eitaa logo
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
1هزار دنبال‌کننده
40 عکس
4 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 حاضرجوابیِ‌های شهید لاریجانی در واکنش به تهدیدهای دشمن، بویژه ترامپ، تیز و برنده بود. زحمتشان را بیشتر می‌کرد. حالا واکنش‌های آقای قالیباف، دارد چنین کاری می‌کند. جایی که ترامپ و دارودسته‌اش، با شیادی رسانه‌ای و استثمار ذهن، دنیا و اقتصادش را به اسارت گرفته‌اند، باید همان نقطه را کوبید. تولید کلمه در فضای رسانه، دشمن را وارد سیکلِ معیوبِ وراجی می‌کند. هرچه بیشتر وراجی کنند، بیشتر موجب حساسیت‌زدایی از کنش‌های رسانه‌ای‌شان می‌شود. بیشتر هم گاف می‌دهند. @ebteda_ir
کانال «ابتدا: نوشته‌های روح‌الله رشیدی» در پیام‌رسان بله 👇 🆔 شناسه: https://ble.ir/ebteda_ir
🔺 گزارش‌ها از چند شهر (لااقل تهران و تبریز) حکایت از تشدید حملات دشمن در ساعات اخیر دارد. این میزان حمله، احتمالاً می‌تواند نشانهٔ چند موضوع باشد: ۱- دردآور بودن حملات اخیر ایران و تلاش برای مهار این حملات ۲- تلاش برای دستاوردسازی (تکمیل عملیات علیه اهداف تعیین‌شده و تعریف پیروزی) با هدف زمینه‌سازی جهت خروج از جنگ @ebteda_ir
🔹 تجمع مردمی، مردمی می‌ماند! تجمع شبانهٔ مردم تبریز در میدان مرکزی شهر، از نخستین روزهای جنگ، به‌صورت کاملاً خودجوش و برخاسته از خلوص جمعی شکل گرفته است (مانند همه‌جای ایران عزیز) و اعجاز خود را تا همین‌جا نشان داده است. استقرار نظم و امنیت، در چنین تجمعاتی ضروری است و حتماً ملاحظات متولیان امر باید لحاظ شود. فارغ از ملاحظات موجه و ضروری، به‌نظر می‌رسد نیازی به و اعمال مدیریت و کنترل کلی محتوا و رویکرد تجمع نیست. نباید تجمع (از فرم گرفته تا محتوا) کم‌رنگ شود. این تجمع به هیچ‌وجه نباید به برنامه‌های رسمی شبیه باشد. کنداکتور و... برای نظم حداقلی، لازم است اما یادمان باشد که ما در حال «اجرای برنامهٔ مناسبتی» نیستیم. این، یک اتفاق تاریخی و زنده است. مردم با فهم عمیق و تاریخی خود، این حرکت را سامان داده‌اند و تا هرجا لازم باشد ادامه خواهند داد. با توجه به دامنهٔ جنگ و ضرورت تحکیم و توسعهٔ تجمعات مردمی، از مدیران و متولیان عزیز انتظار می‌رود در حفظ ماهیت مردمی تجمع بکوشند. @ebteda_ir
🔺 آنچه از تظاهرات اعتراضیِ عظیم در آمریکا می‌بینیم، واقعیت دارد. این تظاهرات، نه اینکه لزوماً در جهت حقانیت و مظلومیت ایران باشد، اما قطعاً از پس‌لرزه‌های مقاومتِ ملی ایرانیان (از خیابان تا میدان) است. امروز آنها علیه ایده‌ای به نام «نه به پادشاهی» شورش می‌کنند. ایده‌ای صهیونیستی و توهم‌آفرین، که جامعهٔ بازاری و چرتکه‌اندازِ آمریکا را نسبت به هزینه‌های اجرایی کردنِ این ایده حساس کرده است. و بخش مهمی از این اتفاق (افشای ماهیت صهیونیستی ترامپ و جنگ‌طلبی‌اش)، متأثر از مقاومت آگاهانه، الهام‌بخش، پیوسته و شبانه‌روزی ایرانیان باشرف در خیابان و میدان است. @ebteda_ir
🔸 امشب هم حملات شدیدی به چند شهر (تهران، تبریز، قم) صورت گرفت. در تبریز، حملهٔ مهمی به یکی از بخش‌های پتروشیمی صورت گرفت. دفعات حمله هم نسبت به روزهای گذشته، زیاد بود. این موضوع با توجه به تحولات کلی جنگ، قابل پیش‌بینی بود. دشمن تلاش می‌کند ایران را به توقف حملات دردآور وادار کند. این چرخه را ادامه می‌دهد تا شاید در یک نقطه، طاقت ایران تمام شود و بایستد. تا امروز که چنین نبوده و ایران، فراتر از پاسخ متناسب و هم‌وزن، عمل کرده. باید دید خود دشمن تا کجا تحمل تداوم این روند را دارد. همچنین احتمال می‌رود این حملات شدید و تخریبی، با هدفِ زمینه‌سازی برای طراحی و اجرای اقدامات دیگر و متفاوت‌تر صورت بگیرد. احتمال دیگر هم به سیاق هفته‌های گذشته، بهره‌مندی حداکثری دشمن از ساعات پایانی تعطیلات بازار در اروپا و آمریکا جهت تخریب و فرسایش است. هرچه هست در نهایت، آنچه تعیین‌کننده است میزان تحمل ماست. @ebteda_ir
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔸 امشب هم حملات شدیدی به چند شهر (تهران، تبریز، قم) صورت گرفت. در تبریز، حملهٔ مهمی به یکی از بخش‌ها
🔹 یکی از وجوه مهم جنگ تحمیلی، که باید بیش از این مورد توجه باشد، عملکرد نیروهای امدادی و آتش‌نشانی و ایمنی است. این نیروها، در میدانی با خطرات چندجانبه عمل می‌کنند. مهارت و جسارتشان، مثال‌زدنی‌ست. دیشب که پتروشیمی تبریز را زدند، مجموعه‌ای از این نیروها (از خود پتروشیمی گرفته تا مجموعه‌های شهری) بلافاصله و بی‌توجه به احتمال خطرات بعدی در معرکه حاضر شدند و پیش از آنکه حادثه دامنه‌دار شود، آن‌را مهار کردند. تکنسین‌ها و نیروهای مدیریت بحرانِ بخش برق و انرژی هم همین کیفیت را دارند؛ پارتیزانی، به‌هنگام و موثر عمل می‌کنند. نمی‌گذارند پیامدهای حملات ناجوانمردانهٔ دشمن، زندگی متعارف را مختل کند. چنین صحنه‌هایی بارها تکرار شده در ایام جنگ. باید به اندازهٔ اهمیت و ارزش کارشان، در رسانه‌ها و روایت‌ها ضریب بگیرند. پرداختن به این وجوه از جنگ، اتفاقاً به شدت امیدآفرین و روحیه‌بخش خواهد بود برای مردم؛ درست مانند عملکرد درخشان نیروهای نظامی‌ کشورمان. @ebteda_ir
🔺 تو کارِت رو کردی سردار... نامت در کنار نام‌های بزرگ تاریخ ایران‌زمین، خواهد درخشید.
🔺 همهٔ قرائن نشان می‌دهد که ایدهٔ موهومِ ایجاد شورش داخلی و فروپاشی اجتماعی برای دشمن، رنگ باخته. این ایده، شرط لازم برای فروپاشی سیاسی و تغییر نظام بود. اما برانگیختگی اعجازآمیز و رویکرد تهاجمی مردم در یک‌ماه گذشته، حساب‌وکتاب دشمن را به‌هم‌ ریخته و حالا احتمالاً مجبور است تغییراتی در اهداف و مسیر خود بدهد. اگرچه همچنان زور می‌زند تا هیچ نشانه‌ای از اختلال در برنامه‌اش بروز ندهد. به‌نظر می‌رسد حالا دشمن می‌خواهد در فرصت باقیمانده تا فرار از معرکه، بیشتر تخریب کند و برای کشور، هزینه بتراشد. می‌خواهد دورهٔ پساجنگ برای ایران، دورهٔ مشقت و ریاضت برای بازسازی خرابی‌ها باشد. این وضعیت، خودش از زمینه‌های آسیب‌پذیری مجدد ایران محسوب می‌شد. اگرچه خود نیز آسیب زیادی دیده و هزینهٔ قابل توجهی متحمل شده، اما فاکتورِ تمام هزینه‌هایش از الان روی میز حکام عرب است. تا ریال آخر را از آنها خواهد گرفت؛ بلکه بیشتر. ایرانی‌ها با فهم درست از این مقصود دشمن، تمهیداتی می‌اندیشند؛ مثلاً تعیین نظام جدید مدیریت تنگهٔ هرمز. @ebteda_ir
▪️ دشمن بالاخره تاب نیاورد و حرص خود را سرِ حسینیهٔ اعظم خالی کرد. بله. را هم زد. و باید هم اینجا را می‌زد. اینجا خیلی خطرناک است برایش. یک‌ماه آزگار، خودش را کشت تا بلکه منفذی پیدا کند در صفوف مردم. نتوانست. نشد. انتقام می‌گیرد از هرکس و هرجایی که مانعش شد. باور نمی‌کرد حب وطن، اینچنین با مسجد و حسینیه و باورهای زلال دینی و آموزه‌های عاشورایی پیوند بخورد. حسینیهٔ اعظم زنجان، جاودانه شد با این شبیخونِ دشمن. حسینیه‌ها، باید چنین باشند. نقل است از امام موسی صدر: «من حسینیه را حسینیه نمی‌دانم مگر آنکه دلاورانی را برای نبرد با دشمن اسرائیلی فارغ التحصیل کند.» @ebteda_ir
🔹 ۱. پریشب (یکشنبه)، حملات دشمن شدید بود. شدیدتر از تمام حملات قبلی. پرسروصدا و تخریبی. جرأت کرد و بخشی از پتروشیمی تبریز را زد. ۲. دیشب (دوشنبه)، به شکل عجیبی، خیابان‌ها شلوغ‌تر و پرجمعیت‌تر و پرشورتر شدند. آدم‌های جدید به میدان آمدند. پرچم‌ها برافراشته‌تر و شعارها تندتر و عریان‌تر شد. و در یک کلمه، مردم برانگیخته‌تر شدند. + مردم به اسرار جنگ پی برده‌اند. معادله را خوب می‌فهمند. @ebteda_ir
🔺این، یک جنبش است و نه یک واکنش + آنچه در خیابان‌های ایران می‌بینیم، یک به معنای واقعی کلمه است. جنبشی با جانمایهٔ مقاومت ملی در برابر تهاجم اجنبی‌. جنبشی با مسئولیت تاریخی و نه یک واکنش هیجانیِ مقطعی. + جنبش‌های اجتماعی، پس از مدتی به مرحلهٔ می‌رسند؛ به دلایلی مانند احساس حصول نتیجه، ناهمراهی بدنهٔ اجتماعی، فقدان شرایط لازم برای تداوم، از بین رفتن و حذف عناصر اصلی و محوری و... رفته‌رفته سرد می‌شوند و فرومی‌پاشند. + جنبش مقاومت ملی ایرانیان، با گذشت یک‌ماه و با وجود فشارهای همه‌جانبهٔ ناشی از ترور و تخریب و کشتار و تعلیق بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی و... نه تنها دچار میرایی نشده، بلکه بیشتر گُر می‌گیرد؛ افراد جدیدی به جنبش می‌پیوندند؛ شیوه‌های پویایی جنبش، نو به نو می‌شوند؛ اهداف، ارتقا می‌یابند و... + دشمنِ همه‌چیزدان، حتماً برآورد دیگری داشت! با پایداریِ این جنبش، ارزیابی تاب‌‌آوری اجتماعی ایرانیان، موضوعیت خود را برای دشمن از دست داده است. کار از تاب‌آوری اجتماعی (نگاه حداقلی به قابلیت‌های اجتماعی ایرانیان) گذشته. + حالا دشمن، عملاً با دو جبههٔ آفندی (هجومی) روبروست؛ تهاجم نیروی نظامی و تهاجم نیروی اجتماعی. بله؛ نیروی اجتماعی ایرانیان، صرفاً مقاومت نمی‌کند؛ حقیقتاً در حال تهاجم است. واکنش‌های عصبی و دیوانه‌وارِ رهبران دشمن نسبت به مردم، نشانهٔ تهاجمی بودن جنبش اجتماعی ایرانیان است. @ebteda_ir