🕌هیئت امام حسن مجتبی علیه السلام
🗓زمان :دوشنبه 4/ 4/ 1403
⏰ساعت شروع :20:30
🔹🔹(جشن عید غدیر خم)
🎤(استفاده از مادحین حاضر در جلسه)
📌قم /20 متری صیاد شیرازی کوچه 6 علامت تابلو
منزل کربلایی ابوالحسن سلطانی
▫️(همراه با سفره احسان)
🔸(قدومتان به دیده)
🌹🌹🌹🌹🌹
📣کانال هیئت امام حسن مجتبی علیه السلام
https://eitaa.com/heyate_emam_hasane_mojtaba_qom
گرافیک جهان
@graphicjahan
8.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸عید کمال دین، سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیر المومنین علیه السلام بر شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد.🌹🌹🌹
🆔 @pr_barghqom
14.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عید_غدیر 🌸🌸🌸🌸
سرود عید غدیر خم
بانوای
حاج خیراله پسندیده
#کانال_رسمی_مداحی_آذری
👉@azari_madahi👈
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
ارتباط با مدیر کانال
@Matin_1360m
کپی بدون لینک ممنوع⛔️
سرود از نغمات خاکی
هدایت شده از اختیاری هشترودی
4_5771819992894933515.mp3
8.34M
عید غدیر دهه 60
مجلس مشترک مرحوم استاد حاج سلیم موذن و استاد حاج محمد باقر تمدن
هدایت شده از 《کانال رسمی مداحی آذری》
4_404131060771717586.mp3
757.7K
مولودی خوانی به مناسبت عید غدیر
رضوان جایگاه سلطان الذاکرین استاد سلیم موذن زاده اردبیلی
سر زد خورشید ولایت
نگر ای دل جانان آمد
#اختصاصی
#عید_غدیر 🌸🌸🌸🌸🌸🌸
#کانال_رسمی_مداحی_آذری
👉@azari_madahi👈
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
ارتباط با مدیر کانال
@Matin_1360m
کپی بدون لینک ممنوع⛔️
تهنیت ای اهل ولا شوریله دولدی جهان
موسی جعفر ائلیوب عالمی رشگ جنان
خلقتین عالمده بودی
رهبر فرزانه سی
نورخدای ازلی
فاطمه دردانه سی
بودور عزت و جاه
ایکی عالمه شاه
تایی یوخدی والله (2)
بزندی فلکلر _ سوووندی ئورکلر
چالور ال ملکلر (2)
عالم امکانه گنه سویملی سرور گلوب
دلبر طاها منش آل پیمبر گلوب
یعنی آقا لار آقاسی موسی جعفر گلوب
شان و شرفده بونا تای مدعی یوخدی اینان
بیرده چتیندی مثلین
دیده ی دنیا گوره
اوخشییور علم و عملی
حضرت پیغمبره
عزیز دوعالم _ اوزی جان خاتم
آدی اسم اعظم (2)
بزندی فلکلر _ سوووندی ئورکلر
چالور ال ملکلر (2)
ذات خدا بو شهه زیبالیقی احسان ائدوب
جلوه ی رخسارینی چون ماه درخشان ائدوب
بسکه گوزل خلق اولونوب یوسفی حیران ائدوب
حسن و ملاحتده بونا یوخدی جهاندا چاتان
گلشن زهرا گلیدی
دهری گلستان ائدوب
یر گویو نورانی یوزی
گورنه چراغان ائدوب
یارانیبدی زیبا _ بو ماه دل آرا
گل باغ زهرا (2)
بزندی فلکلر _ سوووندی ئورکلر
چالور ال ملکلر (2)
کان کرامتدی الی بوش یولا سالماز سنی
سسله آدین بیمه ائدر گل آدی جان و تنی
فرشیدن آرتیخدی بونون عرشیده ایستیینی
گوزلره خاک قدمین سرمه ائدر قدسیان
عاجز اولوب مدحتینه
شاعرو طبع و قلم
موسی جعفر یعنی اول
شاه ملائک خدم
بئله بیر شاه اولماز _ جلال و جاه اولماز
تایی والله اولماز (2)
بزندی فلکلر _ سوووندی ئورکلر
چالور ال ملکلر (2)
آدی سینه ده حک
قدمی مبارک
خاکی
قبضه ی قدرتی ایستوردی بو دنیانی دوتا
آتدی پیغمبری نمرود جفا پیشه اوتا
کیمدی موسی کیمی کاظم تانینا غیظی اوتا
اورگَدَه تا که ولا اهلینه یاخشی حرکات
موسی آل عبا صبرینه گوندر صلوات
#کاظمیه_مدح #کاظمیه_صلوات
#رمضانی_خاکی #ترکی
🌹🌹
اللهم صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم
.
فرا رسیدن سالروز ولادت امام کاظم علیه السلام را محضر امام زمان (عج) و اعضای محترم و فخیم مجموعه #زبدةالاشعار تبریک عرض میکنم.
🌹🌹
.
هشتک های اختصاصی :
#کاظمیه
#کاظمیه_میلادیه
#کاظمیه_مدح
#کاظمیه_شهادت
#کاظمیه_متن_روضه
.
.
✍️ #زبدةالاشعار ✍️
.
🆔: @nohe_torki
#فهرست الفبایی اشعار و برچسب های اختصاصی در سایت
⬇️⬇️⬇️
⬇️⬇️⬇️
«٣٨» ﻛُﻞُّ ﻧَﻔْﺲٍ ﺑِﻤَﺎ ﻛَﺴَﺒَﺖْ ﺭَﻫِﻴﻨَﺔٌ «٣٩» ﺇِﻟَّﺎ ﺃَﺻْﺤَﺎﺏَ ﺍﻟْﻴَﻤِﻴﻦِ «٤٠» ﻓِﻲ ﺟَﻨَّﺎﺕٍ ﻳَﺘَﺴَﺂءَﻟُﻮﻥَ «٤١» ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻤُﺠْﺮِﻣِﻴﻦَ «٤٢» ﻣَﺎ ﺳَﻠَﻜَﻜُﻢْ ﻓِﻲ ﺳَﻘَﺮَ «٤٣» ﻗَﺎﻟُﻮﺍْ ﻟَﻢْ ﻧَﻚُ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻤُﺼَﻠِّﻴﻦَ «٤٤» ﻭَﻟَﻢْ ﻧَﻚُ ﻧُﻄْﻌِﻢُ ﺍﻟْﻤِﺴْﻜِﻴﻦَ «٤٥» ﻭَﻛُﻨَّﺎ ﻧَﺨُﻮﺽُ ﻣَﻊَ ﺍﻟْﺨَﺂﺋِﻀِﻴﻦَ «٤٦» ﻭَ ﻛُﻨَّﺎ ﻧُﻜَﺬِّﺏُ ﺑِﻴَﻮْمِ ﺍﻟﺪِّﻳﻦِ «٤٧» ﺣَﺘَّﻲ ﺃَﺗَﺎﻧَﺎ ﺍﻟْﻴَﻘِﻴﻦُ
ﻫﺮﻛﺴﻲ ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﺴﺐ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﮕﺮ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻳﻤﻴﻦ، ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻍ ﻫﺎﻱ ﺑﻬﺸﺘﻲ ﺍﺯ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﻣﻲ ﭘﺮﺳﻨﺪ: ﭼﻪ ﭼﻴﺰ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺩﻭﺯﺥ ﻛﺮﺩ. ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﻣﺎ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯﮔﺰﺍﺭﺍﻥ ﻧﺒﻮﺩﻳﻢ. ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺴﻜﻴﻦ ﺭﺍ ﺍﻃﻌﺎم ﻧﻤﻲ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻫﻞ ﺑﺎﻃﻞ ﺩﺭ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺑﺎﻃﻞ ﻓﺮﻭ ﻣﻲ ﺭﻓﺘﻴﻢ. ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺭﻭﺯ ﺟﺰﺍ ﺭﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﺁﻥ ﻛﻪ ﻣﺮﮒ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﻣﺎ ﺁﻣﺪ.
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:
ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻳﻤﻴﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ٢٧ ﺳﻮﺭﻩ ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ: «ﻭ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺍﻟﻴﻤﻴﻦ ﻣﺎ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺍﻟﻴﻤﻴﻦ ﻓﻲ ﺳﺪﺭ ﻣﺨﻀﻮﺩ...» ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻧﺎﻣﻪ ﻋﻤﻞ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺘﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ.
ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﮔﻔﺘﮕﻮﻫﺎﻱ ﺗﻠﺦ ﻭ ﺷﻴﺮﻳﻦ، ﺳﻠﺎم ﻳﺎ ﻧﻔﺮﻳﻦ، ﺳﺆﺍﻝ ﻭ ﺗﻮﺑﻴﺦ، ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺟﺮم ﺑﻪ ﮔﺮﺩﻥ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﻟﻌﻨﺖ ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻔﺘﮕﻮﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ، ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﻧﻴﺰ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻭ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺍﻃﻌﺎم ﻣﺴﻜﻴﻦ، ﻳﺎ ﺯﻛﺎﺕ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﺮﻙ ﺁﻥ ﻣﺴﺘﻮﺟﺐ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻳﺎ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﺘّﻲ ﺍﮔﺮ ﺯﻛﺎﺕ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺷﺪ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﺍﻱ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ، ﺳﻴﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻭ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻲ ﺗﻔﺎﻭﺗﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ، ﺳﺒﺐ ﺩﻭﺯﺧﻲ ﺷﺪﻥ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ.
ﺷﺎﻳﺪ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺍﻃﻌﺎم ﻣﺴﻜﻴﻦ، ﺗﻤﺎم ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻈﻴﺮ ﭘﻮﺷﺎﻙ، ﻣﺴﻜﻦ، ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺧﻮﺭﺍﻙ ﻭ ﻏﺬﺍ.
ﻫﻢ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻣﻘﺪﻣﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﺳﺖ: «ﺍﺭﺃﻳﺖ ﺍﻟﺬﻱ ﻳﻜﺬّﺏ ﺑﺎﻟﺪﻳﻦ ﻓﺬﻟﻚ ﺍﻟﺬّﻱ ﻳﺪﻉّ ﺍﻟﻴﺘﻴﻢ»(٥٦٤) ﻭ ﻫﻢ ﮔﻨﺎﻩ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻛﻔﺮ ﻭ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻣﻲ ﻛﺸﺎﻧﺪ: «ﺛﻢّ ﻛﺎﻥ ﻋﺎﻗﺒﺔ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺍﺳﺎﺅﺍ ﺍﻟﺴﻮﺍﻱ ﺍَﻥ ﻛﺬّﺑﻮﺍ»(٥٦٥). ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ «ﻭ ﻛﻨّﺎ ﻧﻜﺬّﺏ ﺑﻴﻮم ﺍﻟﺪﻳﻦ» ﻫﻢ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻋﻠﺖ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﺠﺮﻣﻴﻦ ﺩﺭ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺒﻞ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻢ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻌﻠﻮﻝ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ.
ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ «ﻳﻘﻴﻦ» ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ، ﻣﺮﮒ ﺍﺳﺖ، ﻳﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﻥ ﻛﻪ ﻳﻘﻴﻨﻲ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﻣﺮ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﻫﻤﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺣﺪﻱ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺷﻚ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ﻣﺮﮒ ﺗﻤﺎم ﺣﻘﺎﻳﻖ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﺸﻒ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﻭ ﺑﺎﻭﺭ ﻣﻲ ﺭﺳﻨﺪ. «ﺣﺘﻲ ﺍﺗﺎﻧﺎ ﺍﻟﻴﻘﻴﻦ»
ﻧﻤﺎﺯﻱ ﻛﻪ ﮔﺎﻩ ﻭ ﺑﻴﮕﺎﻩ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺷﻮﺩ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﻧﻤﺎﺯﮔﺰﺍﺭﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﻲ ﺩﻫﺪ. «ﻟﻢ ﻧﻚ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺼﻠّﻴﻦ» ﻳﻌﻨﻲ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﺎ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﻧﺪﺍﺷﺖ. ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﻣﺎﻋﻮﻥ ﻧﻴﺰ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ: «ﻓﻮﻳﻞ ﻟﻠﻤﺼﻠّﻴﻦ ﺍﻟّﺬﻳﻨﻬﻢ ﻋﻦ ﺻﻠﺎﺗﻬﻢ ﺳﺎﻫﻮﻥ»(٥٦٦) ﻭ ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻤﺎﺯﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺷﺎﻓﻌﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﻲ ﺩﻫﺪ. «ﻟﻢ ﻧﻚ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺼﻠّﻴﻦ... ﻓﻤﺎ ﺗﻨﻔﻌﻬﻢ ﺷﻔﺎﻋﺔ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻴﻦ»(٥٦٧) ﻭ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﺪﻳﺚ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﺘﺎﻧﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺴﺘﮕﺎﻧﻢ ﺭﺍ ﺣﺎﺿﺮ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: «ﻟﺎ ﻳﻨﺎﻝ ﺷﻔﺎﻋﺘﻨﺎ ﻣﻦ ﺍﺳﺘﺨﻒ ﺑﺎﻟﺼّﻠﺎﺓ»(٥٦٨)
ﻣﺮﺩم ﻳﺎ ﻓﺎﺋﺰﻧﺪ ﻳﺎ ﺧﺎﺋﺾ؛ ﻳﻌﻨﻲ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻓﻮﺯ ﻭ ﻓﻠﺎﺡ ﻭ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻱ ﻣﻲ ﺭﺳﻨﺪ ﻛﻪ ﻓﺎﺋﺰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺩﺭ ﻳﺎﻭﻩ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺧﻮﺽ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﻓﺮﻭ ﻣﻲ ﺭﻭﻧﺪ ﻛﻪ ﺧﺎﺋﺾ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
ﻗﺮﻃﺒﻲ ﺍﺯ ﻣﻔﺴﺮﻳﻦ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﻫﻞ ﺳﻨّﺖ ﺍﺯ ﺍﻣﺎم ﺑﺎﻗﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﺎ ﻭ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻳﻤﻴﻦ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻭ ﻫﺮﻛﺲ ﻛﻴﻨﻪ ﻭ ﺑﻐﺾ ﻣﺎ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﺍﺳﺖ. «ﻧﺤﻦ ﻭ ﺷﻴﻌﺘﻨﺎ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺍﻟﻴﻤﻴﻦ ﻭ ﻛﻞّ ﻣﻦ ﺍﺑﻐﻀﻨﺎ ﺍﻫﻞ ﺍﻟﺒﻴﺖ ﻓﻬﻢ ﺍﻟﻤﺮﺗﻬﻨﻮﻥ»(٥٦٩)
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺍﻭﺳﺖ. «ﻛﻞّ ﻧﻔﺲ ﺑﻤﺎ ﻛﺴﺒﺖ ﺭﻫﻴﻨﺔ»
٢- ﻧﺠﺎﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻭ ﺭﻫﺎﻳﻲ ﺍﻭ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺍﻟﻬﻲ، ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﺳﺆﺍﻟﺎﺕ ﺩﺭ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﻋﺪﻝ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﻛﻞّ ﻧﻔﺲ ﺑﻤﺎ ﻛﺴﺒﺖ ﺭﻫﻴﻨﺔ»
٣- ﭘﺮﺳﻴﺪﻥ ﺳﺆﺍﻟﺎﺕ ﭘﻲ ﺩﺭ ﭘﻲ ﺍﺯ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻧﻮﻋﻲ ﻋﺬﺍﺏ ﺭﻭﺣﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻳﺘﺴﺎءﻟﻮﻥ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﺠﺮﻣﻴﻦ»
٤- ﻛﺴﻲ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﮔﻨﺎﻩ ﺑﻪ ﺩﻭﺯﺥ ﻧﻤﻲ ﺭﻭﺩ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﻭ ﻣﺪﺍﻭﻣﺖ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﻓﺴﺎﺩ، ﺳﺒﺐ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ. (ﻋﺒﺎﺭﺕ «ﻟﻢ ﻧﻚ» ﻭ «ﻛﻨّﺎ» ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﻓﻌﻞ ﺍﺳﺖ.)
٥ - ﺍﻃﻌﺎم ﻣﺴﻜﻴﻦ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ، ﺍﮔﺮﭼﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻧﺒﺎﺷﺪ. «ﻟﻢ ﻧﻚ ﻧﻄﻌﻢ ﺍﻟﻤﺴﻜﻴﻦ»
٦- ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻥ ﻋﻤﺮ ﺑﻪ ﺑﻄﺎﻟﺖ، ﺟﺮﻣﻲ ﻧﺎﺑﺨﺸﻮﺩﻧﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻛﻨّﺎ ﻧﺨﻮﺽ ﻣﻊ ﺍﻟﺨﺎﺋﻔﻴﻦ»
٧- ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺩﻭﺯﺧﻲ ﺷﺪﻥ، ﻫﻤﺮﻧﮓ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻓﺎﺳﺪ ﺍﺳﺖ. «ﻛﻨّﺎ ﻧﺨﻮﺽ ﻣﻊ ﺍﻟﺨﺎﺋﻀﻴﻦ»
٨ - ﺩﻭﺳﺖ ﻭ ﻫﻤﻨﺸﻴﻦ ﺑﺪ، ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯ ﺩﻭﺯﺧﻲ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻛﻨّﺎ ﻧﺨﻮﺽ ﻣﻊ ﺍﻟﺨﺎﺋﻀﻴﻦ»
٩- ﻣﺮﮒ، ﻓﻨﺎ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﺁﺯﺍﺩ ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﺍﺳﺎﺭﺕ ﺩﻧﻴﺎﻱ ﻣﺎﺩﻱ ﻭ ﺩﻳﺪﻥ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﻣﺎﻭﺭﺍﻳﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻛﻨّﺎ ﻧﻜﺬّﺏ ﺑﻴﻮم ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺣﺘّﻲ ﺍﺗﺎﻧﺎ ﺍﻟﻴﻘﻴﻦ»
٥٦٤) ﻣﺎﻋﻮﻥ، ٢ ﻭ ٣.
٥٦٥) ﺭﻭم، ١٠.
٥٦٦) ﻣﺎﻋﻮﻥ، ٥ ﻭ ٦.
٥٦٧) ﻣﺪّﺛﺮ، ٤٣ ﻭ ٤٨.
٥٦٨) ﻛﺎﻓﻲ، ﺝ ٣، ﺹ ٢٧٠