eitaa logo
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
1هزار دنبال‌کننده
40 عکس
4 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 فضای رسانه‌ای جهان، پر از تحلیل‌های ضد آمریکایی-اسرائیلی شده؛ هر کدام البته خاستگاه و انگیزهٔ متفاوتی دارند. لزوماً همگی طرفدار ایران یا حقانیت ایران نیستند. اما در هر حال مخالفت با این دو شر جهانی، فصل مشترک خیلی از جوامع است. آیا این مخالفت‌ها کمکی به ایران می‌کند؟ یا دست‌کم، می‌تواند اندکی از خوی تجاوزگری و جنایت‌پیشگی دشمن بکاهد؟ در جهانی که رسانه‌ها، بخش مهمی حیات روزمرهٔ مردم شده‌اند و ذائقهٔ مردم را شکل می‌دهند، این حجم از تحلیل و خبر ضد آمریکایی، بی‌اثر نیست. نشان‌به‌آن‌نشان که ترامپ، هم کلیت رسانه‌ها را و هم به شکل خاص رسانه‌های مخالف خود در آمریکا را به باد تحقیر و توهین گرفته. حتی از نفوذ و فضاسازی رسانه‌ای ایران در شکل‌گیری ذهنیت ضد آمریکایی سخن گفته است. ارزش کار رسانه‌ای با پوشش جهانی را باید بدانیم. @ebteda_ir
🔸 وزیر جنگ آمریکا گفته «بیش از ۱۰ هزار را منهدم کردیم.» تاجرانِ جنگ و کشتار، چه چیزهایی را به نام هدف، فاکتور می‌کنند به مردمِ استثمارشدهٔ آمریکا؟ محیا نامی فاطمه نامی امیرحسین میرزاده زهرا میرزاده عطا آزموده ماهان علیزاده ماهور علیزاده فاطمه ذکی عرفان خیرجوی هادی فرزانه مهدی رزمجو تیارا صادقی و گل‌های پرپرِ باور کنید اینها را هم در بین آن ۱۰ هزار هدف، نوشته‌اند. جنگجویانِ کودک‌کش. @ebteda_ir
🔺 ما هم مانند اغلب مردم، دسترسی ویژه‌ای به یا تصمیمات خاص و اخبار ویژه نداریم. اگرچه اساساً به‌نظر نمی‌رسد با این شدت وضوح که بر میدان حاکم است، نیاز چندانی به اطلاع از پشت پرده‌ها و محرمانه‌ها و جزئیات باشد. همین مقدار خبر و داده، لااقل برای فهم و تحلیل بخش قابل توجهی از مسائل جنگ کفایت می‌کند. شرایط جنگ به‌گونه‌ای پیش می‌رود که اتفاقاً از میدان نبرد ‌و تحلیل‌های کلی، موثرتر از اطلاعات جزئی و موردی و حرف‌های مگو است. کسانی که درک کلان‌تری از میدان نبرد دارند، خیلی زود موقعیت خود را در جبههٔ جنگ می‌یابند و به وظیفه‌شان عمل می‌کنند. آنها که در جستجوی جزئیات انبوه هستند، معمولاً در میدان گم می‌شوند. اغلب مردم، درک کلی درستی از مناسبات جنگ دارند. این را در واکنش‌های ساده و سرراست آنها می‌شود دید. @ebteda_ir
🔺 ما از وضعیت درونِ سرزمین‌های اشغالی بی‌خبریم. رژیمِ سانسور مانع از انتشار واقعیتِ آنجاست. اطلاعات و آمار تلفات و خرابی‌ها، مبهم است. یک راه برای ارزیابی میزان تخریب‌ها و تلفات در آنجا، ارزیابی میزان توحش و خشونت دشمن در حمله به شهرهای خود ماست. هرگاه این حملات شدت می‌گیرد و اهداف غیرنظامی بیشتری مورد هجوم واقع می‌شوند، یقین کنیم که در سرزمین‌های اشغالی، غوغا شده و درد می‌کشند. در یکی از اظهارات اخیر وزیر جنگ اسرائیل، این معادله به وضوح قابل درک است. محدودیت‌های انتشار اخبارِ تلفات و تخریب‌ها در آنجا، چنان تصویری از قلمرو دشمن ساخته که گویی، این‌همه موشک، صرفاً به‌صورت نمادین شلیک‌ می‌شوند! این تصور نادرست در بخشی از جامعهٔ خودمان، موجب دلسردی می‌شود. باید این تصور را کنار گذاشت. @ebteda_ir
🔺 حاضرجوابیِ‌های شهید لاریجانی در واکنش به تهدیدهای دشمن، بویژه ترامپ، تیز و برنده بود. زحمتشان را بیشتر می‌کرد. حالا واکنش‌های آقای قالیباف، دارد چنین کاری می‌کند. جایی که ترامپ و دارودسته‌اش، با شیادی رسانه‌ای و استثمار ذهن، دنیا و اقتصادش را به اسارت گرفته‌اند، باید همان نقطه را کوبید. تولید کلمه در فضای رسانه، دشمن را وارد سیکلِ معیوبِ وراجی می‌کند. هرچه بیشتر وراجی کنند، بیشتر موجب حساسیت‌زدایی از کنش‌های رسانه‌ای‌شان می‌شود. بیشتر هم گاف می‌دهند. @ebteda_ir
کانال «ابتدا: نوشته‌های روح‌الله رشیدی» در پیام‌رسان بله 👇 🆔 شناسه: https://ble.ir/ebteda_ir
🔺 گزارش‌ها از چند شهر (لااقل تهران و تبریز) حکایت از تشدید حملات دشمن در ساعات اخیر دارد. این میزان حمله، احتمالاً می‌تواند نشانهٔ چند موضوع باشد: ۱- دردآور بودن حملات اخیر ایران و تلاش برای مهار این حملات ۲- تلاش برای دستاوردسازی (تکمیل عملیات علیه اهداف تعیین‌شده و تعریف پیروزی) با هدف زمینه‌سازی جهت خروج از جنگ @ebteda_ir
🔹 تجمع مردمی، مردمی می‌ماند! تجمع شبانهٔ مردم تبریز در میدان مرکزی شهر، از نخستین روزهای جنگ، به‌صورت کاملاً خودجوش و برخاسته از خلوص جمعی شکل گرفته است (مانند همه‌جای ایران عزیز) و اعجاز خود را تا همین‌جا نشان داده است. استقرار نظم و امنیت، در چنین تجمعاتی ضروری است و حتماً ملاحظات متولیان امر باید لحاظ شود. فارغ از ملاحظات موجه و ضروری، به‌نظر می‌رسد نیازی به و اعمال مدیریت و کنترل کلی محتوا و رویکرد تجمع نیست. نباید تجمع (از فرم گرفته تا محتوا) کم‌رنگ شود. این تجمع به هیچ‌وجه نباید به برنامه‌های رسمی شبیه باشد. کنداکتور و... برای نظم حداقلی، لازم است اما یادمان باشد که ما در حال «اجرای برنامهٔ مناسبتی» نیستیم. این، یک اتفاق تاریخی و زنده است. مردم با فهم عمیق و تاریخی خود، این حرکت را سامان داده‌اند و تا هرجا لازم باشد ادامه خواهند داد. با توجه به دامنهٔ جنگ و ضرورت تحکیم و توسعهٔ تجمعات مردمی، از مدیران و متولیان عزیز انتظار می‌رود در حفظ ماهیت مردمی تجمع بکوشند. @ebteda_ir
🔺 آنچه از تظاهرات اعتراضیِ عظیم در آمریکا می‌بینیم، واقعیت دارد. این تظاهرات، نه اینکه لزوماً در جهت حقانیت و مظلومیت ایران باشد، اما قطعاً از پس‌لرزه‌های مقاومتِ ملی ایرانیان (از خیابان تا میدان) است. امروز آنها علیه ایده‌ای به نام «نه به پادشاهی» شورش می‌کنند. ایده‌ای صهیونیستی و توهم‌آفرین، که جامعهٔ بازاری و چرتکه‌اندازِ آمریکا را نسبت به هزینه‌های اجرایی کردنِ این ایده حساس کرده است. و بخش مهمی از این اتفاق (افشای ماهیت صهیونیستی ترامپ و جنگ‌طلبی‌اش)، متأثر از مقاومت آگاهانه، الهام‌بخش، پیوسته و شبانه‌روزی ایرانیان باشرف در خیابان و میدان است. @ebteda_ir
🔸 امشب هم حملات شدیدی به چند شهر (تهران، تبریز، قم) صورت گرفت. در تبریز، حملهٔ مهمی به یکی از بخش‌های پتروشیمی صورت گرفت. دفعات حمله هم نسبت به روزهای گذشته، زیاد بود. این موضوع با توجه به تحولات کلی جنگ، قابل پیش‌بینی بود. دشمن تلاش می‌کند ایران را به توقف حملات دردآور وادار کند. این چرخه را ادامه می‌دهد تا شاید در یک نقطه، طاقت ایران تمام شود و بایستد. تا امروز که چنین نبوده و ایران، فراتر از پاسخ متناسب و هم‌وزن، عمل کرده. باید دید خود دشمن تا کجا تحمل تداوم این روند را دارد. همچنین احتمال می‌رود این حملات شدید و تخریبی، با هدفِ زمینه‌سازی برای طراحی و اجرای اقدامات دیگر و متفاوت‌تر صورت بگیرد. احتمال دیگر هم به سیاق هفته‌های گذشته، بهره‌مندی حداکثری دشمن از ساعات پایانی تعطیلات بازار در اروپا و آمریکا جهت تخریب و فرسایش است. هرچه هست در نهایت، آنچه تعیین‌کننده است میزان تحمل ماست. @ebteda_ir
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔸 امشب هم حملات شدیدی به چند شهر (تهران، تبریز، قم) صورت گرفت. در تبریز، حملهٔ مهمی به یکی از بخش‌ها
🔹 یکی از وجوه مهم جنگ تحمیلی، که باید بیش از این مورد توجه باشد، عملکرد نیروهای امدادی و آتش‌نشانی و ایمنی است. این نیروها، در میدانی با خطرات چندجانبه عمل می‌کنند. مهارت و جسارتشان، مثال‌زدنی‌ست. دیشب که پتروشیمی تبریز را زدند، مجموعه‌ای از این نیروها (از خود پتروشیمی گرفته تا مجموعه‌های شهری) بلافاصله و بی‌توجه به احتمال خطرات بعدی در معرکه حاضر شدند و پیش از آنکه حادثه دامنه‌دار شود، آن‌را مهار کردند. تکنسین‌ها و نیروهای مدیریت بحرانِ بخش برق و انرژی هم همین کیفیت را دارند؛ پارتیزانی، به‌هنگام و موثر عمل می‌کنند. نمی‌گذارند پیامدهای حملات ناجوانمردانهٔ دشمن، زندگی متعارف را مختل کند. چنین صحنه‌هایی بارها تکرار شده در ایام جنگ. باید به اندازهٔ اهمیت و ارزش کارشان، در رسانه‌ها و روایت‌ها ضریب بگیرند. پرداختن به این وجوه از جنگ، اتفاقاً به شدت امیدآفرین و روحیه‌بخش خواهد بود برای مردم؛ درست مانند عملکرد درخشان نیروهای نظامی‌ کشورمان. @ebteda_ir
🔺 تو کارِت رو کردی سردار... نامت در کنار نام‌های بزرگ تاریخ ایران‌زمین، خواهد درخشید.