⭕️ اشک و آهِ گمراه کننده
🔹 پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله فرمودند: «مَنْ عَمِلَ فِي بِدْعَةٍ خَلَّاهُ الشَّيْطَانُ وَ الْعِبَادَةَ وَ أَلْقَى عَلَيْهِ الْخُشُوعَ وَ الْبُكَاءَ»
🔸 هر که در دین، انحراف و بدعت ایجاد نماید، شیطان مانع عبادت کردن وی نمیشود، بلکه حالت خشوع و گریه در وی ایجاد میکند.
📚 النوادر للرواندی، ص18
بحارالانوار، ج 69، ص 216، ح8
🔻شرح حدیث:
شیطان از سویی باعث خودبرتربینی بدعتگذار شده، او را در گمراهی بیشتر فرو میبرد و توبه و بازگشتش را سختتر میکند و از سویی دیگر، عدهای از مردم با دیدن حالات و گریههایش به سوی او جذب شده و گمراه میشوند.
خضوع، خشوع و عبادت اگر چه از صفات پسندیده مؤمنان است ولی هرگز خشوع و اشک و آه و گریه و… به تنهایی، دلیل بر حقانیت و درستی فکر و عقیده نیست.
@ebnearabi
⭕️ شاهد بازی و جمال پرستی در تصوف| ملاعبه سران صوفیه با خداوند!
◾️ فهرست مطالب:
🔺مقدمه
🔺گزارشی از شاهد بازی در تصوف و در میان مشایخ صوفیه
۱- اوحد الدین کرمانی
۲- روزبهان بقلی
۳- ابن عربی
۴- احمد غزالی
۵- فخرالدین عراقی
۶- حکایات پراکنده عشق بازی اهالی عرفان و تصوف با کودکان و نوجوانان زیبارو
۷- شمس تبریزی و تجلیل از شیخی شاهد باز با نقل حکایاتی رکیک و زننده
🔺ابراز حالات پست و شهوت آلود نسبت به خداوند متعال
- آیا شمس تبریزی مخالف شاهد بازی بوده است؟
- مولوی و شاهد بازی
- ملاعبه شمس با خداوند!
- ابن عربی و شهود اعظم حضرت حق در جماع
🔺اعتراف برخی از بزرگان صوفیه در شهوت رانی شاهد بازان
🔺احادیثی از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در این زمینه
https://tinyurl.com/y3bvd9dl
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi
📌 مطالعه مشروح مطلب در سایت:
http://www.ebnearabi.com/14677/شاهد-بازی-صوفیه-ملاعبه-با-خداوند.html
⭕️ ترفند مولوی برای فریب دادن زنان!
«بعد از آن فرمود كه خدا را بندگانند كه چون زنى را در چادر بينند، حكم كنند كه نقاب بردار تا روى تو ببينيم كه چه كسى و چه چيزى، كه چون تو پوشيده بگذرى و تو را نبينم مرا تشويش خواهد بودن كه اين كى بود و چه كس بود؟ من آن نيستم كه اگر روى تو را ببينيم بر تو فتنه شوم و بسته تو شوم. مرا خدا ديرست كه از شما پاك و فارغ كرده است. از آن ايمنم كه اگر شما را ببينم مرا تشويش و فتنه شويد. الّا اگر نبينم در تشويش باشم كه چه كسى بود. به خلاف طايفه ديگر كه اهل نفساند اگر ايشان روى شاهدان را باز بينند فتنه ايشان شوند و مشوّش گردند. پس در حقّ ايشان آن به كه رو باز نكنند تا فتنه ايشان نگردد و در حقّ اهل دل آن به كه رو باز كنند تا از فتنه برهند.»
📚 فيه ما فيه، ص180، تصحیح بدیع الزمان فروزانفر، نشر نگاه، چاپ دوم
🔺آخر این چه استدلالی است؟ چه تشویشی از ندیدن "زنان و نوامیس خلق الله" ممکن است برای (به اصطلاح) اولیای خدا و سران صوفیه حاصل شود؟
🔺 اینگونه تلاش های مولوی و امثال او برای بهره برداری از صاحبان جمال را می توان ذیل مساله شاهد بازی سران صوفیه فهم و درک نمود.
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi
📌 مطالعه مقاله ای پیرامون شاهد بازی در تصوف:
http://www.ebnearabi.com/14677/شاهد-بازی-صوفیه-ملاعبه-با-خداوند.html
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرزنی ۹۹ساله که ۱۸سال است از استان دیاله تا کربلا پیاده روی میکند!
⭕️ نقد مولوی، ابن عربی و غزالی توسط آیت الله سید عز الدین زنجانی (شاگرد برجسته علامه طباطبایی)
https://tinyurl.com/y6dvyy4d
🔺 مرحوم آیه الله سید عز الدین زنجانی قدس سره در تفسیر سوره حمد خود مینویسند:
«این فخر رازی و آن ابن عربی، آن هم غزالی و هم چنین مولوی و امثال او، به قدری گمراهند که ضلالتشان از عمیقترین ضلالتهاست. اینها هم در علم و هم در ریاضت تلاش کردهاند، گاهی هذیانهای عجیبی میگویند و تعریفهای فراوانی از دشمنان خدا، مانند طلحه، زبیر و معاویه میکنند.
خواجه نصیر الدین طوسی میگوید: «و أمّا من حارب علیّاً کفر؛ آنان که با علی (علیه السلام) جنگیدند فاسق نیستند، بلکه کافرند».
از آنچه گفته شد چنان نتیجه میگیریم که تنها در اثر ریاضت و بدون شناخت امام، انسان به درجه امثال طلحه، زبیر و معاویه میرسد. بنا بر این غیر از تمسک به امام معصوم هیچ گاه به صراط مستقیم راه نخواهیم یافت.»
📚 تفسیر سوره مبارکه حمد، تألیف سید عز الدین زنجانی، ص ۱۳۹
🔺 در فایل ویدئویی که از ایشان منتشر شده نیز درباره انحرافات مولوی می گویند:
«به اعتقاد من و تمام متدینین، ملای رومی اشتباهات عجیبی دارد که همه حسنات او را از بین برده و از اوج به پایین انداخته است. مانند: اعتقاد به ولایت نوعیه و اینکه ولی خواه از نسل علی باشد و خواه از نسل عمر! و اعتقاد به کفر حضرت ابوطالب علیه السلام»
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi
📌 مطالعه مطلب در سایت:
http://www.ebnearabi.com/14731/آیت-الله-عزالدین-زنجانی-ابن-عربی-غزالی.html
⭕️ حکایت دبیر سرویس گزارش کیهان از همسفری اش با دزد زائران اربعین!
🔺در سایت کیهان ماجرای جالبی از همسفری یکی از عوامل نشریه با دزد زائر(!) نقل شده است:
«در اتوبوس از همسفری که کنارم نشسته بود، پرسیدم بار چندم است زیارت کربلا میروی؟ گفت ده بار زیارت آمدهام؛ شش زیارت قبول و چهار زیارت تباه! تعجب کردم و با کنجکاوی، معنای حرفش را پرسیدم. گفت چهار بار را به نیت دزدی با راهپیمایان مسیر نجف- کربلا همراه شدم. کیف و جیب و ساک و گوشی زائران را که اعتماد داشتند، میزدم. درآمد خوب چند میلیونی بود!...
نوبت چهارم، حوالی بینالحرمین خوابیده بودم که خواب امام حسین(علیه السلام) را دیدم. فرمود؛ چهار بار روزیات شد که به زیارت من بیایی و هنوز آدم نشدهای؟!
حضرت، جماعتی از ملیتهای دیگر و از جمله سیاهپوست را نشانم داد که با شور و شوق تمام عزاداری میکردند اما ناتوان بودند از اینکه به زیارت بیایند.
امام سپس، درگذشتگانی را نشانم داد که در مراتب بالای بهشت اقامت دارند و دیگران به جایگاه آنها غبطه میخورند.
کسانی بودند که به هنگام حیات، زائر کربلا شده بودند...
ناگهان با فزع و تشویش تمام، از خواب پریدم. به هم ریخته بودم. خود را شماتت کردم که چرا آن همه نادانی کردهام. توبه کردم و اکنون دستفروشی میکنم. با خود گفتم «بدهی همه آنها را که اموالشان را دزدیدهای، به گردن تو است. اما تو که نمیشناسیشان».
از آن زمان، شش بار دیگر به زیارت امام حسین(علیه السلام) آمدهام. دست و بالم باز شده، آن قدر که هر سال میتوانم، چند میلیون درآمد حلال پسانداز کنم و به نیت همه آنها که بدهکارشان هستم، در همین مسیر پیادهروی اربعین، خرج زائران امام حسین(ع) کنم» /پایان گزارش کیهان
🔺 عطوفت و مهربانی سید الشهدا علیه السلام تا حدی است که حتی عاصیان و دزدان درگاه خویش را هم بی نصیب نگذارده و آنها را نیز به سعادت و فلاح رهنمون می فرماید. بأبی أنت و امی یا أباعبدالله...
@ebnearabi
http://kayhan.ir/fa/mobile/news/172016/1684
💠 درجات ایمان و شیوه برخورد مؤمنین با یکدیگر
🔹«عَنْ عَبْدِ الْعَزِیزِ الْقَرَاطِیسِیِّ قَالَ قَالَ لِی أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَا عَبْدَ الْعَزِیزِ إِنَّ الْإِیمَانَ عَشْرُ دَرَجَاتٍ بِمَنْزِلَةِ السُّلَّمِ یُصْعَدُ مِنْهُ مِرْقَاةً بَعْدَ مِرْقَاةٍ فَلَا یَقُولَنَّ صَاحِبُ الِاثْنَیْنِ لِصَاحِبِ الْوَاحِدِ لَسْتَ عَلَی شَیْ ءٍ حَتَّی یَنْتَهِیَ إِلَی الْعَاشِرِ فَلَا تُسْقِطْ مَنْ هُوَ دُونَکَ فَیُسْقِطَکَ مَنْ هُوَ فَوْقَکَ وَ إِذَا رَأَیْتَ مَنْ هُوَ أَسْفَلُ مِنْکَ بِدَرَجَةٍ فَارْفَعْهُ إِلَیْکَ بِرِفْقٍ وَ لَا تَحْمِلَنَّ عَلَیْهِ مَا لَا یُطِیقُ فَتَکْسِرَهُ فَإِنَّ مَنْ کَسَرَ مُؤْمِناً فَعَلَیْهِ جَبْرُهُ »
🔸عبدالعزیر قراطیسی گوید: امام صادق (علیه السلام) به من فرمود:
ای عبدالعزیز! ایمان مانند نردبانی است که ده پله دارد و مؤمنین پله ای را بعد از پله دیگر بالا می روند، پس کسی که در پله دوم است نباید به آنکه در پله اول است بگوید: تو هیچ ایمان نداری تا برسد به دهمی (که نباید چنین سخنی به نهمی بگوید)
پس آن که را از تو پایین تر است دور نینداز که بالاتر از تو، تو را دور اندازد و چون کسی را یک درجه پائین تر از خود دیدی، با ملایمت او را بسوی خود کشان و چیزی را هم که طاقتش را ندارد بر او تحمیل مکن که او را بشکنی زیرا هر که مؤمنی را بشکند، بر او لازمست جبرانش کند.
📚 کافی، ج۳، ص۷۴، ح۲
⭕️ ابياتی از متکلم و فقیه برجسته، مرحوم آیت الله شیخ محمد جواد خراسانی در پاسخ به غزلِ مستزادِ مولوى که می گوید: «هر لحظه به شکلی بت عیار بر آمد؛ دل برد و نهان شد...»
🏞 https://goo.gl/LEnN5s
ابليس، پى مكر، به بازار برآمد
مكّار جهان شد
هر لحظه به شکل بت عيّار برآمد
دين برد و نهان شد
هر روز به شكلى و به زرقى و به دلقى
شد رهزن خلقى
تا بيشتر اندر صف كفّار بر آمد
خورسند از آن شد
صد نقشه اضلال ز خود كرد نمودار
از هَر بت و زنّار
تا بر همه اشرار عَلَمدار برآمد
قطب همگان شد
آندم كه شد از درگه حق رانده و مطرود
وا مانده و مردود
فكرش به تشكّل شد و مكّار برآمد
أشكال عيان شد
گه شد به بَر آدم و حوّا پى اغوا
آن طاغى مردود
گه هَمدم قابيل شد و يارى او كرد
بر كشتن هابيل
با نوح در افتاد و بشوراند بر او قوم
آن دشمن عيّار
بر ضدّ خليل آن بت عيّار كمر بست
در هيكل نمرود
هيزمكش آن آتش بسيار برآمد
آتش چو جنان شد
بر يوسف صدّيق حَسَد بُرد و به تمهيد
در چاه فكندش
حق خواست كه در مصر ملك وار برآمد
بر رغم خسان شد
حقّا كه همو بود كه ضدِّ يدِ بيضا
فرعون صفت شد
او بود كه آواز ز گوساله برآورد
شد رهزن قومى
خود ساخت و با سامرى همكار برآمد
خود سجده كنان شد
آئين يهوديّت از او گشت نمودار
در امّت موسى
هفتاد و يكى فِرقه پديدار برآمد
پس فتنه عيان شد
پس دار بپا كرد و برانگيخت يهودان
بر كشتن عيسى
عيسى بفلك از زِ بَر دار برآمد
محبوب جهان شد
او فتنه برانگيخت كه تا كُشت بخوارى
يحَيى زكريّا
پس رقص كنان آن بُت عيّار برآمد
صوفى صفتان شد
همراه قريش آمد و شد داخل نَدوَه
در صورت پيرى
بر مشورت قتل نبى يار برآمد
حق خواست نه آن شد
در صورت پيرى شد و در روز سَقيفه
بوسيد خليفه
او بود كه هَر روز بأطوار برآمد
گه پير و جوان شد
القصّه همو بود كه هَر روز به هر جا
غوغاى دگر كرد
گه با جمل عايشه سَردار برآمد
فتّان زمان شد
گه با پسر هند شد و مكر عيان كرد
قرآن به سَرِ نى
گه يار خوارج شد و غدّار برآمد
شمشير زنان شد
بر قتل حُسين بَست كمر وز پى ترغيب
یا خيل خدا گفت
تا خيل عدو آن همه خونخوار برآمد
دلها به فغان شد
وز هر طرف و هر در و ديوار برآمد
تا دور بتان شد
چون حجّت موعود نهان گشت از اين خلق
در پرده غيبت
آن حيله گر، آزاده و مختار برآمد
سَربار گران شد
پس خواست كه آسود شود اندكى از رنج
زد نقش تصوّف
تا خودبخود اين بُتكده دوّار برآمد
دكّان خسان شد
از جنس بَشَر خواست گمارد بدل خويش
اقران شياطين
يك سلسله اقطاب رياكار برآمد
شيطان زمان شد
با اينكه تبلبيس نه كم داشت ز ابليس
هر مرشد و قطبى
شد با همگى متّحد و يار برآمد
خود جلوه كنان شد
گه داخل طيفور شد و گفت انَا اللّه
گه داخل منصور
تا گفت انَا الحَقّ و سَرِ دار برآمد
مطرود جهان شد
گه شكل جُنيد آمد و گه صورت شبلى
گه هيكل ذو النّون
گاهى ز غزالى و ز عطّار برآمد
خود بود و همان شد
گه مولوى و شمس و از اينگونه هزاران
چون حافظ لافظ
دهريست كه در هيكل اشرار برآمد
درخور نگران شد
منسوخ نخواهد شدن اين رشته تشكّل
تا موعد معلوم
بنگر به چه شكل آن بت عيّار برآمد
دين برد و نهان شد
اين گفته حقّ است جوادانه ز پندار
منكر مشويدش
كافر بود آن كَس كه به انكار برآمد
از دوزخيان شد
📚 خراسانی، جواد، دیوان بینه رحمت در مراثى قتیل امت و اهلبیت عصمت علیهم السلام، نشر بوذرجمهری (مصطفوی)، تهران، ۱۳۳۵، ص: ۲۰۹-۲۱۲
پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi
📌 مطالعه متن کامل اشعار در سایت:
http://www.ebnearabi.com/13284/پاسخی-به-غزل-مولوى-هر-لحظه-به-شکلی-بت-عی.html
*گریه مرد کربلائی*
پیرمردی کنار خانه اش در خیابان وائلی کربلای معلی با چشمی گریان نشسته بود.
طوری اشک میریخت که فکر کردم یک عزیزی از دست داده.
از همسایه پیر مرد سوال کردم. پاسخ عجیبی شنیدم.
گفت: هر سال عصر اربعین اینگونه اشک میریزد وگریه میکند. وقتی زوار اربعین با او وداع میکنند، منقلب میشود. و با آه وحسرت با خودش درددل میکند وحرف میزند ومیگوید، خدایا چرا با این سرعت اربعین را به پایان رساندی؟ من هنوز نتوانستم به خوبی از زوار حسینت پذیرائی کنم و...
از کنار این پیرمرد می گذرم وبا خودم میگویم اربعین با اهل معرفت چه میکند.
خوشا بحال این پیرمرد کربلائی...
منبع: کانال تلگرامی دلنوشته های یک عراقی
⭕️ شمس تبریزی و تجلیل از شیخ شاهد باز با نقل حکایاتی رکیک و زننده
(بخشی از مقاله "عشق مجازی و جمال پرستی در عرفان و تصوف|ملاعبه سران صوفیه با خداوند!")
🔺یکی از مشکلات و انحرافات اساسی صوفیان، شاهد بازی و عشق بازی با کودکان و نوجوانان امرد[۱] و زیبارو و پرداختن به مسائلی از این دست است. آنان با عباراتی چون المجاز قنطره الحقیقه[۲] سعی کرده اند تا این امور شنیع را تئوریزه و توجیه نمایند...
🔺برخی از صوفیان چنان در این امور پست غرقه شدند، که راه هر گونه توجیه، حسن ظن و خیال و گمان نیکی را مسدود نموده اند!
🔺در مناقب اوحد الدین کرمانی از یکی از سران صوفیه حکایتی نقل شده که واقعا شرم آور است تا جایی که مصحح مجبور شده کلمات رکیک را سانسور و به جای آنها از “…” استفاده نماید. از آنجایی که ذکر این حکایات صحیح نیست، از نقل کامل آن پرهیز می شود. نقل شده که “شیخ حریری” از پیران صوفیه با بیست الی سی نوجوان “ماهروی”! بدون هیچ پوشش و لُنگی به حمام می رفته و آن نوجوانان، قسمت های ممنوعه بدن وی را مستمرا لمس می کردند[۲۷] و از دل این حکایت نیز کرامتی برای آن شیخ فاسد، تراشیده اند که از نقل آن، به دلیل قبح بیش از حد مطلب پرهیز می کنیم.
🔺جالب است که شمس تبریزی، شیخ حریری را ستایش می کند و می گوید:
«شیخ حریرى که در دمشق مى بود، مردى بود صاحب قدم و روشن دل؛ هرکه را در سماع نظر کردى، در حال ارادت آوردى»[۲۸]
و می گوید: «و در وقت سماع تمامت اعضایش پیدا بود[!]»[۲۹]
در ادامه نیز حکایت بسیار رکیکی از این صوفی مکشوف العوره نقل و از آن، کرامتی را برای او اثبات می کند که به ناچار از ذکر آن معذوریم.[۳۰]
🔺بسیاری از سران تصوف به دلیل قباحت و شناعت امور یاد شده و ترس از علمای راستین، این مسائل را پنهان نموده و از علنی کردن آن به شدت پرهیز می کردند. ذوالنون مصری تاکید می کرده که «برای اهل معرفت در این مسائل اسراری است و صلاح نیست کشف آن مگر برای اهلش! پس اگر کسی آن را برای غیر اهلش افشا کند، سزاوار عقوبت و بلا می شود.»[۳۱]
🔺دکتر شمیسا می نویسد که یکی از دلایل ترویج لواط در میان ارباب تصوف، این بوده که مریدان، در خانقاه ها مجمتع بودند و همان جا زندگی می کردند و شب و روز خود را در حجره های خانقاه زیر نظر شیخ سپری می کردند و در چنین مکان هایی امکان وقوع این افعال زیاد بوده است.[۳۲]
🔺طبیعتا و بنا به تاکیدات سران صوفیه بر فاش نکردن اسرار شاهد بازی، اخبار و اتفاقات درون خانقاه نیز از اغیار مخفی می ماند! با تمام این احوال، حکایات کثیری از شاهدبازی و فساد آنها در تاریخ ثبت و ضبط شده است...
📷 https://tinyurl.com/y4lf7gx6
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi
📌 مطالعه متن کامل مقاله در سایت:
http://www.ebnearabi.com/14677/شاهد-بازی-صوفیه-ملاعبه-با-خداوند.html
⭕️ مصاحبه با استاد سید جعفر مرتضی عاملی درباره مذهب ابن عربی و ترجمه و خلاصه بخش هایی از کتاب ایشان (به مناسبت درگذشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی رحمة الله علیه)
🔺برخی از مباحثی که در مصاحبه با ایشان مطرح شده است:
▪️مذهب ابن عربی چیست؟
▪️آیا ابن عربی در مکاشفات خود صادق است؟
▪️استضعاف فکری ابن عربی!
▪️ابن عربی صلح کل و به تعبیر امروزی آن یک پلورالیست تمام عیار است
▪️ابن عربی و ختم ولایت
▪️آیا شیعه برای وصول به مطالب عرفانی نیازی به رجوع به امثال ابن عربی دارد؟
🔺 عناوین بخشی از ترجمه و خلاصه کتاب ایشان:
▪️تعدّد قدیم
▪️تجسیم اسرائیلی
▪️هروله الهی!
▪️توحید مشرک و بهشت او
▪️مؤمن در عصیانش مأجور است
▪️خداوند تورات را خودش، با دست خود نوشته است
▪️تخطئه رسول خدا (صلی الله علیه و آله)
▪️استدلال به کار ابن عمر؛ رستگاری با اقتدا به شخص فاسق
▪️برتری ابراهیم (ع) بر پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله)
▪️یهود را نه تصدیق میکنیم و نه تکذیب
▪️عیسی (ع)، خاتمِ ولایت عامّه و ابن عربی خاتم ولایت خاصه!
▪️وضوی ابن عربی
▪️غناء در خانه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و تایید گوش فرا دادن به مغنیه ها توسط حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم
▪️شرک حضرت ابوطالب علیه السلام
▪️نسبت دادن کلام امیر مؤمنان علی (علیه السلام) به خلفای غاصب
▪️درک شب قدر و اسقاط محرّمات
📌 مطالعه متن مصاحبه با ایشان:
http://ebnearabi.com/2365/مذهب-ابن-عربی؟-ابن-عربی-شیعه-یا-سنی؟-آیت.html
📌 مطالعه ترجمه بخشی از کتاب «ابن عربی، سنیٌّ متعصبٌ» تالیف علامه سید جعفر مرتضی عاملی:
http://ebnearabi.com/205/مذهب-محیی-الدین-ابن-عربی-شیعه-یا-سنی؟.html
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi