امام على عليه السلام در نهج البلاغة میفرمایند :
بر خدا گستاخى نكند ، مگر نادانِ بدبخت.
در روایتی دیگر در کتاب تحف العقول معصوم عليه السلام می فرماید:
...لَا يُحِبُّ اللَّهَ وَ لَا يُرَاقِبُهُ وَ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ اللَّهِ وَ لَا يَذْكُرُه...
...جاهل خدا را دوست نمیدارد جاهل از خدا حیا نمیکند جاهل خدا را یاد نمیکند...
یعنی هر جا گناه و سرپیچی از دعوت خدا هست ، پای ابوجهل ها در میان است
و ابوجهل ها متهم و شکست خورده همیشگی تاریخ جهانند
عزیزی می گفت گناه یعنی خداحافظ حسین!
گفتم: نه بلکه گناه یعنی خداحافظ عقل ، خداحافظ آگاهی
و حتما هر که دانا تر پاک تر
هر که بصیر تر ، با تقوا تر ، با ترمز تر ...
نمیبینید هر کس در برنامه زندگی پس از زندگی چشمه ای برایش باز شده و نمی از یمی آگاه شده ، سبک زندگی اش چقدر منقلب شده ؟!
نخوانده اید و نشنیده اید که دو رکعت نماز عالم بهتر از چندین رکعت نماز جاهل است ؟
فضیلت والای علم و عمل به آن است که فردای انسان و جهان را رقم خواهد زد
وقتی بشر بداند چرا و چگونه حجاب باعث لذت و بهره بیشتر از زندگی مادی و معنوی فرد و جامعه می شود
خود به دنبالش خواهد رفت و راهی برای رسیدن به حجاب کاملتر پیدا میکند
مثل آگاهی هایی که بشر در دوره کرونا نسبت به فاصله گذاری و ماسک و واکسن پیدا کرد و هر طوری شده به سوی اینها راه عملی ابتکار کرد ...
بشر آگاه گناه نمی کند و این جهل است که موجب گستاخ شدن برخی می شود .
#یاحقکهباعلیست
گفت : در کانادا هر ۴۸ ساعت یک زن یا دختر کشته میشوند!
گفتم : اگر مسئولین ما میخواستن در حمایت از زنان مقتول غرب موهای خودشون رو قیچی کنن همه کچل بودن :)
الهی ، به حق مولود امشب و فردا حضرت حسن بن علی بن ابیطالب علیهم آلاف التحية و الثّناء ، همه مسلمانان جبهه حق جهان بویژه فلسطینی های مظلوم را بر دشمنان ظالمشان پیروز بگردان.
#یاحقکهباعلیست
May 11
بسم الله ...
سلام قولا من رب الرحیم
الحمدلله ۱۶ فروردین ویروس عجیبی بیمارم کرد
به شدت تب و بدن درد و مخصوصا استخوان دردی عجیب داشتم ...
حالا تحمل آن دردهای شدید که ان شاءالله کفاره گناهانم شده ...
ولی خودمانیم خداخیر بدهد به کسانی که برخی از این داروهای گیاهی و طبیعی برای کرونا و ... ساخته اند ، دارویی مثل آلرگارد!
چشمتان روز بد نبیند ، مزه مشمئز کننده اش واقعا درد بیماری را تا چند ساعت از ذهن می ربود.
به هر حال تا دو شب مانده به عید فطر گرفتار بودم
متأسفانه دوسه روز هم توفیق روزه از حقیر سلب شد و ...
حالا حرف ها داشتم و دارم
که به مرور خواهم زد
الان اما
فقط
می خواهم تشکر کنم از همه عزیزانی که در این دو سه هفته حالم رو پرسیدند و هر روز تماس و پیام و ...
آدم اینجور مواقع دوستان واقعی را بهتر می شناسد.
#یاحقکهباعلیست
بسم الله ...
دیروز شهرآورد فوتبالی تهران برگزار شد
یکی از نزدیکان که برای بار اول بود به ورزشگاه آزادی برای تماشای فوتبال رفته بود ، می گفت : الان فهمیدم که چرا نمی شود خانم ها و کودکان به ورزشگاه بروند!
منظورش الفاظ بسیار رکیک و زشتی بود که بین تماشاچیان دو تیم نسبت به هم و داوران و ... رد و بدل می شد...
با خودم فکر می کردم که چند سال است این معضل فحاشی در ورزشگاه های ما وجود دارد
و چقدر عده ای تلاش کردند بگویند نیست
عده ای تلاش کردند بگویند تعدادی تماشگر نما هستند
و عده ای هم اصلا انگار در باغ نبوده و موافق بوده و این مساله را نوعی تخلیه هیجانات می دانستند
و البته نباید گذشت از عده ای که سر در برف کردند و تغافل کردند
به هر حال هیچ عکس العمل مفید و موثری نشد و نشد
تا اینکه سال ۱۴۰۱ شاهد همان الفاظ و حرکات ورزشگاه ها در دانشگاه ها شدیم
به جای اینکه دانشگاه معضل ورزشگاه را حل کند خودش جایگاه ویژه شد برای عده ای فحاش و به قول خودشان بی ناموس....
حالا که غبار فتنه کمی فروکش کرده خوب است دیگر به فکر بیافتیم و به جای انکار و اهمال و تقلیل و تعافل های بدون مصلحت ، آفت ها را از ریشه ها بخشکانیم.
#یاحقکهباعلیست
بسم الله...
به نظر شما نسبت حرام شرعی با حرام سیاسی کدام یک از نسبت های چهارگانه است ؟
مطلق ؟ من وجه ؟ تباین؟ تساوی؟
آیا برخی از احکام شرعی سیاسی هستند و برخی نیستند؟
آیا در جامعه اسلامی احکام سیاسی غیر شرعی هم داریم؟
آیا احکام سیاسی و شرعی اصلا با هم تطبیق ندارند و هیچ حکم شرعی سياسی نیست؟
و یا اینکه در جامعه اسلامی هر حکم شرع ، یک حکم سیاسی است ؟
چند روز پیش در دیدار رمضانی مسئولان نظام با مقام معظم رهبری ، ایشان ضمن اشاره به اینکه حجاب یک مبحث دولتی نیست ، بلکه شرعی و قانونی است ، فرمودند بی حجابی یک حرام شرعی و سیاسی است
بعد از این بیانات ، اظهار نظرهای متفاوتی از برخی صاحب نظران و دست به قلم ها اعم از خودی و غیر خودی و چپ و راست و این وری و آن وری منتشر شد
اظهار نظر معاندان و دشمنان که معلوم است از سر کینه و عداوت و ادامه مسیر حمله به مقدسات است اما اظهار نظرها و یادداشت های داخلی هم دارای نکات جالبی هست.
متعجبم که در این بین
برخی سخت دچار تعجب شدند
برخی درصدد توضیح و استدلال برآمدند
و برخی هم مساله را به مبحث ولایت فقیه و حکم حکومتی مرتبط دانستند و کأنّ رهبری در این زمینه حکم حکومتی داده باشند مساله را مطرح کردند!
اگر قبول داریم که انسان موجودی اجتماعی است و جامعه اسلامی یک پدیده واقعی مبتنی بر دستورات وحی است نه اعتبار و قرارداد های ناقص بشری
و اگر معتقدیم سیاست عین دیانت است و دین از سیاست جدا نیست
و اگر معتقدیم رفتار و کردار فرد مستقیم و غیرمستقیم در جامعه ای که در آن زندگی می کند اثرگذار خواهد بود و هر فرد در جامعه نقشی دارد و وظیفه نسبت به اجرای دقیق و درست و به نحو احسن انجام دادن آن نقش
پس هر حکم شرعی ولو اینکه خیلی جزئی و خصوصی هم باشد از مسواک زدن و احکام طهارت و تخلی گرفته تا اقامه نماز و روزه همه به واسطه اینکه فردی قویتر برای جامعه اسلامی می سازد صرفا یک مساله شرعی نبوده و در عین حال سیاسی خواهند بود.
این مطلب البته منافاتی هم با مساله حریم خصوصی و استقلال اجتماعی و اقتصادی افراد در متن جامعه نخواهد داشت بلکه حرف این است که جامعه اسلامی ، فرد را در عین احترامی که برای شخصیت فردی اش قائل است ، جزئی از جامعه می داند که هم در قبال جامعه حقوقی دارد و هم تکالیفی و این تقابل حق و تکلیف همانطور که از طرف جامعه به فرد است بالعکس هم صادق است یعنی جامعه هم نسبت به افراد حقوق و تکالیف دارد.
لذا احکام شرعی همه می توانند سیاسی باشند
مخصوصا با توجه به اینکه ما در مرحله تشکیل جامعه اسلامی مبتنی بر احکام وحیانی هستیم و مقام معظم رهبری هم همانجا که فرمودند بدحجابی حرام سیاسی است بلافاصله فرمودند اینهایی که کشف حجاب می کنند اگر خبر و اطلاع از برنامه های دشمن برای از بین بردن حجاب و ... داشته باشند هرگز این کار را نمی کنند.(نقل به مضمون)
یعنی اینکه وقتی دشمن تعطیل یک مطلبی را دنبال می کند ،انجام آن مطلب در مقابله با او می شود یک مبارزه شرعی و در عین حال سیاسی.
حال سئوال این است :
کدام حکم شرعی در اسلام وجود دارد که دشمن نخواهد تعطیل شود؟
«الذین ان مکنّاهم فی الارض اقاموا الصلوة و آتوا الزکوة و آمروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و لله عاقبة الامور
حج/42
امام خمینی (رحمهاللهعلیه) میفرماید: «احکام اسلامی اعم از قوانین اقتصادی، سیاسی و حقوق تا روز قیامت باقی و لازم الاجرا است، هیچ یک از احکام الهی نسخ نشده، از بین نرفته است. این بقا و دوام همیشگی احکام، نظامی را ایجاب میکند که اعتبار و سیادت این احکام را تضمین کرده، عهدهدار اجرای آنها شود؛ چه اجرای احکام الهی جز از رهگذر برپایی حکومت اسلامی امکانپذیر نیست. در غیر این صورت، جامعه مسلماً بهسوی هرج و مرج رفته، اختلال وبینظمی بر همه امور آن مستولی خواهد شد».
خمینی، روح الله، کتاب البیع، ج۲، ص۴۶۱.
با توجه به آیه ۴۲ سوره حج و کلمات متواتر امامین انقلاب در این زمینه ، حکومت اسلامی و جامعه اسلامی وظیفه اجرای احکام برگرفته از وحی را دارد و جامعه اسلامی چیزی نیست جز افراد مسلمان که زیر پرچم وحی و دین و قرآن به احیا و اجرای احکام اسلامی قیام کرده اند.
این احکام همه ولو خصوصی و فردی باشند و در ظاهر مثل اکثر احکام اسلامی از قبیل نمازجماعت و جمعه و زکات و ولایت و ... اجتماعی به نظر نیایند ، باز هم با دقت بیشتر و در ذیل جامعه اسلامی حداقل به طور غیرمستقیم در تقویت نظام جامعه اسلامی نقش دارند و این نقش هم کم نیست چرا که احکام فردی در ضریب سنجی با تعداد افراد این جامعه ، عدد بزرگی خواهد شد و معتنابه...
راستی به نظر شما نسبت بین حرام شرعی و سیاسی کدام است؟
#یاحقکهباعلیست
《خدایا اگر حیات ما کمکی به دین نکرد مرگ ما را طوری قرار بده که به دین کمک کند》
آیت الله سلیمانی امام جمعه شهید بابلسر
محل شهادت : بانک ملی
آرزو کردن زندگی پس از زندگی !؟
ابو بصیر از ابوجعفر [امام محمدباقر] که درود خدا بر او باد نقل می کند که فرمود:
روزی پیامبر خدا، که بر او و خاندانش درود باد، در حالی که عده ای از یارانش نزد او بودند، فرمود: خداوندا برادران مرا به من بنما! ایشان این سخن را دو مرتبه تکرار کردند. در این هنگام گروهی از یاران که گرد آن حضرت بودند گفتند: ای پیامبر خدا! آیا ما برادران شما نیستیم؟
فرمود: نه، شما یاران من هستید. برادران من قومی هستند [که] در آخرالزمان [خواهند آمد] آنها به من ایمان می آورند در حالی که مرا ندیده اند. خداوند آنها را با نامهایشان و نامهای پدرانشان شناسانده است، پیش از آن که از پشتهای پدران و رحمهای مادرانشان خارج شوند. هر یک از آنها بر دین خود پایدار می ماند، در حالی که این عمل از دست کشیدن بر خارهای گون در شب تاریک و یا در دست گرفتن آتش برافروخته از درخت گز دشوارتر است.
ایشان چون چراغی فروزان در دل تاریک شب می درخشند، خداوند آنها را از همه فتنه های تیره و تار در امان نگه می دارد.
بحارالانوار، ج52، ص124-123، ح8
در طول ماه مبارک با پخش برنامه خوب زندگی پس از زندگی دیدیم و شنیدیم که برخی عوامانه می گفتند خوش به حال کسانیکه این صحنه ها را دیدند و بدین واسطه توانستند تغییر در سبک زندگی خود کنند
غافل از آنکه با پیامبر بودن و دیدن معجزات و کرامات هرچند باعث تلنگر و تغییر های مثبت می شود اما از ارزش آن تغییر می کاهد
خدا گواه است که مرادم سست کردن برنامه به این خوبی و یا مودی آداب شدن میهمانان گرامی این برنامه نیست
غرض این است که بگویم آرزو کردنِ چنین تلنگرهایی محلی از اعراب ندارد چرا که نه مقامی هست و نه اگر جایگاهی باشد ، قابل طلب است.
و چه بسا بتوان گفت مطلوب این است که عدم چنین اتفاقاتی طلب شود ، هم بدلیل اینکه شر و بلا و آفت دنیوی را از خود دور کنیم و هم از این باب که با چشم عقل و دل ببینیم و تلنگر بخوریم و به سمت اعتدال الهی و توحیدی حرکت کنیم.
ان شاءالله...
#یاحقکهباعلیست
بسم الله ...
شکر که همیشه وقت هست برای خواستنت و جای هیچ افسوسی نیست
شکر که هرگز افسوس دوراهی خواستن و نخواستنت را نداریم
#یاحقکهباعلیست
بسم الله ...
شکرت که هیچ وقت نمیخوابی ، خواب نمی بردت ، ای همیشه بیدارم شکرت که هستی
شکرت که زمان تو را با خود نمی برد دیروز و امروز و فردایم را یکجا و درهم بخر
#یاحقکهباعلیست
میگه هر جور دوست دارم میخوام زندگی کنم دلم میخواد بی حجاب باشم
اما نمیذاره بقیه هر جور آفریده شدن و طبیعتشون حکم میکنه رفتار کنن
اسم اینم میذاره:
زن زندگی آزادی
که در عمل یعنی :
من خودخواهی سلب آزادی دیگران
همون دیکتاتوری
#یاحقکهباعلیست