eitaa logo
ابتهال؛🇮🇷
836 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
178 ویدیو
27 فایل
اݕٺھاݪ: اشک و ناله‌ی هنگام دعا... . کپی حاصل خلوت‌های ذهنی بنده، با نام #جانیار (و ذکر منبع) و باقی مطالب با ذکر صلوات حلالً طَیِباً واسعا :) مِن‌بابِ گفت و شنود: @vatyarebtehal
مشاهده در ایتا
دانلود
بزرگی هرکس به بزرگی غمی است که در دلش پنهان کرده است؛ غم شوکت دارد، مهابت دارد، هیجان می‌آفریند و حرارت می‌بخشد. هرکسی به‌اندازۀ ادراکش از حقیقت، غم دارد! آن‌ها که غم را به افسردگی و غصه فرو می‌کاهند، غم نمی‌فهمند...
نخل‌و‌نارنج شب پنجاه و ششم، کفِ خیابان‌های تهران📍
ViguenLalaee.mp3
زمان: حجم: 5M
لالایی کن مرغک من... دنیا فسانه است!
انسان همانند ظرفی است که زیر باران قرار گرفته باشد؛ شما اگر این ظرف را پشت‌رو بگیرید، به‌گونه‌ای که دهانۀ ظرف رو به زمین و پشت ظرف رو به بالا باشد، از هر طرف که باران ببارد، از پشت ظرف می‌چکد و توی ظرف، خشک‌وخالی می‌ماند.
انسان اگر حب دنیا داشته باشد، مانند آن است که کاسه‌اش را واژگون کرده، و دهانه‌اش را رو به خاک گرفته باشد. اگر من کاسۀ خودم را واژگون بگیرم و از رحمت واسع و مستمر الهی محروم شوم، تقصیری متوجه باران نیست؛ من ظرف را بد گرفته‌ام! رحمت خدا و لطف خدا پدیده‌هایی محدود نیستند...
شب پنجاه و هفتم، کفِ خیابان‌های تهران📍
ابتهال؛🇮🇷
جزئیات بی‌سروصدا می‌آیند... نه با غوغای کلیات، گاه با نجوای آرامِ صدفی کنار چای که بر آن نوشته‌ شده: امید، زندگی، عشق هرچند جهان از آنِ کلیات است، اما این جزئیات است که به زندگی معنا می‌بخشد، بی‌زرق‌وبرق، بی‌تَکَدیِ نگاه عامیانه‌ی رهگذران و فارغ از تمنای دیده شدن از هر دیده‌ای... _جزئیات برای همه نیستند!
«هر یک لحظه که به ایستادن بیندیشید، یک عمر از مقصد بازمانده‌اید...» نخل‌و‌نارنج شب پنجاه و هشتم، کفِ خیابان‌های تهران📍
تا انسان از خودش آزاد نشود، نمی‌تواند به طرف انصاف قدم بردارد! از خود بیرون آمدن این است که انسان همان‌طوری که دیگران را می‌بیند، بتواند خود را ببیند... این کار بسیار دشوار‌ی است! تمثیلات
شب پنجاه و نهم، کفِ خیابان‌های تهران📍