زهراده استاد سخن
کیمدی زینب برج تقوایه اولان نور جلی
کیمدی زینب منطق و غیرتده دریا دل علی
کیمدی زینب صاحب نطق و بیان آتشین
کیمدی زینب دشمن دینین پوزان آسایشین
کیمدی زینب آتشین گفتاری طوفان ایلین
کیمدی زینب کاخ استکباری ویران ایلین
کیمدی زینب مجری مش و مرام فاطمه
کیمدی زینب تالی و قائم مقام فاطمه
بیر عفیفه قیز بیوتدی دامنینده فاطمه
اولدی دنیاده او قیز مکتب نرفته عالمه
خاکی
قم
پردیسان
هیئت انصارالمهدی
ذاکر اهل بیت علیهم السلام
عظیم محمدی اقدم
👆👆👆👆👆👆
🌹یازینب کبری 🌹
ای شیوه گفتارینه فرزانه لر عاشق
ای مشعل رفتارینه پروانه لر عاشق
ای گوهر ایمانینه ویرانه لر عاشق
ای عشقینه ایثارینه دیوانه لر عاشق
ای حیدرین عالمده شجاعتلی نشانی
ای ریشه ی ظلامی بولن تیغ بیانی
ای فاطمه تک دهریده محبوب خلایق
ای حکمینه دستورینه دین اهلی موافق
ای گلشن عمرونده بیتن یاس و شقایق
ای شرعیله علم و عمل و عشقی مطابق
ای عالمه ی آل علی حافظ مکتب
آند اولسون حسین قانینه یوخ تای سنه زینب
ای برج جلالتده اولان جلوه لی کوکب
ای زین ابه گل آدی دنیاده ملقب
ای آدینی ذکر ایلین عرش اهلی مرتب
ای ایل و تباری اولان هر عیبیدن اطیب
حیران ائلیوب عقلیلری عزو جلالون
هیهات گله عالم ایجاد مثالون
خاکی
ارادتنامه خاکی
@Earthy12
ﺴْﻢِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢِ
ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ
«١» ﻗُﻞْ ﻫُﻮَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺃَﺣَﺪٌ
ﺑﮕﻮ: ﺍﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻳﮕﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ.
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:
ﻛﻠﻤﻪ «ﺍﻟﻠّﻪ» ﺍﺯ «ﻭَﻟِﻪَ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺗﺤﻴّﺮ ﺍﺳﺖ، ﻳﻌﻨﻲ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﻫﺎ ﺍﺯ ﺩﺭﻙ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺍﻭ ﻋﺎﺟﺰ ﻭ ﺩﺭ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺫﺍﺕ ﺍﻭ ﻭﺍﻟﻪ ﻭ ﻣﺘﺤﻴّﺮﻧﺪ. ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﻣﻴﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺍﻟﻠّﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻭ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺣﻴﺮﺍﻧﻨﺪ، ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺩﺭﻙ ﺩﻳﺪﮔﺎﻥ ﻣﺴﺘﻮﺭ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺍﻓﻜﺎﺭ ﻭ ﻋﻘﻮﻝ، ﻣﺤﺠﻮﺏ ﺍﺳﺖ.(١١٢٥)
ﻣﻴﺎﻥ ﻛﻠﻤﻪ «ﻭﺍﺣﺪ» ﻭ «ﺍَﺣﺪ» ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ. «ﻭﺍﺣﺪ» ﺩﺭ ﺟﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ ﻛﻪ ﺛﺎﻧﻲ ﻭ ﺛﺎﻟﺚ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻥ ﻓﺮﺽ ﺷﻮﺩ، ﺑﺮ ﺧﻠﺎﻑ «ﺍﺣﺪ» ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻳﻜﺘﺎ ﻭ ﻳﮕﺎﻧﻪ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺍﮔﺮ ﮔﻔﺘﻲ: ﻳﻚ ﻧﻔﺮ ﺣﺮﻳﻒ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ، ﻳﻌﻨﻲ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﺣﺮﻳﻒ ﺍﻭ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﮔﻔﺘﻲ: ﺍَﺣﺪﻱ ﺣﺮﻳﻒ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ، ﻳﻌﻨﻲ ﻫﻴﭻ ﺣﺮﻳﻔﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
ﺗﻮﺣﻴﺪ، ﻣﺮﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﻛﻔﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻗﻠﻌﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﺑﻪ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻣﻤﻜﻦ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺳﺨﻦ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻛﻠﻤﻪ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺑﻮﺩ: «ﻗﻮﻟﻮﺍ ﻟﺎ ﺍﻟﻪ ﺍﻟﺎ ﺍﻟﻠّﻪ ﺗﻔﻠﺤﻮﺍ». ﺷﻌﺎﺭ ﺗﻮﺣﻴﺪﻱ «ﻟﺎ ﺍﻟﻪ ﺍﻟﺎ ﺍﻟﻠّﻪ» ﺍﺯ ﺳﻪ ﺣﺮﻑ (ﺍﻟﻒ، ﻟﺎم ﻭ ﻫﺎ) ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺫﻛﺮﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﮔﻔﺘﻨﺶ ﺣﺘﻲ ﻟﺐ ﺗﻜﺎﻥ ﻧﻤﻲ ﺧﻮﺭﺩ ﻭﻟﻲ ﻋﻤﻠﺶ ﺗﺎ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﻣﻌﺼﻮم ﻭ ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺷﺮﻁ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻃﺒﻖ ﻓﺮﻣﺎﻳﺶ ﺍﻣﺎم ﺭﺿﺎﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻣﺎم ﻣﻌﺼﻮم ﻭ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺍﻭﺳﺖ.
ﺩﺭ ﺳﻔﺮﻱ ﻛﻪ ﺍﻣﺎم ﺭﺿﺎﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺑﺎ ﺍﺟﺒﺎﺭ ﻣﺄﻣﻮﻥ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﻫﺠﺮﺕ ﺍﺯ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﻭ ﺷﺪ، ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺭﺍﻩ ﻭﻗﺘﻲ ﺑﻪ ﻧﻴﺸﺎﺑﻮﺭ ﺭﺳﻴﺪ، ﻣﺮﺩم ﺩﻭﺭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻫﺪﻳﻪ ﻭ ﺭﻫﻨﻤﻮﺩ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ. ﺍﻣﺎم ﺭﺿﺎﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﭘﺪﺭم ﺍﺯ ﭘﺪﺭﺵ ﻭ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ: «ﻛﻠﻤﺔ ﻟﺎ ﺍﻟﻪ ﺍﻟﺎ ﺍﻟﻠّﻪ ﺣﺼﻨﻲ ﻓﻤﻦ ﺩﺧﻞ ﺣﺼﻨﻲ ﺃﻣﻦ ﻣﻦ ﻋﺬﺍﺑﻲ: ﺗﻮﺣﻴﺪ، ﻗﻠﻌﻪ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺩﺍﺧﻞ ﺍﻳﻦ ﻗﻠﻌﻪ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﻗﻬﺮ ﻣﻦ ﺩﺭ ﺍَﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ.» ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎم ﺭﺿﺎﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻟﺒﺘّﻪ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺷﺮﻭﻃﻲ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﻦ (ﻛﻪ ﺍﻣﺎم ﺣﺎﺿﺮ ﻫﺴﺘﻢ) ﺷﺮﻁ ﺁﻥ ﻫﺴﺘﻢ، ﻳﻌﻨﻲ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺑﻲ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﻧﻴﺴﺖ. ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻏﻴﺒﺖ ﺍﻣﺎم ﻣﻌﺼﻮم ﻧﻴﺰ، ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﻓﻘﻬﺎﻱ ﻋﺎﺩﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻫﻮﻱ ﻭ ﻫﻮﺱ ﺩﻭﺭﻧﺪ، ﺑﺮﻭﻳﻢ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻛﺎﻣﻞ، ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﻳﻜﺘﺎﻳﻲ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺩﻭﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﻓﻜﺮ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﺷﺮﻙ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﻣﻌﺼﻮم ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﻭ ﻓﻘﻬﺎﻱ ﻋﺎﺩﻝ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻏﻴﺒﺖ ﺍﺳﺖ.
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﻱ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﺍﻣﺎم ﺣﺴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻣﻲ ﻧﻮﻳﺴﺪ: «ﻟَﻮْ ﻛﺎﻥَ ﻟِﺮَﺑِّﻚَ ﺷَﺮﻳﻚٌ ﻟَﺄَﺗَﺘْﻚَ ﺭُﺳُﻠَﻪ» ﺍﮔﺮ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺷﺮﻳﻜﻲ ﺩﺍﺷﺖ، ﺍﻭ ﻧﻴﺰ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﻲ ﻣﻲ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ ﺗﺎ ﻣﺮﺩم ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﻨﺪ ﻭ ﺑﻨﺪﮔﻲ ﺍﺵ ﻛﻨﻨﺪ.(١١٢٦)
ﺩﻟﻴﻞ ﻳﻜﺘﺎﻳﻲ ﺍﻭ، ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﻫﺎﺳﺖ. ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم «ﺍﺗّﺼﺎﻝ ﺍﻟﺘﺪﺑﻴﺮ» ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻳﻜﺘﺎﻳﻲ ﺁﻓﺮﻳﺪﮔﺎﺭ ﻣﻲ ﺷﻤﺎﺭﺩ.(١١٢٧) ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ ﻭ ﻣﺎﻩ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﺁﺏ ﻭ ﺑﺎﺩ ﻭ ﺧﺎﻙ ﻭ ﻛﻮﻩ ﻭ ﺩﺷﺖ ﻭ ﺩﺭﻳﺎ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻭ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﻧﻴﺎﺯ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻳﻜﭙﺎﺭﭼﮕﻲ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﺩﺭ ﻧﻈﺎم ﻫﺴﺘﻲ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻛﺴﻴﮋﻥ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ ﻭ ﻛﺮﺑﻦ ﭘﺲ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭﻟﻲ ﮔﻴﺎﻫﺎﻥ ﻛﺮﺑﻦ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﺍﻛﺴﻴﮋﻥ ﭘﺲ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ. ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﻃﻔﻞ ﺑﺎ ﻣﺤﺒﺖ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻭ ﺧﺴﺘﮕﻲ ﺭﻭﺯ ﺑﺎ ﺧﻮﺍﺏ ﺷﺐ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﭼﺸﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﭘﻲ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺎ ﺁﺏ ﺷﻮﺭ ﺣﻔﻆ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﻫﺎﻥ ﻛﻪ ﺭﺍﻩ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﻏﺬﺍ ﺑﻪ ﻣﻌﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎ ﺁﺏ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﻀﻢ ﻏﺬﺍ ﻣﺆﺛﺮ ﺍﺳﺖ، ﻣﺮﻃﻮﺏ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.
ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺟﻤﻞ، ﻳﻚ ﻋﺮﺏ ﺻﺤﺮﺍﻧﺸﻴﻦ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺳﺆﺍﻝ ﻛﺮﺩ. ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﭼﻪ ﺳﺆﺍﻝ ﻧﺎﺑﺠﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣّﺎ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺟﻨﮓ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺻﺤﻴﺢ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ ﺑﻴﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩ.(١١٢٨)
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺫﺍﺕ، ﺑﻠﻜﻪ ﺩﺭ ﺻﻔﺎﺕ ﻧﻴﺰ ﻳﻜﺘﺎﺳﺖ. ﺍﻭ ﻣﺜﻞ ﻣﺎ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺻﻔﺎﺗﺶ ﺍﺯ ﺫﺍﺗﺶ ﺟﺪﺍ ﺑﺎﺷﺪ. ﻣﺎ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﻛﻮﺩﻛﻲ ﻧﺪﺍﺷﺘﻴﻢ ﻭ ﺩﺭ ﭘﻴﺮﻱ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﻲ ﺩﻫﻴﻢ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﻟﻲ ﺍﻳﻦ ﺻﻔﺎﺕ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﺸﺪﻩ، ﺑﻠﻜﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺫﺍﺕ ﺍﻭ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺻﻔﺖِ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﺑﻮﺩﻥ، ﻋﺎﺟﺰ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﻓﻘﻴﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﻫﻴﭻ ﮔﺎﻩ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺟﺪﺍ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭ ﺟﺪﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺍﻣﻴﻦ ﻭﺣﻲ ﺍﻧﺪ؛ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻗﻞ...» ﺍﻭ ﻧﻴﺰ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ: «ﻗﻞ...»
٢- ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﻀﻮﺭ، ﺍﺯ ﺩﻳﺪﮔﺎﻥ ﻏﺎﻳﺐ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻫﻮ» (ﺍﻫﻞ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﻪ «ﻟﺎ ﺗﺪﺭﻛﻪ ﺍﻟﺎﺑﺼﺎﺭ ﻭ ﻫﻮ ﻳﺪﺭﻙ ﺍﻟﺎﺑﺼﺎﺭ»(١١٢٩) ﭼﺸﻢ ﻫﺎ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭﻙ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ ﻭﻟﻲ ﺍﻭ ﭼﺸﻢ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ.)
٣- ﺑﻪ ﺳﺆﺍﻟﺎﺕ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﻱ ﺑﺎﻳﺪ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ. «ﻗﻞ ﻫﻮ ﺍﻟﻠّﻪ...»
٤- ﻋﻘﺎﻳﺪ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺍﻋﻠﺎم ﻛﺮﺩ. «ﻗﻞ ﻫﻮ ﺍﻟﻠّﻪ...»
٥ - ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﻳﻜﺘﺎﺳﺖ. ﺩﺭ ﺫﺍﺕ ﻭ ﺻﻔﺎﺕ، ﺩﺭ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺣﻴﺎﺕ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ، ﺩﺭ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﻭ ﻫﺴﺘﻲ ﺑﺨﺸﻲ. «ﻗﻞ ﻫﻮ ﺍﻟﻠّﻪ ﺍﺣﺪ»
١١٢٥) ﺑﺤﺎﺭﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ، ﺝ ٣، ﺹ ٢٢٢.
١١٢٦) ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺒﻠﺎﻏﻪ، ﻧﺎﻣﻪ ٣١.
١١٢٧) ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ ﺝ ٣، ﺹ ٤١٨.
١١٢٨) ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ.
١١٢٩) ﺍﻧﻌﺎم، ١٠٣
هدایت شده از علی مرادی
📸📸📸 ....گزارش تصویری...📸📸📸
🔹ویژه برنامه هیئت امام حسن مجتبی (ع)
🏠منزل آقای ملک پور
پنج شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۵
🎥 باتصویربرداری استودیو سیمای محبت
📣کانال استودیو سیمای محبت
👉@studio_simaye_mohabat_1👈
هدایت شده از علی مرادی
📸📸📸 ....گزارش تصویری...📸📸📸
🔹ویژه برنامه هیئت امام حسن مجتبی (ع)
🏠منزل آقای ملک پور
پنج شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۵
🎥 باتصویربرداری استودیو سیمای محبت
📣کانال استودیو سیمای محبت
👉@studio_simaye_mohabat_1👈
هدایت شده از علی مرادی
📸📸📸 ....گزارش تصویری...📸📸📸
🔹ویژه برنامه هیئت امام حسن مجتبی (ع)
🏠منزل آقای ملک پور
پنج شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۵
🎥 باتصویربرداری استودیو سیمای محبت
📣کانال استودیو سیمای محبت
👉@studio_simaye_mohabat_1👈
سبک، چوگیسوی تو من درپیچ و تابم
حسین جان هارداسان گل گوزلریمی باغلیان یوخ
چیخور جان غربت ائلده باشیم اوسته آغلیان یوخ
ای اهل بیته عزت ، مه برج جلالت
چیخور جان باشیم اوسته ، گل ائت قرآن تلاوت
آخور گوزیاشیم ، گل ای قارداشیم
چاتوبدی باشه عمروم
بلا یولداشیم ، آخور گوزیاشیم
چاتوبدی باشه عمروم
گجه گوندوز فنا دنیاده سینه داغلادیم من
بوالی بش ایل عمرون الی سین قان آغلادیم من
منم ام المصائب ، غم دنیایه صاحب
اولوب دورت بش یاشیمدا ، منه غم غصه راغب
وفالی باجون ، حیالی باجون
وئرور جان گل برادر
یارالی باجون ، عزالی باجون
وئرور جان گل برادر
اگر مین ایل عمروم اولسا آغلاماقدان دویمارام من
بدنن غم لباسین بیر دقیقه سویمارام من
حسین غم پرورم من ، عزالی خواهرم من
نقدری عمروم اولسا ، حسین وای سسلرم من
وفالی باجون ، حیالی باجون
وئرور جان گل برادر
یارالی باجون ، عزالی باجون
وئرور جان گل برادر
غمنامه خاکی